صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

امیر اسماعیلی/ فرهنگی

به بهانه روز جهانی معلولین 12 آذر (سوم دسامبر )

روز جهانی معلولان و اقدامات انجام شده  روز سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذرماه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام گردید. اختصاص یک روز خاص در سراسر کشور به نام این عزیزان که رقمی در حدود 10 الی 15 درصد از کل جمعیت جهان  را تشکیل می دهد و وجود این بزرگترین اقلیت در هر کشور، علاوه بر این که  فرصت مغتنمي است  براي ارج نهادن به تجارب و توانايي هاي هم نوعاني كه با معلوليت هاي گوناگون دست و پنجه نرم مي كنند ، به نوعی برنامه ای است برای بازبینی در اقدامات انجام شده  و نیز وعده داده شده  در سطح بین المللی و نیز داخل کشورهای پذیرنده کنوانسیون حمایت از حقوق معلولان جهت احیاء حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومي نسبت به پديده معلوليت در جامعه . دوازدهم آذر در ایران و سوم دسامبر موسم فرهنگ سازي و تكريم و تجليل از كساني است كه علي رغم محدوديت هاي جسمي شور زيستن را در پيكره جامعه مي دمند و با استعانت از قدرت پروردگار ، عزمي راسخ و اراده اي پولادين و با خودباوري ،‌تلاش، جديت و اعتقاد قلبي به حقيقت خواستن توانستن است، سرافرازانه در عرصه هاي گوناگون اجتماع ايفاي نقش مي نمايند.
امروزه معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش و باور داشتن به این توانائی ها  توانسته اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به توسعه کشور و افتخارآفريني در ميادين مختلف علمي و ورزشي گام های موثری بردارند .
کسب عناوین ورزشی در سطوح مختلف از جمله مسابقات پار المپیک ( کسب 24 مدال در مجموع و قرار گرفتن ایران در رتبه پانزدهم جهان ) و نیز کسب  رتبه های برتر  کنکور توسط  برخی دانش آموزان آسیب دیده بینائی و شنوائی نمونه هائی از همت والای این عزیزان و محقق نمودن شعار خواستن توانستن است می باشد .

به راستی ،ما برای این عزیزان از آذر ماه 94 تا آذر 95 برای این بزرگترین اقلیت کشور چه کرده ایم؟

امید است دولت خدمتگزار به منظور تحقق شعار بسط عدالت اجتماعي براي توان بخشي ،‌بازتواني و بهره مندي مساوي معلولان از منابع ، امكانات ، موقعيت ها و حضور بي دغدغه آنان در جامعه، حداكثر ظرفيت و توان خويش را به كار بندد ،کاری که تا ایده آل متاسفانه باید گفت فاصله بسیار دارد ؛اما می توان به آینده آن امیدوار بود .
معتقديم فقط  در سایه  اتخاذ چنین رويكردي، یعنی اجرای عدالت  و توجه به حقوق قانونی و شرعی این گروه از افراد جامعه  می توانیم از قابلیت های کم نظیر  این عزيزان به شكل مطلوب در اجرای برنامه های توسعه ای کشور بهره مند گردید .
ضمن تبريك و تهنيت اين روز مبارك به همه معلولان و خانواده هاي محترم و صبور آنان و قدرداني از زحمات بي شائبه خادمين اين عرصه، اعم از بخش هاي دولتي و غير دولتي به ويژه خيرين محترم و سازمان هاي مرتبط با آموزش و توان بخشی این عزیزان ، امید دارم با همت و تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی کشور و پیگیری صادقانه متولیان این گروه از افراد جامعه در زمینه ی اجرایی شدن قوانین مصوب حمايتي در مورد معلولان ، استفاده بهینه از خدمات و امكانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولين در سراسر میهن اسلامی  فراهم گردد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 12 آذر 1395 12:19 خوانده شده: 1314 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
محمدکرم احمدی 1395/09/12 - 13:09
سپاس جناب اسماعیلی
از قلم وقدم دلسوزانه و خداپسندانه ات،امیدواریم مسولین بیشترازگذشته فکری به حال وضعیت فراموش شده معلولین داشته باشند واقعا الگوگیری از کشورهای خارجی برای ما که ادعای مسلمانی داریم،دراین زمینه،کارسازاست،انشالله دغدغه شما هم به گوش مسولین برسد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/09/13 - 18:32
خودش برای خودش نوشته
پاسخ + 0 0 --
حق طلب 1395/09/15 - 20:34
در روز جهانی معلولین و هفته معلولین از زحمات همه نهادهایی که در عمل از این عزیزان حمایت کردند بخصوص سازمان استثنایی که طرح حمایت دارویی و توانبخشی را اجرا نموده باید تشکر کرد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور