" پرسش « صدای معلم » این است که چرا ایشان و افراد همفکر آقای حاجی بابایی آن قدر که در مورد خصوصی سازی آموزش و پرورش حساس و پی گیر هستند در مورد فروش املاک این وزارتخانه حرفی نمی زنند و موضع آن ها سکوت و انفعال است ؟"
محمدعلی وزیری بازنشسته و مشاور مدیر کل آموزش و پرورش یزد
گروه استان ها و شهرستان ها/ علی رغم انتشار چند گزارش صدای معلم در مورد فروش املاک آموزش و پرورش و از جمله اردوگاه منظریه ( شهید باهنر ) تهران تاکنون مسئولان وزارت آموزش و پرورش و از جمله حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سکوت کرده اند هر…
" روابط عمومی این اداره ظاهرا فرصتی برای مطالعه و پاسخ به این نامه ها و مطالب را ندارد "
گروه استان ها و شهرستان ها/ در گفت و گویی که صدای معلم با عبدالرضا فولادوند مدیر کل وقت آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران داشت ( این جا ) ؛ منشور حقوق شهروندی در این اداره مشهود بود اما به نظر می رسد که در شهر تهران چنین رویه ای حداقل تاکنون پی گیری نشده است . « صدای معلم » تاکنون انتقاداتی را از جانب فرهنگیان در مورد اداره…
« استقلال تعليم قرآن كريم » در كتاب و سنّت
رضا نباتي / مؤلف كتاب هاي درسي قرآن ، كارشناس قرآن سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي- دانشجوي دكتراي فلسفه تعليم و تربيت
بسم الله الرّحمن الرّحيم اشاره ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت آموزش و پرورش را مكلف به اجراي سند تحول بنيادين كرده است : « الف - دولت مكلف است براي ايجاد تحول در نظام تعليم و تربيت اقدامات زير را انجام دهد : 1- اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به نحوي كه كليه اقدامات وزارت آموزش و پرورش بر اساس اين سند انجام شود و اقدامي مغاير با…
" چه خوب است که بدون ملاحظات سیاسی و ایدئولوژیکی و با اتکاء به راهبردهای کاملاً علمی و فنی نسبت به نجات کشتی در حال غرق آموزش و تربیت اقدام شود و بدون هیچ تعصبی، عوامل تزاحم و موانع تعالی آموزش از سر راه نهاد آموزش و پرورش برداشته شود "
هر سال با پایان یافتن سال تحصیلی، میلیونها جلد کتاب درسی دور ریخته شده و در خوشبینانه ترین حالت راهی مراکز بازیافت می شود.امسال نیز بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در حالی با دهها میلیون جلد کتاب درسی وداع کردند که اغلب شان نه تنها کمترین دلبستگی و تعلق خاطر به آنها نداشتند، بلکه به طرز شگفت آوری از تک تک آنها خسته و منزجر نیز بودند. آنان بعد از هر…
" سازمان معلمان ایران به هیچ عنوان دنبال سهم خواهی و پست و مقام نبوده و نیست "
گروه تشکل ها/ در پی درج یادداشتی از جواد بابازاده با عنوان : " بطحایی سقف اندیشه و اخلاق در آموزش و پرورش را کوتاه تر کرد " نقدی بر عملکرد تشکل های فرهنگیان در وزارت سیدمحمد بطحایی ( این جا ) ؛ امین ثامنی از فرهنگیان فارس و عضو سازمان معلمان ایران نقدی بر آن نگاشته است .
" بطحایی سقف اندیشه و اخلاق در آموزش و پرورش را کوتاه تر کرد "
پس از انتخابات سال ۹۶ آن زمان که شخصیت های درجه اول سیاسی ، تمایلی برای نشستن بر روی صندلی وزارت آموزش و پرورش از خود نشان ندادند در رقابت بین نفرات ضعیف ، سید محمد بطحایی که خود را اصلاح طلب معرفی می کرد اما در نهان سَرو سِری با اصولگرایان داشت به مجلس معرفی شد و زمانی نزدیک دو سال بر صندلی وزارت تکیه زد ! دوره ی وزارت بطحایی را…
انتقاد یک آموزش دهنده سوادآموزی از عملکرد مسئولان ؛
گروه استان ها و شهرستان ها/ یکی از مطالبات آموزش د هندگان سوادآموزی در تجمع دو روزه در مقابل سازمان امور اداری و استخدامی در روزهای دوشنبه و سه شنبه 10 و 11 تیرماه ( این جا ) برگزاری آزمون برای همه گروه های 4 گانه و عدم اعمال تبعیض برای آموزش دهندگان بود . یکی از آموزش دهندگان نامه ی در این خصوص برای صدای معلم ارسال کرده است .
" اعتماد زمانی به وجود می آید که صداقت در گفتار و عمل داشته باشیم . با خیانت به اعتماد دیگران ، روابط انسانی و اجتماعی را به مخاطره و انزوا رهنمون نسازیم. اعتماد ورزیدن به یکدیگر در هر جامعه ای از درون گروه های کوچکتر به بزرگتر سرایت می کند "
دکتر محمود سریع القلم سی ویژگی برای عدم اعتماد به یکدیگر را نام برده اند ، در اینجا قصد دارم برخی از آنها را بیشتر باز نمایم ، چون اهمیت هر یک در زندگی ما بسیار بیشتر از مطالعۀ گُذرای آنهاست. تعدادی از این ویژگی ها با ضرب المثل هایی انطباق داده شده است که گویای اهمیت تجارب ارزشمند روابط اجتماعی گذشتگان ماست. آنان به طور تجربی در مابین خود ، این…
بده از نوکِ قلم رمز الست چیست پیام خبرِ عشق ، پراکنده شود، یار ، کدام زاده یِ عشق شدم ،کلِّ جهان ،عاشق شد در پس کوچه گذشتم پی معشوقه به کام من و معشوق ،گرفتارِ خطِ عشق شدیم که در این خط صراطی است ندارد انجام سال ها منتظرم ،تا به خطِ نقطه ،رَسم که نگار از بَرِ من منتظر است اهل کلام بر من و دوست ،ترحّم کند و ،راه…
اجرای طرح رتبه بندی معلمان با هزاران "اما و اگر" ؛ داستانی تکراری و خسته کننده
سالهای سال است معلمان درگیر تامین مسائل معیشتی اولیه هستند و مسئولین وعده رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن را می دهند. در سالهای اخیر از طرح رتبه بندی بعنوان نویدی برای رفع مشکلات معیشتی یاد می شود اما با عدم اجرا و تخصیص بودجه کافی، شاهد افزایش مشکلات معیشتی و بی اعتمادی معلمان به دولتها و مجلس ها هستیم. اینکه حقوق و رفاهیات معلم را به این طرح گره زده…
" بین سطح پرسشگری و مطالبه گری آگاهانه در یک سازمان توسط ذی نفعان که عمدتا " معلمان " تعریف می شوند و تعمیق فضای باز و تفکر انتقادی نسبت مستقیم وجود دارد "
پس از استعفای بطحایی بارها و بارها از پر رنگ شدن فرهنگ امنیتی در صدای معلم انتقاد کردم . در دولت های نهم و دهم فضا در آموزش و پرورش بسته بود . حراست ها در این دولت ها با دقت حرکات و سخنان معلمان منتقد را پی گیری می کردند و در بسیاری از موارد برای آنان در هیات های تخلفات اداری پرونده تشکیل می دادند . هنوز و پس از…
" شاید تلخترین قسمت ماجرا عدم نظارت کارشناسان اداری از روند مسائل جاری مدرسه و آنچه در مدارس پیش میرود باشد "
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان آموزش و پرورش بندر خمیر برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند . همهی آنان که عنوان مسئول در آموزش و پرورش بر دوش دارند چه از شهرستان و استان و یا مقامات کشور گاه و بیگاه بر لزوم عدم دریافت مبلغ از دانش آموزان…
اجازه دهید یک میلیون معلم فرهیخته بدانند که معاونان این دستگاه عریض و طویل چند مرده ، آموزش و پرورش ما را حلاجند؟ میزان دریافتی خالص هریک از معاونان شما واقعا چقدر است؟
گروه اخبار/ در نشست سه شنبه 25 تیرماه که گزارش آن در صدای معلم منتشر گردید ( این جا ) ؛ حمیدرضا حاجی بابایی به فیش حقوقی یکی از معاونین وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد که میزان آن بیش از 20 میلیون تومان است . « صدای معلم » ضمن انتشار این فیش حقوقی و دعوت از سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تنویر افکار عمومی از ایشان انتظار…
« مسکو بهتر نمی داند!»: ساختار بهینه، برای نظام برنامه ریزی درسی ایران
پس از گذشت نود سال از تجربه برنامه ریزی درسی در ایران این تجربه محدود به تالیف کتاب درسی، مدیریت از راه دور، محتوای غیر واقعی، برنامه درسی تلگرافی (طراحی در تهران و تلگراف برنامه به استان ها و شهرها)، ساختار شدیدا متمرکز، رویکرد تلقینی، ساده انگاری و رویکرد خطی شده است. ساختار برنامه ریزی درسی در ایران به نوفهمی Reconceptualization عمیقی نیاز دارد که در حال حاضر این نوفهمی تحت تاثیر…
" بی گمان طرح “معلم تمام وقت” یک طرح ضدِ آموزشی ست که با معیارهای داخلی و جهانی هماهنگ نیست. اجرای آن- که به باور بسیاری از معلمان نخستین گام برای افزایش آسیبزای ساعتهای تدریس است- خیانتی بزرگ به آینده سازان این کشور خواهد بود و به نظر می رسد که نخستین گام سرپرست کنونی و یا وزیر آینده باید توقف آن باشد!"
در سالهای نخست دهه ۸۰ و همزمان با گسترش اعتراضها و اعتصابهای معلمان در یک برنامه تلوزیونی که برای آرام کردن معلمان و با حضور یکی از معاونتهای سازمان برنامه بودجه تهیه شده بود جناب معاون در برابر این پرسش که چرا حقوق معلمان نسبت به کارمندان دیگر پایین است پاسخ داد: ساعت کاری کارمندان دیگر بیشتر از ساعت کاری معلمان است و بنابراین دریافتی آنها نیز بیشتر است؛ و با…
دختری ده ساله با نامِ سانازآنقَدَر وابسته شد بر سرو نازهر ورق از دفتری را می خریدابتدایش عکسِ او را می کشیدسرو نازش خواهری طنّاز بودخنده رو ، خوشگل ، زیادی ناز بود!از دبستان تا که بر می گشت بازسرو نازِ او ، می آمد پیشوازدیکته می پرسید بیست شد ؟ یا که کم؟گر نخندی کارتِ قرمز می دهماز قضا آن دخترِ کوچک شبیداشت جان می داد در سوز از تبیهر چه…
" امروزه دعوا بر سر اجرا شدن و نشدن سند 2030 است ولی تقریبا کل مجموعه آموزش و پرورش غیر از عده معدودی که شاید این سند برای دعوای جناحی بهره می گیرند، واقعا نمی داند که این سند چیست و محتوای آن چیست؟ یک مطالعه ساده می تواند مشخص کند که جامعه فرهنگی کشور به عنوان مجری اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، جز اسم آن چیزی نمی داند ! "
در چند روز اخیر اخباری مبنی بر معرفی پیش از موعد وزیر آموزش و پرورش به مجلس منتشر شده و دلیل آن هم افزایش مخالفت جناح های مختلف مجلس و حامیان دولت با سرپرست فعلی عنوان گردیده است.( خوب است که در این خبر اشاره ای به مخالفت یا موافقت فرهنگیان نشده است ). سایت عصر ایران این خبر را از صفحه خود حذف کرده است ولی این خبر در شبکه های…
" به راستی در دهه اخیر چرا شرایط رقتباری پیش آوردهایم تا معلمی که سالهای سال به شرافت خود مفتخر بوده و با سیلی صورتش را سرخ نگه میداشته، نهایتاً بر خاک مذلت افتاده و در پیش پای صاحبخانه (نوکر خانهزادی که از مسیر دلالی نونوار گشته) و همچنین اولیای دانشآموزی که از مسیرهای رانت و اختلاس و انواع دوز و کلک صاحب مافیای کنکور و همچنین هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان است، شیرجه رفته و به خاک ذلت و بدبختی بیفتد و به ناچار شرافت خاندانی خود را ارزانی دانشآموزی خنگول و بیسواد نماید؟! "
مهران مدیری کارگردان شهیر ایرانی است که شاید ماندگارترین و مردمی ترین آثارش سریالهای شبهای برره ، قهوه تلخ و مرد هزار چهره باشد.در مورد مهران مدیری دو نظر کاملاً متفاوت وجود دارد:کارگردان و هنرپیشهای که مسائل زیر پوست شهر را با تیزبینی و شجاعت به زبان طنز بیان کرده و سعی در به رخ کشیدن آنها برای مسئولین دارد.نظر دوم عکس این دیدگاه است؛کارگردانی حکومتی که با تمسخر واقعیات زیر پوست…
" به نظر میرسد نظام آموزشی ما به یک سازه منفک و جداشده از زندگی اجتماعی تبدیل شده است که هم برای دانش آموزان و هم برای مجریان خود تعالی و توسعه به بار نمیآورد. این مجموعه با به کارگیری الگوهای شبه نظامی اعم از صبحگاه و بلندگو، لباسهای یکدست، نظم و انضباط و بهره گیری از تنبیه و تشویق سعی در یکسان سازی دانش آموزان و تبدیل ایشان به انسانهایی بی تفاوت و حرفشنو دارد "
سیدمحمد زرهانی/ پژوهشگر در حوزههای انسانشناسی، جامعهشناسی
-خانم به خدا ما صحبت نکردیم. -بیرون! – خانم شما حواستون نبود فکر کردید من دارم با پرهام حرف میزنم ولی به خدا… . -گفتم بیرون! این شکل از مکالمات کوتاه غیر دوستانه در زنگهای آخر کلاسهای پرتعداد دبستانهای دولتی و بعضا غیر دولتی امر چندان غریبی نیست. دبستانها ساعات زیادی از زمان کودکان را با هدف آموزش و پرورش در اختیار دارند. اما هر چه در تحقق این هدف به انتهای…
" این هم زیستی مبتنی بر نگاه ملی ما در کنار پیگیرهای صنفی است که به نوعی مشق پیوند « پایی در جامعه» و« پایی در حکومت» است "
علیرضا هاشمی سنجانی/ دبیر کل سابق و عضو سازمان معلمان ایران
کنگره کشوری سازمان معلمان ایران در بیستم ماه جاری در حالی برگزار شد که هنوز این سازمان بر عهد پیشین خود باقیست. کنش جمعی بدون پایه «اصلاح خود» به سرانجام نمی رسد و کژراهه ای بیش نخواهد بوددو دهه فعالیت، همراه با فراز و فرود، کوله باری از تجارب بسیار به ارمغان آورده که حاصلش امروز در مشق «وصل» شکوفا می شود.نگاهی به مهمانان کنگره، شخصیتهای اجرایی، فعالین مدنی، کنشگران صنفی و…
" آمار دانشگاههای پیام نور، کابردی، آزاد، فنی و حرفهای، فرهنگیان و تمام دانشگاههای کشور را حساب کنید، متوجه میشوید 2859 مرکز آموزش عالی داریم. حالا به تعداد مراکز آموزش عالی کشورهای دیگر دقت کنید. چین 2481، هند 1620، آلمان 412، انگلیس 291، کانادا 329 "
به غیر از ایران، تقریبا در اکثر کشورهای دنیا، بدنه پزشکی متصل به آموزش عالی است. همچنین جدایی پزشکی از آموزش عالی، آنچه را که بدوا به ذهن متبادر میکند، عدم دادوستد بین علوم پزشکی و سایر علوم است که ما از پدیدهای به نام ناهمزمانی دانش رنج میبریم. یعنی در واقع دانش با اجتماع و اقتصاد و فرهنگ، ارتباطی که باید داشته باشد، ندارد. هابرماس، نظریهای را ابراز میکند تحت…
بايد از سرپرست جديد آموزش و پرورش پرسيد: «بعد از گذشت ۵ سال و با وجود وعدههاي مختلف از سوي مسئولان دولتي از رئيسجمهور گرفته تا رئيس سازمان برنامه و بودجه و وزراي مختلف آموزش و پرورش که هنوز رتبهبندي به فاز اجرايي وارد نشده است چه نيازي به وعدههاي جديد ميباشد؟»
خبر بسيار کوتاه بود. بعد از تکذيب و تاييدهاي فراوان بالاخره اصل خبر مورد تاييد قرار گرفت. سيدمحمد بطحايي وزير آموزش و پرورش «استعفا» داد. با «استعفاي تحميلي» بطحايي سرنوشت بسياري از طرحهاي زمان وزارت او از جمله طرح رتبهبندي معلمان در هالهاي از ابهام قرار گرفت. اگرچه بطحايي دليل استعفاي خود را شرکت در انتخابات مجلس اعلام کرد اما به باور کارشناسان و صاحبنظران اين «استعفاي نابه هنگام» دلايل ديگري دارد.…
" اگر ایمیل ندارید ، یعنی شما وجود خارجی ندارید! "
مقدمه داستان زیر برای ما انسانها چنین پیام می دهد که زندگی کردن به همّت والا ، به برخاستن و حرکت کردن ، به رفتن و جست و جو کردن و به نیّت خالص ، به اراده و پشتکار و نومید نشدن و به صبر و شکیبایی برای رسیدن به سرمنزل مقصود نیاز دارد. داستان زیر می گوید قدم اولیه را باید کوچک برداشت و هرگز زیاده خواه نبود چون می توان…
" انتظار می رفت با شفافیت و صراحت رخداد رسانه ای شده و با ارتباط شخص جنابعالی با رسانه ها و عوامل ذی نفع به شدت با این پدیده ی نامبارک برای همیشه برخورد گردد"
ضمن آرزوی توفیق و معرفی و کسب رای اعتماد برای شما از جانب مجلس محترم ، توجه جنابعالی را به دو نکته اساسی و راهبردی جلب می نمایم : 1- دارا بودن روحیه ی تحدی طلبی، تهاجمی، شفافیت و جدیت در پرداختن به اصلاحات ، تغییرات و تحولات ساختاری در آموزش و پرورش کشور و کاربست توام با عقلانیت ، تدبیر و حمیت لازم در کاستن از فربهی نظام اداری و مقابله…
تاریخ ایران مدرن که خط شکلگیریِ کارخانههای فولاد تا هویت ملی و درصد نسبتیِ جمعیت شهرنشین به روستایی-ایلاتی را مورد بحث قرار میدهد، گوشهچشمِ ناگزیری نیز به نهادهای آموزشی بهخصوص آموزش و پرورش دارد؛ مثلاً اینکه؛ چطور "میرزاحسن تبریزی" کولیِ تحققِ ایدهی "مدرسه" شد، تا نقشی از مدارس نوینِ دنیا را بر چهرهی عبوس اکابر بکشد و نیز بتواند، شکل "خواص"خواهیِ "دارالفنون" و "مشیریه" را با طرحی نو براندازد و عامهی…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان تهرانی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" باید سیستم ارزشیابی شفاف، عدالت_محور و پاسخ گو باشد "
جستارگشاییبرداشت عمومی از حذف کنکور آنست که هر کسی می تواند در هر رشته و شهری در دانشگاه مطلوب خود ثبت نام و ادامه تحصیل دهد. در صورتی که این داستان نه منطقی است و نه عملی! داستان اصلی کنکور چیست؟کنکور کشمکشی بین وزارتین آموزش و پرورش، علوم و مجلس بوده و دو قطعه دیگر پازل کنکور خانواده های سرگردان و مافیای کنکور می باشد.از دیرباز سازمان سنجش به عنوان بازوی اجرایی…
" دستگاه آموزش و پرورش به عنوان اولین نهادی که در زمینه فرهنگ و آموزش نگاه ها رابه خود معطوف می کند، در باب آموزش چنین مهارت ها و توانایی ها نیز کارنامه قبولی ندارد و برگزاری دوره های ضمن خدمت یا کارگاه های متعدد در این موضوعات راهگشا و اثربخش نبوده است "
به مدد فضای مجازی و در سایه گسترش روزافزون تبادل اخبار و اطلاعات در شبکه های مختلف اجتماعی، روزانه حجم انبوهی از اخبار درست یا نادرست (دراصطلاح ، زرد) منتشر می شود.گاهی دیده شدن و به اصطلاح لایک خوردن یک خبر نادرستی که بعد تکذیب می شود یا وارونگی آن تصحیح می شود، بیشتر از اصلاحیه یا اصل آن است. اشتیاق ما برای واکنش نشان دادن سریع در برابر این گونه…
گروه رسانه/ در نشست تخصصی نقد کتاب " مرگ مدرسه " که با حضور اساتید و علاقه مندان در خانه اندیشمندان علوم انسانی دیروز دوشنبه برگزار گردید در بخشی از مراسم یادداشت دکتر خسرو باقری استاد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران قرائت گردید . متن کامل این یادداشت به نقل از کانال شخصی خسرو باقری به شرح زیر است .
چه میشود هنگامی که فردی غیرمتخصص و بیتجربه در مصدر مدیریت قرار میگیرد؟
چه میشود هنگامی که فردی غیرمتخصص و بیتجربه در مصدر مدیریت قرار میگیرد؟ با یک نگاه می توان این پیامدها را تصور کرد: * نمایش، ظاهرسازی و دروغهای پیدرپی برای وارونه نشان دادن واقعیتها * سقوط کارآمدی و به هدر رفتن منابع * به حاشیه راندن افراد متخصص و مجرب و استفاده زیرمجموعه بیتجربه و ناکارآمد. * لذت پنهان استفاده از امکانات مالی توسط افرادی ناشایست که لیاقت جایگاهشان را ندارند. معمولا…
روزِ طوفانی صَنَم ناگه پریدمادرش را گشت چون جایی ندیدگفت خوابیدم کلاسم دیر شدبا لباس و کیفِ خود در گیر شدزود پوشید آنچه را پوشیدنی ستبا شتابی که ز کودک دیدنی ست !بر خبرهایِ رادیو گوش ندادزیرِ باران تا دبستان ره فتاددر خبر بر مردم هشداری بزرگداده بودند از پیِ طوفان ، ز گرگمادر آمد نانِ تَفتانی به دستدر گشود و رویِ سکّویی نشستدید در باز است دختر خانه نیستنان را انداخت…
اگر ما معلم را مجبور به ریاکاری کنیم، آنها چه چیز میخواهند به فرزندانمان آموزش دهند؟
قرار بود «معلمی شغل انبیا» باشد. شاید زمانی بود؛ شاید هم هنوز باشد. بیشک میلیونها معلم در ایران و جهان هنوز هم صادقانه و پیامبرگونه وقت و عمر خود را فدای دانشآموزانشان میکنند؛ اما دستکم فجایعی همچون خبر آزار جنسی اخیر به ما تلنگرهایی میزند که بد نیست گهگاه، دست از تعارف و تمجید معمول برداریم و نگاهی آسیبشناسانه به وضعیت آموزش و پرورش کشور بیندازیم. بنای کهنی که به باور ما،…
" وزرای قبلی ، ما معلمان را ندیدند محکوم به شکست و ورشکستگی شدند ، شما چطور عمل خواهید نمود ؟ "
از سال 1390 تاکنون ، آموزش و پرورش در برزخ به سر می برد ، یا بهتر است گفته شود آموزش و پرورش تاوان به هم ریختگی نظم سازمانی خود را پس می دهد. بر هم زدن روال عادی و تغییرات غیرعادی و ناموزون آن ، اگر در سه دهۀ نخست آغاز تغییرات ، مشهود و قابل حس و ادراک نبوده ، کاملا طبیعی است ، چون تغییرات اجتماعی برای نمایش و…
" آنچه این آموزش و پرورش سعی دارد از شهروندان و نسل فردا بسازد با آنچه دنیای واقعی کنونی - که بهشدت رقابتی و با تشتت آرا روبه روست- از آنها انتظار دارد در یک راستا نیستند "
دکتر سیدمحمدحسن حسینی/ دکترای آموزش و روش تدریس از دانشگاه میسور هندوستان
"Dr S.M.H.Hosseini could be an effective team-leader and facilitator. He could be a valuable asset to any institute of higher learning committed to academic excellence and to the cause of nation building. He has also the capacity for hard work." -- Prof. S. Dasan – Dr Hosseini PhD Guide, India یادآوری: در همین ابتدا عرض کنم که 24 سال هست که حتی مجوز تاسیس یک موسسه آموزش زبان و یا یک مدرسه…
" در برنامه های معاونت پرورشی برنامه هایی چون کتابخوانی ، شعر خوانی ، درختکاری ، گردش در طبیعت و شنیدن موسیقی جایی ندارند . در اغلب مدارس کتابخانه مجهزی برای کودکان ایجاد نشده است و زمینه آشنایی با آثار و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای کتاب کودک فراهم نشده است . در مدارس ما از آموزش موسیقی و یا اجرای موسیقی حتی به مناسبت های خاص خبری نیست . برنامه های صبحگاه هم اغلب با دعای روزانه و گاه شعارهای تکراری برگزار می شود"
فاطمه سادات اشرفی زاده / عضو شورای نویسندگان صدای معلم
ادبیات از مقوله هنر است که با زیبایی شناسی و احساسات پیوند دارد. خواندن یک شعر یا داستان ، دیدن یک فیلم گاه تاثیراتی ماندگار بر انسان به جا می گذارد که تا سالها در ذهن می ماند . ادبیات کودکان ، یک شاخه از ادبیات است که شامل آثار مکتوب ، فیلم ، نمایش ، رسانه های صوتی – تصویری و برنامه های تولیدی است که به طور تخصصی برای کودکان…
پس شما کی می خواهید کاری که بابت آن حق الزحمه می گیرید را درست انجام دهید؟
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه های متعددی تاکنون در مورد وضعیت ستاد اسکان فرهنگیان و خانه های معلم برای صدای معلم ارسال گردیده است . آخرین آن ، گزارش صدای معلم در مورد اردوگاه میرزاکوچک خان جنگلی در رامسر بود که هیچ یک از مسئولان در مورد آن پاسخ گو نبودند . ( این جا ) نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان برای صدای معلم ارسال گردیده است .…
آقای مسئولی مثل جناب " اللهیار ترکمن " قوانین آن را نقض کند و بعد صحبت از جذب ۱۰۰ هزار نیرو برای طرح تمام وقت خود برای شهریور ماه می کند. در حالی که از جذب ما به نیرویی با شرط و شروط یاد می کند ؛ اگر اعتباری نیست برای هیچ احدی نباید باشد!
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یک معلم حق التدریسی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند . جناب آقای روحانی روی سخنم با شماست ، به داد ما معلمین بخت برگشته حق التدریس برسید . آیین نامه با فراز و نشیب های بسیار و با مخالفت های شدید در گلوگاه دفتر هیات…
" نخستین قربانی این شرایط، عدالت و اخلاق و انصاف و در یک کلمه فضیلتهای انسانی است که جامعه بدون آنها دوام ندارد "
یکی دو هفته پیش در بزرگداشت خانم توران میرهادی چند دقیقهای سخن گفتم با این موضوع که چه چیزی از تجربههای توران میرهادی در این دوره برای جامعه ایران اهمیت دارد. بحث را با اهمیت تجربههای ایرانی شروع کردم، تجربههایی که از آنچه در جهان گذشته و میگذرد، بهره میبرد، اما مسئلهای را که میخواهد به آن پاسخ بدهد، اینجایی و اکنونی است. گفتم یکی از چهرههای موثری که در تجربههای مهمش باید…
میان ، گل بوته هایی ، غنچه ای را ندیدی منزوی در ، گوشه تنها به پیرامونِ خود ، گاهی نگاهی کی آید آن زمان گویِش به نجوا میان ، گل بوته هایی خودنمایی فرامش غنچه ای هستم چه ویدا قلم فرسا به دل ، لوحی نگارم ادب ، آداب را حرمت به هر جا ز سعدی بشنوی گویم برایت بزرگی با خِرد ، اندیشه زیبا به سن ، سالی نباشد آن…
خلاصه مدرسه محوری می گوید که هر مدرسه حداقل باید دخل و خرجش بالانس باشد و مدارس همه جانبه به مرحله خودکفایی رسیده و دست به جیب دولت دراز نکند !
همسایگان یاری کنید عصر اولین آدینه تابستان با صدای زنگ سرزعیم روابط عمومی جوان ، خوش فکر و انرژیک ناحیه ۳ چرتم پاره می شود پس از چاق سلامتی پیشنهادی در خصوص کمک گرفتن از همسایگان جوار مراکز آموزشی برای بازگشایی بهینه مدارس می دهد و اینکه در پردازش این طرح یاری اش کنم .رایزنی با اولیا و همسایگان جوار مدارس جهت حل و فصل مشکلات مدارس کم برخوردار روی کاغذ طرح…