صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

از ابتداي بهمن 1391 حدود 25 هزار دانشجو را با پرداخت حقوق ثابت و مزاياي كامل يك كارمند دولت، به استخدام درآورده و خدمات رايگان علمي و آموزشي به آنها ارائه كردند و اين روند همچنان ادامه دارد/ وظيفه ذاتي وزارت آموزش و پرورش، ارائه آموزش‌هاي ضروري تا پايان دوره متوسطه است/ بودجه تخصيص‌يافته به وزارت آموزش و پرورش بايد در ميداني هزينه شود كه در شرح وظايف آن آمده و دليلي…
همین که تشکل های فرهنگیان دیگر نشست های مشترک برگزار نمی کنند و حتی دیدار با وزیر به  صورت مجزا انجام می شود می تواند دلیلی بر کاهش ضریب اعتماد میان این تشکل ها و نوعی اعتراض به انحصار طلبی انجمن  اسلامی معلمان ایران در روابط میان تشکلی باشد/ نکته مهم در این گونه دیدارها که در زمان وزارت فانی نیز وجود داشت نوع انعکاس و گزارش این نشست ها است/ نگاهی…
  • اصغر افتخاری هریس/ فرهنگی - هریس آذربایجان شرقی

طرح تجمیع و اقماری کردن مناطق آموزش وپرورش به مرکزیت یک شهرستان

   آموزش و پرورش سنتی کشور ما در دو دهه پیش به لحاظ تاثیر بیشتر نیروی انسانی در امور جاری اداری و مالی و آموزشی و همچنین ساماندهی به مناطق و نمایندگی های آموزش وپرورش بیشتری احتیاج داشت به طوری که همه برنامه های تنظیمی، برنامه های ساماندهی نیروهای آموزشی ونیز فرآیند پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان با توجه به سنتی بودن و دستی بودن نیاز به برنامه ریزی های طولانی مدت…
  • دکتر فردین علیخواه/ جامعه شناس

کودکان عاقل، جامعۀ غافل! مطلب ویژه

کودکانی که دارای این ویژگی هستند در حال افزایش اند. کودکانی که احساساتشان را با کلمات خاص "آدم بزرگ ها" بروز می دهند و یا دربارۀ موضوعاتی حرف می زنند که انتظار نمی رود آن موضوعات خاص دنیای کودکانه باشد/ استقبال و ذوق زدگی والدین از مشاهدۀ چنین رفتاری، زمینۀ آن را فراهم می کند تا کودکان تشویق شوند جمله ها و رفتارهای بزرگسالان را بیشتر تقلید کنند و نمایش دهند/ وقتی…
  • عثمان عباسی/ فرهنگی و فعال مدنی

ما چگونه من شدیم؟ مطلب ویژه

اگر بخواهیم به یکی از نکته ها و ویژگی های مشترک همه ی این جلسات و دوره ها اشاره نماییم جدا از سطح پایین  کیفیت آن ها،حضور صوری و فرمالیته، مصوبه های غیر قابل اجرا و... مهم تر از همه کم رغبتی همکاران به مشارکت و حضور فعال در این  موارد می باشد/ طبق معمول  تصمیم گیران و مدیران هم اولین راهکاری که برای اصلاح چنین روندی به ذهن شان خطور می…
  • پرویز فدایی/ بازنشسته فرهنگی- اصفهان

معلم و یک عالمه حسرت مطلب ویژه

من معلم هستم شاید هم هیچم که بعد از سی سال یک عالمه حسرت مثل همیشه بازبه خانه ام آوردم همسر و فرزندم بی گناهند به خدا جمله از دست من یا که از دست تقدیر و خدا می داند ناراحتند ،افسردند به که گویم که چرا ؟ درد ،مرا همراه هست غم همیشه این جاست در کنارم دم دست و یکی نیست که مرا درک کند، هستم بی کس! من نمی…
رئیس جمهور فرمودند چهار اولویت در برنامه و بودجه سال بعد داریم و آموزش و پرورش هیچ یک از آنها نبود/ ما باید نیر وی انسانی متخصص و تفکر کننده (عمدا از متفکر استفاده نکرده ام) بسازیم و تربیت کنیم ولی شاید اقتصاد نفتی مهلت نمی دهد/ چرا باید این افراد تولید فکر و نطریه کنند/ ما حتی مقایسه و مطالعه نیز نمی کنیم/ تفکر محیط زیست هنوز جنبه تزئینی و روشنفکرانه…
انتظار این بود که محتوای کتب درسی غنی تر و عینی تر و جذاب تر و کاربردی تر شود. انتظار این بود که حجم مواد درسیِ دست و پا گیر و غیر مفید و بی مصرف و وقت کُش، کم و جایگاه دروس کاربردی و سودمند و ضروری، تقویت شود/ انتظار این بود که کتاب های درسی - که محور فعالیت های آموزشی و پرورشی هستند - فرآیند آموزش و یادگیری را…
جملات بالا گفته یک منتقد کانون صنفی نیست بلکه اظهارات یک فعال مطبوعاتی عضو هیات مدیره کانون صنفی تهران است/ جریانی که این فعال از آن با عنوان " گرایش کمونیستی و سوسیالیستی " نام می برد ، در کانون تهران،  دست بالا  پیدا کرده است. در واقع کانون که قرار بوده ایدئولوژی نداشته باشد و کار سیاسی نکند،  حالا توسط اکثریتی اداره می شود که ردای سرخ بر تن کرده اند/…
  • حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان از اهداف تا واقعیت؟ مطلب ویژه

در ایران از سال 1314 هنرستان فنی راه آهن اولین آموزش کارکنان را آغازکرد اما به طور رسمی در قانون استخدامی 1345 بود که آموزش کارکنان دولت گنجانده شد و سپس در سال 1348 "مرکز آموزش مدیریت دولتی "تشکیل شد/ هدف اصلی از آموزش ضمن خدمت از نظر سازمانی طبق تعاریف مرسوم این چنین بیان شده است : آموزش نیروهای به کار گماشته شده (استخدامی) در طی دوران خدمت جهت بهبود توانایی…
  • نادر شمیع زاده/ دبیر ادبیات و تحلیل گر مسائل فرهنگی و اجتماعی

ضرورت ارزشیابی عملکرد مدیران آموزش و پرورش از نظر معلمان مطلب ویژه

خیل عظیمی از همکاران فرهنگی در کسب چنین موقعیت ممتاز مدیران تردید دارند/ با انتشار آمارها و فهرستی از اقدامات عملی تناقضی آشکار در ذهن معلمان پدید می ٱید که مسئولان رده بالای کشوری با چه معیارهایی عنوان « رتبه برتر » را به مدیران وزارتخانه یا سازمان های تحت پوشش آن اختصاص داده اند در حالی که در مواردی ٬  خواسته ٬ نظر و عقیده معلمان غیر از آن است/ شاخص…
  • سید رسول موسوی، نماینده ادوار مجلس از حوزه انتخابیه اهواز و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دوره اصلاحات ( شهریور 1376 تا شهریور 1381 )

نگاهی سریع به مشکلات اساسی آموزش و پرورش کشور و چند پیشنهاد مطلب ویژه

مشخص نیست که برنامه های آموزشی و تربیتی در پی کسب چه اهدافی تدوین و اجرا شده و می شوند/ ذکر عباراتی کلی از قبیل تربیت انسان هایی مسلمان و متدین، پرورش افرادی مطلع و آگاه و عباراتی از این دست هرگز سمت و سوی نظام آموزشی را تعیین نخواهد کرد. به بیان دیگر، در یک نظام آموزشی و تربیتی جامع نگر، هدف های تربیتی باید به طور شفاف، دقیق مشخص و…
  • علی غیاث آبادی فراهانی/ هنر آموز هنرستان های ساوه

داستان هنرستان ما (قابل توجه مسئولین محترم آموزش و پرورش)

  داستان هنرستان ما (شهدای هنرجوی ساوه) هم شنیدی است .هنرستاتی که از قبل از انقلاب شروع به کار کرده است .بعد از انقلاب کم کم توسعه پیدا کرد و تعداد رشته هایش به نه رشته رسید. در اوایل دهه ی هشتاد تا حدود هزار هنرجو و حدود پنجاه هنر آموز در آن مشغول به تحصیل و تدریس بودند .تعداد زیاد هنرجویان و نیز فرم معماری غیر اصولی ساختمان ها باعث بروز…
گویا در برنامه ششم توسعه که قرار است از سال96 اجرا شود. قرار شده پاداش بازنشستگی کارمندان دولت 7 برابر حداقل دریافتی باشد/ آیا این مخالف قانون و روح قانون نیست که اکنون آن قرارها و شرایط را کارفرما به نفع خود برهم زند/ اگر قرار است این قانون اجرا شود می تواند تاریخ اجرای آن روی مستخدمین پس از تصویب این قانون باشد ، نه معلمانی که دهه ها قبل و…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

کنش گری در آموزش و پرورش ؛ معلم کنش گر کیست ؟ مطلب ویژه

معلمی که نسبت به وضعیت موجود بی تفاوت نبوده و برای رسیدن به نقطه مطلوب فعالیت می کند ، " کنش گر " نامیده می شود/ معلمی که به دنبال تغییر است و نسبت به وقایع و رخدادهای آموزش و پرورش تحلیل دارد ؛ کنش گر است/ در جامعه ما به علت توسعه نیافتگی و نیز فقدان تفکیک دقیق میان مفاهیم " صنف " و " سیاست " و نیز در هم…
  • علی اصغر ارجی/ فوق لیسانس زبان وادبیات فارسی- دانشگـاه آزاد اسلامی قزوین

یونس نبی‌زاده را باید نوشت؛ دوباره خواند... مطلب ویژه

اهل هیچستان بود/ در آرمان شهر او دیوارهای کوتاه و بلند زیاد بود و خط‌کشی که میلی‌مترها را اندازه می‌گرفت، ذره‌بینی که تار مویی را می‌دید و ترازویی که ذره را می‌کشید/ بعدها فهمیدم این رفتار مبادی آداب و تواضع را در مقابل هر کس انجام می‌داد. برای دیگران کرامت قائل بود و به همان اندازه برای خودش/ گویا یکی از معلمان به ایشان گفته بود باید تا پنج‌شنبه ظهر مدرسه می‌ماندیم…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

مکتب فلسفی، سیاسی اندیویدآلیسم مطلب ویژه

اگر فرد نباشد جمعی پدید نمی آید و اکثریت هر چقدر هم که بر حق باشند چه سان می توان حقوق فرد و اقلیت را به بایگانی متروک تاریخ سپرد/ لیبرالیسم و اندیویدآلیسم نمی توانند از جامعه و نظام و دولت و پارلمان منقطع گردند. بدون قانون و پارلمان و عدلیه و اجرائیات چگونه می توان نظم، رفاه، سعادت، امنیت، عدالت و آسایش و رشد و توسعه ملی و اقتصادی را پدید…
  • پرویز فدایی/ بازنشسته فرهنگی- اصفهان

طنزانه : کرامت معلم کجاست ! مطلب ویژه

   بعد از دو ماه و اندی بلاتکلیفی وبی حقوقی ،خبر آمد که ؛چه نشسته ای که حکم بازنشستگی ات همین امروز رسیده و دوران برزخ به سر آمده، بشتاب! من بینوا،خسته از بی حقوقی و تفته از جز مساعده گرفتن، ناشتا انگار که می روم آزمایش خون بدم با کلی مدارک معتبر و شناسایی خود و اهل و عیال به کارگزینی اداره مراجعه کردم و کپی حکمی کمرنگ را آقای.....دستم داد…
 از محاسن  بی شمار طرح بنده همین بس که کسانی که خدای ناکرده  مترصد بهره مندی از  جایگاه شورا جهت رانت خواری احتمالی و یا استفاده ابزاری جهت سکوی پرتاب و جهش مالی هستند ، چشم طمع شان نسبت به این نهاد اجتماعی تنزل یابد/ در صورت اجرایی شدن این دو پیشنهاد بنده ، تعداد کاندیداهای شورا حداقل به خمس مدعیان فعلی تقلیل یافته و همچنین بزرگورانی که به شورا به عنوان شغلی…
  • دکتر قربان کیانی/ همکار گروه صدای معلم

اجرای طرح شهاب زمینه ساز عدالت آموزشی پایدار مطلب ویژه

در سال های اخیر ، جریانی نیمه رسمی و چالش انگیز با عنوان آماده سازی کودکان برای قبولی در مدارس سمپاد (تیز هوشان) آسیب‏ های مختلفی را برای دانش ‏آموزان دبستانی و متوسطۀ دورۀ اول به همراه داشته است. یکی از آسیب‏ های آن نتیجه‏ گرایی، آزمون‏ محوری و خلاقیت‏ زدایی است/ یکی از چالش های عمده‏ای که نظام آموزش و پرورش ما با آن مواجه است، فقدان فرصت‏ های یکسان تحصیل…
آموزش و پرورش تنها ارگانی است که هیچ وقت بهت نمی گویند دیوانه و اگر خودت با کمال تواضع گفتی که بابا من دیوانه ام دکتر گفته با لبخندی حاکی از همدردی می گویند نه بابا تو بیش از اندازه احساس مسئولیت می کنی ، تو داغی ، نمی فهمی ؛ دیوانه نیستی/ البته جهت اطلاع تان عرض کنم که من سابقه مکاتبه با مدیر کل را هم در پرونده دارم/ مدیر…
  • بهمن ویسی/ معلم نمونه کشوری - کرمانشاه

" تعیین واحد پول ملی با طعم فارسی ستیزی " مطلب ویژه

هیات دولت طی لایحه ای واحد پول ملی ایران را از ریال به تومان تغییر و شاخص ارزش هر تومان را ده ریال تعیین نمود/ جدا از پیامدهای تورمی این مصوبه،معرفی تومان به عنوان واحد پول ملی کشور این پیام را به میلیون ها پارسی گوی در سراسر جهان القا می کند که زبان فارسی به چنان برهوت معنایی و نازایی واژگانی درافتاده است که توان ساخت و پردازش کلمه ای ناب…
مگر فرد بدون خانواده و جامعه و دین و فرهنگ ، معنی دارد/ چگونه است که ما از روی تنبلی یا بی دانشی یا عدم درک صحیح موقعیت موجود حاضر به نظریه پردازی یا حمایت از آن نیستیم/ چرا تجاهل می ورزید/ واقعیت گراهای آموزش و پرورش امروز ایران ، کجایند و چه می گویند/ من در جامعه ای که ملاک مقایسه بیشتر مردم مادیات است ، از شغل خود شرمسارم/ چرا…
  • حجت الاسلام محمد ادریسی :

منافع عمومی محافظانی به اندازه جمعیت کشور دارد مطلب ویژه

گذشته مادر عبرت‌ هاست،آينده پدر اميد هاست و التزام نادرست به حال فرزند ناقص ‌الخلقه ی اين دو است/ آنها که هدف ، عقیده ، دشمن و منافع مشترک دارند مدافع و محافظ یکدیگرند نه آنها که نژاد و زبان مشترک دارند/ امنیت و محیط زیست و بیت المال و عدالت برای همه سودمند است. مصالح و منافع عمومی یک کشور باید محافظانی به اندازه جمعیت همان کشور داشته باشد/ عدالت فردا، توجيه فساد امروز نيست…
  • نادر بداقی/ کارشناس جامعه شناسی - دبیر آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز

نقد عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از نگاهی دیگر مطلب ویژه

به بهانه انتشار اخیر یادداشتی در مورد عملکرد اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در سایت صدای معلم؛ به کجا چنین شتابان / آیا اخلاق و انصاف و مردانگی در جامعه معلمان مخصوصا در دیار آذربایجان همچنان سرپاست/ اهمیت و ضرورت بهبود وضعیت مادی آموزش و پرورش و وضع معیشتی معلمان، ابتدا قائم به خروج این نهاد از انزوای اجتماعی و قرار گرفتن در کانون تحولات و توجهات جامعه وکشور در…
 2: بدیهی است در دنیای مدرن، پویایی و زایایی سندیکاها و انجمن ها و نهادهای غیرحکومتی و غیردولتی، راهی روشن، عقلانی و علمی، و سیستماتیک برای احقاق حقوق شهروندی و ساخت جامعه مدنی بوده و جامعه ایرانی نیز با تقویت احزاب، انجمن ها، مطبوعات و رسانه های آزاد پای در مسیر استقرار برابری، آزادی و دموکراسی گذاشته و به سرزمین سعادت و سلامت و وادی ایمن خواهد رسید/ تصمیماتی که با خرد جمعی…
  • محمد باقر شیبانی/ خراسان جنوبی - ارشد فلسفه تعلیم و تربیت

تبیین مفهوم واژهء حیات طیبه ( مقدمه ای بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ) - قسمت دوم مطلب ویژه

  نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی: نهادي است اجتماعی و فرهنگی و سازمان يافته که به عنوان مهم ترين عامل انتقال، بسط و اعتلای فرهنگ در جامعه اسلامي ايران، مسئوليت آماده سازي دانش آموزان جهت تحقق مرتبه ای از حيات طيبه در همه ابعاد را برعهده دارد که تحصیل آن مرتبه برای عموم افراد جامعه لازم یا شایسته باشد . دست یابی به این مرتبه از آمادگی برای تكوين و تعالي…
یکی از مشکلات آموزش و پرورش دایره بسته شغلی است/ بسیار مهم است که این عمل فرمایشی و بخشنامه ای نباشد/ از معلمی که سال ها خودش همین گونه تعلیم دیده و مورد امتحان قرار گرفته چه انتظاری دارید/ ما معلمان را به حال خود رها کردیم ...
  • عبدالرضا احمدیان/ کارشناس ارشد فیزیک دبیر اموزش و پرورش و مدرس دانشگاه

چند پیشنهاد مفید و کاربردی به وزیر آموزش و پرورش مطلب ویژه

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مدیران مدارس و مناطق آموزش و پرورش که بر اساس معیارهای دیگر غیر علمی و غیر کارشناسی انتخاب می شوند ، کمترین اطلاعی از اصول مدیریت علمی و انسانی ندارند ، ناتوانی و رفتار آنها انسان را به یاد مدیریت عصر حجر می اندازد/ بسیاری از آنها  اهداف عالی آموزش و پرورش را نمی دانند ، قوانین و مقررات آموزش و پرورش و اهداف آن را…
در این روزها ، مطبوعات و کتاب حال و روز خوبی ندارند/ جامعه ای هستیم که بدون کتاب و مطبوعات زندگی می کنیم و روزگار می گذرانیم و خواندن را جدی نمی گیریم/ سستی در مطالعه و به حاشیه رفتن کتاب و مطبوعات منجر به ضعیف شدن فرهنگ و نحیف شدن اخلاق گردیده است/ زیستن در جامعه جدید و مدرن و مبتنی بر تکنولوژی الزاماتی دارد که مهمترین آن فرهنگ و هویت…
بيمه تكميلي درمان براي عده اي از معلمان (كه احتمالا بيماري هاي صعب العلاج دارند و جدا از ما نيستند) بسيار كمك كننده بوده است/ بيمه تكميلي فرهنگيان با بيمه تكميلي ارگان هاي ديگر كه خود سازمان بودجه هنگفتي را جهت حق بيمه تقبل مي نمايد( از محل اعتبارات رفاهي كلان خود)، تفاوت دارد و هزينه بيمه تكميلي آموزش و پرورش كلا به خود معلمان تحميل مي شود/ كم ترين استفاده از…
  • سید هادی عظیمی/ عضو انجمن اسلامی معلمان ایران

"انجمن اسلامی معلمان" به مثابه سرمایه اجتماعی مطلب ویژه

چندی پیش و همزمان با آخرین روزهای وزارت آقای دکتر فانی سایت صدای معلم اقدام به انتشار چند مقاله  نمود که در آن ها انتقاداتی نسبت به « انجمن اسلامی معلمان ایران  » بیان شده بود/ «انجمن اسلامی معلمان ایران » که از پیش از انقلاب اسلامی  تاسیس شده است، تاکنون توانسته علی رغم همه فراز و نشیب ها به عمر خود ادامه دهد و این در کشوری که تشکل ها به…
نکته مهم در این زمینه خلط مفهوم اصلی Critical thinking با برداشت های رایج و تاریخی از واژه انتقاد و نقد در جامعه ایران به خصوص فرهنگ عامیانه است؛ چرا که عموم مردم همواره در مواجهه با این مفهوم، حالت تدافعی و واکنش منفی و حتی احساس عدم امنیت کرده و چنین احساس می نمایند که فرد منتقد قصد وارد کردن آسیب جدی به ایشان داشته و هیچ نیت مثبت توسط فرد…
  • دکتر قربان کیانی/ همکار گروه صدای معلم

اشتغال زنان و افول سلطه گری مردان مطلب ویژه

یکی از دلایل سلطه گری مردان بر زنان قدرت اقتصادی آنها و نیاز مالی زنان به مردان بوده است/ سلطه پذیری زنان بخشی از نقش سنتی آنها به حساب می آمده است/ در جوامع سنتی سلطه پذیری زن با تعابیری نظیر نجابت، به عنوان یک ارزش در ایفای نقش اجتماعی او به حساب می آمده است / در جوامع مدرن امروزی شاید ظهور فمنیست نوعی واکنش به چنین روابطی باشد/ می توان سلطه گری…
زبان ارتباط ما با جوانان دچار اختلال شده و این، موجب ایجاد شکاف بین ما و نسل جوان است که آینده نگران‌کننده‌ای دارد. ما باید از سطح شعار عبور کنیم و مصادیق سبک زندگی را بشناسیم/ ما نیازمند بازشناخت جامعه خودمان هستیم. جامعه ایران، جامعه پیچیده‌ای است و در چنین جامعه‌ای باید با شناخت، سخن گفت. رفتارهای جامعه در شرایط خاص، حساب‌شده است. ما دوگانگی فرهنگی در جامعه داریم . یک فرهنگ…
  • فریبا ایازی روزبهانی/ همکار گروه صدای معلم

تفرجگاه مجازی ! چه نسلی شوند این نوگلان تازه به فضای مجازی رسیده ! مطلب ویژه

در فرآیند آموزشی ،ارزشیابی به شیوه ی شفاهی اقبال بیشتری نزد فراگیران دارد/ وقتی  فضای گروه های شبکه ی اجتماعی رونق می گرفت هم و غم این نگارنده محاوره نویسی بود  آن هم از نوع  رسم الخطی مغشوش و آشفته/ همچنان محاوره نویسی و استفاده از رسم الخط متفاوت با فارسی معیار با قوت خود پابرجاست/ هنوز بخاری از کلاس های هوشمند  برنخاسته ؛بوی زهم  واژگان برآمده  از مکتب سست نویسان فضای…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

تن آدمی شریف است به جان آدمیت ؛ چه با قطار، چه بی قطار ! مطلب ویژه

مردم آذربایجان از دیروز در اعتراض به این حادثه بیشترشان کانتک‌های خود در تلگرام عکس ریز‌علی دهقان فداکار را گذاشته‌اند تا از این طریق اعتراض آرام خود را به گوش مسؤولان برسانند/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت، اقدام مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران را سنجیده و مسئولانه دانست که با پذیرش مسئولیت و عذرخواهی از مردم، استعفا داد/ یک هفته پس از این حادثه ، اتوبوس راهیان…
  • عبدالرضا خسروی/ دبیر فیزیک آموزش و پرورش بروجرد

" آموزش و پرورش فرزند ناتنی دولت ها " مطلب ویژه

اگر در یک کشور اقدامات صورت گرفته در نهاد تعلیم و تربیت به شکلی بود که خانواده ها در زمان تحصیل فرزندانشان اولویت آنها شغل معلمی باشد ، آن زمان می توانیم بگوییم کشور در مسیر توسعه ی فرهنگی و پیامد آن توسعه ی اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی قرارگرفته است/ توسعه ی فرهنگی با صدور بخشنامه و ایجاد محدودیت و بگیر و ببند میسر نمی شود، توسعه ی فرهنگی باید با…
منظور از آموزش مهارت های زندگی چیست/ به نظر می رسد این حرف ها کلی و شعاری هم راستا با اهداف و برنامه و شعارهای دانش آشتیانی وزیر جدید، بیان شده است/ آیا تیم مدیریتی ایشان اقدامات خاصی انجام داده اند یا امکانات ویژه ای آماده کرده اند تا آموزش های لازم در جهت مهارت های زندگی به شیوه جدیدی انجام گیرد/ مدیرکل آذربایجان شرقی توضیح نداده است او در سه سال…
  • محمدجواد نصیریان/ شهرضا - اصفهان

کانون صنفی معلمان ؛ از اهداف شخصی تا منافع جمعی ؟! مطلب ویژه

مدتی است به اینکه فکر می‌کنم که چگونه می‌توانم نگرانی‌های خود را از کار و فعالیت کانون صنفی معلمان بیان کنم/ آیا کانون در رساندن معلمان به هدف های تعریف شده خود درست عمل کرده و یا درست عمل می‌کند/ اولین هدف تعریف شده در اساسنامه کانون صنفی معلمان ، افزایش همکاری و همبستگی بین فرهنگیان است/ دلیل ضعیف عمده در کانون‌ها و گروه‌های گوناگون در جذب و همکاری حداکثری مخاطبان شان…

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور