صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

  • رسول انصاری / فرهنگی - ملارد تهران

طنزانه؛ آموزش و پرورش و تخلیه چاه ! مطلب ویژه

  این آموزش و پرورشی که ما دیدیم به هر چیزی شبیه است غیر از آموزش و پرورش . ما که هر چقدر تلاش کردیم از زمین این سیستم آموزشی ، محصولی به نام فرهنگ و آموزش و تفکر درو کنیم نتوانستیم. البته از حق نگذریم ؛ این سیستم، قابلیت های منحصر به فردی هم دارد که حیف است به آنها اشاره نشود . مثلا اینکه ماشاءا... با هر سازی می رقصد…
  • محمد داوري / فعال صنفي و مدني- كارشناس ارشد مديريت آموزشي

" دليل بي‌ثباتي جامعه ما و بيگانگي خانه و جامعه ناكارآمدي نهاد مدرسه است "

  خانواده را اگر سنتي و قديمي‌ترين نهاد اجتماعي بدانيم بايد بپذيريم كه با وجود عبور جوامع از سياري معيارها و شاخص‌هاي دنياي سنتي، اين نهاد خود را حفظ كرد و ماندگاري آن به ويژه با تاكيد بر ضرورت كاركرد اين نهاد در دنياي پست‌مدرن مهر تاييدي بر آن زده است. هر چند خانواده‌هاي شبكه‌اي و قبيله‌اي به خانواده‌هاي هسته‌اي و پراكنده و كوچك تبديل شده است اما همچنان در مدرن‌ترين جوامع…
  • ابوالفضل جلیل وند / دبیر آموزش و پرورش تاکستان

نشست با دولت ؛ فرصت یا تهدید مطلب ویژه

  تشکل های مدنی ذاتا همان طور که از نام شان پیداست بر خلاف نهادهای دولتی که قدرت خود را وامدار بدنه سیاسی هستند ، قدرت و مشروعیت خود را از بدنه می گیرند تا از حقوق بدنه دفاع بکنند البته این دفاع به معنی تقابل نیست و عموما به شکل چانه زنی با دولت مردان در امور مختلف انجام می گیرد.پشتوانه نهادهای مدنی در این چانه زنی ها که دولت ها…
  آن‌قدر کوچک است که وقتی تا کمر درون سطل زباله آویزان شده است، فاصله پاهایش تا زمین بیشتر از اندازه پاهایی است که به حالت معلق درآمده‌اند. کارش را که تمام می‌کند و پاهایش به زمین می‌رسد، از چهره کودکانه و معصومش می‌شود فهمید که کمتر از 10 سال دارد. این تصویر انبوه کودکانی است که از حاشیه به متن آمده‌اند؛ کودکانی که نان و غذای خود و درآمد خانواده را…
  واقعیتی که بارها تکرار و بر آن تاکید شده، این است که در جامعه ما به دلیل نبود تشکل‌های متنوع و گروه‌های قدرتمند با کارویژه‌های صنفی که بتوانند سلایق و گرایش‌های موجود در جامعه را نمایندگی کنند، فضای مجازی به بستری تبدیل شده که بسیاری از امور صنفی در آن مطرح می‌شوند و بسیاری از نیروها و فعالان صنفی نیز رفتار و کنش صنفی خود را در این بستر و از…
  • اسکندر لطفی / معلم کرد

نیازهای‌ آموزش به زبان مادری

 شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در ماه‌های اخیر در کمیته تدوین کتب درسی، طرحی مراحل اولیه تصویب را از سر گذرانده که به موجب آن دو فصل از زبان و ادبیات محلی مناطق دو زبانه ابتدا در کتاب ادبیات پایه نهم دانش‌آموزان گنجانده می‌شود و بعد از آن به تدریج هر سال به پایه بعدی دو فصل دیگر از ادبیات محلی الحاق خواهد شد و درنهایت تا پایان متوسطه دوم ادامه…
 بر اساس اعلام مسئولان قرار است « آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان » پس از فارغ التحصیلی دانشجویان از آنان گرفته شود. متاسفانه از حالا استرس و فشارهای روانی و روحی اکثریت دانشجویان را دربرگرفته است . متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان مطابق اطلاعیه ی آموزش و پرورش و سازمان سنجش در زمان کنکور براساس علاقه ای که به این حرفه شریف داشتند قدم در این مسیر گذاشتند و تمام سختی ها را…
  • سعید شهسوارزاده / عضو سازمان معلمان ايران ( شوراي منطقه شش تهران)

نگاهی به موضوع آموزش و پرورش در برنامه های اول تا پنجم توسعه مطلب ویژه

گروه گزارش / همان گونه که قبلا نیز ذکر گردید بر اساس سیاست های ابلاغی ارائه شده توسط رهیر معظم انقلاب ( این جا ) ، برنامه ششم توسعه در حال تدوین است . در نشست تشکل های معلمان با ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که اخیرا صورت گرفت ( این جا ) ؛ قرار بر این شد تا فرهنگیان و معلمان سراسر کشور نظرات و پیشنهادات خود را در…
در باب اهمیت معلم در جامعه دو یادداشت ( نقش راهبردی معلمان در جامعه - توجه به فرهنگیان و معلمان به عنوان بازیگر اصلی آموزش و پرورش و زیربنای توسعه ) برای سایت سخن معلم ارسال کردم.  از « مدیریت محترم سایت سخن معلم » که امکان ارتباط مستقیم معلمان با مسئولان وزارت آموزش و پرورش را فراهم می نمایند، کمال تشکر را دارم. به دلیل اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان…
هر نهاد و تشکیلاتی در یک کشور در دوره های زمانی مختلف نیاز به تغییر و تازه شدن دارد تا کلیه مخاطبین از روزمرگی و خستگی و بی تفاوتی ناشی از یکنواختی تشکیلاتی رها شده و و پویایی و حرکت و تازگی در میان اعضای اداره کننده آن تشکیلات سازمانی حفظ شده و حتی با بهبود آن شاهد پیشرفت های لازم ، شایسته و بایسته گردد . گو اینکه در برخی از…
  • محسن رحماني / معاونت آموزشي دبيرستان دوره اول استعدادهاي درخشان شاهرود

آموزش و پرورش ؛ اولويّتي فراموش شده !

  بي شک طرح بهبود نظام سلامت را مي‌توان در کنار چند نمونه ديگر،از نقاط درخشان کارنامه دولت يازدهم ارزيابي نمود. طرح هايي که با حمايت همه جانبه دستگاه اجرايي توانست تاحدّي وضعيت نابه سامان بهداشت و درمان را در کشور بهبود بخشيده و نياز اقشار و دهک‌هاي پايين اقتصادي را در اين حوزه پشتيباني نموده و آسيب پذيري آنان را کمتر نمايد. چندي پيش وزير محترم بهداشت اعلام نمود که به…
  • نصور مرادی / آموزگار - کرمانشاه

مرزبندی در مدارس ؛ آری یا نه ؟ مطلب ویژه

  همان طور که شاهد هستیم در سیستم کنونی آموزش و پرورش ، مدارس ما از لحاظ استعداد تحصیلی دانش آموزان ، تحت عناوین مدارس عادی دولتی ، نمونه دولتی ، تیز هوشان و استعدادهای درخشان مرزبندی شده اند . ورود به این گونه مدارس غیر از مدارس عادی شرایط خاص خود را می طلبد که داشتن معدل بالا و موفق شدن در آزمون پیشرفت تحصیلی معیار ورود به این گونه مدارس…
  • دبیر آموزش و پرورش / تهران

مشکل آموزش و پرورش را در کجا باید جست و جو کرد ؟ مطلب ویژه

   شاید اولین نکته ای که به ذهن بسیاری از معلمان و دولت مردان و حتی مردم خطور کند تعداد زیاد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش است که البته بارها توسط افراد مختلف بیان شده است .حجم زیاد نیروی انسانی در آموزش و پرورش امکان انجام متمرکز امور معیشتی کارکنان را مختل نموده است . گرچه وجود 13 میلیون دانش آموز این سوال را به وجود می آورد که اگر چه…
  طی یک ماه اخیر، انتشار اخباری نسبت به جذب نیروی انسانی بی‌شمار در مؤسسات عالی و همچنان خالی‌ماندن ٣٠٠ هزار صندلی‌ این مؤسسات برای جذب بیشتر نیروی انسانی حاکی از استراتژی ناکارآمد مدیریت کلان آموزشی طی دهه‌های گذشته است. به نظر می‌آید که جامعه انسانی فعال و جوان ما گرفتار یک سیکل باطلی شده‌‌اند که در صورت عدم تدبیر صحیح این موج بی‌شمار انسانی در آینده جزء بدهی‌های نظام آموزش رسمی…
( یک کلاس درس در فنلاند )    کمتر از یک سال است که وزیر و معاونانش ( از همه گونه معاونان) در نطق های آتشین و آرام خود در مصاحبه ها، معارفه ها، مکاشفه ها و در رسانه های جمعی و غیر جمعی از صدا و سیما و روزنامه ها گرفته تا مجلات و خبرگزاری های معتبر و غیر معتبر داخلی و شاید هم خارجی ؛ دم از صرفه جویی و…
  • جواد بابازاده (رها) / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

روز جهانی معلم و ما مطلب ویژه

  5 اکتبر ، مصادف با « روز جهانی معلم » است  .این روز در سال 1994 در چهل و چهرمین جلسه سازمان آموزش علمی و فرهنگی ملل متحد یا همان یونسکو طرح و تصویب شد . هدف از این کار ارج نهادن به معلم به عنوان یکی از محورهای مهم آموزش علمی و فرهنگی می باشد. بر اساس نظر طرف داران این طرح و کسانی که آموزش را حق اولیه انسان…
  • مزبان حبیبی / دانشجوی دکترای آنالیز ریاضی

هزار وعده ی خوبان، یکی وفا نکنند مطلب ویژه

  داستان وعده های عمل نشده ی متولیان به ویژه در آموزش و پرورش، داستان مثنوی "هفتاد من کاغذ" است که نه حوصله ی پرداختن به آن هست و نتیجه ای عایدمان خواهد شد. اما شرایط حاکی از آن است که ما آلزایمر داریم و وعده ها را فراموش می کنیم و متولیان آموزش و پرورش هم به شدت به این بیماری آلزایمر ما واقف هستند. در آغاز این نوشتار اجازه می…
  • رسول انصاری / ملارد - تهران

الزامات سامان دهی و تدبیر یعنی چه ؟! مطلب ویژه

  خدا را شکر که مهر امسال ما (94 ) با مهر سال قبل ما ( 93 ) یکی نبود. بر این اساس هم بر درجه ی مسلمانی مان افزوده شد و هم اعتبار معلمی مان بالاتر رفت ؛ خدا رو شکر در این ماه از فوائد و مضرات بعضی از سیستم های الکترونیکی آموزش و پرورش آگاهی پیدا کردیم و معانی و برداشت جدیدی از بعضی از استراتژی ها و تاکتیک…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه سخن معلم

كليد توسعه در دست معلمان

روزنامه آرمان/  5 اكتبر مصادف با 13 مهر روز جهاني معلم بود. اين روز در بيش از 100 كشور جهان جشن گرفته مي‌شود. يونسكو هر ساله شعار يا جمله‌اي كوتاه را درباره نقش كليدي و راهبردي معلمان در نظر مي‌گيرد و شعار سال 2015 اين‌چنين است: ميدان دادن به معلمان، ساختن جوامع پايدار با وجود عضويت ايران در سازمان جهاني يونسكو و پذيرش رسميت و گرامی داشت اين روز از سوي مسئولان…
  • فرخنده قربانی مقدم / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

"روز ملی معلم " و " روز جهانی معلم" مطلب ویژه

  در سریال معلم دهکده، نامزد معلم از او می پرسد: شما که قاضی بودید، چرا رها کردید و معلم شدید؟ایشان جواب می دهند: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم، می دیدم که آنها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند ویا آموزش درستی ندیده اند.به خودم گفتم: به جای پرداختن به شاخ و برگ،باید به اصلاح ریشه بپردازیم."و ما چقدر به معلم دانا،بیش…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه سخن معلم

روز جهانی معلم و یادآوری برخی گزاره های تاریخی مطلب ویژه

5 اکتبر مصادف با 13 مهر روز جهانی معلم است . این روز در بیش از 100 کشور جهان جشن گرفته می شود . یونسکو هر ساله شعار و یا جمله ای کوتاه را در مورد نقش کلیدی و راهبردی معلمان در نظر می گیرد و شعار سال 2015 این چنین است : " میدان دادن به معلمان ، ساختن جوامع پایدار " علی رغم عضویت ایران در سازمان جهانی یونسکو و…
  • مهدی خلیلی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

اهالي ميراث ستيز مطلب ویژه

از بيماري هايي كه جوامع در حال گذار به ويژه در كشورهاي در حال توسعه نيافته به شدت از آن رنج مي برند، بيگانگي شهروندان اين جوامع و كشورها نسبت به سرزمين مادري و اصالت هاي سرزمين مادري است . استمرار اين وضعيت، موجب بروز بحران های اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و حتي سياسي و امنيتي مي شود . اين جوامع براي برون رفت از اين بحران ها، تمايل زيادي به همانند شدن…
  • علی غیاث آبادی فراهانی / دبیر رشته ی ساخت و تولید - ساوه

سخنی با وزیر به مناسبت روز جهانی معلم ؛ آقای فانی ! با معلمان صادق و صریح باشید ! مطلب ویژه

  جناب دکتر فانی امروز روز جهانی معلم است . امروز سیزدهم مهر مصادف با 5 اکتبر روز جهانی معلم است . هر چند در ایران روز معلم در دوازدهم اردیبهشت گرامی داشته می شود. به مناسبت این روز سخنانی با جناب وزیر دارم . جناب وزیر ! می دانید که بعد از چند سال تورم حدود سی درصد در اقتصاد ایران، رشد حقوق فرهنگیان کمتر از پانزده درصد بود . به…
  • شیرزاد عبداللهی

پنجم اکتبر، روز جهانی معلمان مطلب ویژه

  مجمع عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۴، روز پنجم اکتبر را روز جهانی معلمان نام گذاری کرد. چهل و چهارمین اجلاس وزرای آموزش و پرورش از روز ۳ تا ۸ اکتبر سال ۱۹۹۴ در شهر ژنو برگزار شد. فدریکو مایور مدیرکل وقت یونسکو در اجلاس پیشنهاد کرد که یونسکو روزی را به نام روز معلمان اعلام کند. این پیشنهاد از سوی مجمع عمومی تصویب شد. در این اجلاس ۷۰ وزیر، ۲۷ معاون…
  • علی هیودی / کارشناس ارشد مسایل اجتماعی

" مدیران ناتوان " و خاموشی استعدادها در مدارس مطلب ویژه

  به باور بسیاری از روان شناسان و جامعه شناسان بعد از خانواده‌ ، مدرسه در فرآیند اجتماعی شدن و شکوفایی توانایی ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان نقش به سزایی دارد . دانش آموزان در مدرسه سوای فراگیری پایه های علوم مختلف، باورها، سنت ها و ارزش های اجتماعی موردپسند جامعه را فرا می گیرند. یکی دیگر از نقش های بی بدیل مدرسه ، شناخت استعدادها و ایجاد بسترهای لازم برای…
  • شهیندخت میان دشتی / مسوول گروه صفحه مدرسه اعتماد

نقش و جايگاه معلم در دنياي جديد

  معلم ماندگارترين عنصر تعليم و تربيت است كه به‌رغم تحولات گسترده و عميق درابعاد مختلف زندگي بشر، همچنان جايگاه خود را حفظ كرده است، از مكتبخانه تا مدرسه و از نظام سنتي آموزشي تا نظام مدرن همچنان اين عنصر اساسي در چرخه فرآيند آموزش و پرورش پابرجا مانده است. گسترش تكنولوژي و فناوري‌هاي اطلاعاتي و رسانه‌اي معلم را نه‌تنها به حاشيه نرانده است بلكه او را در متن قرار داده و…
  • محمد داوری / کنشگر صنفی مدنی - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

معلمان توانمند، توسعه متوازن، جامعه پايدار

  وقتي جهان از زير خاكستر جنگ‌هاي جهاني سربرآورد ، نخستين خواست بشر پس از تجربه «جنگ» برقراري «صلح» بود. جامعه ملل در نخستين سال پس از جنگ دوم جهاني ملل را به اتحاد براي «صلح» فراخواند. خاكسترهاي جنگ كه كنار زده و علل و ريشه‌هاي آن كاويده شد حاصل تامل‌هاي انديشمندان و نتيجه تبادل نظر نمايندگان ملل اين بود كه هر جنگي ابتدا در «ذهن بشر» روي مي‌دهد سپس در ميدان…
  • سعید شهسوارزاده / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

روز جهانی معلم ؛ جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم مطلب ویژه

  مقدمه آيا بزرگداشت روزجهاني معلم در تضاد با دوازدهم ارديبهشت است ؟ دوازدهم ارديبهشت روز ملي بزرگداشت معلم است که در ايران از دير باز به منظور پاسداشت مقام شامخ معلم آن را گرامي مي داريم . وظيفه معلم ، تعليم وتربيت است .تعليم و تربيت مرز نمي شناسد ، بر ما تکليف است که براي آموختن حتي به چين برويم .امروز در دهکده کوچک جهاني ، هيچ کشور کوچک و…
  • محمد فکری / کارشناس ارشد جامعه‌شناسی

پیامدهای مردانه‌سازی آموزش و پرورش ایران مطلب ویژه

  فراخوان اخیر وزارت آموزش و پرورش برای استخدام پیمانی حدود 3700 نفر با واکنش‌هایی در میان افکار عمومی جامعه‌ی ایران و به خصوص زنان مواجه شد. زنان جوان ایرانی وقتی با سهمیه 20 درصدی زنان در فراخوان استخدامی اخیر وزارت آموزش و پرورش مواجه شدند آن را یکی دیگر از مصادیق تبعیض علیه زنان دانستند. در شرایطی که میزان زنان دانشجو در دانشگاه‌های ایران از مردان بیشتر است دور از ذهن…
  در جديدترين بخشنامه‌اي كه درباره ادامه تحصيل صادر شده، بر اين نكته تاكيد شده كه هر فرد فقط يك‌بار مي‌تواند از مزاياي ارتقای مدرك بهره ببرد، يعني فردي كه با فوق‌ديپلم استخدام شده، فقط حق دارد مدرك ليسانس را اخذ كرده و از مزاياي آن بهرمند شود و اين يعني راه ادامه تحصيل براي او بسته مي‌شود! اگر سيستم آموزشي را در اين رابطه در نظر بگيريم، به‌روز بودن و آگاهي…
  • رسول انصاری / ملارد - تهران

آموزش و پرورش ؛ سرزمین تناقضات ! مطلب ویژه

  ما که بعد از 19 سال معلمی و معاونت بالاخره نفهمیدیم که در این آموزش و پرورش ، چه نوع سیاست و برنامه ای کارها را به پیش می برد . آنچه فهمیدیم و کشف کردیم این بود که متاسفانه سیستم آموزشی ما بر پایه ی مجموعه ای از تناقضات حرکت می کند ، یعنی وقتی ادعاها و عملکردها را کنار هم قرار می دهیم ، عقل مان فرو می ماند…
  • دكتر محمدعلي فياض‌بخش

مدارس و آموزش خانواده

  آموزش خانواده سرفصلي است كه در ساليان اخير مورد توجه بسياري از مدارس قرار گرفته است. به‌خصوص در مدارس غيردولتي، اجراي منظم و هدفمند اين آموزش‌ها، يكي از شاخص‌هاي امتيازبندي آنهاست. آموزش خانواده چيزي فراتر از خاطراتي است كه يك يا دو نسل پيش‌تر از فعاليت‌هاي انجمن اولياء و مربيان داشتند. هرچند مفهوم انجمن اولياء و مربيان در اصل، همكاري‌هاي مردمي و نيز پاره‌اي خدمات مرتبط با فعاليت‌هاي مدرسه را در…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه سخن معلم

" روز جهانی معلم " و چند پرسش مطلب ویژه

شعار امسال روز جهانی معلم از سوی سازمان یونسکو چنین اعلام شده است : " میدان دادن به معلمان ، ساختن جوامع پایدار " Empowering teachers , building sustainable societies حال می توان چند پرسش را در این زمینه مطرح کرد :   نقش معلم به عنوان رکن مهم تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ما چگونه تعریف و تبیین می شود ؟ معلمان تا چه حد در تصمیم گیری ها و…
  • مهدی خلیلی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

غدیر ؛ عید رسالت و امامت مطلب ویژه

  نیمروز هیجدهم ذی الحجه؛ سال دهم هجرت است و پیامبر اسلام از آخرین سفر حج خود باز می گشت. گروه انبوهی که تعدادشان تا یک صد و بیست هزار نفر ذکر شده است او را بدرقه می کردند تا اینکه به پهنه بی آبی به نام غدیر خم رسیدند. ناگهان پیک وحی بر رسول الله نازل شده و از جانب خدا پیام آورد که :   " ای رسول خدا آنچه…
  • عبدالله افراسیابی / معاون پرورشی دبیرستان های تهران

از میقات موسی تا غدیر مطلب ویژه

  وقتی به کنگره ی عظیم حج می نگریم و اجتماع متحدالشکل و از کثرت به وحدت گام یافته ی خلائق مومن و شیفته حق را در میقات و احرام و عرفات و مشعر و منی و سعی بین صفا و مروه مشاهده می کنیم با یک نگاه منسجمانه و پویا و ارگانیک و سلسله وار به یاد ابراهیم بت شکن و آن همت و اراده و جهاد و ایثار و هجرت…
با عنایت به دستورالعمل اجرایی سال جدید تحصیلی و ثبت نام فرزندان فرهنگیان در مدارس ( بخشنامه 24711 / 400  معاونت آموزش متوسطه ) به اين وسيله موارد ذيل را جهت اطلاع و تنوير افكار مسئولان محترم به عرض مي رساند : 1 ـ يكي از مطالبات درون سازماني همكاران فرهنگي « تحصيل رايگان فرزندان همكاران » مي باشد ، ليكن بخشنامه شهريه ثابت و هزينه كلاس هاي فوق برنامه به گونه…
به استحضار می رسانم اداره ی آموزش و پرورش کاشان با اطلاع از مصوبه ی مجلس درخصوص « غیرقانونی بودن واگذاری مدارس تحت عنوان مدارس حمایتی به بخش خصوصی » ،در یک اقدام کم نظیر و حتی بی نظیر تعدادی از مدارس ابتدایی این منطقه را به بخش خصوصی (تحت عنوان مدارس حمایتی) واگذار نموده که تعدادی از آن ها عبارتند از: " دبستان پسرانه ی سیدحاجی طباطبایی (دوره ی دوم) ،…
  • شهين‌دخت‌ميان‌دشتي / مسوول صفحه مدرسه «اعتماد»

خانواده حقوق محور و مدارس تكليف‌محور

  آموزش و پرورش رسمي وقتي آغاز مي‌شود كه هفت سال نخست عمر كودكان در خانواده و جامعه سپري شده است و طبق نظريه روانكاوان و رفتارگرايان بخش بزرگي از ساختمان شخصيت افراد در همان هفت سال نخست شكل مي‌گيرد بنابراين در اين بخش والدين نقش اساسي برعهده دارند. پس از سپردن كودكان به مدارس باز هم بيش از دوسوم زمان زندگي آنها خارج از مدارس و بيشتر در كنار والدين سپري…
" اگرچه این دانشگاه ( فرهنگیان) در ذیل وزارت آموزش و پرورش تعریف شده است و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالى باید همه ى پشتیبانى هاى ممکن را از این دانشگاه ها بکند.... (مقام معظم رهبری ) " سخن گفتن از مشکلات متعدد آموزشی و صنفی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان آن قدر تکرار شده که کمتر کسی است که از آنها اطلاع نداشته باشد، هرچند در این چندسال…
  • محمد داوري / فعال صنفي و مدني- كارشناس ارشد مديريت آموزشي

پرسش گري و پاسخ گويي و توازن حقوق و مسووليت‌ها

  « افراط در توجه به تكاليف در شرق موجب ناديده گرفتن حقوق افراد و افراط در توجه به حقوق باعث غفلت از تكاليف و مسووليت در غرب شده است.» اين گزاره از هر كسي باشد فرقي ندارد، چه گوينده آن يك فيلسوف و انديشمند غربي باشد يا يك انديشمند شرقي يا يك فرد عادي، چرا كه ما با گوينده آن كاري نداريم و با مصاديق اين گزاره هم كاري نداريم ما…

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور