صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • «وظایف و ماموریت اصلی دستگاه آموزش و پرورش نیاز به بازخوانی جدی و صریح دارد و نباید تحت الشعاع سیاست بازی ، تعارف و یا نگری ایدئولوژیک قرار گیرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

انحلال نهضت سوادآموزی گامی به پیش و در جهت حرفه ای کردن آموزش مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارش خود به تاریخ 22 فروردین 1401 با عنوان « ادامه فعالیت سازمان نهضت سوادآموزی در حال حاضر فاقد منطق کارشناسی است » چنین نوشت : ( این جا ) « از تشکیل « سازمان نهضت سوادآموزی » 43 سال است که می گذرد . این سازمان جزء سازمان های اقماری وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود . آن گونه که در پرتال این سازمان آمده است (…
  • « صدای معلم » 28 اردیبهشت 1402 : آقای رضا مراد صحرایی ! بخشنامه وزارتی ممنوعیت شکایت از رسانه ها قبلا صادر شده است ... مشکل این است که کسی به " قانون " توجهی نمی کند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه " رضا قاسم پور " خبرنگار صدای معلم مطلب ویژه

گروه رسانه/ امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با شکایت رحمت اله نژاد فلاح مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج، رضا قاسم پور خبرنگار صدای معلم بابت نشر مطلب نقد عملکرد یک ساله مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در پایگاه خبری صدای معلم، در پلیس فتای کرج تفهیم اتهام شده و راهی دادسرای کرج گردید. به دلیل عدم حضور بازپرس و با مساعدت پلیس فتا خبرنگار صدای معلم آزاد شده…
  • محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

نظام حکمرانی ما نسبت اش را با نظام آموزش و پرورش فهم نکرده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • « تراژدی رتبه بندی معلمان از زمان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش تا تبدیل وضعیت آقای وزیر ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای صحرایی ! کار جهادی در مورد رتبه بندی معلمان همین بود ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صحرایی با بیان اینکه ما در مدت ۵۰ روز سرپرستی خود نشان دادیم که می‌شود کار جهادی کرد، گفت: ما در متلاطم‌ترین روزها رتبه بندی را تحویل گرفتیم و به گونه‌ای آن را تحویل دادیم که می‌بینید که بیش از ۷۵ هزار نفر رتبه گرفتند و همه توانستند اعتراض کنند. نزدیک ۳۰۰ هزار نفر معترض شدند، اعتراض خود را داشتند و همه امکانات برای ثبت اعتراض شان فراهم شده…
  • آیا نیاز امروز نظام آموزشی ایران ؛ « معلم حرفه ای است » و یا « معلم انقلابی » ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نسبت " معلمان انقلاب اسلامی " با " نارضایتی فراگیر معلمان " چیست ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ « کنگره معلمان انقلاب اسلامی » در اردوگاه منظریه ( شهید باهنر تهران ) در حال برگزاری است . پرتال وزارت آموزش و پرورش از قول رئیس کنگره انقلاب اسلامی می نویسد : ( این جا ) « همه نهادها، ارگان‌ها و خانواده‌ها به ویژه معلمان، مدیران و برنامه ­ریزان کشور باید نقش خود را در ایجاد تحول در آموزش و پرورش ایفا کنند. در همین راستا معلمان منتخب کشور…
  • «علی زرافشان ، معاون پیشین متوسطه وزارت آموزش و پرورش » در گفت و شنود با صدای معلم از از برگزاری " نشست نخبگانی فرهنگیان " با وزیر آموزش و پرورش با موضوع " آسیب شناسی نتایج بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در آزمون های معتبر بین المللی پرلز " ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

بیش از هفتاد مصوبه در مورد آزمون های تیمز و پرلز بیرون آمده ولی هیچ یک از آن مصوبات اجرایی و یا عملیاتی نشده اند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛  بعد ظهر روز دوشنبه 9 مرداد ؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نشستی را با عنوان« نشست نخبگانی فرهنگیان » در وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد . ابتدا از این نشست فقط تعدادی عکس در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد اما پرتال وزارت آموزش و پرورش در خبر کوتاهی که به تاریخ یکشنبه 15…
  • جمعه ششم دی 1398 : « هشدار صدای معلم به وزارت آموزش و پرورش در مورد اجرای رتبه بندی معلمان ؛ با صلاحیت های حرفه ای معلمان و آینده نظام آموزش حرفه ای آنان بازی نکنید ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعارض میان سقف اعتبار مالی و رتبه های استحقاقی در رتبه بندی به معلمان چه ارتباطی دارد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ « از کجا معلوم که قانون رتبه بندی معلمان هم سرنوشتی بهتر از قانون مدیریت خدمات کشوری داشته باشد و در نهایت لوث نشود ؟ » این پرسش و هشداری بود که « صدای معلم » روز جمعه 26 آذر 1400 خطاب به وزارت آموزش و پرورش و سایر مقامات مطرح کرد . ( این جا )  هر چند این رسانه ی منتقد و مستقل در حوزه ی عمومی آموزش…
  • اداره کل آموزش و پرورش اصفهان مطالبه ی رسانه و شفاف سازی در برابر افکار عمومی را « بروز برخی شایعات » خوانده است
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در مورد هنرستان فنی سروش

گروه رسانه/ سه شنبه 27 تیر ؛ گزارشی با عنوان « هنرستان فنی سروش اصفهان را دریابید ! » در « صدای معلم » منتشر گردید . ( این جا ) امروز 14 مرداد ؛ اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اطلاعیه ای در این مورد صادر کرده است . در بخشی از گزارش صدای معلم که همراه با تصاویر متعدد است چنین آمده بود : « اخبار و گزارش های رسیده…
  • گزارش صدای معلم از برگزاری " نشست نخبگانی فرهنگیان " با وزیر آموزش و پرورش با موضوع " آسیب شناسی نتایج بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در آزمون های معتبر بین المللی پرلز " ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

علی زرافشان : اگر تا سال 2006 هیچ گونه اقدام مداخله ای برای بهبود وضعیت انجام ندادیم ؛ شرکت ما در این آزمون های معتبر بین المللی دیگر معنایی ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/  بعد ظهر روز دوشنبه 9 مرداد ؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نشستی را با عنوان« نشست نخبگانی فرهنگیان » در وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد . مطابق روال ؛ از این نشست فقط تعدادی عکس در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شده و خبری از محتوای آن نیست . ترکیب نشست نخبگانی را مسئولان و روسای شاغل در این دولت و نیز دولت قبل تشکیل…
  • در آستانه دو سالگی فعالیت دولت سیزدهم ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دولت سیزدهم در این دو سال " کدام آوار " را از سر آموزش و پرورش برداشته است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ روزنامه ایران ارگان دولت امروز سه شنبه دهم مرداد در صفحه ی نخست خود تیتری را با این عنوان منتشر کرده است : « مأموریت آواربرداری از 8 سال ویرانی » این روزنامه می نویسد : « در حوزه اجتماعی ؛ بازآفرینی اعتماد از دست رفته مردم مهمترین مأموریت دولت سیزدهم بود. در حوزه سیاسی بازگشت دولت به عرصه مدیریتی و سیاسی و اجتماعی کشور در دستور کار قرار گرفت.…
  • «آیا منطقی و عقلانی نیست که به جای شعار دادن و حرف های بی پشتوانه مانند تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت ، ساخت مسکن برای معلمان و.... شهرداری همان قانون 30 سال پیش را درست اجرا کند ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نشست وزیر آموزش و پرورش و شهردار تهران در حد چند عکس ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   « رضامراد صحرایی ؛ وزیر آموزش و پرورش » و « علیرضا زاکانی شهردار تهران » سه شنبه سوم مرداد نشستی در وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده اند و حاصل آن انتشار 13 عکس در پرتال وزارت آموزش و پرورش است در حالی که از محتوای این نشست خبری نیست . ( این جا ) مشخص نیست این همه مسئول و مدیر در این نشست چه مطالبه ای…
  • « چگونه فرد و یا افرادی که وقعی به قانون و جایگاه آن به عنوان « فصل الخطاب » نمی نهند و با وجود صدور رای یک مرجع قضایی صالح به انحای مختلف « قانون » را دور می زنند ؛ به خود اجازه می دهند که در مورد معلم و احراز صلاحیت های حرفه ی معلمی اظهار نظر کنند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فرآیند علمی منحصر به ‌فرد در حوزه استخدام معلمان و چند پرسش از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور روز دوشنبه پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری در سالن اجتماعات معاونت توسعه منابع و دبيرستان پسرانه آزادگان در خيابان حجاب تهران بازديد كرده است .  در این رابطه ،؛ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و…
  • محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

مجموعه ای که " بد " طراحی می شود را نمی توان خوب مدیریت کرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه رسالت :

آموزش در ایران نه ملی که طبقاتی است ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ تهیه برنامه‌های توسعه، سابقه بیش از هفتادساله دارد که بررسی و تحلیل  توفیق یا ناکامی هریک از برنامه‌ها، بحث درازدامنی است که از حوصله مخاطب خارج است. گرچه مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد «طی ۶ دوره گذشته از برنامه‌های توسعه، به‌طور میانگین تنها ۳۰تا ۳۵ درصد از آن‌ها به منصه ظهور یا اجرا رسیده است» که قطع به‌یقین، عواملی مانند تمرکزگرایی، آمرانگی، تدوین برنامه در فضایی بلندپروازانه و رؤیایی، دوری…
  • عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم ( 2 ) :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

نیاز به نوشتن قانون جدید و حکم جدید و برنامه جدید برای آموزش و پرورش نداریم. آن قدر احکام داریم که معطل مانده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش می باشد که به موضوع « برنامه هفتم توسعه » و « جایگاه آموزش » در آن پرداخته شده است .  این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گزارش های متعدد و تخصصی را در…
  • «در حالی که مدیر مدرسه حتی اختیاری برای جذب و گزینش نیروی مورد نیاز مدرسه را ندارد و گزینش های آموزش و پرورش با معیارهای ایدئولوژیک ، سیاسی و فاقد استانداردهای جهانی آموزش برای صلاحیت منابع انسانی تعیین تکلیف می کنند ؛ وزیر آموزش و پرورش به صورت دقیق از کدام کارهای بزرگ نام می برد و کدام آینده مد نظر است ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

کارهای بزرگ در مدرسه ، اختیار و آدم های بزرگ می خواهد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در در آیین امضای چندین تفاهم‌ نامه با مجمع خیرین کشور گفته است : « کارهای بزرگ را باید از مدارس شروع کرد و مدرسه بستری مناسب برای ساخت آینده این کشور است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی صبح امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه‌‍‌های…
  • دانش آموز اصفهانی : آنان به فکر ما نیستند و فقط به دنبال حفظ پست و مقام شان هستند . امیدی به آنان ندارم
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

هنرستان فنی سروش اصفهان را دریابید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ یکشنبه 31 تیر 1397 ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « حاجی بابایی در مورد واگذاری اموال و املاک آموزش و پرورش در زمان وزارت خودش هم پاسخ گو باشد » نوشت : ( این جا ) « « حمیدرضا حاجی بابایی » رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس جمهور عنوان کرد که اردوگاه شهید باهنر تهران به شرکتی به نام…
  • « محمود مهرمحمدی ؛ سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان» در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در ایران داشتن و یا نداشتن برنامه بالسویه است ! در لایحه برنامه هفتم توسعه زایش و رویش چندانی اتفاق نیفتاده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حساسیت عمومی نسبت به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه نسبت به شش برنامه قبل بیشتر شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش می باشد که به موضوع « برنامه هفتم توسعه » و « جایگاه آموزش » در آن پرداخته شده است .  این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گزارش های متعدد و تخصصی را در…
  • آقای مراد صحرایی ! شما به جای این که نگران " رها شدگی معلمان " باشید خودتان و زیرمجموعه تان در مورد " وضعیت " و " عملکرد " پاسخ گو و مسئول باشید !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وقتی خبرنگار یک خبرگزاری ... مدرسه و آموزش و پرورش را با « پادگان " عوضی می گیرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبرنگار صدا و سیما ( آن گونه که در کلیپ مشخص است )  در جمع خبرنگاران از وزیر آموزش و پرورش سوالی می پرسد . البته قبل از آن رضا مراد صحرایی چنین می گوید : بی نظمی ها متاسفانه وجود دارد . فضای مجازی به طور کلی یک رهاشدگی دارد . خبرنگار این خبرگزاری می پرسد : آیا معلم « حق » دارد که توی فضای مجازی ، این…
  • « علی زرافشان ، معاون پیشین متوسطه وزارت آموزش و پرورش » در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

در برنامه هفتم توسعه ما به صورت مکرر درخواست تصویب مجدد مصوبات را داریم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • پیشنهاد مدیر صدای معلم به شورای عالی آموزش و پرورش : گزارش تخلفات دوایر و بخش های ستادی و اداری ذیل ماده 10 از آیین نامه ی داخلی شورای عالی آموزش و پرورش توسط دبیر کل و برای رسانه ها شفاف سازی شوند
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : مدیران به جای گزارش عملکرد ، گزارش وضعیت ارائه کنند ؛ امروز بار چهار وزارتخانه بر دوش وزارت آموزش و پرورش است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 19 تیر ، نشست خبری شورای عالی آموزش و پرورش با محوریت ابلاغ مصوبات جدید شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش زبان های خارجی برگزار گردید . هر چند خبرنگاران در مورد سایر موضوعات هم پرسش هایی را مطرح کردند . « محمود امانی طهرانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ابتدا پس از خیرمقدم به خبرنگاران و بر خلاف عرف معمول…
  • عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برنامه هفتم توسعه فاقد نقشه استراتژی است ؛ حجم سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت اصلا مشخص نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • «مدیر کُلی که به جای توجه به انجام وظایف قانونی و ارائه گزارش عملکرد ، ایده و الگوی « تابوت گردانی در مدارس » را برای مطالبه گری نسل جوان پیشنهاد و اجرا می کند ؛ طبیعی است که با یک دانش آموز نابینا چنان برخوردی صورت گیرد»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای وزیر ... نیازی به " دستور ویژه " نیست ! کم ترین کار ، برکناری مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کلیپی از یک دانش‌آموز دختر نابینا در شهرستان فلاورجان استان اصفهان منتشر شده که در آن این دختر روشندل در حال گریه کردن می باشد . شخصی که در حال فیلم گرفتن است می‌گوید : این دانش‌آموز از جلسه آزمون ورودی مدارس نمونه مردمی اخراج شده است چون آموزش و پرورش برای جلسه امتحان به او منشی نداده است و وقتی که بازرس می‌آید این دانش‌آموز را اخراج می‌کند. ‌…
  • « آقای فانی ! « معلمان ناکارآمد فعلی » محصول کدام سیاست ها و رویکردهاست؟ چرا کسی و یا نهادی از عملکرد و رویکرد حاکم بر گزینش های آموزش و پرورش سوالی نمی کند ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چه کسی و کدام نهاد در جمهوری اسلامی ایران باید در مورد " ترکیب و بافت فعلی آموزش و پرورش " پاسخ گو باشد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی ؛ « علی اصغر فانی » وزیر پیشین آموزش و پرورش مسائل و واقعیاتی را در مورد « ترکیب و بافت فعلی آموزش و پرورش » بیان کرده است . فانی در اعتماد چنین می نویسد : « با توجه به رشد لحظه‌ای علوم و دانش بشری، به‌روزرسانی دانش افراد از ضروریات امروز است. انسان نمی‌تواند نسبت به تحولات محیطی بی‌توجه باشد. اصولا لازمه زیستن موثر، تعامل با…
  • محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

برنامه ی هفتم توسعه هنوز تدبیری برای حل مسائل آموزش و پرورش ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • نماینده ی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در امور اتباع و مهاجران خارجی در نشست تخصصي «بررسي و تحليل چالش هاي تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي در ايران » :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

در امور پناهندگان و اتباع وزارت آموزش و پرورش استقلالی ندارد ! وزارت کشور مخالف سرمایه گذاری صددرصدی سازمان های بین المللی در ساخت مدارس است مطلب ویژه

گروه گزارش/ دوشنبه 29 خرداد  نشست تخصصي «بررسي و تحليل چالش هاي تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي در ايران » به منظور بررسي ابعاد مختلف و چالش هاي آموزشي، تربيتي و تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي با مشارکت نمايندگان قوه قضائيه، نیروی انتظامی و وزارتخانه هاي كشور، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش به میزبانی « شورای عالی آموزش و پرورش » در محل سالن جلسات دبيرخانه…
  • در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم مطرح شد :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

در فرآیند تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نخبگان نقشی نداشته اند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان معاون پیشین متوسطه وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند . با…
  • آیا آقای حجرگشت مانند دوران مدیر کلی « سالار قاسمی » شهامت و شجاعت آن را دارد که در برابر رسانه های مستقل و منتقدی مانند « صدای معلم » حاضر شود و به پرسش ها و نقدها پاسخ دهد ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای حجرگشت ... مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ! قرار بود مطالبات معلمان جار زده شود یا آن که برای معلمان کنش گر پرونده سازی شود ؟! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها / در خبری که « صدای معلم » 7 بهمن 1400 منتشر کرد ؛ از قول « علی حجر گشت ، مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان البرز » چنین نوشت : ( این جا ) « در ادامه علی حجرگشت مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان البرز ضمن استقبال از جلسات هم اندیشی با همکاران افزود: از احساسات برادرانه همکاران نسبت به خادم خود…
  • « آقایان ! مهم " نارضایتی فراگیر معلمان " است ... مساله این است ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برنامه هفتم توسعه و فرار معلمان از آموزش و پرورش ؟ ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « ابراهیم رئیسی ۲۷ خرداد لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس شورای اسلامی تحویل داد. متن لایحه تحویل شده با پیش نویسی که پیش از این منتشر شده بود، به لحاظ فرم و محتوا تفاوت اندکی دارد اما روح حاکم بر آن تغییری نکرده است. در لایحه نهایی پیش گفتار به صورت کامل حذف شده است. در پیش گفتار متن لایحه پیش نویس محقق نشدن هدف گذاری ها در…
  • گزارش صدای معلم از نشست تخصصي «بررسي و تحليل چالش هاي تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي در ايران » : ارکان مسئول حاکمیتی در مقام " پرسش گر " و نه " پاسخ گو " ! ( بخش دوم )
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برای دانش آموزان اتباع وزارت کشور تصمیم می گیرد در حالی که ما در آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت آنان هستیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ دوشنبه 29 خرداد  نشست تخصصي «بررسي و تحليل چالش هاي تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي در ايران » به منظور بررسي ابعاد مختلف و چالش هاي آموزشي، تربيتي و تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي با مشارکت نمايندگان قوه قضائيه، نیروی انتظامی و وزارتخانه هاي كشور، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش به میزبانی « شورای عالی آموزش و پرورش » در محل سالن جلسات دبيرخانه…
گروه استان ها و شهرستان ها/ می‌گویند معلمها در تابستان تعطیل بوده و به عبارتی حقوق مفتی می‌گیرند و برای خرج کردنش به ناچار در جزایر قناری اتراق کرده خلاصه در آرامش و استراحت مطلقند.  سه شنبه ۳۰ خرداد از گرگ و میش سحرگاهان تا کشاکش غروبِ مه گرفته رویا در ترافیک شدید برنامه‌های کاری هستم. بازدید از دانشگاه فرهنگیان پردیس باغستان کرج در معیت نماینده خیر نیک‌اندیش، شرکت در جلسه مدیران…
  • در جهت تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی برای شفافیت ؛
  • گزارشگر :نرگس کارگری/ خبرنگار صدای معلم

سازمان سنجش و آموزش کشور اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی برای مصاحبه را به تفکیک هر استان منتشر نماید مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ نتایج آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی و استثنایی در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شد. این در حالی ست که همزمان از روز شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲ ثبت نام آزمون استخدام دبیر و هنر آموز شروع گردیده است. شنیده ها حاکی از آن است که قصد اعلام نتایج هر دو آزمون فوق، به صورت متمرکز در شهریور ماه ۱۴۰۲ بوده است ولی با انتقاد…
  • گزارش صدای معلم از نشست تخصصي «بررسي و تحليل چالش هاي تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي در ايران » : ارکان مسئول حاکمیتی در مقام " پرسش گر " و نه " پاسخ گو " !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حسین ریاحی نژاد : چهل سال با نگاه تهدیدی و امنیتی به موضوع " اتباع " نگاه کردیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 29 خرداد  نشست تخصصي «بررسي و تحليل چالش هاي تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي در ايران » به منظور بررسي ابعاد مختلف و چالش هاي آموزشي، تربيتي و تحصيلي دانش آموزان اتباع خارجي با مشارکت نمايندگان قوه قضائيه، نیروی انتظامی و وزارتخانه هاي كشور، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش به میزبانی « شورای عالی آموزش و پرورش » در محل سالن جلسات…
  • « آقای لاشکی ! آیا قرار است کسی برنامه ی هفتم توسعه را نقد نکند ؟ کدام فرد و نهاد باید در مورد عملکرد و انحراف از برنامه ی ششم توسعه به افکار عمومی توضیح دهد و پاسخ گو باشد ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش برای لایحه برنامه توسعه هفتم چه کرده اند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ برنامه توسعه هفتم که از آن به عنوان چهارمین سند چشم انداز بیست ساله کشور یاد می شود در 30 اردیبهشت ماه 1402 رونمایی شد و از سوی رئیس جمهور برای تصویب به مجلس ارسال شد . اهدافی که در این برنامه آمده اند به شرح زیر است : چرا پس از گذشت 45 سال از انقلاب اسلامی و تصویب شش برنامه ی توسعه در کشور ایران همچنان بیش از…
  • وزیر عالی مقام ! آیا در میان بیش از 1200 نفر پرسنل شاغل در روابط عمومی این وزارتخانه ، کسی پیدا نمی شود ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

یک شهرداری چی دیگر سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از برکناری « مصطفی بابایی » رئیس پیشین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مدتی این واحد بلاتکلیف بود تا آن که « رضا مراد صحرایی » وزیر آموزش و پرورش ، « نامدار صداقت » را به عنوان سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه منصوب کرد . نامدار صداقت در 26 فروردین 1385 به عنوان مدير كل مطالعات و برنامه ريزي…
گروه اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش‌ با حدود یک‌ میلیون حقوق‌ بگیر، بزرگ‌ترین دستگاه دولتی کشور است و به دلیل اینکه امور آن با حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز گره‌ خورده، همیشه موردتوجه افکار عمومی بوده است. این وزارتخانه البته در دولت‌های مختلف به‌ اندازه اهمیتش قدر ندیده و معمولا سکان مدیریت آن را کسانی در دست گرفته‌اند که با استقبال معلمان و افکار عمومی مواجه نشده‌اند. همانند یوسف نوری که پس از…
  • «آقای مشاور وزیر در امور تشکل ها ! از نارضایتی فراگیر معلمان خبر دارید؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دولت سیزدهم چه تدبیر و برنامه ای برای آن " 44 درصد فقر یادگیری " دانش آموزان دارد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ سید بابک هاشمی نکو به عنوان « مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل ها در نشست اعضای شورای معاونین استان و مدیران آموزش و پرورش مناطق ۱۴ گانه استان  جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش گلستان چنین می گوید : ( این جا ) «در دولت سیزدهم، کارهای مهمی انجام شده و بارهای زیادی از دوش آموزش و پرورش برداشته شده که مهمترین آنها بازگشایی مدارس پس از…
  • گفت و شنود با رضوان حکیم زاده عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و معاون سابق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

فرآیند رتبه بندی و ارتقای استادان دانشگاه در آموزش عالی ( بخش ششم و پایانی) : کسانی که هیات های ارزیاب رتبه بندی را تشکیل می دهند ؛ اعتبارشان توسط چه کسی تایید شده ؟ چه کسانی آن ها را انتخاب کرده اند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ موضوع « رتبه بندی معلمان » مدت هاست که موضوع روز و بحث رایج در آموزش و پرورش و میان معلمان و حتی جامعه ی ایران گردیده است . مقامات آموزش و پرورش سعی می کنند این رتبه بندی را همانند آن چه که در آموزش عالی و در دانشگاه انجام می شود نشان دهند . نظام رتبه بندی و فرآیند ارتقاء در دانشگاه و در مورد اعضای هیات علمی…
  • « معیشت معلم را که خراب کردید ! حداقل به " تفکر انتقادی " احترام بگذارید »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

صدور حکم بازخرید برای " ابوالفضل رحیمی شاد " توسط هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم مطلب ویژه

گروه گزارش/ تاکنون « صدای معلم » گزارش های متعددی را در نقد عملکرد هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش منتشر کرده است . این « رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران » در آخرین گزارش خود با عنوان «  پرونده سازی برای " مهران صولتی " معلم جامعه شناس و کنش گر حوزه رسانه در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور