صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

فخرالدین دانش آشتیانی از مجلسی متفاوت با مجلس نهم رای اعتماد می گیرد؟ مطلب ویژه

مدیران ستادی آموزش و پرورش بر سر حمایت از دانش آشتیانی دچار دو دستگی شده اند/ بخش محافظه کارتر مدیران حول محور سیدمحمد بطحایی گرد آمده اند/ می گویند دانش آشتیانی از جنس وزارت علوم و در آموزش و پرورش یک غریبه است/ مدیران اصلاح طلب که دست پایین را دارند حامی دانش آشتیانی هستند/ هر دو گروه با چراغ خاموش در حال لابی و یارگیری از میان نمایندگان مجلس هستند/ نمایندگان…
  • علی غیاث آبادی فراهانی/ هنر آموز هنرستان های ساوه

وزیر جدید آموزش و پرورش و چالش های پیش رو مطلب ویژه

دانش آشتیانی از لحاظ شخصیتی ویژگی های یک وزیر موفق و کار آمد را دارد/ مدیریت وزارت پر عائله ی آموزش و پرورش می بایست علاوه بر توانمندی های تخصصی مدیریتی ٬ یک شخصیت رسانه ای قوی نیز باشد/ جماعت آموزش و پرورش عادت به سخنرانی های غرا ( مثل سخنرانی های برخی مدیران مدارس سر مراسم صبح گاه ) دارد/ قبول چنین مسئولیتی با توجه به شرایط موجود آموزش و پرورش…
اخبار اختلاس ها و دزدی و غارتی که ازبیت المال در این چندساله به روال روزمره مبدل شده و از فرط تکرار و بزرگی حیف و میل حقوق مردم باعث نوعی بی تفاوتی و یاس درمردم شده است/  علی رغم انبوهی از سازمان های نظارتی و وعظ و نصیحت های اخلاقی و مذهبی و سخت گیری های متعدد در گزینش مدیران همچنان فساد ریشه دوانیده و گسترش می یابد/ راز برآمدن دموکراسی…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

مصاحبه واحد خبر با دکتر نجفی خیالی و جعلی بود! مطلب ویژه

در مصاحبه ، نجفی تا حد یک فعال صنفی تندرو و احساساتی و شعاری پایین آورده شده بود/ نجفی خیالی بغض می کند ، بعد سکوت می کند و بعد بغضش می ترکد و می زند زیر گریه / نجفی خیالی می گوید آنها گفتند از جلوی ستاد میر حسین موسوی رد شده ای . من بارها با فتنه گران مذاکره کردم/ اگر کابینه دولت این دو فاکتور (پول و نیروی متخصص…
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

نگاهی به برنامه های فانی ؛ از طرح تا عملکرد مطلب ویژه

برنامه فاني براي آموزش و پرورش چه بود/ نقاط ضعف و قوت هاي وي چه بود/ رسانه ها به ويژه رسانه ملي به عنوان رکن چهارم دموکراسي در موفقيت و ناکامي هاي آن برنامه  چه نقشي داشتند/ نهادهاي مدني جامعه به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين ، براي ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ساختار آموزش و پرورش چه برنامه هاي داشته اند/ مقاومت ساختار متصلب ، عريض و طويل ،…
این وزیر محبوب معلمان ترجیح داد فرد دیگری این مسوولیت سنگین را قبول نماید/ من صادقانه به رئیس جمهور روحانی گفتم . در حل مشکلات آموزش و پرورش دو فاکتور نیاز است/ در غیر این صورت گفتن کلمه ی خدمت ،  شعار دادن است/ این نفر اول کنکور سال 49 عطای وزارت را به لقایش بخشید و ترجیح داد در نوستالوژی خاطرات معلمان؛ محبوب بماند و محترم/ معلمان امیدوار بودند که با…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

قانون، تاجی بر سر خلقت مطلب ویژه

قانون و امنیت لازم و ملزوم همند/ یک قانون بد، حتی از بی قانونی بهتر است/ نفس قانون جامعه را از توحش و بدگمانی، فردگرایی، استبداد، دیکتاتوری، افزون خواهی و انحصارگری می رهاند و بستر مناسب برای رشد و تکامل و بهروزی و اقتدار را به ارمغان می آورد/ بی قانونی و ضد قانون عمل کردن به مراتب از کفر خطرناک تر است/ بی قانونی می تواند به فرار مغزها که پیامد…
  • جواد بابازاده ( رها )/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

پرده آخر فانی ! مطلب ویژه

علی اصغر فانی که کارنامه عملکردش چهره ای آرام و فاقد اقتدار را از او را به اذهان متبادر می کرد در مرحله رفتن نشان داد که به احتمال زیاد سکوت و مداراهای قبلی وی نیز برای ماندن در مسند وزارت بوده است/ فانی برای این امر راه های مختلفی را آزمود از پناه بردن به دامان انجمن اسلامی به طوری که در سخنانش در حضور اعضای انجمن اسلامی معلمان، این تشکل…
فانی به ترکیب ستاد دست نزد و همچنان به راه پرنقص و اشتباه خویش ادامه داد/ میزان موفقیت و یا عدم موفقیت یک وزیر را باید در میزان تحقق برنامه ها سنجید و نه اظهارنظرهای دم دستی و یا فی البداهه/ عملکرد یک وزیر و آثار آن محدود و مقید به زمان مشخصی نیست و خاتمه دوران وزارت و یا مسئولیت به معنای بسته شدن پرونده و یا عملکرد نمی تواند باشد…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

ورود محمدعلی نجفی به آموزش و پرورش یک حرکت انتحاری است! مطلب ویژه

می گویند  آمدن  نجفی علي رغم ميل خودش  قطعی شده است: این حرف یعنی عوام زدگی / عده ای از همکاران می گفتند فانی پیر است و تعدادی از مدیران سالخورده و بازنشستگان را گرد خود جمع کرده است / نجفی سه سال از فانی بزرگتر است/ برخی از همکاران فکر می کردند که فانی عرضه چانه زنی و دفاع از افزایش بودجه آموزش و پرورش را ندارد. این یک تصور عوامانه…
  پس از حضورهای پیاپی وزیر در جلسات توضیح و استیضاح و دریافت بیشترین کارت های زرد بالاخره لابی گری هم نتوانست ایشان را نجات دهد و شاهد استعفای ایشان به دست خودش بودیم ، حال این استعفا را به فال نیک می گیریم و به جای سکوت نگاهی به خواست و مطالبات اغلب فرهنگیان دست به قلم در دو بخش منزلتی و معیشتی داریم. در بخش خواسته های منزلتی مهمترین عناوین…
  • ابوالفضل رحیمی شاد

کانون صنفی معلمان ؛ بایدها و نبایدها (۱) مطلب ویژه

با توجه به ضرورت وجود نهادی با هدف و رویکرد منفعت نگر درون هر صنف به ویژه در میان جمعیت چند صد هزارنفری و پراکنده معلمان و با توجه به شرایط موجود در آموزش و پرورش دورماندن از آسیب ذکر شده برای ‌کانون بسیار دشوار است/ بایستی بدانیم کانون صنفی معلمان جای پیگیری هیچ یک از این آرمان ها و مشابه آن نیست و نبایستی فرض متعالی بودن و انسان دوستانه بودن…
فانی برآمده از بافت مدیریت عقب مانده آموزش و پرورش است/ یافتن یک مدیر در تراز ملی غیرممکن است/ بخشی از معلمان انتظار دارند که نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود. آنها تصور می کنند نجفی معجزه خواهد کرد/ حل مشکلات آموزش و پرورش در توان یک وزیر نیست/ در چنین وزارتخانه ای هر وزیر محبوبی بعداز مدتی منفور می شود/ از طرفی نیروی انسانی وزارتخانه هم…
انتخاب معلمان نمونه هر سال در کشور با رویکردها و نیز برنامه های مختلف با اجرای شیوده نامه هایی به همراه بوده است به طوری که در چند دهه گذشته در انتخاب معلمان نمونه به صورت منطقه ای و استانی و کشوری ، اهداء پاداش های مادی به همراه لوح سپاس مورد اجرایی شده است که با توجه به اینکه این هدیه ها از سکه بهار آزادی گرفته و الان هم با…
خرداد 92 حسن روحانی با جمله طلایی من سرهنگ نیستم ، حقوقدان هستم و با شعار تدبیر و امید، مرد پیروز انتخابات گردید/ نمایندگان به اصطلاح ملت به این محبوب ترین وزیرآموزش و پرورش در پس از انقلاب اسلامی  آن هم فقط با یک رای ،امید و تدبیر فرهنگیان و آموزگاران را نشانه گرفتند/ مجلس صرفا به خاطر لجبازی و طرح ابهاماتی به دکتر نجفی مانع جدی تغییر و تحول در آموزش…
پس از اما و اگرهاي فراوان بالاخره فاني وزيري که از قضا انتخاب اول رئيس‌جمهور نبود رفت/ اکثريت فرهنگيان نه‌ تنها از تغيير وزير آموزش‌و‌پرورش که به‌زعم آنها بسيار دير هنگام اتفاق افتاد ناخرسند نيستند که نوعي همراهي مطالبه‌محور و تحول‌خواهانه را دنبال مي‌کنند/ تصميمات اين وزارتخانه به‌نحوي بر فرهنگيان و همه خانوارهاي ايراني تأثير مي‌گذارد/ مسلماً انداختن تمام تقصيرها و کاستي‌هاي يک وزارتخانه به گردن وزيري که مي‌بايست به رئيس کابينه…
این سخنان آقای سرپرست نه تنها مرا شگفت زده کرد بلکه آزرده ساخت/ آقای بطحایی واقعاً انتظار بیش از این داشتم، دلیل برکناری آقای فانی آن چیزی نیست که شما از قول آقای نوبخت نقل می کنید ؛ دلیل عزل و اخراج ایشان همان تیتر دیروز کیهان است، که ناخواسته بیان شد/ دلیل اخراج آقای فانی  تن دادن رئیس جمهور به خواست معلمین بود و احترام به مطالبه فرهنگیان کشور نه چیزی…
سرمايه گذاري در آموزش و پرورش فقط براي شكوفا شدن افراد جامعه و فراهم ساختن امكانات لازم براي استانداردهاي بهتر زندگي نيست بلكه ضرورتي اقتصادي و فرهنگي نيز هست/ "هرگونه هزينه در مجموعه آموزش و پرورش سرمايه گذاري براي آينده و ايجاد ارزش افزوده است ."/ در بهمن ماه 93 جناب آقاي فاني وزير محترم آموزش و پرورش در جمله اي بيان نمودند كه دولت به آموزش و پرورش نگاه هزينه اي…
حل مشكلات و بهبود فرآيندها و نيز اصلاح ساختارها، مستلزم بهره مندي از مديران خلاق، جسور و راهبردي در فرآيندهاي تصميم گيري، اجرايي و نظارتي مي باشد/ متاسفانه وضعيت مورد نظر در طول زمان نه تنها بهتر نشده بلكه در مسير چرخه معيوب خود ادامه يافته و خسارت هاي مادي و معنوي فراواني را متوجه جامعه نموده است/ جمعيت عظيم معلمان فرهيخته، با تجربه و تحصيل كرده، هيچ نقشي را در انتخاب…
  • م.ابراهیم زاده/ روزنامه نگار و معلم

خداحافظی تلخ فانی ؟ ماجرای 45 امضا شدن درخواست استیضاح چه بود ! مطلب ویژه

فانی بعد از جلسه با روحانی حاضر به استعفا نشده و استعفای تحمیلی را ناجوانمردانه توصیف کرده است/ برخی منابع آگاه دیگر از عدم پذیرش سرپرستی این وزارتخانه توسط دکتر نجفی وزیر پیشین آموزش و پرورش که چهره محبوب فرهنگیان است خبر داده اند/ آنچه امروز در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم حاصل یک اتفاق نظر ناخواسته میان فراکسیون امید و اصولگرایان بر اعلام وصول استیضاح فانی بود/ هر چند نباید خواست…
در روزهای پر التهاب و پایانی دوره ریاست جمهوری دولت نهم که بازار مکاره سیاست پر بود از کالاهای بنجل و بی ارزشی چون منحرفین و متوهمین و افشاگری ها و مچ گیری های صرفا سیاسی که منتج به تحمل درد تورم نزدیک پنجاه درصدی و فقر فزآینده و فشارهای اقتصادی غیر قابل توصیف بر مردمانی بود که توسط دهک های کاذب درآمدی و اقتصادی مامورین و کارشناسان آماری احصا و متمایز…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

مجمع عمومی کانون صنفی معلمان تهران برگزار می شود * مطلب ویژه

 افراد حاضر در مجمع اغلب به کسی رای می دهند که حرف دل معلمان را بزند/ در این انتخابات رقابت بین قدیمی ها ( ژنرال ها ) ، چپ ها و تیم رسانه ای کانون است/ گرایش اصلاح طلب داخل کانون جسارت اعلام موضع مستقل را ندارد/ پایگاه فعالان کانون، بخش کوچکی از دبیران دوره متوسطه دوم مناطق حاشیه ای است/ افکار سیاسی بازنشسته های هوادار و عضو کانون  در دهه 60…
هیچ یک از آنها، آن گونه که باید، احساس تعلق خاطر به آن صندلی و قلمرو پیرامونی آن نداشته و انگیزه و علاقه جدی نسبت به ترمیم و تجهیز و غنی سازی قلمرو مشترک شان ندارند/ مدیر مدرسهٔ ما در مدارس دونوبته مجبور است صندلی و قلمرو خدمت را هر روز سر ساعت معین به دیگری تحویل دهد و طرح و برنامه های خود را تمام یا نیمه تمام رها و محل…
من یک معلم هستم و اصلاح طلبی را با مصلحت طلبی اشتباه نمی گیرم، با یک پست مدیرکلی، ماشین و خانه سازمانی خام نمی شوم و به لطف خدا چهارسال باقیمانده خدمتم را هم سعی می کنم "آدم"باشم/ کمترین خاصيت استيضاح اين است كه جامعه و مسئولان را وادار مي‌كند به مشكلات آموزش و پرورش به صورت جدي تر نگاه كنند/ برای ملاقات با آقای فانی نمایندگان باید یک ماه قبل وقت…
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

اینجا ايران است، گنجينه ميراث معنوي و مهرورزي جهان مطلب ویژه

ايران سرزمين آموزه هاي اخلاقي و دينی است/ ايرانیان، اولين ملت متمدن جهان با تاريخ غني و پرسابقه اش كه اولين ملت خدا پرست جهان نيز هست/ ايرانیان به تعداد کمتر از انگشتان يك دست، مهاجم و يامسبب جنگ ها بوده اند/ در ادبيات فارسي بعد از خدا، كلمات عشق، زندگي، نيكوكاري و مهرورزي مدام تكرار مي شود/ همه جلوه هاي ميراث ايران بر اصالت ايرانيان در آگاهي از اصل و سرمايه…
  • علی غیاث آبادی فراهانی/ هنر آموز هنرستان های ساوه

ثبت‌نام اینترنتی سرشماری و چند نکته

یش از پنجاه درصد از مردم امکان استفاده مستقیم از اینترنت را دارند/ بسیاری از مردم گمان می برند که از اطلاعات وارده ی آن ها سو استفاده می شود/ دومین دلیل عدم مشارکت قابل توجه را می توان در پایین بودن فرهنگ شهرنشینی و مدنیت جامعه ایران دانست/ رشد فرهنگ شهرنشینی و توسعه ی سیاسی می بایست از مدارس و مساجد و نهادهای مردم نهاد شروع شود و در دانشگاه ها…
انجمن اسلامی فانی را متهم به از بین بردن "امنیت" آموزشی و تربیتی کرد/ برخی نمایندگان فراکسیون امید مانند فاطمه سعیدی و محمود صادقی علیه فانی هستند/ گفته می شود داود محمدی عضو کمیسیون آموزش نامه انجمن اسلامی را تند و غیر لازم می داند/  فانی خود را برای استیضاح آماده می کند / برخی اعضای فراکسیون امید از رییس جمهور راضی نیستند و تلافی آن را سر فانی در می آورند…
  • سهیلا زال بیگی / مدیر آموزشگاه استثنایی امید تاکستان

به مناسبت 15 اکتبر، روز جهانی نابینایان ( روز عصای سفید )؛ آنان را دریابیم ! مطلب ویژه

بنگاریم و به مشکلات آموزشی آنان در مدارس و نیز مشکلات گریبانگیرشان در جامعه بپردازیم. دانش آموزان نابینا و نیمه بینا یک گروه از دانش آموزان" با نیازهای ویژه" قلمداد می شوند که باید تحت آموزش قرار گیرند، به تحصیل بپردازند و مهارت های زندگی برای وارد شدن  به جامعه را فرا گیرند ، ولی آیا به نسبت آموزشی که می بینند جامعه نیز خودش را برای پذیرش این افراد مهیا کرده…
  • جواد بابازاده ( رها )/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

فانی در بزنگاه یک انتخاب ؟! مطلب ویژه

پس از عدم موفقیت نجفی در کسب رای لازم، علی اصغر فانی به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه وزارت از سوی انجمن اسلامی معلمان و برخی تشکل ها مطرح شد/ از نیمه دوم وزارتش و با گذشت زمان و عدم تحققِ برنامه ها و عدم توفیق در حل مشکلات معلمان ، از اوایل اسفند ماه ۹۳ تجمعات اعتراضی معلمان شروع شد/ مخالفان سیاسی دولت نیز با استفاده از این نارضایتی ها…
  • علیرضا شیوایی اسکویی/ بازرس کانون صنفی معلمان استان آذربایجان شرقی

درسی برای قانون گرایی و قانون مندی مسئولان ...معلمان همچنان منتظر اجرای مرحله دوم رتبه بندی هستند ! مطلب ویژه

   معاون اول رییس جمهور درنامه شماره ۱۰۹۹۳/ت۵۰۵۱_به تاریخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ مصوبه هیات وزیران درمورد رتبه بندی معلمان را به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ نمود .   وزارت آموزش و پرورش نیز در نامه شماره۱۲۳۷۸۸_۱۳۹۴/۰۶/۲۵ دستورالعمل اجرای طرح رتبه بندی را جهت اجرا به ادارات کل و نواحی و مناطق ابلاغ نمود . در بند۱ مصوبه مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل در رتبه بندی معلمان شامل: آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران،…
این نامه در سایت این انجمن منتشر نگردید و مسئولان این تشکل حتی هیچ واکنشی نسبت به انتشار آن در صدای معلم نشان ندادند/ نخستین بندی که انجمن متذکر شده است نارضایتی معلمان از وضعیت موجود وزارت آموزش و پرورش و این که این مساله گسترده و غیر قابل اغماض و کتمان است/ نگارش این نامه و محتوای آن  توسط تشکلی که سهم به سزایی در به وزارت رسیدن فانی داشته است…
دیر زمانی است که جایگاه مقام و شان معلمان این سرزمین نادیده انگاشته شده تا جایی که امروزه معلمی به یکی از نازل ترین مشاغل دولتی تنزل یافته است/ به راستی چرا جامعه و دولت های بر مسند قدرت نشسته این همه بی مهری را بر جامعه معلمی روا داشته اند/ سوالی که امروزه برای هر معلمی پیش آمده این مسئله است که به راستی وزارت خانه ای که توان تامین امکانات…
  • محمدرضا حیدری/ آموزگار - قم

قصّه‌ی حر مطلب ویژه

  آن‌ها که عاشورا را رقم زده‌اند، قصّه‌ها دارند. از بچّه‌ها پرسیدم کدام شخصیت و قصّه‌اش در روایت عاشورا آن‌ها را بیشتر تحت تاثیر قرار داده و چرا؟ یک به یک نظرشان را گفتند. امام حسین و مظلومیتش، عباس و شجاعتش، علی اکبر و جوانی‌اش، علی اصغر و خُردی‌اش، قاسم و رشادتش و عبدالله و معرفتش را یاد کردند.امّا من در دشت نینوا آدمی را می‌شناسم که با سپاه هزار نفره‌اش راه…
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

نظارت و کیفیت خدمات اجتماعی ؛حلقه ی مفقوده استاندارد مطلب ویژه

در صورتی كه  اگر طی همين ساعت مشخص تعداد بيشتری مريض را ويزيت كند و درآمد بيشتری كسب نمايد جريمه می‌شود و با ابزار ماليات جلوی تخلفات و درآمدزايی پزشكان را از طريق اخذ ويزيت بيش از حد از بيمار می‌گيرند/ گاهی اوقات نیز مراجعان و مشتریان از خدمات ارایه شده رضایت چندانی نداشته یا بعضا از عدم کیفیت در خدمت نارضایتی شدیدی داشته باشند،اما نمی توانند پیگیر مطالبات خود باشند/ حدود…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

امام حسین (ع) و دکترین انسانیت و فضیلت مطلب ویژه

   نهضت و قیام امام حسین(ع) یک حرکت و پروسه جامع و کامل اصلاح گرانه (... طلب الاصلاح فی امة جدی و ابی) و نمادی از یک منشور و برنامه سازنده انسانی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی با شاخصه ها و محورهای عدالت خواهانه، کرامت، فضیلت و آزادی و جهاد و هجرت بود. اهمیت اقدام سید و سالار شهیدان تا بدان جاست که حدوث و ابتناء و مبداء اسلام را به نبی مکرم…
تردیدی نيست که در پایین ماندن میزان حقوق و دستمزد معلّمان عوامل متعددی دخیل است اما تعداد ساعات ظاهری اشتغال روزانه آنها از دید مقامات و شخصیّت های دخیل در تعیین حقوق و دستمزد، پنهان نمانده و بی‌تأثیر نبوده است/ آن دسته از آقا معلّمان عزیزی هم که شغل دومِ نان و آبداری دارند، معترف اند که شغل آموزگاری بهترین شغل است و زمان زیادی را از آنان نمی‌گیرد و وقت و…
  مغيره بن شعبه مغيرة بن شعبه لعنت الله عليه ضارب حضرت زهرا سلام الله عليها در كوچه بني هاشم! و اولين پيشنهاد دهنده ولايت عهدي يزيد به معاويه! اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک مغيره فرزند شعبه از قبيله ثقيف اهل طائف حجاز بود. وي از حيله گران و مكاران و زيركان عرب بود و يكي از تاريخ سازان حوادث صدر اسلام!…
هرچه از هياهوي ايجاد شده دور شديم مشخص نشد چرا پيش قراولان طرح استيضاح به يکباره در چرخشي عجيب از حق قانوني خود براي استيضاح وزير و دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان پا پس کشيدند و زمان را مناسب اين کار ندانستند/ چرا به مطالبات معلمان که به‌زعم بسياري از نمايندگان به حق مي‌باشد رسيدگي نمي‌شود و فقط در بزنگاه انتخابات براي اردوکشي سياسي به آنها بها داده شده و بعد…
  • مزبان حبیبی / دانشجوی دکترای آنالیز ریاضی

آموزش و پرورش ؛ دولت ها و جایگاه مغفول سخنان رهبر انقلاب ؟! مطلب ویژه

تصوّر نکنند که اینجا جایى است که فقط هزینه‌بر است - گاهى نگاه، این‌جورى است؛ می گویند دستگاه هزینه‌بر - نه، اینجا دستگاهى است که هرچه شما هزینه کنید، به‌طور مضاعف دستاورد خواهید داشت/ اخلاص؛ این خطاب به شما بود؛ [امّا] معنایش این نیست که حالا چون جامعه‌ی معلّمی اخلاص دارد و قناعت دارد، پس مسئولان کشور از مسائل مادّی معلّمان غافل بمانند/ پولی که آنجا خرج می شود، در واقع، سرمایه‌گذاری…
  آقای فانی وزیر فعلی آموزش و پرورش را از سال ۵۶ می شناسم. ما دانش آموز بودیم و ایشان دانشجو. برای دانش آموزان جنوب شهر کلاس فوق‌العاده ریاضی گذاشته بودند و من هم شرکت می کردم. انصافا مسلط بودند. مذهبی بودند و سیاسی هم. برای ما الگو شده بودند و ما با افتخار در کلاس ایشان شرکت می کردیم. گذشت تا انقلاب پیروز شد و ایشان صاحب مقامی در منطقه ۱۶…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور