صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

کمتر در مدارس و ادارات به عنوان واحدهای عملی آموزش و پرورش ، نگاه کلی نگر ؛ چه از نظر شامل شدن کل وسعت جامعه دانش آموزان و چه از نظر عمق زمانی فعالیت آموزش و پرورش دیده می‌شود/ چرخه به کارگیری ، تجربه اندوزی ، شهرت و به کارگیری همواره حول عده خاصی از معلمان مدارس و دانش آموزان تکرار می‌شود/ وظیفه آموزش و پرورش و مدرسه صرفا پالایش و جداسازی…
تجربیات تاریخی کشورهای مختلفی نشان داده است که روش کنترلی دولت، سنجش و بازرسی بر عملکرد معلمان نتیجه مثبتی نداشته است/ رویای فنلاندی بر این عنوان استوار شد : « وجود مدرسه خوب در همه محل های زندگی برای همه کودکان، بدون توجه به سابقه خانوادگی و شرایط شخصی هر فرد/ مرحله دوم از اوایل دهه نود زمانی که شروع شد دولت مردان متوجه شدند نیاز به ایجاد یک فرهنگ جدید در…
  • محمد احمدی/ دانشجوی دکترای

7 پرسش از مرتضی نظری مطلب ویژه

چندی پیش ،  یاداشتی از مرتضی نظری مطلبی با عنوان « 6 پرسش از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش » در صدای معلم منتشر شد . ( این جا ) در راستای تاسیس و تثبیت " فرهنگ گفت و گو » و « تفکر نقادی » مطلب زیر که توسط محمد احمدی برای صدای معلم ارسال گردیده است منتشر می گردد . به عنوان یکی از نزدیکان و…
جطور کسی که حتی سابقه یک مدرسه پنج کلاسه را ندارد می تواند بدون طی هیچ مرحله و تجربه ای امروز کارشناس مسئول یک استان و یا معاون یک ناحیه یا منطقه شود/ به کارگیری نیروهای متوسطه در ابتدایی بدون جلب نظر اقناعی همکاران ، بالا بردن نرم کلاس ها مدارس دولتی حتی تا چهل و چند دانش آموز ، استفاده از دبیران غیر تخصصی و گاها بیکار ماندن دبیر تخصصی و…
  • حسين طاهري فرد/ کارشناس ارشد جامعه شناسي

آيا هنوز مي توان به روحاني اميد بست؟ مطلب ویژه

تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود/ حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدي‌نژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريم‌هاي بين‌المللي بسيار کاهش…
من از معلمان مقطع راهنمایی هستم که به اجبار به مقطع ابتدایی فرستاده شده ام. نه تخصصی دارم و نه علاقه ای به تدریس در این مقطع . زیرا این مقطع تخصص خاص خود را می طلبد و نمی توان با چند ساعت کلاس ضمن خدمت حتی اگر بازدهی کافی هم داشته باشد که معمولا ندارد تخصص را ایجاد نمود. عزیزان! مهندسین و پزشکان ما باید با استادان متخصص دوره ابتدایی از…
  • مرتضی نظری/ پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی

6 پرسش از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مطلب ویژه

چرا رویّه کشدار بوروکراسی اداری همچنان دامن گیر بخش اداری آموزش و پرورش است/ چرا در بدنه کارشناسی معاونت استراتژیک توسعه مدیریت شاهد کمترین تغییر تحول گرایانه به خصوص در جذب نیروهای جدید هستیم/ چرا شاهد سکوت سازمانی کارشناسان دلسوز هستیم/ چرا در توزیع پول و مهندسی هزینه به ویژه در مبحث خریدهای اداری و تجهیزات، اولویت با بخش های ستادی و اداری است نه مدارس/ با کدام منطق بودجه ریزی می…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

تبریز جهانشهر نیست ! مطلب ویژه

تبریز  کلانشهری زیبا و توسعه یافته و دارای جاذبه های توریستی  است/ خبر اعلام تبریز به عنوان جهانشهر موثق نیست و منبع معتبر ندارد/ تبریز شهری است دارای مردمی با فرهنگ و سخت کوش و تاریخی سرشار از افتخار/ همه لینک های این خبر  به گزارش 8 شهریور روزنامه ایران ختم می شوند و آن هم منبع موثق ندارد/  جهانشهر به شهری می گویند که مهاجر پذیر باشد و هویت قومی، نژادی…
  بحث نقل و انتقالات معلمان از دیر باز نقطه بحث انگیز و چالشی در حوزه نیروی انسانی بوده است . سیاست های گزینش نیروی غیر بومی در گذشته و هزاران عامل دیگر موجب مهاجرت و تغییر مکان خدمت افراد در قالب انتقال می شود اما آموزش و پرورش استان این روزها رویه جدیدی برای حل مشکل نقل و انتقال در پیش رو گرفته است و آن انتخاب یک طرفه مکان مقصد…
اگر جامعه اي بخواهد تغييرات اجتماعی و یا تحول مطلوبی را در جامعه به وجود آورد به راحتي مي تواند از طريق نظام آموزشي کارآمد،اثربخش و موثر این تغییرات را اعمال نمايد و باز خورد سريع آن را مشاهده کند/ روابط عمومی آموزش و پرورش چگونه باید قد بکشد؟ و به حضور مثبت و موثر خود در تحولات جامعه ببالد/ فقدان نگرش علمی و تخصصی به روابط عمومی از سوی مدیران این دستگاه نشانگر…
  • رضا نیک اندیش/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

چرا فرهنگیان پس از پنج دهه هنوز به منزلت و جایگاه واقعی خود دست نیافته اند ؟ مطلب ویژه

ارزش گذاری من و تو به رای خود، تنها راه پایان دادن به مشکلات منزلتی و معیشتی است / گویا حکایت سه نامه مدیر به جانشین خود هیچ زمانی قرار نیست از سر آموزش و پرورش دست بردارد/ چرا فرهنگیان با این پتانسیل بالا، چنین جایگاه حداقلی را در جامعه کنونی دارند/  حداقل هایی مانند دریافتی های برابر یا نظام معلمی که خیلی از مشاغل دیگر با وجود اینکه از لحاظ جمعیتی در…
  • علی ترابیان زلیوا/ دبیر مدارس شهرستان دلفان

آقای رحیم پور ازغدی !بر اساس اسناد و مدارک نظرات تان را بیان کنید ! مطلب ویژه

در بخشی از این سخنرانی بیاناتی داشته اید که ظاهرا فاقد سند تاریخی است/ ملاهای مکتبی قادر به اداره ی این مدارس نبودند/ خش تاسف بار مطالب شما این است که تهمت جاسوسی به افراد اعزام شده برای تحصیل وارد آورده اید و برای اینکه وجدان تان راحت باشد عبارت نادانسته را اضافه کرده اید آیا شما افراد زیر را می شناسید/ آیا شما کتابدار دانش سرای تربیت معلم تهران را می…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

نظام آموزشي 3 -3-6 : از مبدا تا حال ؟ (قسمت اول) مطلب ویژه

ايشان طوري صحبت مي كردند كه مصداق "خبر آمد خبري در راه است" را در ذهن تداعي مي كرد/ سند تحول بنيادين بدون پشتوانه هاي پژوهشي و نيز بدون در نظر گرفتن زير ساخت هاي جامعه نوشته شده بود و مشكلات مرتبط با اجرا دور از انتظار نبود/ كارگروه هاي متعدد، همايش هاي گسترده، سخنراني هاي اميد آفرين، كلاس هاي آموزش ضمن خدمت در اين بخش اجرا شد و هزينه هاي كلاني…
  • خلیل جوادیار/ کارشناس مسائل آموزش و پرورش

شروع چندگانه ی مهرماه ؟! مطلب ویژه

تنوع مدارس (در اشکال متعدد برگزاری و تولیت آنها ) در سنوات اخیر باعث بروز نوعی اعمالِ سلیقه در شروع سال‌تحصیلی و برخی جوانب دیگر در فعالیت‌ها و وظایف مدارس شده‌ است/ برخی مدارس اعم از دولتی یا غیردولتی در صدد کشاندن دانش‌آموزان به مدرسه از نیمه یا دهه سوم شهریور ماه به مدرسه و کلاس درس هستند/ مهم‌ترین استدلال و بهانه‌ایی که برای این کار شنیده می‌شود، بازآموزی و یادآوری دروس…
  • حسين طاهري فرد/ کارشناس ارشد جامعه شناسي

سخنی با نمایندگان اصلاح طلب مجلس : معلمان تشنه ی صداقتند ! مطلب ویژه

نبود خرد جمعي و شتاب زدگي در تصميم گيري هاي اين وزارتخانه، سياست بازي و موضع گيري هاي حزبي و جناحي کارنامه غير قابل قبولي از عملکرد وزير ارائه داده است/ در شروع طرح استيضاح فاني، طراحان استيضاح از طيف هاي مختلف سياسي و داراي اهداف و انگيزه هاي متنوع بودند، اما در ادامه نمايندگان اصلاح‌طلب (فراکسيون اميد) سکان هدايت استيضاح را به دست گرفتند/ فراموش نموده اند که بخش اعظمي از…
ابهامات مربوط به محاسبه ی این امتیازات به گونه ای است که قابل اندازه گیری نیست/ در ساختار بیمارگونه آموزش و پرورش وقوع این اتفاقات  غریب نیست/ مرجعی برای اقناع اذهان مشوش نیروهای آموزشی  وجود ندارد/ عادی شدن  پاسخ های غیر مرتبط ،همچون دادن ابلاغ های غیر مرتبط گویا بخشی از شرح وظایف آنان است/ دورنمای تصمیمات بالادستان این وزارتخانه روشن نیست/ آیا معلمانی که در مدارس دولتی و یا غیر دولتی…
اگر سازگاری به معنای هم نوایی با اندیشه و افکار و اعمال دیگران باشد،دیگر نمی توان توصیفی از شخصیت انسان  سالم داشته باشیم/ سازگاری ثبات عاطفی و جسارت در روابط اجتماعی است/ افراد منفعل از اندیشه کردن و تقاضا در هراسند ، اعتماد به نفس پایینی دارند و در برابر عملکرد و خواسته های به حق خود احساس گناه  و تقصیر و پشیمانی می کنند/ سازگاری اگر به تحول آفرینی و جریان…
   بزرگترین دغدغه ایجاد کانون صنفی برای معلمان ، منفعل عمل کردن و نبودن هم صدایی و اتحاد در بین قاطبه فرهنگیان است/ مشکل بزرگی که همواره مانع جذب و فعالیت سایرین شده است ، تردید در اهداف مخفی این عده بوده ؛ ترس از بازیچه قرار گرفتن توسط گروه های سیاسی ، ترس از منافع شخصی عده‌ای ، ترس از قرار گرفتن در مقابل حکومت/ زمانی افراد از فعالیت در گروه ها احساس…
فانی به جای فرافکنی چرا از اقدامات و برنامه های خود برای معلمان در برنامه ششم توسعه نمی گوید/ هیچ بند معیشتی خاصی برای معلمان در این برنامه ندیده اید/ یک معلم قبل هر چیز شخصی از شهروندان این جامعه است/ جه بند خاصی در برنامه ششم توسعه برای رفع مشکلات و تبعیض های موجود بین معلمان و سایر کارمندان دیده شده است
  • فاطمه سادات اشرفی زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

جوجه های ما را آخر مرداد می شمارند ! مطلب ویژه

یک حس درونی در وجودت ناخواسته  امتیازت را با سایر امتیازات مقایسه می کند/ گاه تفاوت امتیازات سوال برانگیز است  و تو باز هم با خود می گویی اهمیتی ندارد /  چطور ممکن است کسی با سابقه کمتری که  نه تالیفی  داشته  و نه کارگاه آموزشی برای همکاران برگزار کرده و  نه هیچ برنامه شاخصی داشته  است ، از فلانی و فلانی و... جلوتر باشد / در فرم امتیاز بندی ، امتیازاتی…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

" مدیریت کوتوله ها " و " کوتوله های مدیر " در تعلیم و تربیت ! مطلب ویژه

یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز که در زمان سامان دهی نیروها و نیز بستن سازمان مدارس انجام می شود ، رفتار خارج از قانون و نیز منطق برخی مدیران مدارس است/ در بسیاری از موارد نیز ادارات و مناطق آموزش و پرورش به  این رفتارهای غیرقانونی و خارج از ضابطه تمکین کرده و به نوعی استبداد مدیریتی این گونه مدیران را تایید و تضمین کرده اند / معلمی که در…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

رسول بداقی و تربیت سفید مطلب ویژه

نظرات بداقی در تقدم تغییر حکومت بر فعالیت صنفی مشابه نظرات هاشم خواستار است/ بداقی : گسترش اندیشه های شیرزاد ، ذهنم را به خودمشغول کرده وبرایم تبدیل به یک بحران ذهنی شده  است / همکاران کانون صنفی معلمان تهران، وقت خود را صرف گسترش اندیشه های سرکوب گرانه و نوکر صفتانه ومزدورانه ی شیرزادعبدالهی می کنند/ همکاران دلسوز، تربیت سفید را یک بار نخوانده اند تا بدانند که اینجانب (بداقی) پس…
  • علی افشار سمیرمی/ معلم شاغل در آموزش و پرورش

ناز و نیاز فرهنگی مطلب ویژه

همین امر، سعی معلمان را برای مجاب ساختن فرادستانی که در فکر به سلامت طی شدن چند صباح ریاست خویش می باشند و دوراندیش نمی باشند، دشوار نموده است/ ه همان اندازه که بسیاری معلمان توانایی رقابت و یا حتی استفاده بهینه از رایانه را ندارند، دانش آموزان آنها،بسیار بیشتر و بهتر در این زمینه می درخشند/ مصرف گرایی و تجمل پرستی عادت معمول مردم شده است و کمتر به امور فرهنگی…
  نمایندگان مجلسی که نمایش  مدعی دلسوزی نظام آموزشی و فرهنگیان عزیز را به نمایش گذاشته اند دوباره به روش تکراری و مضحک خود را دایه های دلسوز نشان می دهند ، چنان عوامانه و عجولانه دست به کار شدند که فرصت نیافتند یاران خود را به یک جمع بندی برسانند و با پس گرفتن امضاها، خامگی و ناپخته بودن تصمیمات شان را تجلی می کنند . گفته می شود بابت هر لحظه…
این همایش دستاورد آموزشی و کاری مشخصی ندارد و بیشتر یک نوع همایش نمایشی و تبلیغاتی و سیاسی است/ مقامات سیاسی کشور و مسئولین ارشد آموزش و پرورش در سخنرانی های خود از حد کلیات و تعارفات فراتر نمی روند/ مدیران ارشد آموزش و پرورش هم برای تبلیغ عملکرد و برنامه های خود از این تربیون استفاده کنند/ سه دقیقه سخنرانی جز بار نمایشی بار کارشناسی و تحلیلی نمی تواند داشته باشد…
  • اسکندری/ خراسان رضوی

دیدگاه یک همکار در مورد عملکرد فانی و تیمش مطلب ویژه

ضمن تبریک به پرسنل فداکار و خدوم نیروی انتظامی به خاطر داشتن مسئولینی دلسوز و پیگیر و بیدار در گرفتن حق پرسنل خود از دولت مدعی خزانه خالی که فریب این ادعاها رانمی خورند بلکه معتقدند اگر خزانه خالی است پس فیش های نجومی از کجا پرداخت می شود و بر همین اساس نه تنها بر پرسنل خود ظلم مضاعف نمی کنند بلکه استیفای حقوق آنها را تا رسیدن به مقصود پیگیری…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

استیضاح فانی ؛ تشکل های فرهنگیان و چند پرسش مطلب ویژه

تاکنون بیانیه و یا تحلیل رسمی از سوی تشکل های فرهنگیان در رسانه ها منتشر نشده است/ فانی انتخاب سوم تشکل های فرهنگیان پس از نجفی و حاجی در ابتدای تشکیل دولت روحانی و معرفی وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش بوده است/چرا تشکل های فرهنگیان که هر یک بخشی از افکار عمومی فرهنگیان و معلمان را راهبری می کنند چرا تاکنون و پس از گذشت حدود دو هفته از طرح…
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

استیضاح وزیر آموزش و پرورش و آدرس های اشتباه ؟ تشکل ها فرصت سوزی نکنند ! مطلب ویژه

تا اصلاح ساختار صورت نگيرد ، اگر تمام بودجه دولت و حتي چند برابر کل بودجه دولـت ، به سوي آموزش و پرورش سرازير شود باز هم چالش هاي آن باقي مي ماند/ سازمان مديريت و برنامه ريزي را تعطيل کردند و بزرگترين ضربه را به اقتصاد ، آموزش و پرورش و ...کشور وارد نمودند / هر تحول نیازمند تغییر نگرش است که این نگرش باید در آموزش و پرورش نیز اتفاق…
  • محمدرضا حیدری/ آموزگار - قم

آیا معلمان فیش حقوقی محرمانه دارند ؟ مطلب ویژه

از من نپرسید که آیا می‌توانم و می‌خواهم که این وام سنگین را ضمانت کنم یا خیر، بلکه از من خواست که ضمانتش کنم/ خالص دریافتی‌ام یک میلیون تومان است و به این دلیل بانک ضمانتم را نخواهد پذیرفت/ من فیش حقوقی ام رو به بابام هم نشون نمی‌دم/ حرفش حق بود/ می‌دانم که همکارانم شاکی خواهند شد و وزارتخانه نوشته‌هایم را تکذیب خواهد کرد امّا می‌خواهم حقیقتی را بگویم/ شما اگر…
  • حسين طاهري فرد / کارشناس ارشد جامعه شناسي

استیضاح فانی و بازی دو سر باخت ؛ عبوری مستلزم تدبير و آگاهي ! مطلب ویژه

گروهي از نمايندگان مجلس در تلاشند با کشيدن فاني به مجلس، خود را پشت ناديده گرفته شدن حقوق حقه فرهنگيان و اجحاف هايي که در اين سال ها بر آنها رفته است مخفي کنند/ عبور از اين دوره حساس نيازمند تدبير و آگاهي است. فاني و تيم مديرانش نقطه ضعف هاي فراواني دارند و قاطبه فرهنگيان از وزير و تيم همراهش ناراضي هستند/ سوال اساسي اين است اگر مسئول مشکلات عديده آموزش‌وپرورش…
  • همت نوری/ فعال فرهنگی و پژوهشگر مسائل اجتماعی - نورآباد لرستان

فراتر از درد دل ... آقای رئیس جمهور ! آموزش و پرورش را دریابید! مطلب ویژه

آموزش و پرورش ، آیینه ی تمام نمای واقعیت اجتماعی یک جامعه است/ بسیاری از جامعه شناسان برای بررسی یک جامعه به ماهیت آموزش و پرورش آن جامعه نگاه و توجه می نمایند/ عدم دسترسی به بسیاری شاخص های رشد و توسعه در ۳۰ سال اخیر به خاطر کم توجهی و نادیده گرفتن شاخص های توسعه ی آموزش و پرورش بوده است/ طبق تحقیقات سازمان یونسکو  در ۲۰ سال اخیر هزینه های…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

حاجی بابایی ؛ 6 – 3 - 3 و هدایت تحصیلی مطلب ویژه

 برخی از مخاطبان صدای معلم اظهار می کنند که چرا به ایشان زیاد پرداخته می شود/ از نظر ما حاجی بابایی یک شخص نیست/ حاجی بابایی نماینده یک تفکر و خط مشی در آموزش و پرورش و جامعه است/ او جریانی به نام " پوپولیسم " را راهبری و هدایت می کند که البته حامیان و طرفداران کمی نیز ندارد/ حاجی بابایی با این اظهارات قصد تطهیر عملکرد خود در مورد اجرای شتاب زده نظام…
بیماری افسردگی فرهنگیان ، اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با تهاجم فرهنگی ، حاشیه نشینی و مهاجرت از جمله دلایل استیضاح فانی  است/ داستان استیضاح فانی با لابی گری حل می شود و نامه اعلام وصول نمی شود/ موضع پزشکیان در مخالفت با استیضاح اصلاح طلبانه و غیر پوپولیستی بود/ استیضاح وزیر در این مجلس حتی اگر ابقا شود ضربه ای به دولت روحانی است/ استیضاح وزیر با فرض انجام نشدن سازمان اداری…
  • رضا نیک اندیش/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

بلای ابتدا زود ، وسط نامعلوم و انتها را چه سود در جان آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه رسانه / بحث استیضاح فانی موافقان و مخالفانی دارد . « صدای معلم » بر اساس خط مشی خود یعنی تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو " تاکنون سعی کرده است که به این نظرات و دیدگاه ها در حهات مختلف پرداخته شود . در زیر ، نظر « رضا نیک اندیش " از خوزستان را می خوانیم .
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

تهران 230 مطلب ویژه

   پایتخت نشینان و مسوولان شهری در روزهای گذشته به بهانه دویست و سی امین سال انتخاب تهران به عنوان پایتخت ، همایش  و جشنواره تهران 230  را برگزار کردند. تهرانی که 230 سال پیش وقتی آقا محمدخان توانست سلسله قاجار را در ایران بنیان نهد به پایتختی انتخاب شد. برگزاری همایش و جشنواره تهران 230 مرور خاطرات و بازخوانی حوادث زیبا و زشت تاریخی است که این شهر و مردم این…
  • مهرداد سايه وند/ فرهنگی و دبير حزب اعتماد ملي شاخه ملاير

نامه ی یک معلم به حمیدرضا حاجی بابایی مطلب ویژه

مسائل و مشكلات معيشتي معلمان مسئله ديروز و امروز نيست و ريشه هاي پنجاه، شصت ساله دارد/ هر چند بعدها عطاي معلمي را به لقايش بخشيديد و عضو هيئت علمي دانشگاه شديد/ دو سال بعد كه دولت مهرورز روي كار آمد حتي يك كلمه هم در دفاع از معلمان چيزي نگفتيد، گويي تمام مشكلات معلمان خاتمه يافته بود. به خداي خود بينديشيد، استفاده ابزاري از معلمان تا كي قرار است ادامه يابد/…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

اجلاس روسای آموزش و پرورش به پایان رسید ! مساله همچنان باقی است ... مطلب ویژه

برخلاف برخی تبلیغات در مورد سهمیه مدیریتی زنان ، سهم زنان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش کم تر از 3 درصد است/ آیا فرصت های دیگری برای تشکر و یا تقدیر از مدیران وجود ندارد/ اگر سیستم ارزیابی عملکرد مدیران در وزارت آموزش و پرورش بر یک مبنای علمی ، مستمر و سیستماتیک تعریف و تبیین شده باشد و ارزش گذاری درست و منطقی انجام شود ؛ آیا نیازی خواهد بود…
  • " فارا "/ معلم فلات مغرب ایران

مروری بر نامه ی احمدی نژاد به اوباما و گفتمان حاکم بر آن مطلب ویژه

تحلیل گفتمان ،ابزار دیگری ست که می تواند حقایق پنهان در پس تک تک واژه ها و جملات را آشکار سازد/ مرور دوران تصدی صاحب نامه این واقعیت را روشن می کند که کلید واژه های نامه  جهت دار گزینش شده است/ آیا می توان مدعی احقاق حقوق ملت بود و در گفتمان سیاسی یا حقوقی خود فرد یا دولت مخاطب را ظالم و زورگو خطاب کرد؟ در یک تعامل دوسویه گزینش…
همه وزرای 50-60 سال اخیر آموزش و پرورش در امتحان معیشت و رفاه معلمان رفوزه اند/ داود محمدی و اعضای کمیسیون آموزش چرا به نطق تبلیغاتی و پر از غلط حاجی بابایی جواب نمی دهند/ ظاهرا حاجی بابایی مفهوم GDP و معنای بودجه عمومی دولت را نمی داند/ سواد ادبی حاج بابایی هم تعریفی ندارد فرق بین غزل و رباعی را نمی داند/ هیچ نماینده یا مسئولی  هم از حاجی بابایی نپرسید…
يكي از سازكارهاي اصلي آن توجه به رشد متوازن رشته هاي تحصيلي در ارتباط با اهداف مختلف يك جامعه است/  روز به روز بر حجم بي رحمي ها افزوده مي گردد و رنگ و صداي اسكناس ها يشان بر صداي ابزار و دستگاه هاي مهندسان غالب شده و شايد اين اقيانوس اسكناس ها بزودي همه آن ها در كام عافيت طلبي خود فرو برده و جامعه ما را از نعمت انسان هاي…

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور