صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • مجید غلامی/ تهران

درد بزرگ ما ! ما معلمان !

 هرچی نیروی خوب است از مدارس می آورند اداره/ وقتی به انسان های کوچک و ناتوان مقام و منصبی داده می شود همیشه این طور است که امر بر ایشان مشتبه شده و خود را عقل کل و فعال مایشاء در موضوع مرتبط با خود می دانند/ اگر همه معاونان و مشاوران خود و مشاوران معاونانت را از بیرون آموزش و پرورش نیاوری هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چون اینها که الآن در وزارتخانه هستند…
چرا سالار قاسمی مدیر کل استان قزوین ، فقط با اعضای حزب ندای ایرانیان  دیدار کرده است/ مدیر موفق در آموزش و پرورش مدیری است که جدا از علایق و سلایق سیاسی و جناحی در رابطه با مسایل آموزش و پرورش به شکل فراجناحی عمل کرده و تمرکز خود را روی مسایل حرفه ای آموزش و پرورش بگذارد/ برخی  مدیران آموزش و پرورش بسته به شرایط سیاسی و ارتباطات شخصی به افراد…
برای ریشه کنی و از بین بردن چرایی ها بسیاری اوقات نیازمند شکستن قالب های فکری و ذهنی بسته و محجور و خود محور هستیم/ چرا پس از سال ها حضور و نفوذ دست اندرکاران و تصمیم گیران و سیاست گذاران در ذهن جامعه و با در اختیار داشتن 2 ابزار نیرومند همچون آموزش و پرورش و رسانه ملی ، حوزه فرهنگ عمومی با مشکلات عدیده ای مواجه می باشد/ سیستم آموزشی…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

جان استوارت میل و آزادی مطلب ویژه

هر چند دو مقوله آزادی اراده و خواست با آزادی مدنی و جمعی غیر منفک و بلکه لازم و ملزومند هر دو مورد احترام و ارزش و قدرند اما گاه لازم می شود فرد تا حد متعارف و متعادل و منطقی از آزادی فردی و ارضاء منفردانه خود و لذات و حقوق جزئی خویشتن به خاطر حفظ و تثبیت و تحکیم آزادی اجتماعی- مدنی بکاهد و جمع را بر خود ترجیح بدهد…
  • حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

توران میرهادی ، مادر کودکان ایرانی مطلب ویژه

در مدرسه فرهاد مهارت یادگیری و زندگی توامان دنبال می شد بدین معنی که دانش آموز فقط دانش نمی آموخت بلکه زندگی واقعی را در کنار دانش می آموخت و می زیست یعنی درمدرسه باید همه چیز به طورتجربی عملی می شد و به منصه ظهور می رسید/ باید در نظام آموزشی ایران رقابت جای خود را به همکاری و همیاری بدهد/ چگونه می شود کودکان را بزرگ و تربیت کردکه انسان…
  • حسین شاملی یام/ دبیر آموزش و پرورش شهرستان مرند

چند نکته با وزیر جدید آموزش و پرورش مطلب ویژه

رو راستی با معلمان و واگویی حقیقت بی کم و کاست در هرزمینه ای که مربوط به آنان است/ سیاست زدگی را از آموزش و پرورش دور کنید. به شایستگان اجازه عرض اندام بدهید تا روح جدیدی در کالبد این جسم خسته دمیده شود/ ما شدیم مسئول اجرای طرح های ورشکسته/ کسانی تصمیم گرفتند که شاید حتی یکسال هم سابقه تدریس در کلاس درس نداشتند/ در جذب نیرو برای آموزش و پرورش…
وقتی مسئولین بر اساس شایسته سالاری انتخاب نمی شوند و اغلب رانتی و سیاسی و جناحی انتخاب می شوند/ وقتی نظام بانکی در خدمت اشتغال و تولید نیست /وقتی گزارشات و اتهامات شفاف نیست/ اغلب مطبوعات و رسانه ها و نمایندگان هر کس به فرا خور گرایش و تفکر و جناح بندی سیاسی خود با خبر موضع می گیرند و اطلاع رسانی شفاف نمی کنند  ؛ چرا که اکثریت غالب فرهنگیان نمی…
این مدارس اگر چه اسامی متفاوتی دارند، ولی محتوای آموزشی همه آنها یکی است، چون منابع آموزشی در همه آنها یکی است. اگر چه در این جا قصد نقد و بررسی مدارس فوق الذکر را ندارم، ولی باید متذکر شد که تنها تفاوت آنها در میزان حجم تکالیف درسی با شیوه ها و عناوین مختلف است/ چرا این مدارس مطابق آئین نامه مربوطه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد نمی…
خبرنگاران می توانند به عنوان بازوان اجرایی فرهنگ ساز جامعه در کنار فرهنگیان و آموزگاران در راستای ارتقای فرهنگ جامعه بکوشند/ بی شک مسایل اجتماعی ، مشکلات اقتصادی ، معضلات زیستی و بحران های سیاسی ریشه های فرهنگی دارد و اگر فرهنگ به سامان شود، مسایل و مشکلات فوق نیز تا حدودی مرتفع می گردد. از سویی دیگر مشکلات مطبوعات و اطلاع رسانی نیز ریشه های فرهنگی دارد/ مردم با مطبوعات میانه ای خوبی ندارند/ به رغم…
  • مجید غلامی/ تهران

کاریکاتور آموزش و پرورش! مطلب ویژه

کاغذپاره هایی که هر روز بر در و دیوار مدارس نصب می شود و هیچ کس جز از سر بی حوصلگی و بیکاری و در زمانی که گاهی زنگ تفریح طولانی می شود ، آنها را نمی خواند/ جلسات حوصله سربر و احمقانه دبیران ! که فقط مدیر حرف می زند و بقیه گوش می کنند و هیچ حاصلی ندارد و هیچ ابتکار و خلاقیت و فکر بکری در آن دیده نمی…
  • علی افشارسمیرمی/ معلم در آموزش و پرورش

دانش آشتیانی ؛ آشتی دهنده ی معلمان با دولت! مطلب ویژه

این را هم می داند که در سر راه او برخی دوستان و موافقانش از خرده احزاب اصلاح طلب نشسته اند و به صله و هدیه ای از او چشم امید دارند و همین طور برخی مخالفان درکمین اند تا به بهانه ای، تیغ انتقاد از نیام منطق برآورند/ اکنون به درستی معلوم نیست این همه امید و نوید دادن وی ، بیشتر به نفع حال و روز معلمان خواهد بود یا…
  • درویش خرسند/ فرهنگی جانباز - تهران

مشاغل موروثی یا طبقاتی ؟! مطلب ویژه

او را حواله می دهند به آزمون استخدامی دستگاه های متمرکز/ چرا دستگاه هایی برای جذب و استخدام معرفی شده اند که اقبال برای آنها کم است و یا به عبارتی صحیح تر پس دستگاه ها و سازمان هایی مانند بانک ها و نفت و گاز ؛ بیمه و شهرداری ها و مخابرات و وزارت خارجه کجای این ماجرایند/ آیا استخدام در این گونه دستگاه ها موروثی و طبقاتی شده است/ اشتغال…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

مشاهدات من از روزهای نخست بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات مطلب ویژه

شاید در تاریخ بیست و دوساله این نمایشگاه ، این اولین بار است که یک رسانه با نام و لوگوی " معلم " حضور پیدا می کند/ از آن جا که مخاطب این سخنان ، " اصحاب رسانه " بودند او چنین نقشی را در بازسازی و تحول فرهنگی به این گروه اختصاص داد اما در این میان نقش بی بدیل " آموزش و پرورش " مغفول بود/ انتظار می رفت وزارت…
  با سلام ؛ آقای پورسلیمان دست مریزاد و خدا قوت جنابعالی و همکاران تان در گروه تحریریه بسیار در تحقق جامعه مدنی و جامعه اسلامی و ایرانی تلاش نموده و می نمایید و به خوبی در تبیین مشکلات و معضلات دامن گیر شده فرهنگیان و راه کارهای پیشنهادی برای مرتفع ساختن و عبور از این مشکلات قلم فرسایی می فرمایید . الحق و انصاف پایگاه و سایت خبری شما بدون اغراض…
  • محمد باقر شیبانی/ ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

منزلت اجتماعی ؛ اولین گام اساسی پیشرفت ( توسعه ) مطلب ویژه

شاخص منزلت اجتماعى شامل ارزيابى عوامل عينى چون: محل سکونت، درآمد، شغل، تحصيلات، عضويت در مجامع و مانند آن مى‌باشد/ سنجش منزلت معلمی کار چندان دشواری نیست چرا که شاخص ها کاملا متعین و قابلیت ارزیابی دارند/ تشخیص ذهنیت یک جامعه در مورد یک شغل را می توان در رفتارها و برخوردهای اجتماعی آنان مشاهده نمود و یا میزان استقبال افراد یک جامعه از یک شغل، برای اشتغال خود یا فرزندانشان و…
  • مجید غلامی/ تهران

سخنی با دانشمند آشتیان! مطلب ویژه

سامان دهی غلط و غیر تخصصی و سلیقه ای معلمان که هر سال تکرار می شود برای چیست / چرا مدیران مدارس چک سفید امضاء دارند/ برکنار کردن وزیر چه بسا سهل تر از برکنار کردن یک مدیر است/ سبب این همه بی انضباطی و بی مبالاتی در برخورد با مدیران نالایق مدارس چیست/ برخورد سخیف اداره مناطق و شهرستان ها با معلمان دیگر رنجش فرهنگیان است/ ضعیف ترین و بی پناه…
  • رحیم عبادی/ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و معاون وزیر آموزش‌ و پرورش دولت اصلاحات

بازگشت امید به آموزش‌ و پرورش

آموزش‌ و پرورش یک مسئله و موضوع ملی و در نتیجه نیازمند حمایت ملی است/ مدیریت آموزش‌ و پرورش نیازمند عقلانیت و تدبیر است و افراطی‌گری در مدیریت آموزش‌ و پرورش سمي مهلک است/ فرهنگیان و معلمان سالیان متمادی است که نسبت به مسائل آموزش‌ و پرورش اهتمام ملی دارند/ آنچه بر آموزش‌ و پرورش در این سال‌ها گذشت، قصه‌ها و غصه‌هایي است که نتایج آن ازبین‌بردن شور و نشاط و شادابی است
  • حسين طاهری‌فرد/ کارشناس ارشد جامعه شناسی

وزير آموزش‌ و‌ پرورش؛ خيلي دور، خيلي نزديک ! مطلب ویژه

در شرايط کنوني مجلس ‌و ‌دولت بايد پيش‌از‌پيش در کنار آموزش‌و‌پرورش قرار گيرند/ بي‌شک وزير جديد آموزش‌و‌پرورش بدون حمايت و پشتيباني دولت و مجلس روزهاي سختي پيش روي خواهد داشت و احتمالاً به سرنوشت تلخ فاني دچار خواهد شد/ اساسي‌ترين مشکل آموزش‌و‌پرورش تأمين منابع مالي متناسب با نيازهاي اين وزارتخانه است که حل اين مشکل درگرو اصلاح نگاه دولت و مجلس نسبت به آموزش‌و‌پرورش ميسر است/ نظام فعلي آموزش‌و‌پرورش، نظامي ناكارآمد و…
  • علی غیاث آبادی فراهانی/ هنر آموز هنرستان های ساوه

وزیر جدید آموزش و پرورش و انتظارات متفاوت ؟!

انتظارات از وزیر جدید بسیار است / وزیر جدید باید سه گروه اصلی را راضی کند تا وزارتش تداوم داشته باشد/ معدود معلمانی هم هستند که دغدغه های متفاوتی دارند/ آن ها دغدغه ی شان علم و دانش است که هر روز در جامعه ما کم ارزش تر می شود/ در این آشفته بازار کمتر کسی واقعا دغدغه ی این را دارد چرا بودجه ی لازم برای اداره امور مدارس و نوسازی…
  • الیاس حضرتی/ صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه اعتماد

سخنی با وزیر آموزش و پرورش

خروجي آموزش و پرورش كنوني ما اكنون با آنچه ترسيم شده، تفاوت جدي و ماهوي دارد. رسيدن به اين هدف هم با وضعيت كنوني وزارت آموزش و پرورش ناشدني است/ معلم‌محوري و مدرسه‌محوري و حتي دانش‌آموز‌محوري شعارهايي است كه طي اين چند سال از افراد زيادي شنيده شد و جزيي از برنامه‌هاي برخي از وزرا هم بوده است اما در عمل شاهد تحقق آن نيستيم/ . مطابق آمار تعداد ادارات آموزش و…
 مجمع فرهنگیان ایران اسلامی،  انجمن اسلامی معلمان ، کانون صنفی مدرسین دانشگاه فرهنگیان، شاخه فرهنگیان حزب ندای ایرانیان ، شاخه فرهنگیان کارگزاران ، شاخه فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه و سازمان معلمان،دانش آشتیانی را محاصره کرده اند / رییس جمهور گفت که دانش آشتیانی فعالیت سیاسی را مدتها پیش کنار گذاشته است/ دانش آشتیانی باید در یک اقدام شجاعانه از نمایندگان گروه ها و احزاب سیاسی فاصله بگیرد/ فرهنگیان از نظر سیاسی…
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور حدود 900 رسانه از فردا چهاردهم آبان ماه آغاز و تا بیست و یکم پذیرای بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران خواهد بود/ امسال « صدای معلم » برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت و در غرفه  538  ( راهروی C 24 ) مستقر خواهد بود/ آیا واقعا تناسبی میان جامعه یک میلیونی فرهنگیان شاغل و نیز تقریبا به همین تعداد بازنشسته…
  • مجید غلامی/ تهران

وحدت و کار گروهی تنها راه چاره ! مطلب ویژه

سلام همکاران گرامی امروز وحدت تشکل های صنفی معلمان تنها راه چاره و دست کم تنها مسکن ما معلمان ایران است . با توجه به اینکه معلمان هیچ ملجا و پناهگاهی ندارند و در این زمینه حتا از کارگران محترم و عزیز نیز عقب تریم - برداشت بنده دست کم چنین است - باید فکر تازه ای داشت با وساطتت بزرگانِ تشکل های مختلف و جمع شدن دور یک میز و با…
بخشی از اصول گرایان بدون سرو صدا آرای مخالف خود را به گلدان ریختند/ برخورد نقوی با روحانی و نبش قبر فتنه نمایندگان مردّد را قانع نکرد/  دانش با رای ضعیفی رای اعتماد گرفت / وزیر آموزش و پرورش باید با واقع بینی و احتیاط گام های اول خود را بردارد/ عزل و نصب مدیران احتمالا نخستین آزمون وزیر جدید است/ گروه های سیاسی اصلاح طلب انتظار دارند که دانش حلقه بسته…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

انتظار از مدارس و دانشگاه ها مطلب ویژه

باور داشتن خود مهم تر از دانش، آموزش یا مدرسه رفتن است/ خرد را آخرین بار در مدرسه ها نمی آزمایند، خرد را نمی توان از کسی که صاحب آن است به کسی که از آن محروم است، منتقل ساخت/ زندگی خود را تبدیل به مدرسه ای برای یادگرفتن کن/ از مسئولان و دست اندکاران علم و تربیت در مدارس و دانشگاه ها انتظار می رود علوم و اصول و معارفی را…
  • محمد باقر شیبانی/ آموزگار- ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

وزراء ؛ انگاره ها - برنامه ها

  دولت ها از پی هم می آیند و می روند، یادها و خاطره های شیرین و تلخ از خود بر جای می گذارند. خط و مشی هر دولت و کارگروه و وزیرانش،حول یک سری انگاره ها و برنامه ها ترسیم می گردد.تبلیغات و شعارهای داغ و سنگین،حرارت و جنب و جوشی در قاطبه ی مردم پدید می آورند،احسن گفتن ها، هورا کشیدن ها،بعضاً گوش فلک را هم کر می کند. انگاره…
گاهي احساس مي شود برخي، « وزارت آموزش و پرورش » را با « بنياد ملي نخبگان » اشتباه گرفته اند/ توجه بيش از حد به سیاست « نخبه گرایي » در آموزش و پرورش، بين عده كمي از دانش آموزان ( به عنوان نخبه ) با عده كثيري از ايشان، « شكاف آموزشي» ايجاد مي كند/ طبق نسبت اين دانش آموزان نسبت به سايرين حداكثر سه درصد است/ اين تفكر سه…
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

عزم ملي براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش مطلب ویژه

  اميد است در سايه تعامل سازنده بين رسانه ها و نهادهاي مدني با آموزش و پرورش ، شرايط ايجاد عزم ملي در اصلاح ساختار آموزش و پرورش را فراهم آوريم .کارگران ، کشاورزان ، توليدکنندگان ، صنعت گران، نيروهاي نظامي و انتظامي  ، هنرمندان ، وکلا،  رحانيون و طلاب ، پرستاران ، پزشکان ، علماي ديني ،اساتيد دانشگاه ، بازرگانان و تجار ، اصحاب رسانه و نويسندگان ،فرهنگيان فرهيخته که بزرگترين…
  • حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

" انتظارت جامعه فرهنگیان از وزیر جدید " مطلب ویژه

قاطبه آموزگاران انتظار اقدامات انقلابی برای بهبود شرایط موجود ندارند/ فرهنگیان انتظاردارند به جای وعده برنامه های طول و دراز و ناممکن که بیشتر جنبه تبلیغاتی می تواند داشته باشد و یا حداکثر آرزوها و آرمان های فرد را نشان می دهد، چند راهکار مشخص و کاربردی و عملی که در حیطه اختیارات و توان وزیر می باشد انجام گیرد که این به ثواب نزدیک تر هست/ برای سال جاری جهت ارزیابی…
 حاكم شدن گفتمان غالب (هژموني) فوق نيازمند هم گرايي نيروهاي مختلف اجتماعي درون و برون آموزش و پرورش مي باشد/ بايد منتظر لحظه اقدام و عمل گرديد/ در ارتباط با نظام آموزشي 3-3-6 و سند تحول بنيادين و نيز برنامه درس ملي، عليرغم انتقادات وارده، ‌وزير قبلي آموزش و پرورش سعي در اجراي كامل اين سند بدون در نظر گرفتن رويكرد انتقادي داشت/ مساله مديريت در آموزش و پرورش عمدتا به صورت…
  • بهرام یعقوبی/ دبیر ناحیه 3 تبریز

جست و جوی مواد اعلامیه حقوق بشر در کتاب فارسی سوم دبستان مطلب ویژه

« حقوق بشر » مجموعه ای از اصول و معیارهایی است که بدون آنها مردم نمی توانند به" زندگی با عزت" در مقام نوع بشر ادامه دهند/ انسان خود، بنیان آزادی،عدالت و صلح است/ اغلب مدارس در ایران به جای ترویج حقوق بشر ،ناامیدکننده عمل می کنند/ پیش داوری ها و تعصباتی وجود دارد که بعضی از افراد حقوق بشر را در مدارس انکار می کنند/ اگر به دانش آموزان اجازه داده…
به گفته نجفی نامزد اول و آخر وزارت آموزش و پرورش دانش آشتیانی بوده / برکناری فانی از یک ماه پیش قطعی شده بود/ نجفی گفت که برنامه دکتر دانش آشتیانی برای ارائه به مجلس را مشترکا نوشتیم/ نجفی : همه ما باید کمک کنیم دکتر دانش رأی اعتماد بگیرد/ عربستان سعودی با هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی اخیرا حقوق کارمندانش را کاهش داد/ توسعه آموزش و پرورش در دل توسعه ملی،…
چه عاملی باعث شده وزیری تا این حد غیرمقبول در بین فرهنگیان و حتی خانواده چند ده میلیونی آموزش و پرورش کشور ، برای بیش از سه سال اصرار بر حفظ مسند داشته باشد/ آیا فاکتورهایی که باعث عدم مقبولیت آقای فانی شد ، در وزیر بعد از ایشان مرتفع خواهد شد/ چرا آقای فانی ناکام بود / چرا وزیری از خود مجموعه آموزش و پرورش و تقریبا آشنا با اوضاع این…
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

به بهانه ی روز جهانی کوروش کبیر : تقدیر جهانی ،تحقیر وطنی مطلب ویژه

 از صفات و خدمات او بخشندگی‌، بنیان گذاری حقوق بشر، پایه‌گذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده‌ها و بندیان، احترام به دین‌ها و کیش‌های گوناگون، گسترش تمدن ایرانی بوده است/ ثروت من اینجاست/ تاسف بار و ناراحت کننده این است که در کشوری که قرن ها قبل کوروش فرمانروای آن بوده و در زمان خود بهترین سرزمین از همه نظر در بین جهانیان و تمدنها محسوب می‌شده است، و مردمان…
برخی از فرهنگیان و معلمان در مورد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش عنوان می کنند که ایشان معلم نبوده است و یا آموزش و پرورش را نمی شناسد/ این فاکتور الزاما نمی تواند دلیلی برای کارآمدی یک فرد در مسند وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش باشد/ زمانی که حاجی بابایی قرار بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی گردد بسیاری از فرهنگیان و حتی فعالان تشکل های صنفی او…
  • محمد باقر شیبانی/ خراسان جنوبی

انتقاد یک آموزگار از اداره آموزش و پرورش طبس مطلب ویژه

با سلام خدمت عزیزان دست اندرکار در صدای معلماحتراما نظر به اینکه چندی پیش مشکلاتی در محل کارم در دبستان پیش آمد و به تبع آن ادارهء منطقه به جای فریادرسی و عدالت خواهی به طرقی که بعدا صدای معلم را در جریان خواهم گذاشت ، سعی در مسکوت کردن اینجانب نمود ؛ فی الحال منجر به سرخوردگی ام از حوزهء آموزش و پرورش شده است و چندی پیش علیرغم تجربهء25 سال…
سلام آقای رئیس جمهور ! مشکلات زیادی را شاید! به گوش شما رسانده اند در مصائب معلم بودن ! اما بنده چند نکته را خدمت شما عرص می کنم . چرا این همه حقوق معلمان که در بانک ملی به دست معلمان می رسد و آن بانک سودهای کلان از پول های حساب جاری ما می برد ! هیچ امتیاز خاصی به معلمان نمی دهد ! ؟ مثلا بیمه عمر و بازنشستگی…
  اگر قانون را به اندازه نوک سوارخ سوزن بخواهیم در جامعه اداره کنیم حلاوت آن به اندازه کل شعاع کره زمین برای انسان ها شامل می شود.  قانون را برای این موضوع خلق کرده اند که هر چیز در جای خود قرار بگیرد و هر ماده و یا تبصره بر سر افراد سنگینی نکند . در موضوع تتبع قوانین اصلاح ساختاری و اداری در حوزه های اداری ونیز تحول اداری ،…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

فخرالدین دانش آشتیانی از مجلسی متفاوت با مجلس نهم رای اعتماد می گیرد؟ مطلب ویژه

مدیران ستادی آموزش و پرورش بر سر حمایت از دانش آشتیانی دچار دو دستگی شده اند/ بخش محافظه کارتر مدیران حول محور سیدمحمد بطحایی گرد آمده اند/ می گویند دانش آشتیانی از جنس وزارت علوم و در آموزش و پرورش یک غریبه است/ مدیران اصلاح طلب که دست پایین را دارند حامی دانش آشتیانی هستند/ هر دو گروه با چراغ خاموش در حال لابی و یارگیری از میان نمایندگان مجلس هستند/ نمایندگان…
  • علی غیاث آبادی فراهانی/ هنر آموز هنرستان های ساوه

وزیر جدید آموزش و پرورش و چالش های پیش رو مطلب ویژه

دانش آشتیانی از لحاظ شخصیتی ویژگی های یک وزیر موفق و کار آمد را دارد/ مدیریت وزارت پر عائله ی آموزش و پرورش می بایست علاوه بر توانمندی های تخصصی مدیریتی ٬ یک شخصیت رسانه ای قوی نیز باشد/ جماعت آموزش و پرورش عادت به سخنرانی های غرا ( مثل سخنرانی های برخی مدیران مدارس سر مراسم صبح گاه ) دارد/ قبول چنین مسئولیتی با توجه به شرایط موجود آموزش و پرورش…

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور