صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«بدون تردید ؛ نخستین مطالبه ی جدی فرهنگیان به ویژه کنش گران مدنی در حوزه آموزش از دولت چهاردهم ، بیرون فرستادن افرادی از حوزه های ستاد و مراجع و مراکز تصمیم گیر است که نقش اولی را در ترسیم وضعیت موجود ایفا کرده ، برای منتقدان پرونده سازی کرده و در این مدت در مورد عملکرد خودشان پاسخ گو نبوده اند »

بیانیه ی انتخاباتی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و چند پرسش ؟

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

پرتال وزارت آموزش و پرورش در بخش اسلاید خود بیانیه ای را با عنوان « بیانیه شماره یک شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان با موضوع انتخابات » منتشر کرده است . ( این جا )

در این بیانیه چنین آمده است :

« بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

آری، با اطمینان می‌توان گفت رئیس جمهور محبوب حضرت آیت الله مظلوم شهید رئیسی، مشمول این آیه شریفه قرآن کریم در سوره مبارکه احزاب است. بدون تردید ؛ غلبه « فرهنگ امنیتی » بر « امنیت فرهنگی » در دولت سیزدهم یک واقعیت بوده و می باشد و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کرده و یا آن را کم رنگ کند .

رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر که در راه پیشرفت مادی و معنوی به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خویش را فدای ملت کرد. آن شهید بزرگ شخصیتی عالم، عامل، مخلص، خدوم و پرتلاش بود که خود را وقف محرومان و امت اسلامی نموده بود. شهید رئیسی علم و عمل را در صحنه عمل درآمیخته و هماهنگ با منویات ولی امر مسلمین جهان، مجاهدت مخلصانه نمود. او در این زمانه یک بار دیگر مشی و مرام خدمتگزاری شهید رجایی و مظلومیت شهید بهشتی را در اذهان عمومی زنده کرد و مردم چه زیبا در وصف او گفتند: «رئیسی همچون رجایی، بهشتی شد.»

او که خود یک معلم وارسته و آراسته به فضائل اخلاقی بود در همه ابعاد و برای همه اقشار جامعه از جمله معلمان و فرهنگیان اسطوره شد .

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

خدمات او در حوزه تعلیم و تربیت در تاریخ ثبت شد. او بود که مردانه و استوار برای ارتقاء نظام آموزشی کشور قانون ۱۱ سال معطل مانده رتبه‌بندی معلمان را علی رغم فشارها و تنگناهای مالی که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کرد به تصویب رساند و عملیاتی نمود. او رئیس جمهوری بود که پس از سال‌ها شخصاً در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش شرکت کرد و به معلمان این پیام را مخابره نمود که من برای معلمی و معلمان ارزش قائل هستم. با کمک او بود که جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه ارتقا یافت با حمایت او بود که سند تحول بنیادین که به قول مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دولت گذشته در کمدها و کشوهای مدیران خاک می‌خورد را بیرون آورد و عملیاتی نمود. با اراده او بود که نقشه راه سند تحول بنیادین در هفته‌های آخر عمر شریفش در محضر مقام معظم رهبری توسط وزیر خدوم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر صحرایی رونمایی و رسانه‌ای شد.

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

ما اعضای تشکل‌های فرهنگیان، همسو با همه معلمان ایران اسلامی قدرشناس تلاش‌های بی‌منت و خالصانه رئیس جمهور شهیدمان هستیم و برای او برترین رتبه‌های بهشتی را آرزومندیم.

اما جهاد مخلصانه او ادامه دارد معلمان شریف در کنار سایر آحاد جامعه با حضور پرشور در انتخابات پیش رو ضمن خلق حماسه‌ای دیگر، همچون حماسه بدرقه شهدای خدمت،در پای صندوق‌های رای، پرچم شهید رئیسی را به مدیر انقلابی و با لیاقت دیگری خواهند سپرد تا با تلاش همه جانبه راه خدمت به محرومان ادامه داشته باشد .

حتما مطالبه قاطبه فرهنگیان از رئیس جمهور آینده تداوم راه رئیس جمهور شهید و بلکه تعالی آن مسیر در ارتقا همه جانبه آموزش و پرورش است نگاهی که آموزش و پرورش را اولویت اصلی خود بداند ،برای ارتقا منزلت و معیشت معلم برنامه داشته باشد و به منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش جامه عمل بپوشاند دغدغه هایی چون اجرای کامل سند تحول بنیادین ، افزایش جاذبه معلمی، تحول و تقویت معاونت پرورشی ، ایجاد ثبات مدیریتی، تقویت مدارس دولتی ، مهارت آموزی در مدارس و امیدآفرینی در نسل جدید.

معلمان و فرهنگیان به عنوان مراجع امین اجتماعی، نقش بی‌بدیلی برای به میدان آوردن مردم و ارتقاء شور و شعور انتخاباتی دارند که می‌بایست در این موقعیت حساس این ماموریت مهم خود را به خوبی به انجام برسانند تا یک بار دیگر دل ولی خدا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را خرسند کرده و پرچم امام خمینی را در سراسر کشور برافراشته نگه دارند.

نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری روش و منش اخلاقی شهید خدمت، دکتر رئیسی را در جریان تبلیغات و مناظره های انتخابات الگو قرار داده تا کام مردم تلخ نگردد و نیز حامیان نامزدها از بداخلاقی و تخریب سایر رقبا خودداری نمایند و صرفا به معرفی و تبیین برنامه های نامزد مورد نظر خود بپردازند » .

نخستین پرسش « صدای معلم » از وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم آن است که این « شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان » به صورت دقیق و شفاف متشکل از کدام تشکل ها بوده و آیا این تشکل و شورای هماهنگی مربوطه از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند ؟

آیا تشکل های منتقد و یا مخالف هم می توانند نظرات و یا دیدگاه های خود را به همین سیاق در پرتال وزارت آموزش و پرورش منعکس کنند و یا محتوای آن را نقد کنند ؟

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

بدون تردید ، از دست دادن بالاترین مقام اجرایی کشور به همراه چند نفر دیگر بر این سیاق قطعا موجب تاسف و تاثر است . این که رئیس جمهور یک کشور و چند نفر دیگر سوار بر وسیله ای شوند که حدود نیم قرن از عمر آن گذشته و سایر پرسش هایی که مجال طرح آن ها در این گزارش نیست .

اما این مساله و نحوه درگذشت این افراد موجب نمی شود که نقد و یا نظری در مورد عملکرد دولت سیزدهم در 3 سال گذشته صورت نگیرد و بر روی همه چیز هاله تقدیس و تقدس کشیده شود .

آیا عملکرد دولت سیزدهم مورد قبول و پذیرش چند درصد جامعه ی ایران بوده است ؟

 آیا در حوزه آموزش و پرورش و مسائل مرتبط با آن چند درصد معلمان و سایر ارکان تعلیم و تربیت از عملکرد مسئولان و مقامات مستقر رضایت دارند ؟

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

در این بیانیه گفته شده است :

« معلمان شریف در کنار سایر آحاد جامعه با حضور پرشور در انتخابات پیش رو ضمن خلق حماسه‌ای دیگر، همچون حماسه بدرقه شهدای خدمت،در پای صندوق‌های رای، پرچم شهید رئیسی را به مدیر انقلابی و با لیاقت دیگری خواهند سپرد تا با تلاش همه جانبه راه خدمت به محرومان ادامه داشته باشد » .

آیا این نوع ادبیات و استفاده از برخی کلمات و کدها نوعی تبلیغ به نفع برای برخی کاندیداها نیست ؟

در بیانیه فوق از عبارت « مطالبه قاطبه فرهنگیان » استفاده شده و چند درخواست را مطرح کرده اند .

چگونه و با چه ساز و کاری فهمیده اند که اکثریت فرهنگیان با این محورها موافق هستند ؟

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

بدون تردید و همان گونه که « صدای معلم » در گزارش های پیشین خود مرتبا به آن اشاره داشته است ؛ « نارضایتی فراگیر معلمان » یک مساله انکارناپذیر بوده و به نظر می رسد در این دولت افزایش یافته است .

بدون تردید ؛ غلبه « فرهنگ امنیتی » بر « امنیت فرهنگی » در دولت سیزدهم یک واقعیت بوده و می باشد و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کرده و یا آن را کم رنگ کند .

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

بدون تردید ؛ نخستین مطالبه ی جدی فرهنگیان به ویژه کنش گران مدنی در حوزه آموزش از دولت چهاردهم ، بیرون فرستادن افرادی از حوزه های ستاد و مراجع و مراکز تصمیم گیر است که نقش اولی را در ترسیم وضعیت موجود ایفا کرده ، برای منتقدان پرونده سازی کرده و در این مدت در مورد عملکرد خودشان پاسخ گو نبوده اند .

مدیرانی که تنها هنرشان ، « یکدست سازی » بوده است .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بیانیه ی انتخاباتی تشکل های انقلابی در پرتال وزارت آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم

دوشنبه, 21 خرداد 1403 15:53 خوانده شده: 280 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1403/03/22 - 00:04
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
هر چند که طبق نظر علامه، آیه مربوط به خالی نکردن میدان مبارزه در برابر دشمن خدا و پیامبر بوده است ولیکن مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ ... و عیال الله و خلق الله منظورش همان کسانی نیستند که در سال 89 آزمون استخدامی برگزار کردند و قرار و عهد بود که کارنامه آزمون صادر کنند و تا کنون که حدود 14 سال از آن تاریخ می گذرد هنوز صادر نکردند.
کسانی که عهد خود را در برابر یک برگه کاغذ عملی نمی کنند و کسانی که چشمان خود را می بندند آیا از دیگران چشم باز می خواهند یا خود را رهبران چشم باز می دانند و به خود حق نصیحت این و آن را می دهند؟
پاسخ + +4 0 --
شاکی 1403/03/22 - 07:38
قاطبه فرهنگیان از نظر پرتال اطلاع رسانی آموزش و پرورش یعنی وزیر و ذینفعان ستادی(صاحب منصبان برخوردار شده از رانت های مختلف)...و این فرآیند در حوزه های مختلف در رویکردهای وزارت آموزش و پرورش برای فرهننگیان فهیم جا افتاده!!که هراتفاقی که همسو و همسود در راستای منافع ذینفعان صاحب منصب ستادی باشه یعنی خواسته قاطبه فرهنگیان!!اینا دنبال حفظ منافع و مطامع و رانت های خودشون هستند و بس!!دنبال حفظ امکان استفاده از ماشین های دولتی برای حمل و نقل خودشون و خانواده هاشون دنبال حفظ منشی بازی هاشون و پشت میز نشینی ها و سفارش ها و رانت ها و بهره برداری از امکانات رفاهی سراسر کشور بریا خودشون و خانواده هاشون دنبال حفظ رانت صندوق ذخیره و هرجای دیگه ای که میتونه به استخدام فرزنداشون کمک کنه !!دنبال حفظ سفرهای خارجی و استانی و خرج از کیسه بیت المال هستند!!دیگه این چیزا کاملا عادی شده بریا فرهنگیان فهیم و جای تعجبی نداره!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/03/23 - 10:27
بالاخره این پشت میزنشینیها،باندبازیها،استفاده ازامکانات بیت المال،شاخ وشانه کشیدن برای دیگران،حرامخوری،رانت خوری و...یک روزتمام خواهدشد.نردبان این جهان ماومنی است عاقبت این نردبان افتادنیست.
پاسخ
ناشناس 1403/03/22 - 08:13
کاش یکی کلا اموال این صندوق رو بالا بکشه و هاپولی کنه خیال همه راحت شه. اینهمه معام ها ی خوش خیال در توهم نمونند.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1403/03/22 - 10:04
همه چیزسیاسی شده است وهمه سیاست زده شده اند.دریغ ازیک ذره انسانیت،آرامش،وطن پرستی،نوع دوستی و...
پاسخ + +7 -1 --
خسران 1403/03/23 - 10:19
خسر الدنیا و الاخره، و خسارت بزرگتر غاصب بودن است و غصب بزرگتر در شغل انبیاست و بزرگتر آن در دولتی آن است؛ خدا رحمت کند آقای رئیسی را که مرد فعال، خوش نیت و خوبی بود و نقطه ضعفش علم ناقصش بود، ولیکن گفته آقای سیاح در رسانه ملی مبنی بر عدم گردن کج کردن و درگاه ملی مجوزها و بیان صدور مجوز در 5 دقیقه آیا هنر خیلی بزرگی است؟ قطعاً اگر در زمان عثمان چنین درگاهی وجود می داشت برای علی(ع)، سلمان، عمار، ابوذر و ... حداکثر در کمتر از 4 دقیقه مجوز صادر می کردند!!
فی المثال، کجاست کارنامه های علمی آزمون استخدامی سال 1389 آموزش و پرورش که پس از 14 سال هنوز آنرا تحویل نداده اند؟
به حق 14 معصوم و هر چه صالح مظلوم، لعن خدا بر غاصبان قانونی شغل معلمی و حامیان آنها و تاییدکنندگانشان در دو دنیا.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/03/26 - 00:32
واقعا که سیاح آدم کم سوادیست، امشب دکتر سیاح در دفاع از دکتر قالیباف فرق 10 و 110 را ندانست!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور