صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی ایروانی / دانشجوی حسابداری دانشکده فنی انقلاب اسلامی

نامه یک دانش آموز سابق به مدیر سایت سخن معلم ( صدای معلم )

تا قبل از این که به دنیای مجازی بیایم و از نزدیک با معلمان آشنا شوم ، تصور دیگری از معلمان داشتم/ باید به این واقعیت تلخ اعتراف کنم که تعداد قابل توجهی از معلمان آدم های ترسو ، تنگ نظر و حسودی هستند که تاب و تحمل شنیدن حتی یک حرف مخالف را نیز ندارند/ آن ها فقط بلدند که از بالادستی ها و مدیران بنالند و البته بیشتر بترسند/ بعضی از آن ها خودشان را در کلاس و ... علامه دهر جا می زنند اما توان ، جرات و یا حتی حوصله نوشتن یک نامه را هم ندارند/ فکر می کنم خیلی از آن ها سالی یک کتاب هم نخوانند . فقط حرف می زنند و حرف می زنند و بس/ این معلمان ترجیح می دهند تا مثلا " یک غیر معلم " نماینده مجلس شود تا فردی از صنف خودشان تا حرف آن ها را بزند ؛ چون آن ها تحمل مشاهده چنین وضعیتی را ندارند/ این جور که می بینم ، این معلمان با این روحیه و نگرش تا صد سال دیگر هم صاحب اتحادیه و یا سندیکا نمی شوند ، چون غیر از خودشان به چیز دیگری فکر نمی کنند/ البته معلمانی هم هستند که واقعا به کارشان اعتقاد دارند و به چیزهایی که می گویند عمل می کنند/ این دسته از معلمان در اقلیت اند و روز به روز هم از تعداد شان کم می شود/ یکی از دلایلی که موجب شده است دانش آموزان توجه زیادی به" نقش معلمان " نداشته باشند این است که می بینند آن ها اعتقاد چندانی به کار و یا شغل خود ندارند و یا از سر ناچاری معلم شده اند....

 

نامه یک دانش آموز سابق به مدیر سایت سخن معلم   تا قبل از این که به دنیای مجازی بیایم و از نزدیک با معلمان آشنا شوم ، تصور دیگری از معلمان داشتم .
آقای پورسلیمان !
من فکر می کردم که همه معلمان مثل شما هستند ، با هدف ، پر تلاش و متعهد .
اما در این مدت که نظرات و مطالب شما را در سخن معلم و نیز برخی شبکه های مجازی خواندم ، به کلی نظرم عوض شد !
باید به این واقعیت تلخ اعتراف کنم که تعداد قابل توجهی از معلمان آدم های ترسو ، تنگ نظر و حسودی هستند که تاب و تحمل شنیدن حتی یک حرف مخالف را نیز ندارند !


آن ها فقط بلدند که از بالادستی ها و مدیران بنالند و البته بیشتر بترسند !


بعضی از آن ها خودشان را در کلاس و ... علامه دهر جا می زنند اما توان ، جرات و یا حتی حوصله نوشتن یک نامه را هم ندارند !

فکر می کنم خیلی از آن ها سالی یک کتاب هم نخوانند !
فقط حرف می زنند و حرف می زنند و بس !


آقای پورسلیمان !
شما در سخن معلم از تشکیل فراکسیون صنفی معلمان در مجلس آینده سخن گفته اید و به نظر من ، ایده قشنگ ، جالب توجه و کاربردی است که اگر عملی شود شاید خیلی از مشکلات آموزش و پرورش و معلمان حل شود .
اما این معلمان ترجیح می دهند تا مثلا " یک غیر معلم " نماینده مجلس شود تا فردی از صنف خودشان تا حرف آن ها را بزند ؛ چون آن ها تحمل مشاهده چنین وضعیتی را ندارند !


این جور که می بینم ، این معلمان با این روحیه و نگرش تا صد سال دیگر هم صاحب اتحادیه و یا سندیکا نمی شوند ، چون غیر از خودشان به چیز دیگری فکر نمی کنند !


آن ها دائما سرکلاس ، حرف از انتقاد پذیری و احقاق حق می زنند اما نوبت به خودشان که می رسد ، همه چیز عوض می شود .
آن ها فکر می کنند که شاگردان شان چیزی نمی دانند ، در حالی که آن ها خوب تشخیص می دهند .
البته معلمانی هم هستند که واقعا به کارشان اعتقاد دارند و به چیزهایی که می گویند عمل می کنند .
آن ها بیشتر از آن که به فکر خودشان باشند ، به فکر آینده شاگردان و جامعه هستند و دراین راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند .
متاسفانه ، این دسته از معلمان در اقلیت اند و روز به روز هم از تعداد شان کم می شود !


آقای پورسلیمان !
یکی از دلایلی که موجب شده است دانش آموزان توجه زیادی به" نقش معلمان " نداشته باشند این است که می بینند آن ها اعتقاد چندانی به کار و یا شغل خود ندارند و یا از سر ناچاری معلم شده اند !
خیلی کم دیده ام که در آموزش و پرورش و در میان معلمان ، فردی مانند شما کار کند .
شما در سخن معلم برای دانش آموز یک فایل جداگانه ایجاد کرده اید و در دفاع از دانش آموزان مطلب می نویسید و منتشر می کنید .
شما کاری کرده اید که از همه نقاط کشور برای شما نامه می نویسند و مشکلات خود را مطرح می کنند .
شما کاری کرده اید که مسئولان و مدیران آموزش و پرورش برای شما پاسخ می فرستند .
این ها کار کمی نیست .


آیا همکاران فرهنگی شما قدرتان را می دانند و به ارزش کارتان واقف هستند ؟
از خداوند برای شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که تلاش های شما و دوستان واقعی تان به نتیجه برسد .
یکی از مهم ترین افتخارات و ارزشمندترین لحظات زندگی من این است که شما معلم و راهنمای من در زندگی بوده اید .


با عرض ارادت و احترام
دانش آموز سابق شما
دانشجوی حسابداری دانشکده فنی انقلاب اسلامی

پنج شنبه, 22 بهمن 1394 23:12 خوانده شده: 7042 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +24 -37 --
معلم 1394/11/23 - 01:20
این جهان کوه است فعل ما ندا
سوی ما آید نداها راصدا
از یک چنین معلمی چنین شاگرد صادق ومسولی مورد انتظار است امیدوارم جامعه فرهنگیان در حرکت به سوی معلمینی که الگوی زندگی وعمل شایسته برای دانش اموزانشان باشند ،حرکت نمایند .درود بر شما دانش اموز دیروز ودرود بر معلمانی که چنین تصویر زیبایی را از معلم درذهن وروح دانش اموزان مینشانند.
پاسخ + 0 0 --
خ 1394/11/26 - 23:24
نقد با تخریب فرق دارد ای دانش اموز نیمه محترم.
مغرضانه نوشتی عزیزم.
پاسخ + 0 0 --
خ 1394/11/26 - 23:39
شخصیت یک انسان مومن و شریف که رنج کشیده انقلاب است به بهانه نقد تخریب کردن جز گناه و دشمن شاد کردن چیزی در پی ندارد. چرا از خدا نمی ترسید و اینقدر راحت و آسوده و بی تعهد حرف میزنید و بهمعلمان زحمت کش جامعه توهین میکنید؟
شما را به خدا واگذار میکنم پسرم
پاسخ + 0 0 --
خ 1394/11/26 - 23:41
وقتی هنوز مرز بین نقد منصفانه و توهین را نمی شناسیم چگونه به خود اجازه می دهیم با ترکتازی ابرو بری و تخریب کنیم؟
پاسخ + 0 0 --
خ 1394/11/26 - 23:54
در شگفتم افرادي كه توان اداره زندگي مختصر چند نفره خود را هم ندارند و در ان در مانده اند چگونه بي رحمانه شخصیت يك معلم بزرگ را اينگونه مورد تاخت و تاز قرار مي دهند .
اصلا برای شما ارزوی موفقیت نمی کنم..
پاسخ + 0 0 --
خ 1394/11/26 - 23:57
من نامه شما را خواندم ،و متاسفانه بدلایل شخصی و یا شاید هم حزبی مطالبی را ارائه فرمودید و در یک کلام دلتان به حال آموزش و پرورش و معلم نمی تپد؛ افکارتان درگیر مسائل دیگریست که قطعا خود آگاه ترید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/27 - 00:05
معلمان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند به جای نقد گزنده اگر حرف حساب داری مودبانه بزن حمله کردن خوی انسانی نیست.
پاسخ + +37 -15 --
احمد 1394/11/23 - 01:54
طنزانه: علي آقا شما احتمالا از اقوام جناب پورسليمان نيستيد؟
پاسخ + 0 0 --
علی ایروانی 1394/11/23 - 20:47
سلام
بنده هیچ نسبتی با آقای پورسلیمان ندارم .
آیا شما مشکلی با آقای پورسلیمان دارید ؟
اگر کسی آمد و حرف حق را گفت حتما باید فامیل آن فرد باشد .
این دیگر چه استدلال و منطقی است ؟
من با این نظرات بیشتر به درستی فرضیه های خود پی می برم .
با تشکر .
پاسخ + +40 -10 --
بازنشسته مهر93تبریز 1394/11/23 - 02:10
آقای علی ایروانی عزیزپدرومادرشما اولین معلمان تربیتی وآموزشی شما هستنددرالفاظ وقضاوتهایتان احتیاط کنیدولی ازدلسوزی شما سپاسگزا یم.موفق وسربلندباشیدانشاا...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/23 - 16:05
منم با شما موافقم و شک ندارم ایشان از اقوام اقای پورسلیمان هستند.
پاسخ + 0 0 --
علی ایروانی 1394/11/23 - 20:55
سلام
از نظر شما ممنونم .
من چرا باید از آقای پورسلیمان تعریف کنم ؟
اگر من الان دانش آموز ایشان بودم می شد گفت می خواهم نمره بگیرم !
من بر اساس وجدان و وظیفه خودم خواستم دین خود را به معلم نمونه و با اخلاقی چون آقای پورسلیمان به جا آورم .
با تشکر .
پاسخ + +39 -11 --
ناشناس 1394/11/23 - 06:16
تعداد قابل توجهی از معلمان انسان های ترسو تنگ نظرو حسودی هستند.آنها فقط بلدند از بالا دستی ها بنالند وگلایه کنند والبته بیشتر بترسند.جرات نوشتن یک نامه را ندارند.خیلی از انها سالی یک کتاب نمی خوانند.
امید وارم در اینده اینگونه کلی و عامیانه حکم صادر نکنید چون با این گزاره هایی که شما در نوشته هایتان اوردید ، شصت درصد معلمان را ترسو حسود تنگ نظر کتاب نخوان معرفی کردید چون فرمودید ه اید بیشتر معلمان .امیدوارم شما نیز اینقدر سعه ی صدر داشته باشید که از نقد نوشته اتان استقبال کنید
شما از کجا به این نتیجه رسدید که این خیلی معلمان ترجیح می دهند یک غیر معلم نماینده محلس شود کی ودرکدام شهر ودر چه تاریخی(اگر لطف کنید مستند بفرمایید ممنون می شوم)معلمی تایید شد و به مرحله ی کاندیداتوری رسید وآنگاه معلمان در برابر او جبهه گرفتند و به او رای ندادند .ممکن است در یک شهر چهل هزار نفری یک معلم کاندید شود اما پیروز انتخابات نشود چون اگر تمام فرهنگیان آن منطقه هم به او رای دهند عدد این آراء فرهنگیان در خوشبینانه ترین حالت به چهار تا پنج هزار رای می رسد نه بیشتر.
پاسخ + +40 -11 --
ناشناس 1394/11/23 - 07:22
چرا حق الزحمه امتحانات خرداد ماه را نمی دهید ؟ دانش آموزانی که اوراق امتحانی شان را تصحیح کردیم ، الان دانشجوی ترم دوم دانشگاه هستند . انصاف هم خوب چیری است
پاسخ + +51 -2 --
ناشناس 1394/11/23 - 07:22
اشتباه پزشك زير خاك دفن مي شود
اشتباه مهندس روي خاك سقوط مي كند
اشتباه معلم روي خاك راه مي رود و جهانی را نابود میکن
پاسخ + +43 -9 --
ناشناس 1394/11/23 - 09:22
روزانه چند ساعت در دنیای مجازی بود ه اید ودر این مدت نظر چند معلم را خواند ه اید ،ده هزار بیست هزار صد هزار دقیقا با چند معلم در این دنیا آشنا شده اید و نظرات انها را خواند ه اید که چنین برداشت سطحی از معلمان داشته اید،و گفته اید بیشتر معلم ها بخیل و ترسو هستند واقعا اگر شما دانشجو هستید نباید از چنین مقدمه ای به چنین نتیجه ای برسید
پاسخ + +41 -2 --
علی 1394/11/23 - 09:33
امیدوارم شمام معلم خوبی بشی.
پاسخ + 0 0 --
علی ایروانی 1394/11/23 - 20:44
سلام
من همیشه آروزیم این بوده است که معلمی مثل آقای پورسلیمان شوم .
پاسخ + 0 0 --
همکار 1395/01/30 - 13:26
مطمئن باش جنابعالی لیاقت شغل معلمی را ندارید چون در مرحله اول باید ادب را یاد بگیرید که آقای پور سلیمان به شما یاد نداده است . من همیشه سر کلاس به دانش آموزانم یاد داده ام که به بزرگتر از خودتان احترام بگذارید خصوصا اول به پدر و مادر و بعد به معلمان .اکثر دانش آموزان معلمان شان را خیلی دوست دارند حتی همان دانش آموزی که سر کلاس شلوغ می کرده است . چون برای من زیاد اتقاق افتاده است . همین امسال دانش آموزی هم از نظر درسی و هم از نظر اخلاقی ضعیف بوده است همین که مرا توی خیابان دیده است از من معذرت خواهی کرده است .آقای پور سلیمان خواهشا این نامه را پاک کنید . مشکلات زیادی داریم که به این طور چیزها نمی رسد . با تشکر
پاسخ + +36 -8 --
صفارزاده 1394/11/23 - 11:54
سلام آقای ایروانی پسرم نامه ات را خواندم که معلمان را ترسو و تنگ نظر و حسود نامیدید و اینکه نقش آنها کم شده را خواندم . توصیه می کنم حافظه تاریخی خود را بیشتر تقویت کنید حداقل در تاریخ معاصر که نقش معلمان چقدر بوده در جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب و رفراندمهای متعدد اینکه کمتر اعتراض می کنند به نظر از ترس است ولی من معتقدم از نجابت است و دخالت ندادن مسایل غیر علمی و غیر ضرور در آموزش بوده من در طی 32 سال خدمت با حداقل ها ساختم ولی فرزندانی را تربیت کردم که حق را بگویند و تحت تاثیر احساسات قرار نگیرد ولی ممکن در این بین دانش آموزی هم نخواهد یاد بگیرد. ولی من بخودم احازه قضاوت حتی شما را نمی دهم و اینکه شما راحت یک جامعه را قضاوت کردید برایم عجیب است امیدوارم با دید باز و سعه صدر بیشتری به قصاوت بنیشنید چون شما آنچه امروز نوشتید و دارید (سواد و دانش ) ثمره بخشش و بزرگی معلم است. یاعلی
پاسخ + +37 -2 --
علی 1394/11/23 - 12:34
باسلام تا ببینیم عزیزم شما چه کار خواهید کرد؟ باآزوی موفقیت.
پاسخ + +35 -1 --
شعبانی 1394/11/23 - 13:15
دوست عزیز حکم کلی دادن با عباراتی احساسی صحیح نیست اگر امروز آسیبهای جدی متوجه نظامهای آموزشی ماست و اگر نقش معلمان و اساتید چندان برجسته نیست مسئله ای است نیازمند آسیب شناسی از ابعاد گوناگون. بهرحال جامعه ای که توانسته در یک قرن اخیر موجبات عمده ترین تحولات را در جامعه ی ایرانی فراهم سازد انتظار می رود که درآینده نیز دوباره ایفاگر نقش مهم خود شود و این نیازمند بررسی عوامل آسیب زا و تلاش در جهت رفع آنهاست
پاسخ + +30 -6 --
ناشناس 1394/11/23 - 16:09
میدوارم شما نیز اینقدر سعه ی صدر داشته باشید که از نقد نوشته اتان استقبال کنید .
پاسخ + +33 -8 --
ناشناس 1394/11/23 - 16:30
امیدوارم که نوشته شما نه از سر ترس نه حسادت نه از روی تنگ نظری باشد وحاصل تفکر خود شما باشد نه کس دیگری!امیدوارم که شما تاب تحمل انتقادات بر نوشته ی خود راداشته باشید!امیدوارم که شما به خاطر حمایت از کسی یا شخصی این مطالب را ننوشته باشی وازادی اندیشه ات را مفت نفروخته باشی!
پسرم در نوشته ات بویی از چاپلوسی به مشام میرسد.
پاسخ + 0 0 --
علی ایروانی 1394/11/23 - 20:40
سلام
چاپلوسی موقعی است که بیش از حد تعریف و ظرفیت واقعی و به عبارتی عدالت گفته شود .
به نظرم ، تشکر از زحمات شخصی مانند آقای پورسلیمان که روز و شب خود را برای این سایت گذاشته است چاپلوسی است ؟
ضمنا با این نظرات واقعا به فرضیه های خود مانند ترسو بودن بیشتر ایمان آوردم .
فرضا اگر سایت سخن معلم نباشد شما کجا می خواهید حرف های خود را بزنید؟
شاید بهتر باشد به آن صفات بالا قدر ناشناس بودن را هم اضافه کنم !
ببخشید این قدر صریح و شفاف صحبت کردم .
این ها اصول تدریس آقای پورسلیمان بود .
موفق باشید .
پاسخ + +31 -11 --
ناشناس 1394/11/23 - 16:40
{اما این معلمان ترجیح می دهند تا مثلا " یک غیر معلم " نماینده مجلس شود تا فردی از صنف خودشان ،تا حرف آن ها را بزند }!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما از کجا میدونی؟میخوای شما بیا بجای ما هم رای بده!اصلا شما بگو ما به کی رای بدیم!
پسرم بهتره به خودت بیایی و خودت را اصلاح کنی .
پاسخ + 0 0 --
علی ایروانی 1394/11/23 - 20:42
سلام
به نظرم باید معلمان کمی انتقادپذیر تر باشند .
من سخن معلم را هر روز می خوانم .
کامنت ها را هم می خوانم .
این برداشت من است .
ممکن است با شما متفاوت باشد .
قرار نیست شما نطر خود به من تحمیل کنید .
این ها را از آقای پورسلیمان یاد گرفتم .
با تشکر .
پاسخ + 0 0 --
سمیرمی 1394/11/24 - 08:42
با عقاید نویسنده کاملا موافقم. ما معلمها باید قبول کنیم که میترسیم. گاهی مافوقهای ما هم میترسند و اگر یکی از اعضای زیرمجموعه اش چه دانش اموز و چه معلم انتقادی کرد که جایی درز پیدا کرد به بهانه اینکه آبرو و حیثیت سیستم در خطر است و..... سعی دارد خود و معلمانش را توجیه کند. یه ضرب المثل قدیمی میگه به روباه گفتند شاهدت کیه میگه دمم. متخلف از متخلف حمایت میکند.مدیری که نتواند مدیران نالایق زیرمجموعه اش را که یکی دو تا نیست عوض کند به درد نمیخورد و این یعنی ترس. مدیران توانمند مشورت و نظرخواهی از زیرمجموعه را اساس کار خود قرار میدهند.....
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1400/06/18 - 20:02
دوست عزیزم آقای ایروانی بنده خودم معلم هستم و حرفهاتون و کاملا تأیید میکنم . متأسفانه تمام صفاتی که شمردید برازنده ی اکثر معلمان این کشور هست . و در هیچ یک از وقایع تاریخی ایران نقشی نداشته اند و این ناشی از ترس از دست دادن موقعیت شغلی متزلزلی است که دارند .
پاسخ + +29 -8 --
معلم 1394/11/23 - 21:39
زمانی که حاصل دسترنج معلمان دانش آموزانی میشوند که حرمت علمی که به آنها آموخته شده را پاس نمی دارند وبه قول خودشان اکثریت بخیلند بدون مواجهه با اکثریت کودک وار همه را حسود می پندارند دیگر چه انتظاری از افراد عامی است متاسفانه جامعه ی ایرانی کلی گو شده و عده ای دنبال جایی هستند برای عقده گشایی و چه جایی بهتر از معلمان که دیوارشان کوتا هتر از همیشه شده و هر قشری به خود اجازه ی هتاکی به ساحت مقدس معلمان را می دهد و بدتر از آن رسانه هایی که این هنجارشکنی ها را در سایتی که ملقب به سخن معلم است منعکس می کنند افسوس و هزاران افسوس که کاری از دستمان برنمی آید و تنها باید گذاشت و رفت و ندید من در عجبم که چگونه در این سایت به اصطلاح سخن معلم به ماها صفت بخیل و .... داده می شود و چون سایتی است یکطرفه موجب رنجش روح وروان عزیزان میشود و من نمی دانم که ما از کجا دیگر ممکن است ضربه ی دیگر را متحمل شویم خیلی از معلمان ما در راه آموزش از سرما در ماشین میمیرند بعضی ها در راه نجات دانش آموزی عضوی از بدنش را می دهد و مسایلی از این دست کارهایی که حتی پدر برای فرزند نمی کند ولی هیچ کس قدر
پاسخ + 0 0 --
خانم معلم 1394/11/23 - 22:56
همکار محترم
من این مسائلی را که این دانش آموز گفته است لمس کرده ام .
شاید بیشتر هم باشد .
معلمان اگر واقعا به وظایف خود عمل می کردند این وضعیت ما نبود .
چرا ما از حقایق گریزانیم .
معلمان با این همه ادعا هنوز یک روزنامه ندارند !
تنها نشریه الکترونیک سراسری همین سخن معلم است .
شما اگر راست می گویید در نقد آن مطلبی بنویسید به جای که این فتوا دهید چرا نوشته اید !
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/24 - 01:08
ای کاش همه ما فرق بین توهین غیرمنصفانه و نقد را میدانستیم و ای کاش مسوولین نشریه وزین سخن معلم هم این نکته را می دانستند و هر توهینی را منعکس نمیکردند و به جای آن نقد های واقع بینانه را نشر میدادندمن به نوبه ی خودم اگر مسوول این نشریه بودم از معلم ها بابت این متن کودکانه یک بیانیه صادر میکردم تا مثل آقای فانی نباشیم هرچند که ایشان هم بع عنوان یک معلم محترم هستند
پاسخ + +28 -4 --
ناشناس 1394/11/23 - 21:47
کاش درد جامعه معلمان و فرهنگیان چنین نکاتی بود ...کاش ما معلمان همه این صفاتی را نام بردید داشتیم اما بالاتر از خط فقز حقوق می گرفتیم مثل اکثریت کارمندان دولت ...این که معلمان از بالادستی ها می نالند این تقصیر معلمان نیست این نالیدن ها بعلت عملکرد ستمگرانه انها نسبت به معلمان جامعه ای است که همان مسوو لین یا بالا دستی ها کار انها را با کار انبیا مقایسه می کنند ..اما در عمل انها را لگدمال کرده اند
پاسخ + +12 -26 --
بازنشسته مهر93تبریز 1394/11/23 - 22:30
علی جان باالگوی خودتان آقای پورسلیمان مامعلمان رارهبری فرماییدتاازذلت رهایی یابیم .چون ذلت معلم یعنی ذلت جامعه ای که ساخته شده است.به پیش ای رهبرجوان وفرزانه.
پاسخ + 0 0 --
مهرداد 1394/11/23 - 22:43
درود
به این می گویند : زنده باد مخالف من !
درود بر شما آقای پورسلیمان !
از تریبون خودتان علیه خودتان سخن می گویند !
کدامین رسانه است که این گونه آزاد منشانه به مخالفان و متتقدان اجازه نشر مطالب را بدهد ؟
به دوستان گروه سخن معلم تبریک می گویم .
موفق باشید .
پاسخ + +24 -13 --
ناشناس 1394/11/23 - 22:57
شما میتونستی بدون اینکه به بقیه معلم ها توهین کنی از اقای پورسلیمان تعریف کنی!
پاسخ + +22 -8 --
ناشناس 1394/11/23 - 23:29
خبرگزاری فرهنگیان:

سخنگوی سازمان امداد و نجات از مفقود شدن 4 معلم در برف و کولاک در روستای مرزی «کوره رش» خبر داد و گفت: امدادگران برای نجات آنها به منطقه اعزام شده‌اند.

این فقط یک نمونه از فداکاری معلم در حق تو دانش اموز است!نمک نشناس نباش و همیشه صداقت و درستی را سرلوحه زندگی خویش قرار بده.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/24 - 12:11
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/28 - 00:44
مشت نمونه خرواره عزیزم.
متاسفم برات ای دانش اموز کوته بین
پاسخ + +23 -10 --
ناشناس 1394/11/24 - 00:10
در جامعه‌ای که از در و دیوار آن، سخن از حق و باطل می‌بارد، کسی به ما یاد نداد که چگونه از حق خود دفاع کنیم یا چگونه حق دیگران را مراعات کنیم و مسئلۀ «حق و باطل» را به حقوق افراد گره نزنیم.
پسرم هیچ وقت دیگران را قضاوت نکنیم.
پاسخ + +26 -5 --
احسان 1394/11/24 - 00:38
با سلام این که معلمان تر سو هستند و علاقه ای به شغلشان ندارند کا ملا درست فرموده اید من خودم یک معلم هستم مواردی این چنین مربوط به فضای یا شکل اداره ی کشور ماست اموزش پرورشی سیاست زده معلمانی با حد اقل در یافتی مدیرانی که با ریا چاپلوسی و از ستاد های تبلیغاتی نماینده های مجلس انتخاب می شوند کشوری که ازادی بیان و نشر کلیشه ای است انتظاری جز این نیست
پاسخ + +15 -23 --
تیمور دانشفر 1394/11/24 - 00:41
خیلی قشنگ و پخته مسائل را بیان کرده اید
درود بر شما و معلم تان
پاسخ + +31 -6 --
همکلاسی 1394/11/24 - 00:48
علی آقای عزیز
درست گفتی .
اما معلم ها هم تافته جدابافته ای از این جامعه نیستند !
چه اگر غیر از این بود وضع ما هم این گونه نبود ...
به قول آقای عزت الله انتظامی که بنده ارادت خاصی به ایشان دارم :
در یکی از دیالوگ سینمایی می گوید : " بخل و تنگ نظری شغل دوم همه ملت ایران است .
به قول معروف :
" ما همه مان مثل همیم " !
پاسخ + +26 -10 --
روح‌الله 1394/11/24 - 01:34
بله این دانش آموز بزرگوار نه بخیل‌هستند و نه ترسو‌و‌حرفشونو‌بدون ترس‌میزنند. چون من معلم بهش‌گفتیم که بخیل و‌ترسو‌و‌تنگ‌نظر نباش. متاسفانه کار بجایی رسیده که یک دانش آموز بیاد و اینجوری جامعه معلمین رو مورد اهانت قرار بده و سایت سخن معلمم نشر میده و پشتیبانی میکنه. آقا‌من از این سایت سخن معلم دیگر رفتم و هیچوقت هم پیدام نخواهد شد،‌ میرم دوتا پفک‌بفروشم خرجمو در بیارم، دوباره نصیحت میکنم به همکاران عزیز و‌ارجمند که بروید دنبال شغل دوم و به هیچ دانش آموزی بها ندهید چرا که عاقبت میشن امثال همین جناب علی نمک نشناس
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/03/10 - 15:23
وجود چنین دانش اموزان دروغگو و جاسوس در مدارس کم نیست

لطفا انها را شناسایی و از کلاس اخراج کنید چون در اینده اینچنین حق معلم را کف دستش میگذارند
پاسخ + +24 -1 --
سید مهدی ناظمی 1394/11/24 - 08:47
یاد معلمهای زمان ما به خیر...
پاسخ + 0 0 --
همکار 1395/01/30 - 06:26
به نظر من معلم های حالا بیشتر زحمت می کشند .معلم های قدیم جرات نداشتیم سوال کنیم بچه های حالا از هیچ کس حساب نمی برند نه از پدر و مادر و نه از مدیر و معاون و معلم . بچه های قدیم که ما باشیم خلاصه از یکی حساب می بردیم و انگیزه درس خواندن داشتیم ولی بچه های حالا هیچ انگیزه ای ندارند و کار کردن با آنها خیلی سخت است . معلمانی که آقای ایروانی را می شناسند در مورد درس و اخلاق ایشان نظر بدهند که خیلی راحت به خودش اجازه داده است به معلمان توهین کند . ما ترسو نیستیم چون می دانیم کسی نیست از ما دفاع کند . من دبیری 28 سال سابقه دارم با معلم های خودم مقایسه می کنم می بینم من خیلی بیشتر زحمت می کشم . معلم های الان از جون مایه می گذارند
پاسخ + +32 0 --
ناشناس 1394/11/24 - 08:53
چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید
گفتا زکه نالیم از ماست که بر ماست
پاسخ + +13 -22 --
حسن رفیعی 1394/11/24 - 09:00
باسلام به تمامی دوستان وهمکاران فهیم،اهل مطالعه وعدالت خواه به ویژه پورسلیمان عزیز،ساعی ونستوه.نامه ی جالبی بودوواقعیات تلخ جامعه ی معلمان کشورمان رابه رشته ی تحریرکشیده بود.آفرین برچنین دانش آموزوچنان استادی که اوراپرورانده
پاسخ + +11 -21 --
قدیر قلی زاده 1394/11/24 - 09:22
جناب پور سلیمانی ارادتمندم ، با تمام این وجود درد ما رو خوب فهمیده !
پاسخ + +10 -21 --
رویا یوسفی 1394/11/24 - 09:50
احسنت.
پاسخ + +9 -24 --
علیرضا سمیعی 1394/11/24 - 10:03
وقتی آقای ایروانی معلمی چون آقای پورسلیمان داشته باشد ، باید که این گونه درد مندانه ، آگاهانه و روشنگرانه سخن بگوید .
درود بر این دانش آموز و سخن معلم که در راه اعتلای فرهنگ این مرز و بوم قلم می زنند .
پاسخ + +23 -7 --
رضوان 1394/11/24 - 10:11
هدف آموزش و پرورش در این سیستم جذب همین معلم‌هاست ولی یک وقت‌هایی از زیر دستشان معدود افرادی خارج می‌شود !
پاسخ + +22 0 --
حسن رادی 1394/11/24 - 10:53
آقای ایروانی قبل از هرچیزبعنوان یک معلم باید از شما به خاطر طرح واقعیت های رنج آوری که متاسفانه در جامعه ی معلمان به چشم می خورد تشکر کنم و درعین حال اجازه دهید به شما بگویم ،"تصور نمی کنید اطلاعات شما از موضع گیری احتمالی معلمان در قبال پیشنهاد "سخن معلم" مبنی بر مشارکت در تشکیل فراکسیون صنفی معلمان به اندازه ای نباشد که با چنین قاطعیتی نظر بدهید که گویا: این معلمان ترجیح می دهند تا مثلا " یک غیر معلم نماینده مجلس شود تا فردی از صنف خودشان تا حرف آن ها را بزند ؛ چون آن ها تحمل مشاهده چنین وضعیتی را ندارند !"
ضمن این که تلاش های آقای پورسلیمان و در کل "سخن معلم" ستودنی است ولی منحصر کردن تلاش های معلمان ،تنها به فعالیت های آقای پور سلیمان و "سخن معلم" بی انصافی است نسبت به تلاشهای دیگری که در این ارتباط صورت می گیرد
پاسخ + +24 0 --
حسن رادی 1394/11/24 - 10:53
آقای ابروانی در تمام ادوار مجلس تعداد قابل ملاحظه ای از نمایندگان مجلس از بین معلمان برگزیده شدند اما با این همه وضعیت ما معلمان همینی است که مشاهده می کنید.یکی از دلایل تردید احتمالی برخی از معلمان می تواند همین باشد که از کجا معلوم که در صورت شکل گیری چنین فراکسیونی باز هم اهداف سیاسی جناح ها مصالح صنفی معلمان را تحت الشعاع قرار ندهد؟واقعا چه تضمینی در این زمینه وجود دارد؟ امیدوارم سایت "سخن معلم" و سایر تشکل های صنفی معلمان با روشنگری بیشتر در این زمینه موجبات دلگرمی و فعال تر شدن معلمان را فراهم کنند.با سپاس فراوان
پاسخ + +10 -23 --
باران 1394/11/24 - 11:49
احسنت ..
درد من حصار برکه نیست ..
درد من ...؟
پاسخ + +10 -25 --
حسینی 1394/11/24 - 12:01
آدم با دیدن چنین شاگردانی می فهمه عمرش به هدر نرفته ،وهر کدام از ما اگر تو تمام عمرمون یه شاگرد این طوری پرورش داده باشیم برای افتخار کافیه .
پاسخ + 0 0 --
امیر 1394/12/07 - 05:11
چه افتخاری داره
به کجاش افتخار میکنی بربخت بیچاره به همه همکارا داره توهین میکنه افتخار میکنی
پاسخ + 0 0 --
امیر 1394/12/07 - 05:24
چه افتخاری
پاسخ + +10 -23 --
قدیر قلی زاده 1394/11/24 - 12:05
جناب پورسلیمان ارادتمندم ، با تمام این وجود درد ما رو خوب فهمیده !
پاسخ + +11 -17 --
ناشناس 1394/11/24 - 13:00
شما میتونستی بدون اینکه به بقیه معلم ها توهین کنی از اقای پورسلیمان تعریف کنی!
پاسخ + 0 0 --
علی ایروانی 1394/11/24 - 13:17
من چیزی را که به آن اعتقاد دارم گفتم .
بخشی از آن مشاهدات من و دوستانم در مدرسه است و بخش دیگر سخن معلم است .
چرا باید خود را فریب دهیم ؟
من منکر زحمات معلمان شریف نیستم اما باید پذیرفت که معلم نماها هم کم نیستند !
کتاب کند و کاو در مسائل تربیتی ایران نوشته صمد بهرنگی را بخوانید .
خیلی چیزها را می توان فهمید . منظورم بخش آخر کتاب است .
موفق باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/11/25 - 13:59
خیلی .....در ضمن اول اطلاعات و تحقیقاتت را کامل کن بعد اظهار نظر کن و قضاوت کن!
پاسخ + 0 0 --
امیر 1394/12/07 - 05:25
با سلام مثلا من اعتقاد دارم شما ... هستی باید اونو نشر بدم ویا تعمیم بدم به کل دانشجو های فنی محترم
پاسخ + +17 0 --
بازنشسته مهر 93 1394/11/26 - 15:54
یکی از مشکلات جامعه ما عدم پذیرش نقد است بعضی از حرفهایی را که این اقا مطرح کرده اند در مدارس و در بین کارکنان آن وجود دارد نمیتوان همه چیز را به همگان تعمیم داد اما تعدادی از همکاران ما حاضر نیستند خود را به روز اوری کنند در مقابل هر گونه تغییری از جمله تغییر کتابهای درسی موضع می گیرند در مقابل مدیریت های جوان و دارای ایده موضع می گیرند و برخی نیز تعهد ی را که به خود و خدای خود داده اند از یاد برده اند و صرحتا می گویند مشکل دانش اموز به خودش مربوط است من 32 سال است که مشغول تدریس هستم و با بسیاری از این قبیل مسائل روبرو شده ام البته تعداد معلمان با وجدان و فداکار و با اخلاق هم کم نیستند به امید روزی که با روی کار امدن وزرایی با لیاقت و کار امد معلمان بدون دغدغه معیشتی و با انگیزه بالاتری کار کنند ان شاء ا.... که مسؤلین کمی خجالت کشیده پاداش بازنشستگی ما را هم بدهند.
پاسخ + +16 0 --
سراج 1394/11/27 - 00:02
من معلم بودم. یعنی همه آن چیزهایی که در تخیلات خودت برای یک معلم ایده آل ردیف کردی. ولی مرا در این آموزش و پرورش نابود کردند... هم از نظر جسمی و هم نظر روانی بیمار و سرگردانم. دیگر حتی توانایی تدریس هم ندارم. صد بار از خودم سوال می کنم آیا بهتر نبود مانند دیگران بودم؟! هیچ کس هم از بنده دفاع نکرد. حالا بازنشسته هستم و بمن می گویند دیگر حتی معلم هم نیستی! کارمند سازمان بازنشستگی هستی... برو بگذار باد بیاید! آیا مرا بیاد می آورید؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/27 - 23:04
درست میفرمایید توی این کشور به معلم ها بهایی نمیدن وجدان هم باعث میشه که ما به دانش آموزانمون ارزش بدیم و از تعلیم و تربیت اونا کوتاهی نکنیم حالا هرازچند گاهی یک دانش آموز ....هم پیدا میشه و نظری میده حالا چه محترمانه و چه مغرضانه ولی همه ی دانش آموزان این طوری نیستند برخلاف مسولین .انصافا آقای مسول این نشریه الکترونیک هم همه نظرات رو منعکس میکنن که بایستی هر نظری که منشا توهین داره نباید منتشربشه که این گونه نیست امیداست در آینده نظرشون تغییر پیدا کنه امیدواریم.
پاسخ + +8 -13 --
محسن مرادی 1394/11/29 - 22:22
آیینه چون نقش تو بنمود راست
خودشکن آیینه خطاست
واقعا متاسفم برخی از معلمان تجمل شنیدن یک حرف مخالف را ندارند !
معلوم نیست سر کلاس با دانش آموزان چه کار می کنند !
پاسخ + +6 -4 --
علی معلم 1394/11/30 - 23:38
فقط
افسوس جوانیم را معلم بودم که ثمره آن فقر و خجالت و بی منزلتی است!!!
خدایا برسان مهر ۹۶ را که خلاصی یابم!!!!!!!!
پاسخ + +8 -1 --
علی معلم 1394/11/30 - 23:38
فقط
افسوس جوانیم را معلم بودم که ثمره آن فقر و خجالت و بی منزلتی است!!!
خدایا برسان مهر ۹۶ را که خلاصی یابم!!!!!!!!
پاسخ + +6 -1 --
علی معلم 1394/11/30 - 23:38
فقط
افسوس جوانیم را معلم بودم که ثمره آن فقر و خجالت و بی منزلتی است!!!
خدایا برسان مهر ۹۶ را که خلاصی یابم!!!!!!!!
پاسخ + +7 -1 --
علی معلم 1394/11/30 - 23:38
فقط
افسوس جوانیم را معلم بودم که ثمره آن فقر و خجالت و بی منزلتی است!!!
خدایا برسان مهر ۹۶ را که خلاصی یابم!!!!!!!!
پاسخ + +9 -4 --
معلم 1394/12/05 - 14:20
پسرم علی ایروانی. به جای دلسوزی و نقد معلمان که کار بی نتیجه ای است به فکر آینده خود و فرزندان خودت باش که یه موقع شغل معلمی رو انتخاب
نکنند تا برای حداقل های زندگی محتاج هر کسی شوند.
پاسخ + 0 0 --
.... 1395/01/04 - 00:33
مگه هرکی معلم بشه واسه حداقل های زندگیش محتاج دیگرانه ؟؟؟؟؟؟؟ حرف بی ربطیه .
پاسخ + +2 -7 --
امیر 1394/12/07 - 05:07
سلام به همه همکاران عزیز وقهرمانم هرچه باشید وهستید یک موی گندیدتان شرف دارد به نویسنده نامه ای که شرم دارم اسمش راببرم در خوب بودن مخاطب نامه هم خود وخدایش میداند که اینها بادمجان است یا هندوانه ویا ...محض اطلاع اقای نویسنده شمادر کل دوران تحصیل زیاد زیاد 100همکار محترم بنده به شما اموزش داده اند که متاسفانه معلم که نمی تواند مغزتان راعوض کند آموزش میدهد یکی علاقه دارد و درس را میگیرد و میشود نفر اول کنکور ویکی علاقه ندارد میشود کاسب ،بازاری ،..... و نویسنده که اینگونه قضاوت میکندعلاقه نداشته بماند مغز هم نداشته .....
پاسخ + +6 0 --
طیب نصیری 1395/01/12 - 00:13
بنده کارشناسی ارشد روان شناسی دارم دبیر هستم و در یک مرکز مشاوره نیز فعالیت میکنم. وقتی به عینه مبینم یک دعانویس بیسواد روزانه500هزار تومان درآمد دارد و ما 2 نفر مشاور شاید ماهانه 500 هزار تومان درآمد نداریم پی می برم جامعه ی ما به فقر فرهنگی دچار شده . نگاه حاکمیت باید به آموزش و پرورش عوض شود این فقر فرهنگی نتیجه سیاست های نادرست حاکمیت است. در جامعه ای که مرده ها بیشتر از زنده ها ارزش پیدا میکنند یک رمال هم درآمدش 60 برابر بیش از یک مشاور میشود.
پاسخ + 0 0 --
حمید البرز 1395/01/13 - 08:16
آقای نصیری به نکته خوبی اشاره فرمودید. 2 روز پیش برای کاری به یکی از شهرهای مرزی شمالغرب کشور(خمارلو) رفتم شخصی اسبی پیر و زخمی را برای کسب در آمد نگه داشته بود و از هر مسافری بابت سوارشدن و پیمودن 100 متر 3000 تومان پول می گرفت یعنی ساعتی 180000 تومان! در مقایسه با این اسب پیر و آن دعا نویس، معلم...!!!
پاسخ + +1 -1 --
معلم بازنشسته 1395/01/15 - 15:47
اگر میدانستم درج نظرم فایده ی دارد خیلی در دل ها داشتم اما چرا ارتقا شغلی باید لغوشود؟چرا حرمت معلم باید خدشه دار شود؟
پاسخ + +2 -3 --
ناشناس 1395/01/18 - 19:13
کمی افراطی اما قابل تحسین
پاسخ + +1 0 --
یک 1395/01/20 - 08:42
نمیشه همه را جمع بست . اما هستند بعضی از فرهنگیانی که متاسفانه اخلاقی متناسب با شأن خود ندارند . من یک معلم آزاد هستم و در این مدت از مدیران مدارس را افرادی دروغگو ، حریص و با استبدادهای احمقانه دیدم ، بعضی از معلمها هم که زیرآب همو میزنند ، البته همه را جمع نمیبندم خیلی ها هم کارشون درسته و قابل ستایش بالاخره خوب و بد همه جا در هر ارگانی هست اما از قشر فرهنگی چنین مسائلی زجر آوره
پاسخ + +2 -4 --
گمنام 1395/01/24 - 19:13
ببین کارمون به کجا رسیده ...اومده اینجا داره فحش محترمانه میده به معلماش هیییییییییی روزگار نامرد
پاسخ + 0 -5 --
همکار 1395/01/30 - 13:08
آقای پور سلیمان متاسفم برای شما که یک دانش آموز در مورد همکاران نظر بدهد و شما آن را انعکاس داده اید . حالا او ازشما تعریف و تمجید کند چه حاصلی برای شما دارد معلم های الان با جان شان بازی می کند . اکثر همکاران از قشر تحصیل کرده این جامعه هستند و با عشق و علاقه این شغل را انتخاب کرده اند . ما معلمان انتقاد پذیر هستیم نه مثل این دانش آموز راحت توهین کند . متاسفم برای شما که این طور دانش آموز داشته اید . او در حدی نیست که بخواهد در مورد معلمان نظر بدهد چون هم از نظر ادب و هم از نظر سواد از ما معلمان پائین تر است .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/01/31 - 08:23
سلام
دوست عزیز
کسی منکر زحمات همکاران نیست اما همه معلمان مثل هم نیستند !

عده ای هم از سر ناچاری معلم شده اند .

ضمنا باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و نباید همه چیز و همه کس را زیر سوال ببریم چون کسی موافق نظر ما نیست و یا سخن نمی گوید !

کافی است نگاهی به محتوای برخی کامنت ها در کل سایت بیندازید تا متوجه عمق فاجعه فقر فرهنگی شوید !
پایدار باشید .
پاسخ + +2 -4 --
همکار 1395/01/30 - 13:15
من خودم فوق لیسانس ریاضی با 27 سال سابقه می باشم ، دانش آموزان بسیار خوبی بهتر از این دانش آموز ، تحویل جامعه داده ام و نیازی به تعرف و تمجید ندارم . در مدت تحصیلم یک بار ندیدم که دانش آموزی به مدیر یا معاون ویا معلمان بی احترامی کنند و لی دانش آموران امروزی اکثرا حتی مدیر یا معاون مدرسه را دست می اندازند تا چه برسد به ما معلمان . دانش آموزان امروزی سواد آن چنانی ندارند که ما معلمان بخواهیم مطالعه زیادی داشته باشیم . دانش آموزان مستعد یا در مدرسه تیز هوشان یا در مدرسه نمونه دولتی هستند و بقیه در مدارس عادی می باشند که ازنظر ادب و سواد سال به سال بدتر می شوند . به این خاطر می گویم معلمان امروزی جانفشانی می کنند. زمانی که ما درس می خواندیم معلمان را مثل پدر و مادرمان دوست داشتیم .اگر معلمی دانش آموزی را کتک می زد دست معلم را می بوسید . و به دانش آموزان امروزی جرات نداریم بگیم چرا تمرین ها را ننوشتی تا چه رسد به این که بخواهیم تنبیه کنیم . اکثر پدر و مادر ها ارتباط خوبی با مدرسه ندارند چون بچه های شان را می شناسند.
پاسخ + +3 -1 --
سینا 1395/01/30 - 22:28
وای برشما معلمان که این چنین فقط به فکر سفره حقیر خود هستید ومعلمین اخراجی دهه 60 را فراموش کرده ایده . ولعنت خدا بر سنگدلان. همانها که آمر وعامل اخراج ما بودند.
پاسخ + +2 0 --
همکار فرهنگی 1395/02/06 - 06:02
سلام آقای پور سلیمان این مشکل فقر فرهنگی اندکی مربوط به آموزش و پرورش است . خانواده و جامعه و .... نیز می باشد. در همه جا خوب و بد هست ولی در آموزش و پرورش خیلی کم پیدا می شود که کم کاری کرد و اندکی هم که وجود دارند مشکلات خاص خودشان را دارند . در همه جای دنیا خصوصا کشور های پیشرفته برای آموزش و پرورش خیلی سرمایه گذاری می کنند و نتیجه هم گرفته اند مانند آمریکا و ژاپن و استرالیا و .... کمی در این زمینه تحقیق کنید و بعد نظر بدهید.
پاسخ + +1 -2 --
الیاس 1395/02/19 - 16:26
سلام. در نگاه اول به نظر می رسد نویسنده نامه معلمی به رئیس جمهور و نامه دانش آموز توسط یک نفر نوشته شده.
حرفهای مسئول سایت از زبان یک دانش آموز
پاسخ + 0 0 --
معلم شیمی 1395/03/04 - 13:26
دوستان سلام من معلمی با ۲۹ سال سابقه ی کار ،هم در قسمت آموزشی و هم در سایر بخشهای ستادی واجرایی ادارات آموزش وپرورش هیتم.
چند نکته به نظرم رسید که سعی می کنم خلاصه عرض کنم
۱-نقدبا تخریب دو معقوله ی جدا هستند که تشخیص آنها بسیار دوشوار است که علی آقا بجای آنها قضاوت کرده ،که این از دومورد اول سخت تر و بسیار ظریفتر و کار هر کس نیست .
۲- مسیولین نظام در روند استخدام معلمان در ده پانزده سال اخیر چشم انداز سنجیده ای نداشته اند و در جذب معلمان مشتاق معلمی درست عمل نکرده اند ،یک نمونه مثا ل می زنم استخدام نیرو های نهضت سواد آموزی و بکار گیری آنها در ابتدایی و حتی در دوره های بالاتر بجای خدمت خیانت بود به دانش آموزان.
۳-علی آقا همین معلم شما علاو بر واژه های ترس ،بخل تنبلیو ... واژه های مانند انصاف ،رعایت حقوق دیگران،وعدم تعمیم یک صفت برای کل یک جامعه را یقینا بیان فرموده است ،
متاسفاه ما کل و اشربو را گوش می کنیم اوا لا تصرفو را فراموش می کنیم .آرزوی ما برقراری عدالت اجتماعی و واقع بینی کل جامعه است ،
پاسخ + +1 -1 --
معلمی از میانواب 1395/03/18 - 12:50
علی آقای عزیز من دانش آموزانی دارم با رتبه هایی 2 و 24 و 158 و 504 و حداقل 20 نفر هم زیر3000 در کنکورهای سراسری در بهترین رشته های دانشگاهی طی سالهای گذشته قبول شده اند همه ی آنها وقتی بنده و همکاران را می بینند بسیار از ما تشکر میکنند بابت موفقیتشان. شما 1 یا 2 معلم بی مسولیت به کل جامعه ی معلمان تعمیم ندهید و اگر فکر و ذکاوت خود در وقتش خوب استفاده میکردید شما هم آنها با رتبه خوب در بهترین رشته و دانشگاه قبول می شدید شما حداقل تلاش کنید در همان رشته ی که قبول شدید نمره قبولی بگیرید و به جامعه ی معلمان توهین نکنید چون هنوز هم شاگرد هستید اطمینان دارم شما از مساله ی دیکری ناراحت هستید
پاسخ + 0 -1 --
محمد زاهدی 1395/04/09 - 19:15
معلمی عشق است و دیگر هیچ. نباید آ« را با خط کش مادیات سنجید بلکه باید با باسکول معنویات سنجید.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1395/04/13 - 09:44
آقای دانشجوی رشته حسابداری دانش آموز قدیم
با اظهار نظر جالبی که درباره فرهنگیان این جامعه عزیز زحمتکش نمودید شما با تفکرات حتما در دانشگاه حساب ویژه‌ای خواهید داشت واز منظر مثبت نگری رتبه خواهید آورد
اگه در کنار تحصیل وقت نمودید حتما سری به کتابهای اسلامی بزنید نحوه ی صحبت با آموزگار خود
که حضرت علی (ع) فرمودند : من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا
مسلما مخاطب نوشتار شما معلمتان هم بوده که شاید ذره ای حجب اجازه نداده مستقیما توهین نمایین!!!!!!!!!
پاسخ + 0 -1 --
نجمه 1395/04/17 - 12:49
فقر فرهنگی یعنی این دانشجو از جمعیت میلیونی معلمان با چند نفر برخورد داسته اید که این گونه قضاوت کرده اید چند دانشجوی حسابداری می شناسم که تنبل و بی ادب بودند ایا قابل تعمیم به شما می باشد کاش فرق بین نقد و توهین را اقای سلیمان یادتون داده بودند
پاسخ + 0 -1 --
Tanin 1395/04/24 - 12:31
جناب آقای دانشجو .......
شب دراز است وقلندر بیدار...
.شماراهم خواهیم دید که چقدر حرف با عملتان برابر خواهد شد،وقتی صاحب زن وبچه شدید وباحقوق ناچیز وشلوغی کلاس با امکانات کم روبه رو باشی وشرمنده زنو فرزند باشی ....آن وقت قیافه شما دیدنی خواهد بود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/11/28 - 00:36
جناب پورسلیمان سلام !
تعریف از خود نمودن خطاست ...........................................
شما با انتشار مطلبی از یک فرد ناشناخته به اسم دانش آموز از خود ستایش می کنید و معلمان را تخریب می نمایید ...........
واقعا این سایت صدای معلم است یا دشمن معلم ................ !!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور