گروه گزارش/ پس از ماه ها معطلی و امروز و فردا کردن ها ؛ سرانجام « رتبه بندی معلمان » در هفته های پایانی سال 1401 اجرا شد . صدور احکام مرتبط با این رتبه بندی اعتراضات و انتقادات بسیاری را در میان معلمان سراسر کشور بر انگیخته است . « صدای معلم » از معدود رسانه های مستقل و رسمی است که از همان ابتدا به این موضوع واکنش نشان داده…
اگر فرضا « تخصیص » در بودجه بیش از « اعتبار مصوب » بوده ؛ تقصیر « معلمان » در این میان چیست ؟
گروه گزارش/ «خبرنامه دانشجویان ایران » در گزارش خود سخنان احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرده و چنین می نویسد : ( این جا ) « فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا رسیدگی به اعتراضها در مورد رتبه بندی بار مالی جدیدی برای دولت به همراه نخواهد داشت؛ گفت: ۳۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی…
گفت و گوی « صدای معلم » با معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش :
گروه گزارش/ پس از ماه ها معطلی و امروز و فردا کردن ها ؛ سرانجام « رتبه بندی معلمان » در هفته های پایانی سال 1401 اجرا شد . صدور احکام مرتبط با این رتبه بندی اعتراضات و انتقادات بسیاری را در میان معلمان سراسر کشور بر انگیخته است . « صدای معلم » از معدود رسانه های مستقل و رسمی است که از همان ابتدا به این موضوع واکنش نشان داده…
گروه گزارش/ خبرنگار صدا و سیما در مساله رتبه بندی معلمان از علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چنین می پرسد : « خیلی از فرهنگیان با من تماس می گیرند و « گِله » دارند از رتبه هایی که بهشان اختصاص داده شده یا این که اصلا فاقد رتبه بندی شدند . می خواستم ببینم مجلس تو این زمینه می خواد ورود کنه ؟ چه نظارتی خواهد داشت ؟…
گفت و گوی « صدای معلم » با معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش :
گروه گزارش/ پس از ماه ها معطلی و امروز و فردا کردن ها ؛ سرانجام « رتبه بندی معلمان » در هفته های پایانی سال 1401 اجرا شد . صدور احکام مرتبط با این رتبه بندی اعتراضات و انتقادات بسیاری را در میان معلمان سراسر کشور بر انگیخته است . « صدای معلم » از معدود رسانه های مستقل و رسمی است که از همان ابتدا به این موضوع واکنش نشان داده…
وزارت آموزش و پرورش در مورد گزارش « صدای معلم » به تاریخ 6 بهمن 1401 با عنوان « وزارت آموزش و پرورش در مورد وضعیت رتبه بندی معلمان در بودجه سال 1402 شفاف سازی کند ؛ پاسخ گو باشد
گروه گزارش/ پس از صدور احکام موسوم به « رتبه بندی معلمان » و اعتراضات فراگیری که در سراسر کشور نسبت به آن ابراز شده و برخی از آنان نیز در این رسانه منتشر گردیده است ؛ سرانجام نهادی که « میز کار رتبه بندی معلمان » خوانده می شود اطلاعیه ی شماره 15 خود را صادر کرد . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « میزکار…
آیا سرنوشت « محمود فرشیدی » به عنوان نخستین وزیر آموزش و پرورش در دوره نخست ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که بزرگ ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بهمن و اسفند سال 1385 و در زمان وزارت وی صورت گرفت نیز در انتظار « یوسف نوری » است؟
گروه گزارش/ صدور احکام رتبه بندی معلمان پس از ماه ها انتظار ؛ اعتراضات بسیاری را در میان معلمان برانگیخته است . بدتر از آن اظهار نظرهای غیر مسئولانه و غیرکارشناسی برخی مقامات این وزارتخانه آتش خشم و نارضایتی معلمان را بیش از پیش شعله ورتر کرده است . اما در پرتال وزارت آموزش و پرورش خبری از این گونه موارد نیست . به نظر می رسد روابط عمومی این وزارتخانه با…
علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم بزرگداشت يكصد و يكمين سال تاسيس شوراي عالي آموزش و پرورش در دبیرستان دخترانه شاهد شهدای هفتم تیر :
گروه گزارش/ امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند مراسم بزرگداشت يكصد و يكمين سال تاسيس شوراي عالي آموزش و پرورش با حضور برخی از اعضاي شورای عالی آموزش و پرورش ، مدیران ستادی و خبرنگاران در سالن اجتماعات دبیرستان شاهد شهدای هفتم تیر برگزار گردید . در ابتدای این مراسم ، « علیرضا کریمیان » مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : « ما باید برای آینده شورای عالی آموزش…
«از درب ورودی مدرسه تا دفتر مدیریت آکنده از نظم و انضباط سازمانی و البته شادابی و سرزندگی است»
گروه استان ها و شهرستان ها/ پرده اول: یکشنبه ۳۰ بهمن به دعوت مدیر خلاق دبیرستان « فاطمه پزشکی مهرشهر کرج » برای تهیه گزارش از مدرسه و هدایایی که برای زلزلهزدگان خوی تهیه کردهاند عازم این مدرسه خیرساز میشویم. از درب ورودی مدرسه تا دفتر مدیریت آکنده از نظم و انضباط سازمانی و البته شادابی و سرزندگی است. دبیرستانی در چهارطبقه شامل ۲۴ کلاس،۷ دفتر اداری، کافه کتاب، کافه لباس و…
« معنای مدیریت جهادی در آموزش و پرورش دولت رئیسی همین است ! »
گروه رسانه/ « علی زینلی » مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش بندرخمیر از شنبه سر کلاس درس می رود . « زینلی » تاکنون گزارش و یادداشت هایی را در « صدای معلم » منتشر کرده است . آخرین مطلب مسئول سابق اداره آموزش و پرورش بندرخمیر به نگارش مطلبی با عنوان « چگونه یک روابط عمومی بد در آموزش و پرورش باشیم؟ » در این رسانه ی منتقد و…
تجمع اعتراضی دانشجویان در مورد مولد سازی و سکوت تشکل های فرهنگیان ؟!
گروه تشکل ها/ روز گذشته ؛ ایسنا خبری را در مورد تجمع اعتراضی دانشجویان هشت دانشگاه بزرگ تهران منتشر کرد : « دانشجویان هشت دانشگاه بزرگ تهران تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی پیرامون مصوبه مولد سازی برگزار کردند. گروهی از دانشجویان هشت دانشگاه های تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و اعتراض خود را به مصوبه مولدسازی اموال دولتی اعلام کرد. این تجمع حالت کنفرانس خبری داشته و…
گفت و گوی صدای معلم با عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ؛
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » تحلیل گر مسائل آموزشی و رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مورد « مسمومیت های سریالی دانش آموزان » در شهرهای مختلف ایران به ویژه در قم است .
« بدون تردید ، لازمه اعتماد سازی و ادعای مردمی داشتن ، شفاف سازی و اقناع افکار عمومی است »
گروه گزارش/ پرتال سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور نوشت : ( این جا ) « به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ علیرضا راشکی ، معاون برنامه ریزی وتوسعه مشارکت های مردمی این سازمان صبح پنج شنبه 4 اسفند در جمع معاونین مشارکت های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس کشور با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه های…
« می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در آموزش و پرورش یا ساختار ؟ این ساختار را کی باید درست کند؟ ...این یک میلیون و هشتاد هزار نفر چند درصدش شما و این وزیرتان را قبول دارد...»
گروه گزارش/ در جلسه استیضاح مرتضی حاجی ، در شهریور ماه سال 82 ، حاجی بابایی به نمایندگی از سوی استیضاح کنندگان ، سیاست های دولت اصلاحات در حوزه آموزش و پرورش را در چند محور اساسی به چالش کشید . او بر مسئولیت شخص وزیر تاکید کرد و گفت : « می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در آموزش وپرورش یا ساختار ؟ این ساختار را…
« ناصر قفلی » به عنوان رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که در نشست خبری اخیر این سازمان برای خبرنگاران سخنرانی می کند در این میان چه کاره است و چرا سکوت کرده است ؟»
گروه گزارش/ در پرتال دبیرخانه هیات عالی مولد سازی دارایی های دولت نام دو وزارتخانه به چشم می خورد که نخستین آن « وزارت آموزش و پرورش » است . حمیدرضا خان محمدی که به تازگی به عنوان رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور منصوب شده دبیری کارگروه مولدسازی املاک وزارت آموزش و پرورش را نیز بر عهده دارد . در حالی که بسیاری سرگرم رصد کردن 520 ملک…
«آقای خان محمدی ! از روستای بیجقین چه خبر ؟ مدیریت جهادی که می گویند همین است !»
گروه گزارش/ درست در روزهاي پايانی سال كه وقت چانه زني براي تخصيص اعتبار و بودجه برای دستگاه ها و نهادهاست – هر چند این متاسفانه شیوه ای غلط ، غیرعلمی و بیمار در نظام بودجه ریزی ایران است - و درست در همان زمانی که رئیس جدید الانتصاب آن باید به جد به دنبال سهم قورت داده شده این سازمان در لایحه بودجه باشد و برای بازگرداندن ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار…
گروه استان ها و شهرستان ها/ این روزها صفحات غم انگیز زلزله را برای بخش هایی از خاورمیانه تورق میکنیم. در حال تحمل و هضم تدریجی اثرات زلزله مخرب شهرستان خوی بودیم که ناگهان سونامیِ خبریِ زلزله آخرالزمانی ترکیه و سوریه جهان را درنوردید. به عنوان یک معلمِ خبرنگار دلم تاب نمیآورد. عصر چهارشنبه ۱۹ بهمن در قالب تیم جهادی حداث الحسینکرج حامل بخشی از کمکهای مردمی (همشهریان، همکاران و دانشآموزان) کرجی…
گروه گزارش/ در ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری آمده است: از تاریخ تصویب این قانون اشتغال و ادامه به تحصیل کارگزاران شاغل در جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضاییه و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تابعه دولت و کلیه مؤسساتی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده مینمایند در ساعات اداری روزهای کاری هفته در داخل و خارج…
گروه گزارش/ « وقتی اجازه سؤال به دانشآموز ندهیم، این سؤال تبدیل به انتقاد و اگر به انتقاد جواب ندهیم، تبدیل به اعتراض و اگر اعتراض را پاسخ ندهیم، تبدیل به اغتشاش میشود و اگر امروز اغتشاش داریم نتیجه عدم پاسخ گویی به دانش آموزان بوده است» این ها جملاتی هستند که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش سراسری جهاد تبیین و آگاهسازی ویژه افسران سپاه پیشرفت کشور و پایه…
پیشنهاد « صدای معلم » به عنوان « رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران » آن است : فردی برای روابط عمومی و مدیریت آن انتخاب شود که اولا « سواد رسانه ای » داشته و مهم تر این که حامل و عامل به « تفکر انتقادی » بوده و برای اعتماد سازی و کاهش شکاف میان « صف » و « ستاد » برنامه داشته باشد
گروه رسانه/ پنجم اسفند 1400 آمد و در کم تر از یک سال معاونت رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را ترک کرد . پرتال وزارت آموزش و پرورش در خبری در مورد « علی تیرگیر » معاون پیشین رسانه روابط عمومی آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « جناب آقای علی تیرگیر مال خلیفه با توجه به تعهد تجارب ارزنده و شایستگی جناب…
« چگونه می شود در آغاز انقلاب اسلامی وعده داده می شود که « مارکسیست ها در ابراز عقیده آزادند » اما اکنون معلمانی مانند آقای صولتی به صرف « اظهار نظر » مورد تعقیب و بازخواست قرار می گیرند ؟»
گروه گزارش/ همان گونه که انتظار می رفت با آمدن دولت سیزدهم و روی کار آمدن تیم جدید در وزارت آموزش و پرورش ، فضای امنیتی در این وزارتخانه پر رنگ شده است . اخبار و گزارش های رسیده حکایت از احضار کنش گران صنفی و رسانه ای به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و تشکیل پرونده برای آنان دارد . پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارشی به…
گروه گزارش/ روز گذشته ؛ « اعتماد آنلاین » خبری را در مورد همکار فرهنگی « مادر کیان پیر فلک » که فرزندش در اعتراضات اخیر به ضرب گلوله کشته شد منتشر کرد . در این خبر آمده است : آیا این برخوردها موجب افزایش اعتماد فرهنگیان به مسئولان این وزارتخانه می شود و یا آن که وضعیت را از آن چه هست بدتر می کند . « حراست آموزش و پرورش…
گفت و گوی صدای معلم با عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ؛
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش است . در این مصاحبه ؛ « صدای معلم » به برخی موضوعات مانند دعوت وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان و معلمان برای حضور در مدرسه در روز پنج شنبه می پردازد که به گفته ی مسئولان…
وظیفه مقامات سخنرانی و ارائه پیام و بیان آرزوها و ... نیست ! وظیفه آنان ارائه گزارش عملکرد و پاسخ گویی در مواردی است که « قانون » بر عهده آنان گذاشته است
گروه گزارش/ قرار بود با اجرای این قانون ، مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش جنبه عملی پیدا کند . قرار بود با اجرای این قانون در امر آموزش تمرکز زدایی شده و از کلیه منابع و امکانات بهره گیری شود . قرار بود جمع جبری اجرای این قانون مترقی که 29 سال پیش مصوب شد به افزایش اعتماد عمومی ، سرمایه اجتماعی و در نهایت اولویت قرار گرفتن…
« وزیر آموزش و پرورش ! شما اجازه تعطیلی فله ای مدارس را ندهید ، بقیه موارد مانند اجرا نشدن اصول قانون اساسی ، وضعیت بودجه آموزش و پرورش و کسری آن ، مطالبات و حقوق قانونی معلمان و.... پیش کش ! »
گروه گزارش/ سال هاست که بسیاری از مقامات و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران حرف از « حاکمیتی بودن » آموزش و پرورش می زنند و حتا آن را زیر مجموعه نهادهای حاکمیتی به شمار می آورند . « صدای معلم » تاکنون با استناد به گزارش های کارشناسی و مطالعات تطبیقی بی پایه و بی مبنا بودن این گونه ادعاها را اثبات کرده و آن ها را فقط در حد…
«به جای این همه جلسه و نشست و مصوبه در مورد اجرای مصوبات خود گزارش داده و شفاف سازی کنید !»
گروه گزارش/ پرتال شورای عالی آموزش و پرورش می نویسد : ( این جا ) « هزارو بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: لزوم ایجاد شور…
«به جای حاشیه رفتن و کلی گویی ... شفاف توضیح دهید که آیا کاری برای مفهوم سازی " معلم حرفه ای » در این نظام آموزشی کرده اید یا نه ؟»
گروه گزارش/ پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « "گزینش عالمانه و هوشمندانه "یعنی چه ؟ دستاورد گزینش در بیش از 40 سال گذشته برای آموزش و پرورش چه بوده است؟ » پرسش هایی را خطاب به «سید امیر محمد خرازانی»، دبیر هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد . ( این جا ) این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران…
« وفاق ملی » با سخنرانی و شعار حاصل نمی شود . گام نخست برای تحصیل وفاق ملی تحول در الگوهای حکمرانی و تغییرات اساسی در سیاست های کلان است
گروه گزارش/ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت و گویی را با روزنامه قدس انجام داده که در پرتال وزارت آموزش و پرورش با عنوان « ضرورت وفاق ملی برای شكل گيری تحول در آموزش و پرورش » منتشر گردیده است . ( این جا ) یوسف نوری می گوید : هیچ از خود پرسیده اید که نقش شما در این میان چیست ؟ « برای درک بهتر این موضوع یک…
« صدای معلم » چهارشنبه 22 اسفند ماه 1397 در گفت و گو با علی عسکری معاون وقت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش : می گوئیم که رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی دارد . وزرای قبلی گفته اند مهمترین شعار ما تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی است. شما بفرمایید به عنوان مقام مسئول توضیح شما در مورد این خط مشی چیست ؟
گروه گزارش/ به تازگی ( 22 آذر 1401 ) پرونده ای برای « محمود صفدری » معلم بجنوردی از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی تشکیل شده است . اتهام این معلم ؛ « بارگذاری مطالبی در فضای مجازی » عنوان گردیده و استناد قانونی آن هم « بند یک ذیل ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری یعنی « اعمال…
به بهانه ی برگزاری جلسه « شورای امر به معروف و نهی از منکر » در وزارت آموزش و پرورش !
گروه گزارش/ تشکیل جلسه ای با عنوان « شورای امر به معروف و نهی از منکر – وزارت آموزش و پرورش » با ریاست «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش که به نیابت از ایشان در این وزارتخانه برگزار گردیده موجب شد تا « صدای معلم » به عنوان رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران پرسش ها و مطالباتی را در این زمینه مطرح…
«گویی نمیدانیم همدل بودن، سادگی و صمیمیت این مراسم، راز حفظ این آیین خوش در طی قرنهاست»
گروه استان ها و شهرستان ها/ سه شنبه ۲۹ آذر در آستانه ی « شب یلدا » به بهانه اهدا بیش از سیصد جلد کتاب توسط استاد اکبرستاری (شاعر و بازنشسته فرهنگی) به کتابخانه دبیرستان شهید مدرس کرج، عصر شعری در این واحد آموزشی برگزار گردید. این نشست ادبی دو ساعته با حضور تعدادی از شعرا و ادبای استانهای تهران و البرز در جوی معنوی برگزار شده و شاعران حاضر اشعار خود…
« مساله ی سند تحول بنیادین زمانی به دغدغه ملی تبدیل می شود که کلیت و اساس آموزش و تربیت در نظام برنامه ریزی و سیاست گذاری جمهوری اسلامی ایران به یک اولویت و دغدغه تبدیل شود و گرنه بیش از 4 دهه است که همه شعار می دهند ! »
گروه گزارش/ به جرات می توان ادعا کرد یکی از رسانه هایی که به صورت مسلسل و با « نگاه کارشناسی و علمی » تاکنون سند تحول بنیادین را مورد نقدهای اساسی قرار داده ؛ « صدای معلم » است . مراجعه کنید : * نگاهی بر " سند تحول بنیادین " آموزش و پرورش *آیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قابل اجراست ؟ * برخورد با " سند تحول بنیادین…
«آیا واقعا عملکرد حراست در یک سال گذشته منجر به ارتقای سرمایه های معنوی در مجموعه تعلیم و تربیت شده است ؟»
گروه گزارش/ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در همایش آموزشی- توجیهی کارکنان حفاظت فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان گفته است : « نیروهای حراست و حفاظت فیزیکی نقش موثری در حفظ امنیت و صیانت از سرمایه های مادی و معنوی سازمان ها دارند . عطاران تاکید می کند : تحقق اهداف تربیتی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت مدیون و مرهون امنیتی میباشد که…
« آقای یوسف نوری ! از " نظام سلطه چه خبر ؟! شما توضیح دهید در آموزش و پرورش چه کاره هستید و در جهان در کجا ایستاده ایم ؟»
گروه گزارش/ همان گونه که انتظار می رفت ... مدارس در تهران و در برخی شهرهای کشور در ادامه تعطیلات زنجیره ای برای روز چهارشنبه 23 آذر تعطیل شدند . باید اذعان کرد : « صدای معلم » تاکنون تنها رسانه ای بوده که به این گونه اقدامات غیرکارشناسی و سیاسی واکنش نشان داده است . ( این جا ) یوسف نوری در گفتوگوی زنده با دانشآموزان و والدین آنها که از…
گروه گزارش/ سرانجام و پس از گذشت بیش از هفت ماه از انتصاب « علیرضا صیادی » به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز دوشنبه 21 آذر ، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید در تالار معلم این استان برگزار گردید . این مراسم با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و وحید بیگدلی، قائم مقام سازمان دانشآموزی کشور انجام شد که…
" شنیدن صدای اعتراض به معنای تکریم عملی « منتقد » و لحاظ کردن نظرات اصلاحی در فرآیندهای غلط و تصمیم های نادرست به منظور بهبود امور و شیوه حکمرانی و در نهایت ترمیم اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است"
گروه گزارش/ یکی از اقدامات مهم و ماندگار در دوران سرپرستی « جواد حسینی » بر وزارت آموزش و پرورش تدوین دستور العمل وزارتی « ممنوعیت شکایت از رسانه ها و فعالان رسانه ای در محاکم قضایی » بود . سه شنبه 28 خرداد 1398 ؛ « صدای معلم » در گزارشی در این موضوع نوشت : ( این جا ) « پس از بازپس گیری شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه…
« آیا آقای بهادری جهرمی از « نارضایتی فراگیر معلمان » و تشدید آن اطلاعی دارد ؟ آیا نمایندگان شما در حوزه آموزش و پرورش اساسا اعتقادی به رسانه های مستقل و منتقد دارند ؟ »
گروه گزارش/ سخنگو و دبیر هیأت دولت سیزدهم بعد از ظهر سه شنبه در نشست «حاکمیت قانون و اعتراض مدنی» که برای بررسی چارچوبها و ظرفیتهای حقوقی برگزاری تجمعات برگزار شد، حضور یافت و به طرح موضوعاتی پرداخت . بهادری جهرمی به دو موضوع « رسانه » و نیز « مطالبات فرهنگیان » هم پرداخت . ایشان گفت : رسانهها، محلی برای بیان نگاههای متفاوت هستند . در دهه اخیر با گسترده…
سخنی با رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : عملکرد شما در این مدت فقط حوزه مدیریتی شما و سایر بخش ها را سیاسی و امنیتی کرده است !
گروه گزارش/ تاکنون گزارش های متعدد و مستندی با رویکردی کارشناسی و بر محور « تفکر انتقادی » در مورد عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش در یک سال اخیر منتشر شده است اما پاسخی شفاف و در خور از سوی مسئولان و مخاطبانی که مورد نقد قرار گرفته اند به « صدای معلم » ارائه نشده است . یکی از این حوزه ها که البته راهبردی نیز می باشد…
در غیاب تشکیلات تخصصی و مستقل « سازمان نظام معلمی » جهت احراز صلاحیت های حرفه ای معلمی ؛ نخست نهایت اهتمام و سعی خویش را بر ورود معلم متخصص ، انگیزه مند در نهاد آموزش از مجاری قانونی و شفاف متمرکز نمایید
گروه گزارش/ سه شنبه 19 مهر ، « صدای معلم » گزارشی را با عنوان « شورای عالی آموزش و پرورش چه نظارتی برای اجرای مصوبات خود دارد ؟ مجلس انقلابی چه نظارتی بر برنامه های وزیر آموزش و پرورش دارد !» وزیر آموزش و پرورش ! از آموزش و توانمندسازی معلمان چه خبر ؟! ( این جا ) منتشر کرد . در این گزارش آمده است : « ماده ۱۴۳ از …
«چرا وزیر آموزش و پرورش و معاون حقوقی ایشان از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های حوزه تحت مدیریتی شان حرفی نمی زنند ؟ از چه می ترسند !»
گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، قاسم احمدي لاشكي در نوزدهمین نشست معاونان امور مجلس وزارتخانهها و سازمانهای دولتی كه با حضور حسینی؛ معاون امور مجلس ریاست جمهوری، يوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش و معاونان امور مجلس وزارتخانهها و سازمانهای دولتی كه به ميزباني وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: از…