صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی غیاث آبادی فراهانی/ دبیر هنرستان های ساوه - همکار صدای معلم

نامه ی یک فرهنگی به رئیس جمهور در شرایط پسا تحریم

 پیشنهادهای یک معلم به رئیس جمهور در مورد شرایط پساتحریم و وضعیت آموزش و پرورش و معلمان جناب دکتر روحانی عزیز رئیس جمهور محترم و محبوب ایران
با سلام
همگان واقفیم که طی دو سال و نیم گذشته با تلاش های شبانه روزی و قابل تقدیر شما رئیس جمهور محترم و وزارت امور خارجه و شخص دکتر ظریف عزیز و و موافقت رهبر معظم انقلاب ، علی رغم سنگ اندازی های مخالفان داخلی و خارجی ، بالاخره توافق هسته ای بین ایران و غرب صورت گرفت و  تحریم های ظالمانه در حال برداشته شدن است.
یکی دو ماه پیش طی پرسشنامه ای که در قالب پرسش مهر در برخی مدارس به دانش آموزان داده شد و از دانش آموزان و والدین آن ها خواسته شده بود که رئیس جمهور را در مورد اتخاذ راه کارهای اداره کشور در شرایط پسا تحریم راهنمایی کنند .


حال که هنوز بودجه ی سال آینده در مجلس مطرح نشده و فرصت باقی است به عنوان یک فرهنگی و پدر دو دانش آموز می خواهم مواردی چند را خدمت شما رئیس جمهور محترم و محبوب عرض کنم ( البته نیک می دانم که دولت مردان خودشان از کوله باری از تجربه و دانش اداره ی امور برخوردارند  ):


1- با توجه به آزاد شدن دارایی های توقیف شده که حدود سی میلیارد دلار می باشد و رفع تحریم های مختلف از لحاظ مالی دست دولت تا حدودی باز شده است ، انتظار می رود مطالبات عقب افتاده ی فرهنگیان شاغل و باز نشسته هرچه سریع تر پرداخت شود .


2- مدارس فرسوده و قدیمی که فضای پژمرده و ناراحت کننده ای دارند که لازم است هرچه سریع تر مرمت و بازسازی یا نوسازی شوند. امیدوارم در شرایط پسا تحریم ، بازسازی و نوسازی این مدارس در اولویت دولت قرار گیرد .


3- مدیران مدارس در طی چند سال گذشته ، با سرانه های ناچیز مدارس را با زحمت بسیار اداره کرده اند . اگر کمک اولیاء و افراد خیر نبود مدارس فلج بودند. پرداخت سرانه ی کافی به مدارس باعث می شود که کیفیت اداره مدرسه بهبود یابد .


4- فعالیت های پرورشی یکی از ارکان آموزش و پرورش می باشد که در سال های اخیر به دلیل کمبود بودجه این فعالیت ها خیلی سطحی و کم رنگ شده است . با اختصاص بودجه کافی به فعالیت های پرورشی (فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، اردو و گردش های علمی و تفریحی ...) مدارس باعث شادابی و جذابیت مدارس شوند.


5- همیشه فرهنگیان از نبودن عدالت در پرداخت حقوق و مزایا بین کارکنان دولت ناراحت و شاکی هستند . گاهی اوقات می بینیم در بین کارمندان ادارات و نهادهای دیگر به مناسبت های مذهبی و ملی پرداخت های قابل توجهی صورت می گیرد یا وام های مسکن و ... با سود پایین و مبالغ قابل توجه دریافت می کنند در حالی که برای فرهنگیان خبری از این موارد نیست .

حقوق مزایای دریافتی مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی و حاکمیتی را که با آموزش و پرورش مقایسه می کنیم بعضا تفاوت زیادی وجود دارد. این اختلاف در پرداخت حقوق و مزایای مدیران ارشد سازمان های دیگر دولتی با آموزش و پرورش معنادار تر است ؛ به طور مثال مدیر آموزش و پرورش یک شهرستان یا حتی استان با حدود بیست و چند سال تجربه و مدرک فوق لیسانس حدود سه میلیون دریافتی دارد در حالی که مدیران هم رتبه ی آن ها در ادرات دیگر خیلی بیش از این رقم ها دریافت می کنند.


5- انتظار می رود در شرایط پسا تحریم بعد از آموزش و پرورش بخش تولید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد . همان طور که خود واقفید شرکت های بسیاری با رکود دست و پنجه نرم می کنند . بسیاری از کارگران از کار بیکار شده اند ، کارگرانی هم که سر کار هستند به دلیل شرایط وخیم شرکت ها ماه ها حقوق شان عقب افتاده است .اختصاص تسهیلات بانکی با بهره ی کم می تواند به تولید آن ها رونق داده و باعث رونق تولید و اشتغال گردد.


6-  اصلاح نظام مالیاتی کشور باید در اولویت دولت قرار گیرد . حال که وضعیت قیمت نفت مناسب نیست دولت باید برای همیشه با جدیت و دقت فراوان نظام مالیاتی را اصلاح کند و اداره امور کشور را بر مبنای اخذ مالیات برنامه ریزی کند .از پول نفت فقط برای عمران و آبادی کشور استفاده شود .


7- توجه به محیط زیست و حل معضل آب آشامیدنی که در برخی استان ها که به مرحله حاد رسیده است ،باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .همچنین باز سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی داخل شهری و برون شهری می تواند برای جلو گیری از آلودگی هوا راه کار مناسبی باشد .


8-  پرهیز از هرگونه ولخرجی و اسراف در دستگاه های حاکمیتی و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی می تواند در خوش بینی شهروندان به نظام کمک کند .


9- در هر شرایطی سعی کنند بخشی از در آمد های ارزی کشور را به عنوان پشتوانه ی پول ملی حفظ نمایند تا در شرایط خاص دست دولت خالی نماند.


10- تکمیل پروژه های مسکن مهر و اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی برای اقشار کم در آمد و زوج های جوان


جناب دکتر روحانی عزیز به هر حال هرچه بود این چند سال تحریم سخت، گذشت . امیدواریم که با درایتی که نظام به خرج خواهد داد هیچ گاه دوباره چنین شرایطی بر کشور حاکم نگردد.


هرچند می دانیم در حال حاضر قیمت نفت به زیر سی دلار رسیده و اوضاع بر وفق مراد نیست ولی به هر حال جامعه ی فرهنگیان انتظار دارد در شرایط پسا تحریم ، آموزش و پرورش در اولویت نظام و دولت قرار گیرد .
در پایان امیدوارم در آینده با تدبیر دولت مردان و همه ی ارکان حکومت و اعتماد به مردم ، با اتخاذ سیاست خارجی توام با تنش زدایی در جهان و منطقه ،ایران عزیز روز به روز پیشرفت کرده و آینده ای بهتر در انتظار باشد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 01 اسفند 1394 14:52 خوانده شده: 2160 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +19 0 --
بازنشسته فرهنگي ٩٣ 1394/12/01 - 16:31
به نظر شما با اين دست نوشته ها و فهرست بندي مطالب كسي هست كه اعتنا كند با اينكه همه واقفيم كه تمام مطالب را مسئولين مي دانند و كسي نسبت به انجام اين اقدامات خود را مسئول نمي داند ما بازنشسته هاي سال ٩٣ هنوز منتظر پاداش خود هستيم كه فقط وعده آن داده شده .
پاسخ + +22 0 --
روحانی 1394/12/01 - 16:34
فرهنگیان عزیز من شما را با عملیات گازانبری دور میزنم...
خخخخخخ
پاسخ + +13 0 --
ناصر 1394/12/01 - 16:53
واقعا همه ما معلما ساده ایم با این حرفا و با این وزیر همیشه خواب مشکل ما حل نخواهد شد . ی کم فکر کنید چند نمونه. وزیر از اولی که اومد چیا گفت . تیم اقتصادی. یکسال گفت افزایش حقوق معلمای ابتدایی که حقشون بود میخواست با منت بده که هنوزم درست اجرا شد. روز بدون کیف و کفش. دروغ بزرگ رتبه بندی که اقایان وزیر و معاونانش از 160تا 600اعلام کرده بودن اقای وزیرم اومدگفت 300تا800که اخرشم شد 80تا 400به خیلی ها هم تعلق نگرفت جای خود به منی هم که 80هزار گرفت چند ماهه شدم ارشد اما حکم منو نزدن میگن سایت بسته شده یعنی افزایشی نداشتم اون افزایش مال رتبه ارشدم بوده . دست وزیر فعال ما درد نکنه که به برکت حضور او طبقه ی تشویقی ما هم لغو شده. و اخرش اینکه اقای وزیر و معاوناش از کمک هزینه رفاهی در چهار مرحله تا عید خبر دادن ک...دروغ تا حه حدی ....
پاسخ + +15 0 --
معلم 1394/12/01 - 18:10
جواب افای روحانی:امر دیگه ای باشه؟
پاسخ + +13 0 --
فرهنگی 1394/12/01 - 18:42
مگه میشه مگه داریم ! در عصر اطلاعات بسر می بریم وامروزه دنیا به دهکده تشبیه می شود که همه ساکنین آن از اوضاع زندگی هم با خبرند پس قلم فرسایی است ،که هر روز از اختلاف دریافتی بین کار کنان دولت یا بهتر بگویم فاصله وشکاف طبقاتی بنویسیم . مخلص کلام نمی خواهند قشر فهیم جامعه زندگی در خور شان داشته باشند . و گرنه ، در خانه اگر کس است یک حرف بس است !
پاسخ + +10 0 --
معلم 1394/12/01 - 18:57
حذف طبقه تشویقی . عدم اعمال رتبه و طبقه استحقاقی و مسدود کردن آن.کاهش سنوات حق التدریس معلمان همه در راستای فشار بر معلمان و ازبین بردن انگیزه ها و صرفه جویی آقایان در آموزش و پرورش مصرفیست..!!!
پاسخ + +10 0 --
احمد 1394/12/01 - 18:58
یکی به داد معلم ها یی که بیماری دارند وماهانه چقدر خرج داروهای گران قیمت می کنن برسه
پاسخ + +7 0 --
احمد 1394/12/01 - 20:34
خواهشا پیگیری کنید چرا جواب بازنشسته گی پیش از موعد آموزش و پرورش شهریور نودوچهار اجرا نمیشه
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/12/01 - 20:50
اقای روحانی فکر نمیکنیدکلید قفل آموزش و پرورش را گم کرده اید؟؟؟
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/12/01 - 21:04
حتما اعمال خواهد شدچشم چه خوب شد یادآوری کردید......!
پاسخ + +9 0 --
رضا 1394/12/01 - 22:31
شمارو اگه منع نکنن بلاتشبیه مثل…ادعای مدیریت جهانی می کنین البته به حرف وگرنه مشکل اصلی که نداشتن مرد عمله همچنان پابرجاست!
پاسخ + +9 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1394/12/01 - 22:50
عزت نفس معلم راهیچ کس حق نداردلگدکوب وپایمال کندمگر...
پاسخ + +3 0 --
احمد 1394/12/02 - 09:34
بذارید کلیدش رو پیداکنه بعدا" اگه فرصتی شد به معلم هم خواهد رسید .مشکل معلم مسئولین وهیئت دولت است نه کس دیگه ای .وسنگ اندازی هم از سوی ایناست مگه اشل حقوقی رو نمیدونند ودریافتی سایر ادارات خبر ندارند؟
پس چرا بچه هیچ کدومشون معلم نشده -معلومه حقوق شش هفت میلیونی رو ول میکنند میاند 1میلیون حقوق بگیرند.
پاسخ + 0 0 --
بابک 1394/12/03 - 21:59
با احمد موافقم . احسنت
پاسخ + 0 0 --
ماحمود 1394/12/03 - 22:00
حق التدریس شش ماه اول 94 مونده رو دستشون . غیاث آبادی هم چه افکاری در سر پرورونده .
پاسخ + 0 0 --
غیاث 1394/12/07 - 10:16
همکار محترم حرف بنده در بند 1 هم همین است که حق التدریس های عقب افتاده را هرچه زودتر پرداخت کنند
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/12/02 - 14:39
دانش آموز گستاخ با بنده درگیر شده طلبکار هم هست و اداره طرف دانش آموز را میگیرد
پاسخ + +2 0 --
خواننده 1394/12/03 - 00:04
فعلا که شرایط پسا تحریم فقط,چار واحد برا تدریس,رو دست معلما گذاشته..
مگه اقایون کر و کورند که تا حالا این همه اعتراضو نشنیده باشن؟میدونن اما نمیخوان و نمیتونن کاری بکنن
پاسخ + +1 -1 --
بابک 1394/12/03 - 21:58
غیاث آبالدی جان ، معلم کیلویی چنده !!! بهتره به فکر مخارج ایام خجسته ی نوروز باشی . دلت خوشه ها

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور