« با تغییر نام شهریه به نام های پول لباس ، هزینه ی فوق برنامه و نام هایی از این دست البته با همدستی شورای مدرسه و اعضای مصلحت اندیش اولیا و مربیان مبادرت به اخذ هزینه ی سنگین از والدین می کنند ! »
بارها شنیده ایم که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره ی متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.وقتی که این اصل در تعدادی از مدارس مورد بی اعتنایی و بی توجهی قرار می گیرد ، سوالم این است که چرا این قانون و یا اصل وضع…
« اولین راه رسیدن به دموکراسی، تغییر الگوهای ذهنی و پذیرشِ "غیر" بهعنوان انسانی صاحبِ حق و اندیشه و علایق خاص خویش است »
دموکراسی" بیش از آنکه یک مدل از انواع نظامهای سیاسی باشد یک فرهنگ و شیوهٔ زیستن است. در طول تاریخ کشورهای زیادی بودهاند که با شعار و هدف رسیدن به دموکراسی، به کودتا و قیام و انقلاب مبادرت ورزیدهاند اما، پس از جابه جایی قدرت و تغییر نظام سیاسی کم کم دریافتهاند که هیچ دموکراسی در کار نیست و هر آنچه صورت گرفته تغییر حاکمان و اربابان بوده است. در هر جامعه…
کمی صریح و بی پرده با معلمان : آیا در آموزش و پرورش ما چیزی به نام " تحلیل و اندیشه ورزی " تعریف شده است ؟!
چندی پیش خبری از « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش منتشر گردید مبنی بر آن که : « معلمان غیررسمی بعد از سال ۹۲ استخدام نمیشوند » . در خبر چنین آمده بود : « محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تقاضای معلمان غیررسمی که بعد از سال 92 با آموزش و پرورش همکاری میکنند، برای استخدام اظهار کرد: قانون درباره افرادی که بعد از سال 92…
* در اکثر برهه های تاریخی، کثیری از ایرانیان حاضرند در پشت علی (ع) نماز بخوانند اما در عین حال بر سر سفره معاویه بنشینند! اما دورویی و یا صداقت یک امر ذاتی نیست بلکه عرضی و اکتسابی است. این محیط تربیتی ، شرایط اقتصادی، اجتماعی و....است که آنها را دورو بار می آورد و یا برعکس. بنابراین، آموزشِ صداقت، صراحت و رک گویی در مدارس ما از نان شب واجب تر…
« ولع و علاقه بخشی از جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان به تماشا و مصرف خشونت عریان ریشه در شیوه تربیتی آنها دارد »
در ویدئوی آزار "مهرداد سپهری" توسط پلیس در مشهد، چیزی که از خشونت پلیس آزار دهنده تر است، حضور شاهدان کودک و نوجوان و شادی و خنده و لذت آنها از این سرگرمی فراهم شده توسط پلیس است. مردم به گونه ای دور این مرد حلقه زده و می خندند که انگار به سیرک یا نمایش مفرح خیابانی آمده اند.. در جامعه ما تفاوتی نمی کند که مراسم اعدام باشد یا اقدام…
« دکترهای قلابی و رانتی به آلاف و الوف می رسند در حالی که دکترهای واقعی مخصوصا در رشته های علوم انسانی که اهل ریا و تظاهر نیستند برای پیدا کردن کار این در و آن در می زنند و به نتیجه نمی رسند و اگر هم کاری پیدا کنند حقوقشان تناسبی با سواد و تخصص شان ندارد »
اوایل انقلاب ، مسئولان ، خاکی و متواضع بودند و به هم خواهر و برادر می گفتند و عنوان های دکتر و مهندس را متعلق به طاغوتی ها یا مذهبی های لیبرال و غرب زده می دانستند. عنوان دکتر در رشته های غیرپزشکی چیزی مثل کت و شلوار و کراوات بود. مسئولان انقلابی کمی که جا افتادند شدند حاج آقا و حاج خانم ! اما بعد از جنگ، "حاجی" کم کم از…
« اگر فرهنگ را نظام دانایی و شخصیتی یک جامعه بدانیم که می تواند آن جامعه را در مسیر توسعه انسانی قرار دهد، واقعا رابطه این جمعیت با فرهنگ چگونه است ؟ »
1. صادقانه با خودمان روبه رو شویم . ما مردمان ایران مردمان درب و داغونی هستیم. البته که این ما یک مای یکدست و یکپارچه نیست،اما بخش عظیمی از جمعیت این جامعه را می توان مردم درب و داغونی دانست که هنوز در مراحل نخستین تربیت فردی و رشد مدنی باقی مانده اند. 2. این ادعا را به واسطه خشم از رفتارهای نادرست برخی از افراد جامعه نمی گویم. تحلیل من حاصل…
« سریال n قسمتی (سوژه ها و مشکلات کاربران پرشمار شبکه شاد) همچنان برقرار و بردوام است! »
وزیر آموزش و پرورش:« شبکه شاد در حال ارتقا و بهروزآوری است، به نحوی که برنامههای آموزشی شبکه شاد و تلویزیون یکسان باشد تا اگر دانش آموزی دسترسی به ابزار هوشمند یا اینترنت نداشت، از آموزش محروم نشود. اینترنت شبکه شاد رایگان است و باید از ظرفیت های این سامانه به درستی استفاده شود. » ▫️دیشب ساعت ده و نیم استاد فرهیخته دبیر محتشم علوم اجتماعی در حال اعلام نمرات آزمون ماهانه…
انتقاد مدیر مسئول هفته نامه " آیینه یزد " از عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش یزد ؛
گروه رسانه/ اداره کل آموزش و پرورش یزد هیچ گاه در مورد گزارش های منتشر شده در صدای معلم پاسخ گو نبوده است . این اداره کل حتی به نقدهای تشکل ها هم در مورد عملکردش بی اعتناست . ( این جا ) مدیر مسئول هفته نامه " آیینه یزد " در یادداشتی در رسانه اش از عملکرد « دانافر » مدیر کل آموزش و پرورش انتقاد کرده است .
برخورد غیر علمی با « تاریخ » و « سیاست » به علت آفت راحت طلبی به ناتوانی در تجزیه و تحلیلِ تجربه های انسان در طول تاریخ و حتی به حذف تجربۀ تاریخ و فرهنگ از زندگی انسان می انجامد
آب ارس در دیدگانم[1] در میانۀ سلسلۀ صفویان، در روسیه پتر در ده سالگی بر تخت سلطنت نشست و به مدت چهل و سه سال، پایه های حکومتش بر خون و جنگ دوام یافت. با دیو سیرتی، ملت های بسیاری را قربانی کرد و زیر نفوذ گرفت. به این ترتیب در کنار امپراتوری عثمانی، قدرت متجاوز و جهانخوار دیگری در مرزهای شمالی ایران زمین سر برآورد. پتر می گفت : « گرجستان…
« طبق قانون، تحصیل باید برای جامعه رایگان باشد. همچنین در جایی از قانون کار نیامده است که معلم یا کارگر موظف است از وسایل شخصی خود در کار استفاده کند »
دولت و وزارت آموزش و پرورش ایران شاید به صورت ظاهری و ضعیف هزینه های تحصیل برای دانش آموز و همین طور کار معلم در این دوران را تامین کرده باشد اما در واقعیت ما شاهد بیشتر شدن هزینه های زندگی برای معلم ها و خانواده ها بوده ایم و این موضوع خلاف قانون اساسی و همین طور خلاف قوانین کار می باشد. و با وجود چنین قانون شکنی و قانون گریزی…
« اجتماعی که تنها آرمان آن، وحدت و یکپارچگی باشد و تفاوت را نادیده بگیرد، اجتماعی است ضداخلاق »
بحث خود را دربارهی «بیتفاوتی» با جملاتی از آلن کلهیر شروع میکنم. او مینویسد: «شواهدی از فریبهایی را به یاد آورید که به خورد کسانی داده میشد که در تربلینکا و آشویتس از قطار پیاده میشدند. به خیلی از این افراد گفته میشد که قرار است گندزدایی و شسته شوند. در عوض، به اتاقهایی با سردوشهای براق هدایت میشدند که تنها هدف واقعیشان انتشار گازهای سمی بود… .» او به نقل از…
« وزارت آموزش و پرورش در تصمیمات مهم در امر آموزش و پرورش استقلال داشته باشد »
پیاژه معتقد است : یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش پرورش انسان هاییست که بتوانند دست به کارهای خلاقانه و نوآورانه بزنند نه آنکه صرفا به تکرار اعمال و کارهای گذشتگان و پیشینیان بزنند.هنوز در آموزش و پرورش ما به این باورمندی و اعتقاد نرسیده اند که عامل ترقی همه جانبه ی هر کشوری آموزش و پرورش است و گر نه بیشترین بودجه را به این نهاد مهم اختصاص می دادند.…
والدین و مربیان نباید کاری کنند که کودک کمتر حرف بزند با وجود بمباران تصویری که امروزه در زندگی ما وجود دارد، باز هم زبان مهمترین وسیله ارتباطی به شمار میرود. بنابراین اگر در این حوزه آسیبی وجود داشته باشد حتماً ارتباط فردی دچار اختلال میشود. صحبت کردن با یکدیگر و در میان گذاشتن افکار، جزء نیازهای اساسی انسان است. زبان به کودک این امکان را میدهد که نگرانیها و احتیاجات خود…
« کارکردهای اخلاقی، انسانی، فرهنگی و دینی مدارس که بر روی کاغذ بر آن تاکید شده است، همچنان در حد شعار و حرف باقی مانده و تحتالشعاع واقعیات و مناسبات ناعادلانه اقتصادی جامعه و ناکارآمدی نظام آموزشی کشور در تأمین آموزش کیفی برای قشرهای محروم به فراموشی سپرده شود! »
دکتر محمد امینی/ عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در رشته برنامه درسی
1- نشسته ام در اتاق کارم در دانشگاه و خودم را برای کلاس و آموزش به اصطلاح مجازی آماده می کنم! به طرزی عجیب ذهنم آشفته شده و به هیچ وجه متمرکز و آرام نمی شود. تصویر آن بچه مظلوم و دوست داشتنی مقابل چشمانم متوقف شده و تکان نمی خورد. از موقعی که خبر و عکس مربوط به خودکشی «محمد موسوی زاده» دانش آموز یازده ساله و کلاس چهارمی را خوانده…
در بازگرداندن مدیرعامل فراری بانک سرمایه به کشور و محاکمه عوامل فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان ،حالی جز مغبون بودن به ما فرهنگیان دست نمی دهد.ضرر و زیان فرهنگیانی که با بازنشستگی از صندوق خارج شده اند ،در کنار شاغلین عضو تا امروز نه قابل انکار و نه به راحتی قابل جبران است! موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک بنگاه خصوصی (غیر دولتی و غیر عمومی) با هدف…
« غیرعادلانه بودن آموزش و پرورش در شرایط فعلی به عنوان یک معضل اساسی از طرف جامعه معلمان ، گروه های سیاسی ، نخبگان و مدیران به رسمیت شناخته نشده است و در لابه لای ده ها معضل دیگر گم شده است »
1.جان رالز فیلسوفی لیبرال بود که به اندیشیدن پیرامون عدالت و اصول آن و نظریه پردازی در خصوص آن پرداخت . وی دو اصل برای عدالت پیشنهاد داد. اصل اول پیشنهادی وی این بود که : « می باید ثروت از طبقات بالا به طبقات پایین سرازیر شود و دولت به این منظور در برابر گرایش عمومی بازار به تمرکز ثروت موانعی ایجاد کند ، اما طبق اصل دوم عدالت ، این…
« همان گونه که شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان امور اداری و استخدامی به خاطر یک غلط املایی یا نامه ای از سوز دل یک مشمول تبصره 10 ماده 17 – که احتمالا در تایپ با گوشی حروفی را خطا تایپ کرده است- تا سر حد حذف آنان را به زیر می کشید به همه دستگاه های کشور بخشنامه شود که لااقل برای حفظ آبروی ادبیات فارسی کشور ، کسانی پشت سیستم ها بنشینند که ادبیات فارسی را در حد کارشناسی مسلط باشند و غلط ننویسند ! »
در متون مختلف سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی به کرات به اشتباه افراد در نوشتن املای صحیح واژگانی بر می خوریم که به «گذار» و یا «گزار» ختم شده اند. «گزار» از مصدر «گزاردن» و «گذار» از مصدر «گذاشتن» است. معنی مصدر «گزاردن» در فرهنگ دهخدا: ادا کردن، انجام دادن، به جا آوردن چنان که در نماز، طاعت، حق، شکر، شغل ، کار، مقصود، فرض ، فریضه ، حج…
« وقتی چیزی را باید تغییر دهیم، به راحتی عقبنشینی نکنیم و کوتاه نیاییم. وقتی احساس کردیم موضوعی را باید نوشت و اطلاعرسانی کرد، بدون تنبلی، توجیه و بهانه، شروع به نوشتن کنیم و نقطۀ پایان را بگذاریم »
بلال خوردن بعضیها را دیدهاید؟ جوری میخورند که چیزی از بدنۀ آن باقی نمیماند و از بالا و پایین، به یک ذره هم رحم نمیکنند! نمونههای مشابه دیگری هم بین ما هست. نوشابه را خوردهایم؛ بطری را به قدری روی دهان و لبها نگه میداریم که مطمئن شویم قطرۀ دیگری نخواهد آمد! خوردن آبمیوههای پالپدار هم جالب است. آبمیوه را تا ته خوردهایم، اما احساس میکنیم از تکههای آبمیوه چیزی مانده است.…
« چندی پیش کنگره آمریکا به دولت ترامپ اجازه داد تا با یک بسته 2000 میلیاردی از کسب و کارها در مقابل کسادی ناشی از بیماری کرونا حمایت کند مشروط بر آن که این کسب و کارها نباید به نحوی از انحاء (مالکیت ،سهام داری ،مدیریتی و ...) وابسته به ترامپ ، وزیرانش یا اقوام درجه یک آنها باشد »
فساد و ناکارآمدی ،کاهش سرمایه اجتماعی ،گسترش حس تبعیض و بی عدالتی، از پیامدهای زیان بار تعارض یا تزاحم منافع بر پیکره نظام اجرایی یک کشور است که اگر به درستی مهار یا مدیریت نشود سد راه توسعه و مانع پیشرفت جامعه خواهد بود.تعارض منافع می تواند موجب درجازدن و عقب ماندگی یک کشور در صنعت ،کشاورزی ، پژوهش یا حتی آموزش تلقی شود. "تعارض منافع قرار گرفتن در شرایطی است که…
« چرا در موضوع بازگشایی مدارس کسی مسئولیت قبول نمی کند ؟ »
در شرایط کنونی ایران، آنچه در قحطی است وجود مدیر هست، ( مدیر به معنای واقعی)، البته افراد بسیاری، خرقه مدیر را بر تن کرده اند و خود را غالب نموده اند، افرادی که مدیریت را نه به معنای داشتن مسئولیت و کار سخت می دانند بلکه به آن، به دید مقام و صندلی راحت و داشتن امر بر و چاکر و پول بیشتر می دانند. نبود توان مدیریت و بی سر…
« واقعا ما مدیران و معلمان چرا این قدر نسبت به سرنوشت شغلی خود بیتفاوت هستیم؟ جالبتر آنکه ما معمولاً در همه زمینهها نظر میدهیم به جز تخصص خود! و البته امان از فوروارد پستهای بی سر و ته، بدون منبع و تکراری در گروهها ! »
خانم داوودی (سرگروه مدیران البرز) پیشنویس آئیننامه اجرایی مدارس را مدتی در گروه مدیران استان به اشتراک گذاشتند و درخواست مطالعه و اظهار نظر همکاران جهت خوانش و نقد پیشنویس جهت ارائه به استان معین (سمنان) گردید.در طی دو روز هیچ کس نظری راجع به آئیننامهای که قرار است با آن مدرسه خود را اداره کند نداد و لحظات پایانی دو نفر مطالبی را ارسال کردند.واقعا ما مدیران و معلمان چرا این…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از مخاطبان صدای معلم از شهرستان طارم زنجان برای ما ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
« نقد فعل بهتر از نقد فاعل است گرچه گاهی لازم است فاعل هم نقد شود اما مهم این است که کرامت انسانی برای تعایش و همزیستی حفظ شود »
وزوزهای طولانی بیصدا و مُرکب قلمها خشک و کتابها بسته و معایب دفن و جیغهای متوالی خاموش و تشویشها تمام و تهییجها دور و فتن ناکام و نقد شدن نظری دوست داریم اما عملی از آن متنفریم و این نقد است که برای حفظ دین و جان و ناموس و عقل و نسل و مال است و حق دارید که نقد سخیف را پاسخگو نباشید. زبان زشتگوی آنجا که استدلالی احمقانه و…
گروه رسانه/ پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارشی به تاریخ دهم آذر 1398 نوشت : ( این جا ) از راه اندازی برنامه تلویزیونی " پرسشگر " حدود 4 سال است که می گذرد. سعید نوری آزاد تهیه کننده برنامه تلویزیونی «پرسشگر» 20 مهر ماه 1394 به خبرنگار مهر گفته بود : برای اولین بار قرار است یک برنامه به طور کاملا تخصصی و زیرساختی نظام آموزش و پرورش را در…
« منادیان تربیت امروز نوجوانان جامعه را بشناسیم ! »
دانشآموزان و نوجوانان و جوانان الگوی خود را از داستانها و قهرمانان و اساطیر شاهنامه نمیگیرند. دانشآموزان و نوجوانان و جوانان الگوی خود را از بزرگان شعر و ادبیات و تاریخ این سرزمین نمیگیرند ( و چه بسا اصلا نامشان را هم نمیدانند.) دانش آموزان، نوجوانان و جوانان الگوی خود را از قهرمانانی مانند پوریای ولی و تختی نمیگیرند. دانش آموزان و نوجوانان الگوی تربیتی خود را از معلمان و پدر و…
« افراد باید بدانند که فهم این «حق و تکلیف» دوسویه، به بنیانگذاری یک جامعهی سالم با شهروند مسئول میانجامد و نوشتن بیمحابا در کانال شخصی و تزیین آن به کاریکاتور تمسخرآمیز در هیچ قاموسی از نقد و اعتراض پذیرفته نیست. نیز ادا و اطوار «پویشسازی» و «هشتگگذاری» در دفاع از یک توهین که تلویحاً با تهدید همراه بوده، خود مشارکت در یک بزه است و نمیتوان از یک سو ژست همبستگی گرفت و از دگرسو بهگسست امنیت روانی افراد بیاعتنا بود »
اقدام وزیر محترم آموزش و پرورش در بازپسگیری شکایتش از یک معلم، رفتاری نیک و برآمده از خویی مصالحهجوی است که جای تقدیر و تشکر دارد. این اقدام نشان داد که توقع از برنشستگان در مسندهای فرهنگی به مراتب بیش از کسانی است که در دیگر مناصب نشستهاند و نیز بیانگر آن است که الگوسازی رفتاری از سوی کسانی که مخاطبان و ابواب جمعی میلیونی دارند، هم ضروری است و هم درسآموز.…
« ملت ایران هم از ملل کمصبر دنیاست و توسعه با بیصبری محقق نمیشود و امکانپذیر نیست »
ایران حتی اگر جمهوری اسلامی هم نبود، به این زودی توسعه پیدا نمیکرد. ما یک دسته ویژگیهای فرهنگی داریم که خیلی دیر اصلاح میشود. یک وقتی من بررسی کردم و دیدم در جامعه ما بیست ویژگی فرهنگی هست که در واقع به معنای دروغ است؛ یعنی دروغ رفتاری است، نه گفتاری. تعارف کردن، آبروداری و ریا از جمله این دروغهای رفتاری است. این خصلتها مربوط به این دوره و آن دوره نیست…
« چه خوب گفت آن که گفت "ملتی که نام آورانش را از دست بدهد ،قامتش کوتاه تر می شود" و ما این سال ها قامتمان چه اندازه کوتاه تر شده است! »
غلامحسین فارسی/ کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی - ناحیه 3 اصفهان
حالا "به یک لا پیرهن،خوابیده" ای ،ای جان جان ای کاش " بوی نسترن" از خواب بیدارت کند.کو آن توان و تاب که غمت را یارا باشد؟ اندوه تو نه آن است که دل و جانمان را تاب تحمل بگذارد. به که پناه باید برد و از که باید شنید واژگانی که آراممان ببخشند؟ چه خوب گفت آن که گفت "ملتی که نام آورانش را از دست بدهد ،قامتش کوتاه تر می…
« چرا در کنار این همه تخریب وزیر به بی عدالتی دستگاه قضایی در صدور رای شلاق برای یک معلم ورود نکردید؟! »
ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه و حاکم جبار اصفهان سال ها در اصفهان گوش وزبان معترضين به ظلم و ستم را می برید و چشم آنها را ازحدقه بیرون می کشید؛ به طوری که مشهور است زمانی دستور داد نوکرانش شکم منتقدی را پاره کردند تا دلش را دربیاورند ببینند چقدر دل بزرگی داشته که رفته پیش شاه شکایت فرزندش ظل السلطان را کرده؛ همین ظل السلطان وقتی مردم کم کم از…
« سیاوشی نه به تبلیغ و شرح و تفسیر است ؛ عمل ، به دَهر به پایَد نه آن فرا فکنی »
همیشه بلبلِ خوشخوانِ زنده در چمنیچه باشی و چه نباشی سر آمدِ وطنینوایِ مرغِ سحر را مُدام کوشیدیبه ظلمِ ظالم و صیّادِ او گره نزنیحدیثِ حجرِ تو در مختصر نمی گُنجَدحکایتی ست مفصّل ز رنجِ نسلِ منیدلآوران ، چو سَروَند در برابرِ بادنه بیدِ شُهره یِ عالم به لرزشی ، به خَمیسیاوشی نه به تبلیغ و شرح و تفسیر استعمل ، به دَهر به پایَد نه آن فرا فکنیز بلبل و گل…
« چرا تشکل ها و کانون های دانشگاه فرهنگیان نقشی در تحولات این دانشگاه ندارند؟! »
گروه اخبار/ نامه ی زیر توسط یکی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان برای « صدای معلم » ارسال گردیده است . این رسانه آماده انتشار پاسخ مسئولان و مخاطبان در این مورد است .
« آموزش و پرورش فارس در برخی مناطق با کمبود شدید فضای آموزشی روبه رو است. چگونه می توان ۳۴۸ ملک آموزش و پرورش را به دولت واگذار کرد، وقتی خود با مشکلات و گرفتاری های مالی روبه رو است؟ آیا این چوب حراج زدن بر فضاهای آموزشی عقلانی است !؟ »
استاندار فارس گفت: فروش ملک مازاد دستگاه های اجرایی،طرحی است که دولت برای تامین نقدینگی این دستگاهها از جمله پاداش بازنشستگان و یا تامین نقدینگی برای پروژههای نیمه تمام در دستور کار دارد و خست به خرج دادن دستگاه اجرایی در این زمینه پذیرفته نیست. استاندار فارس از مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس خواست دو هفته مهلت به سازمان هایی که همکاری لازم را برای معرفی اموال مازاد شان به…
« مرغ سحر ناله بس کن ! قرن ها نالیدن دیگر بس است ! »
در ابتدا لازم می دانم و به عنوان " مطلع سخن " نگاهی انتقاد آمیز داشته باشم به رفتاری که قاطبه جامعه پس از درگذشت استاد محمدرضا شجریان از خویش بروز دادند و آن تکرار شعر و یا ترانه محبوب " مرغ سحر " به صورت هم خوانی در تجمعات مختلف توسط مردم بود . پیش تر و در 13 فروردین 1396 ؛ « صدای معلم » یادداشتی را با عنوان «…
« آیا با این رویه می توان امیدوار بود خروجی سیستم آموزش و پرورش، دانش آموزانی باسواد و صاحب اندیشه باشند؟ »
راه ورود به حرفه معلمی چیست؟ آیا برای معلم شدن وزارت آموزش و پرورش تصمیم می گیرد یا نهادها و مجموعه های دیگر؟... آیا معلم خوب و کارآمد باید دارای ویژگی های خاصی باشد؟ مثلا سن یک معلم تا چه حد مهم است؟ یک معلم در سال های پایانی اگر ۵۵ سال سن داشته باشد با یک معلم که ۶۵ سال و گاه بیشتر سن دارد خروجی یکسانی خواهند داشت؟ آیا…
« و آنگاه که گرد باد ستم و تزویر ، فضا را غبارآلود می کند ، تو هم از نبودن یاران موافق ، شکوه سر داده ای »
فاطمه سادات اشرفی زاده / عضو شورای نویسندگان صدای معلم
حافظا شعرت زمزمه زندگیست ؛ کلامت زاییده عشق است و شور آفرین اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد / من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم / عاشق و رند و نظربازم و می گویم فاش / تا بدانی که به چندین هنر آراسته ام / با تو همسفر باد صبا گشتیم و پیام دلدار را باز گفتیم صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را /که سر…
« آیا با خود اندیشیده ایم که این همه امکانات عظیم و منابع مالی نجومی آموزش عالی چه میزان باید استخراج علمی، فنی و کاربردی جدی داشته باشد و اکنون چه میزان دارد؟ واقعیت آن است که ما بعضا عادت کرده ایم که چیزی را بخواهیم ولی از لوازمش اعراض می کنیم، در نتیجه شکل و صورت برایمان اصل می شود و درون و محتوا و اساس در حاشیه قرار می گیرد ! »
دکتر مجتبی پنجه پور/ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان
با اتمام امتحانات پایان ترم تکاپوی دانشجویان برای کسب نمره در دانشگاه های قارچ گونه مختلف این مملکت که در هر ناکجا آباد تنها نشان و هویت علمی شان سر در عظیم و تابلوهای بسیار وسیع است آغاز می شود. نه از بابت نگرانی از مشروطی های متعدد و اخراجی که مسئولین دانشگاه ها و وزارتین بهداشت و علوم عملا تضمین لازم را به دانشجویان درس نخوان داده اند که از باب…
« مرگ غریبانه "بهرام" در شاهنامه روایت غمناک مرگ بسیاری از بزرگان تاریخ این سرزمین نخبه کُش است »
یکی از تراژیک ترین مرگهای پهلوانان شاهنامه مرگ بهرام پسر گودرز است. بهرام هنگامی که سیاوش قصد عزیمت به سرزمین توران و تمرد از دستور پدر (کیکاوس شاه) را دارد در کنار اوست و از رنج سیاوش برای این کوچ و سفر به خوبی آگاه است. بهرام بعدها در دومین لشکرکشی ایرانیان برای کین خواهی سیاوش در سپاه ایرانیان است و اولین کسی است که در لشگرکشی به قلعه محل اقامت "فَرود"…
آسمان بی لک رنگ صدایت آبی ست آبیِ آسمانی شاد و لطیف و زیباست لبریزِ مهربانی **** پر می کشد پرنده در آبیِ صدایت شعری زلال و صافست برق ستاره هایت **** من با صدای گرمت سرشار از آفتابم در لحظه های شادم روشن تر از شهابم **** در چشم من همیشه رنگ صدایت آبی ست این آسمان بی لک همواره آفتابی ست. ارسال مطلب برای صدای معلم این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید