صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« صدای معلم » 28 اردیبهشت 1402 : آقای رضا مراد صحرایی ! بخشنامه وزارتی ممنوعیت شکایت از رسانه ها قبلا صادر شده است ... مشکل این است که کسی به " قانون " توجهی نمی کند !

شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه " رضا قاسم پور " خبرنگار صدای معلم

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه رسانه/

گزارش انتقادی صدای معلم از شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه رضا قاسم پور خبرنگار

امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با شکایت رحمت اله نژاد فلاح مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج، رضا قاسم پور خبرنگار صدای معلم بابت نشر مطلب نقد عملکرد یک ساله مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در پایگاه خبری صدای معلم، در پلیس فتای کرج تفهیم اتهام شده و راهی دادسرای کرج گردید.

به دلیل عدم حضور بازپرس و با مساعدت پلیس فتا خبرنگار صدای معلم آزاد شده و منتظر ابلاغ قضایی برای حضور در دادگاه گردید.

لازم به ذکر است که نژادفلاح به جای پاسخ گویی به شبهات و سوالات مطروحه در مطلب انتقادی خبرنگار صدای معلم، اقدام به شکایت به پلیس فتا و هیات تخلفات کرده است.

همچنین شکایت سازمانی ایشان از مسیر  اداره حقوقی سازمان به دلیل وارد نبودن شکایت و نداشتن بار حقوقی منتفی شده است.

گزارش انتقادی صدای معلم از شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه رضا قاسم پور خبرنگار

لازم به ذکر است که رضا قاسم‌ پور معلم خبرنگار و از مدیران ناحیه ۳ با ۳۲ سال سابقه و نویسنده صدها یادداشت، خبر و گزارشات تحلیلی با اولین انتقاد از مدیر ناحیه ۳ تا مرز بازداشت و زندانی شدن پیش رفته و پرونده قضایی وی مفتوح می‌باشد.

شکایت چندجانبه رئیس آموزش و پرورش از  یک معلم خبرنگار بابت نقد عملکردش در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بوده و نشانه فرونشست آستانه تحمل مدیران فعلی و امنیتی شدن فضای عمومی نقد برای منتقدین و اهالی رسانه می‌باشد.

انتظار می رود در روزهای آتی شکایت رئیس آموزش و پرورش از معلمش به خاطر نقد عملکردش پس گرفته شود.

« صدای معلم » در گزارشی با عنوان :  « آقای رضا مراد صحرایی ! بخشنامه وزارتی ممنوعیت شکایت از رسانه ها قبلا صادر شده است ... مشکل این است که کسی به " قانون " توجهی نمی کند ! » به تاریخ 28 اردیبهشت 1402 نوشت : ( این جا )

« پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )

« با دستور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛ هر نوع شکایت و یا پیگرد قانونی نسبت به رسانه‌ها از سوی آموزش و پرورش اعلام رضایت و گذشت می شود.

گزارش انتقادی صدای معلم از شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه رضا قاسم پور خبرنگار

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن این بخشنامه که از سوی دفتر وزارتی صادر شده است، به شرح زیر است:

یکی از ارزشمندترین سیاست های مبنایی دولت مردمی، تعامل سازنده و موثر با رسانه ها و تلاش برای بهره گیری از ظرفیت تبیینی و نظارتی اصحاب محترم رسانه است، چنان که بارها مورد تاکید ریاست محترم جمهور و سایر مسئولان رسانه‌ای دولت قرار گرفته است.

از این جهت، بر اساس دستور سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش، شایسته است به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی چنانچه در آن حوزه شکایت و یا پیگرد قانونی نسبت به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی وجود دارد، اعم از آن که در مرحله رسیدگی قرار داشته باشد یا منجر به صدور رای شده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مستند یا به نحو مقتضی اعلام رضایت و گذشت شود . »

به نظر  می رسد سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشرافی بر قوانین و حتی بخشنامه ها و دستور العمل وزارتی تحت امر خویش ندارد .

پیشنهاد « ممنوعیت شکایت از رسانه ها » برای نخستین بار در سال 1398 توسط « صدای معلم » مطرح شده و مورد توجه و تایید « جواد حسینی » سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و در این موضوع بخشنامه وزارتی به همه ادارات آموزش و پرورش صادر گردید . ( این جا)

گزارش انتقادی صدای معلم از شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه رضا قاسم پور خبرنگار

مشکل و یا به عبارتی بحران در کمبود و قوانین و یا دستور العمل ها و... نیست .

مشکل آن جاست که مجری قانون خودش به اجرای بی کم و کاست آن قانون توجهی ندارد و مقامات با تکیه بر « حافظه ی ضعیف تاریخی جامعه توسعه نایافته ی ایران » و « فقدان پرسش گری و مطالبه گری موثر و مستمر » در لایه های مختلف آن همواره بر طبل پوپولیسم می نوازند و سعی در خرید مقبولیت دارند .

تجارب ما نشان داده اگر روابط عمومی یک دستگاه به صورت حرفه ای و جامع به وظایف و کارکردهای خود عمل کرده و نگاه و موضع « مسئولانه » نسبت به مشکلات و نیز جایگاه رسانه ها داشته باشد در بسیاری از موارد دیگر نیازی به اموری مانند شکایت از رسانه ها نخواهد بود .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم از شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه رضا قاسم پور خبرنگار

چهارشنبه, 25 مرداد 1402 22:03 خوانده شده: 545 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -1 --
مردانی 1402/05/26 - 11:25
درود بر آقای قاسم پور
نقد شما بر این فرد را خوانده ام عالی بود. امیدوارم اداری ها و معلم ها و مدیران با حمایت از شما جلوی این افراد فرصت طلب را بگیرند این فرد اگر شرف تحصیلی، استخدامی و ... داشت به جای سوء استفاده از جو امنیتی این نظام، پاسخگو می شد و یا حتی استعفا می داد.
نقدی که شما بر این فرد کردید یک مصداق از کل نظام و کل مدیران نشسته بر مسند در این حکومت بود.
پاسخ + +5 -1 --
مردانی 1402/05/26 - 11:27
نکته دیگر در این موضوع که قابل توجه است ، قدرت رسانه را نشان می دهد که اگر دستش باز باشد فساد و همه بدبختی های یک اجتماع برچیده می شود و اگر بسته باشد موجب شیوع و بیداد فساد و بدبختی خواهد بود.
این مقاله شما بر این فرد ببینید چه کرده است که خود را به هر دری زده است تا انتقام بگیرد. آن هم از رسانه ای که نمی گذارند دیده و شنیده شود و سرکوبش می کنند
پاسخ + +6 -1 --
مردانی 1402/05/26 - 11:46
به نظر من در آن مقاله جناب قاسم پور هیچ گونه مشکل حقوقی مصداقی وجود ندارد و این آقای حاجی رحمت راه به جایی نمی رود تا شرف نداشته خود را بازسازی کنند. در آنجا ما حرف هایی را می بینیم که بسیار مشهود اند و با کمی بررسی اسناد اداره و گفته های اداری ها و مدیران می توان دقیق شد.امیدوارم آقای قاسم پور با تهیه شجره نامه او از طرق مختلف، این نمونه افراد را بر سر جای خود بنشاند. و بعد از آن ، شکایتی از او کنند که به جای پاسخگویی ، با هوچی گری قصد آزار و اذیت داشته اند.
البته همانطور که می دانیم مشکل ما این افراد نیستن، این ها پرورده این نظام اند و خود تقویت کننده ان ، و به هر شکل مشکل کلی تر از این فرد است این برود یک شخص دیگر مثل همین بر جای خواهد ماند
پاسخ + +6 -1 --
مردانی 1402/05/26 - 11:49
همین حاجی رحمت هم بروی دنباله تحصیل و کارش را بگیری مثل بسیاری از این نمونه ها، ....
مثلا هیچ وقت آدم های روشنی مانند آقای قاسم پور را نیمی گذارند حتی به مرحله رئیس یک ناحیه برسد چرا؟
چون می دانند دیگر نمی توانند بی بند و باری و بسیجی بازی و رانت بازی و ...... در ساختار شکل دهند
پاسخ + +5 -1 --
بینا 1402/05/26 - 20:51
درود و آفرین بر آقای قاسم پور
امید که این موضوع زودتر جمع گردد
در کشورهای توسعه یافته هر چیزی سرجای خودش هست قانون ، علم، سیاست و آزادی بیان و... به همین دلیل مردم زیر نور خوشید زندگی می کنند.
در کشورهایی مثل ما که در زیرزمین جهان زیست می کنیم موریانه ها و کرم ها حکومت می کنند و تاریکی. چون موریانه و کرم و فساد به جای تاریک احتیاج دارد جایی که در آن نور و روشنایی خورشید مشخص نباشد که کثافات و فساد را از بین ببرد و پاکی و رشد و نمو به بار آورد. حکومت در این کشورها دست این ها است
پاسخ + +5 -1 --
بینا 1402/05/26 - 20:56
در کشورهای توسعه یافته که بر مبنای منطق فیلسوفان و متفکران خود و تجارب تاریخی زیست می کنند آزادی بیان یک اصل مهم در آن جوامع است.
در نظام فعلی ایران همه کلمات مسخ شده و از یک منظر معنا می شوند مثلا آزادی بیان می گویند وجود دارد اما آن شکل که ما می گوییم؟!
عدالت از نوع جمهوری اسلامی
استقلال از نوع جمهوری اسلامی
مسلمان از نوع جمهوری اسلامی
باید لغت نامه ای برای جمهوری اسلامی ساخت تا آیندگان و روندگان این تاریخ بدانند وقتی گفته می شد آزادی بیان یا عدالت یا شجاعت و ... در این زمان و حکومت به چه معنا بود
پاسخ + 0 0 --
محمودی 1402/06/26 - 01:10
عدالت یعنی اینکه هر کسی بیاد هر چی دلش بخواد بگه اگر حرف قاسم پور درسته تو دادگاه پای حرفش بایسته و دفاع کنه
پاسخ + +5 0 --
بینا 1402/05/26 - 21:02
در کشورهای توسعه یافته کاریکاتور رئیس جمهور را در خیابان در دست می گیرند به او فحش می دهند و آب از آب تکان نمی خورد چون قرار نیست همه طرفدار یا مخالف باشند یک عده همیشه محالف و یک عده همیشه موافق اند و آزادی بیان وجود دارد اما اینجا فکر می کنند همه باید موافق این ها باشند حتی اگر فساد باشد و فساد کنند و ندانند چه کاره اند.
در مسائل سیاسی و اجتماعی اگر مخالفی حتی فحش دهد باید دید چرا فحش می دهد این با مسائل شخصی فرق می کند. شخصی که بر مسند اجتماعی و سیاسی نشسته است دیگر خودش نیست باید جوابگو باشد؟! وقتی هم جواب ندهد هر فحشی به او سزاوار است.
جرم آقای حاجی رحمت همین بس که به هیچ وجه پاسخگو نبوده است ؟!
یک مسئول اجتماعی و سیاسی باید به تمام آحاد یک ملت پاسخ دهد چه کرده است؟! چه میکند و چه خواهد کرد؟!
وقتی جواب ندهد یا مبادی ارتباط وجود نداشته باشد من شهروند مجاز به هر گونه توهین و فحش به او هستیم تا شاید خبری شود.
پاسخ + +6 -1 --
بینا 1402/05/26 - 21:09
در نظام فعلی، از بالا باب است که انتقاد از مقامات به خصوص رده های درجه یک ، مراجع و .. جزء گناهان کبیره در دایره دنیای جمهوری اسلامی است، وقتی این قانون نانوشته که با قانون من در آوردی پرداخته شده خب نوچه ها و مدیران زیردست هم الگو می گیرند وقتی هیچ کس در این نظام پاسخگو نیست و استفعا و معذرت خواهی باب نیست و آزادی بیان معنای در کوزه آبش را بخور دارد می شود همین که یک مدیر رده بسیار پایین که چهارتا حرف بهش بزنی به خود اجازه می دهد علیه یک خبرنگار داغ کند و هوار کند. به جای اینکه پاسخگو باشد و دلجویی کند.
بله این جا زیر زمین جهان است و در تاریکی آن هنوز روزنه هایی از نور هست آن ها را باید تقویت کرد
پاسخ + +5 -1 --
بینا 1402/05/26 - 21:30
دوزخیان روی زمین را بخوانید
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1402/05/27 - 13:22
چرا مسوولین این قدر کم تحمل و فاقد سعه صدر اند! چند وقت پیش هم نهادی دیگر از ایشان به خاطر انتقاد،شکایت کرده بودند.
درود بر جناب قاسم پور عزیز
پاسخ + 0 -4 --
محمد 1402/06/02 - 12:30
انتقادی دارید یا هر چی، درست بیان کنید. یعنی چی دو نفر آدم میان توی کامنت ها بغض خودشون نسبت به اصل نظام رو در چندین کامنت بیان می کنند و فکر کردن دیگه نوبرش رو آوردن!
پاسخ + +2 0 --
کاربر 1402/06/13 - 14:19
درود بر انسانهایی که بی توجه به منافع شخصی، همواره "کار درست" را انجام می دهند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/05/25 - 11:55
با سلام و ارادت
لطفا به داد مردم کرج برسید هر کی راه حقه بازی و قولنامه سوری درست کردن رو بلد باشه می‌تونه مدارس خوب ثبت نام کنه و بیچاره کسی که از راه درست وارد میشه. آقای حسینی مدیر محترم آموزش و پرورش ناحیه سه فقط برای نورچشمی های خودشان مدارس خوب رو خالی نگه میدارند . پس کو بازرسی تا تخلفات ایشون رو بررسی کنند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور