گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
" علاوه بر تسلط کامل بر یکی از زبان های آلمانی ، فرانسوی یا ایتالیایی ، تسلط علمی فرد باید به تأیید وزارت آموزش این کشور برسد." شاید اگر کشور ما نیز در جذب معلم ، فاکتور تسلط کامل به یک زبان خارجی را شرط می کرد ، دو اتفاق نیکو می افتاد : هر کس جرأت معلم شدن را نمی داشت و افرادی که می خواستند معلم شوند لزوما مجبور به یادگیری زبان دوم نیز می شدند. هر چند که امروز فاجعه برون سپاری زبان انگلیسی از آموزش دانش آموزان در مدارس ، تلخ نامه عمیقی را دل تاریخ آموزش و پرورش حک خواهد ساخت و آسیب های جدّی در ابعاد مبادلات و مراودات بین المللی برای جامعه ما وارد خواهد ساخت و نابرابری و بی عدالتی آموزشی را به علاوه دیگر فاکتورها بر جامعه ما تحمیل خواهد ساخت "
(برای تبدیل دلار به واحد پول کشورمان ، نرخ دلار به قیمت 21 مهر ماه 1398 برابر با 114.700 ریال محاسبه شده است .) " معلمان سوئیسی یکی از بالاترین حقوق ها را در جهان دارند. به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا ، سوئیس یکی از بالاترین حقوقهای پرداختی به معلمان را در بین کشورهای جهان دارد و آن ها حتی با در نظر گرفتن مخارج زندگی ، حقوق بالایی دریافت…
انتقاد یک آموزش دهنده سواد آموزی از عملکرد نمایندگان مجلس و مسئولان اداره آموزش و پرورش لرستان ؛
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برای صدای معلم ارسال گردیده است . نخستین نامه ی پروانه همتی سه شنبه 25 تیر 1398 در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) در این نامه آمده بود : " به چه جرمی با شرایط ناعادلانه مورد تبعیض قرار می دهید؟ به چه جرمی بین جوانان این کشور از چهار گروه مشمول اختلاف…
طرح هایی مانند "حذف انحصار از آموزش زبان انگلیسی"، "برچیده شدن تنوع از مدارس دولتی" ، " فروش یا به اجاره سپردن املاک و مستغلات آموزش و پرورش "حاصل همان گعده های هدایت شده ای است که هر از گاهی ، صاعقه وار بر سر آموزش و پرورش نازل می شود تا در فرجام کار مدارس دولتی تنها بازنده اصلی این بازی باشند
ورود شتاب زده مجلس به حوزه آموزش و پرورش نه تنها تاکنون ثمری در پی نداشته است بلکه بر دشواری یا پیچیدگی کارها نیز افزوده است.طرح هایی مانند: "حذف انحصار از آموزش زبان انگلیسی"، "برچیده شدن تنوع از مدارس دولتی" ، " فروش یا به اجاره سپردن املاک و مستغلات آموزش و پرورش "حاصل همان گعده های هدایت شده ای است که هر از گاهی ، صاعقه وار بر سر آموزش و…
" بهارستاننشينان درک درستي از کلمه «انحصار» در آموزش زبان انگليسي ندارند ؛ هدف اين طرح غيرکارشناسي نه برخورد با انحصاگرايي آموزش زبان انگليسي در مدارس بلکه برخورد ناآگاهانه با آموزش زبان انگليسي در راستاي غرب ستيزي باشد "
گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
" ختم کلام اینکه حیات دهکده جهانی امروز بدون یک زبان میانجی (لینگوا فرانکا) غیرممکن است. چه ما دوست داسته باشیم و چه خوشمان نیاید قرعه به نام زبان انگلیسی زده شده است. نیازی هم احساس نمی شود که ما درباره اهمیت یادگیری زبانهای علمی مانند انگلیسی دلیل بیاوریم خود افکار عمومی به طور عملی درک می کنند و قانع شدهاند که یادگبری زبانی مانند انگلیسی برای توسعه و پیشرفت و عقب نماندن از قافله تمدن چه اهمیت بالایی در جهان امروز دارد "
گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
شاید وزارتخانه ای که با مفهوم و ارزش واحد " روابط عمومی " در یک سازمان بیگانه است ، این سفرها کاملا طبیعی و مورد انتظار است !
این روزها اخبار سفر وزیر به اقصی نقاط کشور بالاخص دو سفر انجام شده به قم ، زادگاه ایشان یادآور خطای برخی از مدیران است که تصور می کنند با حضور مستقیم خود در محل برای بررسی مشکلات و یا افتتاح و کلنگ زنی و قیچی کردن روبان های رنگارنگ و.... کار مفیدی انجام می دهند! و این رفتار وزیر به برخی از معاونان نیز سرایت پیدا کرده است. شاید وزارتخانه ای…
در آن سالها نه تبعیض خاصی بود و نه مهمتر از آن حس تبعیض!
یادش به خیردر دهه شصت در نیمکتهای سه نفره مینشستیم. سمت راستم یکی از خانزادههای مشهور و هم تختی دست چپ پسر استاندار وقت زنجان بود.در آن سالها نه تبعیض خاصی بود و نه مهمتر از آن حس تبعیض!فقیر و غنی، باهوش و کم هوش، روستایی و شهری ... همه و همه زیر یک سقف در یک کلاس و در یک مدرسه تنفس میکردیم. عدالت بر باد رفته عدالت آموزشی از…
" ای کاش حاجی میرزایی، وزیر جدید آموزش و پرورش که منتسب به دولت تدبیر و امید است بتواند با حضور مقتدرانه اش تدبیری برای این مشکلات زنجیره ای خوزستان در حوزه آموزش و پرورش این استان بیاندیشد! "
گروه استان ها و شهرستان ها/ تاکنون گزارش های مختلفی در مورد وضعیت آموزش و پروزش خوزستان در صدای معلم منتشر گردیده است . آخرین گزارش به پنج شنبه 28 شهریور 1398 بر می گردد که با عنوان : " گزارشی از انحرافات ! وزیر آموزش و پرورش می باید در مورد جعبه سیاه آموزش و پرورش خوزستان و گزارش صدای معلم که البته از سوی سرپرست پیشین وزارت آموزش و پرورش…
" با این نشانه ها باید گفت صیدلو مدیری ست که صدای معلم مطالبه گر از حنجره اش بیرون می آید و کچ معلمی خورده ایست که هر سرفه اش اعتبار معلمی اش را پر رنگ تر می کند "
چند وقتی است در فضای مجازی صفحه شخصی محمد صیدلو را دنبال می کنم ؛ اولین پستی که در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است ناخواسته مرا به یاد محمد بطحایی و سه قول معروفش به فرهنگیان و خانواده ها انداخت با این تفاوت که محمد صیدلو در این ویدئو خواهان و امیدوار به اتفاقات خوب و گام هایی رو به جلو برای آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بود. کمی بیشتر…
" لزومی ندارد به آموزشکاه های آزاد بدون هزینه هم دبیر فرستاد هم دانش آموز و هزینه از جیب خانوار خرج گردد و صرفا این آموزشگاه ها باشند که با هر درجه از کیفیت منتفع گردند و همین فراگیری نیم بند زبان انگلیسی را هم از دانش آموز غیر برخوردار دریغ کنیم "
گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
" عدهای با ادبیاتی فاخر و روشنفکرانه ولی در عمل با سیرتی زشت و تاجرمآبانه پیگیر پنچر کردن چارچرخ آموزش و پرورش در آموزش زبان و نهایتا واگذار کردن آن به بخش خصوصی هستند "
گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
" اگر دنبال توسعه هستیم باید مدیران اثربخش داشته باشیم "
زمانی که بعد از ابتلاء به هر مصیبت و گرفتاری، آن هم لحظه موعود با احساساتی پرشور به جای معالجه قطعی به فکر رهایی از آن باشیم، نتیجتاً تمام مشکلات ما ماندگار و دومینووار تکرار می شوند و جای تعجب نیست که بسیاری از مردم اعتقاد راسخ به تکرار تاریخ دارند در حالی که این ما هستیم که وقتی باران می آید و کوچه ها را آب فرا گرفته و راه…
نخستین نکته مهم و قابل تامل در مورد این طرح " یک فوریتی بودن " آن است . این شتاب و تعجیل آن تعداد از نمایندگان مجلس ناشی از چه می تواند باشد ؟ نمایندگان مجلس آدرس های غلط ندهند ! کلیت نظام آموزشی ما چه دولتی و چه غیردولتی از اساس ناکارآمد ، فرسوده و خلاقیت کُش است ! آیا تحصیل و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه ها و آموزش عالی وضعیت بهتری نسبت به آموزش و پرورش دارد ؟ این نمایندگان مجلس بر اساس کدام مستندات و سند پژوهشی می توانند اثبات کنند که وضعیت آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه ها از کلاس های درس آموزش و پرورش بهتر است ؟ نمایندگان مجلس به جای پاک کردن صورت مساله آن را حل کنند! اگر یار آموزش و پرورش و معلمان نیستید حداقل " بار خاطر " نباشید !
پانا نوشت : " برخی از نمایندگان مجلس طرحی ارائه کردهاند که به موجب آن آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده میشود. هزینه آموزش نیز برعهده دانشآموزان خواهد بود. بیش از 50 نماینده مجلس با ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» خواستار رفع انحصار و ایجاد فرصت آموزش برای علاقهمندان به زبانهای غیرانگلیسی شدهاند…
" من آموزگار ابتدایی ام، ابتدایِ کشوربا من است. شاید بهتر باشد بگویم اولین سنگرِ این سرزمین از آن من است. تدبیری برایمان کنید تا تبدیل به امیدی در، ما بشود"
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از آموزگاران شهرستان پردیس تهران برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خویش را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" به نظر می رسد در جغرافیای آموزش و پرورش در کنار مافیای کنکور، آموزشگاه های علمی و آزاد ،گروه های مافیایی جدیدی در حال شکل گیری است تا بازار پر مشتری آینده را از آموزش زبان های خارجه گرفته تا تربیت معلم ، مدرک فروشی به بهانه پایش و سنجش مستمر و سالیانه صلاحیتهای شغلی و حرفه ای معلمان و دیگر آموزش های کوتاه مدت ،کارگاه های رنگارنگ آموزشی و نشست های به اصطلاح علمی در حوزه دانش پداگوژیک را در انحصار خویش بگیرد "
گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
" در سنوات اخیر به ویژه در حوزه بیمه تکمیلی، علی رغم افزایش سالانه ۵۰ درصدی حق بیمه، اتفاق مثبتی در ارائه خدمات ایجاد نشده است و وعده های بهتر شدن وضعیت، رنگ واقعیت به خود نگرفته است "
سالهاست فرهنگیان به نحوه ارائه خدمات بیمه ای شرکتهای انتخاب شده از سوی وزارت آموزش و پرورش اعتراض دارند اما اینکه چرا اتفاق مثبتی نمی افتد و مشکلات مرتفع نمی شود، سوالی است که معلمان هیچ گاه پاسخ قانع کننده ای برای آن نشنیده اند و تاسف بارتر اینکه هر سال کیفیت ارائه خدمات پایین تر می آید. هر مسئولی که این موضوع را نپذیرد می تواند در کنار رسانه های مرتبط…
" عنوان غلط انداز طرح نشاندهنده این واقعیت دردناک است که پیشنهاد دهندگان طرح مذکور، تخصصی در حوزه آموزش نداشته و بههیچ عنوان اهداف آموزشی در طرح وجود ندارد ؛ واضح است که لابیهای آموزشگاههای خصوصی و همچنین ناآگاهی نمایندگان از مأموریتهای ذاتی آموزش و پرورش، دلیل اصلی پیشنهاد طرح است "
گروه گزارش/ طرح اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارائه طرح یک فوریتی با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» موجب تحیر و تعجب کارشناسان و نیز فرهنگیان شده است . بر اساس این طرح قرار است آموزش تمامی زبانهای انگلیسی و غیر انگلیسی اختیاری و از محیط مدرسه خارج و به آموزشگاههای آزاد سپرده شود. هزینه آموزش نیز بر عهده دانشآموزان خواهد بود. « صدای معلم »…
" میل به «کارآفرینی» در فرهنگ ما نیز وجود ندارد، چرا که همیشه کارمند شدن راحتتر از آن است که خودتان کسب و کاری راه بیندازید ! "
روند و سیر شتابان تحولات و تغییرات وسیع اجتماعی و اقتصادی در جوامع مختلف میطلبد که آموزشهای مدارس نیز متناسب با نیازهای جامعه به روزرسانی شود.به همین دلیل آموزش محفوظات بیخاصیت و کماثر باید به آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی و توانمندسازی افراد در مدارس تغییر کند.اما سیستم آموزشی فرسوده، ناکارآمد، خلاقیتکُش و نامتناسب با نیازهای حال و آینده جامعه توان تحقق چنین امر خطیری را ندارد.در سیر این تغییرات، مدارس کشور…
" وقتی مسئولین بالاتر نه تنها عذرخواهی نمی کنند بلکه با یکی دو پیام که کتاب تحویل داده شد و به زودی می رسد و .... جواب می دهند معلم هم سر کلاس دانش آموز را به دلیل نداشتن کتاب جریمه می کند و مسئول مدرسه هم می گوید قرار نیست دانشمند شوید ! "
وقتی می خواهم درس بپرسم دانش آموزانی مضطرب می گویند درس نخوانده اند و وقتی علتش را می خواهم بدانم می گویند:هنوز کتاب نداریم! بعضی می گویند برویم کتاب را کپی کنیم یا از اینترنت بگیریم ولی تعدادی از ما یا به اینترنت دسترسی نداریم و بعضی هم گوشی نداریم .بعضی معلمها برای بچه هایی که کتاب نداشته و نتوانسته اند درس بخوانند جریمه تعیین کرده اند. بعضی از مسئولین مدرسه…
" این متن بخشی از درس سوم کتاب جامعه شناسی پایه دوازدهم رشته ی انسانی ست . مولفین کتاب درسی که احتمالا کارشناسانی از حوزه علوم اجتماعی هستند، برای تعریف مبحث نظم اجتماعی ، از بی نظمی مشاهده شده توسط راوی خاطره ،کمک می گیرند "
بالاخره ورزشگاه آزادی، در بازی تیم ملی فوتبال مردان ایران و کامبوج، میزبان زنان فوتبال دوستی خواهد بود، که سالها مطالبه ورود به ورزشگاه داشته اند اما همواره با مخالفت روبه رو می شدند، تا امروز که با فشار های فدارسیون جهانی فوتبال ( فیفا)،زنان حق ورود به ورزشگاه،ان هم به صورت محدود یافتند. و متن کتاب درسی مدرسه ات هم این را ثابت می کند که مانند تمام سالهای گذشته اگر…
من معلم به جای مطالعه و کسب آگاهی و استفاده از یک رسانه برای تنویر افکار و ترویج آگاهی ، به ابزاری برای تأیید رفتار ناشایست رسانه ها جهت بالا بردن تیراژ چاپ و بیننده برنامه های آب رفته شان ، تبدیل شده ام !
چرخ های اقتصادی کشور در بین تمامی وزارتخانه ها بیشتر با وزارت نفت می چرخد چون تک محصولی بودن و وابستگی ما به این موهبت الهی و طبیعی هنوز به پایان نرسیده است که صد البته نامش این همه در بوق رسانه ها نیست . شاید منزلت و اهمیتی که دولت و مجلس برای آموزش و پرورش مدام متذکر می شوند نه در پی انجام سیاست های پشتیبانی و واجبات ملزوم ،…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان شهرستان طبس در انتقاد از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" تکریم منزلت " معلم " در ادبیات فاخر ما آن چنان بزرگ شمرده شده که بسیاری از بزرگان هستی خود را در هست او دانسته اند "
حمید رضا کفاش / معاون پرورشی و فرهنگی اسبق وزارت آموزش و پرورش
معلم در فرهنگ دینی و ملی ما واژه مقدسی است، خوبی های او را به ماهیان دریا که غیر قابل شمارش است تشبیه کرده اند، مقام او مقام انبیای الهی است. " من علمنی حرفا، فقد صیرنی عبدا " در شان و منزلت او گفته شده است. پرکردن دهان او از در گرانبها بخشی از جبران تعلیم خیر توسط اوست. بوسیدن دست مبارکش از جمله موارد مجاز دست بوسی عنوان شده است.تکریم منزلت او…
جستار گشایی آذربایجان مهد خرد و اندیشهورزی است و نام شهر تبریز به عنوان شهر اولینها در ایران هماره خواهد درخشید. یکی از پیشگامان این ادعا ، میرزا حسن رشدیه تبریزی مؤسس مدارس نوین در کشور است. در اینجا با استناد به سخنرانیها و یادداشتهای صاحبنظران حوزه فرهنگی، نگاهی به زوایای پیدا و پنهان زندگانی پر فراز و نشیب میرزا حسن رشدیه میاندازیم. بنا بر یادداشت دکتر رحمتاله بیگدلی قائم مقام…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان شهرستان خمین برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئوولان اعلام می کند .
" علی رغم میل باطنی ما، دنیا سخت در کار تربیت شهروند جهانی است و کشورها با وجود انکار و امتناع ایدئولوژی ها و سیاست های بومی خویش، نمی توانند از همسویی و همراهی با این بازی خود را کنار بکشند. پیشگامان این مسیر ناهموار، معلمانی هوشیار و بیدارند که سخنگویان فکری و فرهنگی جوامع خویش محسوب می شوند.معلمانی که جهانی بیندیشند و منطقه ای عمل کنند. معلمانی که نه فقط آزاد، که آزاده باشند.معلمانی که غم نان، امانشان را نگیرد و تکرار اعتراض ها و پیگیری های صنفی، آرامششان را بر هم نزند.معلمانی که زیادی نباشند حتی اگر که خیلی زیاد باشند.معلمانی که به تیر و طعنه ی چپ یا راست، رانده نشوند.معلمانی که از اصول گرایی یا اصلاح طلبی خویش به ستوه نیایند. معلمانی که اجازه ندهند يكي ديگر در درونشان بنشيند و بينديشد. و بالاخره معلمانی که از شوق آموزش ، دردمند باشند اما در بند نباشند "
از تمام معلمان دنیا در طول سال فقط یک بار و آن هم در پنجم اکتبر تقدیر به عمل می آید.اما از معلمان ایرانی ، دو بار در سال یاد می شود.یکی در ابتدا و دیگر در انتهای سال تحصیلی. شاید ایران تنها کشوری باشد که در آن با این دو روز، بیشترین حجم تجلیل و تکریم زبانی از معلمانش می شود ، در حالی که معلمان به گواهی شکوه و شکایات معمولشان…
" می توانیم ادعا کنیم کارکردهای منفی آن بر اهداف و رسالت های انسانی آن پیشی گرفته است، و به همین دلیل است که در سیستم تربیتی ایران، اغلب مدارس داستان توسعه خلق نمی کنند. داستان هایی که دانش آموزان بتوانند زندگی خویش و آیندۀ خویش را تحت لوای آنها بسازند و با ورود به جامعه و در سنین بزرگسالی توسعه را با آنها معنا کنند "
دبستان و دوران مدرسه با تمام خاطرات تلخ و شیرین اش، روزی به خان آخر خواهد رسید. کتاب های درسی تمام می شوند، آزمون ها و امتحانات به سر می رسند، ماه مهر و بهانه هایش و ماه خرداد و اضطراب هایش سپری می شوند. زنگ های ورزش و هنر و زنگ های ریاضی و قرآن و علوم می گذرند. صف های صبحگاهی و زنگهای آخر هر چهارشنبه به آخر می رسند.…
" امروز شاکی هستیم و ناراحت از اینکه علم در مقابل دین تعریف می شود ؛ دانشمندان علمی از دین جدا هستند ؛ خروجی آموزش و پرورش انسانهایی سکولار و بی دین هستند و.... .اما هیچ وقت از خود نمی پرسیم که چه کسی قرار بود به کودک ما مسیر الهی زیستن را بیاموزد؟چه کسی قرار بود ادب دینی را بیاموزد؟ "
ایرانی ها در روند توسعه کشورشان دو اشتباه بنیادی انجام داده اند .اولین قدم های این اشتباه در حدود 100 سال پیش درست در زمانی که اولین مکتب خانه های جدا از مساجد به نام مدرسه تشکیل شد، برداشته شدند. اولین اشتباه احداث مدارس در مقابل مساجد بود و دومین اشتباه احداث تربیت معلم در مقابل حوزه علمیه. از حدود 100 سال پیش ما به صورت ناخواسته ، به ضمیرناخودآگاه کودکانمان…
کسی هزینه برای سلامت معلم را سرمایه گذاری تلقی نمی کند !
آموزش و پرورش با 15 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون نیروی انسانی خدوم و وارسته در قالب عوامل آموزشی و اداری ظرفیت عظیمی را فراهم ساخته است تا صیادان فرصت طلب ، یکی پس از دیگری مترصد صیدخویش از این خوان گسترده باشند. از سیاست پیشگان لاف زن گرفته تا مافیای بازار کنکور ،حراج کنندگان کتابهای کمک درسی، فروشندگان نوشت افزار ، چرتکه سازان بازار خلاقیت،صاحبان مدارس غیر دولتی…
" نمایندگان مجلس بدون توجه به اسناد بالا دستی آموزش و پرورش و صرفا جهت اقناع افکار عمومی در جهت افزایش سبد رای خود با تصویب قوانینی (تبصره ۱۰ماده۱۷ قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، خریدخدماتی، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی) در تضاد با سند تحول بنیادین عملا نظام آموزشی عمومی را به حیاط خلوت خود تبدیل نموده و بدنه آموزش و پرورش را وسیله ای برای اهداف سیاسی و انتخاباتی خود تبدیل کرده اند"
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط ولی یک دانش آموز برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
چرا در دولت تدبیر و امید دانش آموزان و مشکلات مدارس زیاد در اولویت اول قرار نمی گیرند ؟
مجیدشاهی/ مسئول ستاد فرهنگیان حزب اعتدال در استان یزد در دوران انتخابات - خبرنگار و معلم از ناحیه دو یزد
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان یزدی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" تبریک واقعی را باید به موسسات کنکور و غیر انتفاعی می گفتید که از صدقه سر 14 میلیون دانش آموز و 2 میلیون فرهنگی درآمدهای میلیاردی به جیب می زنند! "
حیدر بایزیدی/ فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش منطقه زیویه
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید (99-98) رئیس جمهور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان ،فرهنگیان و اولیا در پرسشی از دانش آموزان خواست تا نظر خود را در باره نحوه ی شاداب سازی محیط مدرسه بیان کنند . به نظر می رسد مهر که می آید انگار بی مهری ها نسبت به آموزش و پرورش با این دست سوالات بیشتر خود نمایی می کند ! سوال مهر ماه رئیس…
زیر باران یاد مردی شد دلا عاقبت تصمیم کبری فهم لا گر چه انگشتی به ابهامی فکور پتروسی (پطروسی ) را شد که گم در سیل ها یاد آن سارا اناری شد کنون یاد اکرم خواهر امین هر کجا یاد آن زاغک پنیری قالبی شد که با روباه مکری برملا سمفونی پاییز را یاد آورم هدیه با زاغی کلاغی همنوا نانوا گرمی تنورش گرم باد گر چه کیلی نان رعایت نانوا نان…
" رشد و نمو فرهنگی به همراه رشد و توسعه سیاسی یعنی تحقق خواسته ها و مطالبات "
در آغاز نوشتار تعریف مشترک و معمولی از واژگان و تعابیر توسعه فرهنگی، توسعه سیاسی و سیاست را به رشته تحریر درآورده و سپس به ارتباط هر یک اشاره نموده و نقش و جایگاه هر یک را در تعامل با یکدیگر در راستای برآورده شدن مطالبات جامعه به واکاوی بپردازیم. به تحقیق توسعه فرهنگی و توسعه سیاسی زمینه ساز تحقق مطالبات و انتظارات یک جامعه و افراد آن می گردد. مبنای توسعه…
" رؤیاهای این دختران با استعدادهای سرشار از یک جهت قربانی عدم توسعه یافتگی و برنامه ریزی در بخش زنان عشایر شده و از طرفی به خاطر وجود نقص فرهنگی نیز مطالبه ای برای آموزش و پرورش دختران از سوی جامعه عشایری وجود نداشته و یا بسیار اندک است "
اخیرا رئیس سازمان امور عشایر ایران در مصاحبه با ایلنا با انتقاد از کمتوجهی به زنان عشایری گفت در حوزه عشایری بخش زنان مغفول و مظلوم واقع شده است، اما مهمترین مسائل زنان و دختران عشایر چیست؟ بارها دیده و شنیده ایم که زنان عشایر زودتر از آن چه که فکر کنیم پیر و شکسته می شوند و دیری نمی پاید که رنگ جوانی از رخسار دختران کم سن و سال محو…
" واقعیت این است که اعضای شورای مرکزی حزب که پستهای مدیریتی دارند و در 6 سال گذشته با حمایت بدون قید و شرط از وزرای آموزش و پرورش بعضا به موقعیت هایی دست یافته اند، الان نمی خواهند با حمایت از یک محکوم موقعیت خود را به خطر بیاندازند "
شیوه اطلاع رسانی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خصوص اجرای حکم تعلیقی 30 ماه حبس آقای فرج کمیجانی، شگفت انگیز و یا حداقل غیرعادی است. ابتدا آقای عادل عبدی عضو شورای مرکزی این تشکل به انصاف نیوز گفت : "مربوط به همان [محکومیت] پروندهی سال ۹۴ است و قطعی شده است. حدود یک سال و نیم دربارهی تعزیری یا تعلیقی بودن آن ابهامی بود. هماکنون باز هم با ابهام روبه رو است…
کارشناسان محترم ! لطفاً به جای مدارس به فکر ایجاد یک درآمد پایدار و قابل اتکا برای آموزش و پرورش باشید. منابعی که در قانون شوراهای آموزش و پرورش و سهم آموزش و پرورش از درآمد شهرداری ها و برخی وزارتخانه ها نظیر وزارت نفت بسیار بیشتر و پایدارتر هست
کافیست اندکی به لایه های کلمات ، جملات و رفتار سروران ستاد آموزش و پرورش نگاهی انتقادی کنیم . یا اینکه دست به تفسیر و رمزگشایی از بیانات این عزیزان بزنیم. نگاهی تحلیلی در خصوص مافیای کنکور ، لباس فرم مدارس ، سرویس مدارس ، بوفه مدارس ، توزیع کتب درسی در مدارس ، حساب متمرکز مدارس و.. بسیار جالب خواهد شد . در ورای توجیه ها ، دلیل تراشی ها و منطق…
" اطلاع از اینکه هر مدرسه، ناحیه یا استان چقدر درآمد و منابع داشته است و چگونه آن را مصرف نموده است، حق جامعه است "
کمتر معلمی پیدا می شود، که روز اول مهرش با سوالاتی از سوی دانش آموزان و یا در محافل خصوصی در مورد پول هایی که مدارس دریافت می کنند، بازخواست نشده باشد. اغلب سوالات نیز، با زبانی گزنده و بعضا با اتهام مطرح می شوند. همراه با حساب های سرانگشتی شان، "پول ها را چه می کنید؟" مودبانه ترین ابراز بیانی است، که برای ابهام در مورد اعداد و ارقام دریافتی…
مدارس مان به طرز شگفت آوری کوچک مانده اند! همان مکانهای مهمی که اگر به اندازه کافی مورد توجه قرار میگرفتند، اکنون جامعه ای مترقی تر و متعادل تر و متوازن تری داشتیم.مدارس با اینکه مشهورترین و پر آوازه ترین مکانها در تمامی کشورها هستند، اما با کمال تأسف در کشور ما بسی مهجور و محقّر مانده اند. بانکها، ادارات، مکانهای تجاری، فروشگاهها، مراکز دلالی، آپارتمانها، ویلاها، مراکز تبلیغاتی و ... بزرگ…