صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

بحران " پلاسکو " ؛ از نگاهی دیگر مطلب ویژه

شاید مهم ترین وجه این واقعه ، اخلال در امداد و کمک رسانی به مصدومان در اثر تجمع و ازدحام جمعیت و نیز افرادی بود که اصطلاحا " عکس سلفی " می گرفتند/ این یک واقعیت در جامعه ما است که قاطبه مردم به کانال های رسمی اطلاع رسانی اعتماد چندانی ندارند و غالبا چیزی را باور می کنند که با چشم خود دیده باشند/ در جامعه ما افراد به دلایل مختلفی…
  • دکتر فردین علیخواه/جامعه شناس

شهر تهران همان پلاسکو است مطلب ویژه

آیا با شنیدن این خبر که در هشت ماهۀ نخست سال 1395 ، هر روز در جاده ها حدود 45 نفر کشته و 960 نفر مجروح شده اند دچار شوک می شویم/ مشاهدۀ جان باختن انسان ها در فروریختن ساختمان پلاسکو مرا بسیار اندوهگین؛ ولی دچار شوک نکرد/ وقتی تهویۀ هوای مطبوع، رنگ های شاد و فریبنده، در و دیوار تمیز داخل مغازه ها را می دیدید هیچ حسی از فروریختن به…
  • رسول پاپایی / معاون پیشین رسانه مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

مدیریت رسانه ؛ضلع مغفول در مدیریت بحران مطلب ویژه

مدیریت خبر و دروازبان خبر حتی در بین کسانی که ادعای اطلاع رسانی و شفافیت در خبر را دارند هم و جود دارد/ رسانه ها برای نشان دادن عمق فاجعه تنها به مخابره عکس های مادران گریان و چشمان اشک بار رییس جمهور اکتفا کردند/ در کشوری که چرخش اطلاعات آزاد و آزادی بیان در آن زیاد و ضریب نفوذ رسانه ها بسیار بالاست در این گونه موارد چنین حساب شده عمل…
  • دکتر سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته و محقق مدیریت

لطفا عزاداری نکنید ! مطلب ویژه

تمامی مصاحبه‌ها، برنامه‌ها و گزارش‌ها، به دادن آمار و ارقام و این که آتش نشانی در چند دقیقه به محل حادثه رسیده، خلاصه شد و دریغ از یک نگاه تخصصی مدیریتی به ریشه حادثه/ نمی‌خواهم مقاله بنویسم و یا حرف کلیشه و عرض تسلیت و...بیان کنم/ لطفاً عزاداری نکنید، بلکه جلوی عزاداری‌های بزرگ تر ایران را بگیرید. نزدیک  600 واحد اقتصادی نابود شده و تعدادی از هم وطنان عزیز ما به شهادت…
در تازه ترین حادثه ساختمان عظیم پلاسکوی تهران را با بی تدبیری و بی خیالی محض نسبت به اصول و قواعد ایمنی، بر سر شهروندان آوار می کنیم/ در این سریال بی پایان مرگ و فنای هموطن ایرانی، مقصر کیست/ چرا در معامله و معادله ی ما بین هستی و فنا،جان هموطنان تا این حد کم بها و حتی بی ارزش شده است/ در کشور ما کیفیت و مرغوبیت همواره در سایه…
عمق نگاه‌مان را که اندکی بیش‌تر کنیم، مجموعه‌ای از ناامنی‌های ارزان و آسان و کمین‌ گرفته پشت هر حادثه‌ی معمولی را می‌بینیم که ناشی از ناتوانی نظام سیاست‌گذاری عمومی و فساد مدیریت شهری است/ این پدیده را هم اگر درست ببینیم، روشن است که ضایعه‌ای است که به فقدان تربیت شهروندی باز می‌گردد. تربیتی که مانند بسیاری ضروریات دیگر، جایش در نظام آموزشی و پرورشی ما (به معنای عام کلمه، و نه…
با گذشت بیش از دو دهه از تصویب و ابلاغ این قانون متاسفانه آن گونه که تصور می شد این قانون نتوانسته است به اهداف خویش دست پیدا کرده و یا به وظایف قانونی خویش در حد مطلوب عمل نماید/ شوراهای آموزش و پرورش طی سال های گذشته هر سال کوچک تر شده بود/ خیلی از رؤسای آموزش و پرورش از اختیارات خود بی‌خبر هستند/ بسیاری از مسئولان و نیز افرادی که…
در ابتدایی به ازای هر 26 دانش آموز یک معلم داریم/ نسبت دانش آموز به معلم در متوسطه اول  16 دانش آموز به یک معلم  و در متوسطه دوم 17 دانش آموز یک معلم است/ منظور از معلم در این نسبت، معلم گچ به دست یا ماژیک به دست است / در شهرستانهای استان تهران مدارسی داریم که تعداد دانش آموزان کلاس  از 35 نفر هم بالاتر است/ میانگین نسبت دانش آموز…
  • دکتر فردین علیخواه/جامعه شناس

"ببین؛ من هم اینجا هستم" مطلب ویژه

این اصطلاح برای توصیف کسانی به کار برده شد که به تازگی به ثروتی دست یافته‌اند و در تلاش‌اند تا با مصرف کالاهای لوکس، ورود و تعلق خود را به طبقه اجتماعی جدید نشان دهند/ آنچه در مصرف تظاهرآمیز مهم است همانا « نمایش» و « به رخ کشیدن » است/ او بنا به اتفاقات خانوادگی(همچون ارث)، التهابات اقتصادی و یا فرصت طلبی شخصی و استفاده از روابط به جای ضوابط، به…
اين آموزشگاه ها با استفاده از شرايط قابل تامل كنكور، وضعيت نامناسبي را براي جامعه به وجود آورده و تبليغات گسترده و شديدشان، فرصت اختيار و تصميم گيري را از خانواده ها و دانش آموزان گرفته است و نيز مسير برنامه هاي آموزشي و پرورشي كشور را منحرف ساخته و حتي تعداد قابل توجهي از مدارس نيز عملكرد خود را در جهت استفاده بيشتر از آثار اين موسسه ها و آموزشگاه ها…
  • دکتر سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته مدیریت بازرگانی - پژوهشگر اقتصاد و توسعه ایرانی - اسلامی

معلمان، اقتصاد و تجارت الکترونیک ایران مطلب ویژه

معلمان نقش بزرگی در توسعه اقتصادی کشور دارند/ تجارت الکترونیک در ایران و اقتصاد ما می‌تواند راه گشا باشد به شرطی که اصول مدیریت منطبق با شرایط و معیارهای کشورمان در آن لحاظ بشود/ مسأله کجاست که تجارت الکترونیک ایران حال خوبی ندارد/ یکی از راه‌های مهم موفقیت یک کسب و کار الکترونیکی، ارتباط خوب با مخاطب است/ ما بهترین پتانسیل ها را در حوزه های کسب و کار و آموزش داریم؛…
  • علی افشارسمیرمی/ همکار گروه صدای معلم

خنده ی تلخ معلمان مطلب ویژه

کم نشاطی و افسردگی مزمنی در هویت جمعی و تاریخی ما وجود دارد/ از آن همه داستان ها که از دلتنگی اولیا و عرفا خوانده ایم تا آن همه لحن ها که از بطن موسیقی سنتی شنیده ایم، همگی گواه همان یک حرف بابا طاهرند که: «دل بی غم در این عالم نباشد!»/ گویا افسردگی معلمان چندان مهم نیست و یکی از الزامات شغلی آنهاست/ خسته شدن در هرکاری، امری طبیعی است اما احساس خستگی…
  • رضا نیک اندیش/ کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری

فاتحه خوانی بر گور خالی رتبه بندی معلمان ؟! مطلب ویژه

دولت و وزارت آموزش و پرورش هیچ مصوبه ی برای تغییر اوضاع نابه سامان معیشتی و نجات معلمان از زیر خط فقر مطلق به مجلس نبرده اند/ هر روز از تحول بنیادینی در مدارس سخن گفته می شود که مدارسش در پرداخت قبض آب برق خود مانده اند / در مجلسی که با تعیین سقف پاداش و هماهنگی آن برای همه کارمندان به شدت مخالفت می شود و در یک ساعت سر…
  • امیر نظریان/ همکار گروه صدای معلم

تاثیر رسانه‌های آزاد بر کاهش فساد اداری مطلب ویژه

در چهارجوب این دیدگاه هر یک از اعضای احتماع بر اساس دیدگاه فردمحور و منفعت‌طلبی، از انگیزه بهره‌برداری مضاعف و سهم‌خواهی بیشتر از منابع عمومی به شکل بالقوه برخوردار هستند/ آن چه شهروندان را به قواعد و مقررات اجتماعی و عمومی پای بند می‌سازد، کنترل اجتماعی و ترس از واکنش دیگران است/ شهروندان با سبک و سنگین کردن امور، هرگاه احساس کنند که واکنش سایر کنش‌گران و اعضای دیگر نسبت به رفتارهای…
  • سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته مدیریت بازرگانی - پژوهشگر اقتصاد و توسعه ایرانی - اسلامی

دلیل بزرگ فرار مغزها ؟!

گلایه داشت از شرکت ها و کارفرماهایی که جوانان متخصص را نسیه می خرند و نقد می فروشند/ پژوهشگر و استاد دانشگاه تنهاست. دانشمند تنهاست. متخصص معمولا توسط جامعه دیده نمی شود/ عالم بودن و دانشمند بودن در کشور ما بهای سنگینی دارد که شاید مهم ترین آن، دیده نشدن است/ وقتی اکتشاف یا تحقیق انجام شد، بازهم عامه مردم ارزش کارش را درک نمی کنند/ مردم عادت دارند فقط خواسته و…
برای آموزش های کوتاه مدت ( ضمن خدمت ) در ساعات کاری و حتی خارج از آن ماموریت اداری صادر شده و با هزینه دستگاه انجام می شود یا در آموزش های بلند مدت امکان ادامه تحصیل در دانشگاه ها را فراهم می کنند اما در وزارت آموزش و پرورش ماجرا به گونه ای دیگر رقم خورده است/ اکنون به دلیل اختلاف 100 هزار تومان بین یک فوق لیسانس و حتی دکترا…
  • مزبان حبیبی / دانشجوی دکترای آنالیز ریاضی

سخنی با رئیس جمهور آینده ...آموزش و پرورش در دولت شما اولویت چندم خواهد بود؟ مطلب ویژه

در 4 سال گذشته با گوشت و پوست خود این موضوع را احساس کردیم که آموزش و پرورش نه تنها از اولویت های دولت ایشان نبود بلکه اصولا در لیست اولویت ها هیچ جایگاهی نداشته است/ می دانیم که ذات علم قطعا بهتر از ذات ثروت است، اما اگر از دانش آموزان فعلی نظام آموزشی سوال شود، علم بهتر است یا ثروت (در شرایط واقعی)، انتظار چه پاسخی خواهید داشت/ چند نفر…
  • جلال مولودی/ مدیر هنرستان شهید باهنر منطقه 9 تهران

مدارس سمپاد و گره های نظام آموزشی مطلب ویژه

در حال حاضر فقط دانش آموزان نخبه پول دار در این مدارس می توانند ادامه تحصیل دهند که این موضوع مغایر عدالت آموزشی و قانون اساسی است/ پرداخت شهریه پنج میلیون تومانی در دوره دوم متوسطه این مدارس را هم ردیف مدارس غیرانتفاعی قرار می دهد و نتیجه آن اختلاف طبقاتی و .... است/ توزیع مدارس سمپاد در تهران نشان می دهد حدود 70 درصد این مدارس در بالای شهر قرار دارد/…
امروز حرف های خام و خنده داری از « کارشناسانِ خامِ پرتجربه » به گوش می رسد/ این کارشناسان که خود در دفترها و اتاق های مجلل و مجهز به فن کوئل و چیلر نشسته و خبر از حال معلمان ندارند/ معلمان و دانش آموزان نقش موش های آزمایشگاهی را دارند/ کارشناسان خام پرتجربه خیلی افکار زیبا و بدیعی دارند و همیشه ما را متحیر می کنند/ امروز روی پانل مدرسه 7…
  • رضا مرادی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

وزارت آموزش و پرورش و ناکامی در نهضت سوادآموزی : سوادآموزی را مردمی کنید ! مطلب ویژه

به جای حرکت و کنشی به معنی حقیقی و واقعی انقلابی به منظور کاستن چشم گیر از تعداد بی سوادان کشور و نیل به معیارها و نرم بین المللی جنبه ی قهقرایی به خود گرفته و به اهداف خود دست پیدا نکرده است ؛ چرا این گونه شده است/ از جمله می توان به دو کشور کوبا و نیکاراگوئه در امریکای لاتین اشاره نمود که علاوه بر موضوع و بحث مسکن و…
  • دکتر فردین علیخواه/جامعه شناس

"در اینترنت کسی نمی داند که تو سگ هستی"* مطلب ویژه

منظورم آن است که به جای مدیران که بی تردید محصول همین جامعه اند درباره خودمان حرف بزنیم/ بیایید کمی درباره خودمان بیشتر حرف بزنیم/ آیا در بین اقوام مان کسی هست که مدیر یا حتی کارمند سادۀ یک بانک باشد و ما از او خواسته باشیم که برایمان وامی جور کند. او هم قسم خورده است که نمی تواند و بعد ما هر جا نشسته ایم نگفته ایم که " فلانی…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

هاشمی ؛ سیاست مداری که از نقد هرگز نمی هراسید مطلب ویژه

بازخوانی و تیپ شناسی افراد به ویژه نخبگان و رجال موثر و لیدرهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به ویژه به لحاظ تجارب ارزنده و ذخائر گران سنگی که در وجود آنان نهفته و یا بر جای مانده، اهمیتی خاص و تعیین در سرنوشت و کیان و مسائل استراتژیک و راهبردی جامعه و کشور دارد. مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمره چنین شخصیت های بزرگ و مطرح و الگو قرار دارد. دکترین…
  • داود محمدي/ پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگيان تبريز

تاملي بر طرح استيضاح احتمالي وزير آموزش و پرورش مطلب ویژه

انتظار بر اين است كه يك مدير با توجه به داشتن اختيارات مختلف نسبت به مسئوليت هاي قانوني خود پاسخ گو باشد/ هر انتقاد در اين زمينه بايد در راستاي پاسخ گويي به مقوله كارايي و اثربخشي مورد توجه قرار بگيرد/ اكثريت غالب مديران اين نهاد از طريق نمايندگان مجلس برگزيده شده و نيز ضمانت استمرار مديريتي آن ها نيز بر نمايندگان مجلس وابسته است/ در هر زماني كه آموزش و پرورش…
  • مهندس حسین میرکی قرائی/ مدیر هنرستان فنی شبانه روزی شهید مهدیزاده تربت جام

مشکل نبود رتبه بندی مدارس و بی عدالتی بزرگ در احکام حقوقی مدیران هنرستان های بزرگ شبانه روزی

در احکام حقوقی مدیران و دیگر عوامل اجرایی هنرستان های بزرگ فنی شبانه روزی هیچ گونه رابطه و تعریفی با تراکم بالای کاری آنها ندارد/ در حال حاضر حقوق یک مدیر هنرستان شبانه روزی با 400 نفر هنرجو و 80 نفر پرسنل و 7000 مترمربع ساختمان قدیمی با 6 موتورخانه و 6 ساختمان کارگاه و خوابگاه و سلف ، با حقوق مدیر یک دبستان عادی روزانه کوچک برابر و چه بسا تا…
مختارالسطنه، بقال ماست فروش را سرو ته از درخت آویزان کرد / یک معلم در تلگرام نوشت حیف که دیگر مختارالسلطنه ای نیست/ معنای "ماست ها را کیسه کردن" ترسیدن و جاخوردن و تسلیم شدن در برابر زور است/ سرپاس مختاری رییس نظمیه دوره رضاشاه پسر مختارالسلطنه بود/ می گویند رضا شاه، نانوای بیچاره را در تنور انداخت و بعد از آن نان ارزان و با کیفیت شد/ آویزان کردن ماست فروش…
  • فریبا ایازی روزبهانی/ همکار گروه صدای معلم

حس مسئولیت پذیری در جامعه و نظام آموزشی ما ؟! مطلب ویژه

از این رهگذر بهانه ای دست داد تا با نگاهی دیگر « دیدگاه های مخالف » با « سیاست های پولی در آموزش و پرورش » واکاوی گردد / آنچه مورد نظر است؛ نبود سازوکاری صریح و شفاف است تا با مشارکت  خانواده ها ، مشکلات مالی آموزش و پرورش حل شود/ اگر تلاش شود هر دانش آموز به میزان قدرت مالی والدین خود مشارکت مالی داشته باشد عقلانی تر و عملی…
در عصر كنونی، تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب ناپذیر كرده است/ بود نظام ارزیابی و كنترل در یك سیستم به مبنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمانی تلقی می‌شود كه پیامد آن كهولت و در نهایت مرگ سازمان است/ قوام و دوام یك سیستم منوط به وجود نظام ارزیابی و كنترل است/ ارزیابی و اندازه‌گیری عملكرد موجب هوشمندی سیستم و برانگیختن افراد در جهت رفتار…
  • بهمن ویسی/ معلم نمونه کشوری - کرمانشاه

"قلب جوانان ایرانی را نجات دهید!" مطلب ویژه

 گاهی اندیشه وداع با قلم و سکوت و بی تفاوتی در برابر مشکلات و نابه سامانی های جامعه وجودم را فرا می گیرد اما در این گرداب تردید و دودلی،ندایی درونی ؛ رسالت معلمی و احساس مسئولیت در برابر مصائب جامعه را در گوش جانم یادآوری می کند/ بیماری قلبی و بروز سکته دومین عامل مرگ و میر در ایران پس از تصادفات جاده ای است و کارشناسان کشور،الگوی غلط تغذیه،کم تحرکی، آلودگی…
به یکباره خبر انتصاب « گودرز کریمی فر » برای این سمت، معلمین و کارکنان این سازمان را به سکوت معناداری واداشت ؛ چرا که کریمی فر آن مقبولیت بایسته را نداشت و همگان منتظر ماندند تا ببینند که وی در عرصه عمل چه می کند/ عملکرد ایشان در سه سال گذشته به گونه ای بود که جای هیچ دفاعی را از ایشان باقی نمی گذاشت/ اشرافی گری ناخجسته و نگاه از…
  • عثمان عباسی/ فرهنگی و فعال مدنی

همیشه حق با مسوول است! مطلب ویژه

پس از طی شدن چهار ماه تحصیلی به صورت قانونی حق انجام وظیفه محوله را پیدا نمودیم/ طاقت نیاوردم که از گوشه ای هر چند اندک از تعامل و عملکرد مهروزانه مسؤولان بالا دستی خود تلنگری رونمایانه نداشته باشم/ آخر تو چقدر شاکر،ساکت سر به زیر و روبه راه هستید/ واقعاً اگر یکی از مزایایی قانونی تو می بایست حذف می شد مثلاً تغییر محل خدمت از روستا به شهر، فوت یکی…
  • حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

" نسل بدون غلامرضا تختی " مطلب ویژه

چرا تختی همچنان است و چرا همچون تختی ها دیگر نیست/ تختی یک ایرانی بود با آداب و رسوم سنتی و اعتقاداتی مذهبی بدون آنکه گرفتار فرمالیسم مذهبی یا دگماتیزم سنتی شود/ او چنان زیست که آن گونه بود، نه نقش هنرپیشه ها را بازی کرد و نه ردای تزویر به دوش کشید/ چهره ای که گرچه درکشتی به تنهایی به مصاف حریفان می رفت ولی در کارزار زندگی و مسئولیت اجتماعی…
  • حمزه علی نصیری/ همکار گروه صدای معلم

درنگی در زنگ "تفکّر" مطلب ویژه

همچنان که «درس پرورشی» به عنوان پرچمدار «تربیت» در مدرسه، در مدت بیش از سی سال مأموریت خود نتوانست کاری برای تربیت بکند، «درس تفکر و سبک زندگی» نیز نخواهد توانست فضای آموزشی را با نوای تفکّر درآمیزد و طرحی نو برای زندگی ریزد/ درس تفکّر و سبک زندگی نیز همچون همتای پرورشی خود درصدد است مأموریت خود را از طریق نشاندن دانش آموزان در فضاهای بسته و ایزوله ای که اتیکت…
اگرچه این حرکت سریع و نسبتا گسترده به عنوان عملکردی صنفی – گروهی پسندیده است اما اصل موضوع چندان اهمیت نداشت و یا دست کم موضوعات بسیار مهمتر، اصولی تر و اثربخش تری وجود دارد/ در ارتباط با همین کلاس های ضمن خدمت واکنش در برابر کلاس هایی که به جای فایده شغلی و بهبود عملکرد تخصصی و توان مند سازی شناختی و مهارتی برای معلمان بیشتر جنبه اثرگذاری ایدئولوژیک بر آنها…
از سابقه ی کارش و کارهای خلّاقانه و متفاوتی که در آموزش و پرورش داشت پرسیدم و از شیوه هایی که دانش آموزان را به کتاب خوانی تشویق می کرد/ آن چه را که آورده ایم و در پی می خوانید، چهل نکته ی مهمّی است که  از گفت و گویی که با این معلّمِ نمونه و متفاوت داشتیم/ برای پرورش انسان ها و دانش آموزانش برنامه های اجرایی و کاربردی دارد.…
یکی از دوستانم که حق التدریس بود رو می دیدم که تسبیح به دست گرفته و هر دفعه که منو می دید، می گفت :دعا کن استخدام بشم/ هدف من از نوشتن این نامه فقط و فقط ابراز ارادت خالصانه بود و آرزو دارم بار دیگر در منصب وزارت ببینمتون و من در جایی نزدیک تر به شما باشم، تا با عشق و علاقه بیشتری به شما و فرهنگیان  این مرز و…
کم نیستند پدر و مادرهایی که خودشان سال ها قبل،‌ برای اینکه فلان لباس را کمی ارزان‌تر بخرند کیلومترها تا بازار اصلی شهر راه می‌رفته‌اند و برای چند درصد تخفیف، چند دقیقه و گاه چند ساعت،‌ به اصرار و چانه‌زنی می‌پرداخته‌اند. اما امروز، ساده و بی دغدغه، هزینه‌های میلیونی برای مهدکودک و مدرسه و دبیرستان و کلاسهای فوق‌برنامه می‌کنند/ نظام آموزشی رسمی که در همه‌جای جهان،‌ ناکارآمدی و کم‌کارآمدی آن پذیرفته شده…
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

صدای معلم ؛ فقط صدای معلمان ایران است مطلب ویژه

رسانه ها؛ هم مساله و هم راه حل مساله ی زمانه ی ما می باشند/ واقعیت این است که معلمان و آموزگاران نه معیشتی دارند و نه منزلتی/ معلمان نه قدرتی دارند و نه ثروتی و جامعه نیز قدردان معلمان نیست و البته چون قدرتی ندارند نه تنها مورد حمایت رسانه ها و دولتی ها قرار نمی گیرند بلکه مورد طعنه و تحقیر واقع می شوند/ رسانه ملی که میلیاردها تومان اموال…
رمز موفقيت اين سازمان ها، توجه ويژه به تحصيلات، بازآموزي و آموزش هاي تخصصي دومين اولویت بوده است/ آموزش ضمن خدمت نيروي انساني به شيوه نوين و به صورت مؤسسه اي تا اواسط دهه ۱۳۱۰ مطرح نبوده است/ وظیفه ی هردستگاه دولتی آموزش رایگان نیروهای خود در جهت ارتقاء سطح علمی و مهارتی است/ در طی سه سال اخیر، بعضا خود وزارتخانه و یا ادارات کل و یا موسسات دیگر از جمعیت…
  • سیدمحمد پاکزادیان/ روان شناس بالینی

ما چه هستیم ؟ مطلب ویژه

  به نظرم : احساسی هستیم : احساس در اکثریت مواقع بر عقل و عقل گرایی ما غلبه دارد ، زود به هیجان می آییم و به قول معروف جوگیر می شویم. ناسیونالیستیم : با تهدید یا تهدید فرضی  زود مسائل داخلی را فراموش می کنیم  . لجباز هستیم : حتی در لجاجت بر خلاف منافع خود عمل می کنیم. گرایش به طرفداری از ضعیف تر داریم : بالعکس بیشتر مردم جهان که برای…
  • " معلمی که حق اظهار نظر و نقد و حق پایه گذاری تشکل و کانون های صنفی نداشته باشد چگونه به دانش آموزان از مزایای نقد و اظهار نظر حرفی بزند و با چه انگیزه ای فنون نقادی و اظهار نظرها و سایر فرهنگ ها آموزش دهند؟ "
  • علی جدی

"تامل و نقدی بر ماده ۱۰۶ منشور حقوق شهروندی" مطلب ویژه

چرا اسمی از جامعه میلیونی معلمان به صراحت نامی برده نشده است/ الفبای فرهنگ نقد و فنون نقادی و اظهار نظرها و آموزش اهداف متعالی و مزایای تشکل های علمی و صنفی و سیاسی و اجتماعی را باید همین اساتید فرهیخته و دانشجویان گرامی توسط همین معلمان و در همین مدارس آموزش ببینند زیرا از دبستان تا پایان دوره متوسطه شکل گیری شخصیت ها تقریبا تکمیل و خلاقیت ها و استعدادها تقریبا…

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور