صدای معلم 12 تیر 1401 : سازمانی که در 20 سال گذشته حتا یک بار در مورد عملکرد خود به « حوزه عمومی » پاسخ گو نبوده چگونه سخن از کاهش شکاف و فاصله میان « صف » و « ستاد » می راند ؟ سازمان بسیج فرهنگیان تعریف دقیق خود را از " مطالبات معلمان " و " مطالبه گری " بیان کند
گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « سازمان پژوهش و برنامه ريزی آموزشی به مناسبت هفته گرامی داشت بسیج، مطالب مرتبط با این شجره طیبه در کتابهای درسی را اعلام كرد. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تحقق اهداف وآرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هر عرصهای، اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و... نیازمند اتکا به فرهنگ پیشرو، قوی…
گروه گزارش/ این روزها زیاد سخن از « حکمرانی خوب » به میان می آید اما به نظر می رسد مسئولان و مقامات آن هم در « حوزه آموزش » یا تعریف دقیق این عبارت را نمی دانند و یا می دانند و به لوازم و مقتضیات آن پای بند نیستند . به عنوان مثال ؛ « سیدمجتبی هاشمی » مديركل ارزيابی و عملكرد و پاسخ گويی به شكايات وزارت آموزش و…
یک متخصص علم ارتباطات : حکمرانی خوب در کشور ما زیر سئوال است. نمودار مشارکت کارآمد، سینوسی است و در نتیجه فاقد اعتماد پایداریم !
گروه گزارش/ به جرات می توان گفت ضعیف ترین ، ناکارآمدترین و سیاسی ترین روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش همان است که در یک سال اخیر بر مسند امور نشسته و هر از گاهی رئیس آن به جای آن که به پاسخ گویی و شفاف سازی در برابر عملکرد خود و سازمان و دوایر متبوع بپردازد حرف هایی می زند و مواضعی را اتخاذ می کند که به نظر می…
الکساندر کسترو، رئیس اتحادیه محلی معلمان در ایالت زولیا : «آنها (معلمان) به ما میگویند که ترجیح میدهند ناخن لاک بزنند تا اینکه برای کمتر از ۱۰ دلار در ماه کار کنند»
گروه گزارش/ سه شنبه 22 شهریور وزیر فرهنگ سوریه دیداری با وزیر آموزش و پرورش ایران داشت و متعاقب این نشست « صدای معلم » گزارشی را با عنوان « وزیر فرهنگ سوریه به چه می اندیشد ... وزیر آموزش و پرورش ما در چه فکری است ؟! » را منتشر کرد . ( این جا ) دوشنبه 23 آبان ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ایران نشستی را با خانم…
در غیاب نهادهای تخصصی و حرفه ای مانند « سازمان نظام معلمی » وظایف مرتبط در حوزه تعیین و ارزیابی صلاحیت های حرفه ای معلمان می باید توسط « مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش » اجرا شوند و این وظیفه به هیچ وجه قابل تفویض به نهادهایی مانند گزینش و حراست نیست
گروه گزارش/ پس از گذشت هشت ماه از ابلاغ « قانون رتبه بندی معلمان » توسط رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور برای اجرا هنوز خبری از صدور احکام این قانون برای رتبه بندی معلمان نیست و تاسف بار تر آن که هر روز اخبار نا امید کننده تری به گوش معلمان می رسد که به طور اخص می تواند…
«چرا انتطار داریم نسل آگاهِ و مطالبه گر دوره انفجار اطلاعات در بستر شبکه های اجتماعی، همچنان با شعار درمانی و تظاهرِ ما متولیانِ سرخوش فرهنگی رام و قانع شوند؟»
یکی از مسائل مغفول و پشت پرده در شلوغی های اخیر، جهش بی سر و صدای تورم و فوران گرانی هاست.متاسفانه در این قیل و قال ، فرایند کوچکتر شدن سفره محقر طبقات آسیب پذیر و متوسط شدت و حدت محسوسی داشته است. در این وانفسای معیشت، با استمداد از خیرین تهران _کرج فرصتی دست می دهد تا در قالب تیم خیرین به حواشی کرج سرک کشیده و از نزدیک شاهد…
در نشست تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی مدارس ، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح شد :
گروه گزارش/ امروز یکشنبه 15 آبان نشست تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید . زمان این نشست از ساعت 9 تا 11 اعلام شده بود اما مهر اله رخشانی مهر رئیس پیشین این سازمان ساعت 50 / 9 وارد سالن گردید . حاضران به محض ورود رخشانی مهر به پا خاسته و با کف زدن های…
پرسش های صریح صدای معلم از دبیرهیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش و سایر مقامات و مسئولان ؛
گروه گزارش/ سید امیرمحمد خرازانی در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شهیدچگینی برگزار شد گفته است : ( این جا ) « برای هر تحولی در آموزش و پرورش نیازمند رشد نیروی انسانی هستیم که مسئول ورودی این نیروها در آموزش و پرورش با هیئت گزینش است . وی با بیان اینگه گزینش نیروهای مورد…
سعید دارابی معلم - خواننده در گفت و گو با صدای معلم:
جستارگشایی: سه سال و اندی توفیق مدیریت هنرستان هنرهای زیبای زنجان را به عهده داشتم . برای اخذ مجوز رشته پرطرفدار و در عین حال فوق حساس موسیقی برای هنرستان، ماهها رایزنی و برنامه ریزی نرم کرده و نهایتا با جلب نظر مسئولین فرهنگی و غیرفرهنگی استان و با حمایت مدیرکل وقت ارشاد اسلامی موفق به دریافت مجوز رشته موسیقی و صدور دیپلم موسیقی در شهر مذهبی شور و شعور حسینی زنجان…
«آیا مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سایر افراد حامی این نظریه از خود پرسش کرده اند که میزان کارآمدی نهاد پرورشی در مدارس چقدر است و اساسا حضور این مربیان چه تاثیری بر روند و فرآیند آموزش دارد اگر بپذیریم و قبول داشته باشیم که مدت هاست در نظام های آموزشی توسعه یافته دیگر آموزش از تربیت جدا نبوده ( Edcation) و فرآیندی واحد و یکپارچه است ؟»
گروه گزارش/ اصغر باقرزاده عصر چهارشنبه 4 آبان در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان چنین می گوید : ( این جا ) « مدارس کشور به بیش از ۱۰۸ هزار مربی پرورشی نیاز دارند در حالی که اکنون ۴۸ هزار مربی در این بخش فعالیت میکنند. از ۴۸ هزار مربی پرورشی، ۲۵ هزار مربی معادل نزدیک به ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه کار دارند و…
«وزارت آموزش و پرورش حرمت جایگاه خود را نگاه داشته و حداقل از اجرای قوانین مصوب خود صیانت نماید»
گروه گزارش/ مدت هاست که بر اساس یک « قانون نوشته » در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش ؛ مدارس و ادارات آموزش و پرورش اقدام به ادغام کلاس ها در دروس عمومی می کنند . در کلان شهرها و در شهری مانند تهران با توجه به کمبود هنرستان ها و نیز رشته های مربوطه شاهد آن هستیم که بعضا آمار دانش آموزان یک کلاس به 20 نفر…
«کجای قانون و آیین نامه رتبه بندی ذکر شده که صدور احکام معلمان در قالب رتبه بندی باید از رتبههای پایین شروع شود ؟ این همه تناقض گویی و خلاف واقع سخن گفتن تا کی باید ادامه یابد ؟»
گروه گزارش/ اوایل شهریور ماه سال جاری بود که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد : نزدیک به شصت درصد فرهنگیان بارگذاری مدارکشان را انجام داده اند. اگر فردی مدارک را بارگذاری نکند رتبه اش بر اساس مدارکی که آموزش و پرورش دارد صادر می شود. ما خواستیم مهلتی به همکاران بدهند اگر اصلا نمی خواهند مدرکی بارگذاری کنند طبیعی است که رتبه بندی شامل حالشان نشود. ما از کجا…
گروه و یا سازمانی که دیگران را دعوت به « روزآوری » می کند ؛ آیا در مورد خودش هم فکر می کند ؟
گروه گزارش/ با وجود آن که هفت سال از تصویب و ابلاغ « آیین نامه های گروه های آموزشی و تربیتی » در نهصد و چهاردهمین ( 914 ) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش می گذرد ( این جا ) اما مشخص نیست وظیفه ی اصلی این گروه های آموزشی در وزارت آموزش و پرورش چیست و این ها قرار هست کدام تحول و یا اصلاحات آموزشی را در نظام آموزشی…
«نگاهی بر آن چه در دبیرستان شاهد راثی نظام اردبیل گذشت ... هر گونه استفاده ی ابزاری از دانش آموزان چه توسط « گروه ها و افراد » و چه توسط « حاکمیت » در جهت مقاصد صنفی و یا سیاسی مطرود و محکوم است »
گروه گزارش/ روز چهارشنبه بیستم مهر ماه در دبیرستان دخترانه شاهد راثی نظام واقع در ناحیه ی یک آموزش و پرورش اردبیل وقایعی صورت پذیرفت که منجر به واکنش برخی مقامات و مسئولان در آموزش و پرورش و بیرون از آن گردید . در این راستا و برای مشخص شدن واقعیت ماجرا ، « صدای معلم » به تحقیق و نیز گفت و گو با برخی از معلمان و شهروندان در این…
« شورای عالی آموزش و پرورش چه نظارتی برای اجرای مصوبات خود دارد ؟ مجلس انقلابی چه نظارتی بر برنامه های وزیر آموزش و پرورش دارد !»
گروه گزارش/ ماده ۱۴۳ از آیین نامه جدید اجرایی مدارس (مصوب ۱۴۰۰) مصوب چهل و یکمین (۴۱) جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 10 / 5 / 1400 اذعان می دارد : « حداکثر ۲ ساعت از ساعات موظف هفتگی معلمان به مطالعه، پژوهش، بازآموزی، به روزآوری دانش تخصصی و مهارت های حرفه ای، تبادل اطلاعات و تجارب با دیگران، تعامل با دانش آموزان و اولیای آنان و…
«چه اقداماتی را فارغ از شعار و تبلیغات برای بیان مسالمت آمیز و قانونی مطالبات معلمان و سایر گروه های اجتماعی و شنیدن « صدای » آنان انجام داده اید ؟»
گروه گزارش/ خبرگزاری دولتی ایرنا از سفر یک روزه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به قزوین خبر داد و چنین نوشت : ( این جا ) یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضوری شدن مدارس پس از ۲۶ ماه به دلیل شیوع کرونا گفت: به همکاران خود توصیه کردیم آموزش ها را حضوری دنبال و برگزار کنند و از اولیا هم می خواهیم تا…
چند پرسش از رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در دولت مردمی سیزدهم ! ؛
گروه گزارش/ به نظر می رسد شعار دادن و حرف های بی پشتوانه زدن در میان مدیران و مقامات آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به یک روند و فرهنگ رایج و غالب تبدیل شده و گوشی برای شنیدن واقعیات و به تبع آن تغییر بنیادین در سیاست ها و برنامه ریزی ها مشاهده نمی شود . در این رابطه ، پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )…
«کسانی که در دوره سرپرستی محمود مهرمحمدی او را متهم به تضعیف دانشگاه فرهنگیان از طریق پر رنگ کردن ماده 28 می کردند الان کجا هستند ؟ چرا مهر سکوت بر لب زده اند !»
گروه گزارش/ اردیبهشت امسال در آزمون استخدامی شرکت کردند و با گذراندن یک دوره تقریبا دو هفته ای سر کلاس رفتند . اخبار و گزارش ها حاکی هستند که حدود بیست هزار نفر به این شیوه جذب آموزش و پرورش شده و اکثرا هم سهمیه تهران هستند . این ها معلمانی هستند که به « ماده 28 » ی معروف هستند اما قرار بوده که مطابق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای آنان دوره…
پس از ماه ها و در آستانه یک سالگی وزارت یوسف نوری بر آموزش و پرورش ؛
گروه تشکل ها/ پس از ماه ها و در آستانه یک ساله شدن وزارت « یوسف نوری » بر آموزش و پرورش ، « یوسف نوری » به فکر افتاده تا فردی را به عنوان « مشاور وزير در امور تشكل های فرهنگيان » منصوب نماید . جایگاه رسمی با عنوان " مشاور وزیر در امور تشکل ها " در زمان وزارت مرتضی حاجی ایجاد شد . در 8 سال دوران وزارت…
آقای رئیس جمهور ! لطفا کمی در حوزه تخصصی آموزش مطالعه نمایید !
گروه گزارش/ طرح «پرسش مهر» از سال تحصیلی ۱۳۷۶-۱۳۷۷ یعنی همزمان با ریاست جمهوری دوره محمد خاتمی آغاز شد و تاکنون استمرار داشته است . از انشآموزان و فرهنگیان در قالب یادداشت، مقاله، مصاحبه و ... هم درخواست می شود تا به این پرسش پاسخ دهند . در سال تحصیلی جدید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور این سنت خوب و به جا را اجرا کرد . رئیسی از دانشآموزان خواست پاسخ…
« تنها ۲۰ درصد مدارس تهران از نظر ایمنی دارای وضعیت سبز هستند! »
گروه گزارش/ مهر نوشت : ( این جا ) « شاهین مظفری با اشاره به اجرای طرح «مدرسه آماده» در سطح شهر تهران گفت: کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ۳۸۰۰ مدرسه دولتی در سطح شهر تهران بازدیدهای ایمنی لازم را انجام داده و وضعیت آنها را با سه رنگ سبز، زرد و قرمز درجهبندی کردهاند. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح رسیدگیهای لازم به تمام مدارس…
«مدیر صدای معلم در نشست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :سازمان پژوهش متولی پایش برنامه های درسی و پژوهش در باره مسایل عمده تعلیم و تربیت است ولی در اغلب موارد منابع دیگری در باره مسایل آموزش و پرورش اظهار نظر می کنند . چرا ؟
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ نخستین نشست رسانه ای « علی لطیفی » رئیس سازمان و پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با موضوع « ارائه سیاست ها و مأموریت ها، دستاوردهاي سازمان » دوشنبه 21 شهریور در سالن شهید سلیمی جهرمی این سازمان برگزار گردید . « صدای معلم » بنا بر دعوت روابط عمومی و امور بینالملل این سازمان در این نشست حضور…
گزارش صدای معلم از سمینار « آشنایی با مدل های جهانی کاربرد بازی در برنامه درسی دوره پیش دبستان و اول ابتدایی در اصفهان ؛
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ بخش دوم از گزارش سمینار « آشنایی با مدل های جهانی کاربرد بازی در برنامه درسی دوره پیش دبستان و اول ابتدایی » همراه با ارائه رابطه بازی و برنامه درسی (تراویک اسمیت)، مدل بازی و برنامه درسی (جانسون)، مدل برنامه درسی و بازی و عناصر برنامه درسی مبتنی بر بازی ویژه مدیران و مربیان پیش دبستانی و دبستان است که در کانون…
گزارش صدای معلم از سمینار « آشنایی با مدل های جهانی کاربرد بازی در برنامه درسی دوره پیش دبستان و اول ابتدایی در اصفهان ؛
گروه گزارش/ شانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ سمینار « آشنایی با مدل های جهانی کاربرد بازی در برنامه درسی دوره پیش دبستان و اول ابتدایی » همراه با ارائه رابطه بازی و برنامه درسی (تراویک اسمیت)، مدل بازی و برنامه درسی (جانسون)، مدل برنامه درسی و بازی و عناصر برنامه درسی مبتنی بر بازی ویژه مدیران و مربیان پیش دبستانی و دبستان در کانون فرهنگی همدانیان و در روزهای پنجشنبه و جمعه هفدهم…
گروه گزارش/ پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري از حضور ابراهیم رئیسی در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل که با همکاری یونسکو برگزار شده است خبر داده است : ( این جا ) رئیسی به موضوعاتی که اشاره کرده و در بخشی از سخنان خود چنین می گوید : « همکاران عزیز سوال ما این است: آیا آموزش و اساسا انسان باید در خدمت توسعهی پایدار باشد یا توسعهی پایدار در خدمت انسان؟…
صدای معلم در گفت و شنود با عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : خطر کدام یک از این معلمان برای سلامت نظام آموزشی بیشتر و مهلک تر است ؟ معلمی که مستقیم می آید مخالفت و انتقاد خودش را شفاف ابراز می کند و در این ساز و کار معیوب مشارکت نمی کند اما معلمانی که در اکثریت هستند ممکن است ناراضی هم باشند ولی از طریق غیر مدنی یا راه هایی که با شان آنان تناسبی ندارد نارضایتی خودشان را بیان می کنند؟
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « دکتر احد نویدی ، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » حول محور فراخوان وزارت آموزش و پرورش از معلمان واجد شرایط برای انجام رتبه بندی و بارگذاری مستندات و مدارک شان در سامانه مرتبط است . در این گفت و شنود « صدای معلم » پرسید : « وقتی که به…
مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان : مطابق بند هفتم اساسنامه سازمان برای مدارس عادی دولتی چه کرده اید ؟ شما به عنوان یک مقام ذی صلاح از خروج سمپادی ها آمار ارائه کنید !
گروه گزارش/ نخستین نشست رسانه ای « الهام یاوری » رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پس از گذشت بیش از دو سال انتصاب به این سمت روز سه شنبه 26 مرداد ساعت 10 صبح در محل این سازمان واقع در بلوار نلسون ماندلا برگزار گردید . همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ ( این جا ) « در این نشست آن گونه که مورد انتظار بود پرسش های قابل…
گفت و شنود با " مهدی سورگی " عضو کمپین احقاق حقوق فرهنگیان عضو «موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان» از راههای قانونی ؛
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و گو با « مهدی سورگی » معلم و عضو کمپین احقاق حقوق فرهنگیان عضو «موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان» از راههای قانونی است . بخش نخست این گفت و گو را می خوانید.
پرسش های صریح و شفاف صدای معلم از یوسف نوری در حاشیه نشست با وزیر فرهنگ سوریه ؛
گروه گزارش/ سه شنبه 22 شهریور وزیر فرهنگ سوریه دیداری با وزیر آموزش و پرورش ایران داشته و به نکاتی اشاره کرده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزیر فرهنگ سوریه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار كرد: وزارت فرهنگ سوريه تعهد به تربيت نسلی فرهيخته، بافرهنگ و وطن دوست دارد. به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،…
صدای معلم در گفت و شنود با عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : آیا ستاد و اتاق فکر آموزش و پرورش نمی خواهد از این تجربه حداقل چهل ساله ای که تا کنون در زمینه مشارکت معلمان با شکست مواجه شده درس بگیرد و حداقل بخواهد با اعتماد سازی و تدوین سازو کارهای علمی و مدیریت دانش بنیان و عقل محور حداقل این نارضایتی فراگیر معلمان را از طریق بازی دادن آنها یا مشارکت دادن آنها کاهش دهد ؟
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « دکتر احد نویدی ، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » حول محور فراخوان وزارت آموزش و پرورش از معلمان واجد شرایط برای انجام رتبه بندی و بارگذاری مستندات و مدارک شان در سامانه مرتبط است . در بخش پیشین « صدای معلم » از آقای نویدی پرسید : «آقای نوری وزیر…
مدیر صدای معلم : با استناد به کدامین شواهد می فرمایید هر کجا که سمپاد رشد کند این وضعیت به بدنه آموزش و پرورش منتقل می شود ؟ وضعیت رتبه ی دانش آموزان ایرانی در آزمون های بین المللی و معتبر تیمز و پرلز چیست ؟ این وضعیت باعت باعث سرشکستگی نظام آموزشی ما در دنیا شده است! »
گروه گزارش/ نخستین نشست رسانه ای « الهام یاوری » رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پس از گذشت بیش از دو سال انتصاب به این سمت روز سه شنبه 26 مرداد ساعت 10 صبح در محل این سازمان واقع در بلوار نلسون ماندلا برگزار گردید . همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ ( این جا ) « در این نشست آن گونه که مورد انتظار بود پرسش های قابل…
«مدیر صدای معلم در نشست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : آیا « تحول » بدون « اقناع » امکان پذیر است ؟ معلم از ابتدا تا انتهای سند تحول بنیادین که سیاست گذاران برایش تدوین کردند نقشی نداشت . در سایر موضوعات مانند « رتبه بندی معلمان » هم همین قاعده و رویه بوده است و مشارکتی برای آنان تعریف و تبیین نشده است .آیا شما انتظار دارید که سیاست ها با شکست مواجه نشوند ؟»
گروه گزارش/ امروز نخستین نشست رسانه ای « علی لطیفی » رئیس سازمان و پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با موضوع « ارائه سیاست ها و مأموریت ها، دستاوردهاي سازمان » در سالن شهید سلیمی جهرمی این سازمان برگزار گردید . « صدای معلم » بنا بر دعوت روابط عمومی و امور بینالملل این سازمان در این نشست حضور پیدا کرد . با وجود آن که مدیر صدای معلم حداقل نیم ساعت…
عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت و شنود با صدای معلم :
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت و شنود « صدای معلم » با « دکتر احد نویدی ، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش » حول محور فراخوان وزارت آموزش و پرورش از معلمان واجد شرایط برای انجام رتبه بندی و بارگذاری مستندات و مدارک شان در سامانه مرتبط است . بخش نخست این گفت و شنود را می خوانید .
آیا معلمی که تقلب می کند اساسا صلاحیت و کفایت اشغال و ماندن در حرفه ی شریف معلمی را دارد ؟ چه برسد به آن که بخواهد برایش از طریق همین چرخه ی معیوب و ناقص رتبه ای تعیین کنند . آیا اگر نهاد مستقل و تخصصی معلمان یعنی « سازمان نظام معلمی » بود ؛ باز هم شاهد چنین فجایع و آبروریزی هایی برای جامعه فرهنگیان بودیم ؟ درخواست موکد این…
ثریا ذولفقاری نویسنده و فعال حوزه کودکان در گفت و شنود با صدای معلم :
آموزش کودکان کاری فوق العاده حساس و در عین حال تخصصی و ظریف است. در کشورهای پیشرفته زبده ترین معلمان و مدرسان حاذق را راهی مدارس ابتدایی می کنند تا پایه آموزش نونهالان صحیح آب بندی گردد.در ایران کار برعکس بوده و معمولا ضعیف ترین و بی حال ترین آموزش گران را به حوزه ابتدایی سوق می دهیم تا به زعم خویش مکانیزم آموزش آسیب کمتری ببیند غافل از آنکه روی شاخه…
«با این گونه حرکات نمایشی و پوپولیستی قرار است کدامین مشکلات و چالش های آموزش و پرورش و معلمان حل و فصل گردد ؟»
گروه گزارش/ هم زمان با « هفته دولت » و در راستای « سیاست تکریم ارباب رجوع در دولت مردمی » ؛ « یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش » هفته گذشته سه شنبه هشتم شهریور در مسجد فاطمه زهرا ( س ) هم زمان با اقامه نماز مغرب و عشاء حضور یافت . این خبری بود که روابط عمومی اداره ی آموزش و پرورش منطقه 9 تهران منتشر کرد . پرسش…
جستارگشایی: « عصر در خوابی عمیق فرو رفتم. درخواب امواتم را دیدم که یازده نفر بودند و هر کدام یک میلیون از من طلب می کردند. من گفتم که ته کارتم 423 هزار تومنه . گفتند چرا دروغ میگویی؟! ای کذاب ! در تمام طبقات بهشت و جهنم اعلام کردند که ۱۱ میلیون به حساب معلمان واریز شده ! » دهه هشتاد معلمان را با لایحه کذایی نظام هماهنگ پرداخت سرکار گذاشتند…
صدای معلم : یکی از موارد مهم و تاثیرگذار که همواره مورد تاکید و هشدار کنش گران آموزشی و رسانه های مستقل بوده مساله دخالت نمایندگان مجلس در امور آموزش و پرورش به ویژه در مورد « عزل و نصب » هاست. نقش معاونت شما در حفظ استقلال ذاتی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در چارچوب وظایف سازمانی چه می تواند باشد ؟
گروه گزارش/ نخستین نشست رسانه ای « قاسم احمدی لاشکی » معاون حقوقی و امور مجلس امروز یکشنبه 23 مرداد و پس از گذشت 25 ماه از انتصاب ایشان در این سمت در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . این نشست با هدف تشريح و تبیین برنامهها، اهداف و فعالیتهای سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد . « مدیر…
گروه گزارش/ به تازگی فایل صوتی در شبکه های اجتماعی در مورد « رتبه بندی معلمان » منتشر شده که گفته می شود منتسب به « عباس نجار سرپرست مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش » است . از سوی دیگر و با وجود گستردگی انتشار این فایل و حتا اعتراض مکتوب بسیاری از معلمان تاکنون جوابیه و یا پاسخی رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش…
پرسش های صدای معلم از سرپرست دانشگاه فرهنگیان پس از برگزاری نخستین نشست رسانه ای ؛
گروه گزارش/ نخستین نشست رسانه ای « رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان » پس از گذشت حدود چهار ماه از انتصاب ایشان به این سمت برگزار گردید . این نشست در تاریخ یکشنبه ششم شهریور برگزار شد اما خبر آن یک روز بعد در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « به گزارش مرکز اطلاع رسانی و…