صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«جمع بندي تجربيات جهاني و منطقه ای در کشور ما مي گويد در بنگاه‌های بزرگ اندازه مسوولیت‌ها نیز به همان میزان بزرگ‌تر بوده همچنین مسوولیت اجتماعی نیز باید جدی تر پی گیری شود»

آسیب شناسی " قیم مآبی " در صندوق ذخیره فرهنگیان با تکیه بر مواد قانون ( بخش چهاردهم ) : نیاز مبرم به تفکر جدید و مطالبه گری آگاهانه برای تصدیق آن !

سعید شهسوارزاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

نقد و آسیب شناسی صندوق ذخیره فرهنگیان و قیم مآبی در صدای معلم

چکيده گفت و گو :

اولويت اول اعضا محترم صندوق ذخيره فرهنگيان ورود دارايي های صندوق به بورس يا فرا بورس است که مقدمه تخصيص ارزش مالکانه مي باشد که ( اينجا  ) به آن اشاره شد .

در یادداشت « مرور و ياد آوري برخي موارد قانوني با رئيس هيات امنا ي صندوق ذخيره فرهنگيان ؟ لطفأ توجه فرماييد ! » به چند مورد اشاره شد:

  1. ضرورت ورود به بورس يا فرابورس به عنوان مقدمه تخصيص ارزش مالکانه .
  2. مصوبه کارگروه منتخب وزير در بهمن 1400 مبني بر ورود 20% ارزش دارايي ها به فرا بورس متاسفانه اجرايي نشده است !
  3. بهره مندي از نگاه کارشناسان عضو صندوق ذخيره فرهنگيان ( مطالبه گران و ... ) براي خشکاندن ريشه هاي فساد در اين موسسه .
  1. در ادامه مطالبات اعضا ، انتخاب 6 نفر هيات امنا ، تبصره 1 ماده 10 اساسنامه ( تهيه و ابلاغ آئين نامه براي اولين دوره ) پاي بندي مسولين به قانون و اساسنامه مصوب 1400.  ( اينجا )

در اين گفت و گو با نگاهي گسترده ، مفاهيم حاکميت شرکتي ، حکمراني شايسته (حکمراني خوب ) ، اصول راهبري شرکتي ، آئين نامه نظام راهبري مصوب 11 / 8 / 1386 ، دستوالعمل حاکميت شرکتي 24 / 4 / 1397 ، فرهنگ يادگيري سازماني ، نوآوري باز و .. پيش نويس آئين نامه انتخاب 6 نفر هيات امناء (تهيه شده توسط مطالبه گران صندوق ذخيره فرهنگيان )  ارائه شده به دفتر وزارت آموزش و پرورش را بررسي مي کنيم تا شرايط اصلاح ساختار موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان فراهم شود .

تلاش مي کنيم تا شرايط گذر از قيم مابي حاکم در حال حاضر را معرفي کنيم و شرايط حرکت به سوي مشارکت صاحبان اصلي سرمايه را ترسيم نماييم .

مقدمه

  مهدي سورگي :

" ... فرض بر این است تمام فرهنگیان عضو انسان های عاقل و بالغی هستند که می توانند صرفه و صلاح خود را خود تشخیص دهند و نیاز به قیم ندارند. "


همان طور که قبلأ اشاره شد ؛ قانون اجازه تغيير قيم نالايق را مي دهد .

خلاصه قسمت هاي قبل  :

با وجود نکات بسيار مثبت و مفيد اقدام محمد علي نجفي در تاسيس موسسه اي کاملأ  خصوصي  ، متاسفانه ساختاري که بعد از نجفي ادامه يافت مسئولين را قيم اعضا تلقي نموده است که برخي از روساي  هيات امنا ، احساس قيم بودن  بيشتر و برخي احساس قيم بودن کمتر داشته اند .

برخي از وزراي آموزش و پرورش در مخالفت با قيم مابي در صندوق ، خوش درخشيده اند :

  1. سيد محمد بطحايي ، مبتکر ِ مخالفت با قيم مابي در صندوق ذخيره فرهنگيان مي باشد .
  2. محسن حاجي ميرزايي ، بزرگ سردار ِ مخالف ِ قيم مابي ( اصلاح اساسنامه و انتخاب شش نفر عضو هيات امناء ) مي باشد .
  3. مطالبه گران ، تشکل هاي مدني ، مجمع عمومي استاني ، خيل عظيم بازنشستگان عضو ، مسئولين شبکه هاي اجتماعي ، اصحاب رسانه و ... با تمام ظرفيت خود در خدمت رياست محترم هيات امناي قبلي بودند تا نام يوسف نوري به عنوان ابر مبارز قيم مابي در تاريخ صندوق ثبت شود که نشد .

طبق قانون در کليه موسسات غير تجاري از جمله صندوق ذخيره فرهنگيان بالاترين رکن ، مجمع عمومي است که متاسفانه رکن مجمع عمومي در بيش از ربع قرن گذشته در صندوق وجود نداشته و وزير يا سرپرست آموزش و پرورش قيم بزرگ اعضا بوده و مي باشند .

اخيرا در شبکه هاي اجتماعي مخصوص فرهنگيان به صراحت اشاره شده است که از بهمن 1400 که تيم کارشناسي منتصب خود ِ وزير آموزش و پرورش ورود 20 % دارايي ها را به فرا بورس تصويب نمودند ولي به دليل آنکه مقام محترم وزارات آموزش و پرورش براي ورود به بورس به يقين نرسيدند ، امکان ثبت اين دارايي ها در فرا بورس قبل از پايان سال 1400( زمان مقرر )  از دست رفت .

چرا رياست محترم هيات امنا به نظر مشاوران غير عضو  که شايد مخالف منافع اعضا هستند توجه مي کند و با مشاوران عضو صندوق ديدار ندارد  ؟

قيم بزرگ ، ضرر و زيان وارده به اعضا را چگونه مي توانند جبران کند ؟

نقد و آسیب شناسی صندوق ذخیره فرهنگیان و قیم مآبی در صدای معلم

براي مبارزه با فساد در اين موسسه ، بهترين راهکار حکمراني شايسته ( بهره مندي از کارشناسان عضو صندوق ) است .

اگر بخواهيم مکانيزم حاکم بر سرمايه يک ميليون ششصد هزار عضو صندوق يعني  قيم مابي را ملغي نماييم شايسته و بايسته است که اعضا يعني صاحبان اصلي سرمايه نيز در تدوين اسناد بالا دستي نقش آفريني نمايند .

سریع ترین راه کاهش تنش پيش آمده بين مسئولين (قيم اعضا ) و اعضا به شرح ذيل است :

  1. ، ثبت نماد پترو فرهنگ در بورس يا فرا بورس است . تا اعضا اطمينان خاطر بيابند که مقدمات تخصيص بخشي از حقوق مالکانه آنان فراهم آمده است به شرط آن که کنش هاي ديگر مسئولان ( قيم اعضا ) بحران آفرين نباشد :

مثلا از اسفند 1400 ،  اساسنامه موسسه کاملا خصوصي صندوق ذخيره فرهنگيان مجددآ با تغييراتي به کميسيون اجتماعي دولت ارجاع شده است گويا قيم مابي مسئولين  از گذشته تا ابد ادامه خواهد يافت .

شايسته و بايسته است که دلايل دقيق چرايي ارجاع مجدد اساسنامه به کميسيون اجتماعي دولت ، به اطلاع  ِ مجمع عمومي استاني برسد و شکاف بين مسئولين صندوق ( حقوق بگيران صندوق ) با اعضا ، صاحبان اصلي سرمايه ها به حداقل برسد .

موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان يک موسسه کاملأ خصوصي است که تمامي سرمايه ان متعلق به اعضا مي باشد ( حتي هبه و کمک دولت هم در قالب کمک به بخش خصوصي  به حساب اعضا واريز مي شود ) لذا اعضا نياز به قيم ندارند .

 از ويژگي بارز پيش نويس آئين نامه انتخابات مطالبه گران ، مخالفت کامل با قيم مابي حاکم بر صندوق مي باشد . طبق قانون در کليه موسسات غير تجاري از جمله صندوق ذخيره فرهنگيان بالاترين رکن ، مجمع عمومي است که متاسفانه رکن مجمع عمومي در بيش از ربع قرن گذشته در صندوق وجود نداشته و وزير يا سرپرست آموزش و پرورش قيم بزرگ اعضا بوده و مي باشند .

در ساختار اين آئين نامه ، عملکرد شوراي عالي مجمع نمايندگان هم توسط اعضا نظارت مي شود .

قانون سوت زن ؛ حکمراني خوب و اصول حاکميت شرکتي  در پيش نويس آئين نامه انتخاب 6 نفر هيات امنا توسط مطالبه گران به خوبي مورد توجه قرار گرفته است .

احمد توکلي مولد سازي دارايي هاي دولت  را نوعی «کاپیتولاسیون» دانست که برای مدیران سیاسی دارای امضای طلایی مصونیتی ایجاد می کند که حتی  برای رهبری و مسئولان رده بالای دیگر نظام  نیز چنین مصونیتی پیش بینی نشده است.

اگر روساي هيات امنا به گفته خود در رسانه ها ( حکمراني شايسته و حاکميت شرکتي )  باور داشته باشند ؛ قطعا از مشارکت اعضا در اصلاح ِ ساختار قيم مابي ، استقبال مي کنند  .

مطالبه گران به جای آنکه بنشینند و منتظر تحميل قوانین از سوی نهادهای بیرونی باشند، پیشتازانه دستورالعمل های اختصاصی فرهنگ سازمانی خود را طراحی نموده اند .  

همه مخالفان فساد و همه مبارزان با سوء استفاده مالي قطعأ از اين ساختار معرفي شده در پيش نويس آئين نامه مطالبه گران  بشدت و با جديت حمايت خواهند کرد .

پيشنهاد مي شود :

رياست محترم هيات امناي صندوق که طبق تبصره 1 ماده 10 اساسنامه قانوني 1400 ، تهيه و تدوين اولين آئين نامه انتخابات 6 نفر هيات امنا ي منتخب اعضا را عهده دار مي باشد يک کار گروه با حضور  کارشناسان تدوين کننده پيش نويس مطالبه گران تشکيل دهند .

خروجي جلسات کارشناسان عضو و مسئولين در رسانه ها و شبکه هاي مجازي از جمله در تار نماي وزين « صدای معلم » قابل نقد مي باشد در غير اين صورت همچون رتبه بندي با نگارش و تصحيح سريالي آیين نامه و در نهايت نارضايتي ذينفعان که در اينجا صاحبان اصلي سرمايه هاي صندوق مي باشند مواجه مي شويم .

با توجه به ساختاري که در پيش نويس آئين نامه مطالبه گران براي انتخاب 6 نفر هيات امنا که يک ساختار گسترده در سطح کشور را تحت مديريت خود اعضا ( صاحبان اصلي سرمايه ) طراحي شده است ؛ يادگيري سازماني (  اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان خطا ها را کشف و براي اصلاح آن اقدام نمايند) قابل اجرا مي باشد .

نقد و آسیب شناسی صندوق ذخیره فرهنگیان و قیم مآبی در صدای معلم

يک ويژگي نو آوري باز چنين است : 

« واقعا همه باهوش‌ها نه می‌خواهند و نه می‌توانند برای ما کار کنند، بنابراین ما باید آنها را پیدا کنیم و از دانش و نخبگی آنها بهره بگیریم. "

حاکمیت شرکتی حرکت به سوی حکمرانی خوب در کشور است، چرا که تمام اجزای کشور به سمت حاکمیت درست و اصولی حرکت کرده و با حاکم شدن شفافیت، نظام‌های کنترلی و اختیارات، پاسخ گویی، استفاده از مدیران مستقل و جلوگیری از تعارض منافع شخصی با منافع سازمانی در این راستا فرهنگ سازی و اصلاح مدیریت صورت می گیرد.

اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان ، موارد ِ ذيل را همواره يادآوري مي نمايند  :

 اول ؛ شکست بزرگ هيات امنا و رياست محترم آن در  سال ِ 1400 و عدم ثبت نماد هلدينگ پترو فرهنگ در فرا بورس  .

دوم  ؛ ورود هلدينگ ها به بورس و تخصيص حقوق مالکانه اعضا از مهمترين مطالبه آنان مي باشد .

ديگر مطالبات اعضا ، دفاع از ماهيت خصوصي صندوق ، تدوين آئين نامه دموکراتيک براي انتخاب 6 نفر در هيات امنا ، برگزاري انتخابات با اکثريت شش منتخب در هيات امنا و اجراي اساسنامه 1400 و پايان دادن به قيم مابي 28 ساله مي باشند .

سوم ؛ از هيات امنا و رياست محترم صندوق که بعد از شکست بزرگ 1400 ، ( عدم ثبت نماد هلدينگ پترو فرهنگ در فرابورس ) ورود شرکت ها و هلدينگ ها به بورس را مصوب نمودند ، قدرداني مي شود .

چهارم ؛ از مديران کنوني صندوق که تلاش مي نمايند تا حقوق مالکانه اعضا را احصا نمايند ، قدرداني مي شود  .

پنجم ؛

پيشگامان مطالبه حقوق مالکانه اعضاي صندوق ، محمد ابراهيم پژوهش ، فاطمه مويدي و ياران صديق آنان مي باشند .

در تداوم اين مطالبه گري ، کنشگران مدني فعال در اين حوزه ( تشکل هاي مدني ، اصحاب رسانه و قلم به دستان ، مديران ابر گروه ها ، بازنشستگان کنشگر ، مديران شبکه هاي اجتماعي ، مطالبه گران   و ... ) نقش آفرين بوده اند .

امروزه  کار گروه مرکب برآمده از گروه اميد آفرينان صندوق ذخيره فرهنگيان ( هفت طيف رنگين کمان ) پيشتاز احقاق حقوق ِ اعضاي محترم صندوق  مي باشند .

با توجه به موارد فوق ، از اعضاي محترم صندوق که تا کنون موفق به ثبت کدبورسي در سايت صندوق نشده اند ، تقاضا مي شود هرچه سريع تر اقدام نمايند و از همه اعضا تقاضا مي شود آموزش ِ مفاهيم اوليه بازار سرمايه را باجديت دنبال کنند .

***

ادامه گفت و گو ؛ قسمت چهاردهم :

پرسش کننده :

جمع بندي تجربيات جهاني و منطقه اي در کشور ما مي گويد در بنگاه‌های بزرگ اندازه مسوولیت‌ها نیز به همان میزان بزرگ‌تر بوده همچنین مسوولیت اجتماعی نیز باید جدی تر پی گیری شود.

با توجه به کثرت اعضا حدود يک ميليون ششصد هزار عضو قبلي و کنوني و گسترده بودن هلدينگ هاي صندوق و حجم زياد ارزش دارايي هاي اعضا ، آيا  سازمان طراحي شده در پيش نويس آئين نامه انتخابات گروه مطالبه گران به مسئوليت اجتماعي اعضاء توجه کافي نموده است ؟    

لطفأ توضيح دهيد .

نقد و آسیب شناسی صندوق ذخیره فرهنگیان و قیم مآبی در صدای معلم

پاسخ دهنده :

قابل ذکر است :

  1. سازمان انتخابات در آئين نامه مطالبه گران ، از صاحبان اصلي سرمايه تشکيل مي شود و از قيم مابي که تاکنون بر مديريت صندوق حاکم بوده است به شدت فاصله مي گيرد  .
  2. اين سازمان همچون اعضا در سطح کشور گسترده است .
  3. در ‌ماده 3 پيش نويس گروه مطالبه گران ،  اهداف سازمان آمده است :

    - انتخاب ِ اعضاي شايسته صندوق براي هيات امناء ، هيات مرکزي نظارت ، هيات مديره بخش ها توسط اعضاي محترم اين سازمان و ارائه کمک معنوي و راهنمايي فکري به کليه منتخبين .
    -  تلاش در جهت اصلاح، رشد و تعالی فعاليت هاي صندوق با تقويت تفکر کلان نگر با تکيه به نگاه کارشناسي
   - کوشش در جهت برقراری حفظ و حمایت از حقوق مادی و معنوی اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان.

  1. در بند اول ماده 15 اين آئين نامه ( وظایف شورای‌ عالي مجمع نمايندگان ) آمده است   :

 تدوين سند چشم انداز ، بيانيه مأموريت ، ... برنامه راهبردي براي اصلاح ساختار سازمان انتخابات به کمک کميسيون هاي داخلي و کارشناسان خبره داخل موسسه و خارج از موسسه .

  1. در ماده 36 اين آئين نامه ، بازبینی و اصلاح آئین نامه به شرح ذيل مطرح شده است  :

این آئین نامه هر 4 سال یکبار و به صلاحدید هیات امنای مستقر مؤسسه  و يا نصف به علاوه يک اعضاي شوراي عالي مجمع نمايندگان قابلیت بازبینی خواهد داشت.

تبصره 1 : مراجع پيشنهاد دهنده ي ضرورت تغييرات لازم در اين آئين نامه ،هر يک از اعضاي منتخب هيات امناء ، هيات مرکزي نظارت ، هيات مديره و يا ناظران ِ  بخش هاي شش گانه ، هيات مديره و يا ناظران مراکز استان و شهر مي باشند که به تشخيص خود و يا بر اساس در يافت پيشنهادات يا شکايات دريافتي از اعضاي محترم صندوق  و تحليل ِپيشنهادات يا شکايات ، پيشنهاد تغييرات در اين نامه را به هيات امنا مي دهند .

تبصره 2 : مرجع رسيدگي به پيشنهادات تغيير اين آئين نامه و تصميم گيري نهايي درباره تغييرات و اعمال تغييرات لازم هيات امنا مي باشد که تائيد هيات مرکزي نظارت را لازم دارد .

ملاحظه مي شود در آئين نامه مطالبه گران ، مسئوليت اجتماعي به صورت گسترده توزيع مي گردد و شکايت و پيشنهاد اعضا ، در باره تغيير  ِ آئين نامه انتخابات در تصميم سازي نقش آفرين است .

 نقد و آسیب شناسی صندوق ذخیره فرهنگیان و قیم مآبی در صدای معلم

پرسش کننده :

نقش فرا بورس و بورس در گسترش حاکميت شرکتي چيست ؟

 

پاسخ دهنده ( 21 ) :

شرکت‌های بورس و فرابورس باید الزامات و چارچوب روزآمد ِ اجرای حاکمیت شرکتی را برای شرکت‌های پذیرفته شده خود تدوین و مراقبت کنند و برای نهادینه‌سازی این اصل مهم گاهی نیاز به اجبار و الزام نیز احساس می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که می باید برای استقرار حکمرانی خوب در کشور به موضوع حاکمیت شرکتی در بنگاه‌ها توجه کنیم و سپس آن را به کل کشور تعمیم دهیم، گفت: بعد از آن، حاکمیت سازمانی و اجرای آن در سازمان‌های غیردولتی، تشکل‌های خرد و کلان، مجموعه‌های دولتی که قابلیت انطباق داشته باشند و بعد ترویج آن در سطح کلان می‌تواند جزو برنامه‌های بلندمدتی باشد که با الگوگیری از اصول حاکمیت شرکتی در کشور به اجرا درآید. حاکمیت شرکتی حرکت به سوی حکمرانی خوب در کشور است، چرا که تمام اجزای کشور به سمت حاکمیت درست و اصولی حرکت کرده و با حاکم شدن شفافیت، نظام‌های کنترلی و اختیارات، پاسخ گویی، استفاده از مدیران مستقل و جلوگیری از تعارض منافع شخصی با منافع سازمانی در این راستا فرهنگ سازی و اصلاح مدیریت صورت می گیرد.

 

پرسش کننده :

آيا بهره گيري از جمعيت زياد در تدوين استراتژي مفيد است ؟

 

پاسخ دهنده ( 15 ) :

شرکت‌ها از گنجاندن جمعیت زیادی از شرکت‌کنندگان مختلف برون‌ سازمانی در اولین مراحل تدوین استراتژی، بیشترین سود را می‌‌‌برند تا حدی به ‌‌‌این دلیل که تفکر جدید را ارائه می‌دهد اما مهمتر از آن، ایده‌‌‌ای جدید را تصدیق می‌کند و در نتیجه به مدیران کمک می‌کند تا حول یک جهت خاص متحد شوند. خوشبختانه، شرکت‌کنندگان در طی پردازش ایده برای جریان یافتن ایده‌‌‌ها نیازی به اطلاعات خاص شرکت ندارند .

 

پرسش کننده :

چگونه می توان با استفاده از ظرفیت ها و مکانیزم های حاکمیت شرکتی در ایجاد چارچوب مناسب نظارتی، ارتقاء شفافیت، افزایش کارایی و انسجام هیات مدیره درجهت پیگیری اهداف شرکتی و تاکید بر حقوق سهامداران (به طور خاص و کلیه سرمایه گذاران به طور عام) گام برداشت ؟

 

پاسخ دهنده ( 20 ) :

در مقاله حاکميت شرکتي ، حمايت از سهامداران منتشر شده در 1387 آمده است :

دو نويسنده این مقاله ،  پس از مروری کوتاه بر مفاهیم حاکمیت شرکتی و حقوق سهامداران به لزوم تقویت منافع افراد، شرکت ها و جامعه، تقویت استفاده موثر ذینفعان گوناگون از این منافع می پردازند  و با توجه به اهمیت روزافزونی که سرمایه گذاری پایدار در رشد اقتصاد و پیشرفت صنایع دارد، به طور خاص بر ضرورت تقویت منافع و حفظ حقوق سهامداران خرد تاکید می کنند .

تحقیقات نشان می دهند استقرار مناسب مکانیزم های حاکمیت شرکتی موجب جذب و تخصیص بهینه منابع،افزایش کارآیی عملیاتی، استیفای حقوق ذینفعان مختلف و رشد سرمایه گذاری پایدار از طریق جلب اعتماد سرمایه گذاران می شود. برای نیل به این مقصود، مسئولان و سیاستگذاران باید با ایجاد بستر مناسب قانونی و نظارتی، محیطی امن برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری سرمایه گذاران فراهم آورند.

در پایان پیشنهاد می شود با تدوین چارچوب ها و رهنمودهای حاکمیت شرکتی، زمینه مناسب برای بهره گیری از ظرفیت های آن در ارتقاء عملکرد شرکت و حمایت ازحقوق سهامداران فراهم شود.

* بخش نخست

* بخش دوم

* بخش سوم

* بخش چهارم

* بخش پنجم

* بخش ششم

* بخش هفتم

* بخش هشتم

* بخش نهم

* بخش دهم

* بخش یازدهم

* بخش دوازدهم

* بخش سیزدهم

منابع :

1- آرشیو سوالات حقوقی از وکلای دادگران ( 1 ) تاریخ انتشار: دوشنبه 01 آذر 14002. تارنماي ثبت فکر برتر

3- تعريف خرد جمعي از ويکي پديا

4- تعريف خرد جمعي از ويکي پديا

5- خبرگزاري ايمنا نخستين خبرگزاري شهو شهروندان ايران : ادب مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران . خرد جمعی، راهکار بهبود اوضاع اقتصادی است/لزوم ارتباط اعضای اتاق های بازرگانی با قوه هاادب مدیر کل اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ایران . خرد جمعی، راهکار بهبود اوضاع اقتصادی است/لزوم ارتباط اعضای اتاق های بازرگانی با قوه ها

6-  دنياي اقتصاد لزوم تصميم گيري بر اساس خرد جمعي

7-  حاکمیت شرکتی چیست؟ مسیر درست در حکمرانی خوب شرکتها چطور ایجاد می شود؟ دیدگاه /در شریف استراتژی /توسط دفتر استراتژی دانشگاه شریف

8- شرکت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي ( سهامي عام ) حاکميت شرکتي و کميته هاي تخصصي

9- آئين نامه نظام راهبردي شرکتي مصوب 11/8/1386 سازمان بورس و اوراق بهادار تهران

10- دستورالعمل حاكميت شركتي شركتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران

11- فصلنامه علمي پژوهشي حسابداري مديريت / شماره بيستم / بهار 1393 - بررسی تاثیر اجراي آئین نامه نظام راهبري شرکتی سازمان بورس اوراق بهادار تهران بر مدیریت سود - بررسی تاثیر اجراي آئین نامه نظام راهبري شرکتی سازمان بورس اوراق بهادار تهران بر مدیریت سود

 12 .تار نماي پژوهش هاي حسابداري مالي . مدیریت سود، چگونه کیفیت سود شرکت‏ها را تحت تاثیر قرار می ‏دهد؟

13- استراتژي باز ( Open Strategy ) چيست ؟

 14 . فرهنگ مشارکت و خرد جمعي

 15 . دنياي اقتصاد : راهنمايي کاربران براي استفاده از استراتژي باز ، استراتژي سازي موفق با خرد جمعي

 16 . تحقق خرد جمعی در کنترل شرکت‌های زیرمجموعه و بانک

 17 . مقاله تحقيقي تعامل فرهنگ یادگیری سازمانی با ظرفیت جذب، نوآوری باز و رهبری توانمندساز در شرکت های دانش بنیان: تحلیل یک مدل میانجی تعدیل شده

 18 . تعریف یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده چیست؟ دیدگاه /در شریف استراتژی /توسط دفتر استراتژی دانشگاه شریف دیدگاه /در شریف استراتژی /توسط دفتر استراتژی دانشگاه شریف

19- «نوآوری باز» چیست و چرا به یک ضرورت تبدیل شده است؟

20- مقاله حاکميت شرکتي ، حمايت از سهامداران

21-  حکمرانی خوب با استقرار حاکمیت شرکتی

22- تکرار مطالبات فرهنگیان در دیدار اختصاصی عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران با وزیر آموزش و پرورش

23 - ويکي پديا : حکمراني خوب يا حکمراني مطلوب

24.صندوق ذخيره فرهنگيان ، 21 ارديبهشت 1401 : راهکارهای محاسبه ارزش افزوده دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان

25 . شرکت کار گذاري سرمايه و دانش

 26 . سايت آموزش مفيد

27 .سايت سبد گردان تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار

28  .فصلنامه سياستهاي راهبردي و کلان مقاله
تأثیر شفافیت سود بر هزینه سرمایه و بازده اضافی (مطالعه موردی: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)

29 . سايت فرا بورس ايران + پرسش‌های متداول پذیرش در بازار اول، دومپرسش‌های متداول پذیرش در بازار اول، دوم

 30 . سايت مشاوره حقوقي دينا

  1. خبرگزاري مهر ، مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان کیست ؟

32. صداي معلم

شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران : پیشنهادات در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان

33 . سخن معلم : در حال محاسبه «ارزش مالکانه» هستیم.

34 . تارنماي روابط عمومي صندوق ذخيره فرهنگيان در 17 آبان 1401 ، بررسی ساز وکار محاسبه ارزش مالکانه با حضور اعضای موسسه

  1. همه ابهامات مصوبه «مولدسازی» ؛ از مصونیت قضایی تا اختیار لغو قوانین - روزنامه اعتماد يک شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ » ؛ از مصونیت قضایی تا اختیار لغو قوانین - روزنامه اعتماد يک شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
  2. روزنامه شهروند 1401/11/08 - دولت در طرح مولدسازی دارایی‌های راکد چه هدفی را دنبال می کند؟ 1401/11/08 - دولت در طرح مولدسازی دارایی‌های راکد چه هدفی را دنبال می کند؟

 37 . تارنماي خبر انلاين شنبه 8 بهمن 1401 - واگذاری «۱۱۰ هزار میلیارد تومان» اموال دولتی؛ مصوبه‌ای با «میزان بالای محرمانگی» در تصویب و اجرا / سران قوا سخنان خود درباره «شفافیت» را به یاد دارند؟

 38 . تارنماي پايگاه اطلاع رساني دولت روز جمعه 7 بهمن 1401ساعت 16 و 38 دقيقه - مصوبه مولد سازي دارايي هاي دولت- مصوبه مولد سازي دارايي هاي دولت

39 . تارنماي الف - واکنش خاندوزی به انتقادها از مصوبه مولدسازی

  1. تارنماي سازمان خصوصي سازي- توضیحات خاندوزی در مورد مصونیت قضایی هیات ۷ نفره مولدسازی 1401/11/11توضیحات خاندوزی در مورد مصونیت قضایی هیات ۷ نفره مولدسازی 1401/11/11

 41 . تارنماي صاحب خبران يک شنبه 9 بهمن 1401 - تاج‌بر، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با قدس: راه مولدسازی فقط «فروش» نیستتارنماي صاحب خبران يک شنبه 9 بهمن 1401 - تاج‌بر، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با قدس: راه مولدسازی فقط «فروش» نیست

  1. تارنماي الف 8 بهمن 1401 - مولد سازی دارایی های دولت؛ تکرار یک تجربه شکست خورده یا گشودن راهی جدید؟! - مولد سازی دارایی های دولت؛ تکرار یک تجربه شکست خورده یا گشودن راهی جدید؟!تارنماي الف 8 بهمن 1401 - مولد سازی دارایی های دولت؛ تکرار یک تجربه شکست خورده یا گشودن راهی جدید؟! - مولد سازی دارایی های دولت؛ تکرار یک تجربه شکست خورده یا گشودن راهی جدید؟!

43 . سيزده نکته هولناک درباره مصوبه فروش اموال بیت‌المال/ حراج سرمایه ملت به نام مولدسازی- پايگاه خبري تحليلي روزنو- پايگاه خبري تحليلي روزنو

  1. تارنماي بورس ، رسانه مستقل و حرفه اي بازار سرمايه يک شنبه 8 بهمن - آیین نامه مولدسازی دارایی های دولت ابلاغ شد + متن کامل - آیین نامه مولدسازی دارایی های دولت ابلاغ شد + متن کامل
  2. 45. خبر آنلاين ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴- انتقاد صریح نماینده مجلس از مصوبه خلاف قانون اساسی شورای هماهنگی سران قوا / بحث مصونیت قضایی هیات ۷ نفره مصوبه مولدسازی را پیگیری می‌کنیمانتقاد صریح نماینده مجلس از مصوبه خلاف قانون اساسی شورای هماهنگی سران قوا / بحث مصونیت قضایی هیات ۷ نفره مصوبه مولدسازی را پیگیری می‌کنیم

46 .خبر آنلاين : آقایان سران قوا! این مصوبه تان با 10 اصل قانون اساس مغایر است

 47 . روزنامه اعتماد 1401/11/09- مولدسازي سکوت ! مجلس در برابر تعرض به قانون سکوت مي کند 1401/11/09- مولدسازي سکوت ! مجلس در برابر تعرض به قانون سکوت مي کند

48 . سازمان معلمان ايران رر بيانيه اي خواستار لغو مصوبه غير قانوني مولد سازي اموال دولت شد

49 . نامه احمد توکلي به سران ِ سه قوه- نقد مصوبه مولد سازی دارایی های دولت / راه نجات کشور اصلاح روش حکمرانی و منش حکمرانان است

  1. دنياي اقتصاد دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱- در جلسه غیرعلنی مجلس درباره مصوبه مولد سازی چه گذشت؟در جلسه غیرعلنی مجلس درباره مصوبه مولد سازی چه گذشت؟

51 . آخرين خبر ، (۱۰:۳۲) ۱۴۰۱/۱۱/۱۷- روایت نمایندگان مجلس از جلسه غیرعلنی درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت ، (۱۰:۳۲) ۱۴۰۱/۱۱/۱۷- روایت نمایندگان مجلس از جلسه غیرعلنی درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت

52 . اقتصاد نيوز- جزئیات مهم از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مصوبه مولد سازی- کدخبر:  ۵۳۵۶۴  تاريخ :  1401/11/۱۷


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نقد و آسیب شناسی صندوق ذخیره فرهنگیان و قیم مآبی در صدای معلم

سه شنبه, 02 خرداد 1402 13:59 خوانده شده: 237 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 0 --
محمد باقر شیبانی 1402/03/02 - 17:40
سلام
قرار بود که اینها 31 اردیبهشت سهام صندوق را مرحله ای واگذار کنند .پس چرا دوباره 6 ماه به تعویق افتاد؟به نظرم تمام اینها هدفشان سیاسی کاری است و با این روش از تنورشان نانی بیرون نیاید.چقدر ما بدبختیم که گیر بدعهدان افتاده ایم.آن از رتبه بندی چندین ساله شان و این از تقسیم سهامشان و آن از هماهنگ کردن حقوق بازنشستگان و آن از دلار 5 هزار تومان و آن از مهار تورمشان و هزاران این و آن دیگر.پناه بر خدا
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/04 - 03:04
به نام دوست
استاد بزرگوار و سرور گرامی جناب آقای محمد باقر شیبانی دست مریزاد که با حقیر به دیالوگ نشسته اید .

طبق وعده مسئولین ِ صندوق ، اخبار ، گزارشات و ...بسیاری از اعضای خارج شده از صندوق برای مدیریت سهام خود اماده می شدند و اموزش مفاهیم اولیه بازار سرمایه را برنامه ریزی کرده بودند .

با توجه به آنکه پیشرفت و توسعه ، فرایند می باشد انتظار می رفت که فاز اول تخصیص حقوق مالکانه طبق وعده مسیولین صندوق اجرا می شد و با مدیریت توانمند سرپرست محترم آموزش و پرورش و کسب اطلاعات از فاز آزمایشی ، فاز دوم در شش ماه یا کمتر اجرا می شد .

به تعویق افتادن تخصیص حقوق مالکانه اعضا برای شش ماه ، در هیچ یک از اخبار و گزارش های منتشر شده در تمام ِ طول زمان آماده سازی جهت ِ رو نمایی از تخصیص حقوق مالکانه مطرح نبوده است ، آنچه بیان شده تماما از اراده اجرای مطالبه ۱۲ ساله بوده است .

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/04 - 03:04
ادامه پاسخ :
علیرغم تمام اخبار و گزارشات امید بخش ، متاسفانه در متن جلسه رونمایی از تحقق ِ تخصیص حقوق مالکانه ، اعضا شگفت زده شدند .

به قرار شنیده ها برخی از مسئولین صندوق هم شگفت زده شدند .

با تقدیم شایسته ترین احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/05 - 17:35
به گزارش تجارت‌نیوز، صولت مرتضوی- وزیر کار دولت رئیسی می‌گوید: «ادغام صندوق‌های بازنشستگی در دست بررسی است.» موضوعی که به نگرانی‌ها از بابت اینکه سرنوشت تلخ صندوق هما در انتظار باقی صندوق‌های بازنشستگی که هم‌اکنون یا ورشکسته شده‌اند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند، دامن زده است.

صندوق‌های بازنشستگی یک گام تا ادغام؟ وزیر کار امروز در حاشیه نشست هیات دولت گفته که ادغام صندوق‌های بازنشستگی در دست بررسی است. البته او اشاره‌ای به زمان اجرای این امر نکرده، با اینحال این اظهار نظر با موجی از انتقادات و واکنش‌ها همراه بوده است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور