صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • « مدارس غيردولتي نيازمند نظارت دقيق اند که باید همراه با اقدامات لازم براي اصلاح نگرش منفي مردم به اين نوع مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد. مجوزهاي تاسيس آن نيز بايد به افراد ذي صلاح تعلق گيرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

یادداشت نویسی رئیس سازمان مدارس غیر‌انتقاعی در برابر عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی ؛ چند نکته و پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر‌دولتی یادداشتی را در روزنامه جام جم منتشر کرده و پرتال وزارت آموزش و پرورش آن را بازنشر کرده است . محمودزاده در این یادداشت چنین می نویسد : ( این جا ) « مطابق قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب سال ۱۳۶۷ و اصلاحیه سال ۱۳۹۵ درمجلس شورای اسلامی، نظارت و رسیدگی…
  • نازخند صبحی نویسنده و روزنامه نگار در گفت و شنود با صدای معلم :
  • گزارشگر : رضا قاسم پور / خبرنگار صدای معلم با همکاری مهدی‌ حسنی

آموزش پایان ناپذیر بوده و روشنگری هزینه دارد مطلب ویژه

گروه اخبار/ در پهنه تاریخ و گستره جغرافيا؛ زنان علاوه بر ایفای نقش زایندگی و مادری، همواره در تحولات نرمِ فرهنگی اجتماعی نقش آفرین و گاهی شگفتی ساز بوده‌اند. یکی از شیر زنان موثر در نیم قرن اخیر استان زنجان ، خانم نازخند صبحی (فعال فرهنگی اجتماعی، نویسنده و ژورنالیست پیشکسوت) می‌باشند. از اوایل دهه هفتاد مطالب و یادداشت‌های این بانوی انرژیک را در نشریات مختلفی چون  « امید زنجان » مطالعه…
  • دوره دبستان و پیش دبستانی باید با یک رویکرد جدید به مفری برای « زندگی طبیعی » کودکان ایرانی تبدیل و تثبیت شود
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

کم کردن سن دیپلم مشکلی را حل نمی کند ! برای دوره پیش دبستانی چه کرده اید ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در یک برنامه زنده تلویزیونی چنین می گوید : اما آن چه در این میان بیش از همه مشهود و قابل تامل است سکوت مجامع علمی و دانشگاهی تعلیم و تربیت در مورد این گونه مواضع و  عملکرد وزارت آموزش و پرورش است . «  اگر سن دیپلم را از ۱۸ به ۱۵ سال کاهش دهیم و برای ۳ سال قبل ۷ سالگی هزینه…
  • « پیش از انقلاب اسلامی ؛ معلمان مدیر کل انتخاب می کردند ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وقتی دانش آموزان می توانند معلمان را ارزیابی کنند ؛ چرا معلمان نتوانند ... ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی چنین می گوید : ( این جا )  «در امتحانات نهایی خرداد 1403، دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای نخستین بار معلمان را ارزیابی می‌کنند و این نظرات را در ارتقای معلمان لحاظ می‌کنیم. دانش‌آموزان در مواردی همچون نظم و انضباط کلاسی توسط معلم، صبوری او در مواجهه با دانش‌آموزان، قدرت انتقال مفاهیم و‌... نظر می‌دهند و براین اساس…
  • « سوال این است که چرا شهرداری به این ساختمان های مجاور بنای تاریخی اجازه احداث آپارتمان های چند طبقه داده است ؟ این جا متولی ندارد ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

گزارش از حمام دانشوری شبستر : میراث تاریخی یا زباله دانی ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « ایران » از معدود کشورهای جهان است که به دلیل طبیعت شگفت انگیز و نیز مکان های تاریخی می تواند به یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین قطب های توریستی جهان تبدیل شود البته به شرط اگرهایی که به نظر می رسد اراده ای برای تحقق و عینیت بخشیدن به آن شرایط در حال حاضر مشاهده نمی شود . این بار « صدای معلم » به « حمام تاریخی…
  • « روی هیچ چیزی ایستادگی نکردید ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش از " سیدمحمد بطحایی " داوطلب نمایندگی مجلس مطلب ویژه

گروه گزارش. بنا بر « اصل مطالبه گری » و « حرکت به سوی شفافیت » ؛ « صدای معلم » چند پرسش را از سیدمحمد بطحایی داوطلب ورود به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح می کند . 1- تاکنون و در بیش از چهار دهه ی اخیر معلمان زیادی با شعارهای رنگارنگ و عامه پسند و نیز دادن وعده های فراوان وارد مجلس شده اند . « فراکسیون فرهنگیان »…
  • « وبلاگ نویسی معلمان دریچه ای به سوی توسعه حرفه ای آنان است . معلم باید در کلاس و در فرآیند آموزش آزادی و اختیار عمل داشته باشد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزارت آموزش و پرورش در مورد اخراج معلمان بلاگر پاسخ گو باشد : حذف ممنوع ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کلیپی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که خبر از اخراج دو « معلم بلاگر» به علت فعالیت شان در فضای مجازی می دهد . این معلمان می گویند : « این سکوت و بغض یه جایی باید شکسته می شد چون اخراج حکم عادلانه ای نبود . ما تمام توانمون را گذاشتیم چون عاشق شغل مون بودیم و سعی کردیم متفاوت باشیم و بچه ها را عاشق…
  • «در جست و جوی تفکر در نظام آموزشی ایران ! کلاس درس حریم خصوصی هیچ کسی نیست ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پیش به سوی ابتذال : از " معلم وبلاگ نویس " رسیدیم به " معلم بلاگرها " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ یکشنبه 30 بهمن 1401 ؛ « صدای معلم » در یادداشتی با عنوان : معلمان نباید راوی و اشاعه گر « پوپولیسم » و « لمپنیسم » با توجیه ایجاد مدرسه شاد باشند - مدرسه نه جای " سلام فرمانده " است ، نه " ساسی مانکن " و " نه گانگستر آمل " ... مدرسه ، مدرسه است ! نوشت : ( این جا ) « هر چه با…
  • صدای معلم در هفتم اسفند 1393 : ضرورت تاسیس یک " هویت جدید " برای نهاد انجمن اولیاء و مربیان
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

غیردولتی بودن انجمن اولیا و مربیان در سال 1346 تصویب شده ... اما هنوز خبری نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هفتم اسفند 1393 ؛ « صدای معلم » در مطلبی با عنوان « ضرورت تاسیس یک " هویت جدید " برای نهاد انجمن اولیاء و مربیان » چنین نوشت : ( این جا ) « متاسفانه و طی سالیان متمادی ، کارکرد انجمن اولیا و مربیان به نهادی برای توجیه و اقناع  خانواده ها برای پوشش قانونی دادن به اخذ وجه  توسط مسئولان مدرسه تبدیل شده است و از آن جا که…
  • رشید دوقانلو مشاور مجموعه بنیاد نصر :
  • گزارشگر : رضا قاسم پور / خبرنگار صدای معلم

جایگاه تفکر انتقادی را کم رنگ می‌بینم . بیشترِ وقت و امکانات نظام آموزشی به روزمرگی و حل بحران سپری می‌شود

از دستاوردهای حضورم در « پایگاه سه‌ سالانه علمی بنیاد فرهنگی آموزشی نصر » برای دانش‌آموزان پایه دهم کمالشهر ؛ آشنایی با چهره‌های متفاوت، متنوع و جذاب می‌باشد. هفته پیش در جلسه شورای دبیران پایگاه علمی پس از صحبت‌های دبیران، کادر و مدیر بالاخره نوبت به مشاور مجموعه رسید.  قبل از صحبتِ  « استاد رشید دوقانلو » ناخودآگاه به نشانه طولانی شدن جلسه به ساعتم نگاه کردم . از طرفی ما معمولا…
  • عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم : ( 4 )
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

مسئولیت ها در حوزه تعلیم و تربیت تجاری شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش تر گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش منتشر شد . ( این جا ) آن چه در زیر می آید ؛  ادامه گفت و گوی…
  • واعظی در آذر 1393 در گفت و گو با صدای معلم : موازی کاری ها و دخالت آموزش و پرورش در فرآیند آموزش عالی و تربیت معلم ، فقط باعث اتلاف بودجه عمومی کشور می شود
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای وزیر علوم .... لطفا دیگر جوگیر نشوید ! تربیت معلم وظیفه آموزش و پرورش نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » گفت و شنودی را در آذر ماه 1393 با « مظفر الدین واعظی » استاد دانشگاه ؛ در ارتباط با نقش مغفول  دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی در ایران انجام داد و وضعیت مطلوب را در مقایسه با جوامع توسعه یافته مورد تدقیق کارشناسی قرار داد . ( این جا ) عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی چنین می گوید : این…
  • «اجرای مفاد این نامه موجب خواهد شد تا راه و یا روزنه بر هر گونه اصلاحات و تحولات آموزشی با توجه به پیشینه ی و مصوبات این شورا بسته شود و تعلیم و تربیت از ماموریت و اهداف اصلی خود در رقابت با سایر نظام های آموزشی تهی شود »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چرا باید مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از رسیدگی و نقض در دیوان عدالت اداری مستثنی شوند ؟ مگر " همه " در برابر قانون برابر نیستند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی نامه ای منتشر شده که در آن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از رسیدگی و نقض در دیوان عدالت اداری مستثنی شده است . این نامه به تایید و امضای مسئول دفتر رهبری رسیده است . در این نامه چنین آمده است : « با توجه به برخی اظهارات و تردیدها در خصوص اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژه مستثنی بودن این مصوبات از رسیدگی و…
  • فراستخواه در گفت و گو با صدای معلم : « بدبختی آموزش و پرورش این است که حوزه عمومی ندارد ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای صحرایی ... اغراق گویی کافی است ! اگر معلمان تریبون داشتند و رسانه های قوی بودند که وضع شان دیگر این نبود ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان شهر تهران به مناسبت گرامی داشت دهه فجر و دست آوردهای انقلاب اسلامی می گوید : ( این جا ) « دست آوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته می شود و مایه افتخار برای همگان است، ریشه آن در آموزش و پرورش بوده و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است . در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بی سواد بود اما…
  • ایرج خوش خلق در نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

هر چیزی که در مورد خردورزی، نقادی و ذهن باز بود را در مصوبات سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی حذف کردند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » با سخنرانی « ایرج خوش خلق ، عضو هیات علمی بازنشسته پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » در « خانه اندیشمندان علوم انسانی » برگزار گردید . سخنان مطرح شده در این نشست را می خوانید .
  • عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم : ( 3 )
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

آموزش و پرورش آن اندازه که در بخش های سیاسی مداخله می کند به خودش و ماموریت اصلی اش کاری ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش تر گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش منتشر شد . ( این جا ) آن چه در زیر می آید ؛  ادامه گفت و گوی…
  • عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

فکر می کنند عدم پاسخ گویی خودش اعمال قدرت و اقتدار است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و گوی « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش است . بخش نخست این گفت و شنود را می خوانید .
  • «این همه شتاب زدگی و کارهای بدون کارشناسی و فاقد عقلانیت آموزشی و اداری در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تا کجا و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نظرسنجی وزارت آموزش و پرورش از مدیران مدارس و دانش آموزان به منظور طراحی برنامه آزمون های نهایی ... فعلا به معلمان نیازی نداریم ! مطلب ویژه

گروه گزارش / محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در سومین جلسه ستاد عالی آزمون های وزارت آموزش و پرورش می گوید : ( این جا ) «  جلسات این ستاد به صورت منظم در وزارت آموزش و پرورش با حضور اعضای کارگروه های تخصصی و همچنین به صورت متناظر در استان ها به منظور رسیدگی به مسائل این حوزه برگزار می گردد. به منظور جلب…
  • « مروری کوتاه بر بیش از یک دهه گذشته... آن چه در آموزش و تربیت مهم است ، امنیت فرهنگی است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برگزاری نشست وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم با تشکل های غیرهم سو و یک پرسش؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت نزدیک به 9 ماه از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به رضامراد صحرایی ؛ سرانجام و البته کم تراز یک ماه مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ؛ « رضا مراد صحرایی ؛ وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم » نشستی با تشکل های فرهنگیان داشته و زمان آن از سه ساعت فراتر رفته است . هر چند این نخستین نشست صحرایی با تشکل…
  • عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

به هیچ وجه مداخله سازمان های بیرونی چه در تصویب مصوبات و چه در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش قابل قبول نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و گوی « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی ماند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش است . بخش نخست این گفت و شنود را می خوانید .
  • نقدی بر سخنان علی اصغر فانی وزیر پیشین آموزش و پرورش در مورد " اُفت کیفیت آموزش " ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدارس را به بهانه های مختلف تعطیل می کنند ... بعد برای پایین بودن معدل امتحانات نهایی ، ترک تحصیل و افت تحصیل دانش آموزان ناله و شیون سر می دهند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ این  روزها بحث و جدل در مورد نمرات دانش‌آموزان در امتحانات پایه دوازدهم یا همان نهایی شدت گرفته و هر کسی از دیدگاه و زاویه نگرش خود به این مساله می پردازد . در این باب ؛ « علی اصغر فانی » در روزنامه ی اعتماد چنین می نویسد : ( این جا ) « در یک ماهه اخیر در بعضی رسانه‌ها آماری از نمرات دانش‌آموزان در امتحانات پایه دوازدهم…
  • ایرج خوش خلق در نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

تا ذهن باز نباشد؛ تا خردورزی و پرسش گری انتقادی نباشد ؛ به اهداف سند تحول بنیادین که مبنای آن " حکمت متعالیه " است نخواهیم رسید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » با سخنرانی « ایرج خوش خلق ، عضو هیات علمی بازنشسته پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » در « خانه اندیشمندان علوم انسانی » برگزار گردید . سخنان مطرح شده در این نشست را می خوانید .
  • «وقتی مسئولان و نهادهای قانونی خودشان به « قانون » بی اعتنا باشند و یا آن را تابع « مصلحت » کنند دیگر چه انتظاری از جامعه و مردم برای تمکین به قانون می توان داشت ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری در اداره آموزش و پرورش مراغه اجرا می شود ؟ مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها / « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « آقای وزیر ! «قانون مداری دولت مردمی» یعنی چه ؟ پرسش " صدای معلم " از وزیر آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران » چنین نوشت : ( این جا ) « در ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری آمده است: از تاریخ تصویب این قانون اشتغال و ادامه به…
  • « پیامدهای نظام تعلیم و تربیت که باید در رفتار شهروندان دیده شود تفاوتی را نشان نمی دهد»
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

آقای ابراهیمی ... مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان ! سند تحول بنیادین آن گونه که شما تصور می کنید نسخه علاج بخش مشکلات نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست با مدیران مدارس باغ بهادران چنین می گوید : ( این جا ) « ده‌ ها هزار ساعت جهت نگارش سند تحول بنیادین با حضور نخبگان زمان و برنامه صرف شد و راه علاج مشکلات فرهنگی در سند تحول بنیادین است و این سند نیروی انسانی را عنصر اصلی و سازنده می‌داند و نیروی انسانی است که تمام ویژگی‌های مدرسه…
  • «چه عواملی موجب چنین سقوط مشارکتی در اضلاع آموزش و تربیت شده اند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

کاهش 87 درصدی مشارکت در پرسش ( پویش ) مهر سال 1402 افتخار دارد ؟! مطلب ویژه

در سال جاری به جای پرسش مهر، مسابقه پویش مهر ۱۴۰۲ با موضوع « پیشرفت های کشور از دوره انقلاب تا به امروز » برگزار خواهد شد. 
  • « از " صدای معلم " به عنوان رسانه ی پیشرو در انعکاس تحولات آموزش ایران در " بیست و یکمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران " تقدیر و تجلیل به عمل آمد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حیدر ایرانپور ؛ معلم فیزیک : 60 سال است تدریس می کنم . یک عکس را هنوز نگه داشته ام : عکس بی تفاوتی ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مراسم پایانی بیست و یکمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران ( یازدهمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه ؛ چهارشنبه 20 دی ماه در مرکز تربیت مربی حسن آباد کرج برگزار گردید . این کنفرانس به مدت 3 روز از 18 تا 20 دی در این مرکز با حضور مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش ، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و نیز استانداری البرز برگزار شد و در آن دبیران…
  • «موضوع الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به جلسات شوراهای آموزش و پرورش کشور برای نخستین بار توسط " صدای معلم " مطرح و به سراسر کشور ابلاغ شد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای محمودزاده ! بفرمایید پس از 30 سال چند درصد از ظرفیت " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " اجرایی شده است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با « رسانه های هم سو »  به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش از برگزاری همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش در سالن همایش های وزارت کشور در روز دوشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ خبر داد. پرتا وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « محمودزاده با تبیین نقش…
  • رضوان حکیم زاده معاون پیشین آموزش ابندایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم : ( بخش پایانی )
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

دانش آموزان در دوره ابتدایی بسیار بیشتر از سایر دوره ها در معرض آسیب های ناشی از تعطیلی مدارس و آموزش حضوری هستند مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » اخیرا گزارشی را با عنوان « خانم معصومه نجفی پازوکی ! از تعطیلی مدارس چه خبر ؟ نگران 44 درصد فقر یادگیری در ایران و جهش آن نیستید » منتشر کرد . ( این جا ) در این گزارش با انتقاد از عملکرد معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تعطیلی دبستان ها آمده بود : « زمانی که مدارس در ایران به خاطر کرونا «…
  • «بر اساس دستور العمل وزارت آموزش و پرورش ؛ شکایت دانشگاه فرهنگیان بر علیه یک فعال رسانه فاقد وجاهت قانونی و اداری است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شکایت دانشگاه فرهنگیان بر علیه " امیر اسماعیلی " معلم و فعال رسانه مطلب ویژه

گروه رسانه/ « دانشگاه فرهنگیان » شکوائیه ای را بر علیه « امیر اسماعیلی » معلم بازنشسته و فعال در حوزه « رسانه » اقامه کرده است . این احضاریه توسط « شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نورآباد ( دلفان ) » صادر شده و عنوان اتهام بر علیه این کنش گر آموزشی ، « افتراء و نشر اکاذیب » می باشد . امیر اسماعیلی  مدیر کانال تلگرامی «…
  • « فرصتی که از دست رفت »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش تعطیل شد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ بند 14 از ماده 9 قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش ( تعداد اعضای رسمی یا پیوسته ) می گوید : « سه نفر صاحب نظر از نمایندگان معلمان یا مدیران مدارس از هر یک از دوره های تحصیلی ، به انتخاب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ( حداقل یک نفر از آنان از بین زنان انتخاب شود ) ». در دوران وزارت « محمد بطحایی » انتخاب…
  • این رسانه بر اساس « قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات » خواهان انتشار و اعلان عمومی فرایند این گونه استخدام ها جهت آگاهی مردم می باشد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش از مدیر اداره آموزش و پرورش مراغه در مورد وضعیت و چگونگی استخدام ها ؟ مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ با تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش،  و ابلاغ آن جهت اجراء ،متاسفانه برخی از افراد فاقد شرایط ، از این فرصت ، سوء استفاده کرده و اقدام به جعل اسناد و تشکیل پرونده های دروغین و صوری کرده اند . گزارش هایی به « صدای معلم »…
  • رضوان حکیم زاده معاون پیشین آموزش ابندایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

با تعطیل کردن مدارس بچه ها داخل خانه نمی مانند ؛ این کار کمکی به سلامتی دانش آموزان نمی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » اخیرا گزارشی را با عنوان « خانم معصومه نجفی پازوکی ! از تعطیلی مدارس چه خبر ؟ نگران 44 درصد فقر یادگیری در ایران و جهش آن نیستید » منتشر کرد . ( این جا ) در این گزارش با انتقاد از عملکرد معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تعطیلی دبستان ها آمده بود : « زمانی که مدارس در ایران به خاطر کرونا «…
  • «به روز آوری معلمان و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان در هر سطح و مرتبه ای وظیفه ذاتی و سیستمی وزارت آموزش و پرورش است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پول گرفتن از " مهارت آموزان ماده 28 " دانشگاه فرهنگیان با چه منطق و بر اساس کدام قانون و معیار ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای با عنوان « آغاز ثبت نام غیر حضوری مهارت آموزان ماده 28 رشته های دبیری ، تربیت بدنی، امور تربیتی، مراقب سلامت و مشاور واحد آموزشی » چنین آورده است : ( این جا ) « معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از آغاز ثبت نام غیر حضوری مهارت آموزان ماده 28 رشته های دبیری، تربیت بدنی ، امور تربیتی ، مراقب سلامت و…
  • در سومین آئین یلدای کارآفرینان کشاورزی در محل باشگاه نوآفرینی توسکانو مشکین دشت کرج :
  • گزارشگر : رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

روایت یک زوج جوان از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی از " مهاجرت معکوس "

گروه استان ها و شهرستان ها/ عصر سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲  « سومین آئین یلدای کارآفرینان کشاورزی » در محل باشگاه نوآفرینی توسکانو مشکین دشت کرج با حضور میهمانانی از چهار گوشه کشور و همچنین تعدادی از کارآفرینان خارج از کشور با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار گردید.  مهاجرتِ دو سر برد در افتتاحیه این نشستِ پنج ساعته دکتر حمید رضا مختاری دبیر همایش ضمن خوشامد و تبریک یلدایی افزود: سومین آئین یلدایی…
  • «در دوره ی کرونا ، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا راسا برای مدارس و آینده دانش آموزان تصمیم گیری می کردند . اکنون هم استانداری و کمیته ی اضطرار برای آن تصمیم می گیرند بدون آن که نقد و یا مخالفت جدی از سوی مقامات وزارت آموزش و پرورش در مورد آن ابراز شود»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

خانم معصومه نجفی پازوکی ! از تعطیلی مدارس چه خبر ؟ نگران 44 درصد فقر یادگیری در ایران و جهش آن نیستید ! مطلب ویژه

گروه گزارش / زمانی که مدارس در ایران به خاطر کرونا « تعطیل » شدند ؛ وزارت آموزش و پرورش سیاست منسجم و مشخصی در مورد استمرار فعالیت مدارس نداشت. در آن دوره بیش از آن که وزارت آموزش و پرورش در مورد دایر بودن مدارس اظهار نظر و تصمیم گیری نماید ؛ بیش تر وزارت بهداشت و جمعی که « ستاد ملی مقابله با کرونا » نامیده می شد ؛ برای…
  • «سخنان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد گروه های آموزشی هم اغراق آمیز و دور از واقعیت است !»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چرا " آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی " پس از گذشت 8 سال اجرا نمی شود ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ در دولت پیشین ؛ « صدای معلم » گزارش های متعدد و مستندی را در نقد عملکرد و جایگاه « گروه های آموزشی » منتشر کرد اما متاسفانه هیچ فرد و مقامی در مورد وضعیت پاسخ گو نبود . جمعه 11 بهمن 1398 ؛ « صدای معلم » در گزارش خود با عنوان « سرانجام و پس از گذشت 4 سال ؛ شیوه نامه ی اجرایی " آیین نامه گروه…
  • « سازمان معلمان ایران در ورطه ی محافظه کاری ، پوپولیسم افراطی و تنبلی تشکیلاتی افتاده است ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نخستین نشست نقد عملکرد سازمان معلمان ایران برگزار گردید مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ نخستین نشست نقد عملکرد سازمان معلمان ایران با حضور دبیر کل این تشکل و سایر اعضای آن با دعوت از منوچهر خدایی مسئول پیشین هیات اجرایی سازمان معلمان ایران و علی پورسلیمان مدیر صدای معلم ، عضو پیشین شورای مرکزی و مسئول تشکیلات و برنامه این تشکل جمعه از ساعت 11 تا 13 برگزار شد . در ابتدای این نشست ؛ « طاهره نقی ئی » دبیر کل تشکل…
  • « واقعا روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این دولت چه برنامه ای برای بحران سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی حداقل در حوزه آموزش و پرورش دارد ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

علاقه ی عجیب وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم به ملاقات های مردمی ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ این گونه که به نظر می رسد ؛ « رضامراد صحرایی » وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم علاقه مفرط و عجیبی به برگزاری نشست هایی تحت عنوان « ملاقات های مردمی » دارد . آیا منطقی نیست که بساط ادارات بیش از 700 منطقه آموزشی کشور را برچینید و آقای وزیر خودشان و یک تنه ، مسائل را سامان دهی کند و امور را بر مدار خویش قرار دهد…
  • آیا در سایر کشورها هم مدارس را به خاطر آلودگی هوا در حالی که منابع آلوده کننده همچنان به فعالیت مشغول هستند تعطیل می کنند و از آن طرف مسئولان آموزش و پرورش که باید حافظ حریم و اصل تربیت آموزش باشند ؛ نسخه « آموزش غیرحضوری » را برای « همه » دیکته می کنند ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پیش از اظهار نظر در مورد تغییر تقویم آموزشی یک بار قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را بخواند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال تغییر تقویم آموزشی مدارس و پیش بینی تعطیلات زمستانی به خبرنگار فارس می گوید : ( این جا ) «  پیش از این طرح ساماندهی تعطیلات با بررسی برخی پژوهش‌ها تدوین شده بود و هم اکنون نیز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، یک طرح پژوهشی را در این باره آغاز کرده است . چرا رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و…
  • علی فرهادی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش : مسئله سرانه مدارس به جد در حال پیگیری است
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سرمایه گذاری ترکیه طی سال 2022 در بخش آموزش به 20 میلیارد دلار رسید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبرگزاری آنادولو ترکیه در حالی خبر از هزینه کرد به میزان ۲۰ میلیارد دلار در بخش آموزش این کشور می دهد که در ایران و با گذشت نزدیک به سه ماه از بازگشایی مدارس خبری از پرداخت همان مبلغ ناچیز تحت عنوان « سرانه مدارس » نیست . پرسش این است که آیا مقامات و دستگاه های مسئول به همان مفاد « قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش » عمل…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور