صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حسین شاملی یام/ دبیر آموزش و پرورش شهرستان مرند

افتخاری برای مردم ، درسی برای نمایندگان ؛ سخنی با منتخبان مجلس دهم

انتظارات و مطالبات فرهنگیان و معلمان از مجلس دهم  باز هم انتخاباتی دیگر، باز هم افتخاری دیگر، باز هم شور و شعوری دیگر از ملتی که همواره به پای آرمان هایش محکم و استوار ایستاده است.
باز هم سکوی اول افتخار برای مردمی که بودنشان را مدیون خون سرخ شهدایی می دانند که جانانه از کیان و شرف شان دفاع کردند و امروز به برکت خون آنها رای ملت اسلحه دفاع از حریم حرمت شان شده است.
مردم ایران ثابت کردند سوای همه هجمه های تبلیغاتی دشمن می توانند خود تصمیمات بزرگ و مهمی بگیرند و ثابت کنند که فهم و شعور ایرانی بالاتر از خارج نشینان بی تعصبی است که هر روز آب در آسیاب دشمن می ریزند .

در این میان حتی نامهربانی نمایندگان مجلس در برخی ادوار مجلس و شاید تصویب قوانینی که عرصه را بر مردم از لحاظ معیشتی و شغلی و... تنگ کرده بود مانع عدم حضور نشد و مردم ثابت نمودند موقعیت سنجی و درک درست اتفاقات جامعه جهانی و نیز تحرکات داخلی را می دانند و خاک و وطن و آرمان شان را دوست دارند و پای آن ایستاده اند.
اگر شما هم از رسیدن به خانه ملت هدفی به غیر از خدمت به خلق خدا دارید و برای آن نقشه ها کشیده اید امروز می توانید با استغفار و یاری از خداوند به صراط مستقیمی وارد شوید که رضای خدا در آن است .


اما سخنی با منتخبان مردم :
نماینده عزیز

ما معلمان تلاش مان در کلاس درس بر یاد دادن درستی ها و آرمان ها و ارزش های جامعه است.
به شاگردان مان یاد داده ایم که هر مسئولیتی امانتی است بر دوش مسئولین و در این میان اعتماد مردم سنگ محک شماست و سنگینی این امانت تا روز قیامت بر گردن مسئولین است و شما نمایندگان مسئولیت اعتماد یک شهر را برگردن گرفته اید ، رای روستایی فقیر را گرفته اید ، نوید روزهای بهتر به آنان داده اید و مرهم دستان پینه بسته اش تلاش شما برای آینده بهتر فرزندانش بوده است .


اگر از پشت نیمکت های دیروز مدرسه امروز مفتخر به نوکری مردم در مجلس شده اید بدانید که معلم تان هرگز دروغ را به شما یاد نداد ، دغل و تزویر و بدنامی دیگران را به شما یاد نداد و شما را همواره به رقابت سالم فراخواند و کرامت انسان را بالاتر از ثروت و مادیات دانست .
بگذارید به شما افتخار کنیم که زحمات مان در لابه لای گچ ها و تخته سیاه ها به هدر نرفته است و دانش آموزی با ایمان و متعهد و متخصص و خداترس پرورش داده ایم .
آگاه باشید 4 سال دیگر دوبار ه برمی گردید و رای را مردم را می خواهید و در آن زمان وجدان خود را قاضی کنید که چقدر امانت دار خوبی بوده اید و چقدرتوانسته اید از مشکلات مردم بکاهید.
بدانید امانت بزرگی بر گردن گرفته اید و مسئولیتی خطیر ، که دعای مردم نیز پشت سرتان خواهد بود و بدانید که منتظریم :


1- مشکلات اقتصادی ، اشتغال و تورم حل شود.
2- یارانه ها اگر حق مردم است براساس قانون مصوب شما اجراء و طبق قانون افزایش آن نیز بر اساس واقعیت جامعه و اقتصاد انجام پذیرد و تمام مشکلات مان را در پرداخت آن ندانید که پدرمان درآمد ازبس گفتند اگر یارانه حذف شود مشکلات مملکت حل می شود. ( از زمان تصویب همان مبلغ ثابت مانده است).
3- حامل های انرژی امان مردم را بریده و معلوم نیست بر چه اساسی روزبه روز گران تر می شود ؟ به خاطر مردم بیت المال را دوباره به مردم نفروشید چرا که اینها بیت المال هستند و تمامی مردم ایران در آن حق و سهم دارند.
4- تبعیض درآمدی و حقوقی بین کارکنان دولت را از بین ببرید.
5- جلوی پاداش هاو حقوق های چندمیلیونی برخی مسئولین را بگیرید و عدالت را جاری سازید .کارگران روزمزد ،قالی بافان ، زنان سرپرست خانوار و... چشم انتظار روزهای بهتر زندگی هستند. یاری شان کنید.
6- منابع طبیعی ایران پتانسیل درآمدزایی واشتغال زایی است ، مناطق محروم را رها نکنید و برای مردمانش تولید کار و ثروت نمائید.
7- تحصیل کردگان بیکار ،در رنج و مشقتند ، به فکر اشتغال آنان باشید.
8- آموزش وپرورش در روزمرگی و سردرگمی به سر می برد و بی سوادی را در جامعه با درصدهای قبولی کذایی افزایش می دهد ؛ به فکر این نهاد عظیم و اعضای خانواده آن باشید.
9- قانون کار و دستمزدهای پرداختی را واقعی کنید که پرداختی های الان ، جواب زندگی کارگران را نمی دهد.
10- از سیاست بازی و بازی های سیاسی که نفعی برای مردم ندارند بپرهیزید و مدرس وار در احقاق حق مردم بکوشید.
11- تریبون مجلس جای مجادله و تسویه حساب شخصی نیست ، درد مردم را بگویید و منادی حق و آزادی باشید.
12- مردم ما لایق بهترین ها در جهانند ؛ برای آرامش و آسایش آنها تلاش کنید و از فشارهای روانی و آلام آنان بکاهید که افزایش بیماری های صعب العلاج و... خبرهای خوبی نیستند .
13- اما عاجزانه می خواهیم در بررسی طرح ها و لوایح و سخنرانی همکاران تان همچون زمان مدرسه ساکت و آرام بر صندلی تان تکیه داده و گوش دهید که بیگانگان نظار ه گر مجلسند ؛ نه اینکه 100نفر در ما بین صندلی ها ترددند و معلوم نیست چه تصویب می کنند و چه می گویند !


امیدواریم حداقل حرمت معلم و شاگردی را به جای آورید و ثابت کنید که معلمان الفبای مهربانی و خدمت به هم نوع را یادتان داده اند و چشم انتظار روزهای بهتر می می مانیم...
ازخداوند نصرت و عنایت بر خادمان ملت خواهانیم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 09 اسفند 1394 21:38 خوانده شده: 1663 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 0 --
بازنشسته مهر۹۳ 1394/12/10 - 01:52
دیگه امیدی برهیچ کس نداریم اعتماد سازی ازبین رفته فعلا این ... پایه واساسش بردروغ نهاده شده ...
پاسخ + +8 0 --
معلم مشهدی 1394/12/10 - 06:20
موافقم
انشاا...منتخبین تلاش کنند دل شکسته معلمان کارگران و...ب دست اورند تا در انتخابات بعدی لیست امید با اقبال بیشتری روبرو شود
انشاا...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/12/10 - 13:59
عزیزم :منتخبان این دوره عقبه همین دولتن !از دولتش چه خیری دیدین؟!
مجلس هم همون میشه !تازه دولت با این انتخابات مهر تایید گرفته وجری تر شده !!!صبر کنید !روزهای بدتر در راهه!!!!
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/12/10 - 15:06
پدر همتون رو همبن اصلاح طلبها در خواهند اورد حالا نگاه کنید ببینید الان گله افتاده دست گرگ
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1394/12/10 - 22:00
ولی من ب لیست امید و منتخبین جدید خوشبینم
امید اگر دل ملتو ب دست نیاره در انتخابات بعدی بخصوص ۱۴۰۰ شانس نداره
پاسخ + +5 -1 --
بازنشسته93 1394/12/10 - 11:16
خانه ازپای بست ویران است
خواجه دربندنقش ایوان است
پاسخ + +4 -1 --
جلیل 1394/12/10 - 14:23
من هم خوشحالم و هم نگران خوشحال از این جهت که حاجی بابایی به مجلس رفته و مصباحی مقدم رای نیاورده و نگران از اینکه عارف و اصلاح طلبها وارد مجلس شدند اصلاح طلبها دشمن معلمین و آموزش و پرورشند اونها یه مشت سرمایه دار مولتی تیلیاردر هستند که فقط به فکر جیب و منافع خودشان هستند هدف عارف و دوستانش واگذاری مدارس بین دوستانشان است بلافاصله بعد از تشکیل مجلس تمام مدارس رو بین خودشان تقسیم و معلمان را اخراج خواهند کرد
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/12/10 - 21:54
نه فکر نکنم اخراج کنن !!کاری میکنن که خودشون تشریف ببرن .اخراج مقدمات و موخراتی لازم دارد . تحصیل کرده زیاده درس و مشق اضافیه.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1394/12/10 - 18:48
خانه از پای بست ویران است. نماینده ها نمی تونن کاری بکنن.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1394/12/12 - 16:45
عاقبت از دست رفتن ارزش نمره و ممنوع شدن اخراج دانش اموز

بی احترامی ب معلم در کلاس و...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور