صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« وقتی صف ملاقات کنندگان با شخص وزیر آموزش و پرورش پرترافیک است و جنس مطالبات هم همگی از جنس « شخصی » هستند نشان دهنده آن است که روابط عمومی های آموزش و پرورش تعطیل هستند و پاسخ گویی و مسئولیت پذیری مدیران و مسئولان در آن جایگاهی ندارد»

آقای کاظمی ... ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش چیز جدیدی نیست . فکر تحول و مدیریت علمی باشید !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به جا مانده از دولت سیزدهم در بخش اسلاید پرتال خود با عنوان : « وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم پای حرف فرهنگیان نشست » سعی کرده است تا دل علیرضا کاظمی را به دست آورد اما هنوز این بخش نسبت خود را با سخنان مسعود پزشکیان در حوزه آموزش و تربیت تعریف نکرده است .

این پرتال می نویسد : ( این جا )

« به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به منظور اجرای سیاست‌های دولت چهاردهم و با هدف ارتباط موثر با سطح جامعه و بررسی دغدغه های جامعه فرهنگیان با تعدادی از فرهنگیان دیدار کرد.

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

عصر روز چهارشنبه، علیرضا کاظمی با برخی از مراجعه کنندگان به وزارت آموزش و پرورش که از قبل تعیین وقت انجام داده بودند، در محل این وزارتخانه دیدار کرد.

 در این دیدار‌ وزیر آموزش و پرورش به همراه تعدادی از معاونین با شنیدن مشکلات و مسائل مراجعان، دستورات لازم برای رفع موانع و مشکلات را صادر کرد.

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

در جلسه مذکور مراجعه کنندگان با علیرضا کاظمی دیدار کردند و درخواست های خود را ارائه کردند و وزیر آموزش و پرورش نیز معلمانه به توضیحات و دغدغه های آنها گوش و دستوراتی صادر کرد.

در این جلسه که با حضور  فرهنگیانی از نقاط مختلف کشور برگزار شدکه درباره مشکلات استخدامی، جذب و نگهداشت نخبگان، درخواست کمک دانش آموز نخبه از وزیر برای تسهیل امور مربوطه، طرح آموزش قرآنی یک معلم، معترضان به کد ۱۹، انتقال وجابجایی، به کارگیری نیروها و بررسی مشکلات نمایندگان معلمان مامور خارج از کشور و... موضوعاتی مطرح کردند.

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

گفتی است در این جلسه اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش که با درخواست های این فرهنگیان مرتبط بودند نیز حضور داشتند که پس از دستور وزیر آموزش و پرورش مسأله مراجعه کننده را پیگیری کردند.

گفتنی است که دیدار مردمی با وزیر آموزش و پرورش یکی از برنامه های ثابت و مهم این وزارتخانه خواهد بود تا از این طریق فرهنگیان، مستقیم و بدون واسطه با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ارشد آموزش و پرورش دیدار و گفت و گو کنند » . وقتی در کارنامه ی عملکردی مسئولان و مدیران به آیتم « پاسخ گویی » اساسا اهمیتی داده نمی شود و میزان ابقا و ماندگاری فقط تعریف و تمجید از مافوق و ارائه اخبار و گزارش های خوب و صوری است ...

محض یادآوری باید گفت که ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش « پدیده ی جدید و یا منحصر به فردی » نیست و سال هاست که این رویه ادامه داشته بی آن که در اثربخش بودن و یا علمی بودن این گونه نشست ها پژوهش و یا مطالعه ی مستقل و یا علمی صورت گیرد .

برگزاری این ملاقات ها هم فرضا ارتباطی با سیاست های این  دولت و یا آن دولت هم ندارد .

عادت و رویه ی نادرستی است که در فرهنگ سازمانی بیمار ما نهادینه شده است .

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

اگر وزیر آموزش و پرورش دولت پاسخ گوی پزشکیان به دنبال « ارتباط موثر » می باشد باید که در سیاست های و راهبردی این وزارتخانه در زمینه نوع و جنس ارتباط با بدنه و خوانش مطالبات و انتظارات ؛ بازنگری و تحول جدی صورت بگیرد .

منطقی ترین و بهترین مسیر برای پاسخ به این انتظار هم بخش « روابط عمومی » است .

وقتی صف ملاقات کنندگان با شخص وزیر آموزش و پرورش پرترافیک است و جنس مطالبات هم همگی از جنس « شخصی » هستند نشان دهنده آن است که روابط عمومی های آموزش و پرورش تعطیل هستند و پاسخ گویی و مسئولیت پذیری مدیران و مسئولان در آن جایگاهی ندارد .

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

این که فرد از جریان پاسخ گویی در این دستگاه تعلیم و تربیت « ناامید » شده و ترجیح می دهد مشکل خود را با شخص اول دستگاه مطرح نماید . شاید که تاثیری داشته باشد .

بنابراین این موضوع نمی تواند نکته ی مثبت و یا قابل طرح و دفاعی برای وزیر آموزش و پرورش باشد .

وقتی در نشست های خبری این وزارتخانه ، فقط « رسانه های خودی و هم سو » دعوت می شوند و از سوی دیگر خبرنگاران هم سعی می کنند تا نقش « میرزابنویس » را ایفا کنند و چیزی نپرسند و یا نگویند که فلان مسئول به قبایش بر بخورد و برآشفته شود ...

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

وقتی در کارنامه ی عملکردی مسئولان و مدیران به آیتم « پاسخ گویی » اساسا اهمیتی داده نمی شود و میزان ابقا و ماندگاری فقط تعریف و تمجید از مافوق و ارائه اخبار و گزارش های خوب و صوری است ...

  طبیعی است که صف منتظران ملاقات با وزیر آموزش و پرورش شلوغ و پر ترافیک شود .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم درباره  ملاقات های مردمی با وزیر آموزش و پرورش

شنبه, 24 شهریور 1403 14:20 خوانده شده: 293 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + 0 -3 --
موسوی 1403/06/26 - 17:52
باسلام خدمت وزیر اموزش وپرورش من در خواستم از شما ابن هست که چرا رسیدگی وضعیت سرایداران وخدمتگزارانی که چند سال زحمت میکشن ومدارک تحصیلی لیسان دارن چرا تبدیل وضعیت نمیشن واقعا این ظلم در حق ما داره میشه با این مدرک به خدمتگزاری مشغول بشیم ولی دانشجویی که تازه وارد آموزش وپرورش شده باید بره سره کلاس مثل ما حقوق بگیره ولی ما که ۱۵ سال خدمت کردیم ورسای هستیم در حق ما داره خیلی ظلم میشه تورا به خدا رسیدگی کنید
پاسخ + 0 0 --
سوی ما 1403/06/26 - 20:22
در حق شما ظلم نمیشه چون از شما ذی حق تر بسیارند
علی الخصوص ذی حقانی که قانون نویسان کم شعور و مجریان کم شعور و قاضیان کم شعور و قوانین کم شعور، یا شعور شناسایی حق آنان را ندارند و یا دارند ولی در رعایت حق بی عرضگی می کنند.
پاسخ + 0 -3 --
موسوی 1403/06/26 - 17:59
اقای وزیر تورا به خدا بفکر ما باشید من ۱۵ سال سابقه دارم ورسمی هستم با مدرک فوق لیسان دارم خدمتگزاری میکنم این ظلم نیستچرا خدمتگزار وسرایدار ی که درس خونده تلاش کرده تبدیل وضعیت نمیشه ما باید به کی وکجا
اعتراض کنیم ودرد دلمان را بگویم من در آموزش پرورش اسلامشهر در مدرسه مشغول هستم وخدمتگزارم ۴سال هست که مدرک گرفتم هرموقع میرم اداره ب ای تبدیل وضعیتم به من جواب نمی دن مدرکم کارشناسی علوم تربیتی هست من چیکار کنم
پاسخ + 0 0 --
سوی ما 1403/06/26 - 20:17
کارشناسی علوم تربیتی هم شد مدرک؟ اگر فوق داری چرا مدرک فوق را ننوشتید پس فوق نداری با هوش خان عجول کم صبر
پاسخ + 0 0 --
سوی ما 1403/06/26 - 20:25
همین که 15 سال سابقه داری و رسمی هستی جفا کاریست؛ آیا از شما شایسته تر نبود که 15 سال سابقه داشته باشد و رسمی باشد؟!
پاسخ + 0 -3 --
موسوی 1403/06/26 - 18:00
ممنونم ازشما که رسیدگی کنید به داد ما برسید خیلی دارم اذیت میشم مدرک گرفتم ولی دارم خدمتگزاری میکنم این ظلم نیست
پاسخ + 0 0 --
سوی ما 1403/06/26 - 20:18
نه ظلم نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/06/26 - 22:28
حتما از سرکوچه یه لیسانس گرفته ای و انتظار داری فوری بفرستندت بری سر کلاس درس بدی.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/06/26 - 22:30
چه طوری همزمان با خدمتگزاری لیسانس و فوق لیسانس گرفته ای؟ لاید از کار زده ای و رفته ای کلاس کار مدرسه را به امان خدا ول کرده ای و ....
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/06/27 - 15:45
رتبه بندیبرای سال اولی ها کامل اجرا نشده چرا من مدارکم را دادم بارگزاری کنند تا اومدن تایید نهایی بزنن سایت برام بسته شد و متاسفانه اون ۲ تومن افزایش حقوق برای من نشد و یک سری همکاران دیگه هم اصلا نمیدونستن باید رتبه بندی را کامل کنن و به اونا هم تعلق نگرفته تکلیف چیه ؟ یعنی باید یکسال صبر کرد؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور