صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • علی افشارسمیرمی/ همکار گروه صدای معلم

به بهانه گرامی داشت 15 اسفند، روز درختکاری : اگر درخت ها نبودند،... مطلب ویژه

روز درختکاری ، روزی جهانی و فرامرزی است که رنگ و لعاب نژاد و دین و سیاست را به خود نمی گیرد/ اگر درخت نبود، قلم و کاغذ هم در میان نبود تا آدمی دانش و تجربه اش را به یادگار بگذارد. اگر درخت نبود، تار و نی هم در میان نبود تا آدمی دلتنگی هایش را جار بزند/ اگر درخت نبود، آدمی تنهاتر از این می شد که هست/ درخت،حلقه وصل…
مقامات وزارت آموزش و پرورش فعالان رسانه ای معلمان را در جایگاه منتقد به رسمیت نمی شناسند/ وزارتخانه به فعالان رسانه ای و فعالان صنفی – سیاسی درِ باغ سبز نشان داد  و آنها را وسوسه کرد/  فعال رسانه ای  با خودش فکر می کرد که با رفتن به ستاد با یک تیر چند نشان می زند/ فعالیت رسانه ای معلمان اصلاح طلب در فضای مجازی و واقعی ابزاری  شده است برای…
آمار و اطلاعات نیروى انسانى وزارت آموزش و پرورش در سال 94 بانوان شاغل در این وزارتخانه را بیش از 53 درصد کل مستخدمین این وزارتخانه برآورد کرده است/ جامعه اى که روح تعالى، استقلال و اعتماد به نفس از دوران کودکى به افراد آن القا  می شود، خودباورى و احیاى اندیشه هاى درونى جزو مشخصه هاى بارز آن خواهد شد/ زنان توانمند و مستقل اصلى ترین سرمایه هاى جامعه اند که…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

جدي بودن بحران هویت حرفه اي در سیمای شغل معلمی در ايران مطلب ویژه

هویت حرفه ای فراتر از یادگیری نقش می باشد/ توجه به واقعيت هاي موجود در آموزش و پرورش، نشان از واقعي بودن پديده بحران هويت حرفه اي در بين معلمان مي باشد/ يكي از نشانه هاي جايگاه مطلوب يك شغل در جامعه، ميزان گرايش داوطلبانه جوانان به خصوص جوانان مستعد و نخبه نسبت به احراز آن شغل باشد/ دانش آموزان ممتاز، شغل معلمي را در اولويت هاي انتخاب شغل خود قرار نمي…
  • محمدرضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

گفتار بی عمل وزیران آموزش و پرورش و سکوت سهمگین معلمان مطلب ویژه

اگر به اختیارم بود بهترین ها ، هوشمند ترین ، خلاق ها ، دلسوزترین و توانمندترین را برای حرفه معلمان انتخاب می کردم با بالاترین امکانات رفاهی و والاترین نشان اجتماعی و برترین دستمزدها و پاداش/ اگر به اختیارم بود با تجربه ترین و بهترین معلمان را برای دوره ابتدایی برمی گزیدم/ کسب مقام مدیریت یک مدرسه ابتدایی را سخت ترین انتخاب در مدیریت کشور طراحی می کردم/ مدرسه ات بیمار است…
ما انسان ها مي توانيم هرآنچه مي خواهيم به دست آوريم ولي هرگز نمي توانيم آنها را تا ابد نگهداريم / زندگانی به اندازه کفاف بهترین زندگی است/ در ظاهر فقير آن است که جيبش دارالعنكبوت باشد و سقف خانه اش آسمان و فرش زير پايش زمين سخت باشد اما این گونه نیست ، گرچه این ها نشانه ای از فقر است برای آنها که نیازمندان را درمی یابند و غني و ثروتمند آن نيست كه…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

اضطراب پایان سال و روزهای دشوار مدرسه مطلب ویژه

اختلال افسردگی نیز در کشور از 3.4 درصد در سال 80 به 12.7 درصد در سال 90 رسیده است/ اختلال روانی در تهران از سال 78 تا سال 90 افزایش یافته و از 21.5 درصد به 39.69 درصد رسید اما از سال 90 تا سال 93 روند کاهش داشته و در سال 93 به 20.3 درصد رسیده است/ استان های مرکزی، اصفهان، یزد، لرستان، تهران، ایلام، خراسان رضوی، زنجان، کردستان و کرمانشاه…
  • علیرضا شیوایی اسکویی /دبیر دبیرستان های شهرستان اسکو - آذربایجان شرقی

ساعت کار معلمان : پاسخ به یک ابهام! مطلب ویژه

در گزارشي آمده است که کارکنان آموزش و پرورش چه ليسانس و چه ديپلم کمترين ميزان کار در طول يک هفته (۱۸ تا ۲۴) ساعت را دارند، اما تعداد ساعات کار ديگر دستگاه ها ۴۴ ساعت در هفته است/ نوع و کيفيت کار تعيين کننده ساعت کار است و کار معلمان بايد با افراد هم سنخ خود مثل اساتيد دانشگاه مقايسه شود. اينکه ساعت کار شاغلان در پست هاي آموزشي کمتر از…
  • دکتر سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته مدیریت بازرگانی - پژوهشگر اقتصاد و توسعه ایرانی - اسلامی

درس های اسکار اصغر فرهادی برای سیستم مدیریتی ایران مطلب ویژه

این که برخی در رسانه خود اُسکار ایرانی را کم ارزش قلمداد می‌کنند و یا انتظار دارند اصغرفرهادی به همه مسائل ایران بپردازد، ناشی از نگاه ناپخته و کم خردانه‌ای است که شیرینی این رویداد را در اجتماع ایران کم می‌کند/ آیا اگر یک فرد به طور کامل با سلیقه ما همراهی نمی‌کند، یعنی انسان کم ارزشی است که کارهایش نیز درخور اهمیت نیست/ شما چه میزان از هنر و نام کشور…
  • شهروند بدون درجه/ تهران

انتقاد یک معلم از عملکرد شهرداری و شورای شهر مطلب ویژه

وقتی با آنها صحبت می کنی از حقوق ناچیزشان که توسط شهرداری و پیمانکاران تضییع شده است می نالند/ پیمانکارانی که با سمبل کاری شهر را به گند می کشند و هیچ نظارتی بر کار آنها نیست/ بدتر از هر بدی شورای شهر است/ با توجه به تأثیر شرایط سیاسی نمی توان آنها را نمایندگان واقعی مردم دانست بلکه آنها تابعی از شرایط جناح های سیاسی هستند که به درد مردم نمی…
  • بهمن ویسی/ معلم نمونه کشوری - کرمانشاه

"حماسه ی اصغر" ؛ "تقابل هنر و خشونت در جشن اسکار" مطلب ویژه

کارگردان فیلم معناگرای فروشنده در سال 2012 نیز با خلق فیلم جدایی نادر از سیمین،اولین اسکار تاریخ سینمای ایران را به ارمغان آورده بود/ پیام ملت فهیم و آگاه  ایران در اوج دردمندی،هم چنان ؛ آشتی،مدارا، نوع دوستی و همگرایی در پهنه ی جهانی است و با تروریسم میانه ای ندارد/ اصغر فرهادی بار دیگربه جهانیان ثابت کرد که کشور نگارنده ی اولین منشور حقوق بشر جهان، همواره در عرصه فرهنگ، پیام…
  • فریبا ایازی روزبهانی/ همکار گروه صدای معلم

صدای هنر تا آن سوی نامرزها ... آیا" هنر " زبان مشترک جهانیان می شود؟ مطلب ویژه

برنده اسکار ، فروشنده و اصغر فرهادی نام آشناترین واژه ی امروز در فضای مجازی و حقیقی است هرچند در ظن برخی تنگ نظران او کارگران سیاه نمایی های ایران است؛ ولی باور عموم براین است که مردم ما فرهنگ را می شناسند و حس زیبایی با روح آنان عجین است/ آنچه این روزها بیش از پیش در نگاه مردم خودنمایی می کند بازگشت به خویشتن خویش است/ تکانه های فرهنگ به…
  • فرورتیش رضوانیه / روزنامه نگار

قصه پلاسکو و سفره هفت سین ؛ مقصر کیست ؟

 چون فقط انسان‌ها در این فاجعه کشته شدند، خیلی زود یادمان رفت پلاسکویی وجود داشته و مدیریت اشتباه آتش‌نشانی و شهرداری آن را رقم زده است/ کسانی هم که در این فاجعه مقصر بودند، امروز به فکر خرید شب عید و مسافرت نوروزی خودشان هستند و به بهانه کمپین «چهارشنبه‌سوری بدون مواد محترقه» و افتتاح ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر با هنرمندان دیدار می‌کنند و لبخند می‌زنند و عکس یادگاری می‌گیرند و به حافظه…
دولت يازدهم براي پاسخگويي به مطالبات فرهنگيان از پويايي و جديت لازم برخوردار نيست/ دولت يازدهم در سال پاياني فعاليت خود براي بودجه‌ريزي در بخش آموزش‌ و‌ پرورش به صورت کارشناسي عمل نکرده است/ روندي که دولت اعتدال در زمينه‌ي عدالت بودجه‌اي در پيش گرفته است منفعلانه و نااميد کننده است/ مسئله اقتصاد و بودجه‌ريزي آموزش‌ و‌ پرورش نياز به يک عزم ملی و جدي براي اصلاح ريشه‌اي دارد، جديتي كه به…
  • محمودرضا سعیدی گراغانی/ دبیر هنر و ادبیات مدارس متوسطه اول جنوب استان کرمان

مدرسه خوب و مدرسه من ؟ ( سفری به مدارس جنوب کرمان ) مطلب ویژه

در مدرسه است که فرد یاد می‌گیرد چگونه ساعاتی را از افراد خانواده خود دور بوده و حس استقلال طلبی و استفاده از اراده خویشتن برای مواجهه با انواع مسایل و مشکلات را تجربه کرده و از این طریق بتواند «خوداتکایی» را تمرین کرده و به دست آورد/ در مدرسه است که کودک یاد می‌گیرد اضطراب جدایی از والدین را کاهش داده و به همکاری و مشارکت و بازی‌های گروهی با دیگران…
این مورد و بسیاری از موارد دیگر که امروز در شهرهایمان مشاهده می کنیم، حاصل شهری شدن شتاب زده  کشور در زمانی محدود است/ به دلیل تزریق گسترده و فساد برانگیز  و رانتی ِ درآمدهای نفتی در طول بیش از نیم قرن، سبب شده اند فرهنگ و ادب و ظرفیت های سنتی و اخلاقی  گذشته را از دست بدهیم، ولی روحیه مدرن شهروندی را هم به دست نیاوریم/ مشکل ما نه در…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

خشونت در مدارس ایران (واقعیت ها و ادعاها) مطلب ویژه

آیا خشونت در مدارس ایران تبدیل به یک پدیده شده است؟ آیا معلمان رفته رفته تبدیل به افراد و شخصیت های خشن شده اند؟ آیا تصویر معلمان در ذهن دانش آموزان و خانواده های آن ها به صورت یک کاراکتور خشن تداعی می شود؟/ معلمان نیز مانند همه افراد و گروه های اجتماعی دارای توانایی ها و مهارت های مشخص روان شناختی و نیز ظرفیت های مرتبط با آستانه تحمل و تاب…
  • امیر اسماعیلی/ فرهنگی و سردبیر پایگاه تحلیلی لک خبر ( لکنا سابق)

آقای وزیر ! معلمان آموزش و پرورش استثتایی را دریابید! مطلب ویژه

آموزش و پرورش ما سال هاست که گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیده شدن ندارد. شاید این بار کسی از جمله وزیر جدید بخواهد بشنود ، ببیند و عمل نماید/ پویائی و رشد یک جامعه در نوع  نگاه حاکمان آن جامعه به  آموزش و پرورش بستگی دارد  و در این میان رویکرد آموزش و پرورش و مسئولان ارشد آن به آموزش و پرورش ویژه که تقریبا  ۱۳درصد از مجموع جمعیت دانش آموزی کشور…
  • محمد رضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

مزه پران کاریکاتوریست ؛ هنوز زنده است پسرت دریغ از تربیت ! مطلب ویژه

متن انگار در قلبت جا می کرد و نگاره ها و نشانه های زیرکانه اصالت ها و باورهای هم زیستی را پرورش می داد/ پطروس کردار تربیتی را و ریز علی رفتار انسانی را در ذهن و دل بچه ها می کاشت و ثبت می کرد که یاد می داد تن و جان ما برای آسایش و آرام زیستن دیگران برتر است/ اگر مدرسه در تصویر ذهنی شما نمایی از خشونت است…
  • حمزه علی نصیری/ همکار گروه صدای معلم

بحران "کسری و کاستی" در آموزش و پرورش از زبان دانش آموز و معلم مطلب ویژه

استفاده از واژهٔ بحران بودجه به جای "کسری بودجه" توسط وزیر محترم به جا و هوشمندانه بوده است/ بحران در بودجه سبب شده که نیروی انسانی متخصص و کارآمد در آموزش و پرورش جذب و به خدمت گرفته نشود و مدارس باری به هرجهت اداره شوند/ با اندکی تأمّل در حالت چهره و نحوهٔ نگاه و لحن سلام و جنس رفتار بچه ها می توان دریافت که برخی از آنها انگار با…
باید فضایی فراهم شود که خردمندترین و کاردان‌ترین افراد جامعه در این شغل، احساس رضایت و خوش‌بینی داشته باشند/ در شرایط فعلی، فرهنگیان پیگیر مطالبات خود فقط از جانب دولت هستند و این راه درستی نیست/ کودکان و دانش‌آموزان قابل‌انعطاف و تغییر هستند و باید سرمایه‌گذاری اصلی فرهنگی، در این بخش صورت گیرد و نمایندگان باید تمامی انرژی خود را صرف کنند تا بتوانند بودجه بیشتری را برای وزارتخانه آموزش‌ و پرورش…
نگاه مکانیکی در این تئوری به انسان به عنوان نیرویی صاحب شعور و احساس، زمینه ساز نقد این نظریه و در نهایت منسوخ شدن این نظریه گشت/ سال هاست که صحبت از تحول آموزش و به کارگیری روش های کارآمد در امر آموزش می شود ولی نکته ای که اصلا بدان توجه نشده و نمی شود رابطه ی معلم و شاگرد به عنوان رابطه ای دو سویه و انسانی است/ کیفیت آموزشی…
این اقدام همزمان با حضور چند شهردار مناطق دیگر، که به نمایندگی ایشان این برنامه نمایشی را در چند مدرسه ترتیب داده اند، هم خاطره اقدامات شهردارقبلی پایتخت را که دست و دل بازانه بن 20000 تومانی توزیع شده بین فرهنگیان را کلید ورود به خانه پاستور تلقی می کرد برای ما فرهنگیان زنده کرد و هم شائبه تبلیغات و مانورهای انتخاباتی زود هنگام و حرکت های پوپولیستی ازمد افتاده را/ قبول…
   بی شک بعد از هر انقلابی که در جوامع مختلف رخ می دهد تغییراتی در ساختارها و ارکان گوناگون آن جامعه رخ می دهد و جامعه ی ما نیز مستثنی از این امر نبوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رونق دوباره مدارس، نظام آموزش و پرورش ما نیز نیازمند تحولی اساسی بود تا بتواند همسو با تاثیرات انقلاب اسلامی رسالت خود را در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران…
به تنگ آمده، حقوقش زیر خط فقر است و هر چه خود و همکارانش به کمی ‌میزان دریافتی اعتراض می‌کنند، کسی ترتیب اثر نمی‌دهد، فکرش مشغول و نگران آینده خود و فرزندانش است/ گفت همان آقا که به شما گفت راننده آژانس هستم، قبل از اینکه حرفی بزنم، ادامه داد؛ دبیر است، دبیر!/ آیا آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزشی کشور شرایط لازم را برای کلاسی توام با مهر و محبت…
  • محمودرضا سعیدی گراغانی/ دبیر هنر و ادبیات مدارس متوسطه اول جنوب استان کرمان

در راستای مفهومی شدن‌‌ کتب درسی و مسائل آموزشی و یک تجربه مطلب ویژه

   یکی  از  دغدغه  های  مهم‌‌‌  دست اندرکاران ‌‌نظام‌‌‌ آموزش و پرورش مفهومی شدن مطالب متنوع  کتب درسی  است و امروزه ما‌‌ تا بدانجا پیش رفته ‌ایم  که ‌این‌‌‌ تغییر رویکرد را به ‌عینه احساس  می کنیم .با  نگاهی به  تاریخچه  آموزش و پرورش  ‌درمی یایبم که آنچه در  گذشته می  خواندیم  حالت  محفوظاتی  داشته  از حفظ  کردن اشعار  کتاب ادبیات گرفته تا معنی  واژه ها و  اینکه حافظ  در  قرن چندم…
  • فاطمه سادات اشرفی زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

من از نهایت شب حرف می زنم...نگذاریم پلاسکوی خوزستان هم فرو بریزد ! مطلب ویژه

این مهمان ناخوانده ، خاک را  نه تنها بر شهرها که بر قلب ها می پاشد/ مردم خوزستان و  استان های مجاور ، سالهاست آلودگی چندین برابر حد مجاز را تحمل کرده و نجیبانه زندگی می  کنند/  در مجموع  از حرف فراتر نرفته ایم/ هیچ تصمیمی که در عمل  به  کاهش این بحران بیانجامد ، صورت نگرفته است/ اختلال در  برنامه ریزی درسی معلمان ، ایجاد سستی و رکود در دانش آموزان…
  • محمد رضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی و معلم

طنزانه: ماجرای هرزه پرانی کاریکاتوریست به معلمان مطلب ویژه

  ( برداشت از این نمایش برای هرگونه اجراء صحنه ای و تصویری بدون اجازه نویسنده بلامانع است ) پرده اول کاریکاتوریست1: یه چیزی زدم توپ ! کاریکاتوریست 2: چه چیزی ؟ کاریکاتوریست 1: بیا و ببین ، معلمان مدرسه را دست انداختم ! کاریکاتورست 2: خوب این که توپ نیست ، تصویرقلی پسرته ! کاریکاتوریست 1: آره این قلیه و اون مادرشه کاریکاتوریست 2: این کجاش توپه ؟ کاریکاتوریست 1: ها…
 نابودی پوشش گیاهی منطقه، کاهش بارندگی، گسترش بیابان و برداشت بی رویه از منابع آبی،خوزستان را به کانون بحران زیست محیطی تبدیل کرده و از سوئی عدم تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز برای شناسایی کانون های گرد و غبار و پاکسازی محیط تنفسی شهروندان در سال های اخیر،به فاجعه ابعاد گسترده تری بخشیده است/ در دوره حکومت پیشین،زمانی که تب تدوین برنامه توسعه کشور بالا گرفته بود،جمعی از کارشناسان داخلی و خارجی با…
این قانون نتوانسته است تبعیض و نابرابری بین حقوق و دستمزد فرهنگیان با مدرک تحصیلی بالا و اساتید دانشگاه را بر طرف نماید/ اوایل دهه ی هفتاد، وزارت آموزش و پرورش برای بهبود حقوق فرهنگیان با مدارک بالا مصوبه هم ترازی را اجرا نمود و بنا شد طبق این مصوبه حقوق فرهنگیان با مدارک تحصیلی بالا معادل ۸۰% حقوق اساتید دانشگاه شود/ هر افزایشی در حقوق فرهنگیان با مدرک تحصیلی بالا برایشان…
  سخن ازخوزستان است/ این روزها خوزستان پرافتخار،حال و روزخوبی ندارد/ هوایش آلوده است و بهتر است بگوییم آلوده ترین شهر جهان شده است/ واقعیت این است که مساله و مشکل یک شبه به وجود نمی آیند و این مساله که در خوزستان به عنوان یک بحران تبدیل شده است، نیز در طول سال ها و دهه ها به وجود آمده است/ البته خوزستان امروزبه بحران رسیده است و در مدت کوتاهی…
  • محمودرضا سعیدی گراغانی/ دبیر ادبیات و هنر مدارس جنوب استان کرمان و شهرستان عنبرآباد

رودبار جنوب کجاست و معلم رودباری کیست؟ مطلب ویژه

استان کرمان دل عالم  استانی که به مهمان نوازی اش  می نوازد و با  آسمانی لاجوردی و  صاف  و  پرستاره  بی  ابر  و  بی  مه و  زنان  و دخترانی  هنرمند که بر کنار دار  قالی با تار پودی از عشق و سرپنجه هنرمند و فسونگر خود نقشی جاودان  می زنند/ در کنار  همه  ی این توصیف های زیبا  از  رودبار جنوب  اندکی  هم  واقع  بین باشیم  و بپردازیم به از خود گذشتی…
از آن جا که در صدای معلم سعی ما بر نهادینه ساختن تفکر انتقادی و نیز برقراری یک جریان دو سویه در تعامل اجتماعی و گفت و گو است سعی کردیم که با این معلم رودباری در این زمینه گفت و گویی داشته باشیم/ چند بار سعی کردیم اما ایشان پاسخ نداد و سرانجام گوشی اش را خاموش کرد/ نخستین فرضیه همان فقدان سواد رسانه ای در میان اکثریت قریب به اتفاق فرهنگیان…
  • سید کاظم اکرمی/ وزیر سابق آموزش و پرورش

خشونت در مدارس امري دو طرفه است

در طرف ديگر اين موضوع معلمان قرار دارند. يكي از موضوعاتي كه سبب مي‌شود آنها هم آماده تن دادن به خشونت شوند اين است كه وضعيت حقوقي و اقتصادي بسياري از آنها مطلوب نيست/ نمي‌شود كتمان كرد كه برخي فرهنگيان هم دچار مشكلات روحي و اخلاقي هستند. برخي از آنها به‌هيچ عنوان شرايط قرار گرفتن در جايگاه تدريس را ندارند و از بد روزگار يا بر اساس تصادف در اين مكان قرار…
  • محمدرضا خورشیدی پاجی/ فعال فرهنگی

پول گیری مدام در مدرسه تا کی و چرا ؟ مطلب ویژه

مجله رشد هرماه در تیراژ وسیع بدون داشتن هدف در بین دانش آموزان به صورت اجبار توزیع می شود که اصلا اگر نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد/ سئوال اینجاست اگر بزرگترها باید بنویسند و به خورد بچه ها بدهند دیگر پول گرفتن این خدمات چه معنایی دارد/ ما در مدرسه آدم می دهیم چه چیزی باید تحویل بگیریم/ معلم از معرکه گیری مدیر در کلاس به همراه معاونش کلافه است/ تاکید می…
  • جواد بابازاده ( رها )/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ سیاست مداری مدافع احزاب ، تشکل ها و جامعه مدنی مطلب ویژه

به خاطر اعتقادی که به تحزب داشتیم، در همان روزهای اولِ پس از پیروزی انقلاب، در حالی که به خاطر اختلافات سیاسی و شورش های کور، مشکلات فراوانی داشتیم، حزب جمهوری اسلامی را تاسیس کردیم که این حزب از عوامل موثر تثبیت نظام بود/ مصلحت همه دولت هاست که احزاب قوی داشته باشند تا رقابت کنند و مردم بر اساس تفکرات و عملکردها، با رای خود، بهترین ها را انتخاب نمایند/ کشورهای…
شاید خطری بزرگ‌تر از اعتیاد، طلاق، بیکاری، افسردگی اجتماعی، بدحجابی، نابودی جنگل‌ها، گسترش کویرها‌، انقراض یوز ایرانی، دزدی، دروغ و خشک‌سالی جامعۀ ما را تهدید می‌کند و آن خطر نابودی استعداد ملی است/ انسان، انسان‌زاده ‌‌‌نمی‌شود بلکه با پتانسیل انسان شدن به دنیا می‌آید/ علاوه بر احتیاجات مادی، ما نیازمند آموختن و‌ تربیت هستیم و این کاری است که در سطح کلان بر عهدۀ نظام آموزشی است/ نظام آموزشی ما دچار بحران…
در تامل بر مفهوم صبر از دیدگاه روان شناختی شاید مفاهیمی چون خودگردانی و خودمهارگری، سرسختی و تاب آوری بیشتر قابل توجه باشد و در حوزه های مدیریتی نیز توسل بر رفتارهای منطقی و دوری از رفتارهای هیجانی بیشتر قابل تبیین می باشد/ نگاهی ساده بر شخصیت آیت آلله هاشمی رفسنجانی گویای این واقعیت است که ایشان دارای ظرفیت گسترده ای از خودگردانی، سرسختی و تاب آوری و پرهیز ار رفتارهای هیجانی…
« بی تفاوتی » ؛  این همان گرفتاری بزرگ ما فرهنگیان است که گَرد آن از سالیان دور و دراز تا کنون بر جان ما نشسته است/ اگر چه خودمان توانایی کاری را نداریم حداقل همکارانی که تلاش می کنند را دلسرد نکنیم/ " زمانی كه برنده ها زير آب ها دنبال مرواريد می گشتند، بازنده ها می گفتند، آب سرد است "/ بی تفاوتی آسان ترین گزینه است/ آیا رفتار منفعلانه…
  • مجید غلامی/ تهران

فقدان معلم و معلم مفقود !

برای اینکه یاد بگیریم معلمان می توانند در سرنوشت خود اثر گذار باشند باید از انفعال خارج بشویم/ ما معلمان عافیت طلبیم/ تشکل ها تا حالا نقش موثری نداشته اند/ وقتی ما به حطام ناچیزی که به ما می دهند اکتفا می کنیم  و تحمل همکاران نقاد خود را نیز نداریم و از آنان هیچ حمایتی نمی کنیم، ما را تحت فشار قرار داده و در محاسبات خود هیچ نمی بینند/ و…

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور