صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مسعود پزشکیان در همایش فرهنگیان:

شما مطالبه گرید. مطالبه گری یعنی آدمی بیاید و شما پشت او بایستید و بتواند مطالبات شما را پیگیری کند

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست دوم فرهنگیان با مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید .

در این نشست تعداد دانش آموزان و نیز دانشجو معلمان آن چنان قابل توجه نبود .

البته محمودوند در بخشی از سخنان خود ترس از برخوردهای حراستی و امنیتی را علت این وضعیت و عدم استقبال دانشجو معلمان از این نشست بیان کرد .

حتی اگر این دلیل هم باشد اما پرسشی که مطرح می شود آن است که لوازم مطالبه گری آگاهانه و مستمر آن هم در میان معلمانی که می خواهند عمری را در این دستگاه سپری کنند چیست ؟ ضمن آن که وقتی شرایط به اصطلاح گل و بلبل شد و سفره پهن شد ؛ همه در آن حاضر خواهند شد .

در این نشست ، علی اصغر فانی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان مسعود پزشکیان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت .

فانی تعدادی از مطالبات و اولویت ها را به صورت « کارشناسی شده و طبقه بندی شده » بیان کرد و پزشکیان هنگامی که پشت تربیون قرار گرفت به تک تک آن مطالبات پرداخت و قول داد که نهایت تلاش خود را برای عملیاتی کردن آنان به کار برد .

مطالبات و انتظارات مطرح شده توسط وزیر پیشین آموزش و پرورش عبارتند از :

«1-  هر معلم یک شغل و یک زندگی عزت مند . این خواسته ماست .

معلم فارغ البال می تواند به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازد .

2- معلم ، معلم است . مثل مرحوم شریعتی که امروز سالروز شهادت ایشان است می گفت : فاطمه ، فاطمه است .

من هم می گویم : معلم ، معلم است .

3- با معلم نمی توان با قانون مدیریت خدمات کشوری که مخصوص کارمندان است برخورد شود .

ما نیاز به یک آیین نامه استخدامی معلمین داریم .

4- استقرار عدالت آموزشی .

5- جذب بازماندگان از تحصیل .

6- ارتقای مدارس دولتی .

و این مهم است :

7- اعمال یک نظام استخدامی واحد برای کلیه متقاضیان شغل معلمی .

کانال هایی نزنند و افرادی را خارج از ضابطه در آموزش و پرورش استخدام کنند .

8- مشارکت دادن معلمین در مدیریت مدرسه و یکسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین .

در پایان و هنگامی که همه سالن را ترک کرده بودند ، باز مطابق روال نشست پیشین ، انبوهی از زباله ها مانند بطری آب ، لیوان یک بار مصرف ، دستمال کاغذی و... توسط فرهنگیان در زیر صندلی ها رها شده بود با این تفاوت که فردی با شتاب در حال جمع آوری آن زباله ها بود .

در  بخش پایانی سخنان مسعود پزشکیان را می خوانید .

 

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

من اهل دعوا نیستم و به هیچ وجه زیر بار حرف زور برو هم نیستم .

در زندگی خودم تا جایی که خودم را می شناسم هیچ وقت در طرف آدم های قلدر و زورگو نایستادم و همیشه طرف مردم بودم . همیشه با مردم بودم و برای مردم تلاش کردم و سعی کردم که مردمی بمانم.

 همه این مراحلی هم که طی کردم تغییری در رفتار خودم ایجاد نکردم . آنهایی که من را می شناسند می دانند. من همینم که هستم.

 آن چه که مرا الآن مجاب کرده که بیایم ثبت نام کنم البته وقتی به این فکر می کنم که اگر فردا شما به من رای بدهید و ما مسئول شدیم دیگر زندگی من کاری به جز این که دنبال کار شما بدوم نخواهم داشت ؛ دیگر با خانواده و نوه ها آزاد نخواهم بود.

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

من نه دنبال پست بودم نه مقام بودم نه دنبال اسم و رسمی بودم ولی برای کشورمان ایران برای آینده این مملکت مان به عنوان یک انسان نگرانم واین نگرانی چیزی است که آینده را خیلی تیره و تار نشان می دهد اگر ما بلند نشویم ، دست به دست هم ندهیم و در مقابل این مسیری که ما را به طرف و جهتی که وضعیت ما در آینده به آن مبتلا بشود برنامه نداشته باشیم. یک قسمتش به شما برمی گردد که معلمید.

 من اگر الآن به اینجا رسیدم و این رفتار را پیدا کردم معلمانم بودند که این گونه مرا تربیت کردند و تاثیر معلم در زندگی من بود.

 من هنوز یادم نمی رود که در کلاس اول و دوم معلمم با من چگونه برخورد می کرد و چگونه ذهنیت مرا تغییر می داد که چگونه باید بود ،  چگونه باید زیست ، چگونه باید حرف زد و چگونه باید رفتار کرد. همان اثر است که الآن من را تا اینجا که آمده ام به همین شکل نگه داشته است. دنبال پول نرفتیم ، دنبال پست نرفتیم ، سعی کردیم به مردم مان خدمت کنیم. الآن اگر هستیم دلمان می خواهد مملکت مان آینده ای پر از برکت ، شکوفایی و خلاقیت در آن شکل بگیرد.

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

این قول را به شما می دهم من تصورم بلکه باور و یقینم این است اگر قرار است این مملکت درست شود بدون این که در مدرسه ای خلاقیت، نقادی، کارهای تیمی و مشارکت وجود نداشته باشد فردای مملکت درست شدنی نیست.

 می خواهیم مملکت درست شود باید مدرسه های ما درست شوند .

اگر قرار است مدرسه درست شود حاکمیت باید مدرسه را ببیند هم تجهیزاتش را هم معلم را و این که معلم غیر از شغل معلمی دغدغه دیگری نداشته باشد .

من این قول را به شما می دهم اگر روزی روزگاری به  قدرت رسیدیم اولین و مهم ترین اولویت ما رسیدگی به وضعیت مدارسی باشد که از نظر کادر از نظر تجهیزات از نظر فضا وضعیت نامناسبی دارند.

 این قول را به شما می دهم تا جایی که بتوانم وضعیت معیشتی معلمان را اصلاح کنم.

 این قول را به شما می دهم به بازنشستگانی که الآن مشکلات مختلف و عدیده ای را دارند قطعا و حداقل  مشکل دارو و درمان  آن ها را حل کنم که یکی از معضلاتی است که با آن مواجه اند و کاری بکنم که اینها خدمت راحت بدون دردسر و بدون دغدغه بگیرند. این چیزی است که می توان قول بدهم.

به جای این که بخواهم چیزهای بزرگ بگویم .

 ما با هم می توانیم مملکت را درست کنیم. ما با هم می توانیم کاری را انجام بدهیم که بشود کارستان.

قطعا آن چیزی که در اختیار ماست اجازه نخواهم داد در مدرسه به هیچ معلمی بی احترامی شود یعنی به هیچ معلمی بی احترامی شود .

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

 شما بهتر می دانید می شود روی آن کار کرد. این مشکلاتی که در رابطه با چیزهایی که فرمودند و من نوشتم مانند آیین نامه استخدامی جلسه می گذاریم و پیگیری می کنیم. اعمال نظام استخدامی را برایتان راه می اندازیم. مشارکت دادن معلمان در مدیریت را قطعا درست می کنیم. آیین نامه استخدامی را از اول اصلاح می کنیم.... مدیریت خدمات کشوری. چیزهایی که شما اینجا نوشته اید با کمک شما می توانیم آنها را درست کنیم.

چهل سال است که داریم در این مملکت شعار می دهیم ولی کاری نکردیم.  من نمی خواهم برای شما شعار بدهم می خواهم قول بدهم که هر چه بتوانم و در اختیارم باشد دنبال کار و مشکلات و گرفتاری های شما باشم. اگر شما خوب باشید .

من اصلا نمی فهمم نسل زد و ایکس و ایگرگ چیست آن نسل مشکل نیست مشکلش ما هستیم. اوتغییر می خواهد ما تغییر نکردیم ؛ او نوآوری می خواهد ما نوآور نشدیم و ماندیم . اگر ما حرف آنها را درک کنیم و به آنها آموزش بدهیم اصلا چرا باید نسلی جدای از ما درست شود ؟

اگر مدرسه و آموزشگاه و معلمان که درس می دهند  باور و اندیشه « تغییر » در خودشان به وجود بیاورند با آن بچه ها می توانند دوست شوند ، کلاس بگذارند ، حرف هایشان را بشوند و مشکلات شان را حل کنند. انشاءالله با عزیزان می نشینیم و با عزیزان این را پیگیری می کنیم. خواهرمان گفتند شما آمده اید تا تنور انتخاب را گرم کنید .

شما مطالبه گرید. مطالبه گری یعنی آدمی بیاید و شما پشت او بایستید و بتواند مطالبات شما را پیگیری کند.

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

 مطالبه گر باشید ولی کسی را نداشته باشید که بتواند حرف شما را در بالا بزند آن وقت با شما با باتوم و زندان برخورد می شود!

 من می توانم این وعده را به شما بدهم که اجازه ندهم نیروهای امنیتی و یا حراستی در مدارس بتوانند از آن رفتارهایی کنند که الان انجام می دهند. اگر شما بیایید می توانید این صحنه را تغییر بدهید. البته می توانید ادعا کنید ولی در کف خیابان هم می شود این ادعا را کرد بعد ممکن است آن رفتارهای ناشایست پیش بیاید. نتیجه و آینده کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

 با هم اگر دست به دست هم بدهیم ؛ اگر با هم باشیم ؛ اگر این وعده هایی که می دهیم وعده های دروغین نباشد ... یک عمر وعده می دهیم و این وضعیت را به وجود آوردیم !

 اگر بخواهیم اینها را درست کنیم حتما باید به صحنه بیایید و دیگران را هم به صحنه بکشانید .

به ما کمک کنید.

من می توانم اینها را برای شما فراهم کنم و این را قول می دهم.

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

من می توانم مدارس دولتی را ارتقا بدهم و آن قدر بالا بیایند که تنه به تنه مدارس خصوصی یا مدارس آن چنانی بزنند  که الآن هست. این توان را ما داریم و می توانیم این کار را بکنیم.

وزرای محترمی که اینجا نشسته اند و ما را شرمنده کردند و تشریف آورده اند با هم می نشینیم و مشورت می کنیم .

 هر تصمیمی که با شما نشستیم و به نتیجه رسیدیم آن اجرا می کنیم. یعنی همین که می گوییم مشارکت کنید ما حاضریم بنشینیم و با هم مشارکت کنیم و به هر کس که رسیدیم آن را اجرا کنیم. ما با شما می توانیم تصمیم بگیریم. من دردهای شما را با شما می توانم حل کنم.

اما  این که ما بنشینیم و یک عده تصمیم بگیرند و بعد دیکته کنند و بقیه نپذیرند همین وضعیتی می شود که ما با آن مواجه هستیم.

من بعضی حرف ها را نمی خواهم بزنم چون نمی خواهم احساسات شما را تحریک کنم. آدم اگر لازم باشد حرفش را بزند می زند.

 برای این که مملکت بتواند جلو برود اول باید اختلافات مان را کم کنیم ،  تنش هایمان را باید کم کنیم . ما با تنش نمی توانیم مملکت مان را درست کنیم.

من می توانم جلوی برادرانی که حرف های گاها غیر منطقی و خارج از اصول را می زنند جوابشان را بدهم. من می توانم پرونده هایشان را دربیاورم چون خیلی از اینها بی خود بالا آمده اند. من پرونده نداشتم اما آورده اند و داده اند .

ولی خوب نیست آدم بیاید در صدا و سیما بگوید : « بگم ! بگم! » همین بگم ها ما را به اینجا رسانده است.

 ما بالاخره باید بنشینیم کار کنیم .

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

حرف های من نقص دارد ، حرف های او هم نقص دارد. اگر واقعا به فکر ملت و مردم مان هستیم به جای این که به همدیگر حرف های بی ربط بزنیم بیایید دست به دست هم بدهیم و مشکلات مملکت را حل کنیم.

 من بارها گفته ام... الآن خدمت شما هم می گویم این آقایان اگر بروند کل زندگی مرا بگردند ؛ خودم ، خانواده ام ، قوم و خویشم و اطرافیانم اگر یک رانت پیدا کردند که من از آن رانت برای خودم و قوم و خویشم استفاده کرده ام بیاورند پیش شما هر بلایی می خواهند سر ما دربیاورند بیاورند ! یعنی اگر می توانستند این کار را کرده بودند!

 اگر می توانستند برای من پرونده بسازند ساخته بودند.

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

 اگر من می خواستم دنبال پول بروم الآن زندگی من ده برابر بهتر از این بود یعنی زندگی دنیایی ولی آن چه که الآن دارم هزاران هزار برابر از آن زندگی دنیایی بالاتر است :  اعتماد مردم به خودمان و این باوری است که می توانیم بایستیم و بگوییم صادقیم ، دروغ نمی گوییم ، وعده غلط نمی دهیم ولی با تمام وجود معتقدم باید مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم ؛ ریشه ای حل کنیم ، روش آموزش را اصلاح کنیم ، فضا را درست کنیم ، معیشت معلمین را درست کنیم ، سلامت معلمین را حل کنیم و این را قول می دهم که تا جایی که با شما و عزیزان نشستیم و در اختیار داشتیم حلش خواهیم کرد ....این را به شما قول می دهم.

در صحنه باشید . مردم را به صحنه بیاورید آنهایی که الآن هستند و تا حالا این کار را نکردند .

 در صدا و سیما بر سر تحریم بحث داشتیم. ما باید تحریم را حل کنیم ؛ اگر نتوانیم تحریم را حل کنیم آن کاسبان تحریم تا دلتان بخواهد دارند  می خورند. تا دلتان می خواهد از این وسط پول هایی را گم و گور می کنند که  هیچ کس نمی فهمد . آنها دلشان نمی خواهد که مردم راحت زندگی کنند. بهانه است.

اگر ما حاکم هستیم و قدرت داریم اولین دغدغه ای که در ذهن ما باید باشد حل مشکل مردمی است که به آنها حکومت می کنیم. نمی شود در یک مملکتی زندگی کرد که مردمانش شرمنده اند. وقتی سرپرست خانواده می رود به خانه با شرمندگی به خانه می رود. گوشت نمی تواند بخرد. برنج نمی تواند بخرد. برای بچه اش چیزی را که خواسته نمی تواند بخرد . آدم نمی تواند بگوید. در سوپرمارکت می بینی یک کسی آمده بود دویست گرم گوشت می خواست. آدم شرمش می شود. آن آقا گفت دویست گرم گوشت را چگونه به تو بدهم. این برای ما شرم آور است.

من به عنوان یک انسان و به عنوان یک کسی که در این مملکت زندگی می کنم  ؛ به عنوان کسانی که ادعای اسلام می کنیم پذیرش این که معلمان و نه تنها معلمان، بازنشستگان و نه تنها بازنشستگان، کارمندان و نه تنها کارمندان همه کسانی که در این مملکت زندگی می کنند  گرفتار این تورم و گرانی و مشکلات مسکن شده اند.

چه کسی این گرانی را ایجاد کرده است ؟ غیر از دولت ؟ چه کسی این تورم را تحمیل کرده است ؟ غیر از رفتار و سیاست گذاری که ما داریم می کنیم. ؟

عزت یعنی وقتی کسی که به خانه اش می رود راحت با خیال آرام به خانه اش برود و بتواند زندگی معمولی را برای خانواده اش تامین کند. زندگی معمولی . نه چیز دیگر. چیزی از ما نمی خواهند. زندگی می خواهند و بستر این زندگی را حاکمیت باید برایشان تامین کند.

ما اگر نتوانیم زندگی مردم را آماده کنیم همه این مشکلاتی که می بینید روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد. با گرفتن و زدن و زندانی کردن هم مشکل حل نخواهد شد!

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

 ما تلاش خواهیم کرد هم مشکلات تحریم را حل کنیم هم ارتباط مان با همسایگان درست کنیم. هم در داخل اختلافات مان را حل کنیم. هم به همدیگر نپریم. ما با وحدت و انسجام می توانیم مملکت را درست کنیم. با دعوا نمی توانیم . در نتیجه باید انسجام داشته باشیم . در خدمت شما هستم وقتتان را نمی گیرم.

 دلم نمی خواهد حرف هایی را بزنم تا بعدها مشکلی برایتان ایجاد شود. ولی قطعا شما می توانید من را به عنوان یک مطالبه گر برای دولت بفرستید ؛ نفرستید دعاگوی شما خواهم بود . می روم و به زندگی خودم می رسم. آمده ام تا مطالبه گر مشکلات شما عزیزان باشم. مطالبه گر مردم فقیر و محرومین و صدای کسانی که صدایشان را نمی شنوند باشم و این را در زندگی ام ثابت کردم ؛ همیشه دفاع کردم و از شما هم دفاع خواهم کرد. البته اگر رای هم ندهید در زندگی ام هر چه از دستم برای شما بربیاید در خدمت خواهم بود.

 از وزرای محترمی که اینجا تشریف آورده اند شرمنده ام . اینها همه اساتید ما بودند ما عددی نیستیم اینجا ایستاده ایم . اگر شما نبودید معلمان نبودند وزیری وکیلی استانداری هیچ به وجود نمی آمد.

 البته اگر مشکلی در جامعه است باز از این مدرسه است. باید به مدرسه برسیم تا مشکل مملکت حل شود. ان شاءالله خدا کمک کند دست به دست هم بدهیم ؛ از همه عزیزانی که لطف می کنند به ما کمک می کنند تشکر می کنم .

 قطع یقین بدانید در مقابل آنهایی که زور می گویند کوتاه نخواهم آمد. شاید الآن جرات می کنم و شعار می دهم ولی مطمئن باشید در مقابل آنها سرم پایین نخواهد بود. کوتاه نخواهم آمد. مطمئن باشید.

تا جایی که می شود سعی می کنیم با تعامل به جلو می رویم. خیلی از شما ممنونم ؛ به خصوص از بزرگانی که اینجا نشسته اند .

من وقتی اینها را می بینم نمی توانم با میلیاردها پول عوض کنم. چون من عددی نیستم و مانند یکی از این عزیزانی هستم که در اینجا حضور دارند. ان شاءالله در آینده خواهید دید که ما کاری خواهیم کرد. متشکرم.

پیاده سازی و ویرایش : زهرا قاسم پور دیزجی

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

بخش نخست

بخش دوم


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تعریف مطالبه گری در گزارش صدای معلم از نشست مسعود پزشکیان با فرهنگیان

پنج شنبه, 07 تیر 1403 22:18 خوانده شده: 142 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -1 --
شاکی 1403/04/08 - 00:10
آقای پزشکیان عزیز،در دولت روحانی امثال فولادوندها با فشار و سهمیه خواهی انجمن اسلامی معلمان به گرده آموزش و پرورش تحمیل شدند و برخی دیگر هم مجمع فرهنگیان تحمیل کرد و برخی هم مجاهدان شنبه بودند....در دوره همین فولادوند در شهرستان های تهران حراست هرکاری که خواست با اصحاب قلم و اندیشه انجام داد...چه تضمبنی وجود دارد دوباره آن دوران سیاه دوره روحانی در آموزش و پرورش تکرار نشود؟!چه تضمینی وجود دارد که مدیران کل محافظه کار پشت همکاران شایسته را خالی نکنند؟!!!
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1403/04/08 - 16:20
قبلا مسئول بودند چه کار مثبتی کردند که الان بخواهند انجام دهند افسوس که در کشور ما صرفا شعارهای دهان پر کن صادر می شود ولی بعد از پیروزی در از پاشنه خارج خواهد شد این شعارها مثل شعار ساخت ۴ میلیون مسکن ،عدالت در پرداخت ها ،یا با برجام کل مکلات حل خواهدشد است
پاسخ + +4 -1 --
شاکی 1403/04/09 - 01:02
زورگویان اصلی در آموزش و پرورش جمعی از همین مدیران عافیت طلب دوره دولت روحانی هستند که شما را احاطه کرده اند،شما در گام اول تجازه تکرار مدیران دوره روحانی را ندهید تا شویشتگان مجالی برای مدیریت و تمشیت امور پیدا کنند بعد از بیش از ربع قرن خون دل خوردن!!
پاسخ + +2 -1 --
شاکی 1403/04/09 - 01:04
نظری ها فولادوندها و انجمنی ها و مجمعی هاو....آزمون پس داده اند...طرحی نو در اندارید....همکاران بویژه در استان تهران آماده و هشیار باشند که دوباره فرصت طلبان و مجاهدان شنبه بر گرده آنها سوار نشوند!!
پاسخ + +3 -1 --
شاکی 1403/04/09 - 06:57
آقایان تاجر نیا مسوول محترم ستاد دکتر پزشکیان استان تهران،سرکار خانم نقی ئی مسوول محترم کمیته فرهنگیان استان تهران دکتر پزشکیان و آقایان کمرئی و نظرلی در شهرستان های استان تهران لطفا مدیران دوره روحانی را در آموزش وپرورش و فرمانداری ها و بخشداری ها و دهیاری های استان تهران تکرار نکنید این بزرگترین لطمه به اعتماد مردم این استان و بویژه فرهنگیان استان تهران است!!هیچ کارنامه ی درخشان و سفیدی ندارند این افراد آزمون پس داده!!یک بار بگذارید شعار دکتر پزشکیان محقق شود و شایسته سالاری جایگزین رابطه سالاری و باند بازی و انجمن و مجمع سالاری شود!!
پاسخ + +1 -1 --
مهدی 1403/04/10 - 13:17
جالبه وزاری نا کارآمد قبلی همه آمده اند تا دوباره پست بگیرند. دلا می‌سوزد برای وطن. دیگر امیدی نمانده حرف بس است. پایان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/11 - 06:54
دکتر مسعود نه دولت سوم روحانی نه دولت سوم اصلاحات دولت اول مسعود را میخواد بنا نهد با مشورت متخصصان و متفکران حالا بین د.مسعود و د.سعید اکثریت به کدام یک اعتماد می کنند؟؟
شنبه ۱۵ تیر مشخص میشه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور