صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

موضوع نگهداشت نیروی انسانی کاملا رهاست ! ورود حوزه علمیه به آموزش و پرورش چه وجهی دارد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش » است که در دو موضوع مهم « فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش » و « تراکم کلاسی » انجام شده است . بخش سوم این گفت و گو را می خوانید .
  • احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

معلم فاقد صلاحیت حرفه ای را نباید وارد آموزش و پرورش کنند ؛ شورای عالی آموزش و پرورش به کارخانه تولید مصوبه تبدیل شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش » است که در دو موضوع مهم « فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش » و « تراکم کلاسی » انجام شده است . بخش دوم این گفت و گو را می خوانید .
  • « در این مملکت ، کسی چیزی را جدی نمی گیرد !»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای صحرایی ! در زمینه بحران کمبود معلم آدرس غلط ندهید ... فکر کنید ! مشکل جای دیگری است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در نشست خبری شنبه هشتم اردیبهشت 1397 با حضور « اسفندیار چهاربند  ؛ رئیس وقت مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فن آوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش » پرسش هایی مطرح کرد . این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران پرسید : « ظاهرا وزارت آموزش و پرورش از سال 92 تا کنون راهبرد مشخصی در مورد جذب و تربیت و…
  • احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در حال حاضر بیش از 50 درصد از معلمان ما صلاحیت های لازم برای حرفه معلمی را ندارند ؛ معیار برای جذب معلمان به آموزش و پرورش ، " میزان فرمانبری " است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش » است که در دو موضوع مهم « فرآیند جذب معلمان در آموزش و پرورش » و « تراکم کلاسی » انجام شده است .
  • تا زمانی که نهادسازی با مشارکت معلمان در حوزه « ارزیابی صلاحیت های حرفه ای » صورت نگیرد نه اتفاق خاصی در حوزه « معیشت » رخ خواهد داد و به تبع آن منزلت و مرجعیت معلمان نیز در همان رتبه ی نازل پیشین باقی خواهد ماند
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

طنز رتبه بندی معلمان : پرونده شما جهت بررسی به کارگروه تخصصی ارسال شده است ! مطلب ویژه

 گروه گزارش/ در گفت و شنودی که « صدای معلم » با « احمد عابدینی » معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش انجام داد در بخشی از آن این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران پرسید : ( این جا ) « شما اشاره کردید به آموزش ارزیابان. ما در گزارشات متعدد در صدای معلم از تصمیم گیرندگان  پرسیدیم که ماهیت حقیقی یا ماهیت حقوقی این هیئت…
  • « طنز مولدسازی : ما سوت زدیم ؛ آیا کسی می شنود ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی آموزش و پرورش در صف فروش قرار گرفت ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » نخستین رسانه ای بود که همان ابتدا نسبت به فروش اموال و دارایی های آموزش و پرورش تحت عنوان « مولد سازی » واکنش نشان داد . این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران در تاریخ 29 بهمن 1401  در گزارشی با عنوان « رئیس سازمان نوسازی مدارس ! بر چه مبنا و معیاری پروژه های مشارکتی با خیرین را به…
  • «بهتر است که حوزه علمیه به دنبال آسیب شناسی در نهاد تحت مدیریت خود باشد و از دخالت در امور نهادهای دیگر پرهیز کند»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نیازی به تاسیس دانشگاه تربیت معلم حوزه نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ حمید نیک‌زاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به تازگی گفته است : این ستاد بر اساس رسالت خود و در راستای سند تحول بنیادین، استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای خدمت به آموزش و پرورش را ماموریت اصلی خود قرار داده تا از طریق تاسیس دانشگاه تربیت معلم حوزه بتواند به کمک دانشگاه فرهنگیان آمده و چالش کمبود نیروی…
  • « دولت سیزدهم واقعا برای حل این چالش ها و بحران فرونشست زمین که در حال گسترش است چه برنامه ای دارد ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فرونشست مدارس اصفهان و انفعال و بی برنامگی مسئولان ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبرگزاری مهر در آغاز سال تحصیلی جدید ؛ گزارشی را با عنوان « ۴۰ مدرسه اصفهان در کام «فرونشست»/ زمین زیر پای مدارس خالی می‌شود » منتشر کرده است . ( این جا ) در این گزارش چنین آمده است : « زمین زیر پای مدارس اصفهان خالی است، ترک بر سقف و دیوارهای کلاس‌های درس، آزمایشگاه، نمازخانه، آبخوری و راه‌پله‌ها نقش بسته و شکاف‌های عمیق بر دیوارهای حیاط و…
  • «قرینه این وضعیت واقعا در کدام نقطه ی جهان یافت می شود ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

ترافیک سنگین در جاده های ایران در دومین روز مهر ؟! مطلب ویژه

گروه اخبار/ اخبار دریافتی حاکی از ترافیک سنگین در جاده های شمال منتهی به تهران دارد و این در حالی است که امروز دوم مهر است و دیروز  نخستین روز از  آغاز سال تحصیلی بود . هفته پیش هم به مناسبت سه روز تعطیلی متوالی ( 25 - 23  شهریور ) ؛ رسانه ها و شبکه های اجتماعی وضعیت ترافیک جاده ها را « فوق سنگین » گزارش کردند . رئیس پلیس…
  • امیدواریم این آغاز طلیعه ای برای تعریف و تمرین « تفکر انتقادی » در کلاس درس و اضلاع درگیر تعلیم و تربیت باشد و نشانه ای های این « تعامل » در جامعه ی ایران قابل مشاهده بوده و فراگیر شود
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

بهار مدرسه ی ایرانی آغازی برای رویش " تفکر انتقادی " مطلب ویژه

گروه اخبار/ امروز اول مهر مصادف با آغاز سال تحصیلی 1402 می باشد و  بیش از 16 میلیون دانش آموز به مدت نه ماه در کلاس ها حضور  می یابند . دانش آموزان ایرانی در حالی با آرامش خاطر در کلاس ها حضور می یابند که در کشوری مانند افغانستان و زیر سلطه ی عده ای افراد متحجر و دگم به نام « طالبان » ؛ حضور در کلاس های درس برای…
  • احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مشکل رتبه بندی معلمان نه قانون است و نه اعتبارات ! فقط سوء مدیریت و ضعف عوامل اجرایی است ! مطلب ویژه

گروه گزارش / آن چه در زیر می آید گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی » معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش است که در زمان وی نظام رتبه بندی معلمان طراحی شد و سازمان نظام معلمی نهایی شد اما هرگز به مرحله اجرا نرسید . پیش تر هم این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گفت و گوی تفصیلی را با…
  • « استقلال و اقتدارم آرزوست ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پس از هنرستان فنی سروش اصفهان ... این بار نوبت دبیرستان هیات امنایی امام خمینی ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در وضعیتی که به نقل از مجید نسیمی رئیس اداره نوسازی اصفهان : «  در بازدیدهای میدانی ، سه هزار کلاس درس استان اصفهان نیاز به تخریب و بازسازی دارد و ۲۳۰ باب مدرسه بالغ بر دو هزار کلاس درس به صورت دو نوبته اداره می شود و بیش از ده هزار دانش آموز در قالب ۳۶۰ کلاس در استان، بیش از تراکم مصوب مشغول تحصیل هستند... » اما شاهد…
  • حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز : زیربنای کار در آموزش و پرورش قانون است
  • گزارشگر : رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج برگزار شد

امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ به طور غیرمنتظره مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج با یک‌ ساعت تاخیر و با حضور مدیران ناحیه در سالن رشد برگزار گردید. در این مراسم ابتدا رحمت‌اله نژادفلاح مدیر ناحیه گزارش کوتاهی در خصوص عملکرد ۱۵ ماهه خود ارائه کرده افزود: دستاوردهای ما مربوط به کار تیمی و تلاش جمعی مدیران و همکاران ناحیه می‌باشد. در پایان وی ضمن قدردانی از زحمات همکاران…
  • احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

در رتبه بندی معلمان یک گمشده بزرگ داریم و آن سنجش صلاحیت است ؛ آیا " ارزیاب ها " خودشان مفهوم و معنای رتبه بندی را می دانند ! مطلب ویژه

گروه گزارش / آن چه در زیر می آید گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی » معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش است که در زمان وی نظام رتبه بندی معلمان طراحی شد و سازمان نظام معلمی نهایی شد اما هرگز به مرحله اجرا نرسید . پیش تر هم این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گفت و گوی تفصیلی را با…
  • « محمود مهرمحمدی ؛ سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان» در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

تربیت معلم در ایران با وجود آن که قدمتی یکصد ساله دارد اما هیچ گاه هویت آکادمیک پیدا نکرده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان معاون پیشین متوسطه وزارت…
  • احمد عابدینی معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

تمرکز رتبه بندی و نقطه ثقل آن و نقطه محوری اش صلاحیت های حرفه ای است نه گزینش دوباره معلمان ! مطلب ویژه

گروه گزارش / آن چه در زیر می آید گفت و شنود « صدای معلم » با « احمد عابدینی » معاون پیشین شورای عالی آموزش و پرورش است که در زمان وی نظام رتبه بندی معلمان طراحی شد و سازمان نظام معلمی نهایی شد اما هرگز به مرحله اجرا نرسید . پیش تر هم این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گفت و گوی تفصیلی را با…
  • « آیا ساختن و تربیت انسان های یک دست در آموزش و پرورش تجربه ای شکست خورده نیست که سیکل آن بیش از چهار دهه است تکرار می شود و کسی و یا نهادی هم از آن درس نمی گیرد ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای رئیس هسته ی گزینش وزارت آموزش و پرورش ! نیاز امروز ما تربیت شهروند مسئول است نه تکرار تجارب شکست خورده گذشته ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ رئیس هسته ی گزینش وزارت آموزش و پرورش می گوید : ( این جا ) « تمامی افراد مشغول به کار در این وزارتخانه باید از نظر «اعتقادی و سیاسی» گزینش شوند » . ایرنا خبرگزاری دولت نوشت : « سیدحسین داود الموسوی روز پنجشنبه در دومین روز از همایش آموزشی و توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت: برای…
  • « محمود مهرمحمدی ؛ سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان» در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر به پاشنه آشیل آموزش و پرورش تبدیل شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان معاون پیشین متوسطه وزارت…
  • آیا به همان نسبتی که مقامات از « خودشان » و « عملکردشان » تعریف و تمجید می کنند ؛ جامعه مخاطب آنان نیز همین و حتی بسیار کم تر از آن را می پذیرد و یا در مورد آن « اقناع عمومی » صورت گرفته است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

از کی انجام وظایف نامش شده اقدامات و دستاوردها ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش به مناسبت « هفته دولت » مطلبی را با عنوان حضور وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه «روایت خدمت» (وعده، وفا) منتشر کرده و چنین می نویسد : ( این جا ) « نمایشگاه روایت خدمت (وعده، وفا) به منظور روایت خدمات و دست آوردهای دو ساله دولت مردمی روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌…
  • « علی زرافشان ، معاون پیشین متوسطه وزارت آموزش و پرورش » در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

چرا پوشش آموزش های فنی و حرفه ای در مدت بیش از پانزده سال عملیاتی نشده است ؟ بودجه ای که برای تجهیز هنرستان ها در ردیف بودجه ها دیده شده در اکثر سال ها تخصیص اش صفر است! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • « آیا عملکرد گزینش جز تثبیت و توسعه فرهنگ ریا و تظاهر در آموزش و پرورش چیز دیگری هم بوده است ؟ آیا فیلترهای گزینش موجب ورود معلمان باسواد ، پرسش گر و مسئولیت پذیر به نظام آموزشی ایران شده است ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای داود الموسوی ! " پذیرش " و یا " گزینش " ؟ آیا نظام آموزشی ایران واقعا حرفی برای گفتن دارد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سیدحسین داودالموسوی  مدیرکل دبیرخانه هیات عالی گزینش وزارت آموزش و پرورش در سی ‌و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش در اصفهان با اشاره به این که همه روسای مناطق مشارکت خوبی را در  موضوعات ده گانه اجلاس داشتند چنین می گوید : ( این جا ) «  اکنون مسائل به خوبی شناسایی شده اند و امیدواریم راهکارها به نتیجه برسد و اثر این اجلاس را در مدارس شاهد باشیم.…
  • «وظایف و ماموریت اصلی دستگاه آموزش و پرورش نیاز به بازخوانی جدی و صریح دارد و نباید تحت الشعاع سیاست بازی ، تعارف و یا نگری ایدئولوژیک قرار گیرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

انحلال نهضت سوادآموزی گامی به پیش و در جهت حرفه ای کردن آموزش مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارش خود به تاریخ 22 فروردین 1401 با عنوان « ادامه فعالیت سازمان نهضت سوادآموزی در حال حاضر فاقد منطق کارشناسی است » چنین نوشت : ( این جا ) « از تشکیل « سازمان نهضت سوادآموزی » 43 سال است که می گذرد . این سازمان جزء سازمان های اقماری وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود . آن گونه که در پرتال این سازمان آمده است (…
  • « صدای معلم » 28 اردیبهشت 1402 : آقای رضا مراد صحرایی ! بخشنامه وزارتی ممنوعیت شکایت از رسانه ها قبلا صادر شده است ... مشکل این است که کسی به " قانون " توجهی نمی کند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شکایت مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج علیه " رضا قاسم پور " خبرنگار صدای معلم مطلب ویژه

گروه رسانه/ امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با شکایت رحمت اله نژاد فلاح مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج، رضا قاسم پور خبرنگار صدای معلم بابت نشر مطلب نقد عملکرد یک ساله مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در پایگاه خبری صدای معلم، در پلیس فتای کرج تفهیم اتهام شده و راهی دادسرای کرج گردید. به دلیل عدم حضور بازپرس و با مساعدت پلیس فتا خبرنگار صدای معلم آزاد شده…
  • محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

نظام حکمرانی ما نسبت اش را با نظام آموزش و پرورش فهم نکرده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • « تراژدی رتبه بندی معلمان از زمان سرپرستی وزارت آموزش و پرورش تا تبدیل وضعیت آقای وزیر ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای صحرایی ! کار جهادی در مورد رتبه بندی معلمان همین بود ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صحرایی با بیان اینکه ما در مدت ۵۰ روز سرپرستی خود نشان دادیم که می‌شود کار جهادی کرد، گفت: ما در متلاطم‌ترین روزها رتبه بندی را تحویل گرفتیم و به گونه‌ای آن را تحویل دادیم که می‌بینید که بیش از ۷۵ هزار نفر رتبه گرفتند و همه توانستند اعتراض کنند. نزدیک ۳۰۰ هزار نفر معترض شدند، اعتراض خود را داشتند و همه امکانات برای ثبت اعتراض شان فراهم شده…
  • آیا نیاز امروز نظام آموزشی ایران ؛ « معلم حرفه ای است » و یا « معلم انقلابی » ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نسبت " معلمان انقلاب اسلامی " با " نارضایتی فراگیر معلمان " چیست ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ « کنگره معلمان انقلاب اسلامی » در اردوگاه منظریه ( شهید باهنر تهران ) در حال برگزاری است . پرتال وزارت آموزش و پرورش از قول رئیس کنگره انقلاب اسلامی می نویسد : ( این جا ) « همه نهادها، ارگان‌ها و خانواده‌ها به ویژه معلمان، مدیران و برنامه ­ریزان کشور باید نقش خود را در ایجاد تحول در آموزش و پرورش ایفا کنند. در همین راستا معلمان منتخب کشور…
  • «علی زرافشان ، معاون پیشین متوسطه وزارت آموزش و پرورش » در گفت و شنود با صدای معلم از از برگزاری " نشست نخبگانی فرهنگیان " با وزیر آموزش و پرورش با موضوع " آسیب شناسی نتایج بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در آزمون های معتبر بین المللی پرلز " ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

بیش از هفتاد مصوبه در مورد آزمون های تیمز و پرلز بیرون آمده ولی هیچ یک از آن مصوبات اجرایی و یا عملیاتی نشده اند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛  بعد ظهر روز دوشنبه 9 مرداد ؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نشستی را با عنوان« نشست نخبگانی فرهنگیان » در وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد . ابتدا از این نشست فقط تعدادی عکس در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد اما پرتال وزارت آموزش و پرورش در خبر کوتاهی که به تاریخ یکشنبه 15…
  • جمعه ششم دی 1398 : « هشدار صدای معلم به وزارت آموزش و پرورش در مورد اجرای رتبه بندی معلمان ؛ با صلاحیت های حرفه ای معلمان و آینده نظام آموزش حرفه ای آنان بازی نکنید ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعارض میان سقف اعتبار مالی و رتبه های استحقاقی در رتبه بندی به معلمان چه ارتباطی دارد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ « از کجا معلوم که قانون رتبه بندی معلمان هم سرنوشتی بهتر از قانون مدیریت خدمات کشوری داشته باشد و در نهایت لوث نشود ؟ » این پرسش و هشداری بود که « صدای معلم » روز جمعه 26 آذر 1400 خطاب به وزارت آموزش و پرورش و سایر مقامات مطرح کرد . ( این جا )  هر چند این رسانه ی منتقد و مستقل در حوزه ی عمومی آموزش…
  • اداره کل آموزش و پرورش اصفهان مطالبه ی رسانه و شفاف سازی در برابر افکار عمومی را « بروز برخی شایعات » خوانده است
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در مورد هنرستان فنی سروش

گروه رسانه/ سه شنبه 27 تیر ؛ گزارشی با عنوان « هنرستان فنی سروش اصفهان را دریابید ! » در « صدای معلم » منتشر گردید . ( این جا ) امروز 14 مرداد ؛ اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اطلاعیه ای در این مورد صادر کرده است . در بخشی از گزارش صدای معلم که همراه با تصاویر متعدد است چنین آمده بود : « اخبار و گزارش های رسیده…
  • گزارش صدای معلم از برگزاری " نشست نخبگانی فرهنگیان " با وزیر آموزش و پرورش با موضوع " آسیب شناسی نتایج بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در آزمون های معتبر بین المللی پرلز " ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

علی زرافشان : اگر تا سال 2006 هیچ گونه اقدام مداخله ای برای بهبود وضعیت انجام ندادیم ؛ شرکت ما در این آزمون های معتبر بین المللی دیگر معنایی ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/  بعد ظهر روز دوشنبه 9 مرداد ؛ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نشستی را با عنوان« نشست نخبگانی فرهنگیان » در وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد . مطابق روال ؛ از این نشست فقط تعدادی عکس در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شده و خبری از محتوای آن نیست . ترکیب نشست نخبگانی را مسئولان و روسای شاغل در این دولت و نیز دولت قبل تشکیل…
  • در آستانه دو سالگی فعالیت دولت سیزدهم ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دولت سیزدهم در این دو سال " کدام آوار " را از سر آموزش و پرورش برداشته است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ روزنامه ایران ارگان دولت امروز سه شنبه دهم مرداد در صفحه ی نخست خود تیتری را با این عنوان منتشر کرده است : « مأموریت آواربرداری از 8 سال ویرانی » این روزنامه می نویسد : « در حوزه اجتماعی ؛ بازآفرینی اعتماد از دست رفته مردم مهمترین مأموریت دولت سیزدهم بود. در حوزه سیاسی بازگشت دولت به عرصه مدیریتی و سیاسی و اجتماعی کشور در دستور کار قرار گرفت.…
  • «آیا منطقی و عقلانی نیست که به جای شعار دادن و حرف های بی پشتوانه مانند تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت ، ساخت مسکن برای معلمان و.... شهرداری همان قانون 30 سال پیش را درست اجرا کند ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نشست وزیر آموزش و پرورش و شهردار تهران در حد چند عکس ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   « رضامراد صحرایی ؛ وزیر آموزش و پرورش » و « علیرضا زاکانی شهردار تهران » سه شنبه سوم مرداد نشستی در وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده اند و حاصل آن انتشار 13 عکس در پرتال وزارت آموزش و پرورش است در حالی که از محتوای این نشست خبری نیست . ( این جا ) مشخص نیست این همه مسئول و مدیر در این نشست چه مطالبه ای…
  • « چگونه فرد و یا افرادی که وقعی به قانون و جایگاه آن به عنوان « فصل الخطاب » نمی نهند و با وجود صدور رای یک مرجع قضایی صالح به انحای مختلف « قانون » را دور می زنند ؛ به خود اجازه می دهند که در مورد معلم و احراز صلاحیت های حرفه ی معلمی اظهار نظر کنند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فرآیند علمی منحصر به ‌فرد در حوزه استخدام معلمان و چند پرسش از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور روز دوشنبه پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش از فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری در سالن اجتماعات معاونت توسعه منابع و دبيرستان پسرانه آزادگان در خيابان حجاب تهران بازديد كرده است .  در این رابطه ،؛ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و…
  • محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

مجموعه ای که " بد " طراحی می شود را نمی توان خوب مدیریت کرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه رسالت :

آموزش در ایران نه ملی که طبقاتی است ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ تهیه برنامه‌های توسعه، سابقه بیش از هفتادساله دارد که بررسی و تحلیل  توفیق یا ناکامی هریک از برنامه‌ها، بحث درازدامنی است که از حوصله مخاطب خارج است. گرچه مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد «طی ۶ دوره گذشته از برنامه‌های توسعه، به‌طور میانگین تنها ۳۰تا ۳۵ درصد از آن‌ها به منصه ظهور یا اجرا رسیده است» که قطع به‌یقین، عواملی مانند تمرکزگرایی، آمرانگی، تدوین برنامه در فضایی بلندپروازانه و رؤیایی، دوری…
  • عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم ( 2 ) :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

نیاز به نوشتن قانون جدید و حکم جدید و برنامه جدید برای آموزش و پرورش نداریم. آن قدر احکام داریم که معطل مانده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش می باشد که به موضوع « برنامه هفتم توسعه » و « جایگاه آموزش » در آن پرداخته شده است .  این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گزارش های متعدد و تخصصی را در…
  • «در حالی که مدیر مدرسه حتی اختیاری برای جذب و گزینش نیروی مورد نیاز مدرسه را ندارد و گزینش های آموزش و پرورش با معیارهای ایدئولوژیک ، سیاسی و فاقد استانداردهای جهانی آموزش برای صلاحیت منابع انسانی تعیین تکلیف می کنند ؛ وزیر آموزش و پرورش به صورت دقیق از کدام کارهای بزرگ نام می برد و کدام آینده مد نظر است ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

کارهای بزرگ در مدرسه ، اختیار و آدم های بزرگ می خواهد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در در آیین امضای چندین تفاهم‌ نامه با مجمع خیرین کشور گفته است : « کارهای بزرگ را باید از مدارس شروع کرد و مدرسه بستری مناسب برای ساخت آینده این کشور است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی صبح امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه‌‍‌های…
  • دانش آموز اصفهانی : آنان به فکر ما نیستند و فقط به دنبال حفظ پست و مقام شان هستند . امیدی به آنان ندارم
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

هنرستان فنی سروش اصفهان را دریابید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ یکشنبه 31 تیر 1397 ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « حاجی بابایی در مورد واگذاری اموال و املاک آموزش و پرورش در زمان وزارت خودش هم پاسخ گو باشد » نوشت : ( این جا ) « « حمیدرضا حاجی بابایی » رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس جمهور عنوان کرد که اردوگاه شهید باهنر تهران به شرکتی به نام…
  • « محمود مهرمحمدی ؛ سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان» در نشست نقد و ارزیابی برنامه ی هفتم توسعه با میزبانی شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در ایران داشتن و یا نداشتن برنامه بالسویه است ! در لایحه برنامه هفتم توسعه زایش و رویش چندانی اتفاق نیفتاده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه هفتم تیر ، شاخه ی علوم تربیتی گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم میزبان برخی کارشناسان و صاحب نظران برای نقد و ارزیابی « لایحه برنامه ی هفتم توسعه » بود . در این نشست تخصصی ؛  عباس صدری ، رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو ؛ محسن حاجی میرزایی ، وزیر پیشین آموزش و پرورش ؛ علی زرافشان…
  • عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حساسیت عمومی نسبت به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه نسبت به شش برنامه قبل بیشتر شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش می باشد که به موضوع « برنامه هفتم توسعه » و « جایگاه آموزش » در آن پرداخته شده است .  این رسانه مستقل و منتقد در حوزه ی عمومی آموزش ایران گزارش های متعدد و تخصصی را در…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور