صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم چه کسی خواهد بود ؟ اگر یکی از 96 درصدی ها با شعار توسعه نجومی خودش را کاندیدای پست وزارت 4 درصدی ها کرد حتما او را جدی بگیرید !

دکتر نجفی ، محمدرضا عارف ، نوبخت و جهانگیری اگر واقعا بر این باورند که شخص وزیر باید نماینده معلمان باشد ، سازوکاری عادلانه برای نظرخواهی از معلمان تعبیه کنند/ در حال حاضر رانت دسترسی به مسئولان دولتی و شخصیت های سیاسی نزدیک به رییس جمهور در اختیار افراد معدودی قرار دارد / همین افراد ذی نفوذ در سال 92 فانی را به عنوان گزینه اصلح مطرح کردند/ در آذر 95 همین ها با لابیگری و جوسازی زیرپای فانی را خالی کردند و دانش را روی دوش  بلندکردند/ با این دو تجربه شکست خورد مشاوران و نزدیکان رییس جمهور چگونه به همان افراد که خودشان را وزیرساز می دانند اعتماد می کنند/ روند کنونی فرصت مناسبی برای افراد جاه طلب فراهم کرده است که با شعارهای غیر قابل اجرا دست به فریب معلمان و مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بزنند / این روزها عده ای از مدیران میانی و ارشد سابق و لاحق آموزش و پرورش اسب خود را برای رسیدن به قله وزارت آموزش و پرورش زین کرده اند / اگر کاندیدای وزارت گفت من سمج هستم و کوتاه نمی آیم باور کنید که مثل دفعه قبل راست می گوید/ یادتان هست 7 ماه پیش دانش آشتیانی چه شعارهایی می داد؟ یادتان هست در جمع معلمان گفت من سمج هستم و کوتاه نمی آیم . در حوزه رفاهیات چه کرد/ اگر مدعی وزارت گفت من آموزش و پرورش را در اولویت می گذارم مشغول دلربایی از شما با سخنان دوپهلو  است/ شاید مناسب ترین زبان برای ارزیابی تبلیغات منتظرالوزاره های آموزش و پرورش زبان طنز است/  اگر کاندیدای وزارت در نقش نماینده صنف معلم ظاهر شد، یا از جایگاه وزیر چیزی نمی داند یا شما را گول می زند/  اگر کسی گفت صدها گنج پنهان در آموزش و پرورش سراغ دارد (منابع جدید غیر دولتی  ) که وزرای قبلی نتوانسته اند کشف کنند و او با نبوغ خودش آنها را کشف می کند، وعده سرخرمن می دهد/ اگر کسی گفت که از طریق صرفه جویی در هزینه ها برای شما پول و رفاه تولید می کنم احتمالا انسان شوخ طبعی است شما هم بخندید / اگر شاعری ظهورکرد و شعری در وصف معلمان سرود پیشنهاد کنید که قبل از جلوس بر صندلی وزارت در ارزشیابی درس نگارش سوم انسانی شرکت کند/ کاندیدایی که می گوید ایدئولوژی زدایی و تمرکز زدایی می کند، عجالتا یک یادداشت درباره سند 2030 بنویسد تا پولی که از کمیته ملی یونسکو گرفته حلال شود/  اگر یکی از 96 درصدی ها با شعار توسعه نجومی خودش را کاندیدای پست وزارت 4 درصدی ها کرد او را حتما جدی بگیریدو به جهانگیری معرفی کنید

 

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم چه کسی خواهد بود  این روزها عده ای از مدیران میانی و ارشد سابق و لاحق آموزش و پرورش اسب خود را برای رسیدن به قله وزارت آموزش و پرورش زین کرده اند. گرایش های مختلف اصلاح طلبی از رادیکال تا معتدل هم درگیر نوعی رقابت داخلی شده اند.  تشکیل جلسات پشت درهای بسته ، لابی های پشت پرده با نمایندگان فراکسیون امید مجلس و  اعضای شورای عالی اصلاح طلبان ، ارتباط با افراد موثری مانند دکتر نجفی ، محمدرضا عارف ، جهانگیری و محمد باقر نوبخت و... روش هایی است که این روزها در دستور کار برخی از فعالان سیاسی معلمی  است .

کاندیداهای وزارت سعی می کنند به سیاستمداران بالاتر  بگویند که در میان معلمان عقبه ای دارند به همین دلیل هر یک با وعده و وعیدهای فضایی، تعدادی از فعالان معلمی را در اطراف خود جمع کرده اند. تقریبا همه کاندیداهای وزارت وقتی به معلمان می رسند شعار صنفی می دهند و درد دل های معلمان را با صدای بلند بیان می کنند. این یک شگرد تبلیغاتی برای اهداف سیاسی است. معلمان عزیز هم  آنقدر خوب و مهربانند که هرکس حرف دلشان را بزند و دست آنها را بگیرد و در عالم خیال  به قله های مه آلود ببرد برایش هورا می کشند! در حالی که باید این وعده ها را راستی آزمایی کنند.

تعداد فعالانی که برخی از آنها از کارکنان ستاد هستند حدود 30 نفر است که در ستاد انتخاباتی روحانی فعالیت داشته اند و اکنون خودشان را ذی حق می دانند که با لابیگری وزیر تعیین کنند.

اشکال بینشی این فعالان این است که تصور می کنند وزیر آموزش و پرورش ، وزیر و نماینده صنفی – سیاسی معلمان است. اشکال شکلی قضیه هم این است که این افراد در ملاقات با نمایندگان مجلس و به خصوص عارف و شخصیت های سیاسی مانند دکتر نجفی و اسحاق جهانگیری و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ، خود را نماینده جامعه معلمان ایران معرفی می کنند و از جانب معلمان سخن می گویند . اشکال سیاسی قضیه هم این است که نگاهی سیاسی و جناحی به جایگاه وزارت و مسایل آموزش و پرورش دارند.

بزرگانی مانند دکتر نجفی ، محمدرضا عارف ، نوبخت و جهانگیری و جناب رییس جمهور اگر واقعا بر این باورند که شخص وزیر باید نماینده معلمان باشد ، سازوکاری عادلانه  برای این منظور تعبیه کنند تا در یک روند شفاف جامعه معلمی تمایل خود را ابراز کنند و در حال حاضر رانت دسترسی به مسئولان دولتی و شخصیت های سیاسی نزدیک به رییس جمهور در اختیار افراد معدودی قرار دارد.

این نکته نیز روشن است که وزیر آموزش و پرورش بر اساس ماموریت این دستگاه باید در مقابل دانش آموزان و اولیای آنها احساس مسئولیت کند. معلمان هم بخشی از کارکنان دولت هستند که وظیفه آنها خدمت به دانش آموزان است. روند کنونی فرصت مناسبی برای افراد شعاری و عوام فریب فراهم کرده است که با شعارهای معیشتی خارج از توان دولت دست به فریب معلمان بزنند .

من برای اینکه خیال شما را راحت کنم (هر چند می دانم حرف حق تلخ است و ممکن است از من ناراحت شوید)، می گویم که به عنوان معلم گول شعارها و وعده ها را نخورید !

سخن صریح رییس جمهور این است که مردم رای به ادامه مسیر داده اند. رییس جمهور می گوید که اکثریت مردم به سیاست های نوع  احمدی نژاد مانند پخش پول و یارانه پاسخ منفی دادند. بر این اساس تا چهار سال دیگر دولتی روی کار است که دنبال کاهش تورم ، ایجاد ثبات و رشد  اقتصادی ، حل و فصل مشکلات ایران با دنیا و رفع باقیمانده تحریم ها است ، اینکه دولت چقدر موفق شود بستگی به هماهنگی واراده واحد همه ارگان ها و دستگاه ها دارد.  

اگر کسی به شما گفت که روحانی دولت رفاه تشکیل می دهد و حقوق ها را به طور جهشی بالا می برد، بشنوید و باور نکنید. حرف واقعی را از خود روحانی بشنوید . درست حدود 4 سال پیش یعنی در 13 خرداد 92 و چند روز قبل از انتخابات گفت : " نجات آموزش و پرورش در گرو نجات اقتصادی کشور است و هر برنامه‌ای که فقط دنبال دادن اعتبارات بیشتر بدون نجات اقتصادی کشور باشد ظاهرسازی است... "

باید واقع‌بین بود و فهمید که بدون تغییر نگرش ما به تعامل با جهان، گشودن بن‌بست‌ها و اصلاح روش‌ها و رویکردهای کلی مدیریت‌مان نمی‌توانیم این مسائل را حل کنیم. " به عبارتی افزایش اعتبارات آموزش و پرورش منوط است به موارد ذکر شده . در 4 سال گذشته در این جهت پیشرفت معینی داشته ایم و تاثیر آن در سفره مردم مهار تورم بوده است.

تعامل با جهان و عادی شدن رابطه ما با دنیا به عنوان شرط اول، در  مسیر بسیار ناهمواری قرار دارد. هم افراطیون داخلی و هم افراطیون در امریکا و هم سلاطین و شیوخ منطقه با قدرت کارشکنی می کنند. ایران در نفت و صنایع و کشاورزی و خدمات نیاز به سرمایه گذاری دارد . با این اوضاع سیاسی و قضایی و.... سرمایه دار خارجی و داخلی رغبت زیادی به سرمایه گذاری ندارند. تحریم های هسته ای شکسته شده اما تحریم های دیگر سرجایشان هستند. دولت خیلی هنر کند از بازگشت اقتصاد به عقب جلوگیری کند و شاید هم در برخی زمینه ها موفقیت های محدودی به دست بیاورد. در داخل هم بیش از نیمی از اقتصاد کشور در اختیار نهادها و موسساتی است که اصطلاحا "خصولتی"  نامیده می شوند و تحت کنترل دولت نیستند.

در اقتصاد امکان معجزه وجود ندارد و مردم هم این را فهمیده اند. دیدیم که برخی کاندیداها با انبانی از وعده های پولی وارد میدان شدند. یکی ادعا کرد که در چهار سال ثروت کشور را دو و نیم برابر می کند. دیگری ادعا کرد که نفری 250 هزار تومان در ماه یارانه می دهد. پرسش اساسی مردم و کارشناسان این بود که از کجا می آورید؟

اکثریت مردم این وعده ها را باور نکردند. درآمدهای فعلی دولت حتی برای حفظ وضع موجود هم کفایت نمی کند. اول باید اقتصاد کشور رشد کند. برای رشد اقتصاد سرمایه گذاری خارجی و داخلی لازم است. برای سرمایه گذاری خارجی تعامل با جهان و رفع خصومت ها و کاهش تنش ضروری است. یک سری مسایل سیاسی داخلی و خارجی باید حل شود تا اقتصاد راه بیفتد.

ممکن است کسی بگوید ایران معادن عظیم نفت و گاز دارد . شما از هر اقتصاددانی سوال کنید به شما می گوید که منابع زیر زمینی به صورت "بالقوه"  ثروت محسوب می شوند و به صورت "بالفعل" تاثیرشان در رفاه مردم در همین حدی است که بهره برداری می شود. ما برای فروش نفت خام از حداکثر ظرفیت ایران در اوپک استفاده می کنیم و از طرفی چاه های نفت ما فرسوده هستند و نیاز به تکنولوژی و سرمایه خارجی داریم. ما البته می توانیم به اروپا گاز صادر کنیم اما اولا با رقبای قدرتمندی مانند روسیه طرفیم ، دوم اینکه صادرات گاز هم به عادی شدن مناسبات ما با دنیا بستگی دارد. از هر طرف که برویم سرمان به دیوار سیاست می خورد. رشد اقتصادی فقط در آرامش ، اجرای قانون ، تعامل با دنیا و همسایگان به دست می آید.  

در چهار سال آینده تحول عمده ای در بودجه آموزش و پرورش رخ نمی دهد. هرکس وعده بدهد دروغ می گوید. حقوق معلمان و سایر کارمندان با شیب ملایم و حول و حوش سالی 10 درصد (کمی بیشتر از نرخ تورم) اضافه می شود. اگر کسانی برای دلربایی از شما وعده  افزایش جهشی بودجه آموزش و پرورش را دادند از آنها بپرسید درآمدهای دولت از چه منبعی افزایش می یابد؟ از محل مالیات ؟ از فروش نفت ؟ از ترانزیت کالا ؟ از صادرات گاز به اروپا ؟ اقتصاد علم است و روندهای اقتصادی قابل پیش بینی هستند. دولت رفاه پیامد رشد و توسعه یک کشور است. اگر یک دولت با در آمد محدود و هزینه بالا وعده رفاه بدهد راهش این است که مثلا حقوقها را 30 درصد اضافه کند و با ترفند تورم 40 درصد جیب مردم را بزند.  

می گویند آموزش و پرورش را در اولویت دولت دوازدهم است.اولویت یک واژه کشدار است. از کجا معلوم که  اولویت آموزش و پرورش به معنای افزایش بودجه است؟

سیاست مداران یک حرف کلی می زنند که راه در رو داشته باشد اما ما از آن چیزی را می فهمیم که ذهنمان درگیر آن است. حرف شفاهی و سخنرانی قابل استناد نیست. هرکس وعده داد از او بخواهید مقاله بنویسند و عدد و رقم و منبع بدهند. اقتصاد کشور و افق های افزایش بودجه  را تحلیل کنند. از اینها گذشته اولویت های کشور را وزیر آموزش و پرورش و یا آقای دکتر نجفی تعیین نمی کند.

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم چه کسی خواهد بود

یادتان هست 7 ماه پیش دانش آشتیانی چه شعارهایی می داد؟ یادتان هست در جمع معلمان گفت من سمج هستم و کوتاه نمی آیم . در حوزه رفاهیات چه کرد؟   

برخی که زرنگ ترند می گویند باید دنبال منابع غیردولتی بگردیم و انتقاد می کنند که دولت های قبلی از این گنج غافل بوده اند.

آقای فانی در همان ماه اول روح الله عالمی را به عنوان معاون و بعدا مشاور اقتصادی معرفی کرد تا منابع غیر دولتی را کشف کند. ظاهرا منابع غیر دولتی نام مستعار  "جیب اولیا" است که ظرفیت محدودی دارد.

پول گرفتن بی حساب و کتاب،برخی از مدیران مدارس دولتی را فاسد کرده و مدرسه دولتی سرکوچه بی اعتبار شده است . مدرسه دولتی باید واقعا دولتی و باکیفیت باشد و مدرسه غیر دولتی هم  باید واقعا غیر دولتی باشد و از رانت استفاده نکند. هرکس از منابع غیر دولتی حرف می زند باید به زبان اقتصادی و آمار و ارقام توضیح دهدکه منظورش چیست و از این منابع چقدر عاید این وزارتخانه می شود.

یکی دیگر از وعده ها صرفه جویی در هزینه ها است! خودشان می گویند 95 تا 99 درصد بودجه صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود و بعد وعده می دهند که برای رفاه کارکنان قرار است در هزینه های جاری صرفه جویی کنند! حقوق ها را که نمی توانند کاهش دهند پس باید جلوی استخدام نیروهای جدید را بگیرند و از نیروهای خرید خدمت ارزان  استفاده کنند. جدا از خوب و بد داستان ، دولت روحانی تا حدی در این زمینه موفق بوده است. اما عایدی دولت و آموزش و پرورش در این زمینه سالانه چه قدر بوده است؟ این مبلغ در برابر بودجه مصوب وزارتخانه که بیش از 30 هزار میلیارد تومان و عملکرد بودجه  سالانه که حدود 37 هزار میلیارد تومان است چه وزنی دارد؟

آرزوی شخصی من این است که همه مردم ایران مخصوصا معلمان و بازنشستگان از حقوق مکفی برخوردار شوند. اما اقتصاد قفل شده ایران با تولید ناخالص حدود 500-600 میلیارد دلار و جمعیت 80 میلیونی و مشکلات عظیم سیاسی و اقتصادی  ... ظرفیت ایجاد رفاه برای مردم را ندارد.

اگر کسی بگوید من در آزمایشگاه مدرسه ، مس را تبدیل به طلا می کنم یا در زیرزمین خانه ام کیک زرد تولید می کنم یا مسافت تهران – کرج را یک ساعته می دوم  ادعای او را باور نمی کنیم ،چون با قوانین طبیعی و فیزیولوژیکی سازگاری ندارد. اما نوبت به علوم انسانی که می رسد ، میدان برای حرف های غیر علمی و ادعاهای گزاف باز می شود و خیلی ها هم به راحتی این ادعاها را می پذیرند !

اگر کاندیدای وزارت آموزش و پرورش  گفت من سمج هستم و کوتاه نمی آیم باور کنید که مثل دفعه قبل راست می گوید !

اگر مدعی وزارت گفت من آموزش و پرورش را در اولویت می گذارم مشغول دلربایی از شما با سخنان دوپهلو  است. اگر کاندیدای وزارت در نقش نماینده صنف معلم و کاسه داغ تر از آش ظاهر شد، یا از جایگاه وزیر چیزی نمی داند یا شما را گول می زند.  اگر کسی گفت صدها گنج پنهان در آموزش و پرورش سراغ دارد (منابع جدید غیر دولتی  ) که وزرای قبلی نتوانسته اند کشف کنند و او با نبوغ خودش آنها را کشف می کند، وعده سرخرمن می دهد. اگر کسی گفت که از طریق صرفه جویی در هزینه ها برای شما پول تولید می کند احتمالا انسان شوخ طبعی است شما هم بخندید . اگر شاعری پیدا شد و شعری در وصف معلمان سرود پیشنهاد کنید که قبل از وزارت در ارزشیابی درس نگارش سوم  انسانی شرکت کند.

کاندیدایی که می گوید ایدئولوژی زدایی و تمرکز زدایی می کند، عجالتا یک یادداشت درباره سند 2030 بنویسد تا پولی که از کمیته ملی یونسکو گرفته حلال شود.

 اگر یکی از 96 درصدی ها با شعار توسعه نجومی خودش را کاندیدای پست وزارت 4 درصدی ها کرد حتما او را جدی بگیرید !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 21 خرداد 1396 15:06 خوانده شده: 2384 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +21 -3 --
معلم 1396/03/21 - 15:43
تئورسین اصلاح طلب آموزش و پرورش دولت تدبیر از الان با مقاله و با منبع اعلام کرد نداریم نمی شود نمی توانیم!
پس این ۸ سال اومدید سرکار که فقط حقوق بگیرید کاری نکنید بریدخونه هاتون؟
هدف از تشکیل دولتتون چی بود ؟
فقط بگید نیست نمی شود و نداریم و نمی توانیم؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 02:20
نمی دانم منظور شما از تئوریسین دولت تدبیر و امید کیست؟ اگر منظور نویسنده این یادداشت است خدمت شما عرض می کنم که من تئوریسین دولت نیستم و اساسا ادعای تئوریسین بودن هم ندارم. هدف این یادداشت این است که فریب وعده های پوچ رفاهی را نخوریم. حتی اگر رییسی یا قالیباف هم رییس جمهور می شدند با وضعیت فعلی کشور امکان تشکیل دولت رفاه فراهم نبود. درآمدها و هزینه های دولت مشخص است. راه های افزایش درآمد دولت هم رونق کسب و کار از طریق سرمایه گذاری خارجی و داخلی و توریسم و...است . رفاه وقتی ممکن است که ثروت کشور (تولید ناخالص داخلی ) افزایش یابد. مساله ای که معلمان مطرح می کنند تبعیض غیر قانونی بین حقوق آنها و سایر کارکنان دولت است.باید اولا موارد تبعیض به صورت کارشناسی مشخص شود و ثانیا برای رفع آنها به دولت و مجلس فشار وار کنند. ای کاش نمایندگان مجلس و فعالان صنفی و سیاسی به جای شعارهای مبهم در دفاع از معلم ، چهار تا تبعیض را پیدا کرده و در جهت رفع این چهار مورد تبعیض عمل کنند. این کار نیاز به زحمت دارد. اما شعار دادن زحمت ندارد و برای معلمان هم جذاب تر است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 07:34
اقای عبدالهی صرفا حل مشکلات با درامد نیست همین ا.پ با مقداری مدیریت میتونه هم کار معلم کم کنه و هم درامد بیشتری به ملم برسونه منتها اینها نمیخوان
پاسخ + +26 -4 --
ناشناس 1396/03/21 - 16:34
چون اساسا وزارت اموزش و پرورش برای دولت روحانی معنایی ندارد احتمال دارد روحانی برای جذب محبوبیت زنان یکی از مشاوران زنش را برای این وزارتخانه بگمارد.!!
خخخ
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 02:31
چه ایرادی دارد در وزارتخانه ای که بیش از 50 درصد پرسنل آن را زنان تشکیل می دهند رییس جمهور یک وزیر زن انتخاب کند؟ البته به شرط داشتن سایر شرایط. من متوجه نشدم بین بی معنا بودن آموزش و پرورش برای دولت روحانی و انتخاب وزیر زن چه رابطه ای وجود دارد؟ بی معنا بودن آموزش و پرورش برای دولت روحانی هم اصطلاح روشنی نیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 03:37
معلمان زن نشان داده اند که همین که شغل داشته باشند کافیست و حقوقشان هرچه باشد مهم نیست و در اجرای طرحهای بی خود و پوچ و جلسات بی مورد حسابی فعال هستند هرچه در مجلس و محیط زیست موفق بودند اینجا هم موفق خواهند شد معلمان مرد باید بروند غاز چرانی و غیره
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/03/24 - 15:42
بی معنا بودن آ.پ در دولت روحانی نیاز به گفتن و دیدن و شنیدن ندارد..
بقول روحانی عینک عوض کنید یا سمعکی ... چیزی


مگر بجز بی اعتنایی به آ.پ کار دیگری کرد دولت 11م !!!!!!!!!؟؟؟
پاسخ + +23 0 --
معلم امیدوار 1396/03/21 - 17:24
جالب بود من هم هوادار اعتدال و امیدم اما بنظرم برادر دانش در مورد توجه به مشکلات معلمان و مدارس قوی عمل نکرده اند و لزوم وزیر جدید در کابینه12 انشاا...
کجا رفت 20 درصد رتبه بندی عادلانه لایحه سازمان نظام معلمی و...؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 02:42
ببینید مشکل ما معلمان این است که باساختار بودجه و نحوه تخصیص منابع در سازمان مدیریت و اولویت ها ، آشنا نیستیم و تصور می کنیم که اگر به جای الف ، ب بیاید سیل بودجه به سمت آموزش و پرورش جاری می شود. آقای دانش آشتیانی در همان چاهی افتاد که خودش آن را کنده بود. 6 ماه پیش که بحث وزارت دانش مطرح بود تشکل های صنفی -سیاسی که دور دانش راگرفته بودند القا کردند که فانی عرضه گرفتن بودجه کافی را ندارد. دانش را وادار کردند که بگوید من آدم سمجی هستم و در زمینه بودجه کوتاه نمی آیم! انگار هنگام تخصیص بودجه وزرا دور یک میز می نشینند و برای گرفتن سهم بیشتر با هم دعوا و کتک کاری می کنند. دانش که روی صندلی وزارت نشست همه سخنرانی ها و وعده ها یادش رفت و در جریان تصویب بودجه 96 از سنگ صدا درآمد اما از دانش آشتیانی در نیامد. به نظر من حامیان دانش از آقای نجفی گرفته تا 8 تشکلی که با لابی او را سرکار آوردند باید جوابگو باشند.
پاسخ + 0 0 --
رحمان 1396/03/22 - 06:42
معلم امیدوار عزیز! خدایی ناکرده دوباره نا امید نشوی ها.خخخ!
پاسخ + 0 0 --
معلم امیدوار 1396/03/22 - 12:44
برادر رحمان در ناامیدی بسی امید است...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 03:43
شیرزاد گرانی وظیفه وزیر گرفتن بودجه نیست که با جنگ و جدل بودجه بگیرد این وظیفه دولت است که بودجه لازم را اختصاص دهد کار وزیر برنامه ریزی مناسب است و انتصابات شایسته وزیر بهداشت که نیامد به زور بودجه بگیرد تمایل دولت به سمت آنها و یانکیها و نفتی ها و غیره است این سخنان واقعا مایه تاسف است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/31 - 09:57
ناشناس عزیز فرمایش شما کاملا درسته . این حرفها که من سمج هستم و کوتاه نمی آیم و بودجه می گیرم حرفهای مردم فریبانه است. تاسف اینکه آدم هایی در سطح وزیر چنین حرفهای سبکی می زنند و تاسف بیشتر اینکه عده ای از همکاران این شعارها را باور می کنند و برای این و آن دست می زنند و هورا می کشند. من قبلا گفته ام اولویت های بودجه تابع اولویت های نظامه . وزیر در این مورد نقشی فرعی و کم اهمیت داره. آموزش و پرورش اگر نگویم هیچگاه ، می توانم بگویم تا زمانی خیلی دور که مملکت ما تبدیل به کشوری صنعتی ، ثروتمند و دمکراتیک شود اولویت دست پنجم هم نیست.
پاسخ + +24 -1 --
رضا 1396/03/21 - 17:33
جناب شیرزاد چرا بایدجور تمام مشکلات اقتصادی کشور رو معلمان بکشند. مگه تو این مملکت فقط معلم کارمنده. چرا از طریق رفع تبعیض بین ادارات مشکل سیستم آموزشی رو حل نمی کنن؟چرا یک کارمند در ادارات دیگه باید سه الی 4 برابر یک معلم دریافتی داشته باشه. همین امسال افزایشات 30 درصدی برای بعضی ادارات اعمال شده حالا که به ما رسید باید و ضعیت جامعه جهانی درست بشه . مطمئن هستم که نظر دولت همون نظر جناب شیرزاد هستش پس بهتره به فکر شغل اول باشیم و آموزش و پرورش رو به عنوان شغل دوم ببینیم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 02:55
فقر یک چیز است و تبعیض چیز دیگری است. من معتقدم بیش از 80 درصد مردم ایران به شمول معلمان مشکل معیشت دارند. تازه معلمان جزء دهک های میانی این 80 درصد هستند. اما تبعیض به معنای این است که برخی مواد قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان اجرا نمی شود و یا به کارکنان دستگاه های دیگر مبالغی پرداخت می شود که به معلمان پرداخت نمی شود. تبعیض خلاف قانون است. کسانی در مجلس یا وزارتخانه یا احزاب سیاسی که خود را دلسوز معلم می دانند باید بندها و تبصره های تبعیض آمیز را پیدا کنند و پیگیر رفع تبعیض باشند. اما همه شعارمی دهند از خانم سعیدی در مجلس گرفته تا کاندیداهای وزارت تا مسئولان سابق و لاحق ، کسی حرف کارشناسی نمی زند. الان خانم ها و آقایان نماینده مجلس در کمیسیون آموزش به جای شعارهای کلی بگویند این 10 مورد تبعیض علیه معلمان در قانون وجود دارد و با همکاری دولت به صورت طرح یا لایحه به مجلس ببرند. متاسفانه ما معلمها ساده دلیم و هر کس که می خواهد روی شانه ما سوار شود شعارهای تند معیشتی به سود ما می دهد و سر ما را شیره می مالد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 03:47
معلمان که حقوقشان تا دهم ماه نمیرسد و زیر خط فقر هستند چطور جر طبقه میانی و متوسط جامعه هستند استاد جان
پاسخ + +4 -9 --
اموزگار 1396/03/21 - 17:38
شماره موبالیت لطف کن بفرستم برا اقای روحانی بیاد از شما مشورت بگیره.لازمه بدونید بعد از گذشت چهار سال ریس دولت خودشون میدونن چگونه در این قضیه عمل کنن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 03:26
جای واقعی روزنامه نگاران ، منتقدان ، هنرمندان ، فعالان صنفی و سیاسی جامعه است. انها سرمایه جامعه هستند بدترین کار دولتهای اصلاح طلب این است که فعالان جامعه مدنی را وارد قفس ادارات کنند. فعال اجتماعی که پست مدیریتی می گیردبه سختی می تواند در سطح جامعه مود اعتماد اصناف و اقشار مردم قرار گیرد. از طرفی این کار باعث نحیف شدن جامعه و بزرگ شدن دولت می شود. یک ضررش هم این است که فرق بین فعال اجتماعی واقعی و قلابی را از بین می برد و عده ای فرصت طلب فعالیت مدنی را نردبانی برای گرفتن مزایای شغلی در دولت تبدیل می کنند. ضمنا روحانی یا هرکس دیگر می توانند از نوشته های من و دیگر دوستان استفاده کنند و نیازی به تلفن و ملاقات و این جور روابط وجود ندارد.
پاسخ + +6 -10 --
علی 1396/03/21 - 18:00
درود بر شیرزاد حرف حق را گفتی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 03:41
ممنونم . البته تحلیل واقعی از اوضاع کمی تلخ است. متاسفانه ما دوست داریم برای کسانی که حرف دل ما را می زنند و شعارهای الکی می دهند هورا بکشیم. این خصوصیت معلمان زمینه را برای سوء استفاده مقامات دولتی ، جناح منتقد دولت ، فعالان صنفی ، احزاب سیاسی ، جویندگان پست ، داوطلبان ورود به مجلس و.... هموار می کند . می گویند مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود اما هرکس که هندوانه زیر بغلمان بگذارد و از ما تعریف کند و بر وضع معیشتی ما روضه ای بخواند می تواند هزار بار سر ما را شیره بمالد. برای رفع تبعیض و بهبود شرایط زندگی خود باید از احساسات و عواطف عبور کنیم و تحلیل واقعی از شرایط داشته باشیم. الان که موسم تعیین وزیر است هرکس از راه می رسد می گوید من آموزش و پرورش را در اولویت می گذارم ، من منابع جدید کشف می کنم ، من معلم را به قله می برم. این حرفهای بدون کنتور توهین به شعور معلمان است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 01:58
آقای استاد هرکس که با شما موافق است که باز شما با موافقت .ایشان با خودت مخالفی فقط گفت درود بر شیرزاد که حرف حق را گفت بیچاره پس باید چه بگوید رضایت شما که ملاک نیست اگر خوب بنویسی تقدیر میشود بد بنویسی مخالفت میشود هرچند الان میگویی به تقدیر نیازی نیست خوب نباشد کلا انسان ناشناخته ای هستی مثل جزایر برمودا
پاسخ + +8 -2 --
معلم 1396/03/21 - 18:21
نظریه بسیار عالی است از صدای معلم درخواست داریم در ارتباط با انتخاب وزیر پیگیرباشید از معلمین توسط دولت نظرسنجی شود وچندگزینه مورد نظرسنجی قرارگیرد تاکی بالابیگری وزیرمعرفی می‌شود برای یکبارنظر معلمین مورد توجه قرارگیرد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 04:04
توجه داشته باشیم که وزیر آموزش و پرورش نماینده صنفی یا سیاسی معلمان نیست. وزیر آموزش و پرورش یک شخصیت سیاسی و فرهنگی است که در چهارچوب شرح وظایف وزارتخانه فعالیت می کند. آموزش و پرورش مانند هر موسسه ای ، مشتری محور است و مصلحت مشتریان ان یعنی تعلیم و تربیت کودکان ایرانی و جلب رضایت اولیا بالاترین وظیفه آموزش و پرورش است. معلمان بخشی از سیستم وزارتخانه هستند و حقوق و نظارت بر تکالیف معلمان است. حالا اگر دولت به دلایل سیاسی و انتخاباتی می خواهد وزیر نماینده صنف معلم باشد. اینکه 30 فعال طرفدار دولت بنشینند و وزیر تعیین کنند، عادلانه نیست. برای تعیین وزیری که نماینده 950 هزار فرهنگی باشد باید مکانیسمی ایجاد شود که انحصاری نباشد. ضمن اینکه در دولت یازدهم همین گروه، دو بار انتخاب ناموفق داشته اند. در سال 92 فانی و در سال 95 دانش را معرفی و تحمیل کردند . اینها چه گلُی به سر معلمان زدند؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/03/22 - 13:42
عرض من هم همین است وقتی سی نفر انتخاب می‌کنند وزیر سی نفر اسیر می‌کند و تمام ولی باید در نظرسنجی نهصدوپنجاه هزار حداکثرشان شرکت کنندگان زیروان اروند نفر نباشد مدیون همه باشد وکارکند
پاسخ + +7 -1 --
لیونل مسی 1396/03/21 - 18:34
اضافه کاری معلمان از زمستان سال گذشته هنوز پرداخت نشده است. حالا این که چه کسی وزیر می شود به ما مربوط نیست. بالاخره صندلی وزارت که خالی نمی ماند. حاجی بابایی اگر نظام 6-3-3 را اجرا نمی کرد وزیر خوبی بود. هر که بیاید قدمش روی چشم. فقط اضافه کرای ما را زودتر پرداخت کند.
چشم چشم دو ابرو دماغ و دهن یه گردو.
لطفا مسئول محترم این سایت به دولت یادآور شود که مبلغ اضافه کاری ما معلمان رسمی را واریز کند.
فرمود:
غم دنیا را بی خیال غصه فردا را بی خیال حافظا !!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 04:23
فکر می کنم بودجه آموزش و پرورش کفاف حقوق ثابت لیونل مسی را نمی دهد چه رسد به اضافه کاری او ! اصلالیونل مسی چه احتیاجی به ماندن در شغل معلمی دارد. از شوخی گذشته من هم با شما هم نظرم که در حوزه بودجه و اقتصاد آموزش و پرورش فرقی نمی کند چه کسی وزیر باشد. حتی اگر نجفی هم بیاید اوضاع تغییری نمی کند. فرمایش دکتر نجفی که دولت دوازدهم آموزش و پرورش را در اولویت قرار می دهد سخنی کلی و پا در هوا است. ای کاش خود نجفی که مورد علاقه معلمان است این بار قدم پیش بگذارد تا معلوم شود اولویت یعنی چه ؟ من در آذر ماه گذشته با آمدن نجفی به عنوان وزیر مخالف بودم. چون نمی خواستم به سرنوشت امروز دانش دچار شود . اما حالا که این قدر خود را تنزل داده که ابلاغ عضویت در هیات امنای صندوق ذخیره را از دست دانش گرفته چه اشکال دارد مدتی هم به عنوان رییس کمپین مطالبات معلمان شخصا وزیر آموزش و پرورش شود؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 07:43
بودجه ثابت هم باشه نحو فکر و ساختار شناسی وزیر میتونه رفاه بیشتری رو برای معلم بوجود بیاره از مهم ترین مشکلات در ا.پ ستادی بیش از حده (1.8معلم در برابر 1نیروی ستادی)از نظر من
بطور مثال معاونت باید بصورت اضافه کاری نوبت دو باشه و به این صورت 170000معاون سر کلاس رفته و از استخدام جدید جلوگیری شود و بودجه مذبور به احکام اضافه شود در ثانی با اضافه شدن این مقدار نیرو در تراکم کلاسی با کاهش فوق العاده ای روبرو میشیم که سختی کار معلم نیز کاهش پیدا میکنه
خیلی از لایه های مدیریتی و پستهای بی مورد نیز باید حذف شه
پاسخ + +2 -15 --
احمدی 1396/03/21 - 19:01
سلاااااااااام
من به دانش آشتیانی اگر حق رای داشته باشم رای میدهم بنظرم باید بهش وقت داد تا کار کند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/21 - 22:57
آره حق باشماست.
باید به آشتیانی وقت بیشتری داد تا از مجرای رانت های وزارتی به واردات پوشاک حجم بیشتری دهد.!!
خخخخ
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 04:36
با این گلهایی که دانش در انتخابات اخیر به دروازه خودی زد جا دارد روحانی بار دیگر او را به عنوان وزیر انتخاب کند!ظاهرا با اعتراض دادستان تهران پرونده ویلای لواسان و محموله متعلق به دختر وزیر همچنان مفتوح است. در انتخابات وزرایی بودند مثل ظریف و هاشمی وزارت بهداشت و معاونی مثل جهانگیری که روحانی آنها را در ویترین گذاشته بود و به انها افتخار می کرد و وزرایی بودند که در پستو پنهان بودند و اصلی ترین آنها دانش آشتیانی بود. من شنیده ام که روحانی در جلسات هیات دولت او را تحویل نمی گیرد و تقاضای دانش برای ملاقات را نپذیرفته است. به نظر من نجفی باید جوابگوی عملکرد دانش باشد ، هر چند افراد دیگری هم خود را نزدیک و مورد نظر نجفی برای پست وزارت آموزش و پرورش معرفی می کنند اما گرفتن ابلاغ هیات امنای صندوق ذخیره از دست دانش احتمالا علامتی به معلمان است که نظر نجفی به دانش آشتیانی است. فعالان رسانه ای باید نقش نجفی را زیر نورافکن بگذارند.
پاسخ + +15 -1 --
حسن . ا 1396/03/21 - 20:24
سال تحصیلی تموم شد ولی هنوز اضافه تدریس 6 ماه و حق تصحیح اوراق سال گذشته پرداخت نشده.هیچوقت نشد معوقات ما رو به موقع بدن اصلا ما وزیر میخوایم چیکار وقتی همیشه و با هر وزیری وضعیت معیشتی افتضاح هست.واقعا بود و نبود وزیر فرقی برای ما داره!!!???
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 04:44
من فکر می کنم آقای عبد الرسول عمادی رییس مرکز سنجش به جای طبع آزمایی در زمینه شعر در وصف معلم و شعار توخالی برای ایدئولوژی زدایی از آموزش و پرورش دنبال کارهای روتین خود که یکی هم تامین اعتبار حق الزحمه تصحیح اوراق است ، بود. اگر هم کمی از شعر و شاعری و ایدئولوژی زدایی فراغت حاصل کرد جوابگوی افتضاحاتی باشد که پارسال در زمینه لو رفتن سوالات امتحانات متمرکز در تهران ، فشار بر معلمان برای ارفاق نمره و مدرک فروشی و... پیش آمد. مشکل ما شعار دادن و شعار شنیدن است. ایشان 2 ساعت در باره بودجه و تمرکززدایی و ایدئولوژی زدایی صحبت می کند و حدود دو دقیقه در باره وظایف خود به عنوان مدیر مرکز سنجش !
پاسخ + +14 -1 --
اره 1396/03/21 - 20:33
البته یادمان هست فانی ۳ سال وعده توخالی داد

وزیر باید شکم سیر سیر باشد نه فکر حقوق وزارت ای کاش رئیس ایران خودرو یا رئیس کل صنف طلا فروشان کشور یا یک وارد کننده کردن کافت وزیر بشود بهتر از امثال فانی و آشتیانی حاجی است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/03/21 - 22:58
فانی فسیل بود بیچاره. چکار می تونست بکنه؟ نای حرف زدنم نداشت.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 04:57
من یک بررسی انجام داده ام که شاید بخشی از آن را منتشر کنم. خلاصه اش این است که در 20 سال اخیر وزرایی که از بدنه آموزش و پرورش انتخاب شده اند بسیار ناکارآمد بوده اند. اینها به ترتیب عبارتند از حسین مظفر ، محمود فرشیدی ، حمیدرضا حاجی بابایی ، علی اصغر فانی . اینکه وزیر آموزش و پرورش از بدنه وزارتخانه انتخاب شود چون دارای تجربه و توان کارشناسی و ارتباطات است دارای مزایایی است اما معایبی هم دارد و در مجموع می شود گفت که تفاوت زیادی بین وزیر داخل مجموعه و خارج مجموعه وجود ندارد. به عنوان نمونه عملکرد مرتضی حاجی هر چند به دلایلی وزارتخانه در دوره او از جانب اصولگرایان قفل شد از چهار وزیر خودی کارشناسی تر و موفق تر بود. مساله شکم سیر بودن یا نبودن وزیر در آموزش و پرورش تعیین کننده نیست.
پاسخ + 0 0 --
اره 1396/03/22 - 12:10
اگر شکم سیری مهم نبود

وزیر توی صندوق مدیر نبود

وزیر مدیر عامل شرکت واردکنند قاچاق لباس نبود
پاسخ + +15 -2 --
روح الله 1396/03/21 - 21:16
جناب آقای شیرزاد حرفاتون در مورد وزیران آپ کاملا درست اینکه همشون وعده دورغ میدن و هیچکدام از حرفاشون پشتوانه علمی و اقتصادی ندارن قبول. منتها حرف ما معلمای این جامعه بی در و پیکر اینه اگه مشکلات اقتصادی آپ و معلما در گرو گشایشهای اقتصادی در روابط با کشورهای دیگه و .... هست چرا فقط برای آپ باید باشد،چرا کارمندان دیگه از وضعیت رفاهی خیلی بهتری قرار دارند پول اونا از کجا میاد!! چرا برا اونا منتظر گشایشهای اقتصادی نمیمونند!! خوب دلیلش مشخصه اونا درآمد دارن پول دارن خودشون رفاهیات هم دارن پس. آپ چون درآمد ندارد پس هیچی ، بازم اومدیم سر خط که مصرف کننده ایم ما معلما وسلام.حتی حاضر نیستند با کسر یکی دو درصد از درآمدهای سایر ارگانها و سازمانها و اختصاص آن به آپ وضعیت نابسامان آپ رو حل کنند( که مطمئنم اگه اینکار بصورت کامل صورت بگیره خیلی از مشکلات حل میشه )پس اصلا قبول ندارم که پول نیست و این حرفهای دروغی‌که جناب روحانی و وزیراش میزنند و‌متاسفانه آقای شرزاد هم تکرار میکنه. اگر همکاری حرف منو قبول نداره خدا وکیل همینجا اعلام کنه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 05:08
در کامنت های بالا گفتم که بین فقر و تبعیض تفاوت قایلم. تقریبا 80 درصد مردم مشکل معیشتی دارند. تازه وضع معلمها در بین این گروه وضعیتی متوسط است. تنها با گشایش اقتصادی و باز شدن قفل اقتصاد می توان دولت رفاه تشکیل داد و فقر را از بین برد. عدالت در جامعه فقیر مثل کشورهای کمونیستی منجر به توزیع فقر می شود. اما تبعیض یعنی اینکه دو نفر کارمند دولت یکی در آموزش و پرورش و دیگری در وزارتخانه دیگر در شرایط مساوی دریافتی متفاوت داشته باشند. این تبعیض ها باید شناسایی شوند و آنهایی که طرفدار معلمند چه در جامعه مدنی و چه در دولت و چه مجلس روی اینها کار کنند. نماینده مجلسی که شعار می دهد و چپ و راست عکس منتشر می کند در کمیسیون آموزش روی اینها کارکند. آقای نجفی ، آقای نوبخت آقای دانش و هر مدیری به جای حرفهای شعاری و هیجان انگیز سخنان تحقیقی و مستند در مورد تبعیض بگویند و به سازمان مدیریت با پشتوانه معلمان فشار بیاورند که تبعیض ها را از بین ببرند. این کار شدنی است.
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1396/03/21 - 23:21
سالی که نکوست از بهارش پیداست از همان اول معلوم بود و هست که اینها هیچ کاری برای معلمان نمیکنند آقایان سال به نیمه رسید و هیچ خبری نیست و نخواهد بود وزیر همان کسی میشود که نباید بشود آموزش وپرورش دیگر همان بود و همین هست هیچ آش دهان سوزی نیست بیخود یک جوری سرگردگان میکنند اصلا فکرش را نکنید و حرص بیخود نخورید بی‌خیال راحت باشید کنش گری و اینها را هم بی خیال شوید هیچ خبری نبوده و نخواهدبود و.......
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 11:45
این کامنت نمونه ای از منفی بافی های زنگ تفریح دفتر دبیران است. معلوم نیست شما منتظر چه خبری بوده ای که حالا معلوم شده که هیچ خبری نیست؟ همان کسی وزیر می شود که نباید بشود. واقعا چه حرف عمیقی ! با اجازه کمی با شما شوخی کنم : از کرامات شیخ ما این است / شیره را خورد و گفت شیرین است :)
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 19:55
از کرامات شیخ ما این است که شیره را تنهایی با دوستانش میخورد ....ارادتمند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 19:58
شما که خودتان نمونه بارز منفی آوردن هستی استاد داری رکورد منفی خوردن را میشکنی اخوی تو معلوم نیست در کجا سیر میکنی که هنوز نمیدانی اطرافت چه خبر است کمی از خانه بیرون بیا خورشید را لااقل ببینی حالا مردم هیچ
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 20:00
ما منتظر 20 درصد هستیم شما منتظر هستید پنجاه یا صد سال دیگر اوضاع درست شود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 20:02
در ضمن شیخ شما بود که همه شیره را خورد شیخ معلمان شیره را میخورد میگوید کم بود انشاالله بیشتر شود و پوزخندی هم میزند خخخت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 20:03
شما دوست دارید چه کسی وزیر بشود؟؟؟.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 20:03
شما دوست دارید چه کسی وزیر بشود؟؟؟.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 20:04
کسی وزیر میشود که نباید بشود حالا ببین چه معنی عمیقی دارد بیشتر فکر کن ای استاد ای شیخ
پاسخ + +8 0 --
ستمدیده 1396/03/21 - 23:57
نه جناب روح الله حرف حق را گفتید. مگر ما بچه های کارمندان شرکت نفت- بانک- برق- سپاه و و و و ........... را درس نمیدهیم.اصلا درامد بانک از کجا میاد؟ شرکت نفت ؟ اطلاعات؟ سپاه ؟ و ووووووووو . مگه شرکت نفتی ها با پول و سرمایه پدرشان نفت استخراج میکنند؟ مگه بانکی ها از منابع شخصی خودشان حقوق کلان و وام بدون بهره میگیرند؟ اصلا یعنی چه که آ.پ سرمایه ندارد. مگر دانش آموزان سرمایه نیستند.؟ پس ما هم میتونیم بگیم ما معلمان فقط به بچه های خودمان درس میدهیم همانطور که شرکت نفتی ها پول نفت را برا خودشون میخوان. و هزاران دلیل دیگر. ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 09:34
تا جایی که من بررسی کرده ام 56 سال است (از سال 40 شمسی ) که معلمان ایران با همین لحن احساسی و آزرده از دولت انتقاد می کنند و البته هیچ فایده ای نداشته و ندارد. تبعیض ها را باید به صورت مستند و تحقیقی نشان داد و از راه های قانونی برای برطرف کردن آنها فعالیت کرد. انتشار فیش یک شرکت نفتی و یا یک بانکی، مستندسازی تبعیض نیست. باید بندها و تبصره ها و دستورالعمل های ایجاد کننده تبعیض را شناسایی کرد . این کار نمایندگان کمیسیون آموزش و فعالان معلمی است. اگر اینها بخشی از وقتی را که صرف لابیگری در باره تعیین وزیر و معاونان و مدیرکل ها می کنند صرف کار تحقیقی در باره یافتن موارد قانونی و غیر قانونی موجد تبعیض می کردند مفیدتر و موثر تر بود. شعار دادن درباره اینکه معلمان بدبخت و توسری خور و فراموش شده هستند ممکن است برای سیاست بازها نان و آب دداشته باشد اما فقط می تواند باعث افسردگی معلمان شود.
پاسخ + 0 0 --
اشتباهی 1396/03/22 - 10:54
ما یک غلطی کردیم معلم شدیم تمام شد و رفت. البته اونهایی که از سر ناچاری معلم شدند یعنی آرزو داشتند دکتر و مهندس شوند و موفق نشدند در کنکور با دیگران رقابت کنند و تنها راه چاره برای دستیابی به شغل را در معلم شدن دیدند زیاد نباید غصه بخورند اما کسانی که تصور کردند اینجا ژاپن و آلمان است و خودشان شغل معلمی را انتخاب کردند واقعا جای سوز و گداز دارد. جناب شیرزاد ملت را باید عوض کرد. این لابی را که شما میفرمایید خود ملت شریف هنگام انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایندگان آموزش میدهند. اینهمه مجلس عوض شد همه مثل هم. به قول شاعر گندم از گندم بروید جو ز جو. ملتی که در انتخاب نمایندگان دقیق نباشد حقش همین است که کسانی معلم فرزندان آنها باشند که از همه جا مانده و رانده شده اند و از سر ناچاری معلمی را انتخاب می کنند. با کدام نیروی انسانی میخواهند درآمد ناخالص ملی را بالا ببرند؟ با جوانانی که حوصله ندارند در تمام طول سال تحصیلی برای تبرک هم که شده حتی یک مسئله ریاضی یا فیزیک را خودشان حل کنند؟
پاسخ + +8 0 --
چغندربگ 1396/03/22 - 00:31
من میدانم چ کسی خواهد بود! یک آدم ضعیف که هیچ خاصیتی نداشته باشه! دقت کنید وقتی وزیر یا دیگر مثلا دلسوزان آموزش و پرورش می خواهند از بدبختی های ما بگویند( در اصل، نگویند) اینه را می گویند: دانشگاه فرهنگیان فلان شد! حق التدریسی ها فلان شدند یا بشوند! دانش آموزان فلانند ! مدارس استیجاری! مدارس کپری! بازنشته شدن زیاد معلمان در سالیان پیش رو! پاداش بازنشستگان فلان شد! نهضتی ها فلان! آزمون استخدامی بهمان و..... همه چیز بجز معلم بدبختی که اکنون بارگران مدیران نالایق آموزش و پرورش را می چرخاند و هیچکس به فکر او نیست!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/03/22 - 09:46
آقای چغندر بیگ خواهش می کنم برای حفظ شان معلم نام مناسب تری انتخاب کن. اگر مطلب شما طنز بود ایرادی نداشت ولی در یک مطلب جدی این نام مستعار مناسب نیست. بهتر است روشن و دقیق صحبت کنیم . اینها که می گویند فلان شد و فلان بشود و فلانند کیانند؟ اصلا فلان بشود یعنی چه ؟ اتفاقا همین آدم های ضعیف و کمی حقه باز برای جلب توجه معلمها از معیشت و منزلت معلم حرف می زنند و خیلی هم شعارهای تند می دهند. اما شعار به چه درد می خورد ؟حرف راست را از من بشنو: آموزش و پرورش در اولویت دولت نیست. اگر هم باشد معنایش اضافه شدن حقوق معلمان نیست. البته حقوق معلمان افزایش می یابد اما در حدود ده درصد. اگر در دولت یازدهم با توجه به تورم دوسال اول در مجموع حقوق معلمان دو برابر شد. در دولت دوم روحانی با توجه به نرخ پایین تورم ، حقوق معلمان 40 تا 50 درصد در چهار سال اضافه می شود. حالا شما دولت را رها کن و با عصبانیت چند تا چغندر به طرف من پرتاب کن. تقصیر من این است که شما را گول نمی زنم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 20:06
چغندر مگر چه اشکالی دارد از خیلیها بیشتر خاصیت دارد چکار به اسم دیگران داری برادر
پاسخ + 0 0 --
ح 1396/03/23 - 00:03
اولا چغندر و نه چغندر بیک منظور شما از افزودن بیک چیست قصد تمسخر دارید استاد چکار اسمها دارید لطفا شان معلمان را حفظ نمایید
پاسخ + 0 0 --
ح 1396/03/23 - 00:08
شما که میگویید حقوق معلمان دو برابر شد خبر دارید که قبض گاز چهار پنج برابر شده آب و برق و تلفن و اجاره خانه و .. .....چندین برابر شده استاد شهسواری مگر خیر ندارید ؟؟،،حقوق معلمان به ده روز نمیکشد در کجا زندگی میکنی؟؟؟.
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1396/03/22 - 13:02
سلام.جناب عبداللهی حرف شمامتین.دولت تونا پرداخت نداره.سوال اول:چرابرای پزشکان داشت؟شمامیدونین الان دریافتی متخصص دربیمارستان حداقل40میلیون شده؟40میلیون یعنی بیست برابرمعلمی که حقوق 2میلیونی می گیرد.بانک هاوشرکت نفت وصندوق های فلان وبهمان که به جای خود.آیاتفاوت یک معلم باپزشک 20برابریه.درهیچ جای دنیااین همه تفاوت وجودندارد.شماخودت که آمریکایی وآمارتون دقیق تره.سوال دوم:باشه درتوان دولت نیست افزایش حقوق دهد.امکانات رفاهی روکه میتونه افزایش بده.حاجی بابایی یه بیمه طلایی راه انداخت که حداقل هزینه درمان روازسبدناچیزمعلم برداشت.این دولت همون روهم نیم بندکرد.تخفیف درشهریه دانشگاه فرزندان،استخدام یکی ازفرزندان،تخفیفات تغذیه ای یاپوشاک که قابل اجرایی بود.استادارجمنددردولتی که فامیل سالاریه،تاازفامیل ودوستان فارغ بشی وبه دردشهروندان درجه دوبرسی راهی طولانی بایدرفت.
پاسخ + +4 0 --
سیف222 1396/03/22 - 18:11
کم کم دارم به سخنان آقای شیرزاد ایمان می آورم. ولی یک سوال دارم که چرا هیچ وزیری تاکنون در جهت شناسایی بندهای تبعیض آور اقدامی نکرده و نمی کنند؟اگر سهل ترین راه برای رفع تبعیض این است چرا هیچ کس اقدامی نمی کند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 02:10
ایمان بیاور تا مخالف زمین و زمان شوی و دنبال موفقیت در پنجاه یا صد سال آینده باشی روشنفکری به امید دویست سال آینده که مانند ژاپن شویم
پاسخ + +5 0 --
روح الله 1396/03/22 - 22:20
جناب شیرزاد که میفرمایند نمونه های تبعیض رو شناسایی کنند و پیگیر بشن،حق مسکن،حق ایاب و ذهاب، بن رمضان، روز معلم،روز زن،روز مرد، پاداش بیست و دو بهمن و.....، چندین ساله که معلما دارن اینا رو فریاد میزنن کی گوش داد کی پیگیر کرد!! یعنی نماینده ها و وزرا و خود رییس جمهور اینا رو نمیدونن !!! ولی خوب همه این مزایا پول میخواد شمام میگین دولت پول ندارد پس دیگر هیچ بازم اومدیم سرخط. حالا حق اوقات فراغت و بن لباس عید و... واسه از ما بهتران هست پیگیر اینام نمیشیم هخخخخ.جناب شیرزاد همه چی‌واضحه بخدا قسم. توصیه میکنم واقعیت رو از من بشنوید آپ هیچ اهمیتی برای حکومت و سیستمش نداره بخدا نداره، پس ای معلمان نگون بخت خودتان را اذیت نکنید. ولی خدا وکیل دیگر بحث انتخابات و اصولگرا و اصلاح طلب و... نکنید که همش فریبکاریه. فرقی هم نداره کی وزیر باشه کی رییس جمهور، تا کی میخواین فریب بخورید و هی برید رأی بدید به این و اون جیباشونو پر کنن و به ریشمون بخندن!! تا کی.
پاسخ + 0 0 --
موسوی 1396/03/22 - 23:36
ما بخاطر حفظ امنیت و جان مردم از شر طمع بیگانگان رفتیم البته اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسیر تبعیض و بی عدالتی ادامه دهد و مخصوصا نمایندگان مجلس که انتظار بیشتری از آنها در دفاع از حقوق ملت هست بجای انجام وظایف محوله سرگرم لذت بردن از لابیگری (به اصطلاح خودشان رایزنیهای سیاسی) شوند و کارشان در مجلس این باشد که قوانین فاقد ارزش علمی و کارشناسی در سطح کلان را در اوقات فراقت به تابلو اعلانات مجلس اضافه کنند و به قوانین متضاد و دست و پا گیر کشور بیفزایند و با عدم نظارت صحیح و اعمال تبعیض بین قوی و ضعیف، خود عامل گسترش فساد در کشور شوند اینطور نیست که مانند اوایل انقلاب مردم تا سر حد جان از اینها و از حاکمیت دفاع کنند بلکه یک روز رهایشان می کنند و بنیانگذار جمهوری اسلامی هم این خطر را احساس کرده و در مورد آن به مسئولین هشدار داده بودند.
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 11:00
از زمانیکه بشر پا به عرصه گذاشته . فریب کاری بوده .تا اخر هم خواهد بود .هیچ تدبیری هم وجود ندارد . چون هر کی رییس انهم رییس داره .و همه تیغ بالای سرشان است .که اگر جاده انحرافی روند .قلم می شوند .بهترین کار .شخصی بودن است .که وامدار هیچ کس نباشی .
پاسخ + +9 0 --
رحمان 1396/03/23 - 13:09
آقای شیرزاد عزیز مگر مسئولین موارد تبعیض را نمی دانند؟!!! حق ایاب و ذهاب و حق مسکن و فجرانه و ... کدام نیاز به بحث و شناسایی دارد؟! از قدیم گفته اند که: آنرا که عیان است چه حاجت به بیان است؟ جناب شیرزاد لطفا چراغ راهنمای راست را زده ولی به چپ نپیچید! لطفا آدرس غلط ندهید! لطفا سفسطه نکنید!
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1396/03/24 - 15:54
به شدت موافقم جناب رحمان...
آفرین




نمیدانم شیرزاد در فکرش چه دارد؟؟؟!!!
اون همیشه مخالف معلما حرف میزنه
پاسخ + +6 0 --
منصور 1396/03/23 - 13:51
با سلام همکار گرامی جناب اقای عبد اللهی بنده بند های تبعیض را به استحضار می رسانم البته سازمانهایی که از لحاظ حقوق و مزایا زیر مجموعه قانون مدیریت خدمات کشوری هستند : در تابستان 1390 برخی دستگا ه ها از جمله قوه قضائیه (پرسنل اداری) در اجرای تصویب نامه هیات وزیران اجازه یافتند امتیازات فصل دهم قانون فوق را برای کارکنانشان 50 درصد افزایش دهند متعاقب آن در سال 1393 مجددا امتیازات فصل دهم مجددا بین 30 تا 35 درصد افزایش یافت ادامه دارد
پاسخ + +7 0 --
منصور 1396/03/23 - 13:52
ادامه :یعنی ظرف 4 سال تقریبا امتیازات برخی ادارات دو برابر شد لذا حقوق ها افزایش جهشی یافت از ان زمان حقوق اداراتی که مشمول تصویب نامه هیات وزیران نشدند مثل اموزش و پرورش تقریبا یک دوم است و به خاطر افزایش سالیانه ،برخی سالها 20 یا اخیرا 10 درصد این فاصله بیشتر و بیشتر می شود مسئله ساده است با افزایش سالیانه معلمی که حقوقش دو میلیون تومان است 10 درصد می شود دویست هزار تومان اما کارمند اداره دیگر که با توجه به دستورالعمل فوق حقوقش چهار میلیون و پانصد هزاز تو مان است می شود چهار صد و پنجاه هزار تومان این روند طی چند سال فاصله را زیاد و زیاد تر می کند این از احکام حقوقی .مورد بعد مزایا هست که شامل ایاب و ذهاب، حق مسکن ، اضافه کار و کارانه که به معلمان داده نمی شود بسیار ساده با سپاس
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 18:26
بزرگترین تبعیض ندادن پاداش ناچیز بازنشستگی معلم بدبخت بعد از سی سال است .که ارگانهای دیگه بلافاصله می دن.
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1396/03/23 - 18:30
پاداش بازنشستگی حق قانونی ماست . جناب شیرزاد اینو دیگه چی می گی .
پاسخ + +6 0 --
احمق ترین معلم 1396/03/23 - 18:31
من امیدوارم.
پاسخ + +7 0 --
چغندربگ 1396/03/24 - 00:03
چون آموزش و پرورش جو احمقانه و کاملا غیرکارشناسی دارد و کاملا غیر علمی اداره می شود من اسم خود را چنین انتخاب کرده ام! در ضمن شخص بزرگی مانند دهخدا در چرند و پرند خیلی مسخره تر از اینها را بر خود گزیده است! من فکر می کردم شیرزاد عبداللهی آدم روشن و باسوادی است! مثلا سگ حسن دله! یکی از نام های مستعار دهخداست، برو بابا جان ! آیا مبنای رفتن به وزارتخانه، شایسته سالاری است؟ ابدا، بسیاری از اینان از همان یکی دوسال اول تدریس خود با پارتی و لابی و روابط غیر شایسته سالارانه به وزارتخانه نفوذ کرده و پدر بچه و صاحب بچه را درآورده اند! دلیل می خواهید؟ این هم دلیلی: این فانی، ک سی سال معاون وزیر بود آیا نباید در این سی سال مسئولیت خود به بسیاری از دردهای آموزش و پرورش پی برده باشد؟ آیا این توقع بی جایی است؟ پس چرا وقتی وزیر شد، یک کار و یک تصمیم، فقط یک تصمیم درست و حسابی که بشود بهدآن افتخار کرد نگرفت؟ اگر بگویید بودجه و فلان نداشت! عذر بدتر از گناه است! او که می دانست چرا قبول کرد؟ مگر اینها شیفته خدمت ( و نه تشنه قدرت )؟
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1396/03/24 - 10:38
در اموزش و پرورش از بالا تا پایین نظر تنگ و ترسو وبیلیاقت هستند .یک قدمی خودشان نمیبینند .
پاسخ + 0 0 --
چغندربیگ 1396/03/30 - 00:39
آقای شیرزاد گفتی اسمتو عوض کن شان معلم بالاتره معلم دیگه نه رسم داره نه اسم نه شان مگه نمیدونی دریافتی رانندگان شرکت واحد از ما بیشتره؟ و 6 تا 7 برابر من و شما عیدی میگیرند؟ چه شانی برو عمو دلت خوشه!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/05/01 - 22:19
با سلام و احترام
با آنكه به لحاظ سياسي با جناب شيرزاد هم رأي نيستم ولي حقيقتا ايشان را به عنوان كارشناس آموزش و پرورش باور دارم،نظرات ايشان قابل اعتناست . اما اين پرسش خيلي وقت ها با من است چرا مسؤولان و سياستمداران وقتي دنبال رأي و دلجويي و استمالت از معلمان هستند آنها را با سواد ،فرهيخته ، قابل اعتماد و اطمينان ،داراي منزلت و مرجعيت اجتماعي مي دانند و حتي از سپردن كار مدرسه و برنامه درسي و تربيت معلم و نظام مديريت اداري و مالي و تمركز زدايي به دست آنان سخن مي گويند ولي درمقام عمل دريغ از يك نظر خواهي! و حتي چون محجورين از جاي ديگر براي آنان قيم انتخاب مي كنند!
آيا واقعا دستگاه تعليم و تربيت كه دستگاه دولت ساز و ملت ساز يك نفر براي خود تربيت نكرده است؟!
آيا درياي بزرگ آموزش و پرورش يك شاه ماهي ندارد؟!
وا
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/05/01 - 22:20
ادامه
واقعا سخت متعجبم ،چرا عده اي ميخواهند آب تشكل هاي دو نفر و نصفي قيموميت كنند و گاهي با تلبيس و تحقير اراده ي خود را غالب سازند.
آموزش و پرورش امروز وزيري جوان و با نشاط ،داراي شناخت از زواياي أموزش و پرورش و صاحب ايده و آرزو براي تعالي و روحيه ي مشاركت پذير و به دور از خاطره گويي و جامانده در دهه ي شصت و هفتاد و حتي هشتاد باشد.
باز هم از آقاي شيرزاد عزيز تشكر مي كنم كه باب اين جستار را گشوده اند. محمديان

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور