صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

در انتخابات همه سلایق و جریان ها باید حضور داشته باشند ؛ جایگاه مفقوده تحزب در نظام انتخاباتی ایران و خاستگاه آن

انتخابات بهترین زمان برای وزن کشی جریان ها و گروه هاست/ انتخابات پایگاه اجتماعی  و مقبولیت افراد ، احزاب  و جریان های سیاسی جامعه را با عدد و رقم مشخص می کند/ بسیاری از افراد و جریان های سیاسی وقتی می خواهند حرف بزنند و یا مواضعی را اعلام کنند طوری صحبت می کنند گویی نماینده کل جامعه هستند/ واقعا چه کسی به ایشان این نمایندگی را اعطا کرده است که از سوی فرهنگیان و معلمان سخن بگوید/ متاسفانه همان گونه که قبلا نیز تاکید کردم  «قانون انتخابات » از شفافیت و دقت لازم برخوردار نیست و تصمیم گیری ها بیشتر بر اساس تفسیر و برداشت افراد صورت می گیرد هر چند انسان چه در فرم " فرد " و حتی " جمع " مصون از خطا و اشتباه نیست/ متاسفانه جامعه ما فاقد سیستم " تحزب " واقعی است/ وقتی صحبت از " تحزب " می شود باید آن را در معنای واقعی ، علمی و جهانی اش دید/ فرد پس از عضویت از پایین ترین مراتب تشکیلاتی حزب شروع به فعالیت می کند و بر اثر شایستگی ها و صلاحیت های فردی مراتب حزبی را طی می کند ؛ به همین علت است که به محض انتخاب رئیس جمهور ، کابینه فرد منتخب از قبل مشخص است و در این زمینه دستش خالی نیست/ در جامعه ما افراد – چه حزبی و چه غیرحزبی – تیمی ندارند و به همین علت است که همیشه بسیاری از پست ها و مناصب بین تعداد محدودی از افراد و جریان ها دست به دست می شود/ بزرگ ترین آسیب و تهدیدی که انتخابات غیرحزبی دارد ؛ خطر " پوپولیسم " است/ هر فردی هر چقدر شعارهای زیباتر ؛ تندتر و احساسی تر بدهد ممکن است مورد اقبال مردم قرار بگیرد/ قواعد کار گروهی ، تحمل دیگران ، پذیرش عقاید مخالف ، احترام و توجه به منافع  ملی و  ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی از " مدرسه " آغاز می گردد/ دولت ها چاره ای جز توجه به امر " آموزش " ندارند /این می تواند مطالبه اصلی معلمان از دولت ها به عنوان " گروه مرجع " باشد

جایگاه مفقوده تحزب در نظام انتخاباتی ایران و نقش بی بدیل آموزش و معلمان

سرانجام کار بررسی تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان به پایان رسید و از میان 1636 نفری که ثبت نام کردند صلاحیت 6 نفر برای رقابت نهایی تایید شد .

بسیاری از چهره های مشهور و نیز افرادی که قبلا در پست های مختلف بودند صلاحیت شان مورد تایید قرار نگرفت .

انتخابات بهترین زمان برای وزن کشی جریان ها و گروه هاست .

انتخابات پایگاه اجتماعی  و مقبولیت افراد ، احزاب  و جریان های سیاسی جامعه را با عدد و رقم مشخص می کند .

بسیاری از افراد و جریان های سیاسی وقتی می خواهند حرف بزنند و یا مواضعی را اعلام کنند طوری صحبت می کنند گویی نماینده کل جامعه هستند !

مثلا در این مورد می توان به سخنان محمود فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش و نیز رئیس کمیته فرهنگیان جمنا (  جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  ) در 24 فروردین در مسجد الرحمن تهران اشاره کرد .

ایشان در جایی می گوید :

" حمایت فرهنگیان از كلیه نامزدها، مشروط است به آنكه به نفع نامزد نهایی جمنا كنار بروند.

مسئولیت فرهنگیان، محدود به دفاع از حقوق خود و نیازهای عرصه تعلیم و تربیت نیست بلكه جامعه معلمان به عنوان جامعه‌ای فرهیخته و پیشتاز، رسالت هدایت و دفاع از حقوق مردم، به خصوص اقشار محروم و نیازمند را وظیفه خطیر خویش می‌داند... )

واقعا چه کسی به ایشان این نمایندگی را اعطا کرده است که از سوی فرهنگیان و معلمان سخن بگوید ؟

ایشان حداکثر می تواند نظر خود و یا تشکل متبوع خویش را در مورد موضوعات و مسائل بیان کند .

متاسفانه همان گونه که قبلا نیز تاکید کردم  «قانون انتخابات » از شفافیت و دقت لازم برخوردار نیست و تصمیم گیری ها بیشتر بر اساس تفسیر و برداشت افراد صورت می گیرد هر چند انسان چه در فرم " فرد " و حتی " جمع " مصون از خطا و اشتباه نیست .

در جوامع توسعه یافته این گونه رقابت ها در قالب " احزاب " صورت می گیرد .

صلاحیت های افراد در مراتب تشکیلاتی حزب مورد احراز و تایید قرار می گیرد و البته آن حزب نیز مسئول و پاسخ گوی عملکرد فرد نهایی تایید شده خواهد بود .

حتی افراد برای شرکت در یک انتخابات محلی باید تایید و امضای مردم ، گروه های مرجع و... را باید داشته باشند .

متاسفانه جامعه ما فاقد سیستم " تحزب " واقعی است .

به همین علت مردم تا آخرین لحظه مستاصل هستند و از پیشینه و عملکرد برخی افراد مورد تایید قرار گرفته بی اطلاع هستند .

به قول معروف باید تا دقیقه آخر منتظر ماند !

این وضعیت درصد خطای جامعه را هنگام انتخاب و تصمیم نهایی افزایش می دهد .

وقتی صحبت از " تحزب " می شود باید آن را در معنای واقعی ، علمی و جهانی اش دید .

جایگاه مفقوده تحزب در نظام انتخاباتی ایران و نقش بی بدیل آموزش و معلمان

فرد پس از عضویت از پایین ترین مراتب تشکیلاتی حزب شروع به فعالیت می کند و بر اثر شایستگی ها و صلاحیت های فردی مراتب حزبی را طی می کند ؛ به همین علت است که به محض انتخاب رئیس جمهور ، کابینه فرد منتخب از قبل مشخص است و در این زمینه دستش خالی نیست !

فرد مسئول پی گیری ها سیاست ها و برنامه های حزب است و البته در این زمینه از مشارکت و هم فکری آنان نیز استفاده می کند .

اما در جامعه ما افراد – چه حزبی و چه غیرحزبی – تیمی ندارند و به همین علت است که همیشه بسیاری از پست ها و مناصب بین تعداد محدودی از افراد و جریان ها دست به دست می شود !

بزرگ ترین آسیب و تهدیدی که انتخابات غیرحزبی دارد ؛ خطر " پوپولیسم " است .

هر فردی هر چقدر شعارهای زیباتر ؛ تندتر و احساسی تر بدهد ممکن است مورد اقبال مردم قرار بگیرد !

ممکن است برخی در این زمینه به تجاربی مانند " ترامپ " اشاره کنند اما به هر صورت یک مورد را به نمی توان به کل سیستم و فرآیند تعمیم داد ضمن آن که در این گونه جوامع  معمولا " قانون " معیار تنظیم روابط میان افراد و حکومت است و استقلال رسانه ای و نیز قضایی کاملا به رسمیت شناخته شده است و مطالبه گری قانونی درتربیت اجتماعی و سیاسی شهروندان نهادینه شده است .

 

جایگاه اصلی تحزب و تربیت اجتماعی و سیاسی مدرسه است

برای تحول در این وضعیت و برون رفت از در جا زدن چاره ای نداریم جز آن که الگوهای تصمیم گیری در جامعه تغییر کنند .

آدم ها را در سنین بزرگ سالی و میان سالی نمی توان تشکل پذیر کرد .

مفاهیم و سازوکارهایی مانند " تحزب " و " تشکل " هم یک شبه خلق نمی شوند !

این ها نیازمند تربیت نخستین است .

قواعد کار گروهی ، تحمل دیگران ، پذیرش عقاید مخالف ، احترام و توجه به منافع  ملی و  ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی از " مدرسه " آغاز می گردد.

دولت ها چاره ای جز توجه به امر " آموزش " ندارند .

این می تواند مطالبه اصلی معلمان از دولت ها به عنوان " گروه مرجع " باشد .

جمعه, 01 ارديبهشت 1396 20:58 خوانده شده: 1301 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +19 -5 --
جلیل 1396/02/01 - 22:22
امسال کلا شورای نگهبان به نفع روحانی عمل کرد این نشانگر اینکه روحانی قدرت نفوذ بسیار زیادی در بین شورای نگهبان داره الان همه چی دست روحانیه شورای نگهبان صدا و سیما مجلس همه چی برای پیروزی روحانی مهیاست کلا هدف اینکه روحانی رای بیاره تا ریاست جمهوری تک دوره ای نشه دیگه نمیشه اسم این انتخابات را انتخابات گذاشت از نظر من بهتر بود ریاست جمهوری حذف بشه شورای نگهبان خودش یه نفر را به عنوان نخست وزیر انتخاب کنه مثل زمان سابق اینطوری دیگه این همه مشکلات به وجود نمیاد خودش طبق میل خودشون کشور را اداره می کنند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/02 - 08:52
احسنت حرف درست و حسابی را زدی
پاسخ + +25 -3 --
فرهنگی مظلوم 1396/02/01 - 22:42
آقای روحانی و کابینه اش امتحان خود را پس دادند. آزموده را دوباره آزمودن خطاست .
فرهنگیان با غیرت از این فرصت استفاده خواهند کرد و
جواب تبعیض ، اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان، عدم اجرای
قانون خدمات ، وعده ها و دروغهای وزیر و نوبخت، تمسخر
فرهنگیان با اجرای طرح رتبه بندی، و .... را خواهند داد
همه با هم نه به این دولت معلم فریب
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/02 - 08:02
سلام
دوست عزیز
فرهنگی مظلوم

موضوع این یادداشت رای دادن و یا رای ندادن به یک فرد و یا جریان نیست !

بنده روی انتخابات حزبی ، علمی و ضابطه مند تاکید کرده ام .

حتی جریان آقای احمدی نژاد ، حاجی بابایی و... نیز باید در این رقابت ها حضور می داشتند .

قضاوت در مورد نتیجه انتخابات در فضای سیاسی ایران که به شدت سیاسی و ابهام آلود است سخت است .

شما کجا و طی چه مدارک و شواهدی می خواهید اثبات کنید که اگر آقای روحانی فرضا رای نیاورد نتیجه کنش افراد معترضی چون شما بوده است ؟

در طرف دیگر ، اگر روحانی رای بالایی بیاورد ؛ آیا فکر نمی کنید که افرادی چون شما با طرح چنین مسائلی عملا خود را از صحنه اجتماعی و آرایش سیاسی ایران حذف کرده اید !

به جای این گونه تهدیدهای احساسی و شعاری ، کمی وقت گذاشته و آسیب ها و چالش های مجود آموزش و پرورش را همراه با راهکار کارشناسی فهرست بندی و ارائه کنید .

این گونه جامعه و دولت مردان بیشتر به شما گوش خواهند کرد .
پایدار باشید .
پاسخ + +5 -14 --
معلم ناامید 1396/02/01 - 23:02
احسنت موافقم شکل خوبش رسمیت یافتن 4 طیف سیاسی و انتخابات درون حزبی و انتخاب نفرات برتر و رقابت پایانی انها با هم است 4طیف شامل 1اصولگرایان 2اصلاح طلبان 3معتدلین و 4 مستقلین با هم است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/02 - 08:07
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم معلم

در کشورهای توسعه یافته ، انتخابات حزبی دو گونه است :

1- دوحزبی مانند آمریکا
2- چند حزبی مانند برخی کشورهای اروپایی

هر کدام محاسن و معایبی دارد .

به نظرم اول باید ما مفاهیمی مانند " حزب " و " گروه " و... را به طور درست و علمی و کاربردی اش در جامعه و نزد برنامه ریزان جا بیندازیم بعد روی نرخ آن چانه برنیم .

برخی با اصل مساله مشکل دارند !

از نظر و همراهی شما سپاسگزارم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1396/02/02 - 13:03
باتشکر آقا هستم و دوست همه همکاران عزیز فرهنگی بخصوص مدافعین حقوق معلمان مثل شما برادر پورسلیمان
پاسخ + +19 -4 --
ناشناس 1396/02/02 - 05:38
فعلا جریانی که شما سنگش را به سینه میزدی تایید شدند دیگه ناراحتیت چیه حتما حالا یه وزارتی و یا وکالتی و یا مدیریتی در انتظارتونه بی خودی که تبلیغات نمیکردی !!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/02 - 08:09
سلام
دوست عزیز نانشاس

کار ما نقد کارشناسی است .

این جا هم بنده نسبت به حذف افراد و جریان ها انتقاد کرده ام .

به نظر می رسد هضم برخی مسائل برای برخی اذهان و افکار که همه چیز را دو قطبی و سیاه و سفید می بینند واقعا مشکل است .

پایدار باشید .
پاسخ + +23 -3 --
علی 1396/02/02 - 09:48
از ترس افشاگری های احمدی نزاد مناظره زنده رو لغو کردن حالا که احمدی نزاد از طرف شورای نگهبان انتخاب نشد دو باره مناظره زنده را تصویب می کنند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/02 - 20:55
دقیقا همین طوره
پاسخ + +18 -4 --
بازنشسته 1396/02/02 - 10:47
به نظر من ففط حاجی بابابی می توانست به نفع معلمان و رفع ناعدالتی در پر داخت حقوق و مزایا وتسهیلات مختلف بین معلمان و دیگر کارکنان دولت قدم اساسی بردارد ولی در نبود او من امید چندانی به دیگر کاندیداها ندارم ۰
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/02 - 10:54
سلام
دوست عزیز
بازنشسته

آقای حاجی بابایی حتی بابت رد صلاحیت خود یک انتقاد ساده هم طرح نکرد !

به رد صلاحیت دیگران هم انتقادی نکرد !

کسی که بابت این مساله سکوت می کند و حتی تشکر هم می کند چگونه می خواهد فردا از مطالبات بر حق فرهنگیان دفاع کند ؟!

با تعریف و تعارف که مشکلات معلمان حل نمی شود !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/02 - 16:37
اقای پور سلیمان سکوت همیشه علامت رضایت نیست بلکه بعضی اوقات سکوت بالاترین فریاد است ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم / باشما نامحرمان ما خاموشیم / پایدار باشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/02 - 19:53
سلام
دوست عزیز ناشناس

من خیلی اهل تصوف و عرفان نیستم !

کسی که بیش از 4 دوره نماینده مجلس و یک دوره وزیر آموزش و پرورش بوده است و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه است از تظر شورای نگهبان صلاحیت ندارد !

اگر ایشان صلاحیت ندارد پس در امور بالا هم صلاحیت اظهار نظر ندارد !

اگر آقای حاجی بابایی جرات پرسش از این رفتار شورای نگهبان را ندارد فردا چگونه می تواند از مطالبات فرهنگیان دفاع کند ؟

البته ایشان در وقایع سال 85 و در مقام دفاع از مطالبات فرهنگیان نیز چنین رفتارهایی از خود نشان دادند و برای بنده این چیزها خیلی دور از انتظار نیست !

پایدار باشید .
پاسخ + +21 -2 --
فرهنگی 1396/02/02 - 12:29
به روحانی اصلا رای نمیدیم روحانی هیچ فایده ای برا من و خونوادم نداشت به هر کسی رای میدم جز روحانی
پاسخ + +17 -3 --
جلیل 1396/02/02 - 14:44
دوستانی که باز هم از روحانی دفاع می کنند قرار بود ده درصد افزایش به علاوه طبقه برای فرهنگیان صادر بشه امرو احکام صادر شد اما فقط ده درصد افزایش اما هیچ خبری از طبقه نبود بازهم میخواهید به روحانی رای بدید ؟؟؟؟ حاجی بابایی و احمدی نژاد هم که نیست الان نیروهای انقلاب به شدت دچار انشقاق شدند طبف احمدی نژادبسیار سرخورده و خیلی از افراد انقلابی امسال رای نخواهند داد ما به این نتیجه رسیدیم که مصلحت نظام در اینکه روحانی رئیس جمهور بشه پس رای دادن بیخوده
پاسخ + +16 -3 --
گودرزی 1396/02/02 - 19:17
بهترین رییس جمهور تاریخ ایران در ذهن مردم مظلوم و ستم دیده احمدی‌نژاد باقی خواهد ماند

او همیشه در قلب و ذهن ما مردم مظلوم باقی خواهد ماند

از او همیشه به خوبی و عدالت یاد خواهد شد
پاسخ + +12 -2 --
سهراب 1396/02/02 - 19:56
البته تاوفتی دوگروه اصول گ واصلاح ط باشند به هیچ حزب و رقیبی که قادر به رقابت با آنها باشد اجازه رشد نخواهند داد. همان طور که به احمدی نژاد که مردانه وبی پرده فساد آنها را رو می کرد اجازه ندادند بیایید دعا کنیم خدا ما را از دست گروههای انحصارطلب سیری ناپذیر فاسد نجات دهد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/02 - 20:07
سلام
دوست عزیز
آقای سهراب

تا جایی که می دانم آقای احمدی نژاد از بیخ و بن با مفهوم " حزب " مشکل داشته و دارد !

ایشان یک فرد پوپولیست است که اعتقادی به برنامه ندارد و بیشتر از روی احساس و بلندپروازی و از خودشیفتگی کار می کند .

حتی به تبعات سخنانش توجه نداشت و فراموش می کرد که نماینده یک ملت است !


هزینه هایی که او بر ملت ایران تحمیل کرد هیچ گاه فراموش نمی شود .

آقای احمدی نژاد و اطرافیانش حتی جرات نداشتند رسانه معلمی مانند صدای معلم را به نشست رسانه ای شان دعوت کنند !

البته احزاب حاضر مشکلاتی دارند اما باید اصل موضوع را قبول داشت .

پایدار باشید .
پاسخ + +10 -1 --
بازنشسته سرافراز 1396/02/02 - 22:22
هر چه در رابطه با موضوع ریاست جمهوری و انتخابات وحزب وگروه و...گفته شود. فکرم غیر از خستگی ودرد سر چیزی عاید نخواهد شد. بلکه مردم اکثریت قریب به اتفاق وخصوصا فرهنگیان گرسنه و در فکر این هستند که چطور شرمنده عائله هاشان نشوند وبرعکس آنهم کسانی که قدرت را در دست میگیرند وام دار کسانی خواهند بود که آنها را در رساندن به قدرت یاری کرده اند وباید اول آنها را راضی واگر چیزی باقی ماند برای مملکت هزینه کنند. لذا باید گفت خدا رحم کند به این ملت که روزی از این جنگ قدرت رهایی یابند. که آنهم خیلی مشکل است
پاسخ + +11 -1 --
سهراب 1396/02/03 - 16:54
آقای پورسلیمان سلام ، بزرگترین حُسن احمدی نژاد که فکرکنم دیگر عیب های او را تاحدود زیادی می پوشاند این است که1- هرگز اختلاس نکرد وگرنه اکنون در زندان بود بی شک2- او زمانی با اشرافیت و خانواده 1000فامیل به مبارزه برخاست که کسی جرات نداشت به آنها (تو) بگوید 3- هردو جناح به خون او تشنه اند چون برایش فرق نمی کرد ظلم وانحصارطلبی از چه گروهی باشد4- البته من هم بااصل تحزب موافقم ولی برخلاف نظر شما با این که این دوجناح پست ریاست جمهوری را ازث پدری خود می پندارند مخالفم .اگر شما توانستید حزبی را تاسیس کنید که قادر به رقابت با آن دو باشد وانها گذاشتند آن وقت سخن شما درست است. ادامه دارد
پاسخ + +9 -1 --
سهراب 1396/02/03 - 16:55
5 - او البته مردمی ترین رئیس جمهور پس از شهید رجایی ومقام معظم رهبری بود. 6- او مانند مردم عادی زندگی می کرد ومی کند . 7 اطرافیانش وخانواده اش اهل اشرافی گری
ادامه نبودند. 8- دست استکبار را می خواند ومی دانست آنها هرگز به وعده های خود عمل نمی کنندوبه همین دلیل هرگز فریب خنده های دروغین آنان را نخورد .9- به استعداد وتوانایی مردم خود اعتماد داشت وامیدی واهی به بیگانگان نداشت10- هرگز به مردم خود دروغ نگفت . **** هزینه هایی که سال 84 جناحی برکشور وارد کرد صدها برابر (هزینه های احمدی نژاد البته به نظرشما ) است که حالا 3 نماینده برای ریاست جمهوری دارند. با تشکر وبه امید روزی که از دست گروه های انحصارطلب زیاده خواه رها شویم.
پاسخ + +1 -2 --
سهراب 1396/02/06 - 20:03
آقای پورسلیمان منتظر جواب تان هستم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/06 - 20:23
سلام
آقای سهراب

بنده پاسخ شما را در بخش های بالاتر داده ام .

1- تا جایی که می دانم اکثریت افراد نزدیک به ایشان مشکلات مالی و فساد داشته اند .

اگر ایشان اطلاع نداشته است باید تاسف خورد که چگونه می گفت خط قرمز من کابینه است به جای قانون !

اگر هم اطلاع داشته است و کاری نکرده است که شریک جرم است !


2- ایشان خیلی بلوف می زدند !
دائم می گقتند بگم بگم !
ایشان به غیر از چند مورد خاص مانند برادر آقای لاریجانی اسامی دیگری را افشا نکردند !


3- ایشان آن موقع مقرب برخی جناح ها بود اما چون ساختار شکنی کرد طرد شد .


4- احزاب در ایران با معنای جهانی اش فاصله دارند اما این به معنای پاک کردن صورت مساله و اصل موضوع نیست .


5-به نظرم باید افراد از خودشان خرج کنند .
خانواده آقای رجایی بارها شباهت ایشان را به آقای رجایی رد کردند !

6-به نظرم ، ایشان فردی است که به شدت می خواهد خودش را نشان دهد .
انسان خودشیفته ای است و همیشه می خواهد کانون توجه باشد !

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -1 --
سهراب 1396/02/07 - 20:52
سلام آقای پورسلیمان شما گفتید تاجایی که شما می دانید خوب بگویید تا ماهم بدانیم البته با اسم ورسم ومدرکی که نشان دهد در دادگاه محکوم شده اند . شما گفتید خیلی بلوف می زدند کاش شاهدی برای اثبات ادعای خویش داشتید. البته اگراو میگفت بگم بگم مردانه می گفت. اگر کسی گندکاری های دوجناح را نگوید که می شود مانندهمان ها . من نگفتم خانواده شهید والامقام رجایی گفته اند که احمدی نژاد شبیه شهید بزرگواراست بلکه من گفتم او مانند شهید عزیر رجایی مردمی بود که البته بود چون مانند مردم وبه دور از اشرافیت زندگی می کند. ازشما آقای پورسلیمان درپاسخ بند 5جوابیه شما لطفا بفرمایید احمدی نژاد کی وکجا از شهید رجایی خرج کرده است. درپایان انتظار داشتم که شما بامدرک ومستدل پاسخ بدهید نه افکارو سخنانی را که هرکسی می توتند برزبان بیاورد وهرگز برای آنها مدرک ودلیل قانع کننده ای نداشته باشد
پاسخ + +1 -2 --
سهراب 1396/02/07 - 21:04
ادامه.. آقای پورسلیمان این که ایشان چندنفری را نام بردندوافشاکردند وبه نظرم منظور شما این بود که بعدش مورد غضب کروه وجناحی قرار گرفتند. البته از محسنات بارز ایشان است چون خود را وام دار هیچ گروهی نمی دانند. به هرحال او هرچه هست کاری کرده که دو گروه انحصارطلب زیاذه خواه چشم دیدنش را ندارند. حال اگر خودشیفته به نظر شماست یا ساختارشکن جناحی یا .... یک باردیگرپیشنهادمی دهم سخنانی با دلیل بگویید نه برداشت حزبی وجناحی خود را . باسپاس
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/07 - 23:16
این که ایشان و یا نزدیکانشان بعد از رد صلاحیت به صراحت اعلام می کنند :

" وارد بازی نمی شویم و بازی بنی امیه و بنی عباس را بر هم می زنیم " ؛ به نظر شما ساختار شکن نیست ؟!

ضمنا شما برای اثبات سخنان خود مجبور نیستید به طرف مقابل تان برچسب بزنید !

پایدار باشید .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور