گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه تهران چنین می گوید : ( این جا ) « بنابراین در سالی که گذشت تاریخیترین استخدام کشور اتفاق افتاد، نه از این جهت که حدود ۷۰ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش شد که از لحاظ کمیت بیسابقه است چرا که این رقم معادل با رقم جذب در چند وزارتخانه است . معلمان ویژهای را انتخاب کردیم…
علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با نبض بازار :
گروه رسانه/ علی پورسلیمان، مدیر سایت صدای معلم در گفت و گو با نبض بازار، معیشت معلمان را تابع اقتصاد آموزش و پرورش دانست و گفت : اقتصاد آموزش پرورش هم تابع اقتصاد کلان کشور است و متاسفانه به خاطر قصور در حکمرانی غلط و اشتباه ، اقتصاد کشور تعریف چندانی ندارد و به همین نسبت قدرت خرید معلمان کاهش پیدا کرده است. قبلا معلمان حداقل بگیر بودند اما در حال حاضر همه معلمان…
گروه رسانه/ اخبار رسیده حاکی از بازداشت « امیر اسماعیلی » فعال رسانه ای و مدیر گروه تلگرامی « انعکاس » و انتقال ایشان به بازداشتگاهی در خرم آباد لرستان است . کانال تلگرامی « عصر دلفان » چنین نوشت : «امیر اسماعیلی روزنامه نگار و فرهنگی لرستانی با شکایت دانشگاه فرهنگیان راهی زندان شد . او به جرم نقد و انتقاد از مسئولان دانشگاه فرهنگیان کشور و وزارت آموزش و پرورش به…
«مطابق ماده 10 این آیین نامه که ارتباط با رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم و مجریان در مورد تصمیمات این شورا را جزء وظایف آن برشمرده به این پرسش پاسخ دهد که پس از گذشت بیش از دو سال چند درصد آیین نامه اجرایی مدارس اجرا شده است ؟»
گروه گزارش/ رضا مراد صحرايي وزير آموزش و پرورش دولت سیزدهم در جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با تبريك هفته بزرگداشت مقام معلم چنین می گوید : ( این جا ) « هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديتها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم » . در مقدمه ی آیین نامه اجرایی…
صدف میرزاباقریان ولی دانش آموز در گفت و گو با صدای معلم :
جستارگشایی خانم دکتر صدف میرزاباقریان دندانپزشک حاذق کرجی است که در کنار شغل خطیرش توجه کافی و وافی به تربیت و پرورش بچهها، ضرورت تفکر انتقادی و لزوم آموزش مهارتهای زندگی در مدارس داشته و البته شخصا پیگیر امورات تحصیلی فرزندانش میباشد. با توجه به نزدیکی به هفته معلم و لزوم اطلاع از دیدگاه اولیای دانشآموزان به عنوان شرکا و ذینفعان دستگاه تعلیم و تربیت از چالشهای آموزش و پرورش و ارائه راهحلهای…
وزیر آموزش و پرورشی که به جای پاسخ گویی در نشست های رسانه ای عاشق حضور در جمع های نخبگانی یک سویه هست ؟!
گروه گزارش/ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش این بار و به روایت رسمی روابط عمومی اش در میان فرهنگیان و جامعه نخبگانی استان سمنان و در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سمنان حضور پیدا کرده و به مسائل و موارد مختلفی اشاره کرده است . ( این جا ) در این گزارش اما خبری از پرسش و پاسخ نیست . با این حال وزیر آموزش و پرورش دولت…
« دیگر نه مدیر کل آموزش و پرورش نشست رسانه ای می گذارد و نه رسانه ای پی گیر و نگران فضای آموزشی است »
گروه گزارش/ « مهدی چمران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران 19 مهر 1402 گفت : ( این جا ) «منطقه ۲۲ امروز کم مدرسه ترین نقطه کشور است و در حوزه مدرسه با مشکل مواجه است. چندین بار خیرین را برای ساخت مدرسه به این منطقه بردیم در حالی که در منطقه ۲۲ ساختمانهای بلند ساخته شده کمترین میزان مدرسه را در کل کشور دارد و همین مشکل در حوزه مسجد…
« آیا ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه ی نیازهای اساسی و اولیه مطابق « قانون اساسی » حق یک شهروند ایرانی نیست ؟ »
گروه استان ها و شهرستان ها/ پرتال وزارت آموزش و پرورش در بخش « اسلاید » خود حرف های محسن زراعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش را چنین تیتر کرده است : ( این جا ) « توجه به مدارس مناطق محروم از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش است » این اظهارات در حالی بیان می شوند که روز 19 فروردین یک مدرسه کانکسی در…
با راه اندازی سامانه ، تدوین آیین نامه و... مشکلی حل نمی شود !
گروه گزارش/ روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان « ۴ میلیون دانشآموز؛ آمار وحشتناک بازماندگان از تحصیل » نوشت : ( این جا ) « دو سال بعد از خروج از بحران کرونا، وضعیت آموزش و پرورش هنوز عادی نشده است. بیش از ۹۰۰ هزار نفر دانشآموز بازمانده از تحصیل، آمار رسمی بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی است. آمارهای غیررسمی با افزایش دورههای مورد مطالعه عدد ۴ میلیون بازمانده از تحصیل…
گروه گزارش/ روزنامه اطلاعات در خبری نوشت : ( این جا ) « مدارس از روز ۱۴ فروردین بعد از پایان تعطیلات ۱۳ بازگشایی میشود . دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفند باید به مدرسه میرفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود. به گزارش اطلاعات و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش دانش آموزان از ۱۴ فروردین تا پایان ۲۹…
ایرج خوش خلق در نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » : ( 3 )
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » با سخنرانی « ایرج خوش خلق ، عضو هیات علمی بازنشسته پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » در « خانه اندیشمندان علوم انسانی » برگزار گردید . بخش سوم را می خوانید .
گروه گزارش/ به تازگی ؛ فایلی از « نامدار صداقت » رئیس فعلی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که برای روسای روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش کشور ایراد گردیده است . گفته می شود این فایل صوتی منتسب به ایشان است اما « حمید امامی » از مسئولان روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش «…
صدای معلم ؛ یکشنبه 8 اردیبهشت 1398: آیا استفاده از این همه مشاور با شعار چابک سازی ستاد آموزش و پرورش هم خوانی دارد ؟
گروه گزارش/ یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « لشکر مشاوران وزیر آموزش و پرورش و چند سوال !؟ » نوشت : ( این جا ) « طبق بخشنامه ی سازمان اداری و استخدامی کشور مقامات و مسئولان مجازند در قالب پست های سازمانی مصوب مشاور تعیین و منصوب کنند . هر گونه صدور احکام انشایی و ابلاغ داخلی خلاف قانون است. لیست مشاوران وزیر…
چرا وضعیت باید به گونه ای شود که کم تر کسی « قانون » و « مامور قانون » را جدی می گیرد ؟ چرا به موضوع « غربالگری روانی » در صدور گواهی نامه های رانندگی و یا تمدید آن توجهی نمی شود ؟
گروه گزارش/ « ایسنا » می نویسد : « بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی در اختیار ایسنا قرار داده در ۱۰ سال اخیر، یعنی از سال ۹۳ تا سال۱۴۰۲، تعداد کشته شدگان تصادف در تعطیلات نوروزی، به ترتیب ۱۰۸۴، ۹۶۸، ۹۶۴، ۸۷۴، ۱۰۳۴، ۹۱۴، ۵۳۴، ۱۰۸۰، ۱۱۴۶ و ۱۲۱۷ نفر بوده است. به عبارتی میتوان گفت که در مجموع در ۱۰ سال اخیر، ۹ هزار و ۸۱۵ نفر در ایام…
« آیا با شکل گیری دوایری مانند ستاد روایت پیشرفت ؛ مشکل و یا بحران پاسخ گویی در آموزش و پرورش حل می شود ؟ »
گروه گزارش/ 27 آذر 1395 بود که « صدای معلم » در گزارشی با عنوان : « فراخوان صدای معلم برای بررسی عملکرد سازمان های اقماری ( وابسته ) وزارت آموزش و پرورش » از همه صاحب نظران ، کارشناسان و پژوهش گران دعوت کرد که با نقد عملکرد سازمان های اقماری آموزش و پرورش بپردازند . ( این جا ) در این گزارش آمده بود : " « سازمان های اقماری…
" سال خوب " با تقدیر گرایی و تقلیل گرایی به دست نمی آید ! مسیر تحول از آگاهی ، پرسش گری و مطالبه گری مدنی و مستمر می گذرد
گروه گزارش/ خرد افسر شهریاران بود خرد زیور نامداران بود خرد زنده ی جاودانی شناس خرد مایه زندگانی شناس خرد رهنمای و خرد دلگشای خرد دست گیرد به هر دو سرای ازو شادمانی و زومردمیست ازویت فزونی و زویت کمیست ( حکیم ابوالقاسم فردوسی ) سال 1402 هم به پایان رسید تا منتظر آغاز سال دیگری باشیم . در مطلبی که درست یک سال پرسش و در « صدای معلم »…
« تفکر انتقادی » و اجرای آن الزاماتی می خواهد ... با شعار و تبلیغات چیزی عوض نمی شود ! کسی هم اعتمادی نمی کند !
گروه گزارش/ تسنیم نوشت : ( این جا ) « محسن برمهانی در احکام جداگانهای محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت سیما را با حفظ سمت، به سمت «سرپرست شبکه آموزش سیما» و حسن نجفی سولاری را به سمت «دبیر ستاد تحول ساختاری سیما» منصوب کرد. چرا در برنامه های تخصصی صدا و سیما که خود را « رسانه ملی » می نامد نباید از منتقدان دعوت شود ؟ در پایگاه اطلاعرسانی سیما آمده…
وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم : سالی که گذشت سال بسیار پر خیر و برکت و پر از دستاوردهای خوب و البته فراز و فرودهای فراوان بود اما بهتر از سال پیش بودیم و از این بابت خدا را شاکریم
گروه استان ها و شهرستان ها/ کانال سازمان معلمان ایران نوشت : « رأی بدوی شعبه اول دادگاه انقلاب در خصوص محکومیت جزای نقدی محمود صفدری منتخب فرهنگیان خراسان شمالی در شورای عالی آموزش و پرورش و مسئول سازمان معلمان در این استان، در شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان عیناً تأیید شد. به موجب دادنامه ای که به وی ابلاغ شده است، رأی محکومیت دویست میلیون ریال بابت دو اتهام تشویش…
« شرکت در یک برنامه تلویزیونی یک طرفه آن هم با حضور یک مجری تکراری با حرف های کلیشه ای هنر چندانی نمی خواهد ! »
گروه گزارش/ « رضامراد صحرایی » وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم به همراه معاونین خود جمعه ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ در برنامه پرسشگر (شبکه آموزش ) حاضر شدند و از عملکرد خود و مجموعه شان در سال ۱۴۰۲ دفاع کردند . صحرایی در این برنامه گفت : « سالی که گذشت سال بسیار پر خیر و برکت و پر از دستاوردهای خوب و البته فراز و فرودهای فراوان بود اما بهتر…
تنها کاری که وزارت آموزش و پرورش باید انجام دهد نظارت علمی ، فراگیر و غیرایدئولوژیک بر گردش کار مدارس و پاسداشت قانون و ممانعت از لوث شدن « آموزش » است
گروه گزارش/ کانال تلگرامی « خبر فوری » با بیش از سه میلیون عضو در مطلبی با عنوان « مدارس باز است اما وزارت آموزش و پرورش تعطیل » به تاریخ 23 اسفند می نویسد : « اگرچه بنا بر اعلام یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، مدارس کشور باید تا ۲۸ اسفند ماه برقرار باشند اما بر اساس اخبار شنیده، در حال حاضر بسیاری از کلاسهای درس با غیبت دانشآموزان…
« صدای معلم » خرداد 1394 : اما مهم ترین عاملی که در این میان خودنمایی می کند " عدم وجود نظارت و یا فقدان نظارت و کنترل کافی بر این گونه مراکز و اماکن " است
گروه گزارش/ پنج شنبه 18 آبان 1402 . پس از طی مسافت زیاد و حوالی غروب به دنبال « خانه ی معلم » می گردیم تا این که سرانجام آن را پیدا می کنیم اما در این مرکز رفاهی بسته است . زنگ می زنیم اما کسی پاسخ نمی دهد . دو شماره روی آن نوشته شده است . یکی متعلق به مدیر خانه معلم و دیگری سرایدار . اولی پاسخ نمی…
« مدارس غيردولتي نيازمند نظارت دقيق اند که باید همراه با اقدامات لازم براي اصلاح نگرش منفي مردم به اين نوع مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد. مجوزهاي تاسيس آن نيز بايد به افراد ذي صلاح تعلق گيرد »
گروه گزارش/ احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی یادداشتی را در روزنامه جام جم منتشر کرده و پرتال وزارت آموزش و پرورش آن را بازنشر کرده است . محمودزاده در این یادداشت چنین می نویسد : ( این جا ) « مطابق قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب سال ۱۳۶۷ و اصلاحیه سال ۱۳۹۵ درمجلس شورای اسلامی، نظارت و رسیدگی…
نازخند صبحی نویسنده و روزنامه نگار در گفت و شنود با صدای معلم :
گزارشگر : رضا قاسم پور / خبرنگار صدای معلم با همکاری مهدی حسنی
گروه اخبار/ در پهنه تاریخ و گستره جغرافيا؛ زنان علاوه بر ایفای نقش زایندگی و مادری، همواره در تحولات نرمِ فرهنگی اجتماعی نقش آفرین و گاهی شگفتی ساز بودهاند. یکی از شیر زنان موثر در نیم قرن اخیر استان زنجان ، خانم نازخند صبحی (فعال فرهنگی اجتماعی، نویسنده و ژورنالیست پیشکسوت) میباشند. از اوایل دهه هفتاد مطالب و یادداشتهای این بانوی انرژیک را در نشریات مختلفی چون « امید زنجان » مطالعه…
دوره دبستان و پیش دبستانی باید با یک رویکرد جدید به مفری برای « زندگی طبیعی » کودکان ایرانی تبدیل و تثبیت شود
گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در یک برنامه زنده تلویزیونی چنین می گوید : اما آن چه در این میان بیش از همه مشهود و قابل تامل است سکوت مجامع علمی و دانشگاهی تعلیم و تربیت در مورد این گونه مواضع و عملکرد وزارت آموزش و پرورش است . « اگر سن دیپلم را از ۱۸ به ۱۵ سال کاهش دهیم و برای ۳ سال قبل ۷ سالگی هزینه…
« پیش از انقلاب اسلامی ؛ معلمان مدیر کل انتخاب می کردند ! »
گروه گزارش/ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در دیدار با نمایندگان تشکلهای دانشآموزی چنین می گوید : ( این جا ) «در امتحانات نهایی خرداد 1403، دانشآموزان پایه دوازدهم برای نخستین بار معلمان را ارزیابی میکنند و این نظرات را در ارتقای معلمان لحاظ میکنیم. دانشآموزان در مواردی همچون نظم و انضباط کلاسی توسط معلم، صبوری او در مواجهه با دانشآموزان، قدرت انتقال مفاهیم و... نظر میدهند و براین اساس…
« سوال این است که چرا شهرداری به این ساختمان های مجاور بنای تاریخی اجازه احداث آپارتمان های چند طبقه داده است ؟ این جا متولی ندارد ! »
گروه گزارش/ « ایران » از معدود کشورهای جهان است که به دلیل طبیعت شگفت انگیز و نیز مکان های تاریخی می تواند به یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین قطب های توریستی جهان تبدیل شود البته به شرط اگرهایی که به نظر می رسد اراده ای برای تحقق و عینیت بخشیدن به آن شرایط در حال حاضر مشاهده نمی شود . این بار « صدای معلم » به « حمام تاریخی…
گروه گزارش. بنا بر « اصل مطالبه گری » و « حرکت به سوی شفافیت » ؛ « صدای معلم » چند پرسش را از سیدمحمد بطحایی داوطلب ورود به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح می کند . 1- تاکنون و در بیش از چهار دهه ی اخیر معلمان زیادی با شعارهای رنگارنگ و عامه پسند و نیز دادن وعده های فراوان وارد مجلس شده اند . « فراکسیون فرهنگیان »…
« وبلاگ نویسی معلمان دریچه ای به سوی توسعه حرفه ای آنان است . معلم باید در کلاس و در فرآیند آموزش آزادی و اختیار عمل داشته باشد »
گروه گزارش/ کلیپی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که خبر از اخراج دو « معلم بلاگر» به علت فعالیت شان در فضای مجازی می دهد . این معلمان می گویند : « این سکوت و بغض یه جایی باید شکسته می شد چون اخراج حکم عادلانه ای نبود . ما تمام توانمون را گذاشتیم چون عاشق شغل مون بودیم و سعی کردیم متفاوت باشیم و بچه ها را عاشق…
«در جست و جوی تفکر در نظام آموزشی ایران ! کلاس درس حریم خصوصی هیچ کسی نیست ! »
گروه گزارش/ یکشنبه 30 بهمن 1401 ؛ « صدای معلم » در یادداشتی با عنوان : معلمان نباید راوی و اشاعه گر « پوپولیسم » و « لمپنیسم » با توجیه ایجاد مدرسه شاد باشند - مدرسه نه جای " سلام فرمانده " است ، نه " ساسی مانکن " و " نه گانگستر آمل " ... مدرسه ، مدرسه است ! نوشت : ( این جا ) « هر چه با…
صدای معلم در هفتم اسفند 1393 : ضرورت تاسیس یک " هویت جدید " برای نهاد انجمن اولیاء و مربیان
گروه گزارش/ هفتم اسفند 1393 ؛ « صدای معلم » در مطلبی با عنوان « ضرورت تاسیس یک " هویت جدید " برای نهاد انجمن اولیاء و مربیان » چنین نوشت : ( این جا ) « متاسفانه و طی سالیان متمادی ، کارکرد انجمن اولیا و مربیان به نهادی برای توجیه و اقناع خانواده ها برای پوشش قانونی دادن به اخذ وجه توسط مسئولان مدرسه تبدیل شده است و از آن جا که…
از دستاوردهای حضورم در « پایگاه سه سالانه علمی بنیاد فرهنگی آموزشی نصر » برای دانشآموزان پایه دهم کمالشهر ؛ آشنایی با چهرههای متفاوت، متنوع و جذاب میباشد. هفته پیش در جلسه شورای دبیران پایگاه علمی پس از صحبتهای دبیران، کادر و مدیر بالاخره نوبت به مشاور مجموعه رسید. قبل از صحبتِ « استاد رشید دوقانلو » ناخودآگاه به نشانه طولانی شدن جلسه به ساعتم نگاه کردم . از طرفی ما معمولا…
عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم : ( 4 )
گروه گزارش/ پیش تر گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش منتشر شد . ( این جا ) آن چه در زیر می آید ؛ ادامه گفت و گوی…
واعظی در آذر 1393 در گفت و گو با صدای معلم : موازی کاری ها و دخالت آموزش و پرورش در فرآیند آموزش عالی و تربیت معلم ، فقط باعث اتلاف بودجه عمومی کشور می شود
گروه گزارش/ « صدای معلم » گفت و شنودی را در آذر ماه 1393 با « مظفر الدین واعظی » استاد دانشگاه ؛ در ارتباط با نقش مغفول دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی در ایران انجام داد و وضعیت مطلوب را در مقایسه با جوامع توسعه یافته مورد تدقیق کارشناسی قرار داد . ( این جا ) عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی چنین می گوید : این…
«اجرای مفاد این نامه موجب خواهد شد تا راه و یا روزنه بر هر گونه اصلاحات و تحولات آموزشی با توجه به پیشینه ی و مصوبات این شورا بسته شود و تعلیم و تربیت از ماموریت و اهداف اصلی خود در رقابت با سایر نظام های آموزشی تهی شود »
گروه گزارش/ به تازگی نامه ای منتشر شده که در آن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از رسیدگی و نقض در دیوان عدالت اداری مستثنی شده است . این نامه به تایید و امضای مسئول دفتر رهبری رسیده است . در این نامه چنین آمده است : « با توجه به برخی اظهارات و تردیدها در خصوص اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژه مستثنی بودن این مصوبات از رسیدگی و…
فراستخواه در گفت و گو با صدای معلم : « بدبختی آموزش و پرورش این است که حوزه عمومی ندارد ! »
گروه گزارش/ رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان شهر تهران به مناسبت گرامی داشت دهه فجر و دست آوردهای انقلاب اسلامی می گوید : ( این جا ) « دست آوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته می شود و مایه افتخار برای همگان است، ریشه آن در آموزش و پرورش بوده و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است . در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بی سواد بود اما…
ایرج خوش خلق در نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » :
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی « پارادوکس پرورش ذهن باز در نظام تعلیم و تربیت بسته با تاکید بر برنامه درسی » با سخنرانی « ایرج خوش خلق ، عضو هیات علمی بازنشسته پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » در « خانه اندیشمندان علوم انسانی » برگزار گردید . سخنان مطرح شده در این نشست را می خوانید .
عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم : ( 3 )
گروه گزارش/ پیش تر گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش منتشر شد . ( این جا ) آن چه در زیر می آید ؛ ادامه گفت و گوی…
عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم :
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و گوی « صدای معلم » با « احمد عابدینی ، معاون پیشین دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش » حول موضوع « تسری امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم » و کارکرد نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی در ورود به مسائل آموزش و پرورش است . بخش نخست این گفت و شنود را می خوانید .
«این همه شتاب زدگی و کارهای بدون کارشناسی و فاقد عقلانیت آموزشی و اداری در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تا کجا و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ؟»
گروه گزارش / محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در سومین جلسه ستاد عالی آزمون های وزارت آموزش و پرورش می گوید : ( این جا ) « جلسات این ستاد به صورت منظم در وزارت آموزش و پرورش با حضور اعضای کارگروه های تخصصی و همچنین به صورت متناظر در استان ها به منظور رسیدگی به مسائل این حوزه برگزار می گردد. به منظور جلب…
« مروری کوتاه بر بیش از یک دهه گذشته... آن چه در آموزش و تربیت مهم است ، امنیت فرهنگی است »
گروه گزارش/ پس از گذشت نزدیک به 9 ماه از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به رضامراد صحرایی ؛ سرانجام و البته کم تراز یک ماه مانده به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ؛ « رضا مراد صحرایی ؛ وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم » نشستی با تشکل های فرهنگیان داشته و زمان آن از سه ساعت فراتر رفته است . هر چند این نخستین نشست صحرایی با تشکل…