صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • " ولی من " معلم فلسفه " هنوز دریغ از این که 2 متر جا در این کشور داشته باشم "
  • دکتر بیژن عبدالکریمی ؛

جامعه نیازی به تفکر ندارد ولی برایش فوتبال مهم است ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ اگر بخواهم صحبت کنم همواره زندگی خودم را ، زندگی خودم را با یک فوتبالیست مقایسه می کنم . چند روز پیش نوشته شده بود یکی از فوتبالیست های مشهور ، پنت هاوسی دارد حدود 1750 متر . حداقل متری 25 میلیون . ولی من  " معلم فلسفه " هنوز دریغ از این که 2 متر جا در این کشور داشته باشم . احساس می کنم این کشور بدون فوتبال…
  • " قاعدتا در مدرسه ی جناب بهرامی اقدم به فرزندان کشورمان ، آداب گفت و گو ، استدلال ، منطق ، و از همه مهمتر اخلاق و مدارا آموزش داده می شود و راهکار شکایت به عدلیه و قاضی و دادگاه بردن نه اولین اقدام که آخرین آن می تواند باشد "
  • حسین میرزانیا/ همکار صدای معلم

" رسانه ها مروج خیر عمومی " مطلب ویژه

گروه رسانه/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت بناب از مدیر صدای معلم به اتهام " نشر اکاذیب در فضای مجازی " شکایت کرده است . « صدای معلم » پیش تر و در دفعات متعدد نسبت به ادامه چنین روندی در برخورد با معلمان منتقد به « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و…
  • " کجای اصول نقد نوشته که افراد باید در زمانی یا مدیریت فردی نقد کنند و در زمانی و مدیریت فرد دیگر تعریف کنند یا ساکت باشند ؟ کجای اصول نقادی بیان شده که نقاد باید حتما راهکار هم بدهد ؟ "
  • جواد بابازاده ( رها )

واکنش تیم بطحایی به منتقدان انتصابات اخیر مطلب ویژه

  سید محمد بطحایی در روزهای اخیر در اقدامی عجیب چهره ی ظاهری وزارت خانه را تغییر داد و با ادغام اداره کل دفتر وزارتی و مرکز اطلاع رسانی و با عزل مدیران آنها امیر علی نعمت الهی از اعضای حزب اعتدال و توسعه را که چند ماه قبل بدون هیچ سابقه ای در آموزش و پرورش به عنوان معاون پارلمانی به کار گمارده بود به عنوان قائم مقام وزیر، و مدیر…
  • " نهاد آموزش اصلی ترین راه نجات جامعه ایرانی است،‌ هرچند که متاسفانه عمیقا مغفول بوده و قربانی اقتصاد سیاسی کنکور و مدرک شده است. به همین سبب کارکردهای آموزش در ایران عمیقا مستلزم بازاندیشی و اصلاح است "
  • جبار رحمانی

لزوم بازخوانی و بازاندیشی انتقادی نهاد آموزش در جامعه ایرانی

نظام های آموزشی در جهان جدید یکی از مهمترین مکانیسم های تربیت شهروندان به شمار می روند. آنچه که در طی تاریخ نهاد‌آموزش در تمام سطوح از ابتدایی تا عالی مطرح بوده،‌ لزوم توجه به ترکیب همزمان آموزش و پرورش،‌ یا همان تعلیم و تربیت بوده است. می توان گفت غایت اصلی تمام نهادهای آموزشی،‌ تربیت انسانی است،‌ و آموزش مهارتها و دانش کارکرد فرعی و ثانویه آن محسوب می شود. آنچه…
  • " از تفاوت کار کارمند و تدریس چه بگوئیم و چگونه بگوئیم و چرا باید به این ایستگاه برسیم که بین سکوت و فریاد مستأصل باشیم؟ چرا در مسند وزارت کسانی قرار بگیرند که مجبور باشیم بگوئیم بنویسیم که کار کارمند با تدریس تفاوت دارد و باز هم طرح و تصمیم متوقف نشود؟ "
  • حسینی/ لرستان

در مورد معلم تمام وقت آیا رئیس جمهور " صدای منتقدان " را نشنیده است ؟ مطلب ویژه

خبر امضای معلم تمام وقت از طرف رییس جمهور را شنیدیم . این خبر نتیجه نبوغ تیم بطحایی و معاونانش می باشد. در حالی که کمبود معلم و افزایش شدید نرم دانش آموزان در کلاسهای درس هویداست و خروجی معلمان تازه بازنشسته و ورود معلمان دانشگاه فرهنگیان همخوانی ندارد ، وزارت به جای انتخاب راه درست و تامین نیروی مورد نیاز ، راه علاج را در فشار بر معلمان و نسخه پیچی…
  • " این اساتید و مسئولین تصمیم ساز مهندس هستند و تفکر مکانیکی دارند و به هیچ وجه از علوم انسانی و صد البته از علوم تربیتی سر در نمی آورند ! "
  • سعید/ تهران

چند پرسش یک دانشجو معلم از مسئولان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

گروه اخبار/ تاکنون نامه های مختلفی از سوی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر شده است اما این وضعیت مطالبه گری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مشاهده نمی شود . «مدیر صدای معلم » دوشنبه 26 آذرماه به دعوت مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی  در نشستی که با حضور دانشجو معلمان در محل سالن علامه جعفری این دانشگاه و عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش و سرپرست…
  • " این گلوگاه می تواند نقطه ثقلی برای پاسخ گو کردن مدیران و مقامات این دستگاه بزرگ باشد ، افرادی که دهه ها است عادت به تربیون های یک طرفه و " رتوش گری " در افواه و افکار عمومی دارند و مواجهه مستقیم با رسانه های مستقل و افکار عمومی " نیمه پنهان " آن ها را عیان می سازد "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

روابط عمومی ، استقلال آموزش و هویت حرفه ای معلمان مطلب ویژه

تا چندی پیش باور عمومی حتی در خانواده گسترده آموزش بر این استوار بود که بحث " روابط عمومی " جایگاهی در ساختار متمرکز و متصلب آموزش و پرورش ندارد اما نیم نگاهی بر عملکرد مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه  در یک سال اخیر و در آخر تغییراتی که در بافت مدیریتی این مرکز مانند بازداشت نجات بهرامی و مرخصی اجباری وی و نیز برکناری محترمانه مرتضی نظری رئیس…
  • " باید معلمانی داشته باشیم که یک سر و گردن از جامعه خود بالاتر باشند به طوری که این شاخص بودن دولت و جامعه را وادار سازد تا آموزش و پرورش را به اولویت اول کشور قرار دهد "
  • محمد رضاخواه

شکایت از صدای معلم : ممکن است فرد بعدی ما باشیم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت بناب از مدیر صدای معلم به اتهام " نشر اکاذیب در فضای مجازی " شکایت کرده است . « صدای معلم » پیش تر و در دفعات متعدد نسبت به ادامه چنین روندی در برخورد با معلمان منتقد به « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و…
  • " در کشوری که همه رسانه های اصول گرا و اصلاح طلب فقط و فقط در فکر بزرگ کردن مشکلات آموزش و پرورش برای بهره گیری جهت منافع سیاسی و غیر سیاسی خود هستند باید قدر این رسانه مستقل را دانست زیرا جنس این رسانه فقط فقط از جنس معلم است و دیگر هیچ "
  • بهرام یعقوبی / دبیر ناحیه سه تبریز

شکایت از صدای معلم ؛ رسانه ای که تاوان استقلال خود را می پردازد ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت بناب از مدیر صدای معلم به اتهام " نشر اکاذیب در فضای مجازی " شکایت کرده است . « صدای معلم » پیش تر و در دفعات متعدد نسبت به ادامه چنین روندی در برخورد با معلمان منتقد به « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و…
  • " اگر بر حسب آمار رسمی ارائه شده نرخ پوشش واقعی تحصیل در دوره ابتدایی بیش از 98 درصد باشد به نظر می رسد هنگام آن رسیده است تا از ادامه کار این سازمان پرهیز شده ،بیش از این اصرار بر تداوم نهضت نداشته باشیم. "
  • ابراهیم سحرخیز

سازمانی با نام "نهضت سواد آموزی " و چند پرسش بی پاسخ ! مطلب ویژه

سازمانی با نام و عنوان نهضت سواد آموزی ،نهادی است که چهار دهه پیش با هدف ریشه کن کردن معضل بی سوادی به فرمان امام پا به عرصه وجود نهاد . نهضت نام گرفت تا عنوان با مسمایی باشد برای  به پا خاستن مردم برای مبارزه بی امان با دیو جهل و بیسوادی . آیا می دانید فقط اعتبار حداقل 300 میلیاردی نهضت در ستاد تقریبا با اعتبار منظور شده برای سرانه…
  • " ساختار كنوني در آموزش و پرورش متناسب با ساختار ارگانيك و پوياي آموزش و پرورش نيست "
  • دكتر محمد حسن حسني(شلماني) / پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

آموزش و پرورش نيازمند برنامه ريزي جامع تحولي است مطلب ویژه

 آموزش و پرورش از ساختاري ارگانيك برخوردار است كه خستگي ناشي از ترسيم ساختاري مدرنيسم در طول قرن گذشته و تشويش و نگراني ناشي از آن، امكان تحرك را از وي سلب كرده است. لذا ناچار براي ادامه حيات خود به دوپينگ‌ در تصميمات و سياستگذاري‌ها  روي مي‌آورد. گاهي تصويب درصد بودجه شركتها و كارخانجات به امر آموزش، گاهي حذف پنجشنبه‌ها و گاهي نيز برنامه معلمان تمام وقت و بحث خريد خدمات…
  • " قانون مدیریت خدمات کشوری در مادة 87 ساعت کار کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین کرده اما در همان ماده آمده که میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی در طرحهای طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد "
  • شیرزاد عبداللهی

معلم تمام وقت محصول فکر مدیران سازمان برنامه و بودجه سرانجام به نتیجه رسید !

معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفته که طرح معلم تمام وقت به امضای رییس جمهور رسیده و رسما ابلاغ شده است. جزییات طرح منتشر نشده است اما از صحبت هایی که وزیر و معاون پشتیبانی در این مدت کرده اند این جور بر می آید که زیر پوشش الحاق حق التدریس به ساعات موظف دبیران و هنر آموزان ، در مرحله اول ساعت کار معلمان به 30 ساعت و در فاز…
  • " نمی توان به وقت نیاز و خوشایند بر این رسانه ، آفرین ، بارک ا... باراند و هر وقت یادداشت ها و مطالب آن گوشۀ منافع و حیطۀ مدیریتی ما را می لرزاند ، دست به شکایت بریم ! "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

حاشیه ای بر شکایت از مدیر صدای معلم : رسانه ای مستقل حامی تمام عیار برای استقلال آموزش و هویت حرفه ای معلمان ! مطلب ویژه

اصل مهم برای شاغلین یک حرفه خاص ، داشتن منافع و مزایای مشترک است. همدلی برای رفاقت و همراهی همدیگر است. رقابت صمیمانه و جوانمردانه است . دستِ یاری در دستِ همکار فشردن است. پشت گرمی مهربان و استوار برای با او بودن است. پوشانندۀ عیوب و تحسین کنندۀ محاسن یکدیگر است. دست یاری پیش کشیدن برای بالا کشاندن اوست . تقویت کنندۀ تمامی فازهای مثبت محیط کار و کاهندۀ همۀ انرژی…
  • " انتظار داشتیم در زمینه بودجه های نهادهای خاص توضیح دهید نه بودجه کمیته امداد ! حضور وزیر ناتوان از اجرای قانون، نشانه مجلسی ناتوان و بی کفایت است که نمی تواند با فشار به دولت، برای کلیدی ترین وزارت خانه کشور، وزیری توانمند را انتخاب کند. عواقب منفی حضور چنین وزیری از نبودنش بسیار بیشتر است ! "
  • مزبان حبیبی/ دانشجوی دکترای آناليز ریاضی

آقای مسعود رضایی ؛ نماینده محترم مجلس ... ساده هستیم اما احمق نه ! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ همان گونه که پیش تر نیز آمد  ؛ صدای معلم همه فرهنگیان کشور را برای نقد عملکرد نمایندگان مجلس فرا می خواند . « عثمان عباسی » در یادداشت پیشین عملکرد رسول خضری نماینده دو دوره شهرستان های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی را مورد نقد و ارزیابی قرار داد . ( این جا ) « مزبان حبیبی » از معلمان شیراز عملکرد «…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

ماجرای آدم ثانی ببین گردید خس ( در قالب غزل )

هم قرین ما نمی گردد به غیر از دوست کس نفس را بی کینه بیرون کن که ما را دوست بس گر چنین کردی بدانی عشق ما در راه دوست جان به جانان دادن و از خود گذشتن یک نفس یار خون آشام ما گر عشق را در خود ندید ماجرای آدم ثانی ببین گردید خس غافل از دنیا و آخر گشت ظاهر بین پست شهد را با قند یک جا میل…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان بند امام خمینی ( ره ) برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
  • " اما حرف این است، حتی با وجود آزاد بودن معلم و کارکنان در انتخاب طرح ها، وجود این طرح در قرارداد توهین به معلم ،فرهنگیان محترم و کارکنان آموزش و پرورش است که حتما باید مسئول مستقیم آن وزارت خانه درباره آن شفاف سازی کند و به کارکنانش توضیح دهد "
  • حمید حسین زاده از دامغان(پارسا)

نقدی بر قرارداد بیمه درمان تکمیلی سال 98-97 فرهنگیان

همان طور که اطلاع دارید بیمه درمان به دو شکل بیمه درمان اولیه یا (  پایه ) و بیمه درمان تکمیلی یا ( بیمه اختیاری ) رواج دارد. این پوشش بیمه ای تکمیلی با هدف جبران هزینه های درمانی که بیشتر از تعرفه های بیمه های پایه ای خدمات درمانی، تامین اجتماعی و... است، ارائه شده و نگرانی بیمه شدگان را درباره پرداخت هزینه های درمان برطرف می کند. بیمه گر اول…
  • " نماینده ای که تا کنون در طول نمایندگی اش حتی یکبار هم با عموم فرهنگیان نه دعوت شده های سفارشی نشستی نداشته است "
  • عثمان عباسی/ دبیر و روزنامه نگار

دور خیز یک نماینده مجلس؛ تناقض در وعده ها و عملکرد ( مروری بر کارنامه رسول خضری نماینده دو دوره شهرستان های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ) مطلب ویژه

گروه  استان ها و شهرستان ها/ سال 98 آخرین دوره فعالیت مجلس دهم است . در راستای مطالبه گری و کنش گری مدنی معلمان ؛ « صدای معلم » از همه فرهنگیان کشور دعوت می کند تا عملکرد نماینده منطقه و یا استان خود را مورد نقد و ارزیابی قرار دهند .
  • " نکته قابل تامل در دوره ی بطحایی دخالت و نقش پر رنگ نهادها و افراد غیر در مسایل و تصمیمات وزارت خانه است "
  • جواد بابازاده ( رها )

بطحایی و مدیریت غیر آموزش و پرورشی ها ؟! مطلب ویژه

امیر علی نعمت‌الهی متولد 1359 و دانش‌آموخته رشته حقوق است. در سوابقش رئیس اداره امور حقوقی و قوانین سازمان اداری و استخدامی، مشاور رئیس دانشگاه هنر و عضو هیأت امنای موسسه فرهنگ و هنر همچنین در سوابق سیاسی نعمت الهی عضویت در شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در سال ۱۳۸۶ دیده می شود. نعمت الهی شهریور امسال بدون هیچ سابقه ی کاری در آموزش و پرورش به عنوان معاون پارلمانی و…
  • " علاوه بر راهکارهای کسب درآمد بايد نسبت به نحوه هزینه کرد و چالش‌های موجود در آموزش وپرورش نیز حساسیت به خرج داد "
  • معصومه بيات/ معاون برنامه‌ريزي و مخاطب پژوهي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش

اقتصاد آموزش و پرورش و دو پیشنهاد مطلب ویژه

آموزش و پرورش سهم زيادي از بودجه كشور ندارد و اين ميزان درمان كننده‌ بسياري از دردهاي مزمن در آموزش و پرورش نيست.آموزش و پرورش نياز به بسيج همگاني دارد تا صاحب نظران ،كارشناسان و فعالان اقتصادي و آموزشي با توجه به امكانات انساني و فيزيكي آموزش و پرورش دست به ايده‌پردازي و خلاقيت بزنند و تا حدودي چالش‌هاي مالي را مديريت كنند.
  • " معلمِ درسِ ادبیات در یکی از مدارسِ خاص روایتی از کلاس درس خود بیان می کرد که چند ساعت از هفته را برنامه ای برای کتابخوانی، نقد کتاب و فیلم گذاشته بود، پس از چند جلسه سیل اولیایی که به مدرسه روانه می شدند و معترض، که چرا به به تست زدن نمی پردازی؟ "
  • محمدرضا بزرگ نیا/ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان

نقدی بر گفته های "محمود مهرمحمدی " در مناظره شبکه چهارم سیما مطلب ویژه

  دکتر محمود مهرمحمدی در مناظره ای با حجت الاسلام ذوعلم صحبت های مهمی را در باب مسائل آموزش و پرورش  بیان کرده است، این یادداشت نقدی بر گفته های او درباره رقابت، عدالت آموزشی و افزایش بهره وری در آموزش و پرورش است. آن عمارت نیست ویران کرده اند!                                              دکتر "محمود مهرمحمدی" هنگامی که بر مسند ریاست دانشگاه فرهنگیان نشسته بود اعتقاد داشت، دانشگاه فرهنگیان ابتدا باید به رشد…
  • وقتی حقوق دریافتی یک فرد در این جامعه قدرت خرید یک سکه تمام را ندارد ...
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

پاداش یا عیدی امسال فرهنگیان و خداحافظی با سنت ها

ایسنا : " کارکنان دولت برای سال آینده حدود یک میلیون و 78 هزار تومان عیدی خواهند گرفت. البته این مبلغ قطعی نیست و باید در زمان خود به تصویب هیأت وزیران برسد. مروری بر روند پرداخت عید کارکنان در سال های اخیر از این حکایت دارد که در سال 1390 حدود 350 هزار تومان ، 1391 حدود 402 هزار تومان ، 1392 تا 503 هزار تومان ، 1393 تا 603 هزار…
  • " این قاعده مربوط به پرداخت حق الزحمه تکمیل ظرفیت که پول مستقیم به حساب همکار واریز نمی شود بلکه در این باره این ادارات هستند که تصمیم نهایی را می گیرند به چه دلیل است؟ "

انتقاد یک هنرآموز از عملکرد اداره آموزش و پرورش قوچان و اداره کل ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یک هنرآموز هرستان های قوچان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ رسمی مسئولان اعلام می کند .
  • " صدای معلم " درگذشت این معلم اندیشمند را تسلیت می گوید
  • مهرزاد بروجردی

در رثای دبیر : ناصر پرچمی

گروه گزارش/ با خبر شدیم « ناصر پرچمی » از پیش کسوتان تعلیم و تربیت دار فانی را وداع گفته اند . پرچمی متولد ۴ خرداد ماه سال ۱۳۲۵ بود .به نقل از عزیزی (دکتر اردشیر صالحپور استاد دانشگاه در تهران) که در مراسم خاکسپاری ایشان صحبت می کرد، گفتند که مرحوم پدر ایشان فردی ادیب و قلم به دست بودند، معمولاً به عنوان کاتب کلانتران محل در نوشتن از الفاظ ادیبانه…
  • " سطح مدیریتی ما، تخت و روی‌گردان از اصلاح وضع موجود است و در یک‌کلام، با نظم برساختیِ سیاسی‌شده‌ی نهادِ آموزشی همدستی می‌کند "
  • آرزو رضایی مجاز

سیستم آموزشی ایران با تربیت نخبگان اصلاح همدلی ندارد مطلب ویژه

  "علی رضاقلی" در مقدمه‌ی کتاب "جامعه‌شناسی نخبه‌کشی" صف "نخبگان جامعه" را از "نخبگان اصلاح" جدا می‌کند و قله‌ی جامعه را سریر نخبگان جامعه می‌داند؛ وی عنوان می‌کند آنها چون از بافت اصلی اجتماع هستند، بر فرازهای آن نیز سَر می‌کشند؛ اما نخبگان اصلاح را به‌مثابه‌ی مطرودان همین متن برمی‌شمرد. او، عاملان این طرد را «هویت‌های جمعی ایرانیان» می‌داند که صدای آن همواره از هاویه‌ی تاریخ ایرانی شنیده شده‌است. وضعیت قالبی فضای…
آبان ماه امسال اردوگاه شهید باهنر تهران میزبان جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور بود. برگزاری کارگاه ها و نشست های سخنرانی و پرسش و پاسخ مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خصوص حوزه پرورشی با آب و تاب خاصی برگزار می شد. طبیعتا اولین نفر که انتظار می رفت به مهمانانی که از راه های دور و نزدیک خود را به اردوگاه باهنر رسانده اند وعده بدهد آقای رمضانی…
  • " این سه رویکرد به آموزش و پرورش، همزمان شیرازه این نهاد را از هم پاشانده اند و برنامه ای هم برای رویارویی با آن ها وجود ندارد "
  • سیدهادی عظیمی/ عضو انجمن اسلامی معلمان ایران

دیگ جوشان آموزش و پرورش ...زنگ ها به صدا درآمده اند ! مطلب ویژه

 سه رویداد متفاوت در طول دو هفته اخیر  رخ داده اند که در ظاهر به یکدیگر بی ارتباطند ولی می توان هرکدام را به مثابه پنجره ای برای فهم درون آموزش و پرورش و آنچه برای این نهاد می گذرد تلقی نمود : -  اولین رخداد  دیدار جمعی از فعالان اقتصادی چند موسسه مرتبط با فعالیت های آموزشی با مراجع تقلید در مورد تکلیف شب و تلاش برای ترغیب مراجع تقلید به…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

کنترل زبان

بند آن هستی بگویی گر سخن آشکارا مطلبی بر انجمن تا زمانی هر سخن در بند ما حس گردد در درون ، هر سینه ها همچو زر سیمی نگهداری زبان چون محافظ سر زبان آمد بدان با سخن مطرح شود در بین مان طرد نعمت ای بسا جلبی همان کنترل شد راز داری با زبان خام باید پخته گردد تا عیان نعمتی حاصل بشر را ای رها شکر نعمت را بباید کرد…
  • " آنچه مهم است عملکرد وزارت ایشان است که چیزی جز پولی شدن و تجاری تر شدن آموزش نبوده است "
  • عادل برکم/ دانشجوی تربیت دبیر شهید رجایی

بطحایی در توئیتر مخالف تجاری سازی آموزش است !

اخیرا ، پویش توئیتری در دفاع از آموزش رایگان و مخالفت با خصوصی سازی آموزش و پرورش روی داد که کاربران بسیاری اعم از معلم و خبرنگاران ، شهروندان ، دانش آموزان و سایرین با هشتگ آموزش رایگان و مدرسه بنگاه نیست توئیت های اعتراضی و انتقادی نسبت به آنچه در آموزش و پرورش می گذرد نوشتند و منتشر کردند. این هشتگ با استقبال توئیتری ها جز هشتگ های داغ توئیتر فارسی…
  • " شاید تجربیاتی که سالها در آموزش و پرورش کشور رخ داده نشان از سیاه بودن مشق شب دارند در صورتی که اگر به قضیه علمی نگاه شود آنچه که مورد انتقاد است خود مشق شب نیست بلکه کیفیت و کمیت مورد اجراست "
  • شهین پاپی/ فرهنگی و کنشگر اجتماعی

مشق شب ؛ سیاه، سفید ، خاکستری!

  تغییرات نسبتا پایدار در توان رفتاری فرد را بر اثر "تجربه" یادگیری گویند. توجه داشته باشید که تجربه یعنی درگیر کردن فرد (در اینجا دانش آموز) با محتوای مورد یادگیری! حال این نکته مطرح می شود که بخشی از درگیر کردن یا به اصطلاح تجربه در تکلیف دانش آموز تعریف می شود .مقوله ای که مدتی ست به صورت یک چالش در همه محافل مطرح است که عمدتا با نگاهی سیاه…
  • " یاد دهقان فداکار به خیر "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

معلم فداکار به تاریخ پیوست ! مطلب ویژه

نیمه آبان 93 بود . خانم طاهره نقی ئی از اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان ایران به من زنگ زد و گفت که آیا وقت گفت و گو با چند دانش آموز دبستانی را دارم یا نه ؟ موضوع را که پرسیدم گفت که تعدادی از دانش آموزان آسیب دیده در حادثه تلخ " شین آباد " هستند که به همراه خانواده هایشان به تهران آمده اند . قرار را ساعت 17…
  • " با حرکت از مفهوم سنتی امنیت به سوی امنیت چند بعدی نقش آموزش و پرورش نیز به سازمانها و ارگانهای دولتی و غیردولتی تقسیم شده است.به دیگر مفهوم ، در وضعیت فعلی عوامل اثرگذار در تولید امنیت پراکنده شده است "
  • بهرام یعقوبی/ دبیر ناحیه سه تبریز

امنیت و آموزش و پرورش

امنیت بنیادی ترین نیاز هر جامعه و مهمترین عامل برای دوام زندگی اجتماعی به شمار می رود و از این رو از گذشته های دور مورد توجه صاحب نظران بوده است. ماندگاری جوامع در گرو امنیت است و فقدان آن باعث هرج و مرج خواهد شد. تدوام زندگی شهری و اجتماعی در اساس نیازمند وجود امنیت است و این همان موضوعی است که در درازای تاریخ، مستبدان به بهانه تامین آن، بر…
  • " ما به فرزندانمان یاد می دهیم که تنها بخورند و بیشتر بخورند و دارایی شان را قسمت نکنند و هالو و ساده دل نباشند، آن وقت دسته جمعی در جامعه ای زندگی می کنیم که بسیاری از مردم به هم با سوءظن می نگرند و از بی اعتمادی و احساس انزوا و تنهایی رنج می برند و برای این که کلاهی سرشان نرود خودشان کلاه دیگران را برمی دارند و در این بازی "من ساده لوح نیستم" از هم سبقت می گیرند! "
  • دکتر محمدرضا سرگلزایی / روانپزشک

مسابقه ملی من از تو زرنگترم !

دوستی داشتم که همه او را به زرنگی و رِندیِ افراطی می شناختند، تا جایی که گمان می کردند هرجا سر و کلّه ی این آدم پیدا شود کاسه ای زیر نیم کاسه است و باید مراقب باشند کلاهی سرشان نرود. خود این فرد هم به گونه ای اغراق آمیز سعی می کرد تیز و زبل بودن خود را به رُخ بکشاند! وقتی مدّت بیشتری با او بودم یک بار خاطره ای…
  • " قانون شکنی در جامعۀ ما عرفی خوشایند و عامه پسند و قانونمداری حماقت و دیوانگی محض شمرده می شود "
  • مینو امامی/ همکار صدای معلم

قانون و اجرای آن مقدس شمرده شود

قانون تیزی تیغ عدالت است. قانون حدود و ثغور بایدهاست. قانون ، حتمیّت اجرای تعهد ضمنی قانونگذاران برای ملت است. در سایۀ تدوین و اجرای قانون ، سنگ ها بر روی هم بند می شود و بنای برابری و امنیت و عدالت ساخته می شود. آرامش و نوعدوستی و همدلی سیمای انسانی و خرد ورزی بر خود می گیرد. اما وقتی این قوانین در برابر منیّت عده ای منوط به توان و…
  • " این همه صغری کبری از وضع حال به هم زن آموزش و پرورش را گفتم که شاید دغدغه و فکر شود برای مجموعه مدیریتی که چارچوبش را موریانه زده و هر از گاهی قسمتی از آن در گل و لای سیلاب ها فرو می رود و با چهار تا تیر و تخته به نشان مرمت وصله می شود که اقلام تاریخ گذشته ی دکان داران فسیل شده را ویترین باشد "
  • نرگس کارگری/ همکار صدای معلم

سال های خوب آموزش و پرورش مطلب ویژه

چه فکری کردند و منوی انقلاب فرهنگی را نوشتند؟این چه خوراک های سنگین و پر خرجی بود که تبلیغش را می کنند! سند تحول بنیادینرتبه بندی طرح معلم تمام وقتبیمه زوری تعدادی برای جلب توجه دم در ایستاده اند و چون عروسک های گازی چنین زار می زنند:"دو تا و سه تا ببر ، یکی ، یکی بگیر"مهمانان افتخاری هم که هستند.یکی می گفت:" برای قوت قلب مفید است."دیگری می گفت :"…
  • " مقایسه برخورد بعضی از مسئولین و رسانه ملی بین دو حادثه فاجعه بار در مدرسه و دانشگاه آزاد و دیوار کوتاه آموزش و پرورش ! "
  • سعید رستگار/ فعال فرهنگی

از جان باختن دانش آموزان در آموزش و پرورش تا دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی ؟!

  متاسفانه حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس شهر زاهدان منجر به مرگ ۴ فرزند عزیزمان شد. این فاجعه به واسطه قصور عوامل انسانی که از مسئولین دیگر دستگاه های خارج از آموزش و پرورش و درون آموزش و پرورش تا مربی و مدیر مدرسه رخ داد ولی فقط به جهت دیوار کوتاه آموزش و پرورش ، برای معلم و مدیر مدرسه بیشترین مواخذه و محاکمه را در پی داشته و…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

چون چراغی رهنما هر چند پند

از تو خواهم ای پسر گویم تو را پندهایم چون چراغی رهنما مثل من باید بباشی ای پسر تا بفهمی غصّه ها دارم به سر گر دلم گاهی به دنبالت روان با تو همراهی به هر جا ناگران بارها پندت شنیدم ای پدر گر درشتی خسته جان را لا ثمر مثل کودک پند گفتی گر مرا گر شنیدم پند را مفهوم لا خسته جان می شد پدر گر دل شکن آه سردی…
  • " ٤ دانش آموز در زاهدان و ٩ دانشجو در دانشگاه آزاد ، جان باختند و خانواده ها و جامعه دچار آسيب روحي شده است، اما هيچ مسئول عالي رتبه و مستقيم و مرتبطي ، صادقانه و شجاعانه عذرخواهي نمي كند "
  • حسین طالب زاده

عذرخواهي را بايد ياد داد

در دوران تحصيل در دانشگاه شهيد بهشتي، استادي داشتم كه مي گفت برخي اوقات موقعي كه از كنار فرزندم رد مي شوم، عمدا با برخورد با وسايل كودك، نظم آنها را به هم مي ريزم،  و بعد بلافاصله از او عذرخواهي مي كنم تا اولا ياد بگيرد، انسان در برابر كار اشتباهي كه انجام مي دهد بايد عذرخواهي كند و اين امر ربطي به سن و مقام و رتبه ندارد و ثانيا…
  • " ضعف و استیصال وزیر آموزش و پرورش و تیم او فرصت طلایی برای عوام فریبی در اختیار امثال حاجی بابایی قرار داده است "
  • شیرزاد عبداللهی

سکوت بطحایی درباره خرید خدمات آموزشی ؟!

رییس جمهور در نطق تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت : "نمایندگان محترم ، ما یعنی دولت خدمات را گران به مردم می دهیم. ما برای هر دانش‌آموزی به طور متوسط در سال آینده ۴ میلیون تومان از خزانه مردم و بیت‌المال هزینه می‌کنیم. البته به طور متوسط. در حالی که اگر دولت بخواهد این خدمت را از مردم بخرد و مردم خودشان این کار را انجام دهند، حداکثر یک میلیون تومان…
  • آیا آموزش و پرورش ایران نای نفس کشیدن دارد؟
  • داود محمدي/ پژوهشگر و کارشناس تعلیم و تربیت

حاشیه های فربه و پردامنه با متن های نحیف و روبه افول بلای جان آموزش و پرورش ایران مطلب ویژه

کارایی و اثربخشی هر نظام آموزشی قبل از هر چیزی به ماهیت اهداف آموزشی و پرورشی و میزان تحقق آن ها بستگی دارد و آنچه که در این میان از سیستم های مدیریتی قابل انتظار است تدارک فرصت های مناسب و مطلوب جهت تکوین و تکمیل شرایط مطلوب حصول هدف های مورد نظر می باشد. نگاهی بر کیفیت و کمیت فرایندهای اجرایی در مسیر اجرای برنامه های مختلف در متن آموزش و…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور