صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عباس کاظمی عضو کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان سازمان معلمان ایران در جمع معلمان معترض به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان :

عملکرد شما در صندوق ذخیره فرهنگیان حاصلی جز بی‌ اعتمادی و بدبینی نداشته است !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نهم خرداد ماه تعدادی از فرهنگیان از شهرهای مختلف ایران قصد داشتند نشستی را در سالن اجتماعات صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار کنند که از ورود آنان به این سالن ممانعت به عمل آمد و به گفته برخی حاضران این جمعیت مطالبه گر مجبور شدند در ورودی ساختمان نشست را برگزار کنند.

از تصاویر منتشر شده چنین پیداست که امین الله سالاری و محسن مسعودی نمایندگان منتخب معلمان در هیات امنا صندوق ذخیره فرهنگیان در میان این جمع حضور ندارند اما در پایان این تجمع حضور پیدا می کنند که با واکنش سرد و نیز اعتراضی جمع حاضر رو به رو می شوند .

به نظر می رسد این کنش گران از رسانه ها و خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش برای حضور و پوشش این نشست دعوتی به عمل نیاورده اند .

با این حال وزارت آموزش و پرورش و یا صندوق ذخیره فرهنگیان در برابر این وضعیت سکوت کرده و از کنار آن گذشتند .

تاکنون این موسسه متعلق به معلمان عضو در برابر گزارش ها و یادداشت های « صدای معلم » پاسخ گو نبوده و این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش هر جا که می رسند و در هر نشست و محفلی ، دولت خود را « مردمی » می خوانند .

در بخش پیشین ، از قول مهدی سورگی گفته شد که ماهیت صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف نیست . ایشان تاکید می کند : این صندوق طوری طراحی شده که اگر من به عنوان صاحب سرمایه اعتراض کنم پاسخ می دهند این جا دولتی است ! تو چه می گویی ؟

 اگر سازمان های نظارتی وارد شوند می گویند : صندوق ذخیره فرهنگیان موسسه ی خصوصی است ... تو چه می گویی ؟! همچنین ایشان سه پیشنهاد مطرح کردند . این پیشنهادات عبارتند از : اول باید فربهی کوچک شود . دوم شکایت شود .

سومین پیشنهاد من این است که بدنه باید واریزی خود به صندوق را کاهش دهند .

در این بخش ، سخنان عباس کاظمی عضو کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان سازمان معلمان ایران را می خوانید .

 

انتقاد از عملکرد مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان و گزارش صدای معلم از تجمع معلمان

شما مسئولین حداقل می‌بایست می‌آمدید می‌گفتید لطف کردید آمدید ممنونیم ولی جا نداریم به شما بدهیم! بفرمایید بروید! ولی با بی‌اعتنایی برخورد کردید.

فعالیت‌ها کردیم. صحبت‌هایی شد.اساسنامه تغییر کرد. این ها همه رسمی ثبت شد.

ارزش مالکانه دخالت داده شد. گفتیم نمایندگان معلمان از سه نفر به نه نفر افزایش پیدا کند. همه این‌ها در اساسنامه بود، ولی مسئولین چه کار کردند؟ آن را مسکوت گذاشتند. این یعنی زور! یعنی شما بی خود حرف می‌زنید. بی خود مطالبه دارید. عملکردشان را نیز همکارمان در دفترچه‌ای آوردند و همگان دیدید. در سایتشان هم دیدید.

انتقاد از عملکرد مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان و گزارش صدای معلم از تجمع معلمان

الان معلوم شده است که کارایی ندارید. عملکردتان غلط است ؛ مدیریت تان غلط است. این ساختار غلط است. باید تغییرش دهید. معلمان جز این چیزی نمی‌خواهند.

دقت کنید هفتصد و پنجاه هزار عضو صندوق، ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌کنند. مثل رودی که هر ماه به این مخزن سرمایه واریز می کند. اقیانوسی از پول اینجا خوابیده است. با آن چه کار می‌کنند؟ چرا اخباری که می‌شنویم، صرفا از حقوق‌های چند صد میلیونی و اختلاس هاست؟ ولی معلم هیچ سهمی ندارد؟ سهم معلم اینجا کجاست؟

شما به جز بی‌ اعتمادی و بدبینی عملکردتان هیچ حاصلی نداشته است. همه معلمان بدانند که ما چهار پنج سال تلاش کردیم. خود من از مسئولین صندوق و وزارتخانه ناامید شدم. هر کدام از معلمان بخواهند از ابن صندوق احیا یا مطالبه ای داسته باسند، این طور جواب می گیرند.

انتقاد از عملکرد مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان و گزارش صدای معلم از تجمع معلمان

این صندوق تا زمانی که اختیارش به طور کامل در دست معلمان نباشد، هیچ مطالبه‌ای محقق نمی‌شود. معلمان هم می توانند این صندوق را خود اداره کنند. ما در میان معلمان استاد دانشگاه داریم. فوق لیسانس و دکتری حقوق بازرگانی و اقتصاد داریم. آن ها چرا نمی توانند این صندوق را اداره کنند؟

شرکت‌های تعاونی و سهامی در تمام جاهای دنیا این چنین است.

آقایان!

انتقاد از عملکرد مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان و گزارش صدای معلم از تجمع معلمان

کل صندوق باید از آن معلمان شود. نمی‌خواهیم آموزش و پرورش و وزارتخانه دخالتی داشته باشند.نمی خواهیم پولی بگذارند. گرچه قانون تصویب کرده است که کمک های دولتی انجام شود ولی به منزله ی این نیست که دولت و مسئولین مالکند. مالک این صندوق معلمانند. قانون موظف کرده دولت به صندوق کمک کند که این ها هم نکردند و خودشان هم می دانند.

حرف آخر این است.ما تنها یک راه داریم. تلاش کنیم صندوق ذخیره فرهنگیان از آنِ معلمان شود و دخالت دولت از آن حذف شود. تا زمانی که دخالت دولت هست، برخوردهای این چنینی نیز خواهد بود. معلمان را به خانه خودشان راه نمی‌دهند.

پیاده سازی و ویرایش : نرگس کارگری

انتقاد از عملکرد مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان و گزارش صدای معلم از تجمع معلمان

( ادامه دارد )

بخش نخست


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از عملکرد مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان و گزارش صدای معلم از تجمع معلمان

یکشنبه, 20 خرداد 1403 18:59 خوانده شده: 175 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1403/03/20 - 20:43
آنکس که با دست حسین بیعت نکرد با پای حجاج بیعت کرد
پاسخ
ناشناس 1403/03/21 - 05:18
باوجود نا کارآمدی صندوق ذخیره واختلاس های صورت گرفته ۷۵۰ هزارنفرهنوز عضو صندوق هستند الحق والانصاف حق معلم هست هر بلایی سرش بیاورند
پاسخ
مهدی 1403/03/21 - 10:44
بیماری بی عرضگی و تعلل و نفاق.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/03/21 - 23:47
آموزش و پرورش بی عرضه تر از این حرفهاست

در سال 89 آزمون استخدامی برگزار کردند و قرار شد 26 تیرماه آنسال کارنامه آزمون صادر کنند اکنون حدود 14 سال از آن تاریخ می گذرد و از کارنامه آزمون خبری نیست! آیا دادن یک برگه کاغذی که چند درصد تست زدیم شق القمر بوده و هست؟
پاسخ + +1 0 --
شاکی 1403/03/21 - 06:53
در اولین گام نمایندگان نیابتی معلمان (همان سه نفر)از ترکیب صندوق حذف شوند!!تا بهانه ای نباشد که نمایندگان شما معلمان د رصندوق حضور دارند!!
پاسخ
ناشناس 1403/03/21 - 08:39
از اینهمه فریب خوردن و گول خوردن شرم نمی کنید؟ انصراف بدین اگه عرضه دارین
پاسخ
مهدی 1403/03/21 - 10:01
جالبه از یک سوراخ بارها گزیده میشین باز هم طمع سود دارید؟ عقل چیز خوبیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/03/21 - 10:08
چودزدی باچراغ آیدگزیده تربردکالا!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور