صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« تشویش و نگرانی 120 هزار دانش آموز سمپادی ! »

آیا چتر عدالت بر سر 120 هزار دانش آموز سمپادی گسترده خواهد شد ؟

علی قربانی

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

در اردیبهشت ماه سال جاری خبری مبنی بر لغو مصوبه سازمان ملی استعدادهای کشور در خصوص ورود دانش آموزان مدارس سمپاد از پایه نهم به دهم بدون آزمون ورودی در رسانه های کشور منتشر شد که 120 هزار دانش آموز سمپادی را با چالش بزرگی روبه رو و استرس و نگرانی را در ایام امتحانات پایان سال بر این دانش آموزان و والدین آنها حاکم کرد .

 انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم قبل از تحلیل دلایل پیگیری و صدور این رای باید به این نکته اشاره کنیم که آیا دیوان عدالت اداری به تبعات این رای و تشویش و نگرانی که در حساس ترین برهه سال تحصیلی به خیل عظیمی از دانش آموزان مستعد و باهوش که شایستگی خود را در آزمونی کاملا عادلانه و یکسان در رقابت با سایر دانش آموزان به منصه ظهور رسانده اند ؛ آگاهی دارد و یا اساسا آیا این رای را می توان به مصلحت و منفعت دستگاه عظیم تعلیم و تربیت  تفسیر کرد ؛ یا این مصوبه  پیامدهای  دیگری را به دنبال خواهد داشت که می توانند منافع آموزش و پرورش را در دراز مدت با چالش جدی روبه رو کرده و دانش آموزان نخبه و سرآمد را بی انگیزه و نگران کند ؟

 گرچه در رای صادره  دیوان عدالت اداری  آمده است: «بر اساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و مطابق اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و به موجب اصل بیستم قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند .      

بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف ۵ از جزء «د-۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره ۵۰۱/۱۰۴ تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دایر بر امکان ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت است.

اما باید توجه داشت که  ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه ششم به هفتم به صورت  آگهی عمومی از طریق وزارت آموزش و پرورش در شرایطی عادلانه برای کلیه دانش آموزان پایه ششم به شرط دارا بودن شرایط علمی وجود داشته و همه دانش آموزان در شرایطی یکسان و عادلانه در این آزمون علمی شرکت کرده و برای هیچ داوطلبی در این آزمون استثتنا قائل نشده و با توجه به ظرفیت مدارس تعدادی از داوطلبان به توجه به امتیازات علمی  کسب شده مجوز ورود به این مدارس را پیدا کرده اند .

نکته دیگری که معترضین در اقامه دعوی خود به آن اشاره کرده اند وجود اشکالات فنی در طرح سوالات آزمون ورودی استعدادهای درخشان در سنوات مختلف بوده که این نکته در تمامی آزمون ها از جمله کنکور سراسری و آزمون های استخدامی مسبوق به سابقه بوده و امکان طرح اشتباه چند سوال در تمامی آزمون ها وجود داشته و دست اندرکاران برگزاری این آزمون ها پس از اطلاع، سوالات مشکل دار یا اشتباه  را عادلانه برای تمامی شرکت کنندگان حذف و در حق هیچ داوطلبی اجحاف نمی شود  .

مسئله دیگر این است که سختی کار دانش آموزان سمپادی تنها ورود به این مدارس نیست بلکه در بدو ورود به این مدارس علاوه بر واحدهای درسی سایر مدارس ؛ می بایست دروس تکمیلی ریاضی ، ادبیات و علوم ( شیمی ، زیست و فیزیک ) را به صورت تخصصی در سه سال دوره متوسطه اول سپری کنند که مباحث این کتابها به لحاظ محتوایی بسیار فراتر از محتوای کتابهای درسی سایر مدارس است و یادگیری آن نیاز به ممارست و تمرین و کوشش بسیار دارد .

شرکت در آزمون و جشنواره های علمی و فرهنگی و ورزشی خاص مدارس استعدادهای درخشان مانند آزمون پایش ، کنگره های قرآنی سمپاد ، المپیادهای ورزشی از جمله برنامه هایی است که این دانش آموزان در طول سه سال تحصیل در دوره متوسطه اول با آن دست و پنجه نرم کرده و  میزان آمادگی خود را به نمایش می گذرانند .  

در اینجا این سوال مهم مطرح می شود که اگر دیوان عدالت اداری به دنبال تحقق عدالت و رفع تبعیض نارواست چه کسی باید پاسخگوی 120 هزار دانش آموز سمپادی سراسر کشور باشد که در عین نوجوانی و نیاز به فراغت و تفریح و گذران در کنار خانواده و همسالان ، این سه سال را با استرس و نگرانی و زحمات شبانه روزی مشغول مطالعه  و یادگیری بوده و از بسیاری از حقوق اولیه خود که سایر دانش آموزان از آن بهره مند بوده اند ؛ به امید آینده ای بهتر محروم بوده اند؟

 آیا قضات محترم دیوان عدالت اداری این مقوله را  که دانش آموزان سمپادی  سه سال کتب  تخصصی و تکمیلی  را با محتوای سنگین و دشوار بخوانند و بعد از آن سایر  دانش آموزان مدارس عادی بدون گذراندن این واحدهای درسی بخواهند خود را با آنها مقایسه کرده و در یک سطح قرار گیرند ؛ تبعیضی ناعادلانه نمی داند ؟

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

چگونه است که به راحتی می پذیریم که سه سال سرمایه گذاری مداوم روی بچه های سمپادی که قبلا شایستگی خود را اثبات کرده اند ، در این رقابت غیر منطقی هدر دهیم و هزینه های سنگین دستگاه تعلیم و تربیت را برای سرمایه گذاری روی این دانش آموزان به مخاطره بیاندازیم .

اگر این کتب تکمیلی اضافی  است و گذرندان آنها لازم نیست ؛  چرا سازمان استعدادهای درخشان آن را در برنامه درسی مدارس گنجانده و چرا دانش آموزان را ملزم به طی کردن این واحدهای درسی و کسب نمره قبولی آنها کرده است ؟

چیزی که به ذهن متبادر می شود حکایت ورزشکارانی است که در دور مقدماتی از حریف خود عقب بمانند و در دور نهایی ادعا کنند که عادلانه نیست که ما در دور پایانی و فینال مسابقات در کنار ورزشکاران قهرمان نباشیم و حق قانونی خود بدانند که در دور نهایی با وجود باخت از حریف در شرایطی یکسان و عادلانه باز هم حضور داشته باشند .

مطلب مهم دیگر در ارزیابی مداوم و سالانه دانش آموزان سمپادی این است که بر اساس شیوه نامه های جاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش آموزان سمپادی نباید نمره زیر حد نصاب در دروس مختلف داشته باشند و چنانچه دانش آموزی نتواند  حد نصاب قبولی را کسب کند ، می باید به مدارس عادی انتقال داده شود .

نکته مهم دیگر که در خصوص دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان قابل تامل است این است که در سنوات گذشته بخشنامه ای از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد که هر گونه آزمون را در دوره های ابتدایی و متوسطه اول به استثنا مدارس استعدادهای درخشان غیر قانونی عنوان و تاکید کرد که با توجه به شرایط و اقتضائات سنی دانش آموزان این دوره ها؛  استرس و نگرانی آزمون می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روح و روان این دانش آموزان بر جای بگذارد ولی دانش آموزان سمپادی با وجود تمام شرایط و سرمایه گذاری بلند مدت ،آزمون را با موفقیت و شایستگی پشت سر گذاشته و توانسته اند به مدارسی راه پیدا کنند که خود گردان بوده و بودجه و سرانه دولتی نداشته و با شهریه دانش آموزان  اداره می شود .

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

گرچه شکی نیست که قضات شریف دیوان عدالت اداری با نگاه تحقق عدالت به این مسئله ورود کرده اند ؛ اما باید پذیرفت که پشت پرده این اقدام را می توان به مافیای آموزشگاههای آزاد و موسسات برگزارکننده آزمون های علمی نسبت  داد که لغو ممنوعیت آزمون دانش آموزان سمپادی می تواند منافع آنها را  دو چندان کند و قاعدتا از آن استقبال کرده و خواهان پیگیری و صدور این رای هستند و یا شاید منافع شخصی برخی افراد ذی نفوذ در پیگیری این مسئله حائز اهمیت باشد .

باید قبول کرد که آزموده را آزمودن خطاست و نمی توان دانش آموزانی را که قبلا در یک آزمون و رقابت سخت علمی شایستگی خود را اثبات کرده اند به بهانه تحقق عدالت آن هم در مقایسه با دانش آموزانی که در شرایط یکسان در کنار این دانش آموزان حضور داشته و از رقابت بازمانده اند ؛ با چالش و اضطراب دوباره آزمون مواجه کرد .  

انتظار می رود دیوان عدالت اداری با جامعیت و دعوت از متخصصین و صاحب نظران تعلیم و تربیت به خصوص مسئولین مرکز استعدادهای درخشان تلاش کند تا مدارس استعدادهای درخشان در راستای اهداف بلند دستگاه تعلیم و تربیت و شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه این مرز و بوم در راستای منافع  کلی کشور حرکت کند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد مدارس و دانش آموزان سمپادی در صدای معلم

یکشنبه, 07 خرداد 1402 18:25 خوانده شده: 3436 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ
غفار جلالی 1402/03/07 - 19:29
اتفاقا عدالت یعنی همین
وقتی دانش آموزی ادعای تیزهوشی دارد نباید نگران آزمون دادن باشد. یه عده دانش آموز را با آزمون های عقب افتاده امتحان و پذیرش می‌کنند. بهترین شیوه آزمون علمی است.
پاسخ + 0 0 --
عليرضا چيذري 1402/03/16 - 20:30
آقاي قرباني حرف حق ميزنند
متاسفانه يك عده كه به هر دليلي نتونستند در يك ازمون قبول شوند كل سيستم سمپاد رو زير سوال بردن كه البته همانطور كه در متن گفته شده قطعا و يقينا اموزشگاه ها وتست زن هاي پولكي پشت اين قضيه هستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 20:55
مطمئن باشید دانش آموزان سمپادی براحتی حتی اسون تر از قبولی ششم به هفتم این مرحله رو میگذرونند منتها اصل مطلب اینجاست دوره سه ساله اول در مدارس سمپاد بحث پرورش و پژوهش هست نه سیستم تست زنی کتاب های تالیفی آقایون .این بچه ها زمان زیادی رو به پژوهش اختصاص می دهند از جمله المپیاد .
پاسخ + 0 0 --
محمد جواد 1402/03/16 - 21:36
سلام و عرض ادب وبا تشکراز اقای قربانی که کاملا رسا وقابل فهم این بی عدالتی را درحق فرزندان سمپاد بیان کردن انها وقتی ششم بودن ازمونی برابر دادن وقبول شدن و۳ سال هم زحمت کشیدن تا برای متوسطه ی دوم خودشون را اماده کنن وبا این قانون ثبت نام کردن اگر اینگونه بود انها هم مثل مدارس عادی در ازمون نهم به دهم شرکت می کردن واین همه فشار واسترس راتحمل نمی کردن برای برقراری عدالت با روح روان فرزندان سمپاد بازی نکنید اگر خودتون هم جای انها بودید زیر باراین ظلم نمی رفتید بگذارید تا همه ی دانش اموزان درارامش به هدف خود برسند در ازمون مجدد هم دوباره تعدادمعینی قبول می شوند ازکجا معلوم که شما که معترض هستید قبول شوید ودوباره لابد تقاضای ازمون مجدد دارید
پاسخ + 0 0 --
مریم فلاح 1402/03/16 - 21:50
سلام
دانش آموزان سمپاد ادعای تیزهوشی ندارن سال ششم به هفتم ی آزمونی برگزار شد که خیلی از بچه ها شرکت کردن و این دانش آموزان هم شرکت کردن و قبول شدن نوع آزمون که تحصیلی باشه یا تحلیلی هم انتخاب هیچ دانش آموزی نبوده و البته آزمون تحلیلی به هیچ عنوان سطح پایینی نداره
پاسخ
ناشناس 1402/03/16 - 22:03
با کدام متر و معیار می فرمایید عدالت یعنی همین!
عدالت یکبار در پایه ی ششم برقرار بوده، چرا باید هر سه سال یک آزمون در حد و اندازه های کنکور به فرزندانمان تحمیل کنیم؟
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1402/03/16 - 22:06
اگر آزمونها اینقدر عقب افتاده است و این مدارس بی اعتبار فقط کافیست به سابقه ی درخشان بچه ها در المپیادها، کنکور، دستاوردهای پژوهشی که بهمن ماه گذشته برگزار شد و سایر موفقیتهای آنها بیندازید و اعتراف کنید که سخت به دنبال وارد شدن به این مجموعه هستید وگرنه مدارس خوب دیگری هم که صرفا آزمون تحصیلی برگزار می کنند داریم.
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1402/03/16 - 22:06
اگر آزمونها اینقدر عقب افتاده است و این مدارس بی اعتبار فقط کافیست به سابقه ی درخشان بچه ها در المپیادها، کنکور، دستاوردهای پژوهشی که بهمن ماه گذشته برگزار شد و سایر موفقیتهای آنها بیندازید و اعتراف کنید که سخت به دنبال وارد شدن به این مجموعه هستید وگرنه مدارس خوب دیگری هم که صرفا آزمون تحصیلی برگزار می کنند داریم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 00:56
و احتمالا شما نفعی از آزمون مجدد میبرید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 18:20
ممنون از آقای قربانی که حرف حق را بیان کردند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/18 - 01:13
اگر بچه های ما بااستفاده از سهمیه قبول می شدند
حق با شما بود آقای محترم ما نمی خواهیم وقت بچه هامون بیخودی تلف بشه والا مطمئن باش به کوری چشمتون صندلی هاشون رو به شما تقدیم نخواهندکرد
پاسخ + 0 0 --
صبا 1402/03/18 - 16:19
هیچ دانش آموز سمپادی از هیچ آزمونی نمی‌ترسد چرا که در طول سال‌های تحصیل با کلی آزمون سنگین دست و پنجه نرم کردن همون زمانهایی که دانش آموزان دیگر در حال سپری کردن دوران خوش نوجوانی بودن در کنار همسالانشان به تفریح می‌پرداختند....ولی اگر این دانش آموزان ششم تلاش نکردند به هر دیل قبول نشدن خب چرا تصور میکنن با حضور سمپادی امکان قبولیشون افزایش پیدا می‌کند در حالی که رقیبانی سر سخت و تیزهوش را پیش رو خواهید داشت...در واقع با پافشاری روی این آزمون دوباره یه جورایی داید خود زنی میکنید
پاسخ + 0 0 --
جباری 1402/03/21 - 16:45
دانش آموزان سمپاد در طی دوره اول دبیرستان با فشار درسی زیادی مواجهند ،که واقعا کمال بی انصافی است که در معرض استرس دوباره آزمون قرار گیرند ،در ضمن آیا دانش آموز مدارس عادی بدون پیشینه تحصیلی در پایه اول دبیرستان قادر است در پایه دوم تحصیل کند
پاسخ + 0 0 --
پکگگ 1402/03/25 - 10:52
تو نمی فهمی چه فشاری رو ما ها هست
پاسخ + 0 0 --
اقا رضا 1402/03/30 - 08:53
غفارجلالی خودت یا فرزندت سواد قبول شدن تو همون آزمون عقب افتاده ششم نداشتی .
پاسخ + 0 0 --
علی روستایی 1402/06/02 - 11:45
سلام
آقای غفاری
چند ازمون بگیرن تا شما قبول بشی میخوای صحبت کنیم همینجوری بیای تو
پاسخ + +21 -26 --
ناشناس 1402/03/07 - 20:06
آقای قربانی سلام
ای کاش آزادگی داشتید و می نوشتید مدارس نظیر سمپاد در کشورهای توسعه یافته اروپایی همچنان دایر است یا نه؟ و به مقایسه می پرداختید
ما باید به فکر ارتقای آموزش در همه مدارس باشیم نه با رانت آموزشی عده ای بی دغدغه تحصیل کنند و بهترین امکانات هم داشته باشند و در نهایت اکثریتشان از کشور خارج شوند!
پاسخ + 0 0 --
قربانی 1402/03/08 - 09:15
دوست بزرگوار
در نگاه به تربیت استعدادهای درخشان و آموزش اختصاصی به این گروه از دانش آموزان در دنیا به ویزه کشورهای توسعه یافته نگرش های متفاوتی وجود دارد ولی نمی توان ادعا کرد که قطع و یقین در اروپای مد نظر شما نگاه تفکیکی وجود ندارد .
از طرفی آزمون ورودی این مدارس به گونه ای است که امکان تقلب به حداقل می رسد و اگر به قول شنا رانت آموزشی بود می بایست فرزندان وزرا و معاونین و مدیران کل هنا سمپادی می بودند کا ابن جنین نیست . در آمریکا و اروپا فرش قرمز برآب نخبگان پهن می کنند و این همه فرار مغزها از کشور حاصل نگاه نه چندان مثبت در داخل و نگاه انفعالی درداخل است
پاسخ + 0 0 --
سمپادی 1402/03/16 - 15:18
مطمن باشید اگه تیز هوش نبودیم کلاس ۸ با اون حجم از درس و کتاب معدلمون ۲۰ نمیشد
ما آزمون دوباره نخواهیم داد اصلا وقتی برای تست زدن نداریم
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1402/03/16 - 20:10
سبک آموزش مدارس سمپاد پژوهش محور هست،اگر قرار به آزمون دوباره باشه باید روش این مدارس آزمون محور بشه و این کار لطمه به نظام آموزشی و جامعه است.
پاسخ + 0 0 --
لاله 1402/03/16 - 20:28
اخه این چه توجیحی هست؟ مگه اصلش و قرار و شرایط اولیه ثبت نام شامل ازمون میشده و حالا سمپادیا دارن ازش در میرن که میگید چرا میترسند...!این خلف وعده و تحمیل شرایط پس از پذیرش است و مصداق حرف زور است و چه ازمون باشد و چه حتی یه شرط کوچک و بی دردسر ... منطق ما خلف وعده را نمیپذیرد .. بچه ها طبق قرار و قرارداد برای مقطع دبیرستان پذیرفته شده اند. و به حرف هیچ کس دوباره حتی ازمون در حد جمع و تفریق را هم زیر بار نمیروند. درس اول زندگی به اونها ایستادگی و عدم پذیرش حرف زور است. هر کس هم تمایل داره در خانواده ما وارد بشه قدمش روی چشم. ازمون نهم بدهد .
پاسخ + 0 0 --
عليرضا چيذري 1402/03/16 - 20:33
فرض بگيريم اين مدارس رو جمع كنيم
چي ميشه ؟ مدارس دولتي رو ضعيف كرديم و جمع كرديم چي شد؟
جز اينه كه اين مدارس سمپاد رقيب جدي مدارس غير انتفاعي هستند و با عدالت محض همه دانش اموزان محروم رو هم پوشش دادند
دشمن مدارس سمپاد مدارس غير انتفاعي و اموزشگاه ها هستند
پاسخ + 0 0 --
نفس 1402/03/16 - 20:36
باید ببینیم اگر فرزند خودتان در این مدارس بودند باز همین صحبت را میکردید
نمیدونم عدالت همه جا برقرار هست فقط مانده بود در سمپاد برقرار باشد
فرزندان سمپاد از آزمون هراسی ندارند فقط دلیل به آزمون مجدد نمی بینند چرا که هر سه سال باید مورد آزمون پر از استرس قرار بگیرند و سه سال طلایی خود دا صرف تست زدن بکنند
این آزمون فقط بدرد مافیا انتشارات و آموزشگاه ها می خوره برای پر کردن جیبشان و خالی کردن جیب اولیاء
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:03
کلمه رانت شایسته یک سری کودک در سنین ۱۳ سالگی واقعا نیست دلیل این همه کینه و حسادت برای چیست تنها فرق این بجه ها این است که در یک آزمون سراسری کشوری شرکت کردند بدون هیچ ارفاقی شروع به خواندن درسهای سنگین کردند و حتی مجبور هستند از این سر شهر تا آن سر شهر بروند زمانی که شما در خواب ناز هستید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:16
امکاناتی که شما نی گویید هزینه بر است که اولیا در مدارس سمپاد می پردازند،درضمن عدالت به ازمون نهم به دهم نیست ،چرا که اگر می خواستند در مدارس عادی این آموزش ها را بدهند ،بعضی از بچه ها که از ضریب هوشی متوسط بر خوردارند،از قافله ی تحصیلی باز می ماندن ،شما اگر در می عدالت هستید باید بروید در مدارس عادی از معلمین که در مدارس عادی کم کاری می کنند تا از بین شاگردانشان شاگرد خصوصی بگیرند، انتقاد کنید ، و از کتب درسی که آموزش و پرورش چاب می کند،چون بنظرم کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی را به گونه ای نوشتن که با یکی ،دو کتاب کمک درسی باید بچه ها بخوانند ،چرا شما پی کتاب های ناقص آموزش و پرورش را نمی گیرید تا عدالت برقرار شود،و دانش آموزان مستعد در همه ی جای ایران ،برخوردار از منبع غنی آموزشی شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:16
امکاناتی که شما نی گویید هزینه بر است که اولیا در مدارس سمپاد می پردازند،درضمن عدالت به ازمون نهم به دهم نیست ،چرا که اگر می خواستند در مدارس عادی این آموزش ها را بدهند ،بعضی از بچه ها که از ضریب هوشی متوسط بر خوردارند،از قافله ی تحصیلی باز می ماندن ،شما اگر در می عدالت هستید باید بروید در مدارس عادی از معلمین که در مدارس عادی کم کاری می کنند تا از بین شاگردانشان شاگرد خصوصی بگیرند، انتقاد کنید ، و از کتب درسی که آموزش و پرورش چاب می کند،چون بنظرم کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی را به گونه ای نوشتن که با یکی ،دو کتاب کمک درسی باید بچه ها بخوانند ،چرا شما پی کتاب های ناقص آموزش و پرورش را نمی گیرید تا عدالت برقرار شود،و دانش آموزان مستعد در همه ی جای ایران ،برخوردار از منبع غنی آموزشی شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:25
اولا اگر این آزمونها عقب افتاده هست شما و امثال شما چرا قبول نشدین؟؟!!!
ثانیا چرا حرص این و دارین که دوباره در این ازمونهای عقب افتاده شرکت کنید و عقب افتادگیتون برای بار دوم توی صورتتون کوبیده بشه؟؟؟!!
پاسخ + 0 0 --
مریم فلاح 1402/03/16 - 21:29
ای کاش شما و امثال شما هم کمی انصاف داشتید من مادر دو دانش آموز سمپادی هستم پسرم سال دوازدهم و زمانی آزمون ششم به هفتم قبول شد که آزمون تحصیلی بود و دخترم پایه هشتم و با آزمون تحلیلی پذیرفته شد یا به قول بعضی دوستان آزمون عقب افتاده این همه کینه نسبت به دانش آموزانی که هم باهوش هستند و هم پشتکار زیادی دارن و هم هدفهای بزرگ قابل درک نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 22:07
ای کاش کمی از شرایط مدارس سمپاد اطلاع داشتید تا اینگونه قضاوت عجولانه نمی کردید. بدون دغدغه!! بهترین امکانات!!؟ بهتر است ابتدا یک تحقیق جامع بفرمایید و بعد با اشراف کامل اظهارنظر بفرمایید.
در مورد اینکه در دیگر کشورها چنین مدارسی برچیده شده یا خیر هم به نظر می رسد قیاس درستی نباشد چون آموزش و پرورش ما به هیچ وجه با متدهای روز دنیا مطابقت ندارد و در نتیجه قیاس درستی نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 22:27
واقعا بابت این طرز فکر شما باید به حال این کشور گریست این همه بخل وحسادت نسبت به بچه های سمپاد عجیب
پاسخ + +20 -17 --
ناشناس 1402/03/07 - 23:16
با توجه به منابع علمی، سرآمدی یا استعداد درخشان پدیده ای دینامیک یا پویا است. یعنی اینطور نیست که دانش آموزی استعداد درخشان شناسایی شود و پیوسته استعداد درخشان باقی بماند و از طرف دیگر دانش آموزی استعداد درخشان شناسایی نشود و هیچ وقت دیگر چنین قابلیتی را پیدا نکند. استعداد درخشان بودن سخت تحت تأثیر عواملی از قبیل انگیزهٔ فرد و سخت کوشی و غیره است و بنابراین، استعداد درخشان بودن امری پویا و‌دینامیک است. از طرف دیگر نظام های آموزشی می کوشند تا جای ممکن جداسازی دانش آموزان را به سبب پیامدهای منفی بر عدالت و کیفیت آموزشی تا جای ممکن و به صورت محدود به دورهٔ دوم متوسطه موکول کنند و در دورهٔ ابتدایی و متوسطهٔ اول این خدمات را بصورت تلفیقی در مدارس ارائه نمایند. در هر حال بر طبق منابع علمی ارزیابی ها به منظور ماندن دانش آموزان در نظام استعداد درخشان بصورت سالانه صورت می گیرد و انجام آزمون در تغییر دوره تحصیلی نادرست نیست.
پاسخ + 0 0 --
عليرضا 1402/03/16 - 20:40
خوب ازمون تكميل ظرفيت براي همين گذاشتن
نميشه به بهانه پويايي هر سال بيان ازمون بگيرند
با تفسير نادرست شما بايد ازمون سال دهم به يازدهم
و بالاتر هم بگيرن
اصلا از كلاس اول دبستان تا ديپلم هي آزمون بگيرن ببيند طرف يك دفعه اي با استعداد شده يا نه ؟!
پاسخ + 0 0 --
Za 1402/03/16 - 21:10
بله هست و دانش اموز ميتونه در كلاس ٨ باشه و در رياضي كلاس ١١ باشه و با همين روند بابلا بره تا به جايي كه در ١٨ سابگي بتونه ايتاد دانشگاه بشه و البته متاسفانه در ايران جون هزينه ي زبادي براي بجه خاي تيزهوش نميشه اين امكان فراهم نميشه
ضمنا شما امكار خبر مدارير والدين سمپادي سالانه حدود ١٥ ميليون تومن شهريه ميپردازند
طبق نظر شما براي تيم ملي فوتبال و والبال و … هم نبايد هزينه بشه و ..
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1402/03/16 - 21:23
جناب کنکور هم در مدارس اروپایی نیست. چه مقایسه ایه . بعد کلاس نهم باز آزمون هست. اونی که قبلا تلاش نکرده باز فرصت داره
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1402/03/16 - 21:24
کلی دکتر و مهندس تراز اول کشور. البته اینکه کشور بتونه اونها رو نگه داره مساله ایه که افراد دیگه باید پاسخگو باشند
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1402/03/16 - 21:26
جالب هست هیچکس به مدارس غیر انتفاعی که فقط اغنیا وارد میشن اعتراض نداره. تو این مدارس فقیر و غنی کنار هم رشد می کنند. برای بچه ای که تواناتر هست یا همت بالاتری دارد باید برنامه جداگانه ای ریخت وگرنه استعدادها هدر میروند
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1402/03/16 - 21:28
الزاما تیزهوش نیستند اما قطعا تلاشگر هستند ولی لزومی به رقابت مجدد با افرادی که قبلا با هم امتحان دادند وجود ندارد. اگر رقبا عوض می شدند جای بحثی داشت. ولی الان لزوم این کار دقیقا چیست؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 10:42
خارج از گود نشسته اید و این چنین نظر غیر کارشناسانه میدهید،واقعا متاسفم که یه عده به خاطر منافع خودشان حاضرند این طفل معصوم ها را که از بازی های کودکانه گذشتند و در سن کودکی که وقت تفریحشان بود با تمام وجود درس خواندند فدا کنند، آنهایی که دم از عدالت میزنند وقتی که این بچه ها تا پاسی از شب بیدار بودند و در این سن کم درس میخواندند کجا بودند،؟؟فرزندانشان کجا بودند ،بچه من تمام عید و درس خوند حتی خود ما هم در هیچ مهمانی شرکت نکردیم و نه کسی خونه ی ما آمد،مگه بچه های ما بدشون میومد که تو این سن به مهمانی بروند،به این امید تمام سختی ها را تحمل کردند،که تا دوازدهم در تیزهوشان درس بخوانند،اگه من میدونستم که فقط سه سال هست هرگز نمیذاشتم به بچه من این قدر فشار بیاد،حالا یه عده که تمام تفریحات خود را کردند وقتی که اون بچه ها داشتند تست میزدند سرشان تو گوشی بود ،تازه یاد جبران افتادند،این عدالت هست؟؟؟؟؟؟ آیا خود معلم ها حاضر میشوند دو سال دوسال آزمون های استخدامی شرکت کنند شاید در این دوسال یه عده جبران کنند و جایشان را بگیرند ،
پاسخ + 0 0 --
احمد 1402/03/17 - 12:49
تنها گزاره درست در متن جنابعالی این بود که استعداد درخشان بودن امری است پویا و دینامیک
اما شما از یک گزاره درست، نتیجه غلط گرفتید.
در مدارس سمپاد، عملکرد دانش آموزان بطور مستمر مورد پایش قرار می گیرد تا دینامیک بودن استعداد آنها تحت کنترل باشد. شرط معدل ۱۸ برای ورود به دور دوم هم برهمین اساس درنظر گرفته شده است.
پاسخ
ناشناس 1402/03/08 - 00:10
اتفاقا صحبت های شما عین بی عدالتی هستش چرا که دانش اموزی که با این همه تفاسیر که خودتون فرمایش کردین خیلی خاص اموزش دیده نباید نگران موفقیتش توی ازمون نهم به دهم باشین این دانش اموزان دارن با کلی اموزش عالی با دانش اموزانی که در مدارس عادی اموزش دیدن و به قول خودتون کتاب های تخصصی و ازمون های پایش رو ندادن رقابت می کنن اگه دانش آموز مدارس عادی بتونه توی این رقابت از دانش اموزان سمپاد جلو بزنن شک نکنید که اون یه دانش آموز تیزهوشه
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1402/03/16 - 21:08
تا حدودی حرف شما درسته،برای همین برای باقی ماندن در مدارس سمپاد شرط معدل گذاشتن و دانش آموزی که معدل کمتر از هیجده داشته باشه،از سمپاد حذف می شده.اینم در نظر داشته باشید که مدارس سمپاد دوره اول غیر از کتابهای وزارتی،کتاب های تکمیلی هم دارن و کسب معدل بالای هیجده نیاز به استعداد تحصیلی بالایی داره.از طرفی برای دانش آموزان باهوشی که به هر دلیلی وارد سمپاد نشدن،آزمون تکمیل ظرفیت لحاظ شده و این دانش آموزان در دوره دوم به سمپاد اضافه می شن.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 08:33
اگه تیز هوش بود که همون سال ششم به هفتم قبول میشد در ثانی بچه های ما دو سال از مدرسه دور بودن و با تلاش به این مدارس راه پیدا کردن انصاف داشته باشین و درخواست بدین تکمیل ظرفیت رو بیشتر کنن چرا اینها دوباره امتحان بدن این حجم از حسادت در مرد بچه هایی ۱۱ ساله ؟؟
پاسخ + +16 -19 --
ناشناس 1402/03/08 - 00:14
خروجی این مدارس در طی بیست سال گذشته برای رشد صنعت و علم این کشور چه بوده است؟.
پاسخ + 0 0 --
علیرضا 1402/03/16 - 20:44
بستگی داره عدالت از دید شما چی باشه
بچه اگر میتونست همون دوره اول قبول میشد نه الان که قبول نشده بخواد همه رو فدای خود بکنه بقیه بچه های سمپاد که نباید بخاطر قبول نشدن بچه ایی که در دوره اول موفق نشده در برابر این آزمون پر از استرس قرار بگیرند
پاسخ
Za 1402/03/16 - 21:12
شما چيزي بنام پرورش و ارامش روح و روان يك نوجوان تا حالا به گوشتون خورده است و مواري مثل اتفاقات غير مترقبه مثل بيماري در يك روز خاص و … ؟!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:21
امکانات کشور چه بوده برای این دسته ،چه بسیار مهندسین که در صنایع پایه لیوان اختراع به ثبت رساندن،ولی به دلیل اینکه هر دولتی سر کار آمد اقوام و فامیل خودش را سر کار آورد مجبور شدند چمدان مهاجرت ببندند. وقتی دایره اقوام و دوستانتان را بررسی کنید، خودتان متوجه می شوید،وگرنه مهاجرت و دل کندن ار خانواده و وطن سختی دارد که من و شما درکش نمی کنیم.
پاسخ
ناشناس 1402/03/17 - 01:02
پرورش استعدادهایی مثل مریم میرزاخانی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 08:37
ابا وجود افراد کوتاه فکری مثل شما اینها خیلی بیشتر از این درگیر علم و کسب دانش هستن با وجود کمبودتوجه های فروان اینها اکثرا شرکتهای نو بنیان و ثبت اختراع دارن کمی تفکر و حتی التماس تفکر
پاسخ + 0 0 --
احمد 1402/03/17 - 13:01
قبولی بالای دانش آموزان این مدارس در دانشگاه‌های برتر، نشانه ای است از اینکه نطفه همین مقدار رشد علم و صنعت کشور هم در اینگونه مدارس ایجاد می شود.
البته که نقش دانشگاه‌ها در ادامه مسیر مهم است.
پاسخ + +11 -19 --
ناشناس 1402/03/08 - 00:40
انواع مدارس موجود،عدالت آموزشی را در پای مافیا ی آموزشگاهها ذبح کرده استو بهتر است برای برچیدهشدن این رنگارنگی ناعادلانه بنویسید نه دفاع از سیستم غلط. بویژه که نتایج قبولی آلوده به انواع سهمیه ها و رانت هاست. وجود مدارس خاص سلامت روان دانش آموزان چه قبولی در آزمونها و چه مردودی را بهم می ریزد و این مسائل به جامعه سرریز می‌کند. سمپاد غیر از دستچین کردن برای مهاجرت چه ثمره ای دارد؟
پاسخ + 0 0 --
لاله 1402/03/16 - 20:17
سلام. واقعا خروجی مدارس را نشنیده اید؟مدالهای طلا و نقره کشوری و جهانی... برجسته ترین های پژوهش و کسب مدارج بین المللی و اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی.ایا نیار هست مفاخر را نام ببرم؟ در همه جای دنیا عده ای خاص باید اموزش و کار بیشتر ببینند و نیاز نیست همه کلاس پابه پای انها مثلا برنامه نویسی و شیمی و فیزیک از کلاس هفتم بخونند. و علاقه ندارند پس بهترین کار تفکیک بر اساس علایق و استعداد هست. مثلا پس بگیم چرا فنی حرفه ای وجود داره... خوب یک عده تمایل به کار اجرایی و عملی دارند نه صرفا تئوری... یا عده ای حوزه میروند و مباحث مورد علاقه شان را میخوانند. در ضمن اگه سمپاد بد هست خوب چرا اینقدر سر یه صندلی اونجا دعواست. بگذارید یه عده در روش اشتباه خود وقتشون را هدر بدهند چکارشون دارید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:28
لطفا به ورودی دانشگاه‌های شریف و امیر کبیر و شهید بهشتی و تهران و دانشگاهای بزرگ و مدال‌های زنگارنگ المپیاد توجه کنید و منصف باشید
پاسخ + 0 0 --
ا 1402/03/17 - 08:41
افرادی کوتاه نظر مثل شما باعث مهاجرت میشن جناب وگرنه اگر در همین کشور به این دانش اموزان میدون بدن مگر مریض هستن که مهاجرت کنن نمیدونم یادتون هست یا نه اقای رحمانی از منطقه ای دور افتاده چند سال پیش همه درصدهای کنکور رو ۱۰۰ زده بود ولی گفتن حتما تقلب بود به جای اینکه مورد تشویق قرار بگیره تازه همه داشتن زیر سوال میبردنش به خدا حسادت و کوتاه نظری راه درستی نیست که یه عده برای اینکه بچه های خودشون نتونستن رتبه این مدترس رو بیترن درپیش گرفتن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 16:41
فکر میکنم کوته فکرانی مانند شما که از قضا بعضی از آنها مسئول شده اند باعث مهاجرت چنین نخبگانی میشونند مثال شما مثال گربه ای است که دستش به گوشت نمیرسه، میگه پیف پیف بو میده
پاسخ
ناشناس 1402/03/08 - 06:41
احسنت به جناب جلالی و ناشناس محترم. به احتمال یقین خود جناب قربانی فرزندی در همین شرایط دارند و گر نه با چنان هیجانی از همه آنان سخن نمی گفتند. دوپینگ طفل معصوم ها و باوراندن حس برتری آنان از همسن و سالان و طبقاتی شدن تحصیل را نباید فراموش کرد.
مدارس خاص در کشورهایی که عدالت آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حاکم است دوام نمی آورد.
اگر قرار است چنین مدارس خاصی باشد فقط باید در چنین جوامعی باشد نه کشور ایران با شکاف طبقاتی فاحش و آشکار.
همه ما به عنوان یک معلم باید بدانیم علت مرگ مدارس دولتی چیست و آتیش بیار معرکه نباشیم.
دانش آموزان در هر سطح اجتماعی و آموزشی در کنار هم، مشوق و مکمل یکدیگرند. حق طبیعی همزیستی مسالمت آمیز را از هر حیث اعم از روحی و روانی و ذهنی و مهارتی، از دانش آموزان این سرزمین محروم نسازیم.
پاسخ + 0 0 --
ooooo 1402/03/08 - 16:50
یکی از اهمّ دلایل مرگ مدارس دولتی، غصب شغل معلمی است.
لعن خداوند بر غاصب و حامی او و تاییدکننده اش و دوستدار این سه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 18:02
احتمالا فرزند شما هم از آن دسته هستند که در آزمون ششم به هفتم قبول نشده است که با این چنین هیجان حالت تدافعی گرفته اید، مثل این میمونه که به بچه های سال سه پزشکی بگیم سما از دوباره باید امتحات بدید به این دلیل که یه عده اون وقتی که شما داشتید کنکور میدادید قبول نشده اند حالاشاید یه عده جبران کردند جای سما را بگیرند آیا انها قبول خواهند کرد؟؟چرا باید وقت خود را به جای کارهای پژوهشی و کارورزی به تست زنی بگذرانند حتما قبول خواهتد شد ولی به چه قیمتی هزینه اضافه خرید کتاب های کمک آموزشی و استرس امتحان،آیا بچه های قبول شده باید تاوان کم کاری بچه های دیگر را بدهند بچه هایی که از تمام تفریحات کودکانه گذشتند،درس خواندن در سال ششم به مراتب خیلی سخت تر از درس خواتدن در سال نهم هست چطور این دو دسته را با هم مقایسه میکنید این تبعیض نیست؟
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1402/03/16 - 21:11
آزمون سمپاد جزو معدود آزمون هایی هست که سهمیه های معمول وجود نداره،دانش آموزان از لحاظ هوش و استعداد متفاوت هستند،از اونجایی که خیلی از دانش آموزان مستعد امکان استفاده از مدارس با امکانات غیر انتفاعی رو ندارند،سمپاد تنها امکان برای پیشرفت این بچه هاست.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1402/03/16 - 22:48
مطمئن فرزند شما هم قبول نشده که با این استدلال فقط تیغه تیز شمشیرتان را به روی بچه های سمپاد که افتخار آوران این مرز بوم هستند گرفتید بی عدالتی را میتوانید در بدنه مدارسی غیر سمپاد پیدا کنید چون در این آزمون بچه ها با عدالت و آزمونی برابر بدون پارتی و رانتی توانستند وارد شوند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 08:43
شما هم احتمالا فرزندی دارین که قبول نشده برای همین هم اینقدر بر ضد این مدارس و بچه ها حرف میزنین
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/18 - 07:19
خیال تان راحت خیر.
از اساس با مدارس خاص مخالفم.
دانش آموزان مدارس دولتی قربانی
زیاده خواهی چون شماها گردیده است. بنده نگران مرگ آموزش هستم نه منفعت شخصی.
پاسخ + +18 -8 --
مدرس آزاد 1402/03/08 - 07:47
من که در بیش از یک دبیرستان تحصیل کرده‌ام و دیپلمه یکی از بهترین مدارس بوده‌ام و در سال دیپلم رتبه زیر ده کنکور داشتیم و در آن مدرسه از بهترین کلاس بوده‌ام که در آن کلاس بیش از یک نفر رتبه زیر 100 داشتیم و همچنان یک مدرس رها شده به امان خدا با چندین تخصص دانشگاهی و چندین تخصص غیردانشگاهی هستم و به دنبال تدریس در غیرانتفاعی‌ها نبوده‌ام و نبوده‌اند و در دولتی‌ها نیز به دلیل ضعف قوانین، مقررات و عرف و نحوه بد عدل و بد نظمِ جذب نیرو (مثل ...) و نه ضعف گزینشی یا علمی نتوانسته‌ام ورود پیدا کنم، و گاهی اوقات بطور آزاد در سطوح متفاوت آموزش می‌دهم، شاید در زمرۀ بهترین کسانی باشم که بفهمم استعداد یعنی چه و در تشخیص تجربه شدۀ آن کم خطاترین باشم.

جای تأسف است که سیستم استعداد یابی و پرورش آن و قدرشناسی آن، سالهاست که از اشکال منطقی و اجرایی خالی نیست.

سلام و درود بر دولت مهدی(عج) که جذب نیرو در آن از اندیشه بد، ناقص و توهّم مبرّاست. پروردگارا پناه بر تو!
پاسخ + 0 0 --
قربانی 1402/03/08 - 17:45
دوست عزیز
آرزوی ما شرایطی است که بجه ها با تکیه بر علائق و توانمندی بتوانند در مسیر استعداد خود در مدارس کارآمد و به روز آموزش ببینند . ولی باید بپذیریم که واقعیت ها وجود دارند.
این بچه ها به دلیل تراکم درس و فعالیت های آموزشی کمترین فراغت و تفریح را دارند و باید حمایت شوند و به عنوان سرمایه کشور به آنها نگاه کرد .
من خودم سالها در مدارس خاص کار کرده ام و آنها را خوب می فهم و درک می کنم .
اگر با کمال تاسف خیلی از این بچه ها جدب سایر کشورها می شوند گناه مدیرانی است که شرایط جدب و بکارگیری آنها را تسهیل نمی کنند و از ظرفیت آنها استفاده نمی کنند .
صحبت اینجاست که سیستم آموزشی نباید سلیقه ای باشد و هر سال یک روش و متد اجرا شود .
چرا بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش که متقن و کاملا تخصصی است در ده سال گذشته آزمون به دلیل کارشناسی حذف شده و چرا باید با رای دیوان که کاملا قضایی و مدنی است و فاقد رویکردهای آموزشی یک دفعه آزمون های ده ساله ملغی شود .
و چرا باید سه سال سرمایه گداری را نادیده گرفت و روح و روان این بچه ها را دستخوش بحران کرد .
پاسخ
حسيني 1402/03/08 - 10:27
اگر دانش آموز به اصطلاح نويسنده در مدرسه سمپاد روي آن سرمايه گزاري شده ، چه ترس از آزمون
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/08 - 15:59
سرمایه گذاری
پاسخ + 0 0 --
سولماز 1402/03/16 - 21:15
ترسی نیست.انرژی بیهوده گذاشتن چند ماهه برای آزمونی که قبلاً داده و قبول شده خنده داره.این زمانی رو که میخواد تست زنی دوباره بکنه به یاد گرفتن مهارتها و مباحثی که برایش برنامه داره میپردازه.میدونیم که حتما اکثریت پذیرفته شدگان باز هم بچه های سمپاد هستند .چون آموزش بچه های هفتم سمپاد در حد پایه دهم مدارس عادی هست.واقع بین باشیم ‌
پاسخ
ناشناس 1402/03/16 - 21:15
با يك تخصص نامشخص معلم تزاد درباره يك سيستم و نحوه استعداد يابي ان و گزينش و قدرشناسي و غلط ها و درست ها و همه و همه نظر داديد ؟! به نظرتان خيلي زياده روي نكرديد ؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/16 - 22:14
✅ پرده 3:راهكاررفع معضل پرده2چیست؟
۱- برگزاری آزمون تكميل ظرفيت درپايه نهم بين دانش‌آموزان پذیرفته نشده تااستعدادهایی که به هر دلیل پذیرفته نشده‌اند،شناسایی وجذب شوند.
۲- دانش‌آموزانی که واردسمپادشده‌اندوبه هردلیل مانند کم‌کاری وعدم كسب معدل ١٨سمپادي وعدم پویایی کافی بایدمجددگزینش شوند، مجدددرآزمون ورودی شرکت کنند.
۳- دانش‌آموزانی که درمقطع قبل بعنوان استعداد وارد شده اند و در خود سمپاد نيزدرخشیده‌اندوعملکردمطلوب دارند،چه نیازی به سنجش مجدددارند؟مگرهدف ازآزمون ورودی چیزی به غیرازشناسایی دانش‌آموزمستعداست؟ وقتی شناسایی انجام شده است وعملکرد وپویایی تایید شده است، هدف ازبرگزاری آزمون مجدددقیقا چیست؟
آیادست#مافیای_آموزشی دراین شکایت درکاراست؟دانش‌آموزمستعدوپویاي شناسایی شده قطعادرهر تعداد آزمون مجددکه برگزارشود،پذیرفته خواهدشد،امافایده این‌کاربه جزداغ کردن بازار #مافیا_آموزشی واتلاف زمان که دانش‌آموزان پویا به جای صرف آن برای تحصیل وپژوهش بایدبرای آزمون‌ تكراري هدربدهند،چیست؟
پاسخ + 0 0 --
هموطن 1402/03/16 - 23:57
من يك سمپادي هستم و اصلا حاضر به امتحان مجدد نيستم چون قبل ثبت نام برگه اي رو امضاء كرديم مبني براينكه من شش سال درسمپاد درس بخونم منم تمركزم رو رو دروس و مسابقات و پژوهش هام گذاشتم و با لذت و انگيزه زياد پيش ميرم بماند كه بدخواهان موقع امتحان ترم استرس و دلشوره رو درما به وجود اوردند همينجا مي خوام به همه اونايي كه عليه سمپاد هستن بگم شما يا خانواده بچه اي هستي كه شكست خورده يا جزء مافيايي هستي كه الان همه جا ميگن متاسفانه نهمي هاي سمپاد امسال ازمون ورودي نميدن يا جزء افرادي هستي كه نميخاي بچه هاي مستعد و كوشاي اين مرزوبوم پيشرفت كنند مي خوام بهت بگم ما سمپادي ها از هيچ تيري نمي هراسيم بلكه كوشاتر و قوي تر از قبل به هدفمون ادامه ميديم تا بتونيم دروطن خودمون ايران عزيز خدمت كنيم با اين كاراتون اين دنيا دربرين اون دنيا از آه ما بچه ها نميتونين فرار كنين پس به خودتون بيايين و دست از دسيسه كاري بردارين
پاسخ + 0 0 --
هموطن 1402/03/17 - 00:08
وقتي هيچ حرف منطقي براي گفتن نداريد فقط اسم ترس رو مياريد جناب من اگه ترس داشتم درسن١١ سالگي دراوج كرونا دريك شهر معمولي كنكور نميدادم و قبول نميشدم پس براي من اسم ترس رو نيار من نميخام وقتم رو تلف كنم مي خوام هدفم رو دنبال كنم و خودمو قوي كنم تا بتونم در كشورم مفيد واقع بشم همين
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 08:47
ترسی نیست الان امسال وقت کمه برای تست زدن چون بچه های ما امتحان رو جدی میگیرن مثل بقیه نیستن که باری به هر جهت باشن
پاسخ + +6 -12 --
رئیسی 1402/03/08 - 12:27
متاسفانه این تصمیمات ناگهانی همیشه بوده،سال ۹۳درشهرری فقط به خاطر منافع مالی دبیرستان شریعت رو دبیرستان نمونه کردند وبایه آزمون سطحی دانش آموز جذب کردند،درحالیکه تاسال قبل تمام دانش آموزان ناحیه ۱و۲شهرری میتوانستند درآزمون دبیرستان نمونه عاشورا و آرمیتا مصلی نژاد شرکت کنند دراین سال بچه های ناحیه ۱فقط اجازه داشتند درآزمون دبیرستان شریعت شرکت کنندکه یه دبیرستان معمولی وبدون استاندارد مدارس نمونه بود،این ظلم به دانش آموزان بود،بعدها مشخص شد این کارفقط برای ایجاد یک منبع مالی برای اداره ناحیه ۱بوده که از منابع مالی گسترده وفراوان ناحیه ۲شهرری عقب نیفتند،یه چیز رومتوجه شدم این سیستم فقط دنبال منافع مالی هست وروان دانش آموز وآینده براش مهم نیست،امیدوارم این قانون دیوان طوری اجرا شود که سمپادی ها ودانش آموزان عادی هیچکدوم متضررنشوند،بااینکه بنده کلا مخالف مدارس خاص هستم،به امید روزی که عدالت آموزشی در سراسر کشورمون برقرارباشه
پاسخ + 0 0 --
پونه 1402/03/16 - 20:05
مسئله ترس از آزمون نیست . مسئله اینکه این بچه های سمپادی یکبار از فیلتر گدشته اند و در دفترچه ها نوشته شده آزمون نهم به دهم برایشان نیست . دوره سمپاد برای شش سال برنامه ریزی شده نه سه سال ... بعدشم چرا باید یک نوجوان در کوران بلوع این استرس آزمون را تحمل کند .شما براي يک آزمون رانندگی ساده هم شرکت کنید استرس میگیرید جه برسه به کنکور ...این ناعادلانه ست که بچه ها ی سمپاد را در نهم متوقف کنند تا بچه هایی که یکبار قبول نشده اند خودشان را به خط برسانند... عدالت آموزشی یعنی احترام به قانون سمپاد
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1402/03/16 - 21:14
رویکرد مدارس سمپاد دوره اول پژوهش محوری هست،تغییر رویه به آزمون محوری به ماهیت سمپاد لطمه می زنه.ضمن اینکه استرس آزمون های متوالی به روح و روان بچه ها آسیب می زنه
پاسخ + +8 -6 --
ناشناس 1402/03/08 - 15:39
آینده سازان کشورند نه دانش آموزان
سیدحسین امامی، گروه فرهنگی الف، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

دانش آموزان آینده ساز کشور نیستند، این معلم ها هستند که آینده ساز واقعی کشور هستند، آنها دانش آموزان را تربیت می کنند و به او می آموزند. پس در درجه اول خود باید مسلح به علم روز باشند و شیوه های جدید آموزش و تدریس را بدانند. امروزه بسیاری از نخبگان و دانشجویان بااستعداد کشور را ترک می‌کنند و در کشورهای دیگر به موفقیت‌های علمی بزرگی می‌رسند و خلاقیت‌هایشان در آنجا بروز می کند. به امید روزی که بتوانیم مشکلات را تشخیص دهیم و راه حلی بیابیم و تمدن بزرگی را بسازیم که از باد و باران نیابد گزند.
پاسخ + +5 -4 --
ناشناس 1402/03/09 - 00:17
آینده ساز؟ کدوم آینده ؟ آینده‌ی تکیه کلام شده معنایی ندارد درین دیار
پاسخ + +13 -4 --
ناشناس 1402/03/09 - 07:31
یکی به جناب سرپرست که عنقریب وزیر خواهد شد بگوید که مدارس شاهد نیز جزو مدارس خاص با امکانات و امتیازات ویژه حین تحصیل و برای کنکور است. مدارس دولتی این امتیازات را ندارند. از جمله تفاوت در تعداد تراکم دانش آموزان در کلاس.

فرزندان سرپرست وزارت آموزش و پرورش در چه مدرسه‌ای درس می‌خوانند؟

صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش: پسرم در مدرسه شاهد درس می‌خواند که مدرسه دولتی است. دختر بزرگم نیز در مدرسه شاهد تحصیل کرد.
پاسخ + +19 -6 --
ناشناس 1402/03/16 - 20:20
ماشالله به بعضی معلمان ...
تنها تصوری که من مادر سمپادی نداشتم این همه کینه که معلوم نیست از کجا نشات گرفته .هو چیست ..یه سرچ کافیه که به جواب برسید .
فراموش نکنید کسی که شرایط زندگی رو تغییر بده برای بهتر شدن شرایط به هر صورت اگه اسمش تیزهوش،نیست شما اسمش رو چی می گذارید...والا خواب ندارند فقط،پژوهش ..فقط درس اگر هم ادعای برای خروج این افراد می شه که فقط در مدارس سمپاد نیست به علت عدم مدیریت درست بوده و هست. رانت خواری و پارتی بازی برای استخدام و غیره که ماشالله شما بهتر از من می دونید ...
پاسخ + +21 -6 --
سمپادی 1402/03/16 - 20:24
ممنون آقای قربانی چقدر جامع و کامل حرف ما لجه های سمپادی را بیان کردید.
هیچکسی حال ما را درک نمی کنه فقط می گن چرا از ازمون دوباره دادن می ترسید هیچ جواب منطقی دیگری غیر از ترس بیان نمی کنند. چقدر بخل و خشم دارند، نمی دونم چرا؟
پاسخ + +21 -7 --
سمپادی 1402/03/16 - 20:41
کاملادرست گفتید وقتی از اول به این امید تلاش کردیم که تا ۶ سال بدون نگرانی میتوانیم به پرورش سایر استعدادها یمان کمک کنیم . وقتی یکبار هوش ثابت شده چرامجدد . چرا همش استرس و کنکور. این رای بی عدالتی محض است . درخواست حذف ازمون مجدد از بچه های تیزهوش را داریم
پاسخ + +21 -7 --
عليرضا 1402/03/16 - 20:47
متاسفانه اين قضيه امسال به صورت عيان در حال تيشه زدن به ريشه اين مدارس هست و جالبه مافياي قدرت و ثروت هم با تمام توان براي نابودي مدارس سمپاد نيرو جمع كرده أست
ترس از آزمون و عدالت هم كليد واژه اينهاست
كينه مدارس غير انتفاعي و اموزشگاه هاي تيزهوشان با مدارس سمپاد به قدري زياد شده كه انگار حاضرند دست به هر كاري بزنند
پاسخ + +20 -7 --
سولماز 1402/03/16 - 21:10
سمپاد هیچ بودجه ای از آموزش و پرورش دریافت نمیکنه وبا توجه به اهداف و برنامه های که داره دانش آموزانی رو که وارد میشوند رو به معنای واقعی پرورش میده در همه ی ابعاد تا اتمام دبیرستان.و لطفی که می‌کنه دوباره برای ورود به پایه دهم تعداد محدودی که در ازمون مستعد هستند وارد مجموعه میشون رو هم با آغوش باز پذیرا میشه .حالا یه عده اومدن اخلال توی کارش ایجاد میکنن و به اولیا و دانش آموزان استرس میدن .به جای این کارها به فکر ارتقا آموزش و پرورش در مدارس دیگه به خصوص دولتی ها باشند و از سمپاد الگو بگیرندنه اینکه سمپاد رو تضعیف کنند واز کیفیت خروجی اون کم کنند.به امید افزایش سطح آموزشی و پرورشی استعدادهای بچه های ایران در همه مدارس بدون تضعیف برترین ها.
پاسخ + +21 -8 --
Baranrahimi 1402/03/16 - 21:20
من خودم مدرسه تیزهوشان درس میخونم برای من سوالی که پیش میاد چرا دانش آموزان مدارس عادی دوباره میخواهند با ما که قبلا رقابت کردند رقابت کنن خب در تکمیل ظرفیت تلاش کنن که به هدفشون برسن
پاسخ + +16 -17 --
فرهنگی 1402/03/16 - 21:25
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟!
این همه سر و صدا که برای این رای ایجاد شده عجیب نیست؟!
معلومه اکثر والدینی که معترضن خودشون هم میدونن فرزندشون تیزهوش و خاص نیست و صرفا با دوپینگ انواع کلاسها و آزمونها و هزینه های کلانی که کردند بچه هاشون رو وارد این مدارس کردند و الان نگران کنار گذاشته شدن بچه هاشون در آزمون نهم به دهم و خراب شدن پز خانواده خودشون هستن وگرنه تیزهوش واقعی هیچ هراس و ترسی از آزمون نداره و اتفاقا دنبال فرصت بیشتر برای نشان دادن مهارت های خودشه.
از طرفی این مصوبه محک و آزمایش عالی و درجه یکی است برای مقایسه سبک و سیاق شیوه یاددهی و یادگیری در مدارس سمپاد دوره اول و سایر مدارس عادی چون قراره بچه های دوره اول سمپاد با شاگردان نمونه و ممتاز مدارس عادی که معدل بالای ۱۹ دارند رقابت کنند و بهترین محک برای مقایسه کیفیت مدارس مختلف کشوره.
ممنون از برادر بزرگوار جناب توکلی و سایر عزیزانی که چنین رای ارزشمندی را برای جامعه علمی کشور گرفتند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 08:54
خوب شما هم این کار رو میکردین چرا اینقدر حسادت میکنید درثانی اگه نمیدونی حالا بدون که اون دوسال خبری از کلاس نبود چون کرونا بود و بچه ها توی خونه پای سیستم بودن حتی مدرسه هم نمیرفتن
معلومه که باید پدر و مادر ها هم ناراحت باشن چون اونا هم مقید بودن و پا به پای بچه ها بهشون کمک کردن تا بتونن خستگی کمتری رو تحمل کنن گرچه واقعا تمام وقت مثل یه کنکوری درس میخوندن
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1402/03/17 - 12:13
قشنگ در صحبت بخل و حسد نمایان هست
طلا هستند و پاک شکی نکنید
کلی برای بچه ها آرامش روان و دور بودن از استرس مهم هست اگر نه مطمئن باشید امتحان فقط پر کردن جیب یک سری افراد سود جو هست برای چی هر سه سال باید در معرض امتحان و آزمون قرار بگیرند کجای این عدالت هست
مدارس عادی با کتاب های کمتر و آسانتر شرط معدل ۱۹ هست برای بچه های سمپاد که فقط جزوه های سنگین خود اساتید و کتاب های اضافه ( فیزیک و شیمی... ) این حجم درس و پژوهش ۱۸ هست بین این دو مورد عدالت دیده میشه پس علم آموزی که این دوره اول را با معدل ۱۸ به بالا بگذراند نیاز به آموزش مجدد نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 16:53
واقعا جای تعجب داره این همه حسادت ..... اگر بچه خودتم دوره اول قبول شده بود این مدلی حرف میزدی الله اکبر از این همه بخل
پاسخ + 0 0 --
ماه شید 1402/03/19 - 02:21
وای که با چه حسادتی از بچه های حرف می زنید که در ۱۱سالگی مثل یک بچه کنکوری درس خوندن و سه سال هم تو مدارس سمپاد ،درسهای سخت رو گذروندن،اگه بچه ی خودت هم تو سمپاد بود اینجوری می گفتی...
پاسخ + +19 -9 --
سمپادی 1402/03/16 - 21:26
خواهشا کسانی که خواهانه ازمون دوباره هستید نطرات منطقی بدهید نه از روی بخل و حسد چرا مدام تکرار می کنید از دادن آزمون می ترسید این حرفتون کاملا نشون می ده اصلا در جریان سیستم و اهداف مدارس سمپاد نیستید و چون ما به دادن ازمون دوباره اعتراض می کنیم و تمام جوانب را در نظر می گیریم عصبانی میشید و با جمله تکراری مدام می گید چرا می ترسید دوباره آزمون بدید. واقعا منطق خنده داری دارید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/17 - 09:58
با این نگاه سطحی، احتمالا هر کس حسابش پاک باشد و به خود و توانایی هایش اطمینان داشته باشد، می بایست مدام خود را در بوته ی آزمایش ببیند تا خیال دلواپسان راحت شود!! چرا موضوع را از سمت دیگر نمی نگرید؟ اگر بچه ها با دوپینگ وارد سمپاد شده اند، آیا امکان همان دوپینگ در پایه نهم وجود ندارد؟ و آیا جاماندگان از این آزمون، شرایط دوپینگ ندارند؟ کمی انصاف
پاسخ + 0 0 --
آلپ ارسلان بزرگ 1402/03/17 - 13:29
شمایی که حرف از دوپینگ مزنی ششم دوپینگ مکردی آزمون مدادی بعدشم قبول مشدی
آلپ ارسلان خان: خان های ایرانی (ترک) هیچ گاه نباید به پست و مقام(که در اینجا مدرسه میشود) برادران خود حسادت کنند
پاسخ + +16 -6 --
ناشناس 1402/03/16 - 21:36
آزمون ورودی ششم به هفتم مدارس استعدادهای درخشان در کمال عدالت در شرایط یکسان برگزار کردید.
حال پس از پیش ثبت نام آزمون ورودی نهم به دهم و یک هفته مانده به ازمون نهایی و با انتشار یک خبر . استرس و نگرانی را در بین دانش آموزان استعدادهای درخشان می اندازند . آیا عدالت است ؟؟؟؟
آیا اینک که زمان ثبت نام تمام شد و دانش اموزان نهمی حتی ثبت نام هم نکرده اند . این عدالت است ؟؟؟؟
شما که دم از عدالت می زنید باید عدالت برای همه و در شرایط یکسان جاری باشد .
ازمون مجدد ناعدالتی است
دانش اموزان نهمی مدارس استعدادهای درخشان فرصت ثبت نام و تست زنی را از دست داده اند این این عدالت است ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +18 -6 --
رازقی 1402/03/16 - 21:46
اگر قرار بر آزمون مجدد بود، بچه های ما سال ششم دبستان که خیلی ها در فکر بازی و تفریح بودند، یک‌سال تمام با جدیت و تلاش شبانه روزی درس نمیخوندن که در دوره اول وارد سمپاد بشن،
پاسخ + +18 -6 --
عموزاده 1402/03/16 - 21:46
.نمیدانم بچه های تیزهوشان چه گناهی کرده اند که از هنگام مطرح شدن این ماجرا انگار آتش انتقام همه شعله ور شده.گویی بچه های سمپاد حق و حقوق همه را یکجا از آن خود کرده اند.کجا بودند بچه هایشان که وقتی در پی تفریح و بازی و ...بودند بچه های ششم با تلاش و بدون هیچ تفریحی و حتی رفتن به یک کلاس ورزشی و بدون اینکه حتی یک روز از نوروز خود را به تفریح بگذرانند به دنبال تلاش و زحمت برای موفقیت در این آزمون بحق منطقی و درست بودند.چرا این دانش آموز که یکبار شایستگی خود را در بین همسالانش به اثبات رسانده در حساس ترین برهه ی زندگی خود باید دوباره در این آزمون شرکت کند.چرا باید در آزمونی شرکت کند که بحق بی عدالتی آشکار در حقشان است.زیرا شیوه ی تدریس در مدارس سمپاد مفهومی است.سمپاد مدرسه ی پژوهش محور است نه تست محور.پس یک دانش آموز که در ازمونهای سخت مدرسه و پایش و ... باید بی وقفه تلاش کند و در بهترین دوران زندگی اش سخت ترین فشار درسی را تحمل کند چطور میتواند در عین این همه فشار خود را برای این ماراتن نابرابر آماده کند.سایر مدارس برند حتی سوالات آزمون ورودی دوره دوم خود را به دانش آموزان خودمیدهند
پاسخ + +17 -7 --
ناشناس 1402/03/16 - 22:02
واقعیت این است که فارغ از موافق یا مخالف بودن با این مصوبه، بدانیم عواید حاصل از آن، به جیب کدام دسته و گروه سرازیر می‌شود و استرس و نگرانی، نصیب کدام گروه!!
سالهاست در این کشور فریاد حذف کنکور به گوش می رسد اما متاسفانه، نه تنها کنکور حذف نشد، بلکه تلاش می‌شود فرزندان بینوای ما، هر سه سال، یک کنکور را تجربه کنند!
نظام بیمار آموزشی ما که سالهاست راکد مانده، بستر مساعدی را برای سوداگران فراهم آورده و ما به عنوان اولیا هم نادانسته با این روند همراهی می کنیم.
اگر از منظر عدالت اجتماعی هم موضوع مدارس سمپاد بپردازیم، تمام فرزندان ایران در پایه ی ششم شانس شرکت در گزینش این مدارس را دارند و اینکه این فرایند مجددا در پایه نهم تکرار شود، به معنی تحقق عدالت نیست. کما اینکه بچه هایی که مدارس سمپاد تحصیل می کنند، سبک دیگری از آموزش و پژوهش را تجربه می کنند که قابل قیاس با سایر دانش آموزان نیست.
پاسخ + +18 -7 --
Baranrahimi 1402/03/16 - 22:09
به عنوان یه سمپادی از دوستای خودم در مدارس دولتی میخوام بجای رقابت تکراری با ما)آزمون دوباره) تلاش خودتون برای موفقیت در تکمیل ظرفیت بکنید
پاسخ + +21 -6 --
سمپادی 1402/03/16 - 23:55
جالب اینحاست که چند سال پیش همچین طرحی رو گذاشتن که ازمون نهم به دهم بگیرن بعد دوباره برداشتن حتما دلایل منطقی داشتن که ازمون رو برداشتن وشرط ورود به دوره دوم کسب معدل شدودردفترچه قید شد الان چرا دوباره وسط راه قانون باید عوض بشه طرحی که قبلا رد شده ونتیجه نداشته دوباره باید اجرا بشه کجای عدالت ومنطق هست
آزموده رو آزمودن خطاست
پاسخ + +19 -7 --
حسین هلالی 1402/03/17 - 00:17
سلام ممنون از شما که با نظراتتون واقعا حرف دل خیلی از بچه های سمپاد را نوشته اید . کسی که از این طرح اینگونه دفاع می کنه دو حالت بیشتر نیست یا واقعا دانش آموز سمپادی نداره تا با چشم خود ببینه چه روزهایی رو یک دانش آموز ۱۲ ساله می گذرونه یا از تصویب این طرح پول هنگفتی به جیب خواهد زد خواهشا وجدان داشته باشید به امید ایرانی آباد و خالی از هر رانت و مافیا
پاسخ + +21 -7 --
شیوا 1402/03/17 - 08:06
با سلام خدمت همگی
آقای قربانی ممنون از شما که حرف والدین سمپادی رو یک جا بیان نمودید.مشخصه که شما در بطن کار هستید و با تمام وجود بچه های سمپادی رو درک میکنید.
امیدوارم عدالت برای بچه های بیگناه سمپادی رعایت شود و با حذف آزمون دوباره نابجا، اجازه بدهند که بچه ها بجای تست زنی های بی مورد و وقت تلف کن، وقت خود رو صرف پژوهش و پرورش استعدادهاشون در جهت پیشبرد و ترقی کشور عزیزمان ایران بکنند.
لطفا حال ما رو درک کنید.
پاسخ + +18 -7 --
داریا رازانی 1402/03/17 - 08:24
یعنی تقریبا یکی از معدود نقاطی که در آن سیستم دولتی داشت بصورت چشمگیری برتر از بخش خصوصی و بالاتر از سطح جهانی کار می کرد، به گواهی صدها مدال کشوری و جهانی و حجم کثیری از افتخارات گوناگون، همین سمپاد بود.
سالهاست سمپاد نماد افتخار ایران در عرصه جهانی است، سالهاست در هر المپیاد علمی مدال های رنگارنگی به همت خانواده سمپاد به نام ایران می شود و پرچم کشورمان را بالا می برند. سالهاست نام بزرگترین دانشمندان و نخبگان ایرانی جهان با نام سمپاد گره خورده است.
حالا چرا این این سمپادی که هم مورد تایید نظام علمی جهان است و هم حمایت مستقیم رهبر معظم را با خود دارد، بایستی آنقدر در عرصه های گوناگون مورد حمله و بی مهری قرار گیرد، پرسشی است که نمی‌توانم برای آن پاسخی پیدا کنم!

لطفا از این قضات نخبه کشور بپرسید چه اصراری است بر تغییر دادن ساختار سیستمی که دارد کارش را به بهترین شکل انجام می دهد؟
پاسخ + +19 -7 --
داریا رازانی 1402/03/17 - 08:47
در ضمن در پاسخ به نظرات دوستان یک نکته دیگر را هم بایستی اضافه کنم و آن اینکه سمپاد یک هدیه نیست که عدالت بر این باشد که آن را به همه اهدا کنیم، سمپاد یک مسیر سخت و پر پیچ و خم است برای یک قشر خاص که به سبب علاقه ذاتی و حتی افراطی به دانش اندوزی همه وقت و توان خود را صرف درس خواندن می کنند و از آن لذت می برند.
راحت عرض کنم دوستانی که فکر می کنند سمپاد یک مسیر برای قبولی کنکور است و امیدوارند با این قوانین این موقعیت نصیب همه شود سخت در اشتباهند بجای تحمل اینهمه فشار پیوسته در ۶ سال آموزشی متوسطه، تنها با یکسال شرکت در دوره های آمادگی کنکور و تست زنی بسیار راحت تر می توانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شوند.
به امید موفقیت روزافزون برای همه بچه های ایران
پاسخ + +19 -8 --
ناشناس 1402/03/17 - 10:49
دو درصد دانش آموزان کشور در سمپاد درس میخوانند ولی ۸۵ درصد رتبه های برتر از دانش اموزان سمپاد هستند ،اگه نطام آموزشی سمپاد مشکل داشت که در کنکور این چنین خوش،نمیدرخشیدند ،در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱از این دانش اموزها امتحان ورودی نهم به دهم نگرفته بودند ولی همه در کنکور سربلند بیرون اومدندپس این قدر نگید خروجی این مدارس چی هست،
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/18 - 07:23
مگر کنکوری باقی مانده؟
کنکور شده شیر بی یال و دم.
پذیرش همه شرکت کنندگان
پذیرش بدون آزمون در رشته های....
پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد
پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور
وووو
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/19 - 16:33
منظورشون رشته های تاپ مثل پزشکی شهید بهشتی ومهندسی های شریف و امیرکبیر هست نه اون رشته
های دونپایه ایکه شما فکر می‌کنید از کی تا حالا پزشکی و دندانپزشکی شهید بهشتی و مهندسی های خواجه نصیر و شریف و امیرکبیر بدن کنکور شدند هر کی هم میگه از بخل و حسد هست
پاسخ + +23 -7 --
آلپ ارسلان بزرگ 1402/03/17 - 13:24
شمایی که ششم به هفتم داشتی شیر و کیکتو میخوردی ما داشتیم تست هوش می‌زدیم وقتی داشتی کیک و شیرکاکائو تو میخوردی ما داشتیم واسه پایش گور به گور شده مخوندیم حالا لطفاً برو بشین شیر موز با کیکتو بخور کارتم به این کارا نباشه میخواستی بیی باسی ششم که بیدی موخوندی با تشکر
آلپ ارسلان: هیچ موفقیتی با فضایل عاقلانه به همراه فضایل اخلاقی حاصل نخواهد شد.
پاسخ + 0 0 --
آلپ ارسلان بزرگ 1402/03/17 - 15:00
(فضایل عقلانی بدون)
پاسخ + +17 -8 --
هستی 1402/03/17 - 18:31
فرض کنید کسانی در کنکور رشته ای انتخاب کرده اند که مستقیم مدرک دکتری میدهد و با تلاش و کوشش و به دست آوردن نمره از رشته مورد نظر قبول شده اند، آیا عدالت اینست که پس از چهار سال که وقتی همین دانشجویان به مقطع کارشناسی ارشد میرسند. کسانیکه از اول قبول نشده اند بگویند این عادلانه نیست. و باید همگی دانشجویان در آزمون مجدد جهت ادامه همان مسیری که قبلا قبول شده اند شرکت کنند؟
پاسخ + +17 -10 --
ناشناس 1402/03/17 - 18:56
بسیار ممنونم از آقای قربانی که حرف حق را بیان کردند. عدالت این نیست که عده ای که در آزمونی با شرایط یکسان برای همه در سمپاد پذیرفته شده اند، دوباره آزمون دهند.
پاسخ + +13 -7 --
ناشناس 1402/03/20 - 12:00
به قول چارلی چاپلین به جای اینکه سعی کنید جای دیگران را بگیرید ،تلاش کنید تا جایگاه خودتون و پیدا کنید
پاسخ + +15 -6 --
دانش آموز سمپاد 1402/03/22 - 13:28
کاش افرادی که با منظور یا بدون منظور درباره این رای نظر می دهندبدون تحقیق وبراساس غرض شخصی نظر ندهند ما هیچ ادعا و مالکیتی نسبت به مدرسه سمپاد نداریم طبق قوانین وارد این مدارس شده ایم که طی آن 6 سال برای دانش آموزان با برنامه بلند مدت هدف تعیین شده که در کوتاه مدت اثربخش نیست .باور کنید اعمال این قانون بدون در نظر گرفتن تمام جوانب چه روانی چه مادی چه جسمی ترسناک،ناامیدکننده و استرس زا است. مسئولینی که از سالهای قبل از استرس و فشار روانی دانش اموزان مدارس خاص نگران بودید حالا کجا هستید به داد ما برسید ما از قوانین بدون کارشناسی شده که مدام به روح و روان ما شلیک می شود می ترسیم، آزمون های مداوم سنجش هوش و تست تاکی ؟ آیا به اهداف و آینده خود به طور جدی فکر نکنیم؟ ما دانش اموزان سمپاد از تلف شدن عمرمان و ناامیدی که بعد از تصویب این قانون به سراغمان می اآید می ترسیم .لطفا افراد دلسوز بی طرف پاسخگوی ما باشند نه افرادی که از سمپاد و دانش آموزان آن کینه دارند یا منافع شخصی دارند و مدام به ما زخم زبان می زنند." ما را قربانی و ناامید نکنید."
پاسخ + +5 -11 --
مصطفی 1402/03/29 - 14:14
طبق نص قانون باید عدالت اجرا شود ، مدارس تیزهوشان متعلق به تمام نوجوانان لایق هست نه یک عده که نسبت به اون احساس مالکیت میکنند و متاسفانه تعداد بسیاری از اون ها لیاقت قرار گرفتن در این مدارس رو ندارند .
پاسخ + +7 -10 --
مصطفی 1402/03/29 - 14:14
طبق نص قانون باید عدالت اجرا شود ، مدارس تیزهوشان متعلق به تمام نوجوانان لایق هست نه یک عده که نسبت به اون احساس مالکیت میکنند و متاسفانه تعداد بسیاری از اون ها لیاقت قرار گرفتن در این مدارس رو ندارند .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/03/31 - 16:23
معلوم هست از آزمون دوباره نفعی به شما یا فرزندتان میرسد،چرا هیچ کس به کارمندای اداره ای که بعضا در کارشان سهل انگاری میکنند نمیگویندلیاقت قرارگرفتن در این اداره را ندارید زورتان به بچه های ۱۳،۱۴ ساله رسیده ؟؟شرم کنید،تاوان تنبلی و تنپروری بعضی بچه هارا که بچه های سخت کوش و با استعداد نباید بده،لعنت به این همه حسادت و بخل،به قول فرمایشات ائمه اطهار، در این زمین برای حاسدان ،آسایشی نیست،
پاسخ + +5 -5 --
فتح اله وثوقی 1402/04/02 - 22:32
اگر اگر دانش آموزی در پایان سال ششم در تیزهوشان قبول شود و دوباره باید در آخر سال نهم امتحان بدهد شرکت و قبولی او در آخر سال ششم چه فایده‌ای دارد.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1402/04/03 - 14:26
به گزارش تازه‌نیوز، اخیرا فهرستی از کشورهای برتر جهان در زمینه هوش تهیه کرده است که بر اساس آن کشورهای جنوب شرقی جهان در بالاترین رتبه قرار دارند. طبق این فهرست، بیشتر مردم در سراسر جهان (حدود ۶۸ درصد) دارای ضریب هوشی بین ۸۵ تا ۱۱۵ هستند. تعداد اندکی که بالاتر از ضریب هوشی ۱۴۰ هستند، نابغه محسوب می‌شوند.

ژاپن با میانگین بهره هوشی ۱۰۶.۴۹ در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن تایوان (۱۰۶.۵۷)، سنگاپور (۱۰۵.۸۹)، هنگ کنگ (۱۰۵.۳۷) و چین (۱۰۴.۱۰) قرار دارند.
کشورهای اروپایی که توانسته‌اند در میان ۱۰ کشور برتر قرار بگیرند عبارتند از بلاروس (۱۰۱.۶۰)، فنلاند (۱۰۱.۲۰) و لیختن اشتاین (۱۰۱.۰۷) و همچنین هلند و آلمان به‌طور مشترک با میانگین IQ 100.74.

ایران نیز با ۸۰.۰۱ در رده ۱۱۹ این فهرست قرار دارد که بالاتر از عربستان (۷۶.۳۶)، عمان (۷۸.۷)، هند (۷۶.۲۴) و پایین تر از افغانستان (۸۲.۱۲) است.
پاسخ + +3 -6 --
ناشناس 1402/04/05 - 16:40
با سلام .آقای قربانی طبق خبرهایی که من شنیدم چتر عدالت بر سر ۱۲۰۰۰۰ دانش آموز سمپادی گسترده نشد
پاسخ + +4 0 --
سمپادی 1402/04/08 - 09:46
سلام ودرود
هنوز رای نهایی دیوان صادر نشده رای قبلی درچندتا سایت منتشر شده
پاسخ + +7 -7 --
دکتر محسنی 1402/04/17 - 23:39
با سلام و تشکر از نظرات کارشناسانه آقای قربانی. امیدواریم کمیسیون تخصصی در سازمان سمپاد با تکیه بر نظرات محکم و مستدل کارشناسان حقوقی و تخصصی دفاعیه خود را در دیوان عدالت اداری ارایه نمایند تا شاهد دفاع از حق استعدادهای درخشان کشور باشیم. واقعا آزموده را آزمودن خطاست. آیا فرزندان ما که بعد از احراز استعداد ذاتی خود با ورود به مدارس سمپاد بر تحقیق و پژوهش و برنامه های آموزشی و پرورشی خاص متمرکز شده اند باید با استرس آزمون مجدد به سمت مافیای تست زنی سوق پیدا کنند. آیا آزمونی که برای طی دوره 6 ساله متوسطه در سمپاد قبول شده را باید با این آرای غیر کارشناسانه ابطال نمود؟ این عدم ثبات قانونگذاری چیزی جز سر خوردگی نخبگان نخواهد داشت. تمرکز استعدادهای درخشان را بهم نزنید. اجازه دهید به جای استرس و درگیر شدن با مافیای تستی زنی، ۶ سال بدون دغدغه بر پژوهش و تحقیق متمرکز شوند تا ثمره آن را کل جامعه درک کند. تجربه این را ثابت کرده است.
پاسخ + +4 -8 --
ناشناس 1402/05/08 - 00:49
از استاد قربانی بابت فرمایشات زیبایشان که همه حقیقت محض است بسیار سپاسگزاریم و از بزرگان کشور هم خالصانه تقاضامندیم که با تصمیمات اشتباهشان کار را برای نخبگان سخت نکنند
پاسخ + +6 -4 --
نگار 1402/05/18 - 14:14
اینقدر میگین بچه های سمپاد شب و روز درس میخونن و کتابهای مختلف فیزیک و شیمی و زیست و..دارن میخونن اگر این حرفو ۲۰ سال پیش میزدید یه چیز ولی نه حالا که ۸۰ درصد مدارس غیرانتفاعی دارن پابه پای سمپاد این دروس رو کار میکنن شاید هم بیشتر چون میخان که بچه ها در تکمبل ظرفیت قبول بشن و اونو در رزومه کاریشون ثبت کنن پس فقط فکر نکنید که سمپادیها دارن این درسهارو میخونن
پاسخ + +10 -2 --
مریم 1402/05/21 - 14:34
عدالت واقعی همین که امتحان ورودی از همه ی دانش اموزان سمپادی و غیر سمپادی گرفته بشه و رقابت یکسانی داشته باشند..دانش اموزان سمپادی که امکانات زیادی در مدرسه و اموزش و کتابهای تکمیلی و ...دارند نباید ترس از ازمون داشته باشند که جز مباحث درسیشون..واقعا تبعیض و بی عدالتی بود که دانش اموزانی که به هر دلایلی نتونستند در ازمون ششم شرکت کنند و یا با اختلاف درصد ناچیزی قبول نشدند و منتظر ازمون تکمیلی با ظرفیت بسیار کم و یا حتی ممکن که بعضی مدارس سمپاد اصلا اعلام نیاز نکنند..امی است دیوان عدالت هر چه سریعتر این قانون رو بخشنامه شود و عدالت برقرار شود
پاسخ + +4 -2 --
م 1402/05/22 - 09:24
سلام
به نظر من باید در سال نهم آزمون مجدد ازهمه داوطلبان گرفته بشه تا افراد لایق جایگزین افرادی بشوند که قدر فرصت ها را ندانستن.با توجه به اینکه اکثر این دانش آموزان بعد از تحصیل در این مدارس مهاجرت می کنند به نظر من تمام امکانات را نباید فقط به یک عده اختصاص داد بلکه باید در چرخش باشه تا عده ی بیشتری به ه مند بشوند و در ادامه بخشی از این هزینه ها هم صرف پیشرفت ایران بشه . وقتی در چرخش باشه بجای 120هزار شاید مثلا 200هزار از سطح بالای آموزش بهره مند شوند و بعد از کنکور عده ای هم در کشور خودمان بمانند .
اکثر خانواده های که برای کلاس های آمادگی قبل از آزمون سمپاد هزینه می کنند هدفشون مهاجرت هست .
ای کاش برای برقراری عدالت بیشتر از انحصاری شدن مدارس سمپاد جلو گیری بشه
پاسخ + +5 -2 --
م 1402/05/22 - 09:33
سلام
با توجه به اینکه رتبه های برتر کنکور که اکثرا دانش آموزان انحصاری سمپاد هستن ،مهاجرت می کنند پس باید مدام آزمون گرفته بشه و دانش آموزان بیشتری از امکانات این مدارس بهره مند بشن تا از این همه سرمایه ملی که در مدارس سمپاد هزینه میشه خیری هم به ایران عزیز خودمون برسه .
با چرخش دانش آموزان در این مدارس قطعا فقط رتبه های برتر کنکور بنیه علمی نخواهند داشت بلکه رو توان علمی عده ی بیشتری می توان حساب کرد .
وقتی آمار بنیه علمی بالا بره قطعا خیر بیشتری به مملکت خواهد رسید .
چرا فقط در اختیار عده خاصی باشه که اکثرا هم مغرور میشن و مهاجرت می کنند .
پاسخ + 0 0 --
رادین 1402/05/24 - 23:46
یعنی بقیه مهاجرت نمی کنند
پاسخ + +4 -2 --
م 1402/05/22 - 10:41
در حال حاضر با انحصاری بودن مدارس سمپاد عده محدودی در این مدارس تربیت میشن و چون اکثریت مهاجرت می کنند پس کار مدارس سمپاد در حال حاضر تقویت بنیه علمی کشور نیست و فقط افرادی را با سرمایه ملی برای کشور های دیگه تربیت می‌کنه .
این امکانات باید بچرخه و از حالت انحصاری خارج بشه و در اختیار عده بیشتری باشه تا خیری هم به ایران عزیز برسه
پاسخ + +5 -3 --
س 1402/05/22 - 16:46
با انحصاری شدن مدارس سمپاد فقط نیروی انسانی برای کشور های بیگانه تربیت می شود .الان با خواندن پیام های دانش آموزان سمپاد متوجه یک غرور عجیبی در صحبت هاشون شدم که واقعا ناراحت شدم
چرا باید فقط به خاطر قبولی در یک آزمون همه امکانات را به یک نفر اختصاص داد و غرور بیجا را در او پرورش داد .
اگر منابع معتبر آموزشی در اختیار عده بیشتری قرار بگیره قطعا برای آینده کشور بهتر است .
مملکت فقط با چند رتبه برتر کنکور رشد نمی کنه بلکه با تقویت بنیه علمی تعداد بیشتری از دانش آموزان رشد می کنه .
چرا بجای تقویت بنیه علمی عده ای بیشتر فقط به فکر رتبه کنکور عده اندکی باشیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/05/24 - 09:37
خانم محترم ۴ تا متن مربوط به شماست.از جمله بندی هاتون مشخصه. خیلی از نخبگان بودند که در کشور ماندند و به ایران خدمت کردند.اگه غیراز این بود، این همه پیشرفت در زمینه های علمی توی ایران نداشتیم. ناراحتی شما از چیز دیگه است.....
پاسخ + +2 -2 --
فرزین 1402/05/23 - 12:58
کاملا درست است. حالا به صرف اینکه در یک سال مشکلی بوده است نمی توان که کل نظام سمپاد رو به چالش کشید. دختر من ششم به هفتم قبول شده ۱۹ ماه استراحت نکرده با بچه های معمولی یکیه
پاسخ + +5 -1 --
نگار 1402/05/24 - 02:38
پیامها رو که میخونیم احساس می کنم بچه های سمپاد یه غرور خاصی دارن مثلا مخاطبشون رو با واژه ی بدبخت تنبل کند ذهن خطاب میکنن اگر وافعا بچه های مادر اینده بخان تو سمپاد اینجوری پرورش پیدا کنن میخایم که هرگز وارد این محیط نشن.این بچه ها و خانواده هاشون فکر میکنن این دروس اضافی رو فقط سمپادیها میخونن زهی خیال باطل .بیشتر مدارس غیرانتفاعی دارن همین درسعارو با بچه ها کار میکنن
پاسخ + 0 0 --
راستین 1402/05/24 - 23:44
اصلا اینجور نیست
پاسخ + +4 -2 --
راستین 1402/05/24 - 23:43
درود بر شما جناب قربانی ممنونم از شما که حرف حق زدید پشت پرده همین این تلاش‌ها منافع سودجویانه آموزشگاهها قرار دارد چون هم اکنون تبلیغات وسیعی آغاز کرده اند این اشتباه علاوه بر اینکه باعث سوق دادن سمپاد از پژوهش محور به تست محور و ‌کاهش امار المپیادی ها می شود قطعا فشار روانی و مالی مضاعفی بر دانش آموزانی که قصد ورود به سمپاد در دور دوم دارند وارد می کند.
پاسخ + 0 -1 --
مهديه 1402/06/05 - 22:46
سلام ازمون تيزهوشان ، تيزهوشان واقعي رو جذب نميكنه و بيشتر سختكوشان رو جذب ميكند و درامدش به جيب مافياي كنكور ميره و بچه هاي معصوم قرباني ميشوند و مزه كودكي رو نميفهمن. بهتر از همه اين است كه مثل كشورهاي جهان اول همه بچه ها تيزهوش و سختكوش و معمولي يكسان اموزش ببينن وگرنه دو بار غربالگيري براي جذب تيزهوشان بهتر از يكبار است
پاسخ + +1 -7 --
مهديه 1402/06/05 - 22:46
سلام ازمون تيزهوشان ، تيزهوشان واقعي رو جذب نميكنه و بيشتر سختكوشان رو جذب ميكند و درامدش به جيب مافياي كنكور ميره و بچه هاي معصوم قرباني ميشوند و مزه كودكي رو نميفهمن. بهتر از همه اين است كه مثل كشورهاي جهان اول همه بچه ها تيزهوش و سختكوش و معمولي يكسان اموزش ببينن وگرنه دو بار غربالگيري براي جذب تيزهوشان بهتر از يكبار است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/06/07 - 15:52
قسمت اول صحبتتون با قسمت دومش در تناقضه، اول حرف از مافیای آموزشی می زنید و در قسمت دوم حرفتون پیشنهاد دو بار آزمون رو دارید، یعنی اگه بخش اول حرفتون رو واقعا بهش اعتقاد دارید تقاضای آزمون دوباره یعنی باز هم ورود مافیا، از این حرف ها بگذریم سمپاد هم در رتبه های برتر کنکور و هم در المپیاد های جهانی حرف اول رو می زنه، این یعنی روش جذب دانش آموز در این مدارس درست می باشد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور