گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان زنجان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" فضای غالب سیستم ستادی آموزش و پرورش همچنان مخالف نقد است "
محمدرضا شهریاری/ فرهنگی - دانشجوی دکترای عرفان،کنشگر سازمان های مردم نهاد
مشاركت كاركنان و گروه های هدف در برنامه هاي هر سازمان ، نقش به سزايي در مديريت آگاهانه و واقع بينانه آن سازمان داشته و مراقبت بر نحوه ي انجام امور توسط خود كارمندان (به ویژه کارکنان نخبه و صاحب نظری كه بيش ترين صلاحيت را در اين خصوص دارند ) كمك شاياني به شناسايي نقاط قوت و ضعف آن سازمان خواهدنمود، البته خود موضوع اعتقاد و باور به مشارکت کارکنان در…
" در کشور ما ، دسترسی عموم مردم به آموزش باکیفیت و عادلانه به یک آرزو تبدیل شده است. تنوع شگفت انگیز مدارس ، بحران نیروی انسانی ، عدم سرمایه گزاری بهینه در آموزش ، سیاست زدگی نظام آموزشی ، نبود تجهیزات فنی در مدارس ، وجود مدارس و کلاس های فرسوده و غیراستاندارد و... دستیابی دانش آموزان به آموزش فراگیر و کیفی را در سالهای آینده دور از ذهن ساخته است "
چند نکته و چند تذکر آموزش حقوق بشر است، یک خیر همگانی و مسئولیتی همگانی است.این شعاری است که یونسکو، برای روز جهانی آموزش در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ برگزیده است. این روز که اکنون دومین سال برگزاری آن بزرگ داشته می شود، از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد تا تاکیدی بر نقش آموزش بر روی گسترش صلح و پیشرفت باشد.امسال دومین سالی ست که کشورهای عضو سازمان ملل متحد…
" اهمیت به آموزش تاریخ و تکنولوژی و IT از ویژگی های بیشتر این کشورهاست. آنان با آموزش تاریخ ، استقلال و آزادی کشور خود را با تمام رخدادهای تلخ و شیرین سپری شده به کودکان آموزش می دهند تا فردا فردی وطن دوست تربیت شود و از بیان واقعیت های شکست ، بیمی ندارند چون معتقدند که تمامی رویدادهای تاریخی همچون عمر یک سالمند ، زندگی شده است و با انکار ما ، واقعیت آن حذف نمی شود. مهمترین ویژگی دیگر آموزش در این کشورها آن است که از محدودیت جنسی تبعیت نمی کند "
مقدمه محتوای آموزشی ، حیطه های فراگیری علوم مختلف توسط دانش آموزان را مشخص می سازد تا بر اساس آن و با توجه به ذوق و علاقه و استعداد ، برای شغل آینده خود تصمیم بگیرند. البته هر جامعه ای می بایست شرایط قبل ، ضمن و بعد این جریان را با تنظیم برنامه ای مدون و با اهدافی از پیش تعیین شده ، مشخص سازند و گر نه تمامی انرژی و…
" فرهنگ عذرخواهی و پذیرش خطاها و اشتباهات، خود نشانه عقلانیت و توسعه یافتگی است. در حالیکه فقدان آن که به دلایلی مانند عدم عقلانیت، تکبر، غرور، خشم، شرم، ترس از تنبیه و جزا، ارزش نبودن عذرخواهی، درونی نشدن این باور و غیره اتفاق میافتد، از نشانههای توسعه نیافتگی میتواند باشد، بهویژه اگر این موضوعِ مهم، به حوزه روابط اجتماعی و مهمتر از همه، رابطه سرنوشتساز حکومت با مردم مربوط باشد "
فیلم کوتاه ۵ دقیقهای «بهترین بابای دنیا» (World's greatest dad) ویدئوی کوتاهیست با مضامین تربیتی، اجتماعی که پیام اصلی آن حول محور توانایی گفتن متأسفم (sorry) به عنوان یک مهارت اجتماعی مهم میباشد. در این فیلم کوتاه، پدر تلاش میکند به نحو شایسته و در یک موقعیت واقعی، مهارت «عذرخواهی» و گفتن «متأسفم، ببخشید» را به کودک خود بیاموزد، اما با مقاومت و لجبازی دختر کوچکش روبه رو میشود. شاید بهترین جمله…
" وزیر آموزش و پرورش و استاندار فارس صدای فرهنگیان واقعی را بشنوند ! "
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان استان فارس برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" روزگار کنونی روزگار "خردورزی و طرح چراها و چگونه ها" ست. مخاطبین آموزش و پرورش (عوامل سهیم و موثر)، انتظار دریافت پاسخ هاي منطقی برای "نبودن ها" و "نشدن ها" دارند "
زهرا بهروزی امین/ رئیس گروه بررسی های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش
در حالی بیست و ششمین سالگرد تصویب "قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش" (مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی) را به عنوان یکی از اثرگذارترین اسناد بالادستی آموزش و پرورش در جلب، جذب و توسعه مشارکت های همگانی گرامی می داریم که به موازات توفیقاتی که در ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش در سطح کشور داشته، همچنان بسیاری از مواد آن مورد کم لطفی عوامل تاثیرگذار در اجرای آن،…
" لازمه خردمندی این است که آدمی هویت خود را با باوری تعریف و تحدید نکند و در عوض آماده رها کردن اعتقادات خود باشد. ضدویروسی اگر باشد در گسستن پیوند «من» از ساحت پندار آدمی است. الگوی گفتوگو باید بهجای نزاع خواستهای متنازع دو طرف بدل شود به تقلایی دوسویه برای کاستن از جهل و بیخردی آدمی "
یکی از بدافزارهای گفتوگو، قطبی شدن بحث است. اینکه دو طرف بحث در شالودهها باهم مخالف باشند و عزمی هم برای مصالحه و کنار آمدن در کار نباشد. در این شرایط آدمها اغلب «طریق جدل» پیش میگیرند و رگ گردن کلفت میکنند. اینکه حق و باطل کجاست بحث دیگری است. از قضا در این جدل کردنها راست و ناراست درهم میآمیزند و زیر غبار جدال مکتوم میمانند. عقلانیت انگار طمانینهای میطلبد ورای…
در سلسله فجایع زمینی و آسمانی سال ۹۸ برای هموطنان، شاید سیل سیستان و بلوچستان مظلومترین و نسبت به حجم خسارات و عظمت ویرانیها گمنامترین بلیه طبیعی باشد. دلیل این مظلومیت چندگانه و چندلایه میباشد:یکی از عمده دلایل این مهجوریت، مسلسل رویدادهای مهم و جهانشمولی چون شهادت سردار سلیمانی و هدف گرفتن سهوی هواپیمای مسافربری اوکراینی و پرپر شدن ۱۷۶ هموطن تحصیل کرده و عمدتاً نخبه است. این دو حادثه چون اقیانوسی…
هنرِ مردن است آيا عشق؟كه چنين جاودانه و زيباستمردن و باز زیستن در مرگراستی را که حالتی والاست! شغيعى كدكنى گفتهاند: «گذشته تنها در پرتو نور حال قابل تفهيم است و زمان حال را فقط در پرتو نور گذشته میتوان کاملا درک کرد.» تاريخ يک هنر است و مورخان هنرمندانى هستند كه آن را به تصوير مىكشند.در ميان سرما، بىمهرى و روزهاىِ فراق پشتِ فراقِ اين زمستان، خبر مىرسد كه صلاىِ پيرِ…
" در آموزش مهارت های زندگی ، هدف اصلی تغییر رفتار مخرب به سازنده است. این مهارت ها باید از دوران پیش از دبستان شروع شود و به نوعی در مدرسه و سربازی و دانشگاه و حتی مراحل بعدی زندگی در اجتماع ، مدام آموزش و بازآموزی انجام بگیرد اما متأسفانه هم به دلیل ناآگاهی والدین از اصول فرزندپروری و هم اهمیت ندادن به این جنبه بسیار مهم آموزشی از سنین پیش از دبستان ، این مهارت ها از کودکی در وجود کودکان نهادینه نمی شود و امکان یادگیری آسان آنها در کودکی از بین می رود "
مقدمه از زمان " آموزش مهارت های زندگی " در مدارس جهان ، فقط 4 دهه ، سپری شده است و شاید یکی از دلایل عدم کاربست آن در تارو پود نظام آموزشی ما همین امر باشد. چون اصولا ما مصرف کننده دانشِ تولید شده با گذشت حداقل نیم قرن فاصله هستیم ! نخستین بار توسط " دکتر گیلبرت بوتوین " در سال 1979 ، آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان…
" رئیس دانشگاه فرهنگیان ! آیا می خواهید اعتبارات دانشگاه فرهنگیان را از محل کسر از حقوق دانشجو معلمان تامین کنید ؟! آیا پی گیر سرانه غذایی و یارانه اختصاص یافته از صندوق رفاه دانشجویان برای دانشجو معلمان هستید ؟ آیا بهتر نیست مسئولانی که دائما و در تربیون های مختلف از جایگاه و مرتبه والای دانشگاه فرهنگیان سخن می گویند نیم نگاهی هم به وضعیت دانشجو معلمان و اعتبارات و بودجه این دانشگاه هم داشته باشند ؟ "
گروه استان ها و شهرستان ها/ « صدای معلم » تاکنون گزارش های متعددی در مورد " کسر از حقوق دانشجو معلمان " منتشر کرده است . این رسانه در گزارشی نوشت : ( این جا ) " پیشنهاد صدای معلم به این 1200 تشکل و 138 نشریه در این دانشگاه آن است که به جد پی گیر برقراری سرانه غذایی و یارانه اختصاص یافته از صندوق رفاه دانشجویان باشند . آیا…
شنیدم بانویی در یک رسانه نُطق دَر کردهعموماً هر کسی گر حرف دارد را خبر کردهفرا سویِ سیاست ، مملکت داری ، نظر کردهچنان سینه سپر کرده !به فرضِ خویشتن کاری بدینسان رامیانِ قصّه ها اُسطوره هاچون شیرِ نر کرده !چنین فرموده از ایرانکسی چون او نباشَد ، هانتوانَد رختِ خود بندَد رَوَد هر جا که می خواهد شَوَدآواره ، سر گردان !ببین بانویکی زانها که می گویی خودم هستمتو می دانی…
" نماینده های مجلس با معرفی و توصیه نیرو ، سهمیه جذب نیروهای کارآمد و توانمند این نهاد مهم و حساس را پیش خور کرده اند ! "
چه فرقی می کند که نماینده مجلس در حین تبلیغ برای جمع کردن رأی ،به هر دری بزند و از هر وعده ای برای رفتن به مجلس دریغ نکند؛ یا وقتی که پایش به مجلس می رسد ، فارغ از منافع ملی به مصالح خویش بیندیشد! کم هستند نماینده ای که قبل و پس از نمایندگی تفاوت نکرده باشد.از وضع مالی خود و انباشت سرمایه و مجوزهاى شخصی یا مشارکتی تا…
" نظارت اجتماعی در تضمین و تأیید امنیت محل سکونت هر یک از ما ، می تواند عاملی برای تأمین آرامش در زندگی اجتماعی باشد "
مقدمه ساختمانی را در نظر بگیرید که چند پنجره شکسته دارد. اگر این پنجرهها تعمیر نشوند ، احتمالاً افراد خرابکار ، در هنگام مشاهده این ساختمان (در مقایسه با یک ساختمان سالم) تمایل بیشتری به تخریب سایر پنجرهها خواهند داشت. حتی ممکن است وارد آن ساختمان شوند و اگر کسی ساکن آنجا نباشد ، آنجا را اشغال کنند تا نیت پلید خود را در آزار و اذیت قربانیان و یا پاتوقی برای…
1 داغدیده ، پینه دستانی ببین تربیت آن غنچه هایی نازنین نازنینانی شکوفایی نما با خزان بادی سقوطی در زمین 2 بهترین ایام را ایثار هان شادمانی ملّتی گردد عیان گر چه دی امروز حالی را نگاه پرپری بس غنچه ای دست این و آن 3 با بهاری عمرهایی گه خزان ناله هایی بشنوی از این و آن حُکم تقدیری نبینی جان من حکمتی را لا سؤال ای کاروان 4 گر تقاضا…
" وزیر اگر سواد عاطفی داشته باشد و معقول خدمت کند، می تواند در قامت وزیر ، چتر خدمت خویش را به وسعت تمام بخش های ایران بگسترد "
وزارت خانه ای در قواره آموزش وپرورش ،برگ های زیادی دارد تا با جامعه هدف خویش ارتباط بر قرار کند.این برگها که برخی در انحصار آموزش و پروش است،برای همیشه وزیر محترم را از نقل حرف واظهارات نخ نما و پرت کرار بی نیاز می کند.کافی ست به انبوه مسائل دستگاه هزار مسأله توجه بکند و یکی را از میان همه عملیاتی کند! آموزش وپرورش تنها دستگاهی است که مستقیم وغیر مستقیم…
در بیابانی کسی مردی بدیدپُرسشی کردش جوابی خوش شنیدکی رَسَم بر آن دهِ بالا ؟ بگوگفت ، پاسخ این شنید حالا بروباز پرسیدش نگفتی پیر مردچند ساعت راهِ آن ده می شود؟گفتش این بار آن خردمندِ نکومن که گفتم هی نپرسم ، راه رورَه فِتاد و فکر کرد او اَبلَه استپشتِ سر گفتش که یک ساعت رَه استخشمگین بر گشت و گفت اوّل چرااین مرض داری نمی گویی به ما ؟گفت پیش…
اواخر شهریور وقتی واگذاری مسئولیت دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) با نظر مساعد مدیرکل به بنده قطعی شده بود علاوه بر تلاش برای کیفیت بخشی و احیای مجموعه، ایده ثبت معنوی این واحد آموزشی خاص را در سر می پروراندم اوایل کار هر جا که این مسئله طرح می شد یا با نیشخند مخاطبان مواجه می شدم یا تیپولوژی شک و تردید در نگاه ها موج می زد. به واسطه راهنمایی…
" توهّم سواد عادت به مطالعه را از بین میبرد و این، مهمترین رازِ عدم پیشرفت در جوامعِ جهان سوم است "
توهّم سواد عادت به مطالعه را از بین میبرد و این، مهمترین رازِ عدم پیشرفت در جوامعِ جهان سوم است. البته این بینیازی به شکل هرمی و اپیدمی در طبقات مختلف خود را نشان میدهد. یعنی مسئولین بالا دست لزومی نمیبینند که اولویت شان آموزش صحیح و فرایندمدار باشد و وقتی به تبلیغات دولتها در رسانههای ملی، روزنامههای پرتیراژ و شبکههای پرمخاطبِ این کشورها نگاه میکنی، میبینی سهمِ پرداختن به اصول و…
" گام نخست برای رهایی از برنامه درسی مدیریتی، سازمانی، الگوگرا، برای کنکور ؛ و مبتنی بر عدد و رقم بازگشت به سنت های ایرانی تعلیم و تربیت، توجه به تجارب بین المللی و نوبسترسازی برای آنهاست "
برنامه درسی مدرن مولود کشورهای آنگلوساکسون و انگلیسی زبان است. خصلت های این نوع برنامه درسی پاسخگویی، استاندارد سازی و تدریس برای امتحان ( teaching for testing ) بوده است. این نوع برنامه درسی مبتنی بر سازمان و اعداد و ارقام و کاملا مدیریتی است. این نوع برنامه درسی در ایران در حوزه عمل و نظریه یعنی در مدرسه/دانشگاه طرفداران زیادی دارد. در اروپای شمالی به استثنای انگلیس چیزی به نام برنامه…
سینه ها چون دفتری شد خاطرات جاودانی گشت نامت در حیات قدس را بودی سپاهی ملّتی همچو صالح بنده ای در کائنات جانِ خود ایثار کردی بر وطن تا وطن از دست نامحرم نجات با دیانت حُبِّ ایمان آشکار بینِ خلقی با نما حُب باقیات ملّتی را هدیه دادی یادگار بینِ خلقی صالحینی صالحات اصغری را با جهادی اکبری رشد دادی پَر کشیدی گر ممات با اجل دستی برون از دنیوی اُخروی…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از معلمان مناطق محروم برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" عملکرد غیرقابل دفاع و منفعلانه گروه های آموزشی در این موارد موید این مدعاست که این گروه ها کارکرد مشخص و یا مثبتی در سیستم ندارند و به نوعی " کلنی های " بی مصرف و فایده برای پُز دادن مدیران در شعار توجه به " معلم " تبدیل شده اند . نمی شود در مجالس و محافل دائما از معلمان تعریف و تمجید کنیم اما فرضا ارزشی برای گروه های آموزشی و قانون قائل نباشیم ، حتی نماینده معلمان را به شورای معاونین منطقه راه ندهیم ، نشست شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش برای بررسی عملکرد ستاد بزرگداشت " مقام معلم " برگزار گردد اما اما هیچ معلم و یا نماینده ای از آنان دعوت نشود ، سند تحول بنیادین بنویسیم اما از هیچ معلم و یا کارشناس معلمی نظرش را جویا نشویم و بعد دائما نق بزنیم و گلایه کنیم که چرا سند تحول به " کف مدرسه " نرسیده است . نهاد گزینش هم از نظر خاستگاه و پیشینه تاریخی و هم از لحاظ کارکردهای نهادی که نقش بنیادین در شکل گیری آموزش ایدئولوژیک در این نظام آموزشی داشته است از نظر ادامه فعالیت بلاموضوع است و باید فکری اساسی برای آن اندیشیده شود "
" هدف تعلیم و تربیت باید آن باشد که در مردم " آزادی فکری " بپروراند و آنان را چنان بار بیاورد که با رغبت به بحث های دیگران گوش کنند و چنان چه یا بحث ها به نتایجی که مورد دلبستگی آنان نیست منتهی گردید ،؛ خشمگین نگردند . هر جا " تعصبات عمومی " حکمفرما باشد ، اعم از تعصبات ملی و نژادی و تنگ نظری های مذهبی ، مدرسه…
" همیشه هنگام شنیدن عذرخواهی مقامات سیاسی برخی از کشورها از جمله شخصیت های سیاسی ژاپن از ملت خود ، با خود می گفتم چرا در ایران با وجود این همه خطاهای ریز و درشت مدیران ارشد و جز ، هرگز عذرخواهی انجام نمی گیرد ؟ "
" در خبرها آمده بود که ، دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی در ژاپن ، برای اخذ مدرک ، باید 25 واحد درس «عذر خواهی» بگذراند. فلسفه عذر خواهی ، اصول و مبانی عذر خواهی ، روش ها و شیوه های عذر خواهی ، بازخوردهای عذر خواهی ، نتایج و دستاورد های عذر خواهی و قص علیهذا. " (1) تقریبا کمی بیشتر از یک ترم دانشگاهی یعنی 25 واحد ، یک دانشجوی…
خداوند انسان را خلق نمود و برای هدایت او، پیامبرانی فرستاد تا آدمیان با راه و روش درست زندگی کردن و سالم زیستن آشنا شوند، عدالت را رعایت کنند، سبب تولید نسلی فاخر، قدرتمند و با فضیلت شوند. از زمان رحلت آخرین پیامبر (ص) و از زمان غیبت آخرین گنجینه الهی، وظیفه دشوار و سنگینی بر دوش افرادی نهاده شد به نام معلم که ایشان با استعانت از درگاه الهی و…
" ما نیازمند تحقق انقلابی در نظام آموزشی خود هستیم که در آن به طور هم زمان نوع مدارس ، سیستم آموزشی ، رسالت آموزش ، محتوا و تعداد کتب درسی ، تربیتِ معلمانی توانمند و مستقل و بدون ارزش گذاری های نظام سیاسی و ایدئولوژیک ، انجام بگیرد "
مقدمه معتقدم ، اجرای طرح رتبه بندی باید برای معلمانی که به تازگی جذب آموزش و پرورش می شوند ، انجام بگیرد. ما ابتدا باید مراکز و کانال های تربیت معلم خود را بازنگری نماییم تا بعد بتوانیم برای معلمان صلاحیت هایی قائل شویم . برای معلمانی که با دانش دیروز و بدون هر نوع به روزرسانی ، خود را مکلف به امر خطیر تدریس می دانند و به جز دو شاخص…
" آیا افزایش تا پنجاه درصد حقوق و مزایای برخی مشاغل دیگر به صورت چراغ خاموش اهمیت خبری ندارد؟ چگونه است که صرفا بایستی افزایش حقوق معلمان حتی به صورت حداقلی بایستی سرتیتر اخبار قرار گیرد؟ "
پس از مدتها بحث و بررسی پیرامون مطالبات کهنهی فرهنگیان در خصوص مسائل حقوقی و معیشتی سر انجام طرحی موسوم به "طرح رتبهبندی معلمان" طراحی و در دستور کار قرار گرفته تا عملیاتی شود. طرحی که به گفتهی مسئولین امر هدف آن لااقل تنها بهبود وضعیت اقتصادی جامعه فرهنگیان نیست و به دنبال کیفی سازی آموزش و توسعه حرفهای معلم است که بی تردید با همهی نقاط قوت و کاستیها و…
" طرح رتبه بندی فقط سرپوشی برای انحراف فرهنگیان از این خواسته به حق است. اگر آموزش و پرورش قادر نیست از سنگلاخ ناشایستگی ها خلاص شود و گلوگاه های بازدارنده بسیاری دارد ، یک دلیل آن عدم تغییر معاونان وزارتخانه بعد از حضور وزیر جدید است. اجازه تشکیل سازمان نظام معلمی را به آنان بدهید تا فرهنگیان از کانال آن پیگیر حق و حقوق خود باشند. قدری به معلم آزادی عمل بدهید و گر نه با مچاله کردن توانایی های او ، هرگز به توسعه پایدار آموزشی نخواهید رسید "
وزیر آموزش و پرورش گفت : " از معلمانی که معذوریتی برای ادامه فعالیت ندارند ، میخواهیم ۳۵ سال خدمت کنند. " (1) جناب وزیر ، لابد مستحضرید که برخی از معلمان و دبیران ، به دو دلیل اصلی یعنی : خستگی طول خدمت و افزایش سقف حقوق در زمان بازنشستگی ، دو سه سال آخر خدمت خود را به عنوان نقش معاونت در مدارس ، سپری می سازند و این امر…
به گفته ریچارد رورتی: "بالاترین تحقیر زمانی است که خویشتن را در و ضع و حالی بیابیم که در آن داستانی که در مورد خویش و برای خود روایت می کرده ایم _تصویر فرد امین و پرهیزکاری که من از خود داشته ایم _دیگر در نظرمان پوچ و یاوه جلوه کند" . این خود تحقیری که رورتی از آن به عنوان بالاترین شکل تحقیر نام می برد، برای افراد در شرایط مختلفی…
" وظیفه «تفکر نقاد» این است که ما را در مقابل دروغ و فریب حفظ نماید. در دنیایی که اخبار چون باران برسر ما فرو میبارند بهرهمندی از تفکر نقاد به ما کمک میکند که دارای «هویت»، «استقلال فکری» و «حق رأی» باشیم "
وظیفه «تفکر نقاد» این است که ما را در مقابل دروغ و فریب حفظ نماید. در دنیایی که اخبار چون باران برسر ما فرو میبارند بهرهمندی از تفکر نقاد به ما کمک میکند که دارای «هویت»، «استقلال فکری» و «حق رأی» باشیم، در غیراین صورت هویت ما را روزنامهای که دردست داریم تعیین میکند و حق رأی ما را سریالی که تماشا میکنیم غصب مینماید! یکی از ابزارهای نقد این است که…
" مهم ترین مشکل ؛ تصویب نشدن توسط مجلس و تبدیل نشدن به قانون است به گونه ای که دولت بعد می تواند به راحتی آن را لغو کند همان طور که رتبه بندی قبلی توسط این دولت لغو و رتبه بندی جدید جایگزین آن شد !"
پس از انتشار شیوه نامه رتبه بندی معلمان مواردی مشخص شد که متاسفانه پس از این همه سر و صدا کردن مشخص شد فقط طبل تو خالی بیش نبود ؛ این نکات عبارت است از:۱ . تطبیق رتبه بندی جدید با رتبه بندی قدیم (نه اضافه کردن رتبه بندی جدید به قدیم)۲ . حذف تعجیل در گرفتن رتبه و طبقه با خدمت در مناطق کمتر توسعه یافته۳ . ملزم کردن نیروهای با…
گروه اخبار/ در آستانه 173 سالگی مدرسه تاریخی دارالفنون ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 7 دی 98 به همراه تعدادی از معاونان خود در مدرسه دارالفنون جلسهای را برگزار کرده و در حاشیه این مراسم، وزیر آموزش و پرورش لوح یادبود مدرسه دارالفنون را نوشته و امضا کرد . به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حاجی میرزایی پس از امضای لوح یادبود 173 سالگی مدرسه…
" با ارجاع دادن این مساله مهم به ادارات کارگزینی آموزش و پرورش در قالب همان مسیر تکراری گذشته ، پر کردن جداول صوری ارزشیابی ، روکردن گواهی آموزش های بی حاصل ضمن خدمت پولی ، لحاظ کردن حب و بغض های فردی ، تسویه حساب های جناحی و سیاسی پای جمع و تفریق امتیازات ، اخذ امضاهای طلایی پای تاییده های نهایی ، اتفاق بزرگی در حوزه به روز آوری یا توانمند سازی منابع انسانی نخواهد افتاد "
موضوعاتی مانند رتبه بندی معلمان ، پژوهش و ارزشیابی ، نظام جامع هدایت تحصیلی در کنار دیگر زیر نظام های اصلی سند تحول در آموزش و پرورش به مثابه چرخ دنده هایی است که به حرکت در آوردن موتور محرکه نظام آموزشی در گرو همیاری مشترک و متقابل بین آنها است. گروه های آموزشی ، انجمن های علمی - تخصصی متشکل از معلمان زبده و کار آزموده از غایبان اصلی این اتفاق…
" آقای وزیر ! بهتر نبود در این جلسه که مدیران برگزیده ی نواحی و مقامات شهری واداری حضور داشتند از معلمان مطالبه گر و گچ به دست نیز دعوت می شد و پای درد دلهای آنها می نشستید؟ "
گروه استان ها و شهرستان ها/ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش روزهای 4 و 5 دی سفری دو روزه به آذربایجان شرقی داشت . دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، شهید صادق عدالت اکبری ، شرکت در برگزاری اجلاس مشترک شورای معاونین استان ، برگزاری آئین رونمایی از نخستین مجموعه کتب آموزش شهروندی و آغاز رسمی طرح جامع شهروندی در مدارس تبریز ، برگزاری نشست با معاونان نوسازی…
" آیا این جز تضییع حق و بی انگیزه کردن معلم است؟ "
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان در موضوع " رتبه بندی معلمان " برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" اگر می خواهیم اراده ای در این بین قادر به نگرش و عمل متفاوت باشد به دانش آموزان خود فرصت رهبر شدن بدهیم "
مقدمه اگر گفته شود معلمان این سرزمین سردرگمند ، ادعایی بیهوده نیست. حداقل در همین سایت ، دغدغه همه معلمان آگاه و دردمند ، جستن و یافتن مسیر رهایی از فقر و تنگدستی دیرین خود است و بیشتر آنان تنها طریق رهایی را در برخاستن و پیوستن به اعتراضات سراسری می دانند. اما عمده مشکل ما نداشتن " لیدر و رهبر " جسور و خوش فکر و توانمند جهت همسو کردن همه…
" هدف آموزش و پرورش، القای مفاهیم انسانی و ساختن شخصیت بر همین پایه است؛ به همین دلیل تا سال پایانی مقدماتی، کودک و دانش آموز غیرمستقیم و از طریق درایت برنامه ریزی شده آموزگاری، می بایست اصول و مفاهیم همزیستی را آموخته و چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت و همکاری را وجدان کنند "
در خبرها آمده بود که، دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی در ژاپن، برای اخذ مدرک، باید 25 واحد درس «عذر خواهی» بگذراند. فلسفه ی عذر خواهی، اصول و مبانی عذر خواهی، روش ها و شیوه های عذر خواهی، بازخوردهای عذر خواهی، نتایج و دستاورد های عذر خواهی و قص علیهذا. پس از جست و جو فراوان، پی بردم که خبر درست است؛ ولی گذراندن این همه واحد درسی پیرامون "عذر خواهی" برای امثال…
" تا زمانی که برای معلم در قانون جایگاهی در نظر گرفته نشود، تا زمانی که معلم از نظر معیشت محتاج است، تا زمانی که کتابهای درسی ما خالی از مفاهیم اصلی فرهنگی و ملی هستند، تا زمانی که در کشور مدرک گرایی مهم شده است و تا زمانی که مدیران و مسئولین کشور حاضر به شنیدن نظرات معلم ها نباشند، نمی توان گره آموزش و پرورش را مرتفع نمود "
وزارت آموزش و پرورش سازمانی برای ترویج آموزش و پرورش در کشور است. این وزارتخانه دارای تشکیلات گسترده ای است که به صورت مختصر به عناصر اصلی آن اشاره می کنم. در راس این وزارت خانه، وزیر آموزش و پرورش است. فردی که از طرف رئیس جمهور معرفی شده و نماینده های مردم در مجلس به آن بر اساس عملکرد و صلاحیتهای آن، رای اعتماد می دهند. این وزارت خانه معاونتهایی…
" یک روز در هنگام زنگ آخر یک روز درسی در کنار یک مدرسه باشید تا ببینید دانش آموزان چگونه از خانه دوم خود فرار می کنند ، زیرا نمی توانند در این فضا خواسته های واقعی شان را لمس کنند !"
تذکر نمایندگان مجلس ۱۳۹۸/۱۰/۳ حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به وزیر آموزش و پرورش لزوم جلوگیری از اجرای رقص در صبحگاه برخی از مدارس کشور را متذکر شد./ فارس *** جناب آقای نوروزینماینده محترم شهرستان رباط کریمباور کنید که :این ره که می روید به ترکستان است !نگاه خشکه مقدس حضرتعالی به مسائل برکسانی که حضرتعالی را می شناسند پوشیده نیست و در اینجا قصد پرداختن به این نگاه نیست اما آنچه…