صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری : " الان هم باب شده است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش ضمن دفاع تمام قد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در بحث " شبکه شاد " ، دائما به مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه معلمان در کشور در بحث آموزش آنلاین و آموزش های مجازی و... اشاره می کنند اما خودشان در یک نشست ساده نمی توانند آن را به صورت آنلاین برای دوایر و ادارات شان در استان ها پخش کنند ! در وزارت آموزش و پرورش ، " نشست خبری " باید باز تعریف شود "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش : ما همیشه آنلاین بوده ایم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه ساعت 10 صبح در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . « علیرضا کاظمی » معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش 2 دقیقه زودتر از موعد مقرر در سالن حاضر گردید و البته کثرت همراهان ایشان موجب گردید تا تقریبا نیمی از صندلی های سالن و در جلو به آن ها اختصاص یابد .…
  • « صدای معلم » در نشست رسانه ای مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش : چرا اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات نتوانسته است حافظ قانون مداری در این وزارتخانه باشد ؟ در نظرسنجی که در صدای معلم انجام شد 6 / 77 درصد از مخاطبان از عملکرد این اداره کل رضایت نداشتند . برخی بر این باورند که این اداره کل و شاخه هایش در مناطق و نواحی سرکاری هستند و به گونه ای در آخر نظر مدیر مجموعه را تایید می کنند چون استقلال ندارند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش : " صدای معلم " نقدها را به گوش همه ما ، همه مخاطبان و همه فرهنگیان می رساند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نخستین نشست رسانه ای « زهرا مظفر » مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش پس از گذشت 13 ماه از انتصاب ایشان در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . در این بخش ، مشروح پرسش های صدای معلم و پاسخ این مقام وزارت آموزش و پرورش…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از معاون شورای عالی آموزش و پرورش آن است که چرا نسخه کامل و نهایی این رتبه بندی در اختیار افکار عمومی و رسانه ها قرار نمی گیرد ؟ چرا این شورا نشست رسانه ای برای شفاف سازی عملکرد شورای عالی آموزش و پرورش برگزار نمی کند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" رتبه بندی معلمان " و پرسش از معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ؟ مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ « سازمان معلمان ایران » امروز هفتم تیر در کانال خود نوشت : " اعتراض نماینده سازمان معلمان به عدم دعوت از تشکل ها در جلسات تدوین لایحه رتبه بندی " لایحه رتبه بندی توسط کمیته مربوطه تدوین و بدون نظر تشکل ها به وزیر تحویل شده است. این تشکل در ادامه نظرات معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش را آورده است . " عابدینی معاون شورای…
  • " هر گونه رقابتی در کنکور باید عادلانه بوده و به دور از رانت های مختلف و گزینش های ایدئولوَژیک مدار صورت بگیرد . تنها سهمیه مناطق چندگانه کنکور با توجه به توزیع نابرابر امکانات آموزشی کشور می تواند با عدالت آموزشی انطباق داشته باشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

استمرار مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۹ با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ چرا ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردرباره آخرین وضعیت تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۹ گفته است : تا زمانی که قوانین تغییر نکنند تمامی سهمیه‌ها اعمال می‌شوند و تمام ضوابط و قوانین سهمیه‌ها در کنکور همان گونه که قبلا بوده، اجرایی خواهد شد. مصوبه اعمال تسهیلات برای فرزندان هیئت علمی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری در سال ۹۱ ابطال شده است. این مصوبه سال ۱۳۹۱ توسط…
  • " این تشکل ها ابتدا شفاف سازی را از خود آغاز کنند ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

خط و نشان کشیدن تشکل های دانشجویی خارج از آموزش و پرورش برای مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی برخی تشکل های دانشجویی  که عمدتا آن را " بسیج های دانشجویی " تشکیل می دهند در نامه ای به استاندار آذربایجان شرقی خواهان صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی علیه " جعفر پاشایی " مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی شده اند . ( 1 ) در این نامه آمده است : " با عنایت به طرح موارد متعدد و مستند از تخلفات عدیده صورت…
  • پرسش « صدای معلم » از " محسن حاجی میرزایی " آن است ؛ آیا وقایعی که در دانشگاه فرهنگیان رخ داده است از مصادیق " مدیریت تعارض منافع " نیست ؟ اگر پاسخ مثبت باشد ؛ " مسیر بدون بازگشت " را با کدام تدبیر ، شجاعت و صراحت مدیریت خواهد کرد ؟ آیا این سکوت و عقب نشینی ها بر میزان اعتماد عمومی در سیستم خواهد افزود ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورش در مورد وقایع اخیر دانشگاه فرهنگیان شفاف سازی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخستین بار خبر تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان 20 خرداد در صدای معلم مننتشر گردید . ( این جا ) گزارش « صدای معلم » "  در 24 خرداد با عنوان جایگاه اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کجاست ؟ داستان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های آموزش و پرورش تا کی ادامه خواهد داشت ؟ " اظهارات "جبار کوچکی نژاد " در مورد تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان…
  • " انتقادات صریح مدیر صدای معلم از عملکرد اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش : این که شما می گویید قوانین نداشتیم و زیرساخت ها فراهم نبودند کاملا درست است و متین اشاره می کنید مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخستین نشست رسانه ای « زهرا مظفر » مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش پس از گذشت 13 ماه از انتصاب ایشان در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . خانم مظفر بر خلاف سایر نشست های معمول رسانه در این وزارتخانه که با تاخیر برگزار می شود دو دقیقه زودتر در محل نشست حضور یافت اما نشست رسمی…
  • صدای معلم : چرا برگزاری کلاسهای آموزش حضوری را به اختیار مدارس نمی گذارید؟ تا کی می خواهید برای همه کشور یک نسخه واحد تجویز کنید؟ نظارت شما در چه چیزی خلاصه شده است و چه اطلاعات و شواهد مستندی از پیامدهای مثبت و منفی فعالیت مدارس غیردولتی در چند دهه گذشته دارید؟ چرا هیچ ارزشیابی علمی جامع از عملکرد مدارس غیردولتی به عمل نیامده است و جنابعالی به عنوان مسوول مستقیم تا به حال چنین نیاز پژوهشی در اولویت قرار نداده است؟ آیا تاکنون پژوهش و یا پیمایشی برای برآورد میزان کیفیت بخشی درکنار کاهش هزینه های تمام شده این مدارس انجام شده است ؟شما که با مدارس با شدت برخورد می کنید چرا با این مسئولین هم با همان شدت برخورد نمی کنید ؟!
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

زینی وند : آموزش الکترونیکی نمی تواند جای آموزش های حضوری را بگیرد ؛ هیچ تصمیمی در سازمان و در مدارس غیر دولتی نگرفتم مگر این که یک پژوهش در مورد آن انجام گرفته باشد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد  ( این جا ) ؛ نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون  وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ساختمان 2 وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی برگزار گردید . یکی از محورهای پرسش « صدای معلم » در مورد چگونگی اجرای بخشنامه ی الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به نشست…
  • " آیا اگر رسانه ای با مشی مستقل و مدنی از مسئولان آموزش و پرورش توضیح خواسته و خواهان شفاف سازی شود ؛ از این همراهی کنار گذاشته خواهد شد ؟ آیا انتظار این مسئولان آن است که رسانه ها " بازوی خبری – تبلیغاتی " آنان بوده و نقش روابط عمومی را ایفا کنند ؟ آیا مواضعی که این مدیران بیان می کنند وفق قانون شوراهای آموزش و پرورش و حتی " آیین نامه اجرایی مدارس " است ؟ هنوز وزارت آموزش و پرورش به سلسله گزارش های صدای معلم در مورد مستندات قانونی و حقوقی این وزارتخانه در مورد آموزش های مجازی جاری در شبکه شاد و مهم تر از آن برگزاری آزمون ها به شیوه " غیرحضوری " پاسخی نداده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نشست خبری " اعتدادی " مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز شنبه با خبرنگاران برگزار گردید . علی رغم دعوت پیشین از  « صدای معلم » ، امروز از این رسانه برای حضور در نشست دعوتی به عمل نیامد . پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گزارش خبری خود می نویسد : ( این جا ) " در این نشست محمد اعتدادی مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات داخلی اداره…
  • " پرسش اساسی این است که فلسفه وجودی این پژوهشگاه چیست ؟ و اساسا چرا باید از " استقلال " این واحد پژوهشی دفاع کرد ؟ رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به " صدای معلم " پاسخ دهد که در حوزه عمومی چه کاری برای اجرای اصل مدرسه محوری و دفاع از جایگاه و کیان مدرسه همانند سایر کشورها انجام داده است ؟ از سوی دیگر ، اعضای هیات علمی این پژوهشگاه که درجات و رتبه های مطابقت یافته با استاندارهای وزارت علوم را دارند چرا " سکوت " را پیشه ی خود کرده اند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نقش پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در روزهای کرونا و سندرم تعطیلی مدارس چه بوده است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از ابتدای اسفند ماه 98 و اعلام رسمی همه گیری ویروس کرونا و بلافاصله " تعطیلی مدارس " تا کنون که 4 ماه از آن می گذرد .  به نظر می رسد برخی دوایر و بخش های وزارت آموزش و پرورش از مدارس تعطیل ترند ! این در حالی است که به اذعان گزارش ها و اخبار مستند از اواخر آوریل ( فروردین ) بسیاری از کشورها و به ویژه…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور : برخی جاها در آموزش و پرورش مثل حیاط خلوت شده اند و این منطقی نیست ! شاهد هستیم معلمانی را که با تحصیلات دانشگاهی ویژه و با گذراندن دوره های خاصی در آموزش و پرورش استثنایی پذیرفته می شوند و این رسالت عظیم را بر عهده می گیرند با امید به خدمتی برای کودکان معصوم و آماده کردن آنان برای زندگی در جامعه ای پر هیاهو در این مدارس مشغول به کار می شوند، ولی چرا پس از گذشت چند سال، در آنها از انگیزه ای به همان اندازه که در آغاز ورودش به این حوزه وجود داشت خبری نیست؟ با توجه به پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ؛ چرا قانون حمایت از معلولان اجرا نمی شود ؟ عملکرد شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این موارد چگونه بوده است ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حسینی : زحمات معلمان آموزش و پرورش استثنایی برای من قبلا خیلی ملموس نبود ؛ این سازمان سهم خویش را در مورد " قانون حمایت از معلولان " انجام داده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ یکشنبه 25 خرداد نشست رسانه ای « سیدجواد حسینی » معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان "سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان" برگزار گردید . رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدت 28 دقیقه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت . سپس خبرنگاران به نوبت پرسش های خود را مطرح…
  • اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • رویا برزگر/ خبرنگار صدای معلم

رمز موفقیت در نظام آموزشی فنلاند معلم حرفه ای است ؛ دسترسی به اینترنت عالی در قانون اساسی فنلاند آمده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست علمی - تخصصی با عنوان « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس دوشنبه  26 خرداد در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید .  مدیر نشست دکتر بهنام بهراد عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش و مدیر گروه پژوهشی اختلالات رفتاری…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی : آیا بخشنامه ی الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به نشست های شوراهای آموزش و پرورش ضمانت اجرایی دارد ؟ چرا در نشست اخیر در همدان این بخشنامه اجرا نشد ؟ وزارت آموزش و پرورش بار دیگر نشان داد که در تمام مدت دوره کرونا فقط نگران امتحانات دانش آموزان بود. از نیمه دوم اردیبهشت که بازگشایی مدارس را اعلام کرد ، فرصتی داد تا دانش آموزان بیایند و رفع اشکال کنند. از خردادماه هم فقط به فکر برگزاری امتحان های غیرحضوری بود. انگار یادمان رفته بود که دانش آموزان هر کلاس نیاز به روابط اجتماعی و عاطفی دارند. می شد دانش آموزان هر کلاس را یک روز به حیاط مدرسه دعوت کرد تا حداقل هم را ببینند و با هم خداحافظی کنند. معلم های خود را ببینند و با هم صحبت کنند در این دوره بر آن ها چه گذشت؟ نباید این تصویر را به دانش آموزان داد که حضور آن ها فقط برای آزمون است . کودکان و نوجوانان ما بدون امتحان و نمره و آزمون ، معنای دیگری هم دارند "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

زینی وند : اگر قرار باشد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شوند خبرنگاران باید حضور داشته باشند مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون  وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی امروز دوشنبه ساعت 30 / 8 در ساختمان 2 وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی برگزار گردید . این نشست با 15 دقیقه تاخیر آغاز گردید هر چند معاون وزیر آموزش و پرورش به خاطر آن از خبرنگاران عذرخواهی نکرد . در دعوتی که از خبرنگاران به…
  • تاکید دوباره صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور : پیش تر و در نشست رسانه ای با مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از عدم برگزاری نشست رسانه ای برخی دوایر ستادی مانند معاونت آموزش متوسطه ، معاونت امور حقوقی و مجلس ، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات ، هیات مرکزی گزینش ، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و ... انتقاد شد . با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پاسخ گو بودن این وزارتخانه لازم است که تدبیری در این مورد اتخاذ گردد .برنامه ی سازمان شما برای تعدیل فرسودگی شغلی زودرس معلمان در این حوزه چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حسینی : معلمان آموزش و پرورش استثنایی باید و حتما مزایای بیشتری داشته باشند مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 25 خرداد نشست رسانه ای « سیدجواد حسینی » معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان "سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان" برگزار گردید . رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدت 28 دقیقه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت . سپس خبرنگاران به نوبت پرسش های خود را مطرح کردند . این نشست بر خلاف سایر نشست های رسانه ای…
  • " جایگاه اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کجاست ؟ داستان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های آموزش و پرورش تا کی ادامه خواهد داشت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات "جبار کوچکی نژاد " در مورد تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبر تغییر و یا به عبارتی برکناری رئیس دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) هر چند 2 ساعت پیش از انتشار  توسط صدای معلم این خبر توسط مرکز بسیج دانشجویی که منتشر شده بود حذف گردید . آیا حذف اخبار بدون توضیح و یا شفاف سازی می تواند امری حرفه ای در حوزه رسانه باشد ؟ آیا به این ترتیب دیگر مخاطبان به آن…
  • " زهرا مظفر و هر مقام دیگری در مورد برگزاری امتحانات مطابق " قانون " سخن بگویند ! مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با خبرنگاران و رسانه ها نشست بگذارد و در مورد عملکرد خویش پاسخ گو باشد ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش صدای معلم از مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ایرنا می نویسد : رئیس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه‌ای برخلاف دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل کند، والدین و معلمان می‌توانند شکایات خود را به این وزارتخانه ارسال کنند که طی ۷ تا ۱۰ روز رسیدگی می‌شود. زهرا مظفر درباره شکایت والدین و معلمان برای رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در مدارس برای…
  • صدای معلم : از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برای تقویت وجه پژوهشی سازمان چگونه استفاده خواهید کرد؟ آيا به نشست‌هاي نقادانه‌اي كه در زمان آقاي ذوعلم با شركت برخي منتقدان تشكيل شد، ادامه خواهید داد ؟ به عنوان مثال آیا از منتقدانی مانند دکتر فراستخواه برای نقد آموزش و پرورش ایدئولوژیک دعوت خواهید کرد و یا کماکان روزمرگی و محافظه کاری بر " قلب آموزش و پرورش " حکم فرما خواهد بود ؟ برنامه ی شما برای تعریف و استقلال فکری و تشکیلاتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جلوگیری از دخالت نهادهای غیرتخصصی و موازی چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ملکی : تفاوت من با آقای ذوعلم در سُبُل مدیریتی است ؛ ساختار تشکیلاتی فعلی خودمان را منهای پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش چیده ایم مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 19 خرداد نخستین نشست رسانه ای « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان با خبرنگاران برگزار گردید . در این بخش مشروح پرسش و پاسخ صدای معلم با رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منتشر می گردد .
گروه گزارش/   به تازگی در خبری که منتشر شد ( این جا ) ؛ دولت بریتانیا دستور داده تا از اول ژوئن کلاس اول و کلاس ششم دوره ابتدایی و همچنین پیش دبستانی بازگشایی شود . این خبر حاکی است سایر مدارس انگلستان از جمله دبیرستان و سال‌های پیش از دانشگاه قرار است از ۱۵ ژوئن باز شوند. سایر مناطق بریتانیا تصمیم متفاوتی گرفته اند. شرایط تعیین شده برای فعالیت مدارس…
  • " و اما نکته مهم و پرسش مهم تر از " رئیس دانشگاه فرهنگیان " آن است که ایشان بر پایه کدامین شواهد و مستندات علمی ایران را جزء ده کشور آگاه سیاسی جهان ذکر می کند ؟ آیا دانشجو معلمان در این دانشگاه حتی بر اساس همان منشورهای تدوین شده در داخل دانشگاه و نیز منشور حقوق شهروندی ، در کمال آزادی و بدون ترس از سوی نهادهایی مانند گزینش ، حراست و... می توانند حرف های خود را در تریبون این دانشگاه و سایر رسانه ها بزنند ؟ آیا خنیفر آن بیانیه تهدید آمیز و موهن خود را فراموش کرده است ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مواضع " حسین خنیفر " در مورد اعلام همبستگی دانشگاه فرهنگیان با جنبش نفس در آمریکا و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ 19 خرداد روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان نوشت : ( این جا ) " اساتید و کارکنان حوزه ستادی این دانشگاه با  قیام عمومی ملت آمریکا علیه ساختار حکومت و سیاست در این کشور و جنبش اجتماعی نفس در ایالات متحده آمریکا اعلام همبستگی کردند. در مراسمی که در همین خصوص با حضور رئیس دانشگاه در جمع اساتید و کارکنان در محل محوطه سازمان مرکزی  برگزار شد، دکتر حسین خنیفر با…
  • انتقاد صدای معلم از انتصاب " غلامعلی حداد عادل " به عنوان عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست رسانه ای : آیا در میان این همه صاحب نظر و متخصص که واجد صفاتی مانند خلاق ، جسور و پژوهشگر باشند ؛ رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش آقای حداد عادل را به عنوان " بصیر و مطلع " تشخیص داده اند ؟ واقعا این گونه انتصابات بر مبنای الفبای پژوهش و مستندات علمی صورت گرفته است ؟ این در حالی است که آقای حداد عادل هم به عنوان عضو شورای عالی و هم عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به ندرت در مورد آموزش و پرورش و مسائل آن اظهار نظری می کنند ! چرا در آموزش و پرورش اصل " آموزش " را برون سپاری می کنند اما این وزارتخانه حاضر نیست که فروختن کتاب را به بخش خصوصی برون سپاری کند ؟ آیا این منطقی است ؟ آیا کتاب فروختن که یک کار اجرایی دست چندم است در شان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، ادارات کل ، مناطق و مدارس است ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : معترض حذف معاونت پژوهشی در ادارات کل آموزش و پرورش هستم ! چرا سراغ حساس ترین معاونت یعنی معاونت پژوهش آمده اید ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 19 خرداد نخستین نشست رسانه ای « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان با خبرنگاران برگزار گردید . نشست راس ساعت مقرر بدون تاخیر آغاز شد و رئیس سازمان به مدت 23 دقیقه به ارائه دیدگاه های خویش پرداخت . برخلاف نشست های رسانه ای علی ذوعلم رئیس پیشین این سازمان که معمولا کم تر از یک ساعت…
  • « صدای معلم » در نشست خبری » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش : نتایج آسیب شناسی مدارس شاهد تاکنون چه بوده است ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رزاقی : ماموریت مدارس شاهد و همه باید تعلیم و تریبت باشد ؛ مدارس شاهد را فقط به عنوان جنبه های صرف " ترویجی " نبینیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ شنبه 17 خرداد نشست خبری « محمدرضا رزاقی » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران در محل سالن اجتماعات این اداره کل در ساعت 10 برگزار گردید . آن چه در زیر می آید ؛ پرسش و پاسخ صدای معلم با  مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است…
  • « صدای معلم » در نشست خبری » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش : برخی از بخش ها و دوایر مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش مانند معاونت آموزش متوسطه ، معاونت امور حقوقی و مجلس ، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات ، هیات مرکزی گزینش ، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و... تاکنون حتی یک نشست رسانه ای هم با خبرنگاران نداشته اند . از آن جایی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده این وزارتخانه یک وزارتخانه پاسخ گوست لازم است دلیل و یا دلایل این امر روشن شود به ویژه بخش ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات که ارتباط مستقیمی با مسائلی مانند ثبت نام دارد

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش : این جا صرفا اداره کل " ترویج " نیست ... ستاد خیلی جدی نمی گیرد ! مدرسه شاهد فقط اسم و تابلو نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز شنبه 17 خرداد نشست خبری « محمدرضا رزاقی » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران در محل سالن اجتماعات این اداره کل در ساعت 10 برگزار گردید . این نشست با حدود 15 دقیقه تاخیر آغاز گردید . رزاقی گفت : شائق هستم نشست هایی باشد پیرامون موضوعات البته تحلیلی تر و دقیق تر صحبت کنیم . شاید پروژه اصلی که امروز اداره…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » آن است با توجه به آن که عضویت در شبکه شاد مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش " اجباری " نیست ، چرا باید آزمون به صورت غیرحضوری اعلام گردد ؟ مگر می شود در یک و یا چند مورد " شورای مدرسه " صلاحیت و اختیار تصمیم گیری در مورد برگزاری آزمون و چگونگی اجرای آن را داشته باشد اما در سایر موارد حق دخالت و یا تصمیم گیری را نداشته باشد ؟! پرسش این است که آیا مدیران و مقامات که خیلی در جریان تحولات و محیط و جو مدارس نیستند ؛ چگونه به خود اجازه می دهند که از صفر تا صد موارد برای مدرسه و ارکان آن تصمیم گیری کنند ؟ چرا این مقامات حاضر نیستند هویت حرفه ای مدرسه و معلمان را به رسمیت بشناسند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مبنای حقوقی و قانونی وزارت آموزش و پرورش برای اجبار مدارس به برگزاری غیرحضوری امتحانات چیست ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز وزارت آموزش و پرورش به گزارش « صدای معلم » با عنوان : " ادامه تعطیلی مدارس و برگزاری امتحانات مدارس به شیوه غیرحضوری غیرمنطقی و بلاموضوع است ! پاسخی نداده است " . ( این جا ) در این گزارش آمده بود : " برنامه وزارت آموزش و پرورش در اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدرسه و اجباری بودن حضور معلمان و سایر کادر مدرسه فاقد تئوری…
  • " شاید طرح این پرسش از آقای ایرج نوری رتبه سوم سرگروه های آموزشی توسعه شایستگی حرفه ای معلمان کشور و نیز رتبه های نخست و دوم خالی از لطف نباشد که در ماجرای " رتبه بندی معلمان " و اجرای اولیه « شیوه نامه رتبه بندی معلمان » که هیچ گونه جایگاهی برای گروه های آموزشی قائل نشده بودند ؛ کجا بودند ، چه می کردند و چه گفتند ؟ آیا کسب این رتبه ها کمکی به تعریف جای خالی " معلم حرفه ای " و " توسعه حرفه ای " معلمان در نظام آموزشی ایدئولوژیک ما کرده و مشکلی از آن حل نموده است ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

هنوز اداره کل آموزش و پرورش ایلام به پرسش های صدای معلم پاسخی ارائه نکرده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز پرتال اداره کل آموزش و پرورش ایلام نوشت : ( این جا ) " حشمت اله وردی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: سرگروه های آموزشی دروس دوره متوسطه نظری استان رتبه های برتر ارزیابی دبیرخانه های کشوری را در سال تحصیلی 98-97 به خود اختصاص دادند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام  ،حشمت اله وردی  معاون آموزش متوسطه گفت:…
  • « صدای معلم » در نشست خبری معاون آموزش ابندایی وزارت آموزش و پرورش : در قضیه " رومینا " که بحث روز شبکه های اجتماعی است انگار اصلا وزارت آموزش و پرورشی در این مملکت وجود ندارد ! حتی دریغ از یک پیام تسلیت توسط شما و یا وزیر آموزش و پرورش ! تشکل های دانش آموزی مانند سازمان دانش آموزی ، مجلس دانش آموزی ، بسیج دانش آموزی و... که خود را مدافع حقوق دانش آموزان معرفی می کنند کجا هستند ؟ وزارت آموزش و پرورش در کجای این جریانات تعریف می شود ؟ در حالی که رومینا دانش آموز بود و آموزش و پرورش و ارکانش به دور از موضع " انفعال و تماشاگری " کمی می توانستند نقش فعالانه تری در این گونه مسائل و موارد ایفا کنند . موضع و برنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد مسائلی مانند مراقبت های جنسی ، مقابله با خشونت خانگی و اجتماعی ، کودک همسری ، پدوفیلی ، کودک آزاری و آموزش غیرشعاری مهارت های زندگی چیست ؟ تا کی قرار است راجع به این رفتارها صحبت نکنیم و آنها را پنهان کنیم ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حکیم زاده : طرح‌ « خوانا » برای ایجاد محیط امن روانی و عاطفی برای دانش آموزان تدوین شد مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز شنبه دهم خرداد در سالن اجتماعات این معاونت واقع در ساختمان مرحوم " علاقه مندان " وزارت آموزش و پرورش برگزار شد . این نشست با 15 دقیقه تاخیر آغاز شد . « محمدرضا سیفی » مدیر کل امور عشایری دلیل تاخیر را گفت و گو با خبرنگار شبکه خبر بیان کرد اما گویا  این…
  • " این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که جامعه هدف " مدارس " هستند اما خبری از نظر وزیر آموزش و پرورش نیست "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

از سر گیری " سفرهای راهیان نور " در " بحران کرونا " و پرسش صدای معلم ؟ مطلب ویژه

گروه اخبار/ ایسنا نوشت : رئیس ستاد مرکزی راهیان نور اعلام کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی از تیر ماه ۱۳۹۹ سفرهای راهیان نور در مناطق سفید انجام می شود. سردار کارگر در جلسه شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور اعلام کرد: با توجه به موافقت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با رعایت پروتکل های بهداشتی از تیر ماه ۱۳۹۹ سفرهای راهیان…
  • پیشنهاد « صدای معلم » به " حمیدرضا حاجی بابایی " ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حاجی بابایی ریاست کمیسیون آموزش مجلس را بر عهده بگیرد! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبرگزاری خانه ملت نوشت : "  امروز هشتم خرداد ترکیب کامل اعضاء هیئت رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم مجلس مشخص شد و محمدباقر قالیباف با اکثریت آراء به ریاست مجلس انتخاب شد. منتخبان ملت در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اعضای هیئت‌ رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم مجلس شورای اسلامی را انتخاب کردند. بر اساس نظر موافق منتخبان ملت محمدباقر قالیباف با 230 رأی از…
  • " علی رغم گفته های مسئولان در مورد ضریب نفوذ شبکه شاد اما آنان صحبتی در مورد کیفیت آموزش ها نمی کنند . همان گونه که سیاست های یک سویه و آمرانه وزارت آموزش و پرورش در نصب و اجرای برنامه شاد مخالف اصول و سیاست " مدرسه محوری " بود استمرار این وضعیت و اداره بخشنامه ای محیط های آموزشی نیز در تداوم مخالفت با اصل مدرسه محوری است . پر رنگ کردن نقش " مدرسه " در راستای اصل " مدرسه محوری " به همراه در اختیار دادن بودجه و اعتبارات لازم و کافی برای اجرای درست و کامل شیوه نامه های بهداشتی در کنار نظارت علمی و جامع می تواند بهترین تصمیم برای ادامه حیات مدرسه در شرایط کرونایی و تمرین مسئولیت پذیری و حقوق شهروندی باشد"
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

ادامه تعطیلی مدارس و برگزاری امتحانات مدارس به شیوه غیرحضوری غیرمنطقی و بلاموضوع است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، اعلام کرد که بر اساس تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، همه مشاغل، حتی اصنافی که از آن‌ها به‌عنوان صنوف پُرخطر یاد می‌شود، از سه‌شنبه این هفته (۶ خرداد) می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. فراهانی گفت: «رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا از جمله صنوف پرخطر به…
  • " علی رغم پایان دوران مجلس دهم ؛ تشکل های فرهنگیان هیچ گاه در مورد میثاق نامه معلمی " پاسخ گو نبودند ! پرسش « صدای معلم » از این گونه تشکل ها آن است که آیا مانیفستی برای ایجاد و فربه سازی " حوزه عمومی " در آموزش و پرورش دارند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حمایت سازمان معلمان ایران از " حمیدرضا حاجی بابایی " ؟! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ « سایت سازمان معلمان ایران » در مطلبی با عنوان " حاجی بابایی و ریاست مجلس " نوشت : "  همان گونه که انتظار می رفت سر انجام گزینه اصلی ریاست مجلس از طرف ائتلاف 4 نفره وزرای احمدی نژاد و میر سلیم معرفی شد و توئیت امروز حاجی بابایی نشان می‌دهد که نیکزاد و حسینی به نفع وی از صحنه رقابت ریاست مجلس کنار رفته اند گرچه هنوز…
  • " روند روزمرگی در آموزش و پرورش ، کمبود اعتبارات و منابع و کوتاه بودن قد " پژوهش " در آموزش و مهم تر از آن ها انتصاب افرادی ضعیف ، کم بنیه و حتی غیرپژوهشی در پست معاونت پژوهش مسائلی هستند که کلیت پژوهش را مورد تهدید قرار می دهند . پرسش « صدای معلم » از تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آن است که آیا می توان روح پرسش گری و فرآیند فرهنگ سازی را در شاخه ای به نام " معاونت پشتیبانی " جست و جو کرد ؟! روند ارتقای افراد در پست ها و مناصب و در سطوح مختلف این وزارتخانه شفاف سازی شده و از " نو " بر مبنای آموزه های غیرایدئولوژیک ، غیرسیاسی و عاری از " رانت " بازتعریف شوند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

ساختار جدید ادارات کل آموزش و پرورش ؛ روح پرسش گری و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ اخیرا برخی کانال های رسمی ساختار جدیدی از ادارات کل آموزش و پرورش را منتشر کرده اند . بر این اساس ، معاونت پژوهش در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع ادغام شده است . مشخص نیست این چارت پیشنهادی توسط کدام مرجع و یا نهاد در وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است اما پرسش اساسی و بنیادین آن است که مبنا و استدلال حذف معاونت پژوهشی به عنوان…
  • " همان گونه که انتظار می رفت از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در این مراسم دعوتی به عمل نیامده بود. پیشنهاد « صدای معلم » به وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان آن است که پیش از سخنرانی مطالعات خود را در حوزه " پژوهش " ارتقاء دهند و بر مبنای علم و الزامات مدیریت علمی سخن بگویند . تجارب گذشته نشان می دهند نوع کمک بسیاری از نمایندگان به این وزارتخانه بیشتر از نوع دخالت در عزل و نصب مدیران آن بوده است هر چند از نظر این نمایندگان نام آن " تعامل " بوده است .اگر مسئولان و نمایندگان می خواهند کمکی به حل مساله کنند ؛ به تاسیس و تقویت " حوزه عمومی " در این دستگاه و ارتباط این زیر سیستم با سیستم کلان کمک کنند . "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب مجلس یازدهم و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ عصر روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار کرد . این نشست در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شده و خبر آن در پرتال وزارت آموزش و پرورش و خبرگزاری پانا منعکس شده است . محتوای هر دو خبر یکی است . ( این جا ) و ( این جا ) همان گونه که انتظار می رفت از…
  • " در این دو دهه آیین نامه اجرایی مدارس تغییری نکرده است هر چند تاکنون مرجع رسمی پژوهشی مستند در مورد وضعیت کلی اجرای مفاد و موارد آن به جامعه و حوزه عمومی ارائه نکرده است . عملکرد وزارت آموزش و پرورش در موضوع شبکه شاد و تهدیدها و اجبارهایی که بعضا در این زمینه توسط مدیران این وزارتخانه صورت گرفت ؛ کارایی و اثربخشی آیین نامه اجرایی مدارس و موضوع " مدرسه محوری " را با پرسش ها و چالش های جدی مواجه ساخت .آیا تاکنون آسیب شناسی جامعی نسبت به چرایی تغییر آیین نامه اجرایی سابق صورت گرفته و آیا با وضعیت موجود و اصلاحات آموزشی از بالا تغییر خاص و محسوسی را در جهت بهبود وضعیت جاری فراهم خواهد ساخت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تغییر آیین نامه اجرایی مدارس ... اصلاحات آموزشی از بالا ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « آیین نامه اجرایی مدارس » در سال 1379 مصوب شورای عالی آموزش و پرورش  است که با امضای حسین مظفر وزیر وقت و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ گردید . در ماده 1 این آیین نامه چنین آمده است : " ماده‌ 1- مدرسه‌ از مهمترين‌ نهادهاي‌ اجتماعي‌، تربيتي‌ و آموزشي‌ و اصلي‌ترين‌ ركن‌ تعليم‌ و تربيت‌ است‌ كه‌ به‌ منظور تربيت‌ صحيح‌ دانش‌آموزان‌ در ابعاد دینی،…
  • " پرسش « صدای معلم » از آقای اللهیار ترکمن آن است که نتایج آن " کمیته اقتصادی " که ایشان هم جزء آن کار گروه بوده است به کجا رسیده است ؟ در کجای دنیا برای تامین مطالبات معلمان ، اموال و سرمایه آموزش و پرورش را می فروشند ؟ این فرمول ها را چه کسی و از کجا آورده اند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مگر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید نکرده بود که چیزی از اموال و دارایی های فرهنگیان فروخته نخواهد شد ؟ معنای امانت داری برای فرهنگیان این است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست خبری دوشنبه 30 دی 1398 ؛ « صدای معلم » پرسش هایی را خطاب به علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد . ( این جا ) از ایشان پرسیدیم : " 1- سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی در سال 1399 چند درصد است ؟ ( در کشورهای توسعه یافته 15.5   به بالا است ) چرا این…
  • پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : جایگاه شورای مدرسه در این هرم متمرکز و متصلب تصمیم گیری و تصمیم سازی ها کجاست ؟ چالش بزرگی که در این وزارتخانه مشهود است ؛ عدم تناسب میان حقوق و تکالیف در آموزش و پرورش و بحث حقوق و مطالبات قانونی معلمان است . وزارت آموزش و پرورش باید تصدی گری را کنار بگذارد . مشکل اینجاست که مسئولان بر خلاف شعارشان اعتمادی در عمل به مدرسه ندارند و البته توانایی نظارت علمی و جامع هم ندارند. کارشان شده است تصدی و دخالت های غیرکارشناسانه و گرفتن فرصت خلاقیت و تنفس از مدارس !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

قاسمی ؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز : نقدها را بپذیریم. نقد می تواند به ما کمک کند به مسیر اصلی خودمان برگردیم. نقد همان اعتماد سازی است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی  پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : راهکار وزارت آموزش و پرورش برای تشخیص مدیر دانا و کارآمد با مدیری که دچار بیماری توهم دانایی است چیست ؟ اساسا آیا در آموزش و پرورش تفاوتی میان مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ تعریف شده است ؟ ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در دفتر وزارتی یکی از اقدامات اشتباه ، شتاب زده و غیرکارشناسی در زمان وزارت بطحایی بود . آیا شما برنامه ای برای استقلال روابط عمومی ها در آموزش و پرورش در جهت حرکت از وجه " توجیه گر " به سوی " تحلیل گر " دارید ؟ چند جلسه قرار است گذاشته شود ؟ مجموعه وزارت آموزش و پرورش شما شبکه شاد را در کم تر از 2 ماه طراحی و اجرا کرد . برای سازمان نظام معلمی چندین سال است که حرف آن را می زنند اما کسی چیزی ندیده است ! چرا ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حاجی میرزایی : وزارت آموزش و پرورش خودش را وزارت پاسخ گو می داند ؛ باید افراز دقیقی بین صلاحیت های حاکمیتی آموزش و پرورش و صلاحیت هایی که برای نظام صنفی معلمین است صورت بگیرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ سومین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و وزیر آموزش و پرورش منتشر می گردد .
  • " پرسش « صدای معلم » از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آن است که آیا بهتر نیست به جای تعریف و تمجید از عملکرد خود از میزان پاسخ گویی و تعداد نشست های رسانه ای با رسانه ها و خبرنگاران گزارش دهد ؟ و ارزیابی و قضاوت را بر عهده دیگران بگذارد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعریف و تمجید مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عملکرد خودش ؟!

گروه گزارش/   پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نوشت : ( این جا ) " مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: وضعیت خوب استان در عملکرد شاخص‌ها مرهون همت و خرد جمعی همکاران است. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت در آخرین نشست بررسی وضعیت شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : آیا اقدام اخیر شما در شکایت از یک رسانه زیرپاگذاشتن پروتکل های اداری و به نوعی از بین بردن سرمایه اجتماعی نبود ؟ اخراج «محمد حبیبی » توسط هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش که زیر نظر مستقیم شما فعالیت می کنند ؛ ابلاغ حکم اجرایی نجات بهرامی معاون پیشین رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و حتی صدور بخشنامه های تهدید آمیز در مورد شبکه شاد توسط مدیران شما ناظر بر کدامین وجه برای تولید و پاسداشت از سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش است ؟ وزارتخانه ای که به راحتی بخشنامه ها و پروتکل های اداری خود را زیر پا می گذارد و به رسانه ها پاسخ گو نیست ؛ آیا می تواند حافظ حقوق شهروندی و قانونی ذی نفعان آن و از جمله معلمان باشد ؟ آیا آقای وزیر از پرونده آقای حبیبی اطلاع دارد؟ آیا شما از عملکرد خودتان در زمینه تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و اجرای منشور حقوق شهروندی راضی هستید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش : حکم اخراج محمد حبیبی شکسته شده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ آخرین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در 9 آذر 1398 در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . نشست مستمر و منظم وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورای معاونین وزارتخانه در کنار پاسخ گویی شفاف و اقناع گر همواره یکی از مهم ترین مطالبات و خواسته های رسانه ها و خبرنگاران در این گونه نشست ها بوده است هر چند…
  • مدیر مسئول مرکز برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی در گفت و گو با صدای معلم :
  • گزارشگر و مصاحبه کننده : نرگس کارگری

تصمیم وزارت آموزش و پرورش واگذاری آزمون آموزش دهندگان به مرکز آزمون جهاد دانشگاهی بوده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت گوی صدای معلم با « عزیز آشنا » مدیر مسئول مرکز برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی پیرامون وضعیت آزمون داخلی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی است .
  • " رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان خواهان استقلال پست روابط عمومی در ادارات شد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا قرار نیست روابط عمومی ها در آموزش و پرورش از پوسته " توجیه گری " خارج شوند ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/   پیش تر « امید سلاجقه » رئیس پیشین اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان جیرفت از مدیران آموزش و پرورش  خواسته بود که به رسانه‌ها احترام بگذارند و برخورد حرفه‌ای با آنها داشته باشند . ( این جا ) سلاجقه تصریح کرده بود : " دستگاه عظیم آموزش…
  • " پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : منتظر صدور دستور العمل هستند ؛ انگار معلمان و مدیران به بخشنامه و دستور العمل اعتیاد پیدا کرده اند و تا آن نباشد کاری پیش نمی رود ! این دوباره کاری و موازی کاری نباید انجام شود. آموزش و پرورش باید دست از پوپولیسم بردارد. دست از تبلیغات توخالی بردارد. باید نظر منتقدین را بگیرد. آن ها را در اتاق فکر به کار بگیرد البته اگر اتاق فکری وجود داشته باشد . اگر وزارت آموزش و پرورش ما خیلی زرنگ است آئین نامه اجرایی مدارس را به روز کند! مشارکت در آموزش و پرورش بیشتر حالت اداری و نمایشی – تبلیغاتی پیدا کرده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

جاوید نسب کارشناس آموزش : بسیاری از طرح ها و برنامه هایی که در آموزش و پرورش به بن بست کشیده شدند ناشی از همین نگاه های کنترلی و گزارشگری بوده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی  پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور