صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

مطالبه گری برای آموزش و پرورش و معلمان قواعد خاص خودش را دارد ...و اما سرکه نقد به از حلوای نسیه !

فردی که در راس قوه مجریه قرار می گیرد و نیز وزیری که برای آموزش و پرورش انتخاب می کند چه بخواهیم و چه نخواهیم بر زندگی روزمره تک تک شهروندان و معلمان تاثیر زیادی می گذارد/ برای نخستین بار در فضای آموزش و پرورش و معلمان  یک پرسش راهبردی از کاندیداها مطرح کردیم/ برای جلب مشارکت و اعتماد سازی میان فرهنگیان و معلمان اعلام کنند که در چهار سال آینده ؛ آموزش و پرورش و مسائل معلمان الویت چندم آنان خواهد بود/ آقای دکتر نجفی در همایش مسئولان ستاد فرهنگیان روحانی اعلام کرد/ من مطمئن هستم که در دولت دوازدهم و دولت بعدی آقای روحانی ؛ ان شاء الله آموزش و پرورش به طور کلی حتما جزو اولویت های بالای دولت قرار خواهد گرفت هم آموزش و پرورش و هم فرهنگ/ به لحاظ منطقی و علمی هر فرد و یا کاندیدایی که  به پرسش های معلمان و دغدغه آن ها در مورد آینده این دستگاه پاسخ دهد در اولویت خواهد بود/ حرف هایی که تاکنون برخی کاندیداها در مورد آموزش و پرورش و معلمان زده اند کلی ، تکراری ، شعاری و فاقد یک چارچوب کارشناسی و عملیاتی است/ واقعا پذیرفتنی نیست که حق التدریس معلمان پس از گذشت بیش از 7 ماه پرداخت نشود و یا پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 95 علی رغم قول و قرار مسئولان مبنی بر اختصاص ردیف مستقل در بودجه تاکنون معطل بماند/ بسیاری از معلمان از وضعیت مدیریت های آموزش و پرورش در سطوح ( تحتانی – میانی و فوقانی ) ناراضی هستند/ آنان انتظار داشتند تا فانی قانون انتخابی شدن مدیران مدارس را احیا کند اما او علی رغم تذکرات بسیار به آن عمل نکرد/ با وجود آن که تشکیل « سازمان نظام معلمی » از اولویت و برنامه های وزیر آموزش و پرورش بوده است اما طرح تشکیل این سازمان با وجود نهایی شدن هنوز در کشوی میز آقای وزیر مانده است/ بسیاری از فرهنگیان از " تشکل های معلم نما " که فقط در موقع انتخابات فعال شده و پس از تعیین رئیس جمهور شروع به " سهم خواهی " می کنند و البته در برابر عملکرد مدیران سفارشی خود پاسخ گو نیستند و پس از آن تا انتخابات بعدی " کرکره ها " پایین می آید  خسته اند/ برخی از معلمان بیان می کنند که باید قدرت خودشان را در انتخابات از طریق " سلبی " به رخ دیگران بکشند/ هنوز معلمان در مجلس یک فراکسیون قوی و متشکل ندارند و جز عده معدود و انگشت شماری در مجلس واقعا کسی پژواک مطالبات آنان در جنبه های مختلف در مجلس نیست/ از زمان طرح موضوع انتخابات در جامعه به جز نامه آن 9 جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانه‌ای  و نیز مطالب و موضوعاتی که  بعضا در صدای معلم مطرح می شود حرکت خاص و منسجم دیگری را در جامعه بزرگ و گسترده معلمان شاهد نبوده ایم/ کنار کشیدن از مطالبه گری فعال و بی تفاوت بودن فقط راه را برای فرصت طلبان ، پوپولیست ها و موج سواران هموار خواهد کرد/ هنوز خاطرات پرونده سازی هیات های تخلفات برای فعالان صنفی و تشکل ها با هماهنگی حراست های آن زمان وزارت آموزش و پرورش در اذهان باقی است/ در فضایی که امنیتی و یا پلیسی باشد و افراد جرات نکنند ساده ترین مطالبات خود را بر زبان آورند چگونه باید مطالبه گری و کنش گری کرد/ باید با فعالیت و کنش گری مستمر و فراگیر درعرصه رسانه و افکار عمومی و بیان مطالبات در شکل کارشناسی و نه شعاری کاری کرد که موضوع آموزش و پرورش و معلمان وارد ادبیات و گفتمان نخبگان ، مدیران ، برنامه ریزان و جامعه شود/ با کنار نشستن ، فحش دادن ، لعنت کردن و ژست طلبکارانه گرفتن مشکلی حل نخواهد شد ....

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

این روزها موضوع " انتخابات " بحث روز  بسیاری از مردم و نیز شبکه ها و گروه های مجازی است .

به هر حال چند هفته دیگر ، وضعیت یک قوه مهم کشور مشخص خواهد شد و البته آموزش و پرورش و معلمان هم بی نصیب از این تغییرات نخواهند بود .

فردی که در راس قوه مجریه قرار می گیرد و نیز وزیری که برای آموزش و پرورش انتخاب می کند چه بخواهیم و چه نخواهیم بر زندگی روزمره تک تک شهروندان و معلمان تاثیر زیادی می گذارد .

در این حوزه چند موضوع و مساله کلیدی است که باید به آن توجه شود .

1- برای نخستین بار در فضای آموزش و پرورش و معلمان  یک پرسش راهبردی از کاندیداها مطرح کردیم  ( این جا ):

" « صدای معلم » از نامزدها می خواهد در اولین گام اقتصاد آموزش و پرورش را در ارتباط با اقتصاد کلان کشور تعریف و تبیین نمایند .

برای جلب مشارکت و اعتماد سازی میان فرهنگیان و معلمان اعلام کنند که در چهار سال آینده ؛ آموزش و پرورش و مسائل معلمان الویت چندم آنان خواهد بود .

این انتظاری به جا و معقول از سوی جامعه فرهنگیان کشور است ."

آقای دکتر نجفی در همایش مسئولان ستاد فرهنگیان روحانی اعلام کرد ( این جا ) :

" من مطمئن هستم که در دولت دوازدهم و دولت بعدی آقای روحانی ؛ ان شاء الله آموزش و پرورش به طور کلی حتما جزو اولویت های بالای دولت قرار خواهد گرفت هم آموزش و پرورش و هم فرهنگ .

به خاطر آن که بسیاری از آن مشکلات و تنگناهایی که ما در سال 92 با آن برخورد داشتیم خوشبختانه در سال 96 از بین رفته است و بسیاری از زیر ساخت ها ایجاد شده است .

امیدوار و مطمئن هستم که آموزش و پرورش از اولویت بیشتری در دولت دوازدهم برخوردار خواهد بود و همین طور بخش فرهنگ ... "

در واقع به لحاظ منطقی و علمی هر فرد و یا کاندیدایی که  به پرسش های معلمان و دغدغه آن ها در مورد آینده این دستگاه پاسخ دهد در اولویت خواهد بود .

البته همین پرسش را صدای معلم از آقای میرسلیم نیز مطرح کرد اما نه ایشان و نه سایر کاندیداها تاکنون زحمت پاسخ گویی را به خود نداده اند ( این جا ) !

حرف هایی که تاکنون برخی کاندیداها در مورد آموزش و پرورش و معلمان زده اند کلی ، تکراری ، شعاری و فاقد یک چارچوب کارشناسی و عملیاتی است .

پس به مصداق مثل معروف که گفته است " سرکه نقد به از حلوی نسیه " باید به این موضوع توجه کافی و وافی کرد .

2- بسیاری از فرهنگیان و معلمان از عدم توجه دولت و وزارت آموزش و پرورش به خواسته ها و مطالبات گلایه ها و انتقادات اساسی و جدی دارند .

واقعا پذیرفتنی نیست که حق التدریس معلمان پس از گذشت بیش از 7 ماه پرداخت نشود و یا پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 95 علی رغم قول و قرار مسئولان مبنی بر اختصاص ردیف مستقل در بودجه تاکنون معطل بماند .

این ها خواسته های به حقی است که فقط باید به آن پاسخ منطقی داده شده و عمل شود .

اما در کنار همه این ها مطالبه گری و مطالبات فقط در این خلاصه نمی شود .

بسیاری از معلمان از وضعیت مدیریت های آموزش و پرورش در سطوح ( تحتانی – میانی و فوقانی ) ناراضی هستند .

آنان انتظار داشتند تا فانی قانون انتخابی شدن مدیران مدارس را احیا کند اما او علی رغم تذکرات بسیار به آن عمل نکرد .

آقای دانش آشتیانی هم اگر چه با اصل موضوع موافق است اما متاسفانه از حد " شعار " فراتر نرفته است !

با وجود آن که تشکیل « سازمان نظام معلمی » از اولویت و برنامه های وزیر آموزش و پرورش بوده است اما طرح تشکیل این سازمان با وجود نهایی شدن هنوز در کشوی میز آقای وزیر مانده است !

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات  بسیاری از فرهنگیان از " تشکل های معلم نما " که فقط در موقع انتخابات فعال شده و پس از تعیین رئیس جمهور شروع به " سهم خواهی " می کنند و البته در برابر عملکرد مدیران سفارشی خود پاسخ گو نیستند و پس از آن تا انتخابات بعدی " کرکره ها " پایین می آید  خسته اند ! ( در این باب در آینده مفصل و مستدل و مستند خواهم نوشت )

یکی از مسائل مهمی که همیشه در کنش گری معلمان مطرح بوده است بحث " دیده شدن " آنان توسط جامعه و مسئولان است .

برخی از معلمان تصور می کنند که دیده شدن الزاما با " اعتراضات خیابانی " میسر است .

تعداد قابل توجهی از معلمان هم در بدنه آموزش و پرورش نسبت به همه چیز بی تفاوت هستند !

آن ها منتظرند دیگران کنش گری کنند ، انتقاد کنند ،  پی گیری کنند و هزینه بدهند و آن ها نیز فقط خوشه چین زحمات دیگران باشند !

این افراد تحلیلی از وضعیت موجود ندارند و حداکثر به دنبال مطالبات و منافع شخصی خودشان هستند .

وقتی که از آن ها در مورد " انتخابات " پرسش می کنی شانه بالا انداخته و حداکثر حرفشان  چنین جملاتی است :

" همه مثل همند ، خانه از پای بست ویران است ، فایده ای ندارد و... "

شواهد و تجارب نشان می دهند این گونه معلمان در حوزه کار و فعالیت شان هم تقید و تعهد شغلی ندارند و لب کلام در مورد این گونه افراد این است که این ها واقعا به درد کار معلمی نمی خورند ...

اما کسانی که در این عرصه فعال هستند و مانند خیلی ها بی تفاوت نیستند باید گوشزد کرد که " دیده شدن " و " مطالبه گری " قواعد خاص خود را دارد .

برخی از معلمان بیان می کنند که باید قدرت خودشان را در انتخابات از طریق " سلبی " به رخ دیگران بکشند !

آن ها بر این باورند که فرضا با رای ندادن به رئیس دولت فعلی و  یک دوره ای کردن ریاست ایشان بر قوه مجریه دیگران متوجه قدرت و اقتدار و نفوذ بالای اجتماعی معلمان خواهند شد و آنان و مطالبات شان را جدی خواهند گرفت !

اگر فرض این دوستان درست هم باشد فردای انتخابات و در صورت رای نیاوردن آقای روحانی ، طراحان این گونه فرضیه ها چگونه می خواهند ثابت کنند که این کار توسط آنان انجام شده است ؟!

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

هنوز معلمان در مجلس یک فراکسیون قوی و متشکل ندارند و جز عده معدود و انگشت شماری در مجلس واقعا کسی پژواک مطالبات آنان در جنبه های مختلف در مجلس نیست .

این گونه افراد یا احتمالا از واقعیات جامعه اطلاع ندارند و متوهم اند و یا افرادی هستند که آگاهانه و عامدانه به این فضا دامن می زنند و به دنبال ایجاد فضای روانی با مرعوب ساختن و ناامید کردن نیروهای تحول خواه در بدنه آموزش و پرورش هستند .

از زمان طرح موضوع انتخابات در جامعه به جز نامه آن 9 جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانه‌ای ( این جا ) و نیز مطالب و موضوعاتی که  بعضا در صدای معلم مطرح می شود حرکت خاص و منسجم دیگری را در جامعه بزرگ و گسترده معلمان شاهد نبوده ایم .

بارها و بارها گفته ایم :

"  انتخابات بهترین فرصت برای بیان مطالبات کارشناسی شده و نیز ارزیابی برنامه های نامزدها در حوزه آموزش و پرورش و معلمان است .

انتخابات بهترین فرصت برای نقد عملکرد جریان ها ، برنامه ها و افراد جهت ترسیم افق و چشم اندازی روشن برای آینده است .

انتخابات موسم قهر و انزوا نیست !

کنار کشیدن از مطالبه گری فعال و بی تفاوت بودن فقط راه را برای فرصت طلبان ، پوپولیست ها و موج سواران هموار خواهد کرد.

اگر قرار است نگاه مسئولان و جامعه به آموزش و پرورش تغییر پیدا کند کلید آن در دست معلمان و مطالبه گری فعال و مستمر به روش های منطقی و قانونی است . "

متاسفانه برخی ها انگار در فضای جامعه و واقعیات آن تنفس نمی کنند و همه چیز را سیاه وسفید می بینند .

تنها هنر آنان نیر " نق زدن " به جای " نقد کردن " است .

چرا در میان حدود یک میلیون  فرهنگی شاغل و 770 هزار فرهنگی بازنشسته نباید شاهد نگارش مطالب متعدد و متنوع کارشناسی شده ، منطقی و وزین در حوزه مطالبات آنان و در این برهه حساس باشیم ؟

3- « مطالبه گری و کنش گری فعال » فضای مناسب می خواهد .

متاسفانه حافظه تاریخی جامعه ما بسیار رقیق و فرار است .

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

هنوز خاطره معلمانی که به خاطر طلب حقوق قانونی و اجرای قانون و رفع تبعیض گرفتار انواع پرونده های اداری در هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش شدند را فراموش نکرده ایم .

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

هنوز خاطرات پرونده سازی هیات های تخلفات برای فعالان صنفی و تشکل ها با هماهنگی حراست های آن زمان وزارت آموزش و پرورش در اذهان باقی است .

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

خوشبختانه عملکرد و پیشینه بسیاری از این افراد و جریاناتی که اکنون داعیه دار حقوق و مطالبات فرهنگیان شده اند از ذهن ها پاک نشده است و اگر هم شود در فضای مجازی ابدی است !

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

برخی از معلمان در حوزه مطالبه گری دچار نوعی فراموشی و یا طغیان عواطف و احساسات شده اند !

بحث عبور از این و آن حاکی از نوعی روحیه قهرمان پرستی و آرمان گرایی آمیخته با رگه هایی قوی از پوپولیسم است .

زمانی می توان مطالبه گری کرد که فضای آن فراهم باشد .

در فضایی که امنیتی و یا پلیسی باشد و افراد جرات نکنند ساده ترین مطالبات خود را بر زبان آورند چگونه باید مطالبه گری و کنش گری کرد ؟

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

عقل و منطق ایجاب می کند که با عبرت از گذشته – هر چه می کشیم از خودمان است – و با نگاهی هوشمندانه و کلان نگر به آینده و با مطالبه گری فعال و همه جانبه ، پی گیر مطالبات و حقوق قانونی خود به راه های قانونی و منطقی باشیم .

باید با فعالیت و کنش گری مستمر و فراگیر درعرصه رسانه و افکار عمومی و بیان مطالبات در شکل کارشناسی و نه شعاری کاری کرد که موضوع آموزش و پرورش و معلمان وارد ادبیات و گفتمان نخبگان ، مدیران ، برنامه ریزان و جامعه شود .

اگر چه نشانه های آشکار و امید بخشی در این زمینه مشاهده می شود اما کافی نیست و نیاز به یک عزم عمومی در داخل خانواده  بزرگ آموزش و پرورش دارد .

با کنار نشستن ، فحش دادن ، لعنت کردن و ژست طلبکارانه گرفتن مشکلی حل نخواهد شد ....

مطالبه گری فرهنگیان و معلمان در زمان انتخابات

جمعه, 08 ارديبهشت 1396 13:50 خوانده شده: 2389 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +27 -2 --
بهار 1396/02/08 - 14:31
جناب پورسلیمان لطفا موضوع افزایش پنجاه درصدی ادارات دیگه رو پی‌گیری کنید شما صدای ما معلما هستید باز هم حق معلما خورده شد
پاسخ + 0 0 --
بهار 1396/02/08 - 14:42
از زحمات فراوان شما تشکر میکنم همکار محترم باتوجه به اینکه در طول هفته ی گذشته ظاهرا احکام این افزایش برا ادارات دیگه صادر شده لطفا یک بار دیگه پیگیری کنید
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید شده 1396/02/08 - 22:54
جناب پور سلیمان ممنون
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 08:24
سلام
دوست عزیز امیدوار

از لطف شما ممنونم .

البته اگر شما ناامید بودید هیچ گاه چنین نقش مهم و پررنگی در صدای معلم نمی داشتید و بنده از این حضور آگاهانه تشکر و قدردانی می کنم .

پایدار باشید .
پاسخ + +16 -2 --
تاجیک 1396/02/08 - 14:41
باتشکراززحمات جناب پورسلیمان،
لطفامطالبات فرهنگیان رادرقالب چندسئوال مطرح فرماییدوازکاندیداهابخواهیدصراحتابه مطالبات ماپاسخ دهند.قطعاتنهاراه بهبوداوضاع فرهنگیان مطالبه گری است.بیاییدازظرفیت بالای فرهنگیان بصورت سیستماتیک بهره ببریم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/08 - 18:18
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم تاجیک

ممنونم .

مطالبه گری یک فرآیند و وظیفه عمومی و همگانی است .

یک رسانه محدودیت هایی دارد و نمی تواند بر همه مسائل ریز و درشت اشراف داشته باشد .

این مردم و معلمان هستند که باید با رصد کردن مسائل و چالش ها از رسانه به عنوان وسیله ای برای تحقق اهداف و مطالبات استفاده کنند .

صدای معلم پذیرای نظرات و مطالب همکاران است .

پایدار باشید.
پاسخ + +13 -2 --
بازنشسته سرافراز 1396/02/08 - 14:52
آقای پور سلیمان جواب اغلب پرسش ها را خودت دربین فرموده هاتان داده اید. ولی در کل فکر کنم یک جریانی باید پشت این ایجاد مشکلات برای جامعه آموزش و پرورش باشد تا فرهنگیان همیشه در تنگناه باشند و به قولی پا از گلیم خود بیشتر دراز نکنند. لذا باید گفت فرهنگیان کلا از تمامی حرف هاوحدیث های آقایان دولت مدار خسته وناامید شده اند. ولی مطمینا این همه تبعیض و بی عدالتی به یک ظلم ظالمانه تبدیل می‌شود و بغض ها بدون اراده هم که شده تبدیل به انفجار می گردد .لذا اگر مسولین احساس خدمت گذاری و میهن دوستی دارند باید به این نابرابری ها پایان دهند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/08 - 18:20
سلام
دوست عزیز بازنشسته

من خیلی طرفدار جریانات پشت پرده نیستم .

این خاصیت کشورهای جهان سوم است که در آن آموزش و پروذش جایگاه چندانی در فرآیند توسعه ندارد .

پایدار باشید .
پاسخ + +24 -4 --
شیما 1396/02/08 - 16:01
آقای روحانی شما به روز قیامت اعتقاد ندارید؟ روز قیامت چه جوابی به خانواده ها و بچه های فرهنگیان دارید که از اکثر داشته های دیگران محرومند؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/08 - 18:23
سلام
دوست عزیز

در کشور ما عادت بر این است که همه چیز را به گردن دولت می اندازند !

این در حالی است که مطابق قانون اساسی فقط یک سوم قدرت در دست دولت است .

در مطالبه گری همه ارکان قدرت باید مخاطب و مورد پرسش باشند .

قوه قضائیه و مجلس هم باید مورد مطالبه باشند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1396/02/08 - 20:34
حالا که دولت محبوب پور سلیمان راس کار هست نباید همه چیز را گردن دولت انداخت اما اگر دولت احمکدی نژادسر کار بود پور سلیمان معتقد بود که باید از دولت انتقاد کرد که چرا حقوق معلمها کمه دولتی که یکشنبه حقوق پزشکان را 50 برابر افزایش می دهد حقوق کارمندان بانک و تمام کارمندان افزایش پیدا می کنه اما وقتی به معلمها میرسه طرفدارانشان می گویند که فقط یک سوم قدرت دست دولت هیست نباید چنیت دولتی تداوم داشته باشد تازه دوبت از همان قدرت یک سوم خودش هم برای معلمان استفاده نکرد و اون قدرت یک سوم خودش را صرف افزایش حقوق پزشکان و کارمندان بانک کرد و موجب افزایش تبعیض بی سابقه پس از انقلاب شد
پاسخ + +18 -4 --
احمد 1396/02/08 - 16:02
جناب پورسلیمان؛
عموم معلمان، عمدتا جزء گروه های زیر متوسط از نظر اقتصادی و در حد متوسط و بالا از نظر دانش عمومی، تاریخ و معلومات می باشند.
اینان فی الواقع برای اداره خود و خانواده شان به چند غاز حقوق پرداختی نیاز داشته و عموما چنانچه نیازمند این مبلغ محقر نبودند تن بدین کار نداده و به حرفه دیگری می پرداختند!؟ از طرفی بازار کار امروزه در مملکت ما وضع فلاکت باری را پشت سر می گذارد که در نتیجه علاقه، عشق و اینگونه مسائل انتزاعی کمترین نقش را در انتخاب شغل دارند!
از طرفی وادی سیاست و بالطبع قدرت، عرصه بی رحم و خطر آفرینی است که معلمان با توجه به سرنوشت امثال "ابوالحسن خانعلی" در گذشته و امثال "اسماعیل عبدی" در حال، ترجیح می دهند که این نان بخور و نمیر را بر چشم گذاشته، زندگی درویشی را در پیش گرفته، و تحمل سختی داغ و درفش را به جان نخریده و انشا الله به زندگی طبیعی خود ادامه داده و این ضرب المثل را با خود زمزمه نمایند :
"زبان سرخ، سر سبز می دهد بر باد! "
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/08 - 18:31
سلام
دوست عزیز
آقای احمد

شاخص فرهیختگی اجتماعی می تواند با فاکتورهایی مانند سرانه مطالعه شناخته شود .

شما فکر می کنید چند درصد معلمان اهل مطالعه هستند ؟

بنا بر نظرسنجی که پرتال وزارت آموزش و پرورش برای مدت مدیدی در مورد موانست معلمان با کتاب و فرهنگ مطالعه قرار داده بود نشان می داد که بیش از 70د درصد معلمان کشور کتاب نمی خوانند !

پس این فرضیه شما رد می شود .

البته ما به دنبال علل آن نیستیم چرا که کتاب نخوانی یک فرهنگ عمومی است و معلمان هم تابعی از این جامعه هستند و از نقش مرجعیت خود فاصله گرفته اند .

درست است که کنش گری هزینه دارد اما ما باید با محاسبه سعی کنیم که از روش های کم هزینه استفاده کنیم .

کنش گری الزاما مترادف با هزینه دادن و قهرمان سازی نیست .

پایدار باشید .
پاسخ + +20 -4 --
محمد باقر 1396/02/08 - 19:05
در اولین مناظرهء نامزدهای محترم ریاست جمهوری از هر دری سخن رفت اما از معلم و مدرسه و مشکلات مدیریتی و اموزشی و پرورشی در حوزه تعلیم و تربیت چیزی بیان نشد .ما هنوز نفهمیدیم چرا دولتها با اموزش و پرورش قهرند و اولویتی برایش نمی شناسند ؟مسائل اجتماعی را گفتند ولی گذری و ارتباطی با اموزش و پرورش ندادند .کسی نیست به اینها بگوید :چرا اموزش و پرورش را از یاد برده اید ؟چرا معلم فقیری را که تمام سرمایه و عمرش را در راه تحصیل فدا کرده است را فراموش کرده اید ؟چرا برنامه ای برای ما فرهنگیان و اصلاح ساختار اداری ان ندارید؟دست مریزاد ،اقایان به فکر فرهنگیان در برنامه ها و اهدافتان باشید تا مملکتتان از این دنیای سنتی به صنعتی گذر کند.با احترام
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/08 - 19:09
سلام
آقای محمد باقر
البته این گونه نبود .

آقای میرسلیم سخن از فرهنگیان و معلمان به میان آورد و بنده به عنوان مدیر این رسانه از ایشان تشکر می کنم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1396/02/08 - 20:37
میر سلیم هیچ تفاوتی با روحانی نداره و در اصل میر سلیم و جهامگیری و هاشمی طبا و روحانی یکی هستند چون هر 4 نامزد وابسته به مرحوم هاشمی رفسنجانی هستند در ضمن مسر سلیم و هاشمی در اصل مثل مجسمه هستند اصلا اونقدر پسر و ناتوان هستند که اصلا نای حرف زدن ندارد و حرفهایشان هم خسته کننده و کسالت باره رقابت اصلی بین روحانی و قالیباف هست جهانگیری هم که پوششی هست بقیه در اصل بود و نبودشان تفاوتی ندارد
پاسخ + 0 0 --
علی 1396/02/08 - 23:25
آقای جهانگیری هم از معلمان سخن گفتند : " بسیاری از کارمندان از جمله معلمان در دور افتاده ترین مناطق کشور با حداقل امکانات مشغول خدمت رسانی هستند "
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/09 - 00:11
قالیباف رقیب اصلی است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 08:22
سلام
دوست عزیز
آقای علی

سخن شما درست است .

اما تاکید میرسلیم بیشتر و ویژه تر بود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1396/02/09 - 08:23
جهانگیری پاسخگوی پاداش میلیاردی خودش در وزارت صنعت باشد حالا وزیر بود اون همه پاداش میداد وای به حال روزی که رئیس جمهور بشه دولت اشراف دولت 4 درصدی معلمان را برای رشد 4 درصد .... نابود خواهد کرد همچنانکه در این 4 سال این کار را کرد ریختن منابع کشور در جیب پزشکان نمونه ای از کارکرد دولت 4 درصدی اشراف است به روحانی رای ندهید در این صورت همان 4 درصد لذتش راخواهد برد
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/02/09 - 09:59
انتصابات 4 سال اخیر این دولت و افزایشات حقوقی که دادند کاملا مشخص است چه میزان اقای جهانگیری به فکر معلم است.انتصابات اشرافیگری که بماند انتصاباتی در مدیریتها و معاونتها در مدارس انجام گرفت که سواد ارزش شناختی و سواد پرورشی و سواد اخلاقی اصلا مد نظر قرار نگرفت . صرفا سواد خواندن و نوشتن و تجملگرایی مد نظر در انتصابات در دوره جهانگیری بود.کاش دولتی بیاید که تمام انتصابات این 4سال را لغو و کان لم یکن تلقی کند .(به امید پیروزی رئیسی و معاون اولی ایشان اقای قالیباف)اینها مردانی اند که درد جامعه را می فهمند و مرهم و اکسیرمعقول و به جا، همراه با طرح انقلابی و ضربتی و توام با واقع بینی و فارغ از عوامفریبی را می توانند بر زخمهای ایجاد شدهء دولت فعلی بزنند .اینان نظر کردهء حضرت حقند .به امید بهروزی وضع تعلیم و تربیت و عاقبت بخیری برای ملت شریف.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 10:07
سلام
آقای محمدباقر

در مورد انتصابات سخن شما را قبول دارم اما در مورد افزایش حقوق باید گفت که این افزایش در ارتباط با نرخ تورم و نیز برنامه پنجم توسعه منطقی بوده است .

البته تبعیض ها جای خود باقی است و بنده نیز نسبت به آن معترض هستم و نوشته ام .

اتقاقا یکی از انتقادات نیروهای اصلاح طلب بر دولت آقای روحانی این بوده است که چرا نیروهای دولت قبل اکثرا ابقاء شده اند !

ضمنا برای حمایت به عنوان یک " معلم " باید منطقی بود .

برنامه آقایان رئیسی و یا قالیباف در حوزه آموزش و پرورش و معلمان چیست ؟

آموزش و پرورش اولویت چندم آن هاست ؟

بنده که در مناظره روز جمعه هر چقدر گوش کردم از این دو بزرگوار چیزی نشنیدم .


ضمن باید انتخابات را فراتر از مسائل شخصی و مدرسه دید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/02/09 - 12:05
سلام
جناب اقای پورسلیمان
اقای روحانی و اقای جهانگیری هم در سخن و هم در عمل در دوران 4ساله خود تمام توان خود را برای اموزش و پرورش نشان دادند و معلوم شد که این حوزه کاملا در سیاستهایشان مظلوم واقع شد اما با توجه به روحیاتی که در مناظرات و صحبتها از اقای رئیسی و اقای قالیباف دیدیم کاملا مشهود است که مدیرانی از جنس عملند تا سخن .البته به میزانی که اقای پورسلیم و اقای جهانگیری از اموزش و پرورش سخن گفتند در برنامه تلویزیونی اقایان رئیسی و قالیباف بیشتر سخن راندند و از زندگی معلم و کرامت کار صحبت نمودند.اما هیچکدام به اهداف و عملکرد و دادن قول به اموزش و پرورش نپرداخته و سوالات صدا وسیما اصلا در مورد اموزش و پرورش نبود.با احترام
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 12:16
سلام
آقای محمد باقر

انتخابات موسم حرف زدن در مورد آمال ها و آرزوها و شعار دادن نیست !

باید برنامه داد .

ما هم باید پی گیر و ناظر باشیم .

شما بفرمایید این آقای قالیباف و یا آقای رئیسی آموزش و پرورش اولویت چندم آن ها است ؟

آقای قالیباف در ده سال مدیریت اجرایی خود در شهر تهران برای معلمان چه کرده است ؟

آقای رئیسی چطور ؟

این دو نفر که شما نام بردید در مناظره روز جمعه هیچ اشاره ای حتی به اسم آموزش و پرورش و معلمان نکردند !

از شما که کارشناسی ارشد در تعلیم و تربیت دارید و اصل اول فلسفه آزادگی و پذیرش تفکر انتقادی است این چیزها بعید است !

البته از این که نظر صدای معلم را در مورد محتوای پرسش های صدا و سیما پذیرفتید سپاسگزارم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/02/09 - 14:48
سلام اقای پورسلیمان
اقای قالیباف شهردار شما مرکز نشینان بوده و عملکرد ایشان تا جایی که من اطلاع دارم در حوزه مدیریت شهری خوب بوده است و اقای رئیسی هم که زندگانیش و ساده زیستی اش بر همه مردم هویدا و مدیریت ایشان در حوزه دادگستری و مبارزه بافساد کاملا آشکار است و ایشان در اجرای عدالت با برادر خود هم هیچ چشم پوشی ندارد.حالا چنین مردانی با چنین روحیه ای اگر برای اموزش وپرورش هیچ کاری نکنند لااقل مرد ان هستند که داشته ها را نگه دارند و نگذارند فساد 12 هزار میلیاردی در صندوق منهای سرقفلی هایش صورت پذیرد و یا اینکه مدیریتش به دست افرادی از جنس مدیران فعلی و اشرافیگرا بیفتد.و صد البته فکر می کنم برنامه دارند و اعلام خواهند کرد و کسانی که مثل اقای جهانگیری در برنامه قبلی سخنی برای جلب رضایت قشر معلم زدند به نظرم با عمل ایشان کلا منافات و مغایرت داشت و ففط گویای شنیده شدن زنگ خطری برای دولت بود تا بر آرای خود از طریق فرهنگیان بیفزاید.با احترام
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 15:17
سلام
آقای محمد باقر

بنده تا جایی که اطلاع دارم در حوزه مدیریت شهری ایشان کاملا ضعیف عمل کره است . ( در مورد عملکرد قالیباف در حال نوشتن مطلبی هستم که آن را به زودی تقدیم دوستان خواهم کرد . )

زندگی شخصی افراد با خودشان است مهم برون داد و عملکرد افراد است .

احمدی نژاد هم دم از ساده زیستی می زد اما چه دستاوردی برای جامعه ایران داشت ؟

اتفاقا آقای احمدی نژاد دارای یک پرونده به همان مبلغی که گفتید در دادگاه است !


دوست من !

عینک سیاسی را از پیش چشمان خود بردارید و با واقع بینی و انصاف مسائل را ببینید !

همین آقای قالیبافی که شما از آن دفاع می کنید در روزنامه همشهری کاریکاتوری علیه معلمان و در هفته معلم منتشر کرد و حتی دریغ از یک عذرخواهی !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/02/09 - 15:46
سلام اقای پور سلیمان:
نظر دکتر قالیباف در مورد اموزش و پرورش:


- اطمینان می‌دهم در صورت توفیق خدمت، در هر شرایط اقتصادی و حتی در شرایط تحریم، برای خوب اداره کردن دو وزراتخانه مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی، هیچ بهانه ای باقی نگذارم.

-بنده مطالبات معلمان را می‌دانم و برای فراهم کردن آنها برنامه دقیق دارم.

- تردیدی نداریم که سرمایه گذاری در فرهنگ و به ویژه حوزه آموزش و پرورش جزو پربازده ترین سرمایه گذاری هاست. آینده ما منوط به سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش است.


به گفته قالیباف اکنون بیشتر معلمان در کشور ما به دلیل دغدغه معیشتی دو شغله اند و اگر این طور نباشد قادر به اداره زندگی نیستند. معلمان ما به دنبال رزق حلال هستند و جز این که برای گذران زندگی دو شغله باشند یا چند شیفت کار کنند راه دیگری ندارند.»
این سخنان نشان از داشتن برنامه ای عال برای اموزش و پرورش است.با احترام
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 18:40
آقای محمد باقر

این ها را همه می گویند .

برنامه ؟

اگر معنای برنامه را نمی دانید مطالعه کنید .

در مناظره روز جمعه حرفی از آموزش و پرورش و معلمان توسط ایشان زده نشد .

چرا اصرار می کنید ؟

پایدار باشید .
پاسخ + +23 -6 --
جلیل 1396/02/08 - 20:31
بعد از رد صلاحیت احمدی نژاد و حاجی بابایی نمیخواستم رای بدم اما با دیدن مناظرخ امروز نظرم عوض شد خانوادگی داشتیم مناظره را تماشا می کردیم ده نفر تو خونه ما بود علیرغم اینکه هیچ کدوممون دور قبل بع قالیباف رای نداده بودیم اما ایندفعه خاتنوادگی به قالیباف رای خواهیم داد حداقل ده تا رای تو خونه ما داره قالیباف امروز روحانی و معاون .....رو نقره داغ کرد به خاطر افزایش ده درصدی حقوق کع حای صد هزار تومان هم نمیشه باید به قالیباف رای بدیم رای اوردن روحانی دولت اشراف دولت 4 درصدی توهین به شعور معلمهاست من حتم دارم در صورت رای اوردن قاللیباف اوضاع معیشتی معلمات بهبود پیدا میکنه و گرنه اگر روحانی رای بیاره باز هم همون حقوق ده درصدی و صد هزار تومانی تصویب میشه
پاسخ + 0 0 --
محمد 1396/02/08 - 23:27
امثال قالیباف مانند دولت هم نظر خود همه را گازانبری خواهد کرد و اگرحداقل در این دولت با یک بخشنامه مبلغی به اسم رتبه بندی دادند اینها آن مبلغ ناچیز را هم دریغ میکنند .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1396/02/09 - 08:19
اگه قالیباف رای بیاره احتمالا حاجی بابایی وزیر خواهد شد و رتبه بندی واقعی برای معلمان تصویب خواهد شد اما تدوام دولت روحانی موجب خواهد شد همان افزایش ناچیز ده درصدی برای ما اعمال بشه هیچ وقت به کسی رای ندهید که با رای شما رئیس جمهور شود اما حقوق بانکیها و پزشکان را افزایش دهد اگر قالیباف رئیس حمهور بشه اوضاع معیشتی معلمان بهبود پیدا می کنه این دولت 4 درصدی اشراف سرمایه دار رو دیدید که چه بلایی به سر معلمها اورد ایا باز هم میخواهید به روحانی رای دهید و قیافه نوبخت و دروغ هایش را بازهم تحمل کنید ؟ کسیکه به روحانی رای دهد در درجه اول به شعور خودش به عنوان معلم توهین کرده در درجه دوم به شغل معلمی
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 08:20
سلام
آقای محمد

به نظر می رسد افرادی مانند قالیباف در حال دانه پاشی برای جمع کردن رای هستند .

ایشان بفرمایند در حدود 10 سالی که شهردار تهران هستند چه کارها و یا برنامه هایی برای معلمان انجام داده اند .

معلمان از این تعریف و تعارف ها زیاد شنیده اند !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
یوسفی 1396/02/09 - 08:27
آقای جلیل
سلام
قبلا برای حاجی بابایی و احمدی نژاد و الان هم قالیباف !
از نظر ما شما یک " کاسب " بیشتر نیستید !
پایدار باشید !
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/02/09 - 10:07
خطاب به محمد اقا:
اتفاقا انتصاباتی که در ایندوره انجام شد نیاز به مرد انقلابی دارد تا این بساط را برچیند و ان اقای رئیسی و قالیباف هستند .فساد صندوق را ببین .فسادهایی از این دست در کشور رخ داده که نیاز به گاز انبری که دارد هیچ، بلکه نیاز به یک تبر به دست دارد تا مفسدان را از دم ریشه کن کند.(بالاخص 4 درصدی ها را).
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1396/02/09 - 12:01
جناب جلیل من هم از حذف آقای حاجی بابایی از انتخابات خیلی ناراحت شدم چون معتقدم فقط او می توانست در مناظرات از مشکلات معلمان بگوید و در صورت انتخاب شدن عدالت واقعی را در پرداختها برقرار کند الان هم اگر دوباره وزیر شود همین کار را می کند ۰ مثلا الان صحبت از افزایش ۵۰درصدی امتیازات حقوق کارکنان دولت است که اگر حاجی‌بابایی باشد برای معلمان هم اجرایی می شود ولی در نبود او و به علت بار مالی حدود ۱۰ هزار میلیار تومانی و همینطور بی توجهی این دولت نسبت به معلمان فقط برای کارکنان ادارات دیگر اجرا می شود ۰
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی متنفر از تبعض 1396/02/09 - 12:11
و شما جناب یوسفی
بدان که اصلاح طلبان در این دولت جز دروغ
برای فرهنگیان هیچ دستاوردی نداشتن.
دولت حامی نجومی بگیر و سرمایه دار و اختلاس گر با طعم
اصلاح طلب و فریب مردم با ادعای روشنفکر درآوردن
پاسخ + +8 -1 --
بهار1212 1396/02/09 - 08:06
همکاران محترم! ایام انتخابات ریاست جمهوری ,یک فرصت استثنایی و طلایی برای فرهنگیان محترم است.برای همین پیشنهادی خدمتتان دارم: متاسفانه در همه دولتها, تعداد میلیونی فرهنگیان بعنوان تهدیدی برای عدم توجه به آنان بوده است. در صورتیکه این خیل جمعیت می توانند به راحتی با همراه کردن حدود 20 نفر از نزدیکان خود، سرنوشت انتخابات را رقم بزنند. (هیچ قشری چنین توانایی را با توجه به تعدادشان ندارند). لذا پیشنهاد میکنم ادامه دارد...
پاسخ + +6 -1 --
بهار1212 1396/02/09 - 08:07
از دوره بعد انتخابات با وحدت و جلسه ای مابین نمایندگان معلمین و کاندیداهای مطرح تشکیل تا عهدنامه ای بین آنها امضا گردد و در صورتیکه طی 4 سال خواسته آنها بر آورده شود باز هم مورد حمایت قاطبه فرهنگیان قرار گیرند و درغیر اینصورت معلمین رای 20 میلیونی خود را به رقیب ایشان اختصاص دهند .در چنین صورتی آموزش و پرورش در اولویت همه دولتها و جامعه قرار خواهد گرفت و نیز باعث افزایش مشارکت مردم می گردد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 08:18
سلام
دوست عزیز
بهار 1212

سخن شما منطقی است اما طراحی این ساختار نیاز به یک گرانیگاه و مرکز ثقل و نیز اتاق فکر دارد .

متاسفانه تشکل ها در حال حاضر آن گونه که لازم است ایفای نقش نمی کنند و وظایف خود را فراموش کرده اند .

راه منطقی این است که مفهوم تشکل بازتعریف شود .

اما سازمان نظام معلمی می تواند از عهده چنین کاری برآید .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -3 --
رضاچگینی 1396/02/09 - 10:39
سلام آقای پورسلیمانی دراین نوشته هایت ازمشکلات معیشتی سرایداران وحدمتگزادان یابه زبان ساده ازبابای مدرسه بااین حقوق 1200هزارتومانی درد دل این قشرزحمتکش رابه گوش مسولین برسان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/02/09 - 10:43
سلام
آقای چگینی

مشکلات این قشر شریف و زحمت کش که اتفاقا خیلی در آموزش و پرورش دیده نمی شوند یک واقعیت و حق است .

البته صدای معلم به اتدازه وسع خود سعی کرده است تریبون این دوستان باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
جلیل 1396/02/09 - 17:18
جناب محمد باقر از فرماشات شما کاملا استفاده کردم ولی من اصلا رئیسی را قبول ندارم رئیسی حتی نای حرف زدن در مناظرات را نداشت تنور مناظرات را قالیباف داغ کرد قالیباف بود که به تنهایی به جنگ با اشراف رفت و پته روحانی و معاون پوششی اش را به اب ریخت اگه قالیباف نبود شاهد مناظره خیلی خشک با حضور رئیسی میشدیم که به نفع روحانی و جهانگیری تمام میشد قالیباف توانمند تر از رئیسی هست هم از لحاظ دانش اقتصادی و هم سواد و هم قدرت دفاع از مظلومین رئیسی در حد رئیس جمهوری نیست و در همان حد ریاست استان قدس خوب است رئیسی قادر به دفاع از خود و مقابله با روحانی نیست فردا چگونه می تواند از حق مظلومین ستمدیده در این دولت 4 درصدی اشراف دفاع کند فقط قالیباف میتواند در برابرفاسدهای 4 درصدی بایستد در مقابل روحانی و جهانگیری فقط قالیباف توان مناظره و مبارزه دارد نه رئیسی امیدوارم رئیسی به نفع قالیباف کنار رود تا شاهد پیروی حق بر کفر باشیم و ا زدست دولت اشراف ضد معلم خلاص شویم
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/02/09 - 19:15
بگوازکجامیخورد،تابگویم چگونه می اندیشد.
جناب جلیل،ازفحوای کلامتان،نوع نگاهتان کاملامشخص است.انسان تاچه حدمیتواندحقیرباشدکه امثال حاجی بابایی رامنجی خودتلقی کند!؟
البته فشاراقتصادی باعث شده،برخی همکاران منجمله حضرتعالی مشاعرخودراتاحدودی ازدست بدهندوقوه تمیزشان یارای تعقل صحیح رانداشته باشند
پاسخ + +4 0 --
چغندربگ 1396/02/09 - 22:54
متاسفانه کسانی به عنوان وزیر آوپ انتخاب می شوند که ضعیفند و اهل مجادله ( برای احقاق حق) نیستند، بلکه اهل مجامله اند( باری هر جهت بودن و روزمرگی و.....) آنقدر مشکلات در آموزش و پرورش وجود داره که افراد قوی به این راحتی تن به این کار نمیدهند از ترس اینکه رزومه خود را خراب نکنند و ....همین حاجی بابایی وقتی رفت مجلس تلاش کرد ک وارد کمیسیون امنیت ملی بشه! نه کمیسیون آموزش! و این خود شاهد درستی ادعای چغندر است! و فضای سیاسی مملکت ما آنقدر شلوغ است که کسی به فکر مسئله بنیادین تربیت نیست، چون دیربازده است! میرن دنبال چیزهایی که سریع به چشم بیاد و از فشار خارج بشن! به همین دلیل مشکلات آوپ روی هم تلنبار میشود!
پاسخ + +1 -1 --
شهسوارزاده 1396/02/09 - 23:59
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي پور سليمان ، دست مريزاد
همانطور که کارشناسان گفته اند تنها راه اعتلاي آموزش و پرورش کشور ، ايجاد عزم ملي براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش است . از اينکه حضرتعالي در اين بحبوحه کارزار انتخاباتي جهت ايجاد عزم ملي براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش قلم بدست گرفته ايد ! سپاسگزارم .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 0 --
حمید 1396/02/10 - 05:48
زیاد حرس نخورید.ما تو یه کشور جهان سومی هستیم.اگر به اموزش و پرورش اهمیت داده میشد که دیگه جهان سومی نبودیم.
پاسخ + 0 0 --
م 1396/02/10 - 22:56
حرص درست است لطفا دقت نمایید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور