صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/

داور زمانخانی .

معلم ، شاعر ، نویسنده ، پژوهشگر و دبیر انجمن ادبی شیخ محمود شبستری .

مغازه ای دارد در خیابانی که به همین نام شخصیت ادبی بزرگ ایران مزین است .

زمانخانی مغازه خود را به دو نیم تقسیم کرده است . در بخشی مواد غذایی می فروشد و در بخشی دیگر کتاب و البته آن ها را به امانت هم می دهد .

با این وجود ، « شبستر » با وجود آن که به « شهر فرهنگی » متصف است اما در آن کتاب فروشی دیده نمی شود .

« صدای معلم » در جهت معرفی شخصیت های فرهنگ و ادبی ایران گفت و گوی تفصیلی را با آقای « داور زمانخانی » انجام داده است .

بخش دوم این گفت و شنود را می خوانیم .

منتشرشده در چهره‌های ماندگار

نقدی بر خلقیات ایرانی ها به ویژه لفاظی و تعارف و تظاهر در صدای معلم  در درازای 48 سال زندگی در انگلستان مشاهدات و تجربیات خوبی از سادگی و راحت بودن اروپائیان در ارتباطات شان با یکدیگر داشته ام.

در میان آنها از جملاتی نظیر چاکر و مخلص و ارادتمند بودن خبری نیست. اصولا هیچ یک از لفاظی ها و تعارفات بی جای ما ایرانی ها را ندارند و با هم دیگر خیلی راحتند.

درست برعکس ما ایرانی ها که ترس عجیبی از نشان دادن احساسات واقعی مان داریم اروپائیان با بیان آنچه را که در مغزشان می گذرد مشکلی ندارند. البته نمی گویم که در گفتارشان رعایت احساسات طرف مقابل را نمی کنند ولی لفاظی و تعارف های پوچ و تو خالی در کارشان نیست.

راستش را بخواهید شاید متظاهر بودن و لفاظی کردن ما ایرانی ها یکی از بدترین خصوصیات ماست. همگی ما در تظاهر کردن به همه چیز استادیم . تظاهر به دوستی و رفاقت، تظاهر به افتادگی و درویش بودن، تظاهر به دانستن آنچه که هیچ از آن اطلاعی نداریم، تظاهر به پولدار بودن، تظاهر به مذهبی بودن، تظاهر به وطن پرست بودن، تظاهر به روشنفکر بودن، تظاهر به آشنائی با همه هنرها از موسیقی گرفته تا نقاشی و سینما و تئاتر، و خیلی مسائل دیگر از این قبیل.

کافی است که به یک ایرانی دیگر بگوئید که سرتان درد می کند و یا کم اشتها شده اید و او برای شما به سرعت نسخه می نویسد.

راجع به نیازتان برای خرید یک اتوموبیل و یا تعویض منزل تان بگوئید به سرعت تبدیل به یک مکانیک و یا متخصص خرید و فروش املاک و مستغلات می شود. خدا نکند که سر صحبت شما به مسائل سیاسی بیفتد که ناگهان شما با یک سیاست مدار کار کشته و آگاه به کلیه مسائل سیاسی اقتصادی و دنیوی مواجه می شوید.

نقدی بر خلقیات ایرانی ها به ویژه لفاظی و تعارف و تظاهر در صدای معلم

اکثر بازدید کننده ها از ایران از صفات خوب ما ایرانی ها از خونگرمی و مهمان نوازی مردم در ایران صحبت می کنند ولی اگر به سفرنامه های آنها مراجعه کنید در نوشته های جدی شان از ایرانیان به عنوان مردمی دو رو و متظاهر و سطحی و شدیدا خرافاتی و متحجر یاد می کنند که تصور می کنند که همه چیز را می دانند در حالی که در هیچ زمینه ای اطلاعات درست و دقیقی ندارند.

آیا لازم نیست که به جای تقلید از مد روز و طرز لباس پوشیدن اروپائیان و و تظاهر به روشنفکر بودن و غیره کمی هم به طرز تفکر آنها توجه کنیم؟

صفحه Facebook


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقدی بر خلقیات ایرانی ها به ویژه لفاظی و تعارف و تظاهر در صدای معلم

منتشرشده در یادداشت

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

ضرب المثل ِ « ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است » اشاره به دو چيز ظاهرا مشابه که از نظر ارزش و منزلت تفاوت زيادي با يکديگر دارند ، مي کند .

توسعه يک فرآيند است نه يک اتفاق ، ضمن آسيب شناسي روند تخصيص حقوق مالکانه يک ميليون و ششصد هزار عضو ِ صندوق  ذخيره فرهنگيان ، به حميد رضا نجف پور کردي که آغاز گر فرآيند تخصيص حقوق مالکانه مي باشد ، تبريک عرض مي کنم .

قيم مابي يکي از  چالش هاي بزرگ ِ  موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان مي باشد که نگارنده  با  بضاعت بسيار اندک ، به نقل از کارشناسان  در چهارده بخش گفت و گوي مجازي متوالي به ريشه ها ، چالش ها و راهکار هاي مقابله با آن پرداخته است  .

آخرين قسمت اين گفت و گوي مجازي ، با آئين رو نمايي از طرح ارزش مالکانه ِ صندوق ذخيره فرهنگيان در 31 ارديبهشت 1402 مقارن شد  .

اميد آن مي رفت که اجراي فاز اول ِ تخصيص حقوق مالکانه ،  آغاز ِ پايان قيم مابي در موسسه  اقتصادي با يک ميليون و شصد هزار عضو فرهنگي باشد .متاسفانه آنچه مسئولين صندوق با مديريت آقاي دکتر حميد رضا نجف پور کردي برنامه ريزي کرده بودند ، محقق نشد .

امروز در شبکه هاي اجتماعي شاهد اظهار نظر کارشناسان عضو صندوق در باره روش ها ، برنامه هاي اجرايي ، روند رونمايي از طرح ارزش مالکانه هستيم .

در گفت و گوي مجازي ذيل ، آیين رونمايي از طرح ارزش مالکانه را نقد مي کنيم .

در صدر ِ قسمت پاياني  ِ « آسيب شناسي " قيم مابي " در صندوق ذخيره فرهنگيان  با تکيه بر موارد قانوني نياز مبرم به تفکر جديد و مطالبه گري آگاهانه براي تصديق آن ! » آمده است  :

« جمع بندي تجربيات جهاني و منطقه اي در کشور ما مي گويد در بنگاه‌های بزرگ اندازه مسوولیت‌ها نیز به همان میزان بزرگ‌تر بوده همچنین مسوولیت اجتماعی نیز باید جدی تر پی گیری شود » .

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پرسش کننده :

در حال حاضر  ، کارشناسان مختلف در باره نحوه اجراي و روش هاي محاسبه ارزش مالکانه ، مطالب مختلفي را در شبکه هاي اجتماعي بيان مي کنند ، نظر شما چيست ؟

 

پاسخ دهنده :

تجربه جهاني نه تنها  نقد کارشناسان بر تصميم گيري ها را مفيد مي داند بلکه بر نقد کارشناسان قبل از تصميم سازي ها و تصميم گيري ها تاکيد فراوان دارد .

مهم ترين عامل چالش پيش آمده در رونمايي از طرح ارزش مالکانه ، عدم حضور ِ گسترده ي کارشناسان عضو ِ صندوق در جلسات تصميم سازي بوده است .

قابل ذکر است ، اينجانب  کارشناس ِ اقتصادي نيستم ولي تلاش مي کنم در حد بضاعت بسيار اندکم ، نگاه کارشناسان را به اطلاع عموم برسانم .

 نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پرسش کننده :

شما در گفت و گوي قسمت چهاردهم مبارزه با قيم مابي  گفته ايد :  

« مطالبه گران ، تشکل هاي مدني ، مجمع عمومي استاني ، خيل عظيم بازنشستگان عضو ، مسئولين شبکه هاي اجتماعي ، اصحاب رسانه و ... با تمام ظرفيت خود در خدمت رياست محترم هيات امناي قبلي بودند ولي نام يوسف نوري  به عنوان ابر مبارز قيم مابي در تاريخ ِ  صندوق ثبت نشد » .

اين گزاره را بيشتر توضيح بدهيد .

 

پاسخ دهنده :

براساس ِ تجربيات جهاني و منطقه اي ، چون صندوق ذخيره فرهنگيان يک بنگا‌هِ  بزرگ اقتصادي است ،  اندازه مسوولیت‌ها ي اين موسسه نیز به همان میزان بزرگ‌تر است . بايسته است که  مسوولیت اجتماعی در اين موسسه جدی تر ، اجرايي و پی گیری شود » .

براي پاسخ  به پرسش ِ شما لازم است کمي به گذشته باز گرديم و کنشگري مدني ِاعضاي صندوق  را با نگاه عميق تر ، تحليل نمائيم .

 

پرسش کننده :

يعني مي خواهيد چهارده قسمت اين گفت و گو را مجددا تکرار نماييد ؟

 

پاسخ دهنده :

البته مطالعه مکرر اين گفت و گوي چهارده قسمتي ، مفيد است . در نظر دارم خلاصه 14 قسمت را بعدأ منتشر مي کنم .

در اين گفت و گو ، فقط به عوامل موفقيت هاي کسب شده  و ريشه هاي ناکارآمدي شيوه هاي اجرايي آیين رونمايي 31 ارديبهشت 1402  ، مي پردازيم تا راه پيش رو براي اعضا و مسئولين ترسيم شود .

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پرسش کننده :

بازگشت به گذشته و مرور آنچه گذشت را از کجا آغاز مي نماييد ؟

 

پاسخ دهنده :

امروزه نوآوری، فرآیندی تعاملی برای حل ِ مشکل و یادگیری تعریف می‌شود.

« نو آوري باز » يکي از راهکارهاي اصلاح ساختار ِ صندوق ذخيره فرهنگيان مي باشد .

 

پرسش کننده :

ويژگي نو آوري باز چيست ؟

 

پاسخ دهنده :

يک ويژگي «نو آوري باز »  چنين است : 

« واقعا همه باهوش‌ها نه می‌خواهند و نه می‌توانند برای ما کار کنند، بنابراین ما باید آنها را پیدا کنیم و از دانش و نخبگی آنها بهره بگیریم » .

 

پرسش کننده :

اين ويژگي « نو آوري باز » ، چه ربطي به آئين رو نمايي از طرح ارزش مالکانه صندوق دارد ؟

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پاسخ دهنده :

اگر کمي به گذشته باز گرديم ، به خاطر مي آوريم ، در سال 1400 ، دو نشست بين مسئولين صندوق با نمايندگان محترم تشکل هاي مدني ، اصحاب رسانه ، بازنشستگان ، مديران ابر گروه در شبکه هاي اجتماعي ، مجمع عمومي استاني ( 83 نفر منتخبين استاني ) ، مطالبه گران و ... برگزار شد .

در ادامه ي اين روند براي ديدار جلسه سوم ، برخي از با هوش هاي عضو ِ صندوق  ، درخواستي را مطرح نمودند که متاسفانه مسئولين صندوق تصميم گرفتند طيف گسترده ي با هوش هاي عضو را فقط و فقط به با هوش هاي مجمع عمومي استاني ( 83 نفر منتخبين استاني ) محدود کنند و همايش دو روزه مهر 1401 را برگزار نمودند .

برخي از تشکل هاي مدني فرهنگيان که در حوزه صندوق ذخيره فرهنگيان ، حضور ِ کارشناسانه دارند در يک اقدام هوشمندانه هم از حضور اعضاي مجمع عمومي استاني در همايش دو روزه مهر 1401 ، استقبال کردند و هم چالش بزرگ ِ حذف طيف گسترده ي با هوش هاي عضو  را گوشزد نمودند .

 

پرسش کننده :

اقدام ِ هوشمندانه اين تشکل ها چه بود ؟ تجربه جهاني نه تنها  نقد کارشناسان بر تصميم گيري ها را مفيد مي داند بلکه بر نقد کارشناسان قبل از تصميم سازي ها و تصميم گيري ها تاکيد فراوان دارد .

 

پاسخ دهنده :

دو تشکل و يک فعال صنفي آموزش و پرورش در 16 مهر 1401 نامه اي به رياست محترم ِ هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان ارسال مي کنند و هوشمندانه سطح مطالبه و گفتگوي مجمع عمومي استاني را از سطح هيات مديره به سطح رياست محترم هيات امنا ارتقاء مي دهند و پيشنهاد حضور ِ چهار کارشناس در همايش را مطرح مي کنند  .

قابل ذکر است که اين چهار کارشناس معرفي شده به وزير ، از دل  مجموعه مطالبه گران براي پيگيري مطالبات اعضا در صندوق سر بر آورده اند ؛ بارها در گفت و گوهاي عمومي و کارشناسي با مسئولين حضور داشته و در آگاه سازي اعضا نقش آفريني داشته اند .

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پرسش کننده :

شما با يادآوري تصميم ِ اشتباه گذشته يوسف نوري ، مسئولين صندوق  و محدود کردن ارتباط با کارشناسان ،  به عبارت ديگر فاصله گرفتن از « نو آوري باز » مي فرمائيد :

چون يوسف نوري تعامل با هوش هاي عضو ِ صندوق را پيشه نکرد و از  آیين نامه انتخابات مطالبه گران ، نامه تشکل ها در 16 مهر و ... استقبال نکرد ، نام  وي  به عنوان ابر مبارز ِ قيم مابي در تاريخ ِ  صندوق ، ثبت نشد .

 

پاسخ دهنده :

نتيجه گيري شما براي يوسف نوري يا هر رئيس هيات امناي ديگر صندوق که در عمل به «نو آوري باز » بي توجه باشد ، قابل گسترش است .

 

پرسش کننده :

نامه 16 مهر تشکل ها به رياست محترم هيات امناي صندوق چه ربطي به چالش هاي امروز ِ تخصيص حقوق مالکانه  دارد ؟

پاسخ دهنده :

  1. وقتي سرپرست آموزش و پرورش روز ِ 31 ارديبهشت 1402 ، در حين ِ مراسم رونمايي ، اجراي تلاش هاي چندين ماهه کارشناسان صندوق را متوقف مي نمايد  تا سهم تخصيص يافته به اعضا  بزرگتر شود ! هوشمندي نامه تشکل ها و ضرورت اجتناب ناپذير ِ افزايش سطح مذاکرات با  رياست هيات امنا ، بر همگان مشخص مي شود .
  2. امروز که کارشناسان عضو ِ صندوق ، پس از رو نمايي از طرح ارزش مالکانه ، روش ها ، محاسبات و حتي  گزارشات ِ ارائه شده را نقد مي کنند ، ضرورت حضور ِ با هوش هاي عضو ، در جلسات تصميم سازي و تصميم گيري ، بيشتر نمايان مي شود .

پرسش کننده :

پاسخ قبلي را بيشتر توضيح دهيد .

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پاسخ دهنده :

ناکارآمدي آیين رونمايي از طرح ارزش مالکانه از آن روزي آغاز شد که مسئولين صندوق به جاي پذيرش ديدار با طيف ِ وسيع با هوش هاي عضو در سال 1401 ، تصميم گرفتند که فقط با طيف کوچکتر از با هوش هاي عضو ( اعضاي مجمع عمومي استاني )  تعامل نمايند و از پذيرش ديگر با هوش هاي عضو  پرهيز نمودند .

پرسش کننده :

در گفت و گوهاي شما آمده است :

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، جلسه بررسی سازوکار تعیین سهم ارزش مالکانه روز سه‌شنبه 17 آبان 1401 با حضور دکتر حمیدرضا نجف‌پور مدیرعامل، مهندس حمید باقرنژاد عضو هیات مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه، دکتر جمال بحری مشاور ارشد مدیرعامل، دکتر عباسعلی قدیریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار و آقایان عباس آزادی و محمدحسن صدقی از فرهنگیان عضو موسسه برگزار شد . فرهنگیان حاضر در جلسه ضمن ارائه پیشنهادهای خود و سایر اعضا و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها به منظور ایجاد انتفاع حداکثری، خواستار پیگیری مجدانه مطالبه چندین ساله اعضای موسسه در این خصوص شدند .

 حالا مي گويد علت ِ ناکارآمدي آیين رونمايي از طرح ارزش مالکانه ، عدم ِبهره مندي از ظرفيت ِ با هوش هاي عضو در تصميم سازي و تصميم گيري است .

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پاسخ دهنده :

به نکته بسيار مهمي اشاره نموديد .

16 مهر 1401 ، تشکل ها در نامه به رياست محترم هيات امنا ، چهار کارشناس را معرفي کردند . امروز اعضا از حضور ِ مداوم يک با هوش عضو ،  ( يک کارشناس ) در جلسات ِ تصميم سازي و تصميم گيري ، بهره هاي فراوان برده اند .

 چالش هاي نمايان شده در روز ِ رو نمايي دو دليل ديگر دارد :

  1. عدم حضور ِ ديگر با هوش هاي عضو ( ديگر کارشناسان ) در تصميم سازي و تصميم گيري در تمامي کميته هاي تخصصي  .
  2. بي مهري و بي توجهي رياست محترم هيات امنا به مشورت با همه با هوش هاي عضو ( همه کارشناسان )  .

پرسش کننده :

اگر تمامي  با هوش هاي عضو در تصميم سازي و تصميم گيري مشارکت داشتند و رياست هيات امنا با آنان مشورت مي کرد ، چه مي شد ؟

 

پاسخ دهنده :

اگر باهوش هاي عضو در تصميم سازي و تصميم گيري مشارکت داشتند و سرپرست آموزش و پرورش با آنان مشورت مي کرد :

  1. چالش هاي ِ محاسبات ، اطلاعات قرار داده شده در  فرمول و ... در جلسات کارشناسي بررسي و برطرف مي شد و امروز کارشناسان مجبور نبودند مباحث ِ فوق تخصصي را در فضاي رسانه اي مطرح نمايند که امثال بنده توان  ِ درک آن را ندارند .
  2. از بدو حضور ِ آقاي دکتر صحرايي به صندوق ، قطره اول ، شروع به رشد مي کرد و نياز به عقب گرد در روز رونمايي نبود و امروز روند اجراي ِ  تخصيص حقوق مالکانه متوقف نشده بود .

پرسش کننده :

شايد مي خواهيد به اين نکته اشاره کنيد :

پيشگامان مطالبه حقوق مالکانه اعضاي صندوق ، محمد ابراهيم پژوهش ، فاطمه مويدي و ... مي باشند .

در تداوم اين مطالبه گري ، کنشگران مدني فعال در اين حوزه ( تشکل هاي مدني ، اصحاب رسانه و قلم به دستان ، مديران ابر گروه ها ، بازنشستگان کنشگر ، مديران شبکه هاي اجتماعي ، مطالبه گران  و ... ) نقش آفرين بوده اند .

امروزه کار گروه مرکب برآمده از گروه ِ اميد آفرينان صندوق ذخيره فرهنگيان ( هفت طيف رنگين کمان ) پيشتاز ِ احقاق حقوق ِ اعضاي محترم صندوق  مي باشند .

 

پاسخ دهنده :

بله . امروز بخشي از باهوش هاي عضو ، ( از جمله چهار کارشناس معرفي شده توسط تشکل ها در 16 مهر)  کار گروه مرکب اميد آفرينان را تشکيل داده اند .

به قرار اطلاع ، از زمان تعیين سرپرست وزارت آموزش و پرورش ، کار گروه مرکب ِ اميد آفرينان درخواست مکتوب ِ ملاقات با سرپرست محترم را در روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ثبت نموده اند ولي تاکنون اين ديدارمحقق  نشده است .

 

پرسش کننده :

پيشنهاد سرپرست آموزش و پرورش به منظور ِ توقف شش ماهه جهت افزايش ميزان سهام تخصيص يافته به اعضا ، با چه واکنشي از سوي اعضا مواجه شده است ؟

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

پاسخ دهنده :

توقف تخصيص ارزش مالکانه اعضا در 31 ارديبهشت 1402 ، براي آعضا ، يادآور خاطره تلخ ِ افزايش 10درصدي سهام قابل تخصيص از هلدينگ پترو فرهنگ در سال 1400 مي باشد که به 20 درصد افزايش يافت ولي به دليل عدم يقين وزير ، تاکنون بيش از 50 درصد سرمايه هاي موسسه ، وارد بورس نشده است تا اين جام بزرگ در تخصيص حقوق مالکانه ، کام ِ اعضا را شيرين نمايد .

اعضا مي گويند سنگ بزرگ علامت نزدن است .

 

پرسش کننده :

انتظار کنوني کنشگران از مسئولين صندوق چيست ؟

 

پاسخ دهنده :

مطالبه ي کنوني برخي از کنشگران ِ مدني  چنين است  :

  1. از مسئولين صندوق و سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش انتظار دارند « نو آوري باز » را پيشه نمايند و تعامل ِ با ، با هوش هاي عضو را گسترش دهد و شاهد ِ ديدار مسئولين صندوق و مشورت سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش با کار گروه مرکب اميد آفرينان  باشيم .
  2. تخصيص حقوق مالکانه سه شرکت حاضر در بورس ، فاز اول به صورت مستقل اجراء شود .
  3. ورود هلدينگ ها و ديگر شرکت ها به بورس يا فرا بورس و اجراي روش ِ ترکيبي – اقتضايي ( فاز دوم و فاز هاي بعدي ) به صورت مجزا و مستقل از فاز اول با سرعت مطمئنه ، مطالبه اعضا مي باشد .

 کارشناسان عضو ِ صندوق ، تحقق ِ  آنچه مد نظر ِ سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش ( افزايش ِ سرعت ِ  تخصيص حقوق مالکانه اعضا ) مي باشد را دنبال مي کنند .

ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است .

ميان حکمراني شايسته ، حاکميت شرکتي ، نوآوري باز، افزايش سهم ِ حقوق مالکانه اعضا  و ... مد نظر ِ قيم هاي صندوق  ، با نگاه کارشناسان عضو به اين مقوله ها ، تفاوت از زمين تا آسمان است .

توسعه يک فرآيند است نه يک اتفاق ، ضمن قدرداني مجدد از  حميد رضا نجف پور کردي که آغازگر فرآيند تخصيص حقوق مالکانه مي باشد ، از مطالبه گران ، تشکل هاي مدني ، مجمع عمومي استاني ، خيل عظيم بازنشستگان عضو ، مسئولين شبکه هاي اجتماعي ، اصحاب رسانه و ... انتظار مي رود با تمام ظرفيت خود در تعامل با مسئولين صندوق و مسئولين آموزش و پرورش ،  ساختار صندوق را در راستاي کاهش ِ قيم مابي  اصلاح نمايند :

  1. تخصيص حقوق مالکانه را به شکل علمي پيگيري نمايند .
  2. ساختار گسترده اي در سرتاسر کشور تشکيل بدهند تا حدود 800 هزار عضو خارج شده از صندوق ، سهام خود را به درستي مديريت نمايند و اندوخته چندين و چند ساله اين عزيزان ، يک شبه به جيب سفته بازان بورس ، سرازير نشود .

( پايان گفت و گو )

* بخش نخست

* بخش دوم

* بخش سوم

* بخش چهارم

* بخش پنجم

* بخش ششم

* بخش هفتم

* بخش هشتم

* بخش نهم

* بخش دهم

* بخش یازدهم

* بخش دوازدهم

* بخش سیزدهم

* بخش چهاردهم


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقدی بر جلسه رونمایی از تخصیص حقوق مالکانه اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در صدای معلم و ضرورت نوآوری باز برای اصلاح ساختار

منتشرشده در اقتصاد

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

در اردیبهشت ماه سال جاری خبری مبنی بر لغو مصوبه سازمان ملی استعدادهای کشور در خصوص ورود دانش آموزان مدارس سمپاد از پایه نهم به دهم بدون آزمون ورودی در رسانه های کشور منتشر شد که 120 هزار دانش آموز سمپادی را با چالش بزرگی روبه رو و استرس و نگرانی را در ایام امتحانات پایان سال بر این دانش آموزان و والدین آنها حاکم کرد .

 انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم قبل از تحلیل دلایل پیگیری و صدور این رای باید به این نکته اشاره کنیم که آیا دیوان عدالت اداری به تبعات این رای و تشویش و نگرانی که در حساس ترین برهه سال تحصیلی به خیل عظیمی از دانش آموزان مستعد و باهوش که شایستگی خود را در آزمونی کاملا عادلانه و یکسان در رقابت با سایر دانش آموزان به منصه ظهور رسانده اند ؛ آگاهی دارد و یا اساسا آیا این رای را می توان به مصلحت و منفعت دستگاه عظیم تعلیم و تربیت  تفسیر کرد ؛ یا این مصوبه  پیامدهای  دیگری را به دنبال خواهد داشت که می توانند منافع آموزش و پرورش را در دراز مدت با چالش جدی روبه رو کرده و دانش آموزان نخبه و سرآمد را بی انگیزه و نگران کند ؟

 گرچه در رای صادره  دیوان عدالت اداری  آمده است: «بر اساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و مطابق اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و به موجب اصل بیستم قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند .      

بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف ۵ از جزء «د-۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره ۵۰۱/۱۰۴ تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دایر بر امکان ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت است.

اما باید توجه داشت که  ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه ششم به هفتم به صورت  آگهی عمومی از طریق وزارت آموزش و پرورش در شرایطی عادلانه برای کلیه دانش آموزان پایه ششم به شرط دارا بودن شرایط علمی وجود داشته و همه دانش آموزان در شرایطی یکسان و عادلانه در این آزمون علمی شرکت کرده و برای هیچ داوطلبی در این آزمون استثتنا قائل نشده و با توجه به ظرفیت مدارس تعدادی از داوطلبان به توجه به امتیازات علمی  کسب شده مجوز ورود به این مدارس را پیدا کرده اند .

نکته دیگری که معترضین در اقامه دعوی خود به آن اشاره کرده اند وجود اشکالات فنی در طرح سوالات آزمون ورودی استعدادهای درخشان در سنوات مختلف بوده که این نکته در تمامی آزمون ها از جمله کنکور سراسری و آزمون های استخدامی مسبوق به سابقه بوده و امکان طرح اشتباه چند سوال در تمامی آزمون ها وجود داشته و دست اندرکاران برگزاری این آزمون ها پس از اطلاع، سوالات مشکل دار یا اشتباه  را عادلانه برای تمامی شرکت کنندگان حذف و در حق هیچ داوطلبی اجحاف نمی شود  .

مسئله دیگر این است که سختی کار دانش آموزان سمپادی تنها ورود به این مدارس نیست بلکه در بدو ورود به این مدارس علاوه بر واحدهای درسی سایر مدارس ؛ می بایست دروس تکمیلی ریاضی ، ادبیات و علوم ( شیمی ، زیست و فیزیک ) را به صورت تخصصی در سه سال دوره متوسطه اول سپری کنند که مباحث این کتابها به لحاظ محتوایی بسیار فراتر از محتوای کتابهای درسی سایر مدارس است و یادگیری آن نیاز به ممارست و تمرین و کوشش بسیار دارد .

شرکت در آزمون و جشنواره های علمی و فرهنگی و ورزشی خاص مدارس استعدادهای درخشان مانند آزمون پایش ، کنگره های قرآنی سمپاد ، المپیادهای ورزشی از جمله برنامه هایی است که این دانش آموزان در طول سه سال تحصیل در دوره متوسطه اول با آن دست و پنجه نرم کرده و  میزان آمادگی خود را به نمایش می گذرانند .  

در اینجا این سوال مهم مطرح می شود که اگر دیوان عدالت اداری به دنبال تحقق عدالت و رفع تبعیض نارواست چه کسی باید پاسخگوی 120 هزار دانش آموز سمپادی سراسر کشور باشد که در عین نوجوانی و نیاز به فراغت و تفریح و گذران در کنار خانواده و همسالان ، این سه سال را با استرس و نگرانی و زحمات شبانه روزی مشغول مطالعه  و یادگیری بوده و از بسیاری از حقوق اولیه خود که سایر دانش آموزان از آن بهره مند بوده اند ؛ به امید آینده ای بهتر محروم بوده اند؟

 آیا قضات محترم دیوان عدالت اداری این مقوله را  که دانش آموزان سمپادی  سه سال کتب  تخصصی و تکمیلی  را با محتوای سنگین و دشوار بخوانند و بعد از آن سایر  دانش آموزان مدارس عادی بدون گذراندن این واحدهای درسی بخواهند خود را با آنها مقایسه کرده و در یک سطح قرار گیرند ؛ تبعیضی ناعادلانه نمی داند ؟

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

چگونه است که به راحتی می پذیریم که سه سال سرمایه گذاری مداوم روی بچه های سمپادی که قبلا شایستگی خود را اثبات کرده اند ، در این رقابت غیر منطقی هدر دهیم و هزینه های سنگین دستگاه تعلیم و تربیت را برای سرمایه گذاری روی این دانش آموزان به مخاطره بیاندازیم .

اگر این کتب تکمیلی اضافی  است و گذرندان آنها لازم نیست ؛  چرا سازمان استعدادهای درخشان آن را در برنامه درسی مدارس گنجانده و چرا دانش آموزان را ملزم به طی کردن این واحدهای درسی و کسب نمره قبولی آنها کرده است ؟

چیزی که به ذهن متبادر می شود حکایت ورزشکارانی است که در دور مقدماتی از حریف خود عقب بمانند و در دور نهایی ادعا کنند که عادلانه نیست که ما در دور پایانی و فینال مسابقات در کنار ورزشکاران قهرمان نباشیم و حق قانونی خود بدانند که در دور نهایی با وجود باخت از حریف در شرایطی یکسان و عادلانه باز هم حضور داشته باشند .

مطلب مهم دیگر در ارزیابی مداوم و سالانه دانش آموزان سمپادی این است که بر اساس شیوه نامه های جاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش آموزان سمپادی نباید نمره زیر حد نصاب در دروس مختلف داشته باشند و چنانچه دانش آموزی نتواند  حد نصاب قبولی را کسب کند ، می باید به مدارس عادی انتقال داده شود .

نکته مهم دیگر که در خصوص دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان قابل تامل است این است که در سنوات گذشته بخشنامه ای از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد که هر گونه آزمون را در دوره های ابتدایی و متوسطه اول به استثنا مدارس استعدادهای درخشان غیر قانونی عنوان و تاکید کرد که با توجه به شرایط و اقتضائات سنی دانش آموزان این دوره ها؛  استرس و نگرانی آزمون می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روح و روان این دانش آموزان بر جای بگذارد ولی دانش آموزان سمپادی با وجود تمام شرایط و سرمایه گذاری بلند مدت ،آزمون را با موفقیت و شایستگی پشت سر گذاشته و توانسته اند به مدارسی راه پیدا کنند که خود گردان بوده و بودجه و سرانه دولتی نداشته و با شهریه دانش آموزان  اداره می شود .

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

گرچه شکی نیست که قضات شریف دیوان عدالت اداری با نگاه تحقق عدالت به این مسئله ورود کرده اند ؛ اما باید پذیرفت که پشت پرده این اقدام را می توان به مافیای آموزشگاههای آزاد و موسسات برگزارکننده آزمون های علمی نسبت  داد که لغو ممنوعیت آزمون دانش آموزان سمپادی می تواند منافع آنها را  دو چندان کند و قاعدتا از آن استقبال کرده و خواهان پیگیری و صدور این رای هستند و یا شاید منافع شخصی برخی افراد ذی نفوذ در پیگیری این مسئله حائز اهمیت باشد .

باید قبول کرد که آزموده را آزمودن خطاست و نمی توان دانش آموزانی را که قبلا در یک آزمون و رقابت سخت علمی شایستگی خود را اثبات کرده اند به بهانه تحقق عدالت آن هم در مقایسه با دانش آموزانی که در شرایط یکسان در کنار این دانش آموزان حضور داشته و از رقابت بازمانده اند ؛ با چالش و اضطراب دوباره آزمون مواجه کرد .  

انتظار می رود دیوان عدالت اداری با جامعیت و دعوت از متخصصین و صاحب نظران تعلیم و تربیت به خصوص مسئولین مرکز استعدادهای درخشان تلاش کند تا مدارس استعدادهای درخشان در راستای اهداف بلند دستگاه تعلیم و تربیت و شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه این مرز و بوم در راستای منافع  کلی کشور حرکت کند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

منتشرشده در دانش آموز

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

سید بابک هاشمی نکو به عنوان « مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل ها در نشست اعضای شورای معاونین استان و مدیران آموزش و پرورش مناطق ۱۴ گانه استان  جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش گلستان چنین می گوید : ( این جا )

«در دولت سیزدهم، کارهای مهمی انجام شده و بارهای زیادی از دوش آموزش و پرورش برداشته شده که مهمترین آنها بازگشایی مدارس پس از کرونا بود . »

نخستین پرسش « صدای معلم » از این مقام دولتی آن است که آیا قرار بوده پس از گذشت بیش از دو سال از تعطیلی مدارس در ایران همچنان مدارس بسته بمانند ؟

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

البته مشاور وزیر در امور تشکل ها هیچ گونه ای اشاره ای به تعطیلات چندین هفته ای سال تحصیلی گذشته که از اواخر آبان ماه آغاز و تا دی ماه و به بهانه هایی مانند آلودگی هوا و.. استمرار داشت نمی کند .

بارها و با استناد به گزارش و اخبار تطبیقی سایر کشورها در « صدای معلم » نوشته و هشدار دادیم که این شیوه تعطیلی مدارس و سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش قرینه ای در جهان ندارد و ایران شاید تنها کشوری است که مدارس آن بیش از 2 سال تعطیل بودند هر چند این رسانه مستقل و منتقد در حوزه عمومی آموزش ایران بارها به عواقب و پیامدهای ناشی از این تعطیلی فله ای و بی حساب و کتاب مانند ترک تحصیل ، افت تحصیل و آسیب های جدی به وضعیت سلامت روان دانش آموزان پرداخت اما متاسفانه گوش شنوایی یافت نشد .

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

آقای هاشمی نکو که ادعا می کند در دولت سیزدهم کارهای مهمی انجام شده و بارهای زیادی از دوش آموزش و پرورش برداشته شده است مستند و شفاف توضیح دهد که این دولت برای مسائلی که از آن ها نام برده شد چه کاری کرده است ؟

« صدای معلم » در 30 آذر 1401 در گزارشی از زبان « علی زرافشان » معاون پیشین آموزش متوسطه شهر تهران نوشت : ( این جا )

« بانک جهانی در سال 2020، در این خصوص، مطالعه ای با عنوان فقر یادگیری انجام داده است . آیا مشاور وزیر در امور تشکل ها می داند که فقدان رضایت شغلی معلمان در حرفه ی خود نشانه ها و آثارش را در کلاس های درس نشان می دهد و این عامل بر کیفیت آموزش بی تردید تاثیرگذار است ؟

 در این مطالعه فقط بر روی عامل شایستگی های خواندن دانش آموزان تمرکز شده است.

در این گزارش نشان داده شد که به طور متوسط 57 درصد دانش آموزان جهان، پایه چهارم، یعنی 10 سالگی، را طی می کنند؛ اما قادر به خواندن متن ساده نیستند! در واقع این بچه ها، حداقل شایستگی خواندن را کسب نمی کنند. این یعنی به تبع آن، حداقل شایستگی ریاضیات، علوم و سایر دروس را هم کسب نمی کند و دلیل آن است که دانش آموز حتی نمی تواند متن این دروس را بخواند تا در نهایت مفهوم آنها را درک کند.

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

در سال 2020، که زمان آن مربوط به اوایل شروع کرونا است، سهم ایران از این 57 درصد، 36 درصد بود؛ یعنی 36 درصد دانش آموزان ابتدایی ایران، کلاس چهارم را تمام می کنند در حالی که حداقل شایستگی خواندن را فرا نمی گیرند.

این گزارش در سال 2022 تکرار شد و در گزارش سال جدید، این نسبت از 57 درصد به 70 درصد افزایش پیدا کرد. در حالی که در هدف گذاری این مطالعه این گونه پیش بینی شده بود که در سال 2030، کشورها بتوانند این فقر یادگیری را به نصف، کاهش دهند؛ یعنی ایران باید به رقم 18 درصد در سال 2030 برسد که با توجه به عقب ماندگی کشورها در دوران کرونا، این مهم قطعا به تعویق می افتد.

اگرچه گزارش کامل 2022 هنوز منتشر نشده است؛ ولی گزارش اولیه که رقم 70 درصد را نشان می دهد، ثابت می کند که با همان نسبت، فقر یادگیری در ایران به 44 درصد افزایش پیدا کرده است. این نشان دهنده آن است که اگر با همین روال مثل دوران کرونا آموزش ها را مجازی ادامه دهیم، انتظار می رود که عدم دست یابی به شایستگی های پایه و حداقل های شایستگی، باعث شود که بچه ها در سال های آینده با ضعف شدیدی از آموزش و پرورش فارغ التحصیل شوند .

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

 » برای دو سال آینده، باید منتظر این باشیم که بیش از 50 درصد دانش آموزانمان به حداقل شایستگی هم دست پیدا نکنند.

واقعا دولت سیزدهم برای تعدیل و یا حل مساله « فقر یادگیری » چه گامی برداشته و یا اساسا مطرح بوده است ؟

واقعا آقای هاشمی نکو فکر می کند که معلمان از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش رضایت دارند ؟

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

آیا مشاور وزیر در امور تشکل ها می داند که فقدان رضایت شغلی معلمان در حرفه ی خود نشانه ها و آثارش را در کلاس های درس نشان می دهد و این عامل بر کیفیت آموزش بی تردید تاثیرگذار است ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش و پرسش های صدای معلم در مورد پیامدهای تعطیلی دو ساله مدارس بر اثر کرونا و فقر یادگیری دانش آموزان ایرانی

منتشرشده در گفت و شنود
پنج شنبه, 03 خرداد 1402 18:44

"تربیت جنسی " از نگاه " ماکارنکو "

« آنتوان سیمونویچ ماکارنکو (1939-1888) معلم و مربی معروف روسی، اندیشمند بزرگی است که دکترین و روش و فعالیت هایش تاثیری شگرف در نظام آموزش- پرورش شوروی سابق و چه بسا بلوک شرق بر جای نهاد. هر چند وی را متعلق به مسکو و متاثر از دیدگاه فلسفی مارکس و لنین می دانند، اما از چند جهت مطالعه و بررسی آثار و آراء وی قابل توجه و در خور تدقیق است.

اول این که در سلسله دانشمندان علوم تربیتی و پژوهشی و آثارشان، ناگزیر از کنکاش و مطالعه و شناخت می باشیم تا از این رهگذر تجارب لازم و مفید را فرا چنگ آوریم و پازل مطالعاتی و تحقیقاتی ما ناقص نباشد.

دوم آن که این متفکر و روان شناس بزرگ با توجه به ویژگی هایی که داشت متعلق به کل جهان و تاریخ و وجدان بشری است و مطالعات و آثار و پروسه ی فکری وی مفید فایده می باشد.

سوم آن که ماکارنکو فردی متصلب و انضباط گرای حزبی و کمونیست و مطیع و برده ی حکومت وقت نبود و به رغم دکترین و تعالیم کمونیستی و حزبی و دیپلماسی آهنین مسکونشینان حزبی، پارامترهای معنوی، اخلاقی و خانوادگی را هم چاشنی منشور و مانیفست فکری خود قرار می داد و او را فردی چند وجهی با یک تعهد عالی دانسته اند.

به نظر ماکارنکو ، خانواده نقش بارزی را در پروسه ی تربیت بازی می کند. آزادی تفکر نیز در آراء وی دیده می شود و همین موضوع وی را از دانشمندان دربست در اختیار حکومت شوروی سابق متمایز می نماید. وی به آموزش اخلاقی اعتقاد خاصی داشت. این که او دیدگاه فلسفی- تربیتی خود را با فلسفه ی تربیت پراگماتیسم مخصوصا نظریه های جان دیوئی عجین نمود قابل توجه می باشد.

ماکارنکو در تاریخ و زبان نیز مهارت داشت. به آموزش- پرورش کودکان بی خانمان علاقه مند بود و برای گردآوری و تربیت این گونه کودکان که غالبا بزهکار بودند، نهادی پدید آورد که نه تنها نمونه ای برای کار کردن با کودکان بزهکار بلکه الگویی برای آموزش- پرورش به طور اعم شد.(فلسفه ی جدی تربیت)

بخشی از فعالیت درسی و تربیتی این دانشمند به صورت تئاتر و نمایش بود و در فعالیت های هنری، اجتماعی و عام المنفعه نیز شرکت می جست.

در عین حال او همدلی فراوانی نسبت به شاگردانش از خود نشان می داد. با لذاتی در بازی های آنان شرکت می جست، کوچکترین تفاوت ها در رفتار فردی آنان را در می یافت و حساسیت و علاقه بسیار به آینده ی آنها با آنان رفتار می کرد. ضمن آن که برای شاگردان خود به عنوان آدمیانی بزرگ با روح مستقل احترام قائل بود، از آنان نیز چون از خود توقعات زیادی داشت و توقعاتش نیز کمتر بی پاسخ می ماند....او مانند بسیاری از آموزگاران خوب در استفاده از صدای خویش و در نمایش پاره ای از برخوردهای خود با شاگردانش کمی تئاتری رفتار می کرد.

ماکارنکو نیز مانند همه پیشگامان آموزش- پرورش پیشرفته بر این باور بود که آموزش- پرورش و معلمان باید هدف های خود را از بررسی و کشف نیازهای جامعه شان بگیرند زیرا منشاء اساسی این هدف ها جز نیازهای اجتماعی نیست.

او معتقد بود که مدرسه باید شهروندانی بار آورد و تحویل جامعه دهد که بتوانند با شرایط زندگی هماهنگ و برای بهتر ساختن آنها کوشا باشند. سازمان دهنده ی فعال، مودب، سخت کوش و پولادین، خویشتن دار و موثر بر دیگران باشند. از زندگی پر مهری برخوردار باشند و سعادتمند باشند. البته نه در آینده، بلکه هم امروز نیز باید چنین باشند.

به نظر ماکارنکو، آموزش باید به همه ی ابعاد شخصیت فرد بپردازد و آموزش های فکری، حرفه ای، سیاسی و اخلاقی با هم انجام گیرند. همچنین شخص فرهیخته باید منضبط، متعادل، هدف مند و آینده نگر باشد.

او در کتاب داستان پداگوژی خود می نویسد که  انسان نو، زندگی نو لازم دارد و زندگی نو به تربیت نو نیاز دارد و تربیت نو بدون استفاده از روش های نوین آموزش- پرورش غیر ممکن است. این چهار ویژگی احترام به شخصیت انسان، ذهنیت اجتماعی، اعتقاد خوش بینانه به استعداد انسان و گرایش به مهندسی انسان ؛ مشخصات بینش تربیتی بود که ماکارنکو پیگیرانه در سرتاسر کار خود به نمایش گذاشت.» ( این جا )

آن چه در زیر می آید نگاه این « آموزگار فقید » نسبت به موضوع « تربیت جنسی » برگرفته از کتاب « انسان مربی و نو.یسنده » است .

منتشرشده در معرفی کتاب

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور