صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • جایگاه « اخلاق » و « معیارهای انسانی » کجاست ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش های " صدای معلم " از رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در مورد همکار فرهنگی مادر " کیان پیرفلک " مطلب ویژه

گروه گزارش/ روز گذشته ؛ « اعتماد آنلاین » خبری را در مورد همکار فرهنگی « مادر کیان پیر فلک » که فرزندش در اعتراضات اخیر به ضرب گلوله کشته شد منتشر کرد . در این خبر آمده است : آیا این برخوردها موجب افزایش اعتماد فرهنگیان به مسئولان این وزارتخانه می شود و یا آن که وضعیت را از آن چه هست بدتر می کند . « حراست آموزش و پرورش…
  • گفت و گوی صدای معلم با عبدالرسول عمادی رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رئیس پیشین مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش : اگر آموزش مجازی در آموزش و پرورش مصوبه ندارد ؛ کارنامه های تحصیلی که در دوره کرونا صادر شده اند فاقد مجوز قانونی هستند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش است . در این مصاحبه ؛ « صدای معلم » به برخی موضوعات مانند دعوت وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان و معلمان برای حضور در مدرسه در روز پنج شنبه می پردازد که به گفته ی مسئولان…
  • وظیفه مقامات سخنرانی و ارائه پیام و بیان آرزوها و ... نیست ! وظیفه آنان ارائه گزارش عملکرد و پاسخ گویی در مواردی است که « قانون » بر عهده آنان گذاشته است
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش به جای کلی گویی و رفع تکلیف ، در مورد میزان عمل به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گزارش و بیلان مستند ارائه کنند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ قرار بود با اجرای این قانون ، مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش جنبه عملی پیدا کند . قرار بود با اجرای این قانون در امر آموزش تمرکز زدایی شده و از کلیه منابع و امکانات بهره گیری شود . قرار بود جمع جبری اجرای این قانون مترقی که 29 سال پیش مصوب شد به افزایش اعتماد عمومی ، سرمایه اجتماعی و در نهایت اولویت قرار گرفتن…
  • « وزیر آموزش و پرورش ! شما اجازه تعطیلی فله ای مدارس را ندهید ، بقیه موارد مانند اجرا نشدن اصول قانون اساسی ، وضعیت بودجه آموزش و پرورش و کسری آن ، مطالبات و حقوق قانونی معلمان و.... پیش کش ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای نوری ! از کجا فهمیدید که آموزش و پرورش اولویت اول همه ارکان نظام است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سال هاست که بسیاری از مقامات و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران حرف از « حاکمیتی بودن » آموزش و پرورش می زنند و حتا آن را زیر مجموعه نهادهای حاکمیتی به شمار می آورند . « صدای معلم » تاکنون با استناد به گزارش های کارشناسی و مطالعات تطبیقی بی پایه و بی مبنا بودن این گونه ادعاها را اثبات کرده و آن ها را فقط در حد…
  • «به جای این همه جلسه و نشست و مصوبه در مورد اجرای مصوبات خود گزارش داده و شفاف سازی کنید !»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شورای عالی آموزش و پرورش چه مکانیسمی برای نظارت بر چگونگی اجرای مصوبات خود دارد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال شورای عالی آموزش و پرورش می نویسد : ( این جا ) « هزارو بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: لزوم ایجاد شور…
  • «به جای حاشیه رفتن و کلی گویی ... شفاف توضیح دهید که آیا کاری برای مفهوم سازی " معلم حرفه ای » در این نظام آموزشی کرده اید یا نه ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

از "گزینش عالمانه و هوشمندانه" تا "گزینش شیشه ای" در آموزش و پرورش و چند پرسش ساده ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « "گزینش عالمانه و هوشمندانه "یعنی چه ؟ دستاورد گزینش در بیش از 40 سال گذشته برای آموزش و پرورش چه بوده است؟ » پرسش هایی را خطاب به «سید امیر محمد خرازانی»، دبیر هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد . ( این جا ) این رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران…
  • « وفاق ملی » با سخنرانی و شعار حاصل نمی شود . گام نخست برای تحصیل وفاق ملی تحول در الگوهای حکمرانی و تغییرات اساسی در سیاست های کلان است
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای یوسف نوری ؛ وزیر آموزش و پرورش ! از کدام " وفاق ملی " سخن می گویید ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت و گویی را با روزنامه قدس انجام داده که در پرتال وزارت آموزش و پرورش با عنوان « ضرورت وفاق ملی برای شكل گيری تحول در آموزش و پرورش » منتشر گردیده است . ( این جا ) یوسف نوری می گوید : هیچ از خود پرسیده اید که نقش شما در این میان چیست ؟ « برای درک بهتر این موضوع یک…
  • « صدای معلم » چهارشنبه 22 اسفند ماه 1397 در گفت و گو با علی عسکری معاون وقت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش : می گوئیم که رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی دارد . وزرای قبلی گفته اند مهمترین شعار ما تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی است. شما بفرمایید به عنوان مقام مسئول توضیح شما در مورد این خط مشی چیست ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش خود را " پلیس فضای مجازی " فرض کرده اند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی ( 22 آذر 1401 ) پرونده ای برای « محمود صفدری » معلم بجنوردی از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی تشکیل شده است . اتهام این معلم ؛ « بارگذاری مطالبی در فضای مجازی » عنوان گردیده و استناد قانونی آن هم « بند یک ذیل ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری یعنی « اعمال…
  • به بهانه ی برگزاری جلسه « شورای امر به معروف و نهی از منکر » در وزارت آموزش و پرورش !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

 آیا فعالیت شوراهایی مانند « امر به معروف و نهی از منکر » و نظایر آن خودش عین منکر نیست ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ تشکیل جلسه ای با عنوان « شورای امر به معروف و نهی از منکر – وزارت آموزش و پرورش » با ریاست «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش که به نیابت از ایشان در این وزارتخانه برگزار گردیده موجب شد تا « صدای معلم » به عنوان رسانه ی مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران پرسش ها و مطالباتی را در این زمینه مطرح…
  • «گویی نمی‌دانیم همدل بودن، سادگی و صمیمیت‌ این مراسم، راز حفظ این آیین خوش در طی قرن‌هاست»
  • گزارشگر : رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

عصر شعر یلدایی در یک مدرسه عادی دولتی

 گروه استان ها و شهرستان ها/ سه شنبه ۲۹ آذر در آستانه ی « شب یلدا »  به بهانه اهدا بیش از سیصد جلد کتاب توسط استاد اکبرستاری (شاعر و بازنشسته فرهنگی) به کتابخانه دبیرستان شهید مدرس کرج، عصر شعری در این واحد آموزشی برگزار گردید. این نشست ادبی دو ساعته با حضور تعدادی از شعرا و ادبای استانهای تهران و البرز در جوی معنوی برگزار شده و شاعران حاضر اشعار خود…
  • « مساله ی سند تحول بنیادین زمانی به دغدغه ملی تبدیل می شود که کلیت و اساس آموزش و تربیت در نظام برنامه ریزی و سیاست گذاری جمهوری اسلامی ایران به یک اولویت و دغدغه تبدیل شود و گرنه بیش از 4 دهه است که همه شعار می دهند ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فقط یک پرسش را پاسخ دهید : دلیل عدم اجماع نخبگان برای اجرای سند تحول بنیادین چیست ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ به جرات می توان ادعا کرد یکی از رسانه هایی که به صورت مسلسل و با « نگاه کارشناسی و علمی » تاکنون سند تحول بنیادین را مورد نقدهای اساسی قرار داده ؛ « صدای معلم » است . مراجعه کنید : * نگاهی بر " سند تحول بنیادین " آموزش و پرورش *آیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قابل اجراست ؟  * برخورد با " سند تحول بنیادین…
  • «آیا واقعا عملکرد حراست در یک سال گذشته منجر به ارتقای سرمایه های معنوی در مجموعه تعلیم و تربیت شده است ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای عطاران ؛ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش ! از " امنیت فرهنگی " چه خبر ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در همایش آموزشی- توجیهی کارکنان حفاظت فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان گفته است : « نیروهای حراست و حفاظت فیزیکی نقش موثری در حفظ امنیت و صیانت از سرمایه های مادی و معنوی سازمان ها دارند .  عطاران تاکید می کند : تحقق اهداف تربیتی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت مدیون و مرهون امنیتی می‌باشد که…
  • « آقای یوسف نوری ! از " نظام سلطه چه خبر ؟! شما توضیح دهید در آموزش و پرورش چه کاره هستید و در جهان در کجا ایستاده ایم ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

از تعطیل نامیدن مدارس در آن 25 ماه تا آموزش مجازی یا غیرحضوری در دولت سیزدهم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که انتظار می رفت ... مدارس در تهران و در برخی شهرهای کشور در ادامه تعطیلات زنجیره ای برای روز چهارشنبه 23 آذر تعطیل شدند . باید اذعان کرد : « صدای معلم » تاکنون تنها رسانه ای بوده که به این گونه اقدامات غیرکارشناسی و سیاسی واکنش نشان داده است . ( این جا ) یوسف نوری در گفت‌وگوی زنده با دانش‌آموزان و والدین آنها که از…
  • پس از گذشت بیش از هفت ماه ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی جای خود را به " مدیر کل " داد !

گروه گزارش/ سرانجام و پس از گذشت بیش از هفت ماه از انتصاب « علیرضا صیادی » به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز دوشنبه 21 آذر ، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید در تالار معلم این استان برگزار گردید . این مراسم با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و وحید بیگدلی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور انجام شد که…
  • " شنیدن صدای اعتراض به معنای تکریم عملی « منتقد » و لحاظ کردن نظرات اصلاحی در فرآیندهای غلط و تصمیم های نادرست به منظور بهبود امور و شیوه حکمرانی و در نهایت ترمیم اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است"
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

به جای شکایت علیه منتقدان و اهل رسانه " صدای اعتراض " را بشنوید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ یکی از اقدامات مهم و ماندگار در دوران سرپرستی « جواد حسینی » بر وزارت آموزش و پرورش تدوین دستور العمل وزارتی « ممنوعیت شکایت از رسانه ها و فعالان رسانه ای در محاکم قضایی » بود . سه شنبه 28 خرداد 1398 ؛ « صدای معلم » در گزارشی در این موضوع نوشت : ( این جا ) « پس از بازپس گیری شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه…
  • « آیا آقای بهادری جهرمی از « نارضایتی فراگیر معلمان » و تشدید آن اطلاعی دارد ؟ آیا نمایندگان شما در حوزه آموزش و پرورش اساسا اعتقادی به رسانه های مستقل و منتقد دارند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای سخنگوی دولت ! از کدام ساختار مبتنی بر حاکمیت قانون برای شنیدن شدن صدای اعتراض سخن می گویید ؟ آیا واقعا گوش شنوایی هست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سخنگو و دبیر هیأت دولت سیزدهم بعد از ظهر سه شنبه در نشست «حاکمیت قانون و اعتراض مدنی» که برای بررسی چارچوب‌ها و ظرفیت‌های حقوقی برگزاری تجمعات برگزار شد، حضور یافت و به طرح موضوعاتی پرداخت . بهادری جهرمی به دو موضوع « رسانه » و نیز « مطالبات فرهنگیان » هم پرداخت . ایشان گفت :  رسانه‌ها، محلی برای بیان نگاه‌های متفاوت هستند . در دهه اخیر با گسترده…
  • سخنی با رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : عملکرد شما در این مدت فقط حوزه مدیریتی شما و سایر بخش ها را سیاسی و امنیتی کرده است !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وقتی اعتماد و سرمایه ی اجتماعی نباشد ؛ " جهاد تبیین " چه دردی را دوا می کند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ تاکنون گزارش های متعدد و مستندی با رویکردی کارشناسی و بر محور « تفکر انتقادی » در مورد عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش در یک سال اخیر  منتشر شده است اما پاسخی شفاف و در خور از سوی مسئولان و مخاطبانی که مورد نقد قرار گرفته اند به « صدای معلم » ارائه نشده است . یکی از این حوزه ها که البته راهبردی نیز می باشد…
  • در غیاب تشکیلات تخصصی و مستقل « سازمان نظام معلمی » جهت احراز صلاحیت های حرفه ای معلمی ؛ نخست نهایت اهتمام و سعی خویش را بر ورود معلم متخصص ، انگیزه مند در نهاد آموزش از مجاری قانونی و شفاف متمرکز نمایید
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

خانم نجفی ؛ سرپرست محترم آموزش ابتدایی ! توانمندسازی واقعی معلمان یعنی برنامه ریزی برای اجرای ماده 143 آیین نامه اجرایی مدارس ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه 19 مهر ، « صدای معلم » گزارشی را با عنوان « شورای عالی آموزش و پرورش چه نظارتی برای اجرای مصوبات خود دارد ؟ مجلس انقلابی چه نظارتی بر برنامه های وزیر آموزش و پرورش دارد !» وزیر آموزش و پرورش ! از آموزش و توانمندسازی معلمان چه خبر ؟! ( این جا ) منتشر کرد . در این گزارش آمده است : « ماده ۱۴۳ از …
  • «چرا وزیر آموزش و پرورش و معاون حقوقی ایشان از دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های حوزه تحت مدیریتی شان حرفی نمی زنند ؟ از چه می ترسند !»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وقتی دغدغه ی " مجلس انقلابی " در مورد آموزش و پرورش می شود مسائلی مانند استخدام و نقل و انتقال ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، قاسم احمدي لاشكي در نوزدهمین نشست معاونان امور مجلس وزارتخانه‎ها و سازمان‎های دولتی كه با حضور حسینی؛ معاون امور مجلس ریاست جمهوری، يوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش و معاونان امور مجلس وزارتخانه‎ها و سازمان‎های دولتی كه به ميزباني وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: از…
  • صدای معلم 12 تیر 1401 : سازمانی که در 20 سال گذشته حتا یک بار در مورد عملکرد خود به « حوزه عمومی » پاسخ گو نبوده چگونه سخن از کاهش شکاف و فاصله میان « صف » و « ستاد » می راند ؟ سازمان بسیج فرهنگیان تعریف دقیق خود را از " مطالبات معلمان " و " مطالبه گری " بیان کند
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تعریف خود از " گفتمان بسیج " را شفاف کند مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « سازمان پژوهش و برنامه ريزی آموزشی به مناسبت هفته گرامی داشت بسیج، مطالب مرتبط با این شجره طیبه در کتاب‌های درسی را اعلام كرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، تحقق اهداف وآرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هر عرصه‌ای، اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و... نیازمند اتکا به فرهنگ پیشرو، قوی…
  • «آقای هاشمی ! چرا معلمان اداره شما را خیلی جدی نمی گیرند!»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا مديركل ارزيابی و عملكرد و پاسخ گويی به شكايات وزارت آموزش و پرورش به اصول و ویژگی های " حکمرانی خوب " پای بند است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ این روزها زیاد سخن از « حکمرانی خوب » به میان می آید اما به نظر می رسد مسئولان و مقامات آن هم در « حوزه آموزش » یا تعریف دقیق این عبارت را نمی دانند و یا می دانند و به لوازم و مقتضیات آن پای بند نیستند . به عنوان مثال ؛ « سیدمجتبی هاشمی » مديركل ارزيابی و عملكرد و پاسخ گويی به شكايات وزارت آموزش و…
  • یک متخصص علم ارتباطات : حکمرانی خوب در کشور ما زیر سئوال است. نمودار مشارکت کارآمد، سینوسی است و در نتیجه فاقد اعتماد پایداریم !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وقتی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مدرسه را با پادگان اشتباهی می گیرد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به جرات می توان گفت ضعیف ترین ، ناکارآمدترین و سیاسی ترین روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش همان است که در یک سال اخیر بر مسند امور نشسته و هر از گاهی رئیس آن به جای آن که به پاسخ گویی و شفاف سازی در برابر عملکرد خود و سازمان و دوایر متبوع بپردازد حرف هایی می زند و مواضعی را اتخاذ می کند که به نظر می…
  • الکساندر کسترو، رئیس اتحادیه محلی معلمان در ایالت زولیا : «آنها (معلمان) به ما می‌گویند که ترجیح می‌دهند ناخن لاک بزنند تا اینکه برای کمتر از ۱۰ دلار در ماه کار کنند»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران و وزیر علوم و معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا و واقعیت های وارونه ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه 22 شهریور وزیر فرهنگ سوریه دیداری با وزیر آموزش ‌و پرورش ایران داشت و متعاقب این نشست « صدای معلم » گزارشی را با عنوان « وزیر فرهنگ سوریه به چه می اندیشد ... وزیر آموزش و پرورش ما در چه فکری است ؟! » را منتشر کرد . ( این جا ) دوشنبه 23 آبان ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ایران نشستی را با خانم…
  • در غیاب نهادهای تخصصی و حرفه ای مانند « سازمان نظام معلمی » وظایف مرتبط در حوزه تعیین و ارزیابی صلاحیت های حرفه ای معلمان می باید توسط « مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش » اجرا شوند و این وظیفه به هیچ وجه قابل تفویض به نهادهایی مانند گزینش و حراست نیست
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فقدان نهاد ارزیاب واقعی و متخصص برای اجرای رتبه بندی معلمان در وزارتخانه پر مدعای آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت هشت ماه از ابلاغ « قانون رتبه بندی معلمان » توسط رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور برای اجرا هنوز خبری از صدور احکام این قانون برای رتبه بندی معلمان نیست و تاسف بار تر آن که هر روز اخبار نا امید کننده تری به گوش معلمان می رسد که به طور اخص می تواند…
  • «چرا انتطار داریم نسل آگاهِ و مطالبه گر دوره انفجار اطلاعات در بستر شبکه های اجتماعی، همچنان با شعار درمانی و تظاهرِ ما متولیانِ سرخوش فرهنگی رام و قانع شوند؟»
  • رضا قاسم‌ پور/ خبرنگار صدای معلم

گزارشی از منطقه محروم حسن آباد کرج

  یکی از مسائل مغفول و پشت پرده در شلوغی های اخیر، جهش بی سر و صدای تورم و فوران گرانی هاست.متاسفانه در این قیل و قال ، فرایند کوچکتر شدن سفره محقر طبقات آسیب پذیر و متوسط شدت و حدت محسوسی داشته است. در این وانفسای معیشت، با استمداد از خیرین تهران _کرج فرصتی دست می دهد تا در قالب تیم خیرین به حواشی کرج سرک کشیده و از نزدیک شاهد…
  • در نشست تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی مدارس ، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح شد :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش : شرکت تعاونی نمی خواهیم ؛ ما اگر بیمه را برای فرهنگیان تکمیل کنیم درمانگاه هم نمی خواهیم ! این ها املاک مازاد هستند! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 15 آبان نشست تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید . زمان این نشست از ساعت 9 تا 11 اعلام شده بود اما مهر اله رخشانی مهر رئیس پیشین این سازمان ساعت 50 / 9 وارد سالن گردید . حاضران به محض ورود رخشانی مهر به پا خاسته و با کف زدن های…
  • پرسش های صریح صدای معلم از دبیرهیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش و سایر مقامات و مسئولان ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

"گزینش عالمانه و هوشمندانه "یعنی چه ؟ دستاورد گزینش در بیش از 40 سال گذشته برای آموزش و پرورش چه بوده است؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ سید امیرمحمد خرازانی در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شهیدچگینی برگزار شد گفته است : ( این جا ) « برای هر تحولی در آموزش و پرورش نیازمند رشد نیروی انسانی هستیم که مسئول ورودی این نیروها در آموزش و پرورش با هیئت گزینش است . وی با بیان اینگه گزینش نیروهای مورد…
  • سعید دارابی معلم - خواننده در گفت و گو با صدای معلم:
  • گزارشگر : رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

تلفیق موسیقی با مدرسه نوعی روش تدریس با متدهای روزآمد می باشد مطلب ویژه

جستارگشایی: سه سال و اندی توفیق مدیریت هنرستان هنرهای زیبای زنجان را به عهده داشتم . برای اخذ مجوز رشته پرطرفدار و در عین حال فوق حساس موسیقی برای هنرستان، ماه‌ها رایزنی و برنامه ریزی نرم کرده و نهایتا با جلب نظر مسئولین فرهنگی و غیرفرهنگی استان و با حمایت مدیرکل وقت ارشاد اسلامی موفق به دریافت مجوز رشته موسیقی و صدور دیپلم موسیقی در شهر مذهبی شور و شعور حسینی زنجان…
  • «آیا مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سایر افراد حامی این نظریه از خود پرسش کرده اند که میزان کارآمدی نهاد پرورشی در مدارس چقدر است و اساسا حضور این مربیان چه تاثیری بر روند و فرآیند آموزش دارد اگر بپذیریم و قبول داشته باشیم که مدت هاست در نظام های آموزشی توسعه یافته دیگر آموزش از تربیت جدا نبوده ( Edcation) و فرآیندی واحد و یکپارچه است ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ! آیا نیاز امروز مدارس ما " روان شناس متخصص " است یا " مربی پرورشی " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ اصغر باقرزاده عصر چهارشنبه 4 آبان در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان چنین می گوید : ( این جا ) « مدارس کشور به بیش از ۱۰۸ هزار مربی پرورشی نیاز دارند در حالی که اکنون ۴۸ هزار مربی در این بخش فعالیت می‌کنند. از ۴۸ هزار مربی پرورشی، ۲۵ هزار مربی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و…
  • «وزارت آموزش و پرورش حرمت جایگاه خود را نگاه داشته و حداقل از اجرای قوانین مصوب خود صیانت نماید»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

ادغام کلاس ها در دروس عمومی در هنرستان های فنی و کار و دانش ؛ با استناد به کدام قانون و منطق آموزشی ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ مدت هاست که بر اساس یک « قانون نوشته » در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش ؛ مدارس و ادارات آموزش و پرورش اقدام به ادغام کلاس ها در دروس عمومی می کنند . در کلان شهرها و در شهری مانند تهران با توجه به کمبود هنرستان ها و نیز رشته های مربوطه شاهد آن هستیم که بعضا آمار دانش آموزان یک کلاس به 20 نفر…
  • «کجای قانون و آیین نامه رتبه بندی ذکر شده که صدور احکام معلمان در قالب رتبه بندی باید از رتبه‌های پایین شروع شود ؟ این همه تناقض گویی و خلاف واقع سخن گفتن تا کی باید ادامه یابد ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای یوسف نوری ! تا کی می خواهید بر طبل " نارضایتی فراگیر معلمان " بکوبید ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ اوایل شهریور ماه سال جاری بود که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد : نزدیک به شصت درصد فرهنگیان بارگذاری مدارکشان را انجام داده اند. اگر فردی مدارک را بارگذاری نکند رتبه اش بر اساس مدارکی که آموزش و پرورش دارد صادر می شود. ما خواستیم مهلتی به همکاران بدهند اگر اصلا نمی خواهند مدرکی بارگذاری کنند طبیعی است که رتبه بندی شامل حالشان نشود. ما از کجا…
  • گروه و یا سازمانی که دیگران را دعوت به « روزآوری » می کند ؛ آیا در مورد خودش هم فکر می کند ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه های آموزشی توضیح دهند دقیقا در کدام بخش از جغرافیای آموزش و پرورش قرار دارند ؟ ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ با وجود آن که هفت سال از تصویب و ابلاغ « آیین نامه های گروه های آموزشی و تربیتی » در نهصد و چهاردهمین ( 914 ) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش می گذرد ( این جا ) اما مشخص نیست وظیفه ی اصلی این گروه های آموزشی در وزارت آموزش و پرورش چیست و این ها قرار هست کدام تحول و یا اصلاحات آموزشی را در نظام آموزشی…
  • «نگاهی بر آن چه در دبیرستان شاهد راثی نظام اردبیل گذشت ... هر گونه استفاده ی ابزاری از دانش آموزان چه توسط « گروه ها و افراد » و چه توسط « حاکمیت » در جهت مقاصد صنفی و یا سیاسی مطرود و محکوم است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

هیچ فرد ، نهاد و مقامی تحت هر عنوان و یا بهانه ای حق خدشه دار کردن و تهدید حریم امن تعلیم و تربیت را ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ روز چهارشنبه بیستم مهر ماه در دبیرستان  دخترانه شاهد راثی نظام واقع در ناحیه ی یک آموزش و پرورش اردبیل وقایعی صورت پذیرفت که منجر به واکنش برخی مقامات و مسئولان در آموزش و پرورش و بیرون از آن گردید . در این راستا و برای مشخص شدن واقعیت ماجرا ، « صدای معلم » به تحقیق و نیز گفت و گو با برخی از معلمان و شهروندان در این…
  • « شورای عالی آموزش و پرورش چه نظارتی برای اجرای مصوبات خود دارد ؟ مجلس انقلابی چه نظارتی بر برنامه های وزیر آموزش و پرورش دارد !»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورش ! از آموزش و توانمندسازی معلمان چه خبر ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ماده ۱۴۳ از  آیین نامه جدید اجرایی مدارس (مصوب ۱۴۰۰)  مصوب چهل و یکمین (۴۱) جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 10 / 5 / 1400  اذعان می دارد : « حداکثر ۲ ساعت از ساعات موظف هفتگی معلمان به مطالعه، پژوهش، بازآموزی، به روزآوری دانش تخصصی و مهارت های حرفه ای، تبادل اطلاعات و تجارب با دیگران، تعامل با دانش آموزان و اولیای آنان و…
  • «چه اقداماتی را فارغ از شعار و تبلیغات برای بیان مسالمت آمیز و قانونی مطالبات معلمان و سایر گروه های اجتماعی و شنیدن « صدای » آنان انجام داده اید ؟»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای یوسف نوری ! کسی که عنوان وزیر آموزش و پرورش را یدک می کشد باید که با آگاهی و مسئولیت پذیری سخن بگوید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبرگزاری دولتی ایرنا از سفر یک روزه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به قزوین خبر داد و چنین نوشت : ( این جا ) یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضوری شدن مدارس پس از ۲۶ ماه به دلیل شیوع کرونا گفت: به همکاران خود توصیه کردیم آموزش ها را حضوری دنبال و برگزار کنند و از اولیا هم می خواهیم تا…
  • چند پرسش از رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در دولت مردمی سیزدهم ! ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

لطفا شفاف توضیح دهید : فرآیند و مکانیسم تولید و تربیت « معلم کارآمد » در نظام آموزشی ایران چگونه است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ به نظر می رسد شعار دادن و حرف های بی پشتوانه زدن در میان مدیران و مقامات آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به یک روند و فرهنگ رایج و غالب تبدیل شده و گوشی برای شنیدن واقعیات و به تبع آن تغییر بنیادین در سیاست ها و برنامه ریزی ها مشاهده نمی شود . در این رابطه ، پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )…
  • «کسانی که در دوره سرپرستی محمود مهرمحمدی او را متهم به تضعیف دانشگاه فرهنگیان از طریق پر رنگ کردن ماده 28 می کردند الان کجا هستند ؟ چرا مهر سکوت بر لب زده اند !»
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

جذب فله ای و بی حساب و کتاب معلمان در آموزش و پرورش دولت سیزدهم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ اردیبهشت امسال در آزمون استخدامی شرکت کردند و با گذراندن یک دوره تقریبا دو هفته ای سر کلاس رفتند . اخبار و گزارش ها حاکی هستند که حدود بیست هزار نفر به این شیوه جذب آموزش و پرورش شده و اکثرا هم سهمیه تهران هستند . این ها معلمانی هستند که به « ماده 28 » ی معروف هستند اما قرار بوده که مطابق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای آنان دوره…
  • پس از ماه ها و در آستانه یک سالگی وزارت یوسف نوری بر آموزش و پرورش ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورش یک دفعه به فکر تشکل های فرهنگیان افتاد ؟! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ پس از ماه ها و در آستانه یک ساله شدن وزارت « یوسف نوری » بر آموزش و پرورش ، « یوسف نوری » به فکر افتاده تا فردی را به عنوان « مشاور وزير در امور تشكل‎ های فرهنگيان » منصوب نماید . جایگاه رسمی با عنوان " مشاور وزیر در امور تشکل ها " در زمان وزارت مرتضی حاجی ایجاد شد .  در 8 سال دوران وزارت…
  • آقای رئیس جمهور ! لطفا کمی در حوزه تخصصی آموزش مطالعه نمایید !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش مهر ابراهیم رئیسی خطاب به معلمان و دانش آموزان ناظر به کدامین نیازهای آنان و جامعه است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ طرح «پرسش مهر» از سال تحصیلی ۱۳۷۶-۱۳۷۷ یعنی همزمان با ریاست جمهوری دوره محمد خاتمی آغاز شد و تاکنون استمرار داشته است . از انش‌آموزان و فرهنگیان در قالب یادداشت، مقاله، مصاحبه و ... هم درخواست می شود تا به این پرسش پاسخ دهند . در سال تحصیلی جدید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور این سنت خوب و به جا را اجرا کرد . رئیسی از دانش‌آموزان خواست پاسخ…
  • « تنها ۲۰ درصد مدارس تهران از نظر ایمنی دارای وضعیت سبز هستند! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران کمی هم به فکر آموزش باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مهر نوشت : ( این جا ) « شاهین مظفری با اشاره به اجرای طرح «مدرسه آماده» در سطح شهر تهران گفت: کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ۳۸۰۰ مدرسه دولتی در سطح شهر تهران بازدیدهای ایمنی لازم را انجام داده و وضعیت آن‌ها را با سه رنگ سبز، زرد و قرمز درجه‌بندی کرده‌اند. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح رسیدگی‌های لازم به تمام مدارس…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور