صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • " پرسش « صدای معلم » آن است که آیا می توان همچنان یک نهاد متولی و مجزای امور تربیتی در مدارس را با همان ذهنیت های پیشین تعریف و تبیین کرد و از سوی دیگر از معلمان خواست تا نقش های خود را تغییر دهند بدون آن که تعریف شفافی از این مفاهیم و آموزه ها صورت گیرد ؟ آیا اضافه کردن دبیرخانه و فربه کردن بدنه اداری و زائد می تواند نقش تربیتی معلمان را احیا و به آنان بازگرداند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

استقرار دبیرخانه کشوری ایفای نقش تربیتی معلمان ؟! مطلب ویژه

گروه اخبار/ تجربه ی بیش از 4 دهه فعالیت برخی نهادها در سازمان آموزش و پرورش موید ضرورت بازاندیشی و نوسازی در برخی پارادایم ها و نیز در فلسفه ی وجودی این نهادها است . یکی از این نهادها که بودجه ، اعتبارات و نیروی انسانی قابل توجهی را به خود اختصاص داده است ، نهاد پرورشی و یا امور تربیتی است . « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم در گفت…
  • " آیا این معاونت به همه وظایف مصوب خویش عمل کرده است ؟ آیا ایشان صلاحیت اظهار نظر در این موارد را دارد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهار نظر " غیرمرتبط " معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ؟!

گروه گزارش/ پس از اظهار نظرهای غیرمرتبط معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و گزارش صدای معلم ( این جا ) ؛ نوبت به معاون و برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش رسید . پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نوشت : " معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مجموعه آموزش و پرورش این اطمینان را به مردم می…
  • صدای معلم : آیا سازمانی که فقط 30 درصد اهدافش محقق شده است سازمانی ورشکسته نیست ؟ چرا سازمان نهضت سوادآموزی نتوانسته است از فرصت خوب " ثبات مدیریتی " در سال های اخیر برای حل مشکلات ساختاری و محتوایی اش نهایت استفاده را ببرد ؟ وظیفه سومی که شما ذکر کردید تحت عنوان تعلیم فرهنگ اسلامی . این آیا می تواند با تعریف جدیدی که از سواد ارائه می شود و یونسکو دارد ارائه می کند تناسب داشته باشد ؟ یعنی شما یک وظیفه ای برای خودتان درست کرده اید که مثلا به سازمان تبلیغات ارتباط دارد یا مثلا به حوزه علمیه ارتباط دارد. یعنی شما دارید یک کارهایی انجام می دهید که اصولا به شما ارتباط ندارد و یا در حد مقدورات ، امکانات و ظرفیت شما نیست ! آیا شما نیازی ندارید که این گونه تعاریف و ماموریت ها را بازتعریف کنید ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

کوثری معاون سازمان نهضت سوادآموزی : دست و بال ما را بسته اند ! سازمان باید استقلال داشته باشد ؛ فعالیت ها به صورت برون سپاری است ؛ هم افزایی کم رنگ است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ یکشنبه 1 دی نشست خبری " شاپور محمدزاده " معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی " به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی با موضوع " سواد آموزی و رسانه " برگزار گردید . در پایان این نشست ؛ « صدای معلم » نشستی را با " پرویز کوثری " معاون پشتیبانی سازمان نهضت…
  • " نگاهی ساده و حتی سطحی به سرفصل های بودجه سال 1399 نشان می دهد که اساسا چنین مبلغی و در سرفصل مشخص برای " رتبه بندی معلمان " تعریف نشده است . رتبه بندی معلمان به تصویب مجلس نرسیده است . معنا و نتیجه منطقی این کار این است که رتبه بندی معلمان به " قانون دائمی " تبدیل نشده است . پرسش این است که چه فرد و مقامی مجوز تدریس " معلم غیرمرتبط " را صادر کرده است ؟ آیا " معلم " به اختیار خود چنین وضعیتی را " انتخاب " و " تولید "کرده است یا آن که وزارت آموزش و پرورش صرفا برای " پر کردن کلاس های خالی و این که فردا به خاطر این مساله متهم به ناکارآمدی و سوء مدیریت نشود به صورت فله ای مجوز این کار را صادر کرده است ؟ آیا وزارت آموزش و پرورش شرایط علمی و استاندارد مطابق با عرف جهانی را برای " آموزش ضمن خدمت معلمان " مهیا کرده است که اکنون بخواهد آنان را برای این امر رتبه بندی نماید ؟ این گونه برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها باید توسط کسانی صورت گیرد که خود فاقد این مشکل راهبردی بوده و بر اساس " کارراهه و مسیر ارتقای شغلی " و نیز " صلاحیت های حرفه ای و مدیریتی " در جایگاه خویش قرار گرفته باشند . « صدای معلم » ضمن تصریح موارد پیشین ، بر این باور است که در یک سیستم آموزش حرفه ای هیچ فرد و مقامی حق قضاوت و تصمیم گیری در مورد " صلاحیت های حرفه ای " معلمان جز خود معلمان و سازمان نظام معلمی ( با رویکرد استقلال حرفه ای ) ندارد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا رتبه بندی معلمان " در وجه کنونی مبنای قانونی ، علمی و کارشناسی دارد ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مسئولی به دو گزارش پیشین و پرسش های مطروحه صدای معلم در مورد رتبه بندی معلمان پاسخی نداده است . ( این جا ) و ( این جا ) در گزارش نخست آمده بود : " طرح رتبه‌بندی معلمان در آذرماه 98 توسط هیات دولت مصوب شده و قرار است تا احکام ناشی از این طرح از ابتدای مهرماه صادر شود. به گفته ی وزیر آموزش و پرورش…
  • « یدالله سعید نیا » مؤسس اولین مدرسه انسان گرای ایران و مدرس بین المللی روش آموزشی در سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » :
  • گزارشگر و مصاحبه کننده : نرگس کارگری

در فنلاند مدیر مدرسه در کار معلم دخالت نمی کند و دانشگاه باید پاسخ گو باشد ؛ در فنلاند خانواده ها بر عکس ایران در امر آموزش دخالت نمی کنند ! در فنلاند از نقد استقبال می کنند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » برای نخستین بار در اصفهان  توسط « یدالله سعید نیا » ( 1 ) برگزار گردید . « صدای معلم » در بخش های پیشین سخنان این پژوهشگر را منتشر کرد . در این بخش پرسش و پاسخ صدای معلم با آقای سعید نیا را می خوانیم . این رسانه از از  همکاری خانم لمیا جاف و خانم مریم اسماعیلی تهیه کنندگان…
  • " فارغ از این موضوع که سرانجام برترین حراست در مجموعه وزارت آموزش و پرورش کدام است ؛ این پرسش اساسی مطرح است که آیتم های مورد ارزیابی و تصمیم گیری برای معرفی این استان ها چه بوده است ؟ "

کدام یک حراست برتر است و چرا ؟!

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش 4 دی 1394 نوشت : ( این جا ) " حراست آموزش و پرورش هرمزگان از بین حراست سازمانها، معاونت ها و ادارات وزارت آموزش و پرورش و همچنین ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور به عنوان حراست برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، علی ایرازه رئیس اداره…
  • " به نظر می رسد گوش شنوایی برای شنیدن انحرافات در این سیستم ناکارآمد با مدیرانی ضعیف و غیرعلمی که نگاه شان به مسائل تعلیم و تربیت صرفا " اداری " است وجود ندارد . این مدیران غیرپاسخ گو با تصمیمات نسنجیده و غیرکارشناسی ، هزینه هایی را بر سیستم آموزشی تحمیل می کنند که به نظر می رسد جبران آن بسیار دشوار و حتی ناممکن خواهند بود . احاله همه امور از صفر تا 100 رتبه بندی معلمان و احراز صلاحیت های حرفه ای معلمان به سامانه ای غیراستاندارد و غیرشفاف که روایی و اعتبار آزمون های آن از هر جهت مورد پرسش و ابهام است ، با کدام عقل سلیم و منطق کارشناسی و آموزه های مدیریت علمی مطابقت دارد ؟ علی رغم تعریف و تمجید دائم مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف جالب است بدانیم که در این ساختار هیچ جایگاهی برای " گروه های آموزشی " تعریف نشده است ! « صدای معلم » برای چندمین بار تاکید و تصریح می کند بدون تاسیس و تعریف " سازمان نظام معلمی " با رویکرد استقلال هر گونه تصمیم گیری و برنامه ریزی در این موارد به نتیجه ای نخواهد رسید "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

هشدار صدای معلم به وزارت آموزش و پرورش در مورد اجرای رتبه بندی معلمان ؛ با صلاحیت های حرفه ای معلمان و آینده نظام آموزش حرفه ای آنان بازی نکنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سرانجام و پس از کش و قوس فراوان ، «شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان » ابلاغ شد . پانا می نویسد : " محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش «شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان» را به همه ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد . برای تحقق جزء 2 بند الف ماده 63 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار نظام پرداخت‌ها…
  • " نوع فعالیت ها و سوابق اجرایی ایشان پس از انقلاب اسلامی نیز مبین این گزاره است که همگی آن ها در حوزه علوم انسانی بوده اند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وجه قانونی انتصاب " غلامعلی حداد عادل " در شورای عالی آموزش و پرورش چیست ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ « حسن روحانی » رئیس جمهوری اسلامی ایران در 20 مهر 1398 در احکام جداگانه‌ای و با استناد به بند الف ماده ۸ و بند‌های ۱۰، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ ماده ۹ و در اجرای ماده ۱۱ لایحه قانونی تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۵۸ (اصلاحی مورخ ۱۳۸۱.۷.۲۹ مجلس شورای اسلامی)، ۱۰ عضو شورای عالی آموزش و پرورش را برای یک دوره ۴ ساله منصوب کرد. در…
  • « یدالله سعید نیا » مؤسس اولین مدرسه انسان گرای ایران و مدرس بین المللی روش آموزشی در سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

سیستم ما معلم توانمند تولید نمی کند ! ما در ایران استاد مسابقه هستیم ! در نظام آموزشی فنلاند چیزی به نام " بازرسی " وجود ندارد ؛ مبنا اعتماد متقابل است ؛ در فنلاند هر دانش آموزی حق دارد در مورد دین خود درس داشته باشد مطلب ویژه

گروه گزارش/ سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » برای نخستین بار در اصفهان در تاریخ 14 آذر 98  توسط « یدالله سعید نیا » ( 1 ) برگزار گردید . « صدای معلم » بخش دوم سخنان آقای سعیدنیا را در اختیار مخاطبان قرار می دهد .  مصاحبه ی کوتاهی نیز با سخنران این سمینار انجام شد که در پایان ارائه شده است.
  • « احد نویدی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در میزگرد علمی – تخصصی " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

وجود مدارس تیزهوشان نظام آموزش عمومی و مدارس دولتی را تخریب کرده است مطلب ویژه

 گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " و به مناسبت هفته پژوهش به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار گردید . سخنرانان این نشست به ترتیب بهزاد نظری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ، علی…
  • " شهین ایروانی " عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در نشست تخصصی بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

بخشی از زیرنظام ها خارج از حوزه اختیار آموزش و پرورش است ؛ رابطه میان سند تحول بنیادین با برنامه درسی ملی خیلی مشخص نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی  بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار گردید . میزبان این نشست شورای دانشجویی گروه فلسفۀ تعلیم و تربیت  دانشگاه تهران بود . دکتر « شهین ایروانی » عضو هیات علمی دانشکده…
  • " تدوین هر طرح - لایحه در مجلس، هزینه‌ای در حدود ۱۱۱ میلیون تومان برای کشور خواهد داشت. علاوه بر این، هر کدام از گزارش‌های تحقیق و تفحص نیز به میزان ۲۱۵ میلیون تومان بودجه خواهند داشت . پرسش « صدای معلم » آن است که آیا رای قبلی مجلس در مورد " حذف تنوع مدارس " مبتنی بر کار کارشناسی و پژوهشی دقیق نبوده است ؟ آیا این مصوبه سند پژوهشی پیوست داشته است ؟ اگر واقعا آن مصوبه غیرکارشناسی بوده است ؛ چرا حاجی بابابی به عنوان رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همان موقع نظر خود را شفاف اعلام نکرد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چرخش 180 درجه ای مجلس : مصوبه حذف تنوع مدارس رد شد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مجلس شورای اسلامی در تاریخ 21 مهر 1398 قانونی به‌شرح زیر تصویب کرد: دولت (وزارت آموزش‌ و پرورش ) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی 99‌ - ‌98 تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند، به‌گونه‌ای که به‌جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد. تبصره…
  • « احد نویدی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در میزگرد علمی – تخصصی " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حکومت بی طرفی خودش را در ایجاد مدارس ویژه برای تیزهوشان نقض کرده است ؛ نقض بی طرفی حاکمیت می تواند منجر به ایجاد چرخه شوم فلاکت شود ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " و به مناسبت هفته پژوهش به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار گردید . سخنرانان این نشست به ترتیب بهزاد نظری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ، علی…
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » آن است که اظهارنظرهای مطرح شده دقیقا به کدام مورد و بند ارتباط پیدا می کند ؟ پرسش از معاونت حقوقی و امور مجلس آن است که تا چه میزان در سالم نگه داشتن محیط اداری در وزارت آموزش و پرورش موفق بوده است ؟ آیا عملکرد این معاونت در مورد مجلس موجب کاهش دخالت نمایندگان در امور آموزش و پرورش و به رسمیت شناختن استقلال ذاتی و حرفه ای آن گردیده است ؟ آیا آقای عسکری از زمان تصدی مسئولیت خویش ، نشست رسانه ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته است تا پاسخ گوی عملکرد و وظایف مصرح و قانونی خویش باشد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهار نظرهای غیرمرتبط یا شرح وظایف قانونی و اداری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال « معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش » می نویسد : " علی عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در اجلاس اقامه نماز استان تهران از ائمه جماعت مدارس خواست به موضوع فقهی دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند. علی عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز استان تهران گفت: حکام و علما متولی دین…
  • " پرسش صدای معلم این است که آیا این تصمیم را باید به حساب " استقلال " حوزه های علمیه گذاشت و یا آن که مصوبات مراجع قانونی برای این گونه مراکز آموزشی لازم الاجرا نیست ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدارس علمیه به خاطر آلودگی هوا تعطیل نیست !

گروه گزارش/ کمیته اضطرار استان تهران با مسئولیت استاندار مدارس تهران را تا پایان هفته اداری یعنی چهارشنبه 4 دی 1398 تعطیل اعلام کرده است . با این حال و بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران ، مدارس علمیه تعطیل نبوده و به فعالیت های خویش ادامه می دهند . حال پرسش این است که آیا این تصمیم را باید به حساب " استقلال " حوزه…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری " رئیس سازمان نهضت سوادآموزی " : " شما در ابتدای سخنرانی خویش بارها از واژه " مقدس " برای این سازمان و حتی سایر نهادها استفاده کردید در حالی که این گونه تقدس گرایی مخالف اصول نقد و نقادی است و با این حساب دیگر حتی نمی شود سازمان نهضت سوادآموزی را در حوزه " رسانه " مورد نقد و نقادی قرار داد . سازمان نهضت سوادآموزی نسبت به سایر سازمان های اقماری و نیز دوایر ستادی در وزارت آموزش و پرورش به نظر می رسد که " ثبات مدیریتی " بیشتری داشته است . ( 6 مدیر در 40 سال ) یعنی به طور متوسط هر مدیر در راس این سازمان به طور متوسط 7 / 6 سال مدیریت کرده است . اما با این حال و پس از گذشت 40 سال هنوز سازمان نهضت سواد آموزی از مشکلات و چالش های " ساختاری و محتوایی " رنج می برد . دلیل آن چیست ؟ آموزش دهندگان به کرات از این که در این سیستم و فرآیندهای پیچیده اداری دیده نمی شوند و حتی حرف ساده شان در پرتال اداره منتشر نمی شود انتقاد دارند ....
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

محمد زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی : به استان ها گفته ام ؛ باید صدای آموزش دهندگان شنیده شود مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 1 دی نشست خبری " شاپور محمدزاده " معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی " به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی با موضوع " سواد آموزی و رسانه " برگزار گردید . در این نشست رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به بیان عملکردها و دستاوردهای این سازمان پرداخت و در بسیاری از اوقات این نتایج را به 40 سال گذشته ارتباط می داد .…
  • " شادی فرهنگیان و فرصت با هم بودن در شب یلدا "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

شبی به یاد ماندنی در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری مطلب ویژه

گروه گزارش/ جمعه 29 آذر  سالن همایش های فدک واقع در آموزش و پرورش شهر ری میزبان فرهنگیان و بازنشستگانی بود که برای " شاد بودن " و " فرصت با هم بودن " و به مناسبت " شب یلدا " دور هم گرد آمده بودند . تاکنون آن چه از آموزش و پرورش این ناحیه و سایر مناطق در صدای معلم منعکس شده است حاکی از انتقادات فراوان همکاران و معلمان…
  • " تعطیلی مدارس تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارد و باوجود بی‌فایده بودن چنین اقداماتی ، باز روز به روز دیوار مدارس کوتاه تر از قبل مي‌شود ! مطابق بند 2 از ماده 4 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ؛ « تصویب تقویم آموزشی مناطق با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هر منطقه " از اختیارات شورای آموزش و پرورش هر استان است . پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش آن است که چرا اقدامی اساسی در این مورد انجام نمی دهد و در این موارد از خود سلب مسئولیت کرده است ؟ اگر مواضع استانداری و سایر مراجع مورد قبول اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیست ؛ چرا به صراحت بیان نمی شود ؟ تاوان این سو ء مدیریت ها و ناکارآمدی ها بر عهده کیست و چه فرد و یا نهادی باید پاسخ گو باشد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" امتحانات تحت هر شرایطی حتی تعطیلی مدارس به عنوان آلودگی هوا برگزار می‌شود ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ کمیته اضطرار همه مقاطع تحصیلی استان تهران در روز های شنبه  30آذر و یکشنبه اول دی ماه را تعطیل اعلام کرده است . امروز 30 آذر پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نوشت : " سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ استانی مدارس شهر تهران تحت هر شرایطی ۲ دی برگزار می‌شود. به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران…
  • " حال باید دید که مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان راست می گوید و یا نظرسنجی بدون کنترل ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان راست می گوید ؟!

گروه استان ها و شهرستان ها/ « محمد اعتدادی » مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست‌ نمایندگان‌ مدیران استان‌ اصفهان با دبیر کل‌ شورای‌ عالی آموزش‌ و پرورش که از آن با عنوان " نشست صمیمی " نام برده شده است به مطالبی اشاره کرده است . پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نوشت : "به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش…
  • پرسش های « صدای معلم » در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : قرار است چه کسی به اینها بگوید ؟ وظیفه کدام نهاد است به اینها بگوید ؟ آیا شما خودتان این ها را از خانواده آموزش و پرورش و بقیه خواستید ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

محسنی نیا : چرا ما یک نسل بی هویت در طی این چهل سال تربیت کردیم ؟ ما معلم را نفر آخر در نیروی انسانی کشورمان تلقی کردیم ! وزارت آموزش و پرورش به نیروی خودش هم توجه نمی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • " « صدای معلم » ضمن دعوت مجدد از همه تشکل های فرهنگیان به شفاف سازی در مورد عملکرد از آنان دعوت می کند تا در این گونه نشست ها به جای برگزاری مراسم رسمی و اداری و اعمال " تربیون های یک طرفه " از نقد عملکردشان توسط منتقدان و رسانه های مستقل استقبال کنند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به جای تعریف از " خودش " در مورد عملکرد گذشته پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ یک از تشکل های فرهنگیان که در  گزارش صدای معلم به عملکرد آن ها اشاره گردید در مورد آن واکنشی نشان نداده و پاسخی نداده اند . ( این جا ) هنوز مسئولان این تشکل ها در مورد قول هایی که در مفاد " میثاق نامه معلمی " آمده بود گزارش و یا گردش کاری ارائه نکرده اند . همچنین این تشکل در مورد عملکرد خود در 6…
  • « یدالله سعید نیا » مؤسس اولین مدرسه انسان گرای ایران و مدرس بین المللی روش آموزشی در سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

در " فنلاند " هر چه قدر اختیارات بیشتر باشد ، مسئولیت نیز بیشتر است ؛ مدرسه ای از نظر ما خوب است که هر روز آزمون می گیرد ! آزمون های طبقه بندی شده در نظام آموزشی ما شرم آور است ! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » برای نخستین بار در اصفهان در تاریخ 14 آذر 98  توسط « یدالله سعید نیا » ( 1 ) برگزار گردید . « صدای معلم » بخش اعظم سخنان آقای سعیدنیا را در اختیار مخاطبان قرار می دهد .  مصاحبه ی کوتاهی نیز با سخنران این سمینار انجام شد که در پایان ارائه شده است.
به طور معمول هر وزارت‌خانه سایتی اختصاصی‌ برای خود دارد و آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست. خبرگزاری پانا بیشتر از یک دهه است که با اسم خبرگزاری کانون دانش‌آموزی به فعالیت می‌پردازد. این خبرگزاری در خرداد ماه سال ۱۳۸۱ به طور رسمی کار خود را با محوریت دانش‌آموز و آموزش و پرورش آغاز کرد. وظیفه خبرگزاری اختصاصی یک نهاد، پوشش اخبار مربوط به آن نهاد و حواشی آن…
  • صدای معلم : پیشنهاد ما این است که نشستی در مورد صیانت از حقوق مدنی مردم در حوزه آموزش با حضور رسانه ها برگزار کنید . نخست تلنگر بزنید به نهادهای ناکارآمد درونی آموزش و پرورش و بعد نهادهای بیرونی را به کمک بگیرید . این که شورای عالی آموزش و پرورش به وظایف اصلی ذاتی و قانونی خودش عمل نمی کند یک واقعیت است و فکر می کنیم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این زمینه کم کاری کرده و دچار محافظه کاری شده است .در افکار عمومی طرح سوال نکرده است که شورای عالی آموزش و پرورش باید مرجع اولیه برای صیانت از این حقوق جامعه باشد
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

انصاری ؛ مدير گروه پژوهشي اقتصاد آموزش و پرورش : " حقوق آموزشی " مردم دارد مورد تخطئه و حمله و تهاجم قرار می گیرد ! تکلیف " کیفیت " در خرید خدمات آموزشی مشخص نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • « میرحمایت میرزاده » سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

از مسائل آموزش و پرورش دلم پُر است ! این سازمان پژوهش چه کار می کند ؟! از دولت و آموزش و پرورش فقط " یک صدا " بیاید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز سه شنبه 26 آذر ، میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " و به مناسبت هفته پژوهش به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار گردید . سخنرانان این نشست به ترتیب بهزاد نظری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ، علی زرافشان معاون پیشین متوسطه وزارت…
  • " پرسش این رسانه از مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و سایر مسئولان در سطوح مختلف آن است که چرا به رسانه ها پاسخ گو نیستند ؟ ابزار مناسب برای مطالبه گری چیست ؟ آیا مطالبه گری و اعتماد بدنه به مسئولان بدون پاسخ گویی مسئولانه و شفاف امکان پذیر است ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در مورد " مطالبه گری و اعتماد " و چند پرسش !

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نوشت : " مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در آیین افتتاح پروژه نوسازی دبیرستان 12 کلاسه سروش شهرستان آستارا گفت: اعتماد خانواده‌ها به مدارس غیردولتی سرمایه بزرگی است و مدارس غیردولتی با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی کمک ‌حال وزارت آموزش و پرورش هستند.به گزارش اداره اطلاع‌رسانی آموزش و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان‌آرای امروز…
  • « علیرضا محمدی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در کشورهای OECD نصف زمان فعالیت های یک معلم صرف تدریس می شود ؛ باید معلمی به عنوان یک حرفه تمام وقت و تناسب حقوق و مزایای آن هم با سایر کارمندان دولت در داخل و هم سایر کشورها به رسمیت شناخته شود ؛ باید ببینیم چه کسانی وارد حرفه معلمی می شوند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • " با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش در نشست رسانه ای با خبرنگاران در مورد پرسش صدای معلم مبنی بر معرفی واحدی پی گیر ، مسئول ، دلسوز و کارآمد برای رسیدگی به انحرافات سیستم انتظار می رود تا رصد رسانه ای محسن حاجی میرزایی فقط در حد شعار و یا حرف نبوده و جامه عمل بپوشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آدرس های غلط معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز  سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی به گزارش های صدای معلم که در 3 ماه گذشته منتشر شده اند پاسخی نداده است . ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ). به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند در نشست روسای ادارات مشارکت‌های مردمی سراسر کشور گفته است : " «منتقدان این مدارس به این موضوع توجه…
  • " با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد پرسش صدای معلم مبنی بر معرفی واحدی پی گیر ، مسئول ، دلسوز و کارآمد برای رسیدگی به انحرافات سیستم انتظار می رود تا رصد رسانه ای محسن حاجی میرزایی جامه عمل بپوشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

یک روز پُر تنش در باشگاه فرهنگیان تهران !

گروه گزارش/ امروز جمعه 22 آذر فرهنگیان زمانی که مطابق معمول هر هفته به استخر و سونای باشگاه فرهنگیان تهران مراجعه کردند متوجه شدند که زمان استفاده از استخر و امکانات آن بر خلاف سابق برای آن ها محدود شده است . در گزارش پیشین به اعتراض فرهنگیان به افزایش 100 درصدی بلیت این مجموعه از ابتدای سال جاری اشاره شد . ( این جا ) این مجموعه اخیرا " برون سپاری…
  • " شهین ایروانی " عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در نشست تخصصی بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " :

در گزارش ها و منابع " فلسفه ضمنی " آن چه که خیلی برجسته است بحث ساختار و رویکرد مدیریتی است و بحث قدرت به عنوان مهمترین فاکتور و عامل در تعیین این نظام و ساختار و شکل گیری آن حضور جدی دارد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی  بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار گردید . میزبان این نشست شورای دانشجویی گروه فلسفۀ تعلیم و تربیت  دانشگاه تهران بود . دکتر « شهین ایروانی » عضو هیات علمی دانشکده…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش :آقای ذوعلم! سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان نهاد متولی امر پژوهش تا چه حد در ماموریت و کارکردهای خود موفق بوده است ؟ با توجه به این که سازمان پژوهش فقط نام پژوهش را دارد و بیشترین کارش نوشتن کتاب های درسی آن هم بدون توجه به نیارهای جامعه و ذی نفعان و بر مبنای آموزه های ایدئولوژیک است ! آموزش ایدئولوژیک به معنای غلبه " گفتمان سلطه " را نمی پذیرم . این گفتمان اجازه بروز و یا ظهور گفتمان های دیگر را به صورت منطقی و در قالب دیالوگ نمی دهد . آیا کسی این سازمان را مواخذه می کند که چرا پژوهش نمی کنید و از وظایف تان دور شده اید ؟! چرا سازمان پژوهش و برنامه ریزی آمورشی بیشتر متاثر از فضای کلی سیاسی است و به فضای جاری پاسخ می دهد ؟
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

ذوعلم : نفس مطالبه گری نشان دهنده رشد است ؛ ایدئولوژیک بودن نباید یک امر منفی تلقی شود ؛ یکی از مواخذه کنندگان اساسی ما صدای معلم است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش تر ؛ متن کامل سخنرانی « علی ذوعلم » رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست رسانه ای با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش منتشر شد . ( این جا ) آن چه در زیر می آید ، پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم با آقای ذوعلم است .
  • « مسعود کبیری » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

از زمانی که زمان آموزشمان را کم کردیم عملکرد آموزشمان هم در مطالعات تیمز و پرلز به شدت کاهش پیدا کرده است ؛ ما در کل دنیا یکی مانده به آخر هستیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش : از شما تشکر می کنم که برای رسانه ها ارزش قائل هستید ؛ برخی از معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش همین مقدار را هم رعایت نمی کنند ، کسی هم آن ها را معمولا مورد مواخذه قرار نمی دهد ! نشست های کانالیزه شده و استرلیزه شده مانند نشست امروز رئیس جمهور با دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان با آن شرایط و دعوت و برنامه ریزی نه مشکلی از آموزش و پرورش حل می کند ، نه کمکی به ارتقای جایگاه دانشجو می کند و نه ارتقای ارزش دانشگاه فرهنگیان ! دوستان رسانه و خبرنگار ابتدا جایگاه خود را در آموزش و پرورش تعریف و تثبیت کنند بعد نقد و نقادی از دیگران را !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

ذوعلم : مطالبه رسانه ها را حق می دانم ؛ بنده اولین مخاطب این " بایستگی ها " هستم مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 18 آذر نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم  رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران و به مناسبت هفته پژوهش در محل این سازمان برگزار گردید . در ابتدا توتونچیان که به تازگی به سمت مشاور رسانه ای این سازمان منصوب گردیده است ضمن تشکر از خبرنگاران خواهان انعکاس رسانه ای مناسب و نیز هم افزایی رسانه ای با مشارکت رسانه ها…
  • " نخستین پرسش صدای معلم از شورای عالی انقلاب فرهنگی آن است که مبنای کارشناسی و پژوهشی این مصوبه چه بوده است ؟ آیا اختصاص سهمیه نوعی تبعیض و ایجاد رانت در سیستم نیست ؟ مگر نه این است که طبق اصل نوزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود. آیا از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجربه سهمیه بندی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تجربه مثبتی بوده و به ارتقای کارآمدی سیستم و افزایش اعتماد عمومی منجر شده است ؟ در کدام نظام آموزشی موفق و توسعه یافته چنین کارها و برنامه هایی پیاده می شود ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اختصاص سهمیه استخدامی در آموزش و پرورش برای طلاب پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش ، « صدای معلم » از وزیر پرسش کرد : ( این جا ) " چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس سنت دیرینه در مسائل ریز و درشت این وزارتخانه وارد می شود آن چنان که گویی وزارت آموزش و پرورش فاقد قوه عاقله و ممیزه برای تصمیم گیری است ؟ چرا شورای عالی آموزش و پرورش از وظایف سیاست گذاری…
  • " فاطمه سعیدی : " من این میثاق نامه را امضا می کنم اما باید بدانید که ما معلمان خود " میثاق نامه مجسم " هستیم و سرمایه ما صداقت است . "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

4 سال گذشت ... تشکل های فرهنگیان در مورد " میثاق نامه معلمی " پاسخ گو باشند ! مطلب ویژه

" واسلاو هاول :  هیچ چیز مثل گفتن حقیقت در فضای عمومی به حاکم شدن حقیقت کمک نمی کند. ما که از همه طلبکاریم خودمان چه قدمی در این را برداشته ایم؟ "   گروه تشکل ها/ 4 سال پیش و در چنین روزهایی بود که تشکل های فرهنگیان و فعالان صنفی مشتمل بر : سازمان معلمان ایران ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ، انجمن اسلامی معلمان ایران ، شاخه فرهنگیان حزب…
  • " مهم ترین نقطه ضعف روابط عمومی آن است که دوایر و واحدهای ستادی الزامی برای پاسخ گویی در مورد عملکرد خویش به افکار عمومی و رسانه ها ندارند . در آموزش و پرورش بین مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ گو تفاوتی وجود ندارد و مدیران غیرپاسخ گو هم خیلی به این خاطر مواخذه نمی شوند ! به نظر می رسد بسیاری از مدیران مستقر در وزارت آموزش و پرورش از ماهیت و کارکرد " رسانه " آگاهی لازم نداشته و فاقد " سواد رسانه ای " در رویکرد و کارکردهای مدیریت سازمان هستند . باید دید که حمیدی تا چه حد به این شعارها و سخنان پای بند خواهد بود و تا چه میزان خواهد توانست خلا " اعتماد " را که در حال حاضر بزرگ ترین تهدید سیستم است تا حدی ترمیم کند "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

انتصاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و گریزی بر " آینه تخت " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ " جناب آقای حاجی میرزایی شما در ابتدای وزارت و پس از رای اعتماد فرمودید : " ‏از معلمان در تمام سطوح می خواهم چنانچه در مدت وزارتم انحرافات از این برنامه ها مشاهده کردند، تذکر دهند . " پرسش این است که رسانه ها این انحرافات را دقیقا و به طور مشخص باید به کدام نهاد و یا واحد مسئول ، دلسوز ، کارآمد و پی گیر ارائه دهند…
  • " نخستین پرسش صدای معلم آن است که این موسسات کنکور چه آورده ای برای سیستم آموزشی داشته و دارند ؟ این موسسات کدامین " ارزش افزوده ای " برای نظام تعلیم و تربیت برای رسیدن به یک مدرسه پویا و جامعه توسعه گرا ایجاد کرده اند ؟ چرا در حالی که " معلمان " در فیش حقوقی شان و علی رغم آن که در شرایط فعلی اقتصادی همه ی آن زیر " خط فقر " به سر می برند ؛ باید قبل از دریافت حقوق شان مالیات آن را پرداخت کنند اما این موسسات از پرداخت مالیات معاف می شوند ؟ مبنای کارشناسی و منطقی برای این تصمیمات چیست و چه کسی باید پاسخ گو باشد ؟ "

دست و دلبازی سازمان برنامه و بودجه در مورد معافیت مالیاتی موسسات کنکور و پرسش های صدای معلم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ تسنیم نوشت :  در روزهای اخیر  بحث مالیات از فعالیت های فرهنگی و هنری چالش ساز شده است. یکی از مهمترین این بحث مالیات ستانی از هنرمندان با درآمدهای نجومی، ناشران کتاب های کنکوری و حراج های هنری است. بررسی ها نشان می‌دهند با توجه به  اینکه معافیت فعالیت های فرهنگی در قانون فعلی مالیات های مستقیم وجود دارد امکان تغییر آن در لایحه بودجه وجود ندارد و بایستی قانون…
 گروه گزارش / حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در نشست هماهنگی هفته پژوهش سال 98 که در سالن جلسات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد به موضوعات و مطالبی در این خصوص اشاره کرده است . ( این جا ) همچنین « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش طی حکمی در 11 آذر 1398 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم را به‌عنوان «رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش ‌و پرورش» منصوب کرد .…
  • مدیر صدای معلم در نشست رسالت و قلمرو رشتۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت در دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران : نقد شما نسبت به سند تحول بنیادین با توجه به مانور فراوان و حتی مزمن مسئولان اجرایی و مدیران وزارت آموزش و پرورش چیست ؟ در حال حاضر مسئولان و تصمیم گیران آموزش و پرورش طوری در مورد سند تحول و اجزا و زیر نظام های آن صحبت می کنند انگار فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است ! متاسفانه این مدیران و مقامات ، دیدگاه انتقادی هم نسبت این سند ندارند ! شما با چه " عینکی " سند تحول بنیادین را دیدید و می بینید ؟در صحبت های آخرتان در این مورد فرمودید که من روی بعد " اسلامی " آن کار کرده ام . دو بعد دیگر یعتی " ایرانی " و " جهانی " را به آیندگان سپردم . شما فکر می کنید از یک فیسلوف تعلیم و تربیت نباید جامع نگری و الزامات تفکر فلسفی را انتظار داشت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

خسرو باقری : سند تحول بنیادین را من ننوشتم ، من فقط " ناظر " بودم ! اگر آن نقدها نبود افتضاح تر از این می بود که هست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ دکتر خسرو باقری و دکتر شهین ایروانی اعضای هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 11 آذر  دربارۀ رسالت و قلمرو رشتۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت در دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت‌وگو کردند . میزبان این نشست ، " شورای دانشجویی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران " بود . در میانه و نیز انتهای این نشست پرسش ها مطرح و اساتید به آن…
  • فهیمه طباطبایی خبرنگار روزنامه همشهری در نشست رسانه ای خبرنگاران با وزیر آموزش و پرورش : بالاخره تکلیف این شکاف اجتماعی که بین دهه ی 70 و 80 ایجاد شده است و اصلا این ها دیده نمی شوند چه می شود ؟ ما می بینیم که معاونت پرورشی شما همچنان آن ها را نمی بیند ، اصلا در نظام تربیت این بچه ها دیده نمی شوند . آیا واقع فکری کردید که این ها زنگ هشدار برای شما شده است که جلساتی تشکیل دهید که ببینید این بچه ها چرا در این تجمعات حضور دارند ؟ صدایشان چیست ؟ حرفشان چیست ؟ و یا قرار است ما همچنان یک برنامه های روتین داشته باشیم که مسابقات قرآن است ، مسابقات سرود است ، مسابقات کشوری است و...کلی گویی نکنید !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حاجی میرزایی : اصل واقعیت را نه با گزاره های شما که با گزاره های خودم می پذیرم ؛ کمیته ای تشکیل نداده ایم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ نخستین گزارش صدای معلم در مورد دومین نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران روز شنبه 9 آذر در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) خبرنگاران در این نشست پرسش های مختلفی را مطرح کردند . « صدای معلم » در این بخش پرسش  « فهیمه طباطبایی » خبرنگار روزنامه همشهری و پاسخ وزیر آموزش و پرورش را منتشر می کند .

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور