صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرشید محمودی اسفندقه / دبیر جمعیت فرهنگیان فردا (ایران)

اعتراض به وضعیت برخورد با دانشجو معلمان و کسر از حقوق آنها

وزارت آموزش و پرورش دانشجو معلمان را فریب می دهد / کسر از حقوق دانشجو معلمان غیرقانونی است / نگاه و برخورد وزارت با دانشجو معلمان نگاهی متناقض و توام با تبعیض است /

مشکلات دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان  طبق قانون استخدام و قوانین داخلی وزارت آموزش و پرورش ، نیروهایی که جذب این وزارت می شوند به عنوان معلم و دبیر به غیر از پایه حقوق و ردیف استخدامی بنا بر نوع وضعیت همکاری و به کار گیری ، در پاداش و مزایای عمومی مانند دیگران سهم می برند و به مساوات دیگران از پاداش و عیدی بهره مندند .


همان گونه که مستحضرید دانشگاه فرهنگیان با جذب دانشجو معلمان و آموزش آنان و نیز استخدام آنان در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم وظیفه جذب و آموزش و تحویل معلم را به سیستم آموزشی کشور دارد .


این دانشجویان با استخدام آزمایشی و سپس رسمی ، به فعالیت در سیستم آموزشی می پردازند .

برای این دانشجو معلمان بنا بر مدرک و سابقه کار آنها حکم و پایه حقوقی معادل ۵۲۲۸۰۰ریال در نظر گرفته شده و طبق قانون از تمام مزایای یک فرد کارمند برخوردار می باشند اعم از بیمه ، حقوق ، مرخصی ، وام ضروری ، صندوق های فرهنگیان و فروشگاه فرهنگیان.

اما وزارت آموزش و پرورش رفتار و برخوردی دوگانه و گاها متناقض توام با تبعیض را با این آینده سازان کشور را در پیش داشته و بدان پافشاری می کند .

برای مثال هنگامی که صحبت از حقوق و مزایا می شود ، وزارت با گفتن و در پیش کشیدن اصل مساوات و قانون مندی بر نگاه یکسان به این قشر نوپا تاکید می کند و به پرداخت بر اساس حق و نیز روزهای کاری و قانون اصرار دارند ؛ اما این فقط در حرف است و هنگامی که صحبت از عمل می شود وزارت و شخص وزیر به عنوان فرد اصلی و بازیگردان ، رفتاری دیگر را در پیش گرفته و با کسرهای غیرقانونی و خلاف عرف و شرع و اخلاق عملا به فریب دادن دانشجو معلمان می پردازد  و نیز بحث نداشتن فعالیت تدریسی را پیش می کشند.
یا این که دانشجو معلمان را در نطق ها و سخنرانی ها و مصاحبه های خود برای خوش آمد گویی مردمان و جامعه و مظلوم نمایی و حق نمایی مانند سایر معلمان محسوب کرده اما زمانی که همین دانشجو معلم بر اساس همین مساوات و حقوق قانونی خود تقاضای مساعده و یا وامی را می کند آن را به دلیل دانشجو بودن می پیچانند و از دادن ان طفره می روند یا گاها حق عائله و اولاد و تاهل را برای آنان لحاظ نمی کنند.

و از همه بدتر که نشان فریب بزرگ آموزش و پرورش و وزیر به دانشجو معلمان و تازه واردان جامعه آموزش است ، ندادن حقوق دانشجو معلمان است و این که حقوق ورودی های ۹۱و ۹۲دانشگاه فرهنگیان به زیر ۱۰هزارتومان می رسد و بالاترین حقوق نیز به ۱۸۰۰۰۰تومان می رسد  و حتی فیش حقوقی دانشجو معلمان  به ۲۵۰۰۰ریال نیز رسیده است .


اما این مربوط به یک ماه یا دوماه نیست بلکه از ماه سوم ورود و دریافت حقوق دانشجو معلمان از سال ۹۲این رویه شروع شد و جالب این است که هیچ پاسخ قانونی و مستند و مستدلی را نیز مسوولان ارائه نمی دهند.


و  در پاسخ دانشجویان تنها با این استدلال که شما دانشجو هستید .... از دادن پاسخ امتناع می کنند.

لیکن دلیل چیز دیگریست وآن این است که عملا وزارت آموزش و پرورش کارمندان خود و جامعه را فریب می دهد و با کسر و ندادن حقوق دانشجو معلمان منابع جدیدی را تامین می کند تا خرج ساخت مدارس لوکس و اجاره به بخش خصوصی دهد.

این کار وزارت مانند داستان پدر خسیسی است که پولی را ماهیانه به فرزند خود می دهد با سلام و صلوات و منت و بوق و کرنا و سپس آن پول را از دست فرزند خود می گیرد و می گوید این برای خرج خوراک و پوشاک و ... یعنی هم ماهیانه را به فرزند داده هم دوباره پول خرج را از او گرفته است  و این که پول را از این جیب خود به آن جیب می گذارد !

اگر به فیش حقوقی دانشجو معلمان توجه کنیم می بینیم که مبلغی را حدود ۳۶۰۰۰۰تومان بابت هزینه های دانشگاه کسر می کنند و مبلغی را نیز به خاطر بیمه ، مبلغی  کمک به انصار الحسین ، مبلغی را به سهم بازنشستگی , و ... در آخر جمع کسورات مبلغی را در حدود ۹۹درصد کل حقوق که معادل ۵۲۲۸۰۰ تومان است می شود.

اما :

اولا این کسر از حقوق کاری غیر قانونی است و اگر به قانون رجوع کنیم این امر را می یابیم مثلا :
شیوه کسر از حقوق دانشجوها در ضدیت با قانون « متعهدین خدمت » و « اساسنامه دانشگاه »است برای مثال دانشجویی که حتی یک لیوان آب هم نمی خورد از دانشگاه و هیچ گونه بار و هزینه مالی درست نمی کند برای دانشگاه با استناد به بخش نامه «تردد به شماره ۵۰۰۰۰/۴۳۷۰/۵۰۰» در تاریخ ۱۵آبان ۹۲ نباید هیچ گونه هزینه ای پرداخت کند یا در فصل تابستان که دانشجو تعطیل است چگونه بارمالی ایجاد می کند که باید کسر حقوق شود ؟

این کسر هزینه با استناد به ماده ۶ قانون متعهدین خدمت مصوب سال ۶۹ انجام و از این ماده سوءاستفاده و تفسیر به رای انجام می پذیرد به نفع وزارت تا توجیهی برای تامین هزینه ها پیدا کنند ،اما این مشکلات فراوانی دارد که از جمله به صلاحیت تفسیر نداشتن این قانون است و تفسیری نابه جا و خلاف که صحت این موضوع را می شود از مجلس جویا شد و نیز مگر می شود که این خطا سهوی اتفاق بیافتد و حتما به عمد است و تفسیر به نفع اگاهانه این قانون که خلاف است.
یا ماده ۹ و ۱۱۹ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که کسر هزینه از حقوق دانشجو معلمان و استفاده به عنوان منبع مالی را غیرقانونی می کند.

این مساله این جور توجیه می یابد که وزارت هیچ دیواری کوتاه تر از دیوار دانشجو معلمان را پیدا نکرده و این که با اهرم حراست و گزینش و این که هنوز شما راه زیادی دارید تا رسمی شدن مانع از اعتراض دانشجو معلمان می شود !

شما خود بنگرید !

تنها دلیل انتخاب این دانشگاه آن هم توسط نخبگان و افرادی که بالاترین رتبه های کنکور را دارند جز بورسیه و تضمین شغل چیز دیگری نبوده وگرنه دلیلی وجود نداشته که رتبه تک رقمی کنکور ما بیاید برود در یک ساختمان دو طبقه و در زیر زمین نمور و سرد و بدون حتی ابتدایی ترین امکانات بدوی رفاهی در دانشگاه فرهنگیان کاشان سر کند؛ دلیل همین حداقل حقوق بوده که گره از مشکلات دانشجو معلمان بگشاید ، دانشجویی که بر همین اساس متاهل شده حال چگونه خرج زندگی خود را دهد ؟


نه حقوق به ما می دهند ، نه وام رفاهی یا گره گشایی می دهند ، نه خدمات وزارت به ما تعلق می گیرد ...

خوب گناه ما چیست ؟

وزارت آموزش و پرورش ما را فریب داد و این مساله را ما از آنجا فریب می دانیم که حتی کمترین خدماتی هم نیز ما از دانشگاه استفاده نمی کنیم و اصلا کیفیت ندارد خدمات حداقلی دانشگاه اما مانند پردیس های بین المللی کیش هزینه را محاسبه و طلب می کنند !

حتی اگر به فرض این که خدمات را درست و با کیفیت بدهند چرا نمی گذارند که مانند بورسیه های سایر نهادها ما هم هنگامی که به سر کار رفتیم و پایه حقوق ما بالا رفت به تقسیط این بدهی را کسر کنند ؟ آن وقت هیچ فشاری هم به ۵۰/۰۰۰ دانشجو معلم نمی آید و در ابتدایی ترین کارهای خود نمی ماندند.

وزارت آموزش و پرورش و مسئولان عالی رتبه فراموش کردند که معلم سازنده جامعه است و معلمی که در کرایه تاکسی خود درمانده باشد جامعه ای خوب را نخواهد ساخت.

و مساله مهمتر از تامین معیشت این است که کاری خلاف قانون صورت می گیرد و چگونه وزارتی که قانون مندی را به جامعه می آموزد خود از قانون تخطی می کند ؟


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 24 بهمن 1394 14:55 خوانده شده: 13093 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 -63 --
رسمی آموزش و پرورش 1394/11/24 - 15:49
دوست عزیز اون 45 درصد بابت خوردوخوراک و اسکان شبانه روزی و استفاده از امکانات از شما کسر میشه.
برو خداروشکر کن که هم از خدمت سربازی معاف شدید هم حقوق دانشجویی می گیرید و دستتون جلوی پدرمادرتون دراز نیست.
ناشکری نکنید
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم ٩١ 1394/11/24 - 17:25
دوست عزيز نيمه محترم شما مثل اينكه متنو نخوندين.
امثال ما كه حتي آب آشاميدني مركز رو استفاده نميكنيم و آي معدني ميخريم چرا بايد ٤٥ درصد ازمون كسر بشه.
ما كجا اسكان شبانه روزي داشتيم اونجا؟؟ از كدوم امكاناتش استفاده كرديم؟؟؟
بحاي كمك كردن اومدين اينجا منت ميذارين سرمون؟؟
پاسخ + 0 0 --
1 1394/11/24 - 17:48
دوست عزیز چه دلیل خوبی دارید شما
حتما با این دلایل دانش آموزانتون رو هم تربیت می کنید

اون دانشجوی دختری که سربازی نداره آیا از این لطف شما بهره می بره؟
آیا اون دانشجویی که از امکانات خوابگاه و خوراک دانشگاه هیچ بهره ای نمیبره (متاهل هست یا در خانه پدر) از این لطف شما بهره ای می بره؟
آیا دانشجو و دانشگاهی که تابستان تعطیل هستند از لطف شما بهره ای می برند؟

لطفا انقدر این دانشجویان را از کرم خود بهره مند نسازید

واقعا جای تاسف داره که چنین دیدگاهی دارید
پاسخ + 0 0 --
فریبرز 1394/11/24 - 18:10
سلام همکار گرامی. البته به جای همه ی اینها تعهد خدمت می گیرند که این تعهد خدمت می تواند در روستاهای بسیار دورافتاده و صعب العبور باشد. یکی از مواردی که در قبالش تعهد خدمت می گیرند همین حقوقی است که ماهیانه می دهند و همین آموزش رایگان. اگر حقوق را نصفه نیمه و اینطور که این دوست عزیز می گوید پرداخت می کنند پس این همه سال تعهد خدمت گرفتنشان برای چیست؟ فقط برای معافیت سربازی؟ :)
این عزیزان اگر در آموزش و پرورش هم استخدام نمی شدند بالاخره مثل بقیه مردم کار و زندگی مخصوص خودشان را راه می انداختند و معمولی زندگی می کردند.
این که سربازی ندارند و حقوق ناچیزی هم می گیرند دلیل نمی شود چشمشان را به روی فریبکاری آموزش و پرورش ببندند. این بلایی است که به سر همه ی ما معلمان از دوران دانشجویی آمده و الان هم به روش های مختلف مبالغی از ما کسر می کنند. مثل همین حقوق ماه اول و ....
ما که ساکت بودیم و هیچ نگفتیم
حداقل نسل جدید معلمان شاید بتوانند حق خود را بگیرند.
بگذاریم حرف بزنند....
پاسخ + 0 0 --
91 1394/11/24 - 18:46
کسی که نه غذایی میخوره و نه از خوابگاهی استفاده میکنه چرا باید 25درصد از حقوقشو کم کنن.شما عزیزم مثل اینکه هنوز پات رو هم تو این دانشگاه نزاشتی ببینی اینجا چ خبره نیومدی ببینی ک بابا اینجا چیزی ب عنوان خدمات و امکانات وجود نداره.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/01/19 - 09:19
شما وقت بیرون نشستید و میگید خوبه دیگه از سربازی راحت شدیدو تازه حقوقم میگیرید ....
وضع بعضی از دانشجوهایی که به اعتماد همین حقوق ازدواج کردنو الان مجبور تا ۷ صبح برن سر کار که بتونن خرجشونو دربیارن خیلی بده تازه هر روز هم که یه قانون جدید میاد ما باید به اون عمل کنیم مثل همین آزمون جامع
پاسخ + 0 0 --
خودم معلمم 1395/01/19 - 10:18
آخه ....خجالت بکش...... اگه بهت ماهی 150 بدن نه تنها دستت دراز نمیشه بلکه...
امثال شماست که ...
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/01/19 - 11:47
من فقط یه سوال میکنم ازت:
تاحالا بچه خودت دوشب تو اتاق سرد خوابیده و تب و لرز کرده؟
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/01/20 - 10:28
عزیزم خیلی از این دانشجو معلم ها رتبه های عالی داشتن و دستگاه های دولتی دیگه مث ارتش سپاه و دستگاه قضا منتشون رو داشته اما به عشق معلم شدن اومدن تو این دانشگاه من انصرافی رشته مراقبت پرواز دانشگاه افسری بودم هم دوره ای های من الان سردوشی گرفتن و حقوق کامل میگیرن و هیچوقت هم هیچ کسر حقوقی نداشتن من اگ امدم بخاطر خودم امدم منت سر اموزش پرورش گذاشتم و امدم و عاشق معلم شدن هستم حالا شما خودت بزور پارتی و کلی التماس وارد اموزش پرورش شدی و به این خفت و خاری راضی هستی بحثش جداس
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/01/20 - 10:31
مدیر جون نظر منو تایید کن ک حرف حق رو گفتم اینایی ک ب کسر حقوق واین توهین ها راضی هستن بزور پارتی و التماس اومدن هیچکدوم لیاقت معلم شدن رو ندارن چون خودشونم میدونن ک بی عرضه هستن و اگ رابطه نداشتن امکان نداشت وارد این راه مقدس بشن اینا اینده مملکت رو نابود میکنن تایید کن شاید از خاب غفلت بیدار بشن
پاسخ + 0 0 --
یک دانشجو معلم 1395/01/20 - 11:42
وقتی شرایط دانشگاهو نمیدونید لطفا اظهارنظر نکنید
پاسخ + 0 0 --
کاظم مرتضوی 1396/01/17 - 19:52
دوست گرامی مثل اینکه از اصل موضوع به دوری اصلا یه نگاهی به دانشگاه های دیگر بنداز شما ماهی 50 تومن واسه بهترین غذا می دید ولی ما چی ماهی 135 تومن اونم با منت هزارتای دیگه پول خوابگاه هم ک 120 تومن ماهی است درسته اینها رو خودشون میدن ولی داداش اینو توجه کن که رتبه ی بنده وامسال ما زیر 1000 است رتبه 196-127-220-780-374-
اینا کافی نیست
پاسخ + 0 0 --
مهران 1396/07/04 - 16:01
دوست عزیز اولا که اون سربازی که میفرمایید باید در ازاش دوسال سرباز معلم باشیم اونم تو دورترین روستاها با چندرغاز .بعدش شما شرایط این دانشگاهو دیدین؟ اصلا بهش اسم دانشگاهو هم نمیشه نسبت داد غذای مضخرف ،قوانین مسخره مثل اینکه اینجا کره شمالیه نه دانشگاه ،ما هیچی اینجا نداریم اگرم تو این دانشگاهیم بخاطر اینه که درس خوندیم کنکور دادیم .کسی بهمون چیزی نبخشیده ما بدستش اووردیم خدارو هم شاکریم ولی هیچ بنده ای نباید ظلمو بپیذیره ...گفتم که متوجه بشید ما اگه سربازی نریم اینجا چندین نوع بیماری روحی میگیریم . و دوما شما متنو درست نخوندین که ما عید میریم خونه و اینا میان تو اتاقامون که بخاطرش پول میدیم مسافر اسکان میدن بعدش از حقوق ما هم بخاطر غذای مضخرفی که نخوردیم کم میکنن مشکل اینه .یکی که اعتراض میکنه شما سریع نپرید و نگین ناشکری نکنید .اعراض رو با ناشکری اشتباه نگیرید
.طغیان در برابر ظلمو ناشکری ننامید
پاسخ + 0 0 --
احمد 1399/08/20 - 23:23
سلام.خیلی خیلی خیلی با نظر شما مخالفم.ما نه از امکانات دانشگاه استفاده میکنیم.نه از خورد و خوراک و نه از اسکان شبانه روزی.پس کاملا فکر کنین و سپس نظر بدین نه اینکه یکه به قاضی برین.چرا تو این ایام کرونایی باید هزینه های مراکز استیجاری دانشگاه و هزینه های جاری دانشگاه رو از حقوق ما بدن؟!؟!؟!؟!؟!
پاسخ + +27 -3 --
ناصر 1394/11/24 - 16:22
هر چی قانون میگه باید پایبند بود این اقا ناشکر نیست اما قانون باید اجرا شود. مگه خود شما و من به قانون خدمات کشوری که برای همه اجرا میشه برا فرهنگیان اجرا نمیشه معترض نیستیم؟؟
پاسخ + +28 -7 --
دانشجو معلم 1394/11/24 - 17:26
خدمت اون رسمی آموزش و پرورش عرض می کنم که اصلا متنو به خوبی نخونده و قضاوت می کنه با وجود امثال معلمان رسمی مثل این افراد آموزش کشور نه تنها راهی به جلو نداره بلکه در بستری از تحجر و بیماری قرار می گیره و مثل یک سرطان به زودی کارش یکسره خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/24 - 21:13
دانشجویان عزیز خیلی باید صبر داشته باشید کسی که مینویسه رسمی و آمو... معلومه که از این قشر نیست میخاد چکار کنه زود قضاوت نکنید
پاسخ + +9 -35 --
ناشناس 1394/11/24 - 17:53
عزیزمن شمادانشجوهستیدخوابگاه رایگان؛غذارایگان؛تحصیل رایگان؛سربازی معاف حالاانتظارداریدحقوق مکفی هم بگیریدماکه 30سال داریم خدمت میکنیم تازه داریم 2میلیون حقوق میگیریم چطورموقع گزینش اولیه برای پذیرش التماس میکردی
پاسخ + 0 0 --
91 1394/11/24 - 18:55
همکاری محترمی ک سی سال خمدت کردی اینجا هیچی مجانی نیست من نخوابگاه استفاده میکنم و ن غذایی میخورم ولی این ماه 72ریال ب من دادن.ما داریم اینجا هزینه چند برابر دانشگاه ازاد رو میدیم ولی داریم از خدمات ی پادگان مرزی استفاده میکنیم.درضمن موقع گزینش یادم نمیاد کسی التماس کرده باشه. ب ولله اگه بر گردم ب چهار سه سال پیش هرگز این دانشگاه رو انتخاب نمیکردم
پاسخ + 0 0 --
دبیر شهریاری 1394/11/24 - 19:01
سلام. همکار عزیز لطفا با تنگ نظری نگاه نکنید به قضیه. اگر ایشان حقوق مکفی بگیرند چیزی از من و شمای دبیر رسمی کم می شود ! البته من شک دارم اصلا شما دبیر باشید. الان اکثر بچه های با رتبه ی عالی می روند دانشگاه فرهنگیان. من خودم در بهترین مدرسه دولتی شهرمان درس می دهم و هر سال حداقل 5 دانش آموزم با رتبه زیر 1000 و حتی زیر 500 دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می کنند فقط به خاطر تضمین شغلی و کمک هزینه دوره تحصیل. آ.پ زور میگه خب. وقتی کسی از امکانات شبانه روزی استفاده نکرده چرا باید حقوقش کم بشه ؟ حتی در تعطیلات 3 ماهه تابستان. شما باید این جوانان را تشویق کنید تا فردا به دبیران محافظه کار امروزی تبدیل نشوند ک جرات اعتراض به پایمال شدن حقوق خود را ندارند و فقط حسرت حقوق بانکی ها و پزشکان و .... غیره را می خورند ! آنهم فقط در دفتر دبیران و جدیدا در فضای مجازی . احسنت به این دانشجو معلم شجاع و سایر جوانان عدالت طلب و حق جو.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/24 - 19:14
تازه متوجه می شوم که چرا معلما قشر بدبخت جامعه هستند
ورودی های دانشگاه فرهنگیان همه اشون بارتبه های برتر وارد این دانشگاه شدند و ما التماس کسی رو نکردیم و نه خواهیم کرد
و حتی این رو بدونید که یکی از دانشجو های نخبه ما در اعتراض به این سیستم مزخرف آموزش و پرورش انصراف داد و آقایون ککشونم نگزید
اون چیزی که شما شنیدید مثل آواز طبلی است که از دور خوش است
و اما یک نصیحت به تمام معلم ها و از جمله خودم
شما اگر کوزه گر نیستید کوزه هم نشکنید
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/01/19 - 11:49
مطمعن هستید که خوابگاه و غذا رایگانه؟!!!
در ضمن این برخوردی که از مسعولین دانشگاه میبینیم از سربازی هم بدتره.
جوری میگی سربازی که انگار سربازی قدیمه الان خدمت شده خونه خاله
پاسخ + +23 0 --
دانشجو معلم 1394/11/24 - 21:25
سلام
من همه نظرات را خواندم باید بگم تقریبا همش صحیح است. حالا جالب اینجاست که دربعضی پردیسها برا اینکه به بهانه ای به دانشجو خوابگاه ندهند قانون گذاشتن برا اینکه بتونی از خوابگاه استفاده کنی باید حداقل سه شب تو خوابگاه بخوابی که بتونی خوابگاه داشته در غیر این صورت باید فرم روزانه شدن را پر کنی و همون 45 درصد هم ازت کسر میشه و وقتی میری میگی چرا میگن قانون و بخشنامه از تهرانه و باید بهش عمل کنید. البته خوابگاه که نه پادگان نظامی فلان ساعت باید بری حضور و غیاب فلان ساعت به بعد حق خروج نداری حق اینکه مهمان ببری نداری. میگن 45 درصد پول غذا و خوابگاست حالا جالب اینجاست که پول غذا را ازت میگیرن ولی برای اینکه بتونی از غذای دانشگاه استفاده کنی دو روز قبلش باید بری رزرو کنی و اگه رزرو نکنی بهت غذا نمیدن و اگه بخوای باید تا پایان زمان غذا دادن صبرکنی اگه غذا زیاد اومد با هزار منت بهت میدن البته اونم نه همه غذاها بعضی از غذاها مثل استانبولی پلو عدس پلو که زیاده اگه کباب یا جوجه کباب باشه قبل از اینکه زمان تموم بشه غذا تموم میشه و اصلا زیاد نمیاد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/12/18 - 22:07
التماس؟! متاسفم
پاسخ + +27 0 --
ایوب 1394/11/24 - 22:51
به نظر من در دانشجو معلمان در این کشور خيلى ظلم می شه در هيچ کشورى مثل ایران درحق معلمان ظلم نمی شه
پاسخ + +15 0 --
ورودی 93 1394/11/24 - 22:53
باسلام بله دوستان درست عرض می کنند وقتی یک دبیر این گونه میگوید که من اندی سال سابقه دارم و دو ملیون میگیرم و برید خدا را شکر کنید دیگه واقعا جرات را از بقیه برای اعتراض میگیرد حالا ما ورودی های 93 که کلی بدبختی کشیدیم تا حکم بزنن حالا ام که زدن کله یک سال معوقه هامون رفت به باد هوا حالا اینا همه به کنار این قدر کسر حقوقا کجای دلمون بگذاریم واقعا نمیدونم چی بگم شاید گذر زمان جواب سوال ها باشد!!!!؟
پاسخ + +21 0 --
سراج 1394/11/25 - 02:51
من یکی از اقوام نزدیکم با رتبه 300 وارد دانشگاه فرهنگیان شد. خودم معلم بودم و گفتم این کار را نکن. چون تنها با 700 تومان در سال 91 بازنشسته شدم بدلیل مشکل قلبی. با لیسانس!! البته خیلی ها این را باور نمی کنند. تازه معلم چند بار معلم نمونه ناحیه و استان هم شده ام. با 100 تقدیرنامه و... گفتم معلم نشو. برو دکترایت را بگیر و استاد دانشگاه بشو. ولی بخاطر مشکلات مادی مجبور شد. الان نه تنها این مشکل را به همراه دارد بلکه دانشگاه برای او یک دبیرستان بزرگ است. از سواد اساتید راضی نیست. از منت گذاشتن ها و... متاسفم واقعا. در این آموزش و پرورش نابود شدیم رفت...
پاسخ + +21 0 --
دبير رياضي 1394/11/25 - 08:26
نظر كساني نادرست است كه طرف ظالم را بگيرند . از حقوق دانشجويان ظالمانه كسر مي گردد . بي عرضه گي آقايان در جذب بودجه از منابع ملي متمايل شده است به سمت چپاول دريافتي دانشجويان .
دانشجويان دانشگاه فرهنگيان حرف شما 100 درصد درست است و بدانيد بساط ظلم پابرجا نخواهد ماند .
پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود : « الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/25 - 17:37
سلام خدمت همکاران فهیم
حق بادانشجو معلمان است من خودم دبیری بودم در سال 78 قبول شدم حداقل دانشگاه درست حسابی رفتیم فقط آن زمان هزینه خوابگاه را هر ترم نقد میگرفتند تا دیون نشود همین دیگر هیچ دریافتی نبود گرچه حکمی که میزدندبسیار کم بود ولی بجز کسورات دست درازی به بقیه اش نمی کردند گرچه مثل پول توجیبی بود حالا آمده اند دبیرستان راه انداخته اند مثل قرون وسطی تفتیش عقاید میکنند و از یک عده افراد خاص استفاده میکنند چرا باید دانشجو راعقده ای بار بیاورند تا وقتی سر کار آمدند تازه بفهمند کجا بودند و کجا آمدند و چه پایانی در انتظارشان است حال که آسایشی ندارند وقتی برای حدود 20سال (انتقالی نیروی ابتدایی به محل دلخواه در استان ما بیشاز 20 سال است کسانی میشناسم سال25 ولی به محل زندگیشان منتقل نشده اند متوسطه و راهنمایی بالای 15 سال)به بدترین جاها با کمترین فرهنگها رفتند دیگر چه میشود
و این رابدانید ازهمکاران (حدود 80 درصد)کسانی مسول (در اداره منطقه یا ناحیه یا استان یا وزارت) می شوند که توانایی کار در کلاس را ندارند پس شما را تا آخر خدمت درک نخواهند کرد وگرنه کلاس میرفتند
پاسخ + +8 -13 --
رسمی آموزش و پرورش 1394/11/25 - 09:45
شما دانشگاهی را انتخاب کردید که شبانه روزی بودن از شرایط اصلی اون هست حالا شما شرایط را به میل خودتان عوض می کنید تقصیر کیه؟
انشالله مشکلتون حل بشه
ولی غیر از اینجا کجارو سراغ دارید که تضمین شغلی به شما بده؟
بازم تاکید می کنم به وضع اشتغال جوانان نگاه کنید و خدارو شاکر باشید
ممنون
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/25 - 17:40
ای رسمی آموزش پرورش ،افرادی مانند شما هستند که اگر توی سرتان هم بزنند میگوید خوب است که سر رانبریدند. قانون باید طوری باشد که تمام جوانب سنجیده شده باشد.
اه
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/11/26 - 01:45
همکار گرامی طبق قانون فقط باید طبق دیگر دانشگاههای دولتی کسر کنند ولی نیمی از حکم را کسرمیکنند . حدود 2 میلیون از پول دانشجو را هر ترم برمیدارند .
همین روحیه بد معلمان باعث شده مدام از ما سوء استفاده کنند 1- بیمه میکنند خدمات نمیدهند ! 2- مقرری ماه اول را چند بار کم میکنند 3- اضافه تدریس و پاداش پایان خدمت که حق مسلم هرکارمندی است را 17 ماه معطل کرده اند و حق بازنشسته عزیز را خورده اند 4- تمام دوره های ضمن خدمت را پولی برگزار کرده اند درحالی که سازمانهای دیگر بایت دوره حق ماموریت با کارمند خود میدهند 5- ادامه تحصیل را ممنوع کردند 6- و ... همچنان ادامه دارد .. با این روش روزی میشود که حقوق هم هر 4 ماه پرداخت میکنند !!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/04/12 - 08:43
همش همین میگن شاکر باشید تو این وضع بد اقتصادی با ۱ میلیون و دویست تومن حقوق که نصفش میره واسه قسط کی میتونه زندگی کنه معلمی که تا ظهر سر کاره عصر دور مسافر کشی هس آیا شان معلم رعایت میشه من خودم با رتبه خوب اومدم اینجا و الان کاملا پشیمانم ماهی ۲۰۰ میدن بعدم کلی منت میزارن خب بابا ندین تازه یه مسئولی میگفت شما با این حقوقتون ۴ نفر رو کپر نشین کردین . نمیدونم واقعا
پاسخ + +8 -13 --
رسمی آموزش و پرورش 1394/11/25 - 09:48
حتی دوستانی که رتبه زیر 1000 دارند واقعا در کدام دانشگاه به اونها تضمین شغلی میدن؟ شریف؟ تهران؟ امیرکبیر؟
قدر دانشگاه فرهنگیان را با تمام فرارونشیبش بدانید
من ضعفها را قبول دارم اما واقع گرا باشیم
ممنون
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/25 - 17:45
با خودت بقیه را مقایسه نکن تو از جمله افرادی بودی که همیشه آشنا و رفیق داشتی همیشه یه پست راحت برات زدند سرپرست کارگاه ،سرپرست بخش ،مسول آزمایشگاه ،مسول پژوهشسرا و.... تا حالا هم کلاس نرفتی همیشه از زیر کارها در رفته ای چند سال دفتر نشین بوده ای کار برا شما همیشه بوده برا خیلی ها نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/25 - 23:27
البته من با نظر شما درمورد سرپرستان کارگاه بخش و ازمایشگاه مخالفم،چون واقعا وجودشان ضروری ولازمه.
دوستمون راست میگه هنو از اول راهی وارد اپ نشو.
پاسخ + 0 0 --
دانشجو 1395/01/18 - 12:57
اين تعهد بخوره تو سر من وقتي ك قراره ازمون جامع برگزار شه
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/01/19 - 11:52
بنظر من حقوق دانشگاه پیام نور صد شرف داره به فرهنگیان.
بدجور پشیمونم از انتخاب دانشگاه فرهنگیان .کارگری خیلی بهتره ازش
پاسخ + 0 0 --
مجید 1395/01/19 - 13:08
ببین نون خشکی محل ما درآمدش از حقوق تو بیشتره
حالا تو هی بگو تضمین شغلی
منتظر باش نوبت اعتراض تو هم میرسه اون وقت هستیم درخدمتتون
پاسخ + 0 0 --
مجید 1395/01/19 - 13:10
ببین درآمد نون خشکی محل ما از حقوق تو بیشتره
حالا تو هی بگو تضمین شغلی
نوبت اعتراض تو هم میرسه اون وقت هستیم درخدمتتون
پاسخ + 0 0 --
یک دانشجومعلم بیچاره 1395/09/24 - 00:21
جناب رسمی آموزش و پرورش!
دلت خوشه و شکمت هم سیره!
مثه اینکه خیلی بهت رسیدن که از این حرفا میزیی!!

نا شکر نیستیم، ولی حیفِ چهار سال جوانیم که در این دانشگاه سپری شد!! چهار سال فقط با حرص خوردن و استرس بیجا در عین کمترین کیفیت آموزشی و خدماتی گذشت! حیف این جوانی!!

چندرغازی دادند به ما با کلی منت! آن هم هر مال کلی از اون رو کسر کردند به بهانه های مختلف!
خوابگاه نرفتیم در حالی که هزینه خوابگاه از حقوقمان کسر شد!! و هزاران هزار مشکل دیگه

تضمین شغلی رو هم بذار دم کوزه آبشو بخور! به 30 سال حرص خوردن نمی ارزه!

آی جوونایی که هدفتون اومدن به فرهنگیانه! از من به شما نصیحت نیاید آقا!! نیاید که سی سال عمرتون فنا میشه!!
پاسخ + +4 0 --
علی 1394/11/25 - 23:23
به نظر من هنوز دیر نشده ،هیچ وقت تو این وزارت خونه نیا
پاسخ + +11 -1 --
غریب 1394/11/26 - 10:03
شما دانشجو معلمان عزیز می توانید در خواست شما را به دیوان عدالت اداری مکتوب کنید.انشالله تعالی به نتیجه مطلوب برسید.
علت حل نشدن گرفتاری ها این است که نمی دانیم درخواست مان را به کجا بدهیم.شما از افراد عادی چه انتظار دارید؟ آیا از آن ها انتظار دارید مشکل شما را حل کنند؟
به جای جر وبحث ،از راه قانونی وارد شوید و استناد کنید به دفترچه کنکور.
پاسخ + 0 0 --
دانشجو 1395/01/18 - 13:01
لایک.... بالاخره یکی پیدا شد حرفی برا گفتن داشته باشه.... یه ضرب المثل هست ك ميگه تا خم نشی کسی نمیپره بالا ،
ما خودمون مقصریم ، وقتی با یه اعتصاب نصفه روزه تو
پردیس تا یه هفته غذا میشه کباب (خخخ) باید بگم اعتصاب
در همین مورد هم جواب میده ، البته همگانی
پاسخ + +4 -1 --
امیر 1395/01/19 - 09:42
خدایا ببخشیدا
این چه غلطی بود کردم؟
خدایا هیچکدوم ازینا رو نمیبخشم
پاسخ + 0 0 --
ورودی۹۳ 1395/01/20 - 12:06
واقعا متاسفم واسه بزرگترین وزارت خونه کشور که نمیتونه پای دوخط قولی ک تو دفترچه کنکور داده وایسته.........اون عزیزانی ک از اول ورود ما ب دانشگاه میگن برین خداتونو شکر کنین و فلان و فلان، باید بهشون بگم مگه دانشجوهای دانشگاه افسری و قوه قضائیه از ما خونشون رنگین تره ک کسری ندارن، عیدی دارن و مزایایی مانند یک کارمند رسمی....اما ما کسر از حقوق غیر قانونی، برخورد مامناسب در حد برخورد با یک دانش آموز راهنمایی، تحقیر، در مقابل اعتراض به قضا و آب و پرت بودن دانشگاه از منطقه شهری با تهدید رو برو میشیم....اگر اون دانشجوها در آینده میخوان به دفاع و قانون کشور بپردازن ما هم فراره آینده ساز کشور باشیم......وقتی از الان با بی مهری و عدم توجه مسئولین رو برو بشیم چه امیدی برای ۳۰ سال خدمت هست....وقتی میبینیم وضع شاغلین چطوره؟
پاسخ + 0 0 --
ورودی۹۳ 1395/01/20 - 12:06
وقتی دانشجوها میرن برای اعتراض به این که یه سال حقوق نگرفتیم چطور دو میلیون پول خوابگاه بدیم که تازه تابستون هم از خوابگاه استفاده نکردیم، جواب رئیس اینه من نمیدونم برید از هر کی میشناسین قرض بگیرین......خیلی از ماها بخاطر شرایط نامناسب خوابگاه فقط ۳ روز در هفته دانشگاه میمونیم.....اون رسمی عزیز رو بهش میگم شما شده تو دانشگاهی باشی ک دیوار نداره و شب ک میخوای بری سرویس بهداشتی ببینی تو بیابون اطراف دانشگاه ت گرگه.....یا بخاطر ترس از رتیل با چشم باز بری زیر دوش......یا مار تو دستشویی دانشگاه ببینی......اون جماعتی ک الان مارو خوشبخت ترین دانشجوهای زمین میدونن، یه سر بیان پردیس های فرهنگیان رو ببینن و یه سرچ کوچیک هم درباره دانشگاه همکاری های آموزشی کشور آلمان داشته باشن.......میفهمن دلیل پیشرفت چیه.
پاسخ + +3 0 --
دانشجو معلم اراکی 1395/01/19 - 10:02
دوستانی که می خوان ارشد شرکت کنن و دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل بدن این رو بدونن که فردا باید 120 واحد ارشد پاس کنن

من علوم تربیتی تا الان 150 واحد دارم پاس می کنم لیسانس 135 واحده کلا اما ما تا 154 واحد باید پاس کنیم اونم تابستون امسال با 4 واحد کامل میشه بعد فارغ التحصیل میشیم .

پشت یه کامیون نوشته بود دو دو تا میشه 16 تا کی به کیه

دانشگاه فرهنگیان ارشدشو 120 واحد پاس کردن کی به کیه
پاسخ + +6 -5 --
اذر 1395/01/19 - 10:12
بهترین دوران زندگی ادم ک دانشجویی بد ما زهر کردین...نمیگذرم ازتون...همه ی کمبودها رو رو دانش اموزای ایندم اجرا میکنم حالا ببینید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/02/13 - 16:15
شما که میدانستین نمیرفتین : /
پاسخ + +7 0 --
دانشجو معلم فریب خور 1395/01/19 - 10:32
سلام دوستان...
این بابایی که اسم رسمی آموزش و پرورش داره نظر میده شک نکنید از مسئولین بی عرضه دانشگاه فرهنگیان هست.
و اما بعد... دوستان با این حرفت نمیشه کار به جایی برو. باید یک دست و یک صدا شد و با شوهرت به مراجع قانونی حق خودمون رو بگیریم...
تمام این کسر حقوق ها و بحث آزمون جامع غیر قانونی هست...
بنده با یکی از مقامات ارشد دیوان عدالت صحبت میکردم ایشون گفتند قانون عطف ما سبق نمیشه و آزمون جامع حق ندارم از شما بگیرم... اگر شکایت کنیم به نتیجه می رسیم... یکی از اقوام که دادستان هستند بهم گفتند که حتی اگه شما با این عنوان که با این حرفت و حدیث های روزانه و قانون های من درآوردی اعصاب و روان ما رو ریختن بهم... مسئولین بی عرضه دانشگاه متهم هستند به تخریب شخصیت و روحیه افراد و باید جوابگو باشند و حتی خسارت و ذره هم تعلق میگیره....
پس باید یک دل بشیم همین...
والله مع الحق
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 10:42
من که فقط منتظرم برم از اینجا به مدرسه , دیگه هیچ بهانه ای برای کسر حقوق نمی مونه!!!والله!
پاسخ + +5 0 --
نسرین 1395/01/19 - 11:12
من خودم رتبه ی سه رقمی کنکورم و دانشجومعلمم،واقعا داره در حق ما اجحاف میشه هیچ امکاناتی برای ماوجود نداره و اصلا دانشگاهمون شبیه به دانشگاه نیس..اما حق هیچ اعتراضی هم نداریم،کسورات حقوق هم اصلا عادلانه نیست..
البته تو جامعه ی ایران ما ناعدالتی کاملا طبیعیه،کسانی هم که بی دلیل حقوق ما رو کسرمیکنن و به جیب خودشون میزنن یقین داشته باشن که این حرام خوریشون در دادگاه خدا بی پاسخ نمی مونه و مدیون همه ی ما هستن و خواهند بود..
پاسخ + +1 0 --
Ttpp 1395/01/19 - 11:41
سلام درجواب دوستان بگم که خودم دانشجوتربیت معلمم واینکه واقعا یه سری قانون های نانوشته ای دردانشگاه فرهنگیان وجودداره .میگن قانون بدخیلی بهتراز بی قانونیه این از هشت یا نه ترمه کردن بدون هیچ قانون وظوابطی
این ازحقوق
اینم از بلاتکلیفی درموردسربازی
وصدها مورددیگه که واقعا انگیزه ی دانشجوها روواقعا خیلی کم کرده
بطورمثال من رشتم مشاورس ازاول گفتن مشاوره این دوترم پیش گفتن پرورشی شدین الان میگن معلم ابتدایی اگه معلم ابتدایی هستیم پس چرا دروس مشاوره میخونیم پرورشی هستیم پس چرا دروس تخصصی مشاوره میخونیم
واقعابیدادمیکنه بی قانونی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 15:01
سلام.منم یک دانشجو معلمم واقعا ب حق ما داره اجحاف میشه.ما حتی نمیدونیم قراره چند واحد پاس کنیم.خود مسیولین دانشگاه هم نمیدونن وضعیت ما چجوریه.مخصوصا ک ما ورودی های اول هستیم.دقیقا مثل یک موش ازمایشگاهی با ما رفتار میشه.من ک نه ز خوابگاه و نه حتی از سلف استفاده نمیکنم باید کلی از حقوقم کسر بشه.از اواسط پاییز حتی اب سرد کن ها رو هم جمع میکنن و ما در تمام دانشگاه فقط یک محل برای اب خوردن داریم.اکثر دانشجوها هم از اب معدنی استفاده میکنن.امکاناتی ک من از این دانشگاه استفاده میکنم فقط صندلی است ک بر روی ان میشینم.مشکلات و بی سامانی ها واقعازیاده.......
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 20:19
ما ورودی های 91 ک 1ماه دیگه فارغ التحصیل میشیم کم کم ازدست این کاراشون و پولای الکی ک از ما میگیرن راحن مشیم شکر خدا .بیچاره. ورودی های پشت سر ما. برا پسر خالم7 تومن ریختن خخخ. بدخت چیکارکنه با7تومن
پاسخ + 0 0 --
دانشجو معلم 1395/01/19 - 22:11
خوش به حالت, منم ورودی۹۳هستم که بیشترین ظلم درحق ورودی ۹۳شده یکسال بهمون حقوق ندادن حالا بخاطر پولی که خودشون باید میدادن و ندادن از حقوق ما کم میکنن.الان چند ماهه که حقوقمون ماهی۶۰تومنه .نباید انتظار داشته باشن که دانش اموزایی که زیر دست ما هستن نخبه بشن
پاسخ + +1 0 --
92ایی 1395/01/20 - 10:59
سلام
واقعا خوش بحال شما91 یا
دارین راحت میشین...خدا میدونه تو دانشگاه چقد واسه ااین چیزا دعوا کردیم...ادم بعضی وقتا فک میکنه این مسئولین از پشت کوه اومدن
پاسخ + +3 0 --
یک دانشجو معلم 1395/01/20 - 11:41
اینکه بعضی از دوستان اظهار میکنن که خدا رو شکر کنید که تضمین شغلی دارید درست است..ولی ما دانشجو معلمان درخواست داریم که مسءولان انصاف را رعایت کنند و به حق و حقوق ما احترام بگذارند..یک معلم میتواند در جامعه مفید باشد و هم میتواند ضرر برساند با تربیت دانش آموزانش...اگر معلمی ببیند که در حقش ظلم شده است مسلما کار خود را به خوبی انجام نمی دهد ولی من از همه ی دانشجومعلمان می خواهم که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا حق دانش آموزانشان ضایع نشود و مسءولین خودشان میدانند و خدا..امیدوارم مشکلاتمان حل شود..
پاسخ + +2 0 --
ورودی۹۳ 1395/01/20 - 12:07
وقتی دانشجوها میرن برای اعتراض به این که یه سال حقوق نگرفتیم چطور دو میلیون پول خوابگاه بدیم که تازه تابستون هم از خوابگاه استفاده نکردیم، جواب رئیس اینه من نمیدونم برید از هر کی میشناسین قرض بگیرین......خیلی از ماها بخاطر شرایط نامناسب خوابگاه فقط ۳ روز در هفته دانشگاه میمونیم.....اون رسمی عزیز رو بهش میگم شما شده تو دانشگاهی باشی ک دیوار نداره و شب ک میخوای بری سرویس بهداشتی ببینی تو بیابون اطراف دانشگاه ت گرگه.....یا بخاطر ترس از رتیل با چشم باز بری زیر دوش......یا مار تو دستشویی دانشگاه ببینی......اون جماعتی ک الان مارو خوشبخت ترین دانشجوهای زمین میدونن، یه سر بیان پردیس های فرهنگیان رو ببینن و یه سرچ کوچیک هم درباره دانشگاه همکاری های آموزشی کشور آلمان داشته باشن.......میفهمن دلیل پیشرفت چیه.
پاسخ + +3 0 --
دانشجو 1395/05/01 - 00:00
من فقط به اون کارمندرسمی میتونم اینوبگم که تاامسال افرادی مثل شماتوآموزش وپرورش هستن وضع فرهنگیان همینه .برات متاسفم
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/05/09 - 17:42
خدا لعنت کنه این جماعت دروغ گو و کذاب آموزش و پرورش که این جوری در حق دانشجو ظلم می کنند این دانشگاه از پایه و اساس مشکل داره باید منحل شود هر روز یه بخشنامه ای یه بهانه ای این از حقوق دادنشون که اینقدر کسری ناعادلانه می زنند هفته ای یه بار غذا می خوری با دانشجویی که طول هفته از تمام امکانات استفاده می کنی یکی هستی من چند بار قصد انصراف از این دانشگاه رو داشتم ولی به خاطر ظلم این هزینه های ناعدالانه نتوانستم انصراف بدم ولی تصمیم دارم بعد از یک سال اشتغال استعفا بدهم و بروم
پاسخ + 0 0 --
....... # 1395/07/19 - 12:12
سلام
ورودی 95دانشگاه فرهنگیانم.... ومتاهل. یعنی ب هیچ عنوان نباید رو این حقوق حساب باز کنم؟
پاسخ + 0 0 --
یک دانشجومعلم بیچاره 1395/09/24 - 00:15
سلام
نه عزیز جان! حساب باز نکن!
پاسخ + 0 0 --
رضا75 1395/08/23 - 23:10
سلام خدمت همه ی همکاران گرامی...
عزیزمان من ورودی 95 هستم در شهر خودمان و با این که خانه ما خیلی به دانشگاهمان نزدیک است ولی باز هم من رو مجبور کردن که هفته ای یک شب در خوابگاه بمانم و در ضمن ماهی 45 درصد از حقوقم کم میشود ...ميخواستم بدونم حتی برای من هم باید 45 درصد کم شود؟ نه به خرگاه و نه به غذای دانشگاه نیاز ندارم...لطفا جواب بدی. ..ممنون
پاسخ + 0 0 --
رضا75 1395/08/23 - 23:12
سلام ورودی 95 هستم..از خوابگاه و غذا استفاده نمیکنم. .چند درصد باید از حقوق من کم کنند؟
پاسخ + 0 0 --
یک دانشجومعلم بیچاره 1395/09/24 - 00:13
سلام دوست من
در این دانشگاه کاری به اینکه از خوابگاه و غذا استفاده میکنی یا نه ندارند!! زوریه! یعنی از همه 45 درصد کم میشه!!
روی این چندرغاز حساب نکن!
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/10/23 - 22:54
سلام ..میشه بگین چقدر حقوق میدن ک 45 درصد کم میشه ؟ لطفا جواب بدین
پاسخ + 0 0 --
حسین 1397/08/02 - 14:33
توی حکم نوشته 678000تومان.میگن 45 درصد کم میشه اما گاهی کمتر از 200 تومن واریز میکنن تازه خوابگاه هم استفاده نمیکنم.هفته ای سه وعده فقط ناهار میخورم.اما به همه اینا راضیم ولی کلا فضای دانشگاه مثل مدرسه اس
پاسخ + 0 0 --
کریم بنزما 1395/12/01 - 18:50
برای هفته ای ۲ تا ناهار....که کل دو ترم...به ۱۰۰ پرس غذا نمیرسه...حالا کار با کیفیتش ندارم...نزدیک به ماهی....۲۰۰ کم میکنن...یعنی10 پرس غذا 200 تومن!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
رضا 1396/07/05 - 15:34
از کل حقوقی که میدن فقط45درصد کم میشه؟قضیه25ذرصده ویه پس؟
پاسخ + 0 0 --
رضا 1396/07/05 - 15:35
سلام.45درصد بابت غذا پ خوابگاس...قضیه اون25درصد چیه؟!!!
پاسخ + +1 0 --
نیلوفر 1396/07/11 - 15:28
سلام به همگی. ممکنه بپرسم ایا کسی میدونه چقدر باید خسارت بدیم برای انصراف از اموزش و پرورش؟ من دانشجوی سال 91 دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران بودم و امسال سال دوم خدمتم هست اما قصد دارم سال اینده انصراف بدم و کلا از این دستگاه بیام بیرون. لطفا اگر کسی میدونه حدودا چقدر باید خسارت بدیم یا تجربه ای دارن به من بگید. ممنونتون میشم.
پاسخ + 0 0 --
نیلوفر 1396/07/11 - 15:30
سوال دوم بنده این هست که ایا اگر بخواهیم دوبار در دانشگاه دیگری کارشناسی ارشد بخونیم باز هم باید دوبرابر زمان تحصیل تعهد به اموزش و پرورش بدهیم؟
پاسخ + +1 0 --
دانشجو معلم دختر 1396/07/14 - 11:18
واقعا برای کشورم متاسفم که هنوز مقام معلم توش نادیده گرفته میشه برید کشور های اروپایی و حتی ژاپن و چین و...نگاه کنید ببینید تو کدومش وضع معلما به این فضاحته ما به هوای این حقوق نا چیز رومون نمیشه دیگه از خانوادمون پول بگیریم و مجبوریم باهاش سر کنیم خجالت آوره که کسی این وضعو درک نمیکنه
پاسخ + +1 0 --
پرستو دبیر ادبیات 1396/07/14 - 20:16
ما دانشجو معلمای عشایر هستیم و بجای اینکه از بقیه بیشتر حقوق بگیریم اداره ماهی ۱۰۰تومن الکی برمیداره.خاک توسرشون
پاسخ + 0 0 --
پائیز 1396/11/05 - 11:19
سلام ، پسرم دانشگاه شاهد میره خیلی راضیه ، جزو خانواده شهدا و ... نیستیم و خیلی برای ورود مصاحبه و گزینش داشتن ،
برای بهترین غذاشون 1700 پرداخت میکنن
پاسخ + 0 0 --
پائیز 1396/11/09 - 17:31
بعضی از نظرات رو که خوندم شک کردم که واقعا اینها نفرات بالای کنکور هستن چون تربیت معلم شرکت کردن میخوان معلم بشن ، خواب رو خاب نوشتن و مزخرف رو مضخرف
پاسخ + +1 0 --
عاشق معلمی بودم 1396/12/19 - 22:47
خاک تو سرشون!خدا ازشون نگذره که اینجوری با بی وجدانی تمام آینده ی کشور و آینده ی آینده سازان این کشور رو به فنا میدن.
من با این تعریفایی که شنیده بودم، ثبت نام کنکور سراسری تجربی ام رو تو زمان ویرایش تغییر دادم به کنکور ریاضی...فقط برا اینکه برم معلمی...ولی امروز با کلی تحقیق فهمیدم :آواز دهل شنیدن از دور خوش است...
اگه همون تجربی کنکور میدادم حداقل پیراپزشکی میاوردم(البته امکانش بود که پزشکی و دندون و دارو پردیس هم بیارم)،ولی دیگه وقت ویرایش ثبت نام گذشته .با این حال باید سال دیگه هم کنکور بدم گرچه سرنوشت کنکور98هم معلوم نیس ولی از دانشگاه فرهنگیانی که فهمیدم چقدر مضخرفه بهتره.
21ساله هستم.چه رویاهایی که برا خودم ساخته بودم ... . فکر کردم اگه اومدم این دانشگاه حداقل میشه تو سن 24یا25ازدواج کنم...ولی حیف...
با این حال سال دیگه که ان شا الله پزشکی بیارم بازم باید درسم تموم شه که میشم30ساله یا بالاتر.هیچی به هیچی پیر شدیم رفت...دیگه میلی هم به ادواج نمیمونه...میترسم از اینکه به بچه هام حس پدربزرگی داشته باشم...
ولعنه الله علی القوم الظالمین...
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1397/02/01 - 14:43
سلام
نا امید نباشید
به نظر من اگر ظرفیت و توانایی معلم شدن رو دارید حتما دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کنید .
چند وقتی میشه که دانشگاه داره رو به بهبود حرکت میکنه
جدا از اون مواردی مثل تضمین شغلی و کمک هزینه تحصیلی وو معافیت و ... باعث میشه چندین سال از بقیه جوون های هم سن خودتون جلو بیفتید
پاسخ + 0 0 --
برسد به دست مازوخی 1397/08/23 - 21:05
سلام به نظرم فرهنگیان تو این دوره زمونه اصلا برای یک پسر خوب نیست نمیدونم چرا خیلیا گول حقوق دوران تحصیلو میخورن معلمی خوبه اما نه در ایران ایناییم که رفتن اصولا بابت تشویق های دیگران بوده وگرنه چند سال که بگذرره میفهمن چکار کردن! که خیلیاشون فهمیدن

معلمی عشق است
اونم برا دخترا
پاسخ + +1 -1 --
امیر مورد ظلم روزگار 1397/10/12 - 20:23
سلام ، من رشته تجربیم خیلیم تلاش کردم فرهنگیان قبول بشم ولی نشد ، الانم دارم میرم سربازی ، میخاستم بگم که این شغل هم مزیت داره هم معایب ، یک اینکه مثل من سربازی نمیرین تو این هوای سرد یخ ببندین تو پادگان با یه مشت ادم بدتر از خودت ، واینکه دانشجو معلما تو اون وقت صبح تو خواب هفت پادشاهان ، دوم اینکهبعد سربازی اینده نامعلوم داریم با هیچ تعهد استخدام، سوم اینکه اینا به کنار ، دانشجو معلم بودنم خیلی مشکلاتم داره از حقوق کم گرفته تا غذای بد، تفکیک جنسیت ، تو یه اتاق 12متری12نفر زندگی میکنن ، دوری از خانواده هم هس، و خیلی چیزا دیگه که بعد استخدام پایه حقوق800تومن نمیتونن بعد ده سال زن بگرن و اکثرا دو شغله هستن ، در اخر میخاستم بگم همه ما فقط تماشا چی هستیم پولا ، شانسا ، زندگی خوب دست یه عده هس که هرچی ظالم ترن به همجا رسیدن...
پاسخ + 0 0 --
marjan 1397/12/25 - 14:35
من به شخصه ادمی هستم که هرچی بهم بدن میگم دستشون درد نکنه و اهل اعتراض نیستم ولی منم خسته شدم دیگه هر روز هرماه یه درگیری ذهنی
من با کلی سختی درس خوندم و با رتبه ۵۰۰ اومدم دانشگاه
منتی نیست
علاقه داشتم ،و ناگفته نماند که از دور مدینه فاضله توصیف می شد
ارزو داشتم بیام وقتی هم که قبول شدم بی نهایت خوشحال شدم
الانم دوسش دارم
اما انقدر مشکل هست که....
نمیدونم دانشگاه های دیگه نرفتم اما به شخصه از دزدی مسئولین دانشگاه خسته شدم
من متاهلم به همه متاهلا ۵۰۰ میدن دوماه اخر سال هم ۶۰۰
به من میدن ۲۵۰ بااینکه وامی نگرفتم .خوابگاهی نیستم و از غذا دانشگاه هم گاهی از وعده نهار استفاده میکنم .
پاسخ + +1 0 --
marjan 1397/12/25 - 14:35
کلاس هامون مجهز نیست توی درس های پژوهشی استاد سایت ها و ... با گوشی خودش بهمون نشون میده چون کلاس اینترنت نداره
استادها هم که با سواد کمه توش
وضعیت انتخاب رشته هم که داستانی داره
انتخاب رشته میکنی اما تا نیمه ترم روز و زمان کلاس ها در حال تغییر هستن
و وای به حالت که دانشجوی انتقالی باشی که تموم کلاسا وسط ترم تداخل میخورن حالا بدو دنبال استاد
از کیفیت غذا هم که نگم براتون افتضاح
اما بقیه هی میگن اعععع دانشگاه فرهنگیان ،حقوق ،تضمین شغلی و...‌
پاسخ + +1 0 --
marjan 1397/12/25 - 14:38
اخه عزیزان من ،من به عنوان یک خانم چرا باید بخاطر چندرغاز از خونواده و بچه هام بزنم تا ظهر مدرسی باشم بعدش هم بیام خونه بشینم درس بخونم که فردا میرم مدرسه چی بگم بچه های مردم
بعد با کلی خستگی روحی و جسمی باید به خونواده خودمم برسم
تازه انتظار معلم مثل قاضی و پزشک باید حقوق بگیره و حتی بیشتر . تا ذوق داشته باشه بچه ها رو تربیت کنه که یه روز پزشک و حقوقدان و مهندس و ... بشن وقتی ما معلم ها تامین نشیم پس چطور و با کدوم ذوق و نشاط بچه های شما رو تربیت کنیم معلم با یه جایگاه والایی داشته باشه نه کع هرروز تحقیر بشه
پاسخ + +2 0 --
marjan 1397/12/25 - 14:38
تو کشور های دیگه انقدر برای معلماشون ارزش قائلن و حقوق میدن که معلم با نهایت نشاط و ذوق و توانایی بچه ها رو اموزش میدن
اما معلم مملکت من که تا ظهر مدرسه هستن و بعدش دنبال شغل دوم و مسافر کشی و امرار معاش خونواده دیگه با کدوم حوصله میخوان با بچه ها سرو کله بزنن البته ناگفته نماند که بچه های از ما بهترون مدرسه عادی نمیرن معلم خصوصی هم دارن به همین خاطره که حرف منو نمیفهمن اما بچه ها من از الان دارم برنامه میچینم درس بخونم برم کنکور پزشکی بدم که تو این شرایط بد تامین بشم و جایگاه و ارزش اجتماعی داشته باشم
و به تموم کسانی که ارزوی فرهنگیان دارن میخوام بگم که اگه فرصت شغلی دارید برید یه دانشگاه و یه شغل دیگه با معلمی به هیچ جا نمی رسید
پاسخ + 0 0 --
Javad 1398/05/01 - 10:18
باسلام من خودم نه دانشجو معلم هستم نه کارمند اموزش وپرورش ولی خدایش حق دانشجو این نیست بیشتر ازاین ها حقشونه
پاسخ + 0 -1 --
دیار 1398/07/30 - 08:02
الکی حرف از عشق معلمی و اینا نزنید بیشترکسایی که رفتن تربیت معلم بخاطر مزایاش رفتند الانم از زیاده خواهیشونه که اعتراض دارند.اخه بچه 18-19ساله که از همون اول استخدامه سربازی نداره و بیمه و سابقه کار داره و حقوق هم هرچندبقول جنابان ناچیز دریافت میکنه ،میخواد اینهمه رو جیکار.
دلشو پیش معلمی که اجارس دوسه تا بچه داره حقوقش تازه شده دوتومن بزاره.
18-19ساله نهایتش 22ساله پولو مخاد چیکار .کسی چشمش به دست اونه یا پدری که همه خونواده چشم به اون دارند.
خوشی ته دله بعضیا زده شعار هم ندید عشق معلمی و اینا اگه عشقی بود الان ایقد معترض نبودید .
پاسخ + 0 -1 --
وویدنت 1398/07/30 - 08:07
بیشتر تربیت معلما اگرم بارتبه خوب اومدن ولی درنهایت معلمهای بی سوادین چون از اول میدونن جاپاشون محکمه درس نمخونن واس فراغ بازشونه که دارن اعتراض میکنن.
بچه های ماده 28کلی خون دل مخورندو تازه رسمی نیستن و حقوق هم ندارن تو یکسال دوره و ازمون اصلح هم دارند و هزار تا بامبول دیگه و بیشترشون فارغ التحصیلای دانشگاهای خوب و با مدارک ارشدو دکترا هستند ایقد مثل بچه های تازه پشت لبشون سبز شده ای اومدن تربیت معلم پرمدعا نیستن.
خوتونو با توانایی ها تون بسنجید نه کشورهای دیگ .
دارید کوه جابجا میکنید واس ابن مملکت ک از حقوقتون دفاع هم میکنید 4سال مفت پول میگیرید با مزایا هرچند بقول خودتون ناجیز.
پاسخ + 0 -2 --
سجاد 1398/08/23 - 14:51
سلام معلمی خوبه شمایی هم که ازش مینالید روش زندگی کردن رو رو بلد نیستید
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1398/11/10 - 17:20
چرا باید معلم که از امکانات سلف استفاده نمی کنه ،،هزینه هزینه بده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/11/10 - 17:22
واقعا متاسفم وقتی کسی معلم نیست و.مشکلاتش مربوط به این حوزه نبست میاد و نظر میده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/11/10 - 17:23
واقعا متاسفم برای کسی که معلم و دانشجو معلم نیست ،ولی میاد از هیچ جا خبر نداره.،،میاد نظر میده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور