صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

پایِ تخته صد نگو باشَد دویست !

روح هم خواهد غذا از ما ، به زیست.ای که گویی صبح و شب باید گریست.با مُدارا ، عشق ، آرامش ، اُمید .جنگ در پیدا و پنهانت ز چیست .تیره روزی گر ببارانی به خلق .بر تو هم بارَد ، نمی پُرسَد که کیست.در کلاسِ عشقِ ما اشک آوران .صفر می گیرند از ما ، از تو بیست !مُصلحانِ مُخلصیم از ما ، پذیر .پایِ تخته صد نگو باشَد دویست .دانش …
  • "چنارانی معلم است . او مشکلات معلمان و خانواده های زندانیان بهشتی و عبدی و حبیبی و بداقی و دیگر معلمان دربند و جامعه فرهنگی و آموزشی و معیشتی آنها را می داند و هیچ اقدامی نمی کند "

نظر عضو شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران در مورد هاجر چنارانی

گروه تشکل ها/ پس از اظهار نظر هاجر چنارانی در مورد سرپرست وزارت آموزش و پرورش ، صدای معلم در گزارشی ( این جا ) از این نماینده مجلس خواست اگر به گفته خودش اسناد و مدارکی در مورد سیدجواد حسینی ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش دارد در اسرع وقت آن ها را برای اطلاع افکار عمومی و تنویر اذهان معلمان منتشر کند . « علی اکبر باغانی » در یادداشتی…
  • " چون از یکدیگر در امان نیستیم، نمی‌توانیم گروه، تشکیلات، حزب، بنگاه، سیستم و نظام اجتماعی درست کنیم "
  • دکتر محمود سریع القلم

30 ویژگی که باعث می‌شوند به هم اعتماد نکنیم

 1-به شخصی که به ما محبت کرده و احترام گذاشته، لطمه می‌زنیم؛ ۲- اینکه در چه جغرافیایی، چه سخنی را باید بگوییم یا نگوییم، آموزش ندیده‌ایم؛ ۳-با یک ویژگی منفی، کلیتِ یک فرد را تخطئه می‌کنیم؛ ۴-ظاهر و باطنِ ما در دوستی، بسیار فاصله دارد؛ ۵- روزی چندین بار حرفمان را تغییر می‌دهیم؛ ۶-مسئولیتِ قولی را که می‌دهیم نمی‌پذیریم؛ ۷-تا بتوانیم از گفتنِ “اشتباه کردم” فرار می‌کنیم؛ ۸-پشتِ سرِ فردی که از…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

تجربه گشت مرا ، دور ، ز ، کوته نظران

تو ز من دور شدی وای به حال دگران از تو من دور شدم مضطربم دل نگران عهد این بود گذشت حال مرا چون کردی تجربه گشت مرا ، دور ، ز ، کوته نظران در زمین گم شدم و شهرت من ،نیست عزیز همچو ماهی به محاق ام که نجویند ز کران از زمین رخت کشم واله و خندان گویی صحبت ما نبود ، این ز خدا بی خبران دل من…
  • آیا این تشکل ها را واقعا صدای معلمان و مدارس می دانید؟
  • خسرو خسروی

سخنی با سرپرست آموزش و پرورش

گروه تشکل ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان در انتقاد از عملکرد تشکل های فرهنگیان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای پاسخ و شفاف سازی نمایندگان تشکل ها اعلام می کند .
  • به جای بلند کردن دیوارها ، آن ها را برداریم !
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

جامعه دوزیست ، مدیران مرعوب و نان به نرخ روز خور و اداره وزارتخانه پیچیده آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

آنتونیو گرامشی : " از انسان های بی تفاوت متنفرم: زیرا ناله ی ابدی آنان از سر معصومیت عذابم می دهد. از هر یک از آنان می خواهم توضیح دهد که چطور نقشی را که زندگی به او محول کرد و هر روزه به عهده اش می گذارد را ایفا می کند، از هرآنچه که انجام داده و به خصوص هرآنچه انجام نداده است " پس از استعفای بطحایی هنوز کسی از…
  • چند درصد این اهداف محقق شده است ؟ برنامه های توانمند سازی منابع انسانی تا به حال چه میزان مفید واقع شده است ؟ فرایند جذب منابع انسانی در دوره ابتدایی چگونه است ؟ آیا باهوش ترین و زبده ترین افراد را در آموزش ابتدایی جذب کرده ایم؟
  • حیدر بایزیدی/ کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه زیویه

تخریب آموزش ابتدایی به بهانه سازماندهی در آموزش و پرورش استان کردستان ؟ مطلب ویژه

  با نگاهی اجمالی به برنامه ها و روند اجرای فعالیت ها در دوره های مختلف آموزش و پرورش ،اگرچه کنکور به عنوان محصول نهایی این نظام آموزشی ، ناامید کننده ترین تصویر را در ذهن جامعه تداعی و تلاش ناموفق وزیر مستعفی برای حذف این مافیا تنها گوشه ایی از نمای دلخراش این قضیه است ،اما واقعیت این است پوسیدگی نظام آموزش و پرورش ما از آموزش ابتدایی شروع و تا…
گروه استان ها و شهرستان ها/ موضوع " حذف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش " و تبدیل آن به معاونت پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی واکنش هایی را برانگیخته است . دیروز حجت الاسلام علی ذوعلم در پاسخ به پرسش و انتقادات خبرنگاران در مورد حذف پژوهشگاه گفت : " حذف و انحلال پژوهشگاه، هرگز، ادغام و ارتقا، بله. در حقیقت حذف و انحلال مدنظر نیست. اهدافی از جمله تقویت…
  • " نگاهی کوتاه بر عملکرد وزرای آموزش و پرورش در طول دهه های گذشته متاسفانه ناشی از درگیر شدن این وزارت خانه عظیم به مقوله سنت محوری و نیز سیاسی کاری ها و نیز دفع نیروهای شایسته در بدنه ساختاری آن را داشته است "
  • اصغر افتخاری هریس/ نویسنده و ایده پر داز و فرهنگی شاغل در شهرستان هریس

اگر وزیر آموزش و پرورش بودم !

وزارت آموزش و پرورش به عنوان نحیف ترین و اساسی ترین پایگاه در اجتماع و خانواده ها نیاز به یک لیدر حساس و پر قدرت در جهت اجرایی برنامه های آن را دارد ؛ نگاهی کوتاه بر عملکرد وزرای آموزش و پرورش در طول دهه های گذشته متاسفانه ناشی از درگیر شدن این وزارت خانه عظیم به مقوله سنت محوری و نیز سیاسی کاری ها و نیز دفع نیروهای شایسته در بدنه…
  • " وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد تغییر و برآورده نمودن بخشی از انتظارات فرهنگیان، نیازمند توانمندی های خاص فردی و اجتماعی و سیاسی است "
  • غفار جلالى/ کنشگر صنفی فارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ؛ گزینه ای خارج از " حلقه بسته مدیران " ؟!

  بدون شک آموزش و پرورش گسترده ترین نهادی است که جمع کثیری از اعضای جامعه را به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش دارد.این نهاد بزرگ و گسترده از صدارت اولین وزیر پس از انقلاب تاکنون دستخوش تغییرات کوچک و بزرگ فراوانی بوده است.تغییراتی که حتی کوچکترین آنها در روند زندگی اجتماعی و حتی شخصی افراد جامعه تاثیر گذار بوده است.این گستردگی و این میزان از تاثیر ،باعث شده است…
  • جناب قاسمی ! کلاهتان را از آن هم بالاتر بگذارید!
  • حسن عسگری/ البرز

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز پاسخ گو باشند !

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان استان البرز برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " به جای مدیریت‌های عمودی، ارتباطات افقی حاکم شده و مدیران در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند "
  • رضا قاسم پور

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در 5 حرکت ... !

خبرهای دقیقی از پشت پرده استعفای بطحایی در دست نیست، ولی به قول دکتر رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات، استعفای وزیر بزرگترین دستگاه دولتی به خاطر شرکت در انتخابات نمایندگی مجلس، مضحک‌ترین دلیل استعفاست. آنچه مسلم است بطحایی به همان اندازه که نوبخت در کابینه دکتر روحانی چهره‌ای منفور می‌باشد، در بین قاطبه فرهنگیان وزیری مستأصل و ناکارآمد بود.وی در حالی که آموزش و پرورش خود صادر کننده نیرو به سایر دستگاه‌هاست،…
  • اگر تنها عیب فوتبال ما سرمربی بوده است و ما لنگ دانش و مهارت او هستیم ، می بایست با 16 سرمربی خارجی تا امروز حداقل یک رتبۀ پنجم ششمی در جام جهانی عاید ما ایرانیان می شد؟!
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

فوتبال ؛ رتبه بندی معلمان و استمرار ورشکستگی آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

مقدمه سالهاست کشور ایران در تب شاید و باید قهرمانی جهان و گاه حتی آسیا ، دست و پا می زند . ایران و ایرانی عشق فوتبال دارند و بازیکن کفش پاره از محلات فقیرنشین بسیاری دارد . همانهایی که امروز از توانمندترین بازیکنان هستند و نوجوانان و جوانان به آنان عشق هیجانی شدیدی به طرفداری فرد بازیکن یا به تأسی از او ، ازتیمی که در آن بازی می کنند. این…
  • به مناسبت سالروز درگذشت زنده یاد قانعی راد جامعه شناس ایرانی ؛
  • حسین میرزانیا/ همکار صدای معلم

محمدامین قانعی راد ؛ شاگردی که هم از معلم خود آموخت ، هم معلم خوبی شد و هم نقد علمی کرد مطلب ویژه

  دکتر محمدامین قانعی راد در اوج پختگی و شکوفایی در سن 63 سالگی درگذشت . برای نخستین بار با نامش در مجله ( کتاب ) دانشکده ی علوم اجتماعی که با یادمان دکترشریعتی به همراه دوستانش منتشر کرده بود آشنا شدم .بعدها نامش را بیشتر شنیدم تا آنکه به ریاست انجمن جامعه شناسی ایران رسید . دیگر او خود را در قامت یک مرجع و صاحب نظر در جامعه شناسی تثبیت…
  • " وزرای آموزش و پرورش برای جلب حمایت روحانیون بلندپایه قم و نمایندگان اصولگرا ، شعار توجه ویژه به آموزش‌های مذهبی، برگزاری نماز و آیین‌های مذهبی در مدارس را می دهند، برای جلب حمایت مقامات سیاسی و شورایعالی انقلاب فرهنگی وعده اجرای سند تحول بنیادین را مطرح می کنند. برای دلربایی از معلمان از کافی نبودن بودجه وزارت و سختی معیشت کارکنان می نالند و برای خوش آمد رییس جمهور قول درآمدزایی از ظرفیت های کشف نشده آموزش و پرورش را می دهند و برای خوش آمد خانواده ها ممنوعیت اخذ پول در مدارس دولتی و کنترل شهریه مدارس غیردولتی را پیش می‌کشند "
  • شیرزاد عبداللهی

سیاست دولت روحانی در آموزش و پرورش

در برنامه کاندیداهای وزارت آموزش و پرورش به طور سنتی چند کُد گنجانده می شود: "اجرای سند تحول، تربیت دینی و نماز، تلاش برای بودجه و حقوق معلمان، درآمدزایی از راه های جدید، تعریف و تمجید اغراق‌آمیز از معلمان، توسعه مشارکت های مردمی" هر یک از این کدها مخاطبان خاص دارد. اما در مجموع کسی "برنامه" را جدی نمی گیرد. وزرای آموزش و پرورش برای جلب حمایت روحانیون بلندپایه قم و نمایندگان…
  • " پیشنهاد « صدای معلم » به دوستان روابط عمومی این است که متن گفت و گوهای انجام شده به صورت کامل منتشر شود تا معلمان خود در این مورد قضاوت کنند "

انتقاد یک کارشناس روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از عملکرد تشکل های فرهنگیان

گروه تشکل ها/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تشکل های فرهنگیان با علی ربیعی سخنگوی دولت و سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه 22 خرداد در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . در این نشست فقط از 4 رسانه ایرنا ، ایلنا ، ایسنا و خبرآنلاین برای تهیه خبر و گزارش دعوت شده بود . پرتال وزارت آموزش و پرورش…
  • " اجرای طرح خرید خدمات آموزشی مغایر با اصل سوم قانون اساسی و مواد 25 و 28 قانون برنامه ششم توسعه می باشد چرا که واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی جهت خرید خدمات آموزشی ممنوع می باشد "
  • حمید جعفرپور بغداد آباد/ نماینده فرهنگیان خرید خدمات آموزشی یزد

تاملی بر طرح خرید خدمات آموزشی و معلمانی که وضعیت شان بدتر از کارگران است ! مطلب ویژه

 به نظر می رسد مسئولان به جای هزینه کردن در آموزش و پرورش - با شعار صرفه جویی در امر آموزش و پرورش - درصدد خصوصی سازی و تبدیل مدارس کشور به بنگاه اقتصادی برای استفاده از بودجه دولتی و کسب منافع مالی از طریق ایجاد شرکت های پیمانکاری خرید خدمات آموزشی می باشند آن هم به چه قیمتی ؟! آموزش و پرورش رکن اصلی آموزش کشور و مهمترین شاخصه توسعه یافتگی یک…
  • دلیل این همه استیضاح و نهایتا اجبار به استعفا چیست؟ آیا دولت و مجلس در انتخاب وزیر اشتباه کرده اند؟
  • مجتبی حسینی/ لرستان

معیارهای انتخاب وزیر آموزش و پرورش از نظر رئیس جمهور و مجلس کدام است ؟

انتخاب وزیر آموزش و پرورش برای معلمان ، دانش آموزان و به طور کلی جامعه بسیار مهم می باشد، چرا که با انتخاب درست وزیری توانمند و عمل گرا نه تنها دغدغه های معلمان شاغل و درگیر با سیستم آموزشی با جمعیت نزدیک به یک میلیون نفر، بلکه جمعیت چهارده میلیونی دانش آموزان که با احتساب خانواده هایشان جمعیت قابل توجهی از کشور را تشکیل می دهند، رفع یا به حداقل خواهد…
  • طنزانه !
  • رضا هاشمی/ چهارمحال و بختیاری

امتحان نهایی زبان سال 1398 ! مطلب ویژه

1.متن خوان یک نرم افزار ساخت اجانب است که برای خواندن متون به زبانهای گوناگون طراحی شده است تا افراد بی بضاعت و ناتوانی مثل من که توانایی و عرضه خواندن یک متن با صدای بلند ندارند یا حناق گرفته اند! را برایشان یا برای شاگردانشان بخواند. من از این نرم افزار که جدیدا با صداهای دلنشین گوناگون از مرد و زن و خیلی طبیعی  ارائه شده و در مملکتمان که الحمد…
  • " استقلال و کارآمدی هر مجموعه ای در گام اول به جایگاه و منزلت آن در جامعه و بین سایر نهادها و در گام دوم به مدیران و روسای آن مربوط و منوط می باشد "
  • حسین علیپور/ فرهنگی و فعال رسانه ای آموزش و پرورش خراسان جنوبی

آموزش و پرورش خراسان جنوبی را دریابید !

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان استان خراسان جنوبی برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " یک حلقه‌ی مفقوده در کلان حاکمیت در کار آموزش‌ و پرورش باید یافته و در جای خود نهاده شود؛ ...و آن اراده‌ی تغییر و‌ تحول و نوسازی و کارآمدی است "
  • دکتر محمّدعلی فیاض‌بخش

احضار ارواح !

  تکرار نصب‌ها و عزل‌ها و استیضاح‌ها و استعفاها در وزارتخانه‌ی آموزش‌ و پرورش، اگر گره‌گشای مشکلات نهادینه‌شده‌ی این وزارت بود، چهار دهه آزمون و خطا کافی می‌نمود.ماشین عظیم و ثقیل و‌ مستهلک آموزش‌ و پرورش را ساده‌انگاری است اگر بپنداریم، تنها راننده‌ای ماهر بتواند در طریق صحیح هدایت کند؛ بدون آن‌که مجموعه‌ای از دیگر امکانات به کمک بیایند. نگاهی به عمر چهل‌ سال اخیر آموزش‌ و پرورش، دلیلی بر مدعای فوق…
  • " باد ما را خواهد برد "
  • محمد رستمی/ دبیر آموزش و پرورش بروجرد

در ستایش اشرافیت ریشه دار ( حاشیه ای بر درگذشت محمدرضا حافظی ) مطلب ویژه

  دو نگاه به مجموعه کارها و خدمات مرحوم حافظی و امثال ایشان وجود دارد. گروهی ستایش گر  این خدمات بوده و در نتیجه ستایش گر شخصیت و منش ایشان نیز بوده اند. گروه دیگر با توجه به ساختارهای اجتماعی، این خدمات را روبنایی دانسته و بعضاً از لحاظ اخلاقی در نیات صاحبان این خدمات نیز تشکیک کرده اند. آن ها معتقدند این گروه از افراد، از لحاظ روان شناختی قصد تطهیر…
  • " جدا از مشکلات کمبود بودجه مشکل جدی دیگر که کیفیت آموزشی و‌ پرورشی را کاسته است نبود نظارت در همه زمینه هاست "
  • علی غیاث آبادی فراهانی/ هنرآموز هنرستان های ساوه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مشکلات مالی ؟

  بالاخره بعد از چند روز از استعفای ناگهانی بطحایی سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد .ایشان در در بخشی از اولین‌ اظهار نظر خود با توجه مشکلات مالی آموزش و پرورش اعلام کرد :«از آنجا که منابع مالی دولتی جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت و در آمدزایی از ظرفیت های درونی آموزش و پرورش می تواند در این خصوص راه گشا باشد»معنی این مطلب…
  • انتخاب " سیدجواد حسیتی" گره ای دارد که باید گره تحلیلی آن باز شود!
  • علیرضا هاشمی سنجانی/ عضو سازمان معلمان ایران

آموزش و پرورش نه پادگان است نه پاساژ تجاری! مطلب ویژه

سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در اولین حضور خود در جمع شورای معاونان گفت: "معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش‌ و پرورش باشد؛ لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست، توسعه و تقویت مشارکت و درآمدزایی از ظرفیت‌های درونی آموزش‌ و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد. " این جملات در کنار سخنان رییس جمهور در روز ارائه…
  • " استقلال را نه در شعار که در عمل اجرایی نمائید ، انتظار رعایت اصل 57 قانون اساسی [تفکیک قوا] از جنابعالی در این زمینه می باشد ! "
  • امیر اسماعیلی/ فعال فرهنگی و رسانه ای

سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش ! کاری نکنید که پایان مدیریت تان موجب خوشحالی معلمان گردد !

با استعفای ناگهانی وزیر آموزش و پرورش و پس از کش و قوس ها و گمانه زنی های بسیار در فضای رسانه ای و مجازی بالاخره با تاخیری یک روزه بیش از زمان تعیین شده توسط دولت  قرعه فال به نام «سید جواد حسینی» افتاد . این که ایشان به عنوان سرپرست موقت خواهند بود و دولت در موعد قانونی شخص دیگری را جهت تصدی عریض و طویل تر ین وزارتخانه کشور…
  • " سازمان نظام معلمی به عنوان نهاد مدنی و مستقل می تواند برای معلمان منزلت شغلی ایجاد کرده و با احصای صلاحیت های شغلی و شایستگی های حرفه ای و با پایه گذاری مفهوم " معلم حرفه ای " برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش ایران یک نوع پرستیژ اجتماعی و شغلی در جامعه برای معلمان احیا نماید "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

وزیر آموزش و پرورش- پسابطحایی - در این 2 سال چه کارهایی می تواند و باید انجام دهد ؟ مطلب ویژه

با توجه به وضعیت کشور و تحریم همه جانبه ای که اقتصاد کشور را در اختیار خود گرفته است و اقتصاد آموزش و پرورش هم منطقا تابعی از اقتصاد کلان است بعید می دانم وزیر آینده آموزش بخواهد در این بخش مانور زیادی بدهد .شاید بتواند با اعتماد سازی و پر کردن خلا و شکاف میان مدرسه و خانواده گردش مالی عظیمی را که در خارج از سیستم رسمی آموزش و در…
  • وقتی اهم مطالب معلمان معترض در تحصن ها، در باب پائینی حقوق و نبود برابری در پرداخت ها و برخورداری از مسائل رفاهی است و کمتر معلمی از عدالت آموزشی و نبود تجهیزات و ایرادات شیوه های آموزشی دم می زند و تا وقتی که معلمان متحصن در دفتر مدارس، چهره خود را پشت پلاکارد در دستشان مخفی می کنند و تا وقتی که همه، همه چیز را از وزیر می خواهند و هیبت و هیئت توانایی و تاثیرگذاری خود را نمی بینند، همان بهتر که او نیز وانمود کند بهر رسیدن به بهارستان ، راهش را عوض نموده است !
  • علی افشار سمیرمی/ همکار صدای معلم

از آموزش و پرورشی که به جای استراتژیک بودن ایدئولوژیک است چه انتظاری از وزیر آن دارید ؟ مطلب ویژه

مملکت داری، کار همه کس نیست و مدرسه داری، کار هیچ کس نیست. راست گفته اند که اگر امر آموزش بچه های آدمی را به دست موجوداتی غیر از آدمیان می سپردند، آن گاه ,واقعا می شد از کم و کیف دانایی و توانایی آنها با خبر شد. سهل و ممتنع بودن این کار تنها به همین اندازه محدود نمی شود. در جوامع درحال توسعه ای مثل جامعه ما، مشکلات مضاعف است.…
  • " اکنون فرصتی طلایی فراهم آمده است که دولت تدبیر و امید بی توجه به امور حاشیه ای و تنها با لحاظ کردن انبوه مطالبات مالی و غیرمادی فرهنگیان و پاسخگویی به سؤالات عدیده و نیازهای اساسی جامعه ، فردی جسور و متفکر با ویژگی های شاخص اندیشه ، قدرت چانه زنی و مدیریتی بارز خاصه در فضای چالش برانگیز اختصاص « بودجه » در تعامل گسترده با کل ساختار نظام ، قوه مقننه و دیگر نهادهای تصمیم ساز بالادستی به مجلس معرفی کند "
  • نادر شمیع زاده / دبیرادبیات و تحلیلگر امور فرهنگی و اجتماعی

دولت ، مجلس و باز آزمون دشوار انتخاب وزیر آموزش و پرورش

  در محافل  مختلف  علمی  ، رسمی  و غیر رسمی و حتی خانوادگی  کشورمان همواره بر وجود نهادی  تأثیرگذار در عرصه  تعلیم و تربیت و  وزیر لایق و سرآمد آن تأکید می گردد و دنیای متنوع  رسانه ای ما همیشه مملو  از نقدها و نظرات  کارشناسی و دیدگاه های متفاوت و گاه متناقض کارگزاران حکومتی  ، مدیران اجرایی ،  اداری ، قضایی ، حتی پلیسی و امنیتی و.... در باب اهمیت تربیت…
  • " نکته بسیار مهم آن اینست که افرادی که واقعا از لحاظ علمی قوی هستند وارد رشته هایی مثل پزشکی می شوند و نه افرادی که با زور استاد و کلاس و ترفند تستی در کنکور رتبه می اورند و از لحاظ علمی بسیار ضعیف هستند "
  • حسن یوسفیان (دکترای شیمی) - اصفهان

پیشنهاد جایگزین برای کنکور

مدتی است طرحی به ذهن بنده حقیر رسیده است برای حذف کنکور که خیلی خلاصه خدمت بزرگواران عرض می کنم. خیلی دوست دارم نقص ها و کاستی های این طرح را از زبان شما فرهیختگان بزرگوار بشنوم : 1- برای انتخاب دانشجوی رشته های پرتقاضا مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در رشته تجربی یا بعضی مهندسی ها در رشته ریاضی یا مثلا حقوق در رشته انسانی به این صورت عمل شود.…
  • " ادامة روشهای پیشین در انتخاب گزینه های وزارت آموزش و پرورش، همانند قبل، محکوم به شکست و اتلاف سرمایة انسانی وطن عزیزمان خواهد بود"
  • غلامرضا شمسی دبیر زبان و ادبیات فارسی (معاون پژوهشی پیشین آموزش و پرورش بروجرد)

پیشنهادی برای روش انتخاب وزیر آینده آموزش و پرورش مطلب ویژه

سید محمد بطحایی پس از حدود دوسال وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید از جایگاه خود کنار رفت تا روزهای پرالتهابی برای این وزارتخانه آغاز گردد و همگان در انتظار انتخاب وزیری باشند که ضمن وفاداری به شعارهای دولت، جایگاه وزارتخانه را از موقعیت کنونی اش ارتقا بخشد و رویکردهای پیچیدة این وزارتخانه هم پای تحولات عظیم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی کشور به شیوه های علمی پاسخگوی مطالبات و نیازهای معلمان،…
  • " امروز هر کس خصوصا اگر از بدنۀ فعلی وزارتخانه به جانشینی ایشان منصوب شود ، امیدی به ایجاد تغییرات مفید و مؤثر در ساختار نظام آموزشی و بهبود اوضاع معیشتی فرهنگیان نخواهد بود "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

رئیس جمهور این بار در انتخاب وزیر آموزش و پرورش " گامی متفاوت " بردارد ! مطلب ویژه

خوش خیالی است که برای رفتن سید محمد بطحایی ، شادمانی کنیم ، هر چند در مدت وزارت ایشان سریال نادیده شدن فرهنگیان ، تراژدی ناتمام وزارت آموزش و پرورش به قسمت های پر تعداد خود ادامه داد ، اما امروز هر کس خصوصا اگر از بدنۀ فعلی وزارتخانه به جانشینی ایشان منصوب شود ، امیدی به ایجاد تغییرات مفید و مؤثر در ساختار نظام آموزشی و بهبود اوضاع معیشتی فرهنگیان نخواهد…
  • " جوابیه سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان به صدای معلم "

پاسخ محمود مهرمحمدی به صدای معلم مطلب ویژه

گروه رسانه/ امروز شنبه 18 خرداد گزارشی در صدای معلم با عنوان : " مهرمحمدی قبل از این که توصیه ای به وزیر مستعفی آموزش و پرورش کند خودش عمل می کرد ! " ( این جا ) منتشر گردید . « دکتر محمود مهرمحمدی » سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان به این گزارش پاسخ داده است . ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی ، عین جوابیه منتشر می گردد .
  • " بازی با افکار عمومی و عدم شفافیت در راس نهادهای حاکمیتی به یک رویه منسوخ تبدیل شده است "
  • عبدالرضا خسروی/ همکار صدای معلم

۴دهه آزمون و خطا در تعیین وزیر آموزش و پرورش کافی است ! مطلب ویژه

"من در آستانه دوره جدید خدمتم در وزارت آموزش و پرورش ۳ قول جدی را به مردم و همکاران عزیزم می دهم، اول اینکه از همین امروز تحول در نظام آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول بنیادین با جدیت آغاز کنم ، دوم اینکه برای تربیت نسلی متدین، خلاق ،کارآفرین و با نشاط همه ی تلاش  و مساعی خود را به کارگیرم و سوم اینکه به عنوان نماینده یک میلیون…
  • " مهم ترین مسئله ی وزارت آموزش و پرورش طی این سال ها نخست مسئله بودجه و دیگری مسئله ی نو اندیشی است "
  • مصطفی قادری/ تحلیل گر مسایل تعلیم و تربیت

وزیر بعدی آموزش و پرورش ایران کیست؟ کسی که تا حالا نبوده ؟!

نگاهی به سوابق و کارکرد چهارده وزیر قبلی آموزش و پرورش غیر از وزیر اول دکتر غلام حسین شکوهی نشان می دهد که اغلب وزرا در دوره وزارت خود راهی را رفته اند که رفتگان رفته بودند. آموزش و پرورش ما دچار رنج تکرار عظیمی است.  چیز زیادی جز استخدام معلم، زیاد و کم کردن  حجم کتاب های درسی و برخی اصلاحات کاذب سیاسی تغییر نکرده اند. عصاره وزارت آموزش و پرورش…
  • " معلمان اگر می خواهند وزیری باسواد ، کارآمد و با شهامت داشته باشند قبل از هر چیزی باید آن را در " خود " جست و جو کنند "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

بطحایی هم فانی شد ... آقای روحانی مگر نگفتیم ! چرا صدای معلمان را نشنیدید ؟ مطلب ویژه

می گویند : "یکی از شاهزادگانی که به سعدی شیرازی ارادت داشت، محرمانه از پرنس بانوی خویش به وی شکایت کرد که هرساله برای من سه قلوی دختر می‌آورد و از او علاج خواست .سعدی راه‌حلی نشان داد که پرنس بانو را سخت برآشفته کرد و فرمان داد وی را از شهر اخراج کنند. شیخ بار سفر بست و زاد و توشه سفر را در یکتای خورجین و تای دیگر را خالی…
  • " از میان تعداد آرای کسب شده توسط وزرای پیشنهادی در دولت های پس از انقلاب اسلامی، سید محمد بطحایی با 238 رای بیشترین و سید کاظم اکرمی با 122 رای کمترین رای را از آن خود کرده اند "
  • سعید سلطانعلیان

دولت روحانی رکورد دار تعداد وزرای آموزش و پرورش مطلب ویژه

با احتساب چهارمین وزیر پیشنهادی توسط حسن روحانی٬ دولت های یازدهم و دوازدهم  ،رکورددار  تعداد وزرایی  خواهد بود که توسط دولت های پس از انقلاب اسلامی به مجلس معرفی شده اند پس از پذیرش استعفای سید محمد بطحایی  ، روز شنبه  18 خرداد ماه یک نفر به عنوان سرپرست از سوی رییس جمهور معرفی می شود. طبق قانون ، دولت سه ماه مهلت دارد تا وزیر پیشنهادی را برای کسب رای اعتماد…
  • " وزارت آموزش و پرورش ایران: سیستمی ورشکسته و نالان با چرایی های بی پاسخ و چگونگی های بی فرجام و محصور در انگیزه های سیاسی غیر مسئولانه سیاست بازان ؛ باید قبول کرد که بطحایی و بطحایی ها مهمانان سفارشی و مقطعی این بنای لرزان بوده و هستند و یتیمی و بی پناهی این دستگاه عظیم و خطیر همچنان ادامه دارد و تعلیم و تربیت کماکان به عنوان کالایی کم ارزش رکورد می زند "
  • داود محمدی/ دکترای روان شناس تربیتی

استعفای بطحایی ؛ از توهم تا برنامه! مطلب ویژه

با شنیدن خبر استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، قصد بر نوشتن در باب نقد عملکرد ایشان نمودم؛ اما داستان آموزش و پرورش از گذشته های دور بر من تلنگری زد که درد و مشکلات آموزش و پرورش فراتر از هر وزیری بوده؛ چرا که سرنوشت تمام وزرای آموزش و پرورش با اندکی تفاوت در یک سرانجامی به هم می رسد که مهمترین ویژگی های آن، ابهام در فلسفه آموزش…
  • کاش آن قدر که به پروندۀ خصوصی و یا سیاسی شخصیت ها و مهره های سوختۀ نظام آموزشی واکنش می دهید ، قدری نسبت به شغل و موقعیت و موجودیت خود حساسیت نشان دهید !
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

انتظارات از سازمان نظام معلمی مطلب ویژه

در بخشی از یادداشت اخیر خود با نام " دعوای تعیین متولی برای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان و معلمان بی تفاوت " آورده بودم : " به انجام مسئولیت آموزش ضمن خدمت توسط سازمان نظام معلمی که عده ای آن را مطرح می سازند ، نیز امیدی نیست ، چون وقتی وزیر یک وزارتخانه استقلال کافی برای اجرای تعهدات وزارتخانه را ندارد ، انتظار انجام بهینۀ وظایف از یک تشکلی که باوری…
  • " آموزش و پرورش همیشه از وزیر ضعیف و مدیران محافظه کار رنج برده است "
  • دکتر عباس حاتمی/ استاد دانشگاه

انتظار تغییرات از وزیر آینده آموزش و پرورش

  استعفای آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش فرصتی است تا دولت و مجلس به کمک نهادهای مدنی فردی تحول گرا و با شهامت را به عنوان وزیر بر گزینند که بتواند حداقل تغییرات ذیل را در نظام آموزش عمومی عقب مانده امروزی ایران به عمل آورد:۱- محتوی کتب درسی را به روز کنند.خیلی از مطالب درسی مدارس منسوخ شده، کهنه و غیر قابل استفاده در زندگی امروزی هستند.۲- از دخالت عوامل…
  • " در آرزوی یک زبان مشترک "
  • محمدابراهیم محمدی/ مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

در حاشیه استعفای سیدمحمد بطحایی مطلب ویژه

   فارغ از اینکه جناب بطحایی برای چه موضوعی استعفا داده است باید مسئله آموزش و پرورش جای برای همیشه حل شود و از حاشیه های بی تفاوتی به متن توجه برگردد .آموزش و پرورش امروز هر چند به دلایل عدیده نتوانسته در تراز نظام اسلامی باشد و در صدر توجه نظام های تعلیم و تربیت جهانی بنشیند اما این مانع از این نمی شود تا مسائل مهم و حیاتی نظام تربیت…

نظرسنجی

آیا در مدرسه شما ماهی یک بار جلسه شورای معلمان تشکیل می شود ؟

بلی - 30.4%
خیر - 29.4%
برگزاری شورای معلمان در مدرسه من نظم و یا قانون خاصی ندارد و هر موقع مدیر مدرسه دوست داشته باشد برگزار می کند - 40.2%

مجموع آرا: 204

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور