صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دیدگاه

  • ناصر فکوهی/ مدیر سایت انسان شناسی و فرهنگ

نقد پذیر نیستیم!

رویکرد اجرایی به اراده سیاسی یا مدیریتی مربوط می شود که گره گشایی از مسئله را در روندی عمومی از کنش می بیند و بیش از هر چیز در کوتاه مدت می اندیشد/ به نوعی گفتمان آموزشی و تربیتی رفته ایم که شکل بروز بیرونی آن یک اخلاق گرایی صوری و بسیار مبالغه آمیز است که در سرتا سر نظام های رسانه ای، گفتمانی و گفتاری در جامعه، به ویژه در روابط…
  • سعید شهسوارزاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

معضل " کودک آزاری "

  همجنس گرايي دو شکل دارد ( لواط و مساحقه ) ؛ بررسي و توجه فقط به يک شکل آن يک بررسي و مطالعه کاملي نيست . اديان ، دستور العمل خداوند براي راهنمايي بشر در زندگي اجتماعي است که توسط فرستاده خدا به بشر ابلاغ شده است . دين مبين اسلام دين کامل خداوند است و حضرت محمد (ص) آخرين رسول خداوند است .اسلام دين همه زمان ها و همه مکان…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

دست من در جیب تو ،دست تو در جیب من و دست همه در جیب دولت!

   تصور سنتی از ثروت بی پایان دولت، در ترکیب با بحث های «نجومی» چندسال اخیر انتظارات جدیدی ایجاد کرده است. الگوی «مطالبات» اقشار حقوق بگیردچار به هم ریختگی عجیبی شده است. تقریبا همه حقوق بگیران  معترضند و  تصور  می کنند که در این آشفته بازار اقتصادی (بخور بخور از کیسه دولت ) سهم شان خورده شده و سرشان کلاه رفته است. همه در حال مقایسه درآمد خود با بالا دستی ها…
  • جعفر محمدی/ مدیر مسئول سایت عصر ایران

فاجعه ای به نام " تخت هم‌قد سازی "!

  می گویند در روزگاران قدیم، شهری وجود داشت که حاکمش دستور داده بود، همه افراد آن باید هم‌قد باشند. برای اجرای این قانون، تخت های ویژه ای در مبادی ورودی شهر نصب کرده بودند. هر کس وارد شهر می شد، باید روی آن دراز می کشید. اگر قدش بیشتر از طول تخت بود، مأموران پاهایش را به میزانی که از تخت بیرون زده بود، می بریدند و اگر کوتاه بود، او…
  • آنیکا شارما/ برگردان مسعوده میرزایی

رابطه فلسفه و آموزش و پرورش در دنیای مدرن

فلسفه و آموزش و پرورش دو روی یک سکه‌اند/ آموزش سمت پویای فلسفه است/  آموزش صرفاً ابزاری برای کسب معاش نیست، بلکه مهد تفکر و مدرسه‌ای برای بهینه‌سازی فرهنگ شهروندی است/ فلسفه مطالعه واقعیات و پیگیری خرد است/  فلسفه روشی برای زندگی است / کودک بی تجربه و نابالغ هم در ظرف آموزش به شهروندی متمدن تبدیل می‌شود/ اگر معلمی نتواند رابطه میان فلسفه و آموزش را دریابد، به معنای واقعی کلمه…
  • فاطمه سادات اشرفی زاده /عضو شورای نویسندگان صدای معلم

از قیل و قال مدرسه حالی دلم گرفت

با شروع فصل نام نویسی مدارس ، بحث بر سر نوع مدرسه و شرایط ثبت نام ، در جامعه اوج می گیرد/ هرچند که این قانون هنگام ثبت نام در مدارس اجرا می شود امّا در طول سال تحصیلی به تدریج شرایط تغییر می کند / کمبود سرانه مدارس که ناشی از کمبود بودجه آموزش و پرورش می باشد ، شرایط جدیدی را پیش پای مدیران مدارس می گذارد . اغلب مدیران برای…
تفکر نقادانه میلی است شدید به جست و جوگری، کنار آمدن با عدم قطعیت، انس گرفتن به اندیشیدن، احتیاط و آهستگی در اظهارنظر و ادعا، آمادگی همیشگی برای تامل کردن و مواجه شدن با اندیشه های جدید، احتیاط در تعمیم دادن و نظم ساختگی برقرار کردن میان پدیده ها و دوری جستن از هرگونه فریب خود یا دیگران در اندیشیدن/ امروزه میزان گسترش مهارت تفکر نقادانه میان شهروندان، از معیارهای توسعه یافتگی…
  • علی پورسلیمان / مدیر گروه صدای معلم

هدایت تحصیلی؛ آزمونی که برنده ای نداشت !

در نظام اشتغال كنوني، فرآيند نيازسنجي تعريف و تببين نشده است و از آن مهم‌تر، ارتباط چنداني ميان آموزش و اشتغال وجود ندارد/ بحران نيروهاي تحصيل کرده بيكار كه رقم قابل توجهي را تشكيل مي‌دهند موجب هدررفت و پرت منابع در بخش آموزش شده است/ حدود پنج ميليون و 400هزار نفر از اين افراد داراي تحصيلات عالي هستند و نزديك به چهار ميليون و  500 هزار نفر نيز دانشجوياني هستند كه پس…
  • دکتر امیلیا نرسیسیانس/ استاد دانشگاه

" هدف تعلیم و تربیت نوین، باورندان پرسش گری است "

  " می خواهیم بدانیم در دوره مدرن و پسا مدرن ، تعلیم و تربیت به چه شکلی در می آید ؟در بررسی تاریخی ، به یک دوره ماقبل تاریخ می رسیم . در این دوران ، انسان های ابتدایی می توانستند با خودشان ارتباط داشته باشند .پس از آن ، دوره کشاورزی را داریم . در این عصر ، ما سازمان ها را داریم . در دوره جدید ( صنعتی )…
  • دکتر عباس حاتمی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

امر به معروف و نهی از منکر ؛ نظارت عمومی برای توسعه

فلسفه امر به معروف و نهی ازمنکر بنا بر مچ گيري نيست. هدف، بهبود فرد و جامعه است/ هرگاه شرايط اين اصل رعايت نشود، نتيجه اش وارونگي مفاهيم و جابه جايي معروف و منکر است؛ معروف ها رنگ منکر مي‌گيرند و منکرها به جاي معروف مي‌نشينند/ بزرگ ترين منکر اين است که افراد فاقد صلاحيت اقدام به انجام فريضه امر به معروف و نهي از منکر نمايند،یا با توسل به زور و…
  • علیرضا خانی/ سر دبیر روزنامه اطلاعات

وندالیسم فرهنگی

در روايات متعدد از پيامبر اسلام، از ناسزاگو به عنوان فاسق ياد مي‌شود و تأكيد شده است كه ناسزاگو هلاك خواهد شد. اين به طرز روشن گوياي زشتي پديده بدزباني و بد دهاني در اسلام و گناه بودن اين رفتار است/ من از اين كار ايراني‌ها به واقع شگفت‌زده شده‌ام/ همه اين‌ها را اگر كنار هم بگذاريم، نشانه آشكاري از نوعي نارسايي و ناهنجاري‌ در فرهنگ بسياري از هموطنان ما دارد كه…
  • مهدی خلیلی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

مدارس و میراث فرهنگی

ای کاش به جای شعار نفت ما یک شعار فکر داشتیم . آموزش و پرورش، رکن اساسی توسعه و پیشرفت یک جامعه است/ جامعه ای به توسعه دست می یابد که مدارسی پویا، دانش آموزانی علاقه مند و معلمانی شیفته به تعلیم و تربیت داشته باشند/ آیا دانش آموزان ایرانی از گذشته خویش آگاهی دارند و به آن عشق می ورزند؟ و آیا وظایف خویش را در باب میراث فرهنگی می دانند/…
  • مرتضی حاجی/ وزیر سابق آموزش و پرورش

سازمان نظام معلمی

  سازمان نظام معلمی باید پایگاه قانونی از طرف مجلس داشته باشد . آن چه از نظام معلمی انتظار می رود با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حاصل نمی شود .ممکن است سازمانی هم تشکیل بشود و اسمی هم داشته باشد اما خروجی قابل قبولی نخواهد داشت . اگر یک دیواری کج چیده شود اگر بخواهند از مهندس آن سوال کنند که چرا این گونه چیده شده است یک جایی وجود…
  • علی افشار سمیرمی / دبیر آموزش و پرورش سمیرم

ادبیات کودک و جایگاه آن در آموزش و پرورش

  تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در ایران، نه عمر زیادی دارد و نه رشد و نمو چشم گیری. اگرچه ادبیات فارسی موعظه گر ما، سرشار نکات و قطعاتی ناب برای کودکان و نوجوانان در متون مربوط به سده های دور است اما همین اندازه بالندگی ادبیات کودک ما هم از نتایج انقلاب مشروطه است و تلاش یکی مثل عبدالرحیم طالبوف. قبل از انقلاب سال پنجاه و هفت، کارهای زیادی توسط معلمان…
نقد‌هایی که امروز به شریعتی وجود دارد، به مراتب بیشتر از تحسین و احترامی است که نسبت به او ادا می‌شود/ او فاقد یکی از «عادت‌های رایج روشنفکران» بود/ پیشرو به معنای این که روشنفکر، از فاصله‌ی زیادی که با سطح فهم و دغدغه‌های مردم دارد، لذت ببرد و احساس غرور کند. زندگی خودش را بکند و حرف‌های خودش را بزند و دیگران را «موظف» بداند که «بیشتر بخوانند و بفهمند و…
  • دکتر عزیزاله بابلی بهمئی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

لزوم طراحی الگوی عملیاتی گسترش فرهنگ پژوهش در تصمیم سازی و تصمیم گیری سازمانی

ابتدا بايد در نگرش آموزش و پرورش تغييراتي حاصل گردد/ یکی از عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته ی دنیا ، بازنگری جدی درپیدایش و کاربرد ابزار و روش های تحقیقاتی است/ نقش معلمان این است که ؛ به عنوان هدایت گر و راهنما ، پژوهشگری را به شاگردان خود بیاموزند/ رازداري در کار پژوهشي اشتباه است/ صاحبان فکر و انديشه بايد در بستري آزاد نتايج پژوهش هاي خود را بدون هيچ گونه ترسي…
انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود / اگر ما توانستیم اقدامات مان طوری باشد که اولویت اول همه خانواده ها در تحصیل فرزندان شان و در شغل آن ها معلمی باشد آن وقت می توانیم بگوییم که ما در مسیر انقلاب فرهنگی مان قرار گرفتیم/ اگر قرار است بر این اساس و به چشم انداز توسعه و جایگاه مان در منطقه ( رتبه اول ) برسیم چاره ای جز توجه به "…
  • عباس فرجی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

هفت گام مدیران موفق(به جز مدیران ارشد کسی نخواند)

  طنز - چندی پیش به این موضوع فکر می کردم که چگونه، برخی از مدیران ارشد و نیمه ارشد و خیلی خیلی ارشد در سنوات گذشته ی وزارتخانه هیچ گاه از پست خود کنار نرفته اند بلکه مدام پله های ترقی را دو تا دو تا بالا می روند؟! گویی آنها بر اساس قانون بقای انرژی فقط از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شوند و به هیچ عنوان از بین…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم - معاون پرورشی دبیرستان های تهران

نهاد امور پرورشی ؛جزیره ای دور افتاده

  در آسیب شناسی و تیپولوژی نهاد پرورشی یا تربیتی و باید و نبایدهای این مقوله، فاکتورهای ذیل مطرح و قابل تدقیق و ارزیابی است: 1-اغلب به این نهاد از منظر تک ساحتی و منقطع از سایر مقولات و پارادایم ها نگریسته می شود و اصل تاثیر و تاثر نادیده انگاشته شده و متاسفانه این اپیدمی همراه با جزئی نگری بر تصمیمات، برنامه ریزی و قضاوت ها و اقدامات مسئولین و بدنه…
  • دکتر محمد حسنی / عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، پژوهشكده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی

تربیت اخلاقی در مدرسه؛ چرا و چگونه؟

آیا ما هم اکنون به سوی تعالی اخلاقی گام برمی داریم یا نه/ ما در ایجاد و برقرای جامعه با اخلاق ، که از آرمان های فرهنگی دور مانده ایم و شاید بگویم فاصله داریم/ جوامع بیش از آن که به افزایش در آمد ناخالص ملی احتیاج داشته باشند به افزایش شادی ناخالص ملی نیاز دارند/ آیا تربیت اخلاقی نیز دغدغه است/ در فعالیت های مدارس نیز اهتمام جدی به این امر…
  • محمدرضا سرکار آرانی

بازگشت به پداگوژی

  روزگار ارزشیابی دانسته‌ها سپری شده است ! و امروزه توانایی عمل و به کارگیری دانسته‌هاست که محور ارزیابی قرار می‌گیرد. پرسش‌های هر روز فرزندان‌مان در خانه و مدرسه را مرور کنیم: "با حفظ و دانستن این مطالب چه می‌توان کرد؟" "اثربخشی این دانسته‌ها چیست؟!" "این بسته‌های معرفت چه نسبتی با زیست اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما دارد؟" به ویژه وقتی بر اساس حفظ آنها توانایی انجام عملی اعم از بینشی، اندیشه…
  مهم ترين بحران فرهنگي ايران امروز ما نه « آزادي يا انسداد » فرهنگي که « عقلانيت و مسئوليت » فرهنگي است . عدم ارتباط ارگانيک بين برنامه ريزان و طراحان و متخصصان، مجريان ستادي آموزش و پرورش ازيک طرف و " تشکل هاي مدني " از طرف ديگر مهم ترين چالش آموزش و پرورش است .دره عميق بين صف و ستاد را فقط و فقط ، پل هاي واسط بين…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

دانشگاه فرهنگیان ؛ موازی کاری و تجارب روز دنیا

محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در سال های ۸۵ و ۸۶ از تجمیع مراکز تربیت معلم، دانشگاه پیامبر اعظم را ایجاد کرد. این وضعیت ادامه یافت و نهایتا با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد .دانشگاه فرهنگیان در راستای سند تحول بنیادین و در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است و در حال حاضر با بیش از 65…
  • عزت الله مهدوی/ دبیر فلسفه

تحول بنیادین در آموزش وپرورش

 1 - آموزش وپرورش نوین در ایران به دنبال نوعی تغییر نگرش در جهت بازسازی سیاسی و اجتماعی جامعه استبدادزده، بیمار، استعمارزده و رنجور عهد قاجاریه شکل گرفت. بسیاری از نواندیشان آن دوره مهم تاریخی، این نهاد اجتماعی را دروازه‌ای برای ورود به تحولات کیفی و کمی می‌شمردند. البته مبلغان سیاسی و مذهبی اروپایی نیز بیش از متفکران ما در این زمینه متفطن بودند. اما اغراق در سهم آنها در جهت دادن…
  • علیرصا هاشمی سنجانی / دبیر کل سازمان معلمان ایران

باید شنا یاد بگیریم !

من عشقم را در سال بد یافتم که می گوید مایوس نباشید . من امیدم را در یاس یافتم . مهتاب را در شب ، عشقم را در سال بعد یافتم و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم گر گرفتم ... حتما این داستان را خوانده و یا شنیده اید که زنی از شوهرش دل گیر بود ، پیش مشاور رفت و گفت دیشب از شوهرم پرسیدم که اگر من و مادرت…
  • علیرضا خانی / سردبیر روزنامه اطلاعات

پرسش

  تغییرات سریع اجتماعی، طی دهه‌های اخیر، روندی کاملاً مرئی و مشاهده‌پذیر است که روان شناسان و رفتارشناسان اجتماعی بسیار درباره آن سخن گفته‌اند . ویژگی مهم این تغییرات در سالیان اخیر، « شدت » تغییرات و ویژگی مهم‌تر آن « شتاب » در تغییرات است. تغییرات اجتماعی، تقریباً خارج از اراده و کنترل ما، نه تنها وسیع است بلکه هرچه به پیش می‌رویم بر «شتاب» آن افزوده می‌شود. اکنون با صلابت…
  • علی ایروانی / دانشجوی حسابداری دانشکده فنی انقلاب اسلامی

نامه یک دانش آموز سابق به مدیر سایت سخن معلم ( صدای معلم )

تا قبل از این که به دنیای مجازی بیایم و از نزدیک با معلمان آشنا شوم ، تصور دیگری از معلمان داشتم/ باید به این واقعیت تلخ اعتراف کنم که تعداد قابل توجهی از معلمان آدم های ترسو ، تنگ نظر و حسودی هستند که تاب و تحمل شنیدن حتی یک حرف مخالف را نیز ندارند/ آن ها فقط بلدند که از بالادستی ها و مدیران بنالند و البته بیشتر بترسند/ بعضی…
  • ابوالفضل رحیمی شاد / کارشناس مسائل آموزش و پرورش

تاثیر اقتصاد دولتی بر ایجاد نگرش و رفتار ضد توسعه در محیط کار

  فیلسوفان اقتصاد ،  کسب سود را یکی از مهمترین دلایل انگیزه کار عنوان داشته اند ؛ از نظر آنان این سود در صورتی کسب می شود که تولید یا خدمات ارائه شده بیشترین فایده را برای خریدار یا مصرف کننده داشته باشد. نظریه فایده گرایی به عنوان یکی از بنیان های نظری "توسعه" ،  بخشی از کنش‌های آدمی را که نتیجه آن فراهم آمدن شرایطی است که از آن به "توسعه…
  • علی افشار سمیرمی / دبیر آموزش و پرورش سمیرم

چرا برخی از معلمان شوق تغییر ندارند ؟

  معلمان، رکن اصلی مدرسه هستند که تعامل جدی و همواره ای با بچه ها دارند. نکته قابل توجه این است که نه معلمان قادر به انتخاب دانش آموزان مورد نظر خویش اند و نه دانش آموزان می توانند معلمان مورد نظرخود را انتخاب کنند. در نتیجه ، آزادی انتخاب شان به شکل قابل ملاحظه ای محدود می شود. یک سری محدودیت های اداری و آموزشی هم آنها را به شدت کلافه…
  • سید رازی طبیب / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

« نقش تشکل ها در فرآیند تحولات جوامع »

  اگر به مشورت در کارها عملا باور داشته باشیم، تشکل ها همان معنی را دربر خواهند داشت، اگر به گوناگونی جهان هستی معتقد بوده و آن را پذیرا باشیم ، بی شک برای آگاهی از سلیقه ها و نقطه نظرهای دیگران بایستی در گسترش تشکل ها همت بگماریم. از نظرگاه عقل نیز جایگاه تشکل ها واضح و آشکار است. ضرورت قابل انکار مقبولیت مدیریت هر جامعه، ناشی از حضور مردم و…
  یکی از معضلاتی که در نوشته ها و پست های دوستان جوانم در دنیای مجازی می بینم متاسفانه " غلط دیکته ای " است. اینکه نوشتار فارسی دشواری هایی دارد و مثلا چند شکل نوشتار برای یک صامت وجود دارد (مثلا س و ص و ث) توجیه خوبی نیست. چون این مشکلات در زبان های دیگر نظیر فرانسوی و انگلیسی و... هم کمابیش به چشم می خورد. مثلا در زبان فرانسه…
  • فاطمه ( فرزانه ) دشتی - دبیر آموزش و پرورش شهرستان ری و عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران

من و هیاهوی سکوت

  در سکوت پرهیاهوی خودش در قفس کوچک زندان تاریکش نشسته و دفتر خاطرات ذهنش را پرآه و بی صدا، پر بغض و بی گریه، پرالتهاب و بی تب ورق می زند. گویی کنارش هستم و می بینمش. این همه هیاهو در سکوت غمبارش برایم چهره ای آشنا دارد. او همانی می تواند باشد که در کلاس ساکت درس با چهره ای رنگ پریده و قیافه ای معصومانه چون میخ باریکی که…
  • گفت و گو با دکتر محمدعلی نجفی ؛ وزیر سابق آموزش و پرورش

آسيب‌شناسي تربيت ديني

در دهه 80 شمسي قرار بود همايشي درباره آسيب‌شناسي تربيت ديني در آموزش و پرورش تشكيل شود. در آستانه تشكيل اين همايش با عده‌اي از صاحب نظران اين عرصه گفت‌وگوهايي ترتيب داده شد. از آنجا كه مطالب اين گفت‌وگوها از اهميت زيادي برخوردار است ؛ سعي داريم گزينش يا كامل اين گفت‌وگو را كه در سايت شوراي ملي آموزش و پرورش آمده به هم وطنان و به‌ويژه خوانندگان چشم‌انداز ايران تقديم كنيم.…
 تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرف‌شنو باشیم، صبح‌ها به همه سلام كنیم، دست و روی خود را با صابون بشوییم، لباس تمیز بپوشیم، دست در بینی نبریم و... اما ساده‌ترین و ضروری‌ترین مسائل زندگی را به ما یاد ندادند. کجا به ما آموختند که چگونه نفس بكشیم، چگونه اضطراب را از خود دور کنیم، موفقیت…
  برای بسیاری از کسانی که  از واژگانی چون «مدرنیته» (یا معادل آن «تجدد») ، «توسعه» و «پیشرفت» صحبت می کنند، این واژگان بیش از هر چیزی تصویری نادرست را باز می نمایند که نه فقط «مدرن» و «پیشرفته» نیست، بلکه در نقطه ای قرار دارد که تاریخ مدرن علیه آن شورید و به حاشیه راندش، تا بتواند جوامع دموکراتیک را تاسیس کند. در این معنا، تصویر نادرست و انحرافی به گونه…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

حقوق شهروندی، آموزش و پرورش و فانی

  اینکه آقای رییس جمهور، منشور حقوق شهروندی منتشر کند، حداقل فایده اش برای ما این است که به بهانه نقد یا تایید این منشور می توان در باره مفاهیم حقوق بشری گفت و نوشت. خوبی پیش نویس این است که به جنبه های اجتماعی حقوق شهروندان از جمله حق آموزش و لوازم آن نیز توجه شده است. بندهایی از این منشور درباره حقوق کودکان است. مثلا : کودکان باید از حمایت…
  • دکتر فرشته آل حسینی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

لزوم رفتن به مدرسه فراتر از این هاست !

  مدیر محترمی در یادداشت « لزوم رفتن به مدرسه این نیست ( 1 ) » فرمودند، لزوم رفتن به مدرسه کارمند شدن یا به تعبیر من کار"دار" شدن نیست، بلکه کار" آفرین" شدن است؛ و پیشنهاد کردند، اگر مقصود اصلی از تحصیل، یافتن شغل مناسب و کسب درآمد است، پس چرا نباید مستقیماً دربارة پول و کسب درآمد آموزش بدهیم. ایشان ضمن برشمردن معایب رویکرد کنونی، سؤال کردند، « چشم‌انداز این…
  • مرتضی نظری / پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی

هفت مانع نظام آموزشی ایران در مسیر توسعه ( بخش پایانی )

زیربنای توسعه نه نفت است و نه انرژی، نه سیمان است و نه ساخت سد و پل و اتوبان، نه ارتباطات و فناوری است و نه تعدد احزاب و نشریات. توسعه قبل از هرچیز، یک فرهنگ است و در هم تنیدگی فرهنگ و تربیت موضوعیست تجربه شده و آشکار. برای "ساخت هویتی توسعه مدار" نیاز به اصلاح و ترمیم زیرساخت تربیتی کشور داریم. ما با هفت مانع درونی از سوی نظام آموزش…
  • گفت و گوی روزنامه اعتماد با محسن صفایی فراهانی

دلایل توسعه نیافتگی ایران ؛ بحران عدم اعتماد در جامعه ایران

توسعه يا توسعه‌نيافتگي، سوال اينجاست. پس از اجراي ١٠ برنامه پنج ساله توسعه در ايران معاصر بحث بايد بر سر توسعه باشد يا توسعه‌نيافتگي؟ چرا ايران هنوز توسعه‌يافته نيست. اينها سوالاتي است كه در آستانه ارائه برنامه ششم توسعه از سوي دولت به مجلس، نقل محافل كارشناسي است. در اينكه توسعه‌نيافته‌ايم و فرصت‌هايي را از دست داده‌ايم همه متفقند اما در تبيين دلايل توسعه‌نيافتگي ايران و آنچه بايد در دستور كار قرار…
  • منوچهر خدایی / عضو سازمان معلمان ایران

درآمدی بر فرهنگ تشکل پذیری معلمان

ایجاد شناخت و بالا رفتن آگاهی های سیاسی و اجتماعی، لازمه ی هر حرکت و فعالیتی می باشد. معلمان به عنوان یک صنف، جهت برخورداری از یک زندگی مناسب تر ضمن تشخیص درست نیازها می بایست با مسائل معیشتی و شغلی خویش آشنا شوند و بدانند حقوقشان چیست و مطالباتشان کدام است. سپس با درک واقع بینانه از شرایط جامعه، برنامه ریزی و فعالیت نمایند. این آگاهی بخشی و تحلیل وضعیت بدون…

نظرسنجی

به نظر شما ؛ عزم دولت چهاردهم ( مسعود پزشکیان ) برای اصلاح سیستم آموزشی کشور تا چه میزان جدی است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور