صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

آیا معلم صدا دارد ؟

این اولین حضور یک گروه معلمی مستقل در یک رویداد مهم اجتماعی و رسانه ای کشور بود/ « صدای معلم » در زیر گروه " آموزشی – تخصصی » در این نمایشگاه شرکت کرده بود/ انتظار این بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به گفته های رئیس جمهور مبنی بر تقویت و توجه بیشتر به رسانه های غیردولتی این مهم را مد نظر قرار دهد اما متاسفانه این جا نیز عدالت کم رنگ بود/ در این نمایشگاه ، جمله ای که به کرات و دفعات از سوی بازدیدکنندگان چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی شنیده می شد این بود/ آنان به رسانه های دولتی و یا مرتبط با حاکمیت اعتمادی نداشتند و یا درجه آن در سطح پایینی بود/ این هشداری برای مسئولان و برنامه ریزان جامعه است که در سیاست های رسانه ای خویش تجدید نظر کرده و با جامعه و مردم صادق باشند/ کته مهم دیگر که البته در صدای معلم نیز درج شد ، عدم حضور دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در این نمایشگاه بود/ هر چند « علی اصغر فانی » وزیر سابق آموزش و پرورش در آخرین دقایق کار نمایشگاه خود را رساند اما حضور او نیز در غرفه هایی بود که در دوران وزارت ناتمام خویش به آن دل بسته بود و البته آن رسانه ها نیز کار خاصی هم برایش انجام ندادند و سرانجام او را تنها گذاشتند/ تعداد قابل توجهی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش به اهمیت و کارکرد رسانه آشنا نبوده و یا اهمیتی برای آن قائل نیستند/ شاید یکی از دلایل عدم توجه جامعه ، نخبگان و مسئولان به این نهاد مهم ناشی از این باشد که  خانواده بزرگ آموزش و پرورش – صف و ستاد – با رسانه و جایگاه آن بیگانه هستند و از آن بهره کافی نمی برند/ هیچ یک از این نمایندگان مانند داود محمدی ، فاطمه سعیدی ، فریده اولاد قباد ، مسعود رضایی و... در غرفه صدای معلم حضور نیافتند/ نمایشگاه مطبوعات یک کارگاه آموزشی زنده و پویا برای ارزیابی جایگاه رسانه در آموزش و پرورش و در میان معلمان بود/ مربیان و معلمان نباید به این رویداد فقط به چشم " اجرای یک کار صرفا اداری و نهایتا ارسال بک گزارش به اداره و... " بنگرند/ این که به کرات از  صدای معلم پرسش می شد : " آیا معلم صدا دارد " ؛ فقط  به کم کاری و یا اهمال مسئولان در انجام وظایف و مسئولیت های خویش بر نمی گردد/ علی رغم جمعیت میلیونی معلمان ، حضور موثر و کیفی آنان در رسانه ها به هیچ وجه قابل قبول و منطقی نیست/ اگر معلمان نسبت به وضعیت موجود انتقاد دارند باید آن را در قالب " رسانه " بیان کنند/ معلمان باید این گزاره را به اثبات برسانند که " فرهنگی بودن دلیل بر فرهیختگی است/ معلمان نمی توانند و  نباید منتظر باشند تا دیگران برای آنان بنویسند ، گزارش کنند و پی گیری کنند/ " نوشتن " برای معلمان نه فقط یک موضوع و فرضا در جهت اخذ امتیاز مربوط به آن در فرم ارزشیابی که باید یک " دغدغه " برای ساختن آینده ای روشن و پرورش دانش آموزانی مجهز به تفکر نقادی و روحیه مسئولیت پذیری برای جامعه و آینده باشد...

 

معلمان و رسانه و حضور فرهنگیان در نمایشگاه مطبوعات

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از چهاردهم تا بیست و یکم آبان 1395 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار گردید .

« صدای معلم » برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت می کرد .

این اولین حضور یک گروه معلمی مستقل در یک رویداد مهم اجتماعی و رسانه ای کشور بود .

البته انتظار این بود که با توجه به جمعیت یک میلیونی فرهنگیان و نیز تعدد رسانه ها و بعضا سایت های فرهنگی و معلمی ، تعداد بیشتری از گروه های معلمی در این نمایشگاه حضور می داشتند .

« صدای معلم » در زیر گروه " آموزشی – تخصصی » در این نمایشگاه شرکت کرده بود .

انتظار این بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به گفته های رئیس جمهور مبنی بر تقویت و توجه بیشتر به رسانه های غیردولتی این مهم را مد نظر قرار دهد اما متاسفانه این جا نیز عدالت کم رنگ بود ...

رسانه های مشهور و دولتی اکثرا در مدخل ورودی نمایشگاه بودند و رسانه های غیردولتی در انتهای آن !

در مدت 8 روزی که به اتفاق دوستان در این نمایشگاه حضور داشتیم مشاهدات  و به تبع آن تجارب قابل توجهی کسب کردیم .

در این نمایشگاه ، جمله ای که به کرات و دفعات از سوی بازدیدکنندگان چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی شنیده می شد این بود :

" مگر معلم ، صدا هم دارد ؟ "

برای بسیاری ، حضور ما با این نام قابل توجه بود .

در گفت و گوهای کوتاه و بعضا طولانی که داشتیم مردم به ویژه فرهنگیان از توجه نازل مسئولان و برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان گلایه و حتی اعتراض داشتند .

آنان به سیاست های مسئولان رسانه ملی در مورد انعکاس اخبار فرهنگیان و معلمان انتقاد داشتند و این که با رسانه ای کردن پرداخت مطالبات آنان ، شان و جایگاه اجتماعی آنان را به سخره گرفته اند !

البته آنان به نقش ضعیف و منفعلانه مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره می کردند .

نکته مهم و قابل توجه دیگر در این گفت و گوها ، پرسش بسیاری در مورد ماهیت دولتی و یا غیردولتی بودن صدای معلم بود .

تعدادی از این بازدیدکنندگان که برای نخستین بار در فضای واقعی و چهره به چهره ، غرفه صدای معلم را می دیدند ابتدا این پرسش را مطرح می کردند که آیا این رسانه دولتی است ؟

نوع نگاه و نیز پرسش های آنان نشانگر موضوعی مهم و در خور توجه بود :

" آنان به رسانه های دولتی و یا مرتبط با حاکمیت اعتمادی نداشتند و یا درجه آن در سطح پایینی بود . "

پس از پاسخ مسئولان غرفه مبنی بر مستقل و غیردولتی بودن ، مجاب می شدند که  حتی به داخل غرفه آمده و باب گفت و گو گشوده شود .

این هشداری برای مسئولان و برنامه ریزان جامعه است که در سیاست های رسانه ای خویش تجدید نظر کرده و با جامعه و مردم صادق باشند .

نکته مهم دیگر که البته در صدای معلم نیز درج شد ، عدم حضور دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در این نمایشگاه بود . ( این جا )

هر چند « علی اصغر فانی » وزیر سابق آموزش و پرورش در آخرین دقایق کار نمایشگاه خود را رساند اما حضور او نیز در غرفه هایی بود که در دوران وزارت ناتمام خویش به آن دل بسته بود و البته آن رسانه ها نیز کار خاصی هم برایش انجام ندادند و سرانجام او را تنها گذاشتند !

حضور کم رنگ مسئولان وزارت آموزش و پرورش در رده های مختلف مدیریتی هشداری است که باید جدی گرفته شود :

" تعداد قابل توجهی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش به اهمیت و کارکرد رسانه آشنا نبوده و یا اهمیتی برای آن قائل نیستند ."

شاید یکی از دلایل عدم توجه جامعه ، نخبگان و مسئولان به این نهاد مهم ناشی از این باشد که  خانواده بزرگ آموزش و پرورش – صف و ستاد – با رسانه و جایگاه آن بیگانه هستند و از آن بهره کافی نمی برند .

این که حتی در مناسبت های خاص معلمی مانند " هفته و روز معلم " موضوع آموزش و پرورش و معلمان تیتر یک رسانه ها نمی شود دلیل دارد ...

از نکات قابل ذکر دیگر ، حضور تنها نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آقای قاسم احمدی لاشکی در غرفه صدای معلم بود .

نکته جالب توجه آن است که قبل از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، صدای معلم گزارش های جامع و مبسوطی را از نشست تشکل های فرهنگیان و  نمایندگان این تشکل ها و امضای " میثاق نامه معلمی " منتشر نمود . ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا )

« صدای معلم » از فرهنگیان و معلمان درخواست نمود تا با حضور و مشارکت پر رنگ خویش ، پی گیر مطالبات خود از طریق این نمایندگان در مجلس دهم باشند .

با این وجود ، هیچ یک از این نمایندگان مانند داود محمدی ، فاطمه سعیدی ، فریده اولاد قباد ، مسعود رضایی و... در غرفه صدای معلم حضور نیافتند !

و اما سخن آخر:

شاید بتوان گفت که نمایشگاه مطبوعات یک کارگاه آموزشی زنده و پویا برای ارزیابی جایگاه رسانه در آموزش و پرورش و در میان معلمان بود .

نمایشگاه مطبوعات عرصه ای برای حضور مهم گروه های معلمی و حتی دانش آموزی با رسانه و کارکردهای آن بود .

در این نمایشگاه گروه هایی از دانش آموزان از برخی مدارس حضور یافته بودند . ضمن این که این کار ستودنی است اما مربیان و معلمان نباید به این رویداد فقط به چشم " اجرای یک کار صرفا اداری و نهایتا ارسال بک گزارش به اداره و... " بنگرند .

با وجود اعلام مسئولان در مورد تدریس کتاب " تفکر و سواد رسانه ای " در پایه دهم و این که نمایشگاه مطبوعات می توانست یک کار میدانی قابل توجه برای دانش آموزان و حتی معلمان باشد اما هیچ گونه دستورالعمل و یا اطلاع رسانی در این زمینه از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مشاهده نشد !

و مخاطب پایانی " معلمان " هستند .

این که به کرات از  صدای معلم پرسش می شد : " آیا معلم صدا دارد " ؛ فقط  به کم کاری و یا اهمال مسئولان در انجام وظایف و مسئولیت های خویش بر نمی گردد !

بخش مهم این مساله به فعالیت معلمان در رسانه ها و ارتباط مستمر و دو سویه با افکار عمومی مرتبط است .

علی رغم جمعیت میلیونی معلمان ، حضور موثر و کیفی آنان در رسانه ها به هیچ وجه قابل قبول و منطقی نیست !

به عنوان نمونه ، می توان به موضوع " ارزشیابی معلمان " در هفته های اخیر اشاره کرد .

با وجود آن که این مساله یکی از موضوعات مهم و روز جامعه معلمان و آموزش و پرورش است ؛ متاسفانه به غیر از تعدادی از یادداشت های پراکنده در این زمینه ، مورد خاصی مشاهده نشد .

اگر معلمان نسبت به وضعیت موجود انتقاد دارند باید آن را در قالب " رسانه " بیان کنند .

نق زدن های تاریخی زنگ تفریح و ناله ها و حتی تهدیدهای پس از صرف صبحانه و... چاره کار نیست .

معلمان باید این گزاره را به اثبات برسانند که " فرهنگی بودن دلیل بر فرهیختگی است . "

این نیازمند حضور مستمر ، پویا و کیفی فرهنگیان و معلمان به منظور طرح درست و منطقی موضوع آموزش در افکار عمومی است .

معلمان نمی توانند و  نباید منتظر باشند تا دیگران برای آنان بنویسند ، گزارش کنند و پی گیری کنند !

" نوشتن " برای معلمان نه فقط یک موضوع و فرضا در جهت اخذ امتیاز مربوط به آن در فرم ارزشیابی که باید یک " دغدغه " برای ساختن آینده ای روشن و پرورش دانش آموزانی مجهز به تفکر نقادی و روحیه مسئولیت پذیری برای جامعه و آینده باشد .

معلمان و رسانه و حضور فرهنگیان در نمایشگاه مطبوعات

چهارشنبه, 10 آذر 1395 22:55 خوانده شده: 1644 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +23 -1 --
معلم با 29 سال سابقه 1395/09/10 - 23:44
صدای معلم به رسالت خود که انتقال درددل ها و نظرات معلمان است ؛ بخوبی عمل می کند . من تا حالا هر نظری که دادم، بی کم و کاست در صدای معلم آمده است . متشکریم .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 09:41
سلام
دوست عزیز

از محبت شما نسبت به رسانه خودتان سپاسگزارم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/09/11 - 18:52
فقط ازپورسلیمان عزیز وهمکارانشان مجدانه میخواهیم تسلیم قدرت نشوند تا در دل معلمان همیشه بمانند نگذارید ستادی های میز نشین دائمی برایتان تعیین تکلیف کنند
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/09/11 - 20:05
معلم صدای کمی دارد اما کو گوش شنوا و عمل ب حرفها توسط مسولین و موثرین نظام؟!
پاسخ + 0 0 --
علی دادپور 1395/09/13 - 12:14
صدای معلم عزیز این هشدار ما دلسوزان را به وزیر محترم بدهید مواظب جدایی باشد در طول خدمتش به هیچ کدام از روسایش وفادار نبوده است واقعا تحقیق وبررسی فرمایید
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/09/15 - 22:39
پور سلیمان عزیز سلام بنظرم جدایی نظراتش رو تحمیل کرد بخشهایی ناخوداگاه از صفحه محو شد مخصوصا انتصابات وزیر شما را انسان شجاع وازاده ای میدانستیم نترسید این اقایان که ادعای گفتمان دارند چگونه است که تحمل شنیدن چند درد دل از همکاران فرهنگی تحت ستم وظلم خود را ندارند لابد همه باید ازشان تعریف کنند وبله قربان گویشان باشند
پاسخ + +11 -1 --
معلم 1395/09/11 - 00:15
متاسفانه معلمان در ایران تریبون موثری ندارند.
مثل رسانه ی تصویری یا شنیداری یا روزنامه.
انچه بیان میشود در سایت ها و وبلاگ هایی ست که بیشتر مردم با آن اشنایی ندارند.
در رسانه میلی و بعضی روزنامه های دولتی میشود هر دروغی را به خورد عوام داد.
ولی افسوس از یک رسانه مستقل و آزاد در بیان مشکلات واقعی معلمان.
امروزه باید واقعیات داخل را بیشتر در رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی جستجو کرد.!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 09:45
سلام
دوست عزیز
آقا/خانم معلم

به نظر می رسد فرضیه شما کمی ایراد دارد !

به عقیده من ، تربیون به اندازه کافی وجود دارد !

بسیاری از معلمان حال استفاده از این تربیون ها را ندارند !

به نظرم ، بیشتریت علت آن " مسخ شدگی و یا الیناسیون " است که موضوع یادداشت بعدی من خواهد بود .

ضریب نفوذ صدا و سیما به حدود 30 درصد رسیده است !

پس این فرضیه شما خیلی هم درست نیست !

به جای توجیه کم کاری خویش در پی رفع علت ها باشیم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/11 - 10:34
خواص واقعیات را درک می کنند و می دانند.درد ما بد فهمی عوام از واقعیت روز معلمان است که با وارونه جلوه دادن ان در رسانه میلی و بشدت حاکمیتی و دولتی مردم را در قضاوت به عمد دچار اشتباه میکند.
در نظام تک صدایی نمی توان به بهبود اوضاع امیدوار بود.
چون هر انتقادی منجر به عواقب نامعلوم خواهد شد.!!!
پاسخ + +8 -2 --
عارف 1395/09/11 - 00:32
با تشکر از زحمات شما جناب پور سلیمان عرض کنم که مدیران و کارکنان ستادی علاقه ای به معلم و صدای او ندارند و اگر به معلمی علاقه داشتند بیشتر کلاس درس را ترجیح می دادند. بیشتر اینها یا تدریس نکرده اند یا سابقه کمی در این زمینه دارند و همیشه به دنبال منافع و حفظ پست اداری خود هستند و دچار نوعی غرور شده اند که باعث شده نه چشمشان مشکلات معلم را ببیند و نه گوششان صدای معلم را بشنود و همیشه دوست دارند از معلم فاصله بگیرند تا صدای او را نشنوند. اگر صدا ی معلمان برای آنها مهم بود لااقل در این 30سال خدمت یک بار می دیدم که فرمی بدهند تا معلمان نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه های مختلف و در واقع صدای خود را به گوش آنها برسانند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 09:46
سلام
آقای عارف

نظر شما تا حدود زیادی درست است اما مطلق دیدن قضایا انسان را از واقع بینی منحرف می کند .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
بهرامی دکتری ادبیات 1395/09/11 - 00:44
سلام به اقای پور سلیمان لطفا این خبر کانال رسمی آموزش و پرورش را از جهت نگارشی و اصول خبر نوشتن و حفظ حقوقرشهروندی و خصوصی یک معلم بررسی کنید و به حال بخش رسانه این وزارتخانه و نگاه به معلمان گریه کرد
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خوزستان، اعلام شد؛ در پی خودکشی سیف ا... بیداری ، دبیر بازنشسته بهبهانی با دوتن از بستگان و نزدیکان آن مرحوم مصاحبه مشروحی صورت گرفت که خلاصه آن به شرح زیر است :
در گفت و گو با خانم صدیقه بیداری ، خواهر آن مرحوم، ضمن دلجویی و ابلاغ تسلیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی ، وزیر آموزش و پرورش و ابراز همدردی جامعه فرهنگیان ، علت و انگیزه خودکشی « معلم مرحوم » سیف ا... بیداری بررسی شد.
صدیقه بیداری که خود نیز دبیر زیست شناسی با 29 سال سابقه کاری در شهر بهبهان است ، عنوان کرد : علی رغم آن چه تاکنون در فضای مجازی منتشر شد، برادرم تمکن مالی خوبی داشت و اقدام وی به خودکشی مربوط به تصادف ایشان در 14 فروردین سال جاری است که در این تصادف از
@medu94
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 09:52
سلام
آقای بهرامی

به نظر من ، ابتدای خبر خیلی گویا نیست ( سکته دارد ) و در مجموع متن روان و سلیس نوشته نشده است .

البته در روابط عمومی ها وضعیت بدتر از این چیزهاست !

بسیاری از آن ها طریقه و یا نحوه ارسال جوابیه به رسانه ها را اصولا بلد نیستند !

پایدار باشید .
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/09/11 - 04:26
عالی است خدا کند مطالب به گوش مسئولان اموزش و پرورش برسد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 09:53
سلام
دوست عزیز
سپاسگزارم .
امید که این گونه باشد .
پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
جعفر 1395/09/11 - 08:23
با سلام و دست مریزاد به آقای پورسلیمان
این نادیده گرفتن رسانه و بخصوص رسانه های بخش غیر دولتی دو جانبه است بخشی مربوط به مسئولین و بخشی نیز مربوط به خود معلمان است.
خوب در ایران چند صد هزار معلم شاغل و بازنشسته و ... وجود دارد... و میزان بازدید از هر خبر در این سایت به ندرت به هزار نفر می رسد. معنی این جمله جواب مقاله جناب عالی است. غالب و اکثریت معلمان حوصله خواندن کتاب و روز نامه و .... را ندارند و به تبع آن احساس نیازی به مطالبه نمی کنند و ندارند و این درد بزرگ جامعه ما و جامعه آموزش و پرورش است.
پاسخ + +3 -2 --
احمد 1395/09/11 - 09:34
جناب پورسلیمان با عرض سلام؛
جنابعالی فرمودید که :
" اگر معلمان نسبت به وضعیت موجود انتقاد دارند باید آن
را در قالب " رسانه " بیان کنند".
اولا- آیا منظور جنابعالی همین کامنت هایی است که بنده
یا امثال اینجانب با "نام مستعار" یا حداقل با "نام کوچک"
در وب گاه های مختلف می گذاریم؟
آیا اصلا کسی این کامنت ها را می بیند یا به آنها اهمیت
می دهد؟
شما خود یک فرد کنشگر رسانه ای بودید و اطلاع دارم که
حداقل یک بار سر از تخلفات اداری در آوردید و جریمه هم
شدید و بالاخره هزینه هایی برای شما داشته!
ثانیا- به قول یکی از یادداشت نویسان پیشکسوت "صدای
معلم" تنها درصد اندکی از معلمان در جرگه "کنشگران
رسانه ای " یا "صنفی" قرار می گیرند!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 10:04
سلام
آقای احمد

1-مشارکت معلمان حتی در حد یک کامنت هم تاثیرگذار است .

2- بارها شده است که به خاطر انتشار یک کامنت تلفن ها و تماس های مختلفی با صدای معلم گرفته شده است ...

3- البته خیلی نمی خواستم وارد بحث سوم شوم .

درست است !

البته برای بنده نه یک بلکه دو بار پرونده در هیات های تخلفات اداری و البته در دولت های نهم و دهم تشکیل شد !

با این حال از کنش گری در تشکل به رسانه تغییر مسیر دادم اما کار را تعطیل نکردم و یا برای کم کاری و یا تنبلی خودم توجیه نیاوردم !

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -2 --
ادامه-احمد 1395/09/11 - 09:34
ادامه- احمد
ثالثا-برخی از ما معلمان به دلیل برخورد های امنیتی در
برخی از دوره ها (البته در دوره آقای روحانی شرایط
انصافا بهتر شده است ) و یا محافظه کاری بیش از حد،
حتی جرات اظهار نظر و نقد مسائل مربوط به مدرسه محل
خدمت خودمان را در جلسه شورای دبیران در مقابل جناب
مدیر هم نداریم!؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 10:08
ادامه :

این مشکلی است که به کل جامعه برمی گردد و البته در معلمان به دلایل مختلف بیشتر است .

یکی از ویژگی های کشورهای جهان سوم و کشورهای توسعه نیافته ، فقدان مسئولیت پذیری و به تبع آن قهرمان پرستی و اسطوره طلبی است .

باید یاد بگیریم که به اندازه خودمان برای جامعه مفید باشیم و نه مهم !

تغییر باید از هر فرد شروع شود .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -1 --
مهراب 1395/09/11 - 10:51
اگر صدای معلم نباشد با کی درد و دل کنیم

با تشکر و سپاس فراوان

خسته نباشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 11:23
سلام
آقای مهراب
خوشحالیم که توانسته ایم اعتماد معلمان را جلب کنبم .
پایدار باشید .
پاسخ + +3 -1 --
محمد باقر 1395/09/11 - 11:10
اگر انسان حقیقتا خدا را مالک خود بداند و اعتقاد راسخ به ان داشته باشد هرگز از بیان سخن حق ترسی به دل راه نخواهد داد.امروزه بهترین و رساترین راه و مسیر برای بیان حقایق ،رسانه است .باید دیگران را بر ترس موهومی وقوف داد تا دچار آن نشوند و مشکلات جامعه و بالاخص آموزش و پرورش را بیان کنند . بالاخره تا فریادی بلند نشود ،فریادرسی صورت نخواهد گرفت ،تا دادی بلند نشود ،دادرسی نخواهد شد . منطق و قلم از قداست بالا برخوردار است و خداوند با این دو زبان با انسان صحبت کرده است .با احترام
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/09/11 - 11:42
سلام
آقای محمدباقر
با شما موافقم .

همین که خداوند در قرآن کریم به " قلم " سوگند یاد می کند و همین که ارزش قلم از ارزش خون شهید هم بالاتر است ؛ خود بهترین برهان برای اثبات این مدعاست .

ابزار کار معلم قلم است و اندیشه .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -1 --
عباسی 1395/09/11 - 13:24
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من

آنچه به جایی نمی رسد فریاد است.
پاسخ + +3 0 --
افتخاری هریس 1395/09/11 - 16:07
با سلام امید است تنها ترین گلوی معلم خبر نگاران افتخاری در سراسر کشور داشته با شند با تشکر از مجموعه دوستان این مجموعه که صادقانه در راه تعالی سازی اهداف فرهنگیان گام بر می دارند
پاسخ + +2 0 --
حسینی 1395/09/11 - 18:35
دکتردانش باید از جدایی اجازه بگیره جدایی هم که انتقاد پذیر نیست وشما راقبول ندارد پورسلیمان عزیز یعنی در حقیقت صدای معلمان را نمی شنود باید روابط عمومی وزارت از دست انحصار گرایان بدست معلمان بیفتد واداره بشود
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/09/15 - 22:42
پورسلیمان عزیز اگر میخواهید محبوب معلمان باشید تلفن های جدایی روابط عمومی را جواب ندهید وبه درخواست او چیزی را حذف نکنید
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1395/09/12 - 23:50
متاسفم که شاهد فساد و دزدی در ارکان قدرت هستیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/13 - 00:38
واقعا کشور ما دارد به کجا می رود؟!
ایران ما را چه شده؟
این همه فساد و دزدی و اختلاس و دریغ از یک برخورد قاطع..!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور