صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • " روح قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بر " تمرکز زدایی " تاکید و تصریح می کند . روسای شوراهای آموزش و پرورش به جامعه و افکار عمومی توضیح دهند که تا چه میزان در راستای اهداف اصلی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش حرکت کرده و چقدر آن را محقق کرده اند ؟ به نظر می رسد در ادبیات مسئولان وزارت آموزش و پرورش ، مشارکت فقط در پول دادن و پول گرفتن خلاصه می شود و این مقامات به جنبه های انسانی قوانین و روح آن ها توجهی ندارند . پرسش « صدای معلم » این است که چرا تفکر علمی و پژوهشی در ادبیات مسئولان علی رغم شعارهای آنان جایگاهی ندارد ؟ "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

توسعه مدارس هیات امنایی شاهکار برترین شوراهای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   هنوز وزارت آموزش و پرورش به گزارش صدای معلم با عنوان " عملکرد پرسش برانگیز و غیرکارشناسی وزارت آموزش و پرورش در مورد روز شمار هفته شوراهای آموزش و پرورش ؟! " پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا )در این گزارش آمده است : " مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش ؛ روز شمار هفته شوراهای آموزش و پرورش به ترتیب زیر با شعار «نگاه ملی، تحول منطقه ای» نام گذاری و اعلام گردیده…
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • " هنوز هیچ مقام و مرجعی به گزارش صدای معلم با عنوان " استاندار و فرماندار تهران ! آیا برای سخنان خود مستنداتی هم دارید ؟! پاسخی ارائه نکرده است . این که نقش معلمان و دانش آموزان بیشتر در چنین روزهایی از سوی مسئولان ، برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان پر رنگ می شود و پس از آن دیگر این حرف ها به بایگانی می رود و یا عمل و کنش موثری از سوی مقامات مشاهده نمی شود ؛ تداعی نوعی " نگاه ابزاری " و حتی " سیاست زده " به نقش این دو رکن مهم و راهبردی در نظام تعلیم و تربیت نیست ؟ آیا ایشان در مدت مسئولیت خویش نشستی بی تکلف و چهره به چهره با معلمان و با حضور " رسانه ها " به عنوان رکن چهارم دموکراسی داشته و به آنان گوش کرده است ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سخنان استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مورد انتخابات و چند پرسش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مقام و مرجعی به گزارش صدای معلم با عنوان  " استاندار و فرماندار تهران ! آیا برای سخنان خود مستنداتی هم دارید ؟! ( این جا ) پاسخی ارائه نکرده است . در این گزارش آمده بود : " مطابق قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ؛ اعضای شورای آموزش و پرورش استان به شرح زیر است : " ‌ماده 3 - ترکیب شورای استان به شرح زیر…
  • شهین ایروانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر علمی همایش اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران در پردیس نسیبه :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رویکرد غالب در سند تحول بنیادین از " بالا به پایین " است ؛ ای کاش واژه " اگر " از ادبیات اصلاح گری حذف می شد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 27 بهمن نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران : تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » با حضور دکتر علیرضا صادق زاده ، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و نایب رئیس انجمن فلسفه تعلیم وتربیت ایران ؛  دکتر سیدنقی موسوی ، عضوهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ؛  دکتر شهین ایروانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر علمی همایش اصلاحات آموزشی…
  • محمدرضا شفیعی کدکنی : در جامعۀ برخوردار از دموکراسی، کلمات را به‌راحتی نمی‌توان شناور کرد. کلمات مانند انسان‌ها حیثیتِ خاص خود را دارند و کل،ّ جامعه است که می‌تواند در باب سرنوشتِ مفهومی کلمات تصمیم بگیرد. همان‌طور که در جامعۀ استبدادی می‌توان به حقوق افراد تجاوز کرد به حدود کلمات هم می‌توان تجاوز کرد، و همان‌طور که در جامعۀ برخوردار از آزادی و قانون به حقوق افراد نمی‌توان تجاوز کرد، به حدود کلمات هم نمی‌توان تجاوز کرد.شناور شدن نشانۀ فقدانِ اندیشه‌های فلسفی و عقلانی در زیربنای جامعه است و جامعه‌ای که در آن اندیشۀ حکیمان و فرزانگان نقشی نداشته باشد، به‌ناگزیر بازیچۀ خودکامگان و عوام‌فریبان است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای حاجی میرزایی ! وزیر آموزش و پرورش ! آیا اطلاق عنوان " دکتر " برای همه و در زیرمجموعه کاری شما استمرار همان " فریب سازمان یافته " نیست ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ بارها و به کرات در نشست های رسانه ای مشاهده شده است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش و حتی وزیر آموزش و پرورش زمانی که از پیشوند " دکتر " برای مورد خطاب قرار دادن آن ها استفاده می شود نه تنها واکنشی نشان می دهند بلکه حاضران با سکوت و حتی " لبخند رضایت " آنان مواجه می شوند . حتی در دومین نشست رسانه ای وزیر آموزش…
  • " آقای مدیر کل ! پس نظارت بالینی بر سیستم آموزشی و پرورشی مدارس چه شد ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اجاره سالن اجتماعات گروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش بانه به فروشگاه فرش و مبل؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کم تر مسئولی را در آموزش و پرورش می توان یافت که در مورد جایگاه گروه های آموزشی در آموزش و پرورش سخنرانی نکند . با این حال شیوه نامه ی اجرایی " آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی " پس از 4 سال توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ گردید . ( این جا ) « صدای معلم » در این گزارش نوشت : " حرکت از انتصابی…
  • مدیر صدای معلم در گفت و گو و پرسش و پاسخ انتقادی با فرهنگیان شهر ری :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

درد دل ها و این گونه ارتباط گیری در افکار عمومی و در حوزه رسانه اشباع شده است ؛ پیش نیاز سواد رسانه ای ، تفکر انتقادی است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • « صدای معلم » بارها و در راستای جریان " خودانتقادی " از عملکرد رسانه ها و خبرنگاران حتی در حضور مسئولان و مقامات انتقاد کرده است .اما پرسش این است که آیا مسئولان این وزارتخانه نیز به همین صورت شفاف و صادق هستند ؟ اگر به قول مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران وزیر و یا هر مقام دیگری سخنان و گفته هایش به طور گزینشی منتشر می شوند ؛ چرا باید آن مسئولان و مقامات دوباره و به کرات با همان رسانه های " سانسور چی " گفت و گو و یا مصاحبه داشته باشند ؟ " رتبه بندی معلمان " ، فرآیند رتبه بندی برای معلمان است . به صورت منطقی نمی توان رتبه بندی معلمان را خوان گسترده ای فرض کرد که همه افراد و گروه ها ناگزیر باید از آن لقمه ای بردارند ! این مقام اداری به جای این سخنان به فکر طراحی یک سیستم ارتقای حرفه ای برای بخش های اداری و ستادی وزارت آموزش و پرورش باشد . در عدم صداقت و غیرحرفه ای بودن برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان وزارت آموزش و پرورش همین بس که هیچ معلم و یا نماینده معلمانی در " هیات های ممیزی " سه گانه حضور ندارند .
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش از مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ... بقیه مدیران هم بخوانند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در هفته ای که گذشت از نحوه انعکاس افزایش حقوق معلمان در رسانه ها انتقادات شدیدی کرده است . خبرگزاری ایرنا که گفت و گویی در این مورد با عبدالرضا فولاوند داشته است می نویسد : ( این جا ) " در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تاکنون فقط بعد اقتصادی و افزایش حقوق فرهنگیان در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده و این نحوه انعکاس اخبار…
  • صدای معلم : در نشست قبلی که جنابعالی به همراه آقای کریمی حضور داشتید به موضوع ساخت مدارس در سوریه توسط جمهوری اسلامی اشاره شد . علی رغم خبری که روزنامه الوطن منتشر کرد و مسئولان ایرانی تکذیب کردند ؛ در مورد تجربیات ساخت و ساز و مکان یابی مدارس صحبت کردید . در این مورد بیشتر شفاف سازی کنید . علیرضا علی‌احمدی، وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت : درست است که مجلس در راس امور است، ولی در برخی موارد پایش را از گلیمش فراتر می‌گذارد و متاسفانه آموزش‌ و پرورش را با برخی مصوبات بیچاره کرده است ! متأسفانه فرهنگ لابی و بده بستان هم وجود دارد و اگر مسئولی بخواهد بماند باید در مواردی بده بستان داشته باشد . نمایندگان مجلس کار آموزش‌ و پرورش را مختل می‌کنند و فرمان آموزش و پرورش را در استان‌ها به دست می‌گیرند و تا تغییر مدیر مدرسه هم مداخله می‌کنند . آقای رخشانی مهر واقعیت سفرهای شما به برخی استان هایی که برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کردند چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: هیچ برنامه ای برای ساخت مدرسه در سوریه نداریم ؛ آن ماجرا شب نامه است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ سه شنبه 15 بهمن نشست خبری مهراله رخشانی مهر  معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با خبرنگاران و رسانه ها برگزار گردید . در نشست پیشین و مشترک ایشان و غلامرضا کریمی « قائم مقام وزير در امور بين الملل و رئيس مركز بين الملل و مدارس خارج از كشور» نخستین پرسش « صدای معلم » انتقاد…
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیرکل حقوقی ، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش آن است که تا چه میزان و در کدام موارد از این ماده 8 برای معلمان و یا کارکنان وزارت آموزش و پرورش اعمال گردیده است ؟مسئولان و مقامات از یک سو می گویند که معلمان حق انتقاد و اعتراض دارند اما مسیرهایی را برای این گونه کنش ها واقعا و به درستی تعریف و مشخص نکرده اند .مسئولان پاسخ دهند که کم هزینه ترین و منطقی ترین مسیر برای مطالبه گری و کنش گری موثر در حوزه " آموزش " چیست ؟ پرسش این رسانه آن است که این معاونت و زیرمجموعه های آن در « سامانه انتشار و دسترسي آزاد اطلاعات » فعال و به روز هستند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا واقعا قانون حمایت قضائی از کارکنان دولت و آیین نامه ی آن برای معلمان اجرا می شود ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : " آیا این گونه تعیین تکلیف ها برای اضلاع و ارکان تعلیم و تربیت - اگر واقعا کاری نمی توانند انجام دهند - مبتنی بر موازین حقوقی هستند ؟ " مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش قرار بود دستگاه‌های متصرف فضاهای آموزشی و پرورشی…
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • " آیا می توان از این گونه اعتراضات صنفی که تفسیر موسّعی از آن در جهت آسیب پذیر کردن امنیت و یا سیاسی کردن صورت می گیرد برداشت خاصی را معیار و ملاک نظر و عمل قرار داد ؟ آیا مسئولان و مقامات در جهت احقاق حقوق مسلم قانونی در چارچوب قانون اساسی و آزادی های شهروندی و مدنی تلاش و اهتمام لازم را به عمل آورده اند ؟ پرسش مهم این رسانه از این مقام قضایی آن است که آیا واقعا در این گونه موارد تناسب " جرم و " مجازات " رعایت گردیده است ؟ آیا این مقامات و سایر مسئولان همان گونه که در مورد این گونه پرونده ها حساسیت های " ویژه " را به خرج می دهند در مورد سایر تجمعات و تحرکات که اکثریت سیاسی بوده و حتی معطوف به " منافع ملی " و " مصالح جامعه " نبوده و حتی در تضاد و تعارض با آن ها هستند پی گیر بوده و برخوردهای قانونی و قضایی لازم را انجام می دهند ؟ معلمان علی رغم تحمل سختی ها و رنج های فراوان که مهم ترین آن ها " تبعیض " است اما مخالف خشونت در همه ابعاد آن بوده و به اذعان مسئولان از سالم ترین و پاک دست ترین اقشار جامعه محسوب می شوند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش های صدای معلم در مورد صدور احکام قضایی برای فعالان صنفی و معلمان استان خراسان شمالی مطلب ویژه

گروه گزارش/ صدور احکام قضایی برای 7 نفر از  فعالان صنفی و معلمان استان خراسان شمالی و نیز اظهارات رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی پرسش ها و ابهامات فراوانی را برای جامعه فرهنگیان ایران ایجاد کرده است . حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با تشریح جزئیات پرونده انجمن صنفی معلمان گفته است :  این افراد با سوء استفاده مالی اقدام به جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان کرده و مبالغ را در این ‌مورد…
  • پرسش های صدای معلم از حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : آقای ذوعلم ! در جامعه ما آدم ها حرف های خوبی می زنند اما معمولا به مرحله عمل که می رسد تغییر موضع می دهند . این حالت در مورد مسئولان و مقامات تشدید می شود . آقای ذوعلم در هر نشستی از مشارکت و تمرکززدایی می گویند. آیا آموزش و پرورش که به نظر مسئولان امری حاکمیتی است از یک سو و شما که در جمع بندی های مباحث ، دست آخر به ایده و نظر خودتان می رسد، این شعارها را در عمل تاب می آورید ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

دانش آموزان ، نوجوانان و جوانان به شاخص های اسناد تحولی نزدیک شده اند ؛ آن حرف خوب و عمل را که گفتید فقط در مسئولان نیست ، در غیر مسئولان هم هست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 14 بهمن نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم با خبرنگاران در محل این سازمان برگزار گردید . در این نشست « صدای معلم » پرسش هایی را مطرح کرد . آن چه در زیر می آید ،  پرسش های صدای معلم و پاسخ « علی ذوعلم » رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به این…
  • " نخستین پرسش این رسانه آن است که مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در برابر این توهین و ضرب و شتم این معلم روستایی کار خاصی پس از انتشار خبر صدای معلم انجام داد ؟ خشونت در همه ابعاد و از سوی هر فرد ، گروه و یا مقامی آن امری غیرمنطقی و غیرقابل قبول است . اما آیا مسئولان دلسوز و زحمتکش وزارت آموزش و پرورش فقط در برابر یک رکن تعلیم و تربیت " حساسیت ویژه " دارند ؟ چه فرد و یا مقامی باید حافظ حقوق شهروندی معلمان و امنیت شغلی و فرهنگی آنان باشد ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

قدردانی والدین دانش آموز مضروب از مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نوشت : ( این جا ) " به دنبال انتشار تصاویر و خبر ضرب و شتم دانش آموز یکی از مدارس تبریز و واکنش و برخورد سریع با خاطی، والدین وی با حضور در دفتر کار مدیر کل از برخورد مناسب با موضوع قدردانی کردند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، به…
  • دانشجو معلم سال اول در دانشگاه ( پردیس ) فرهنگیان شهر ری : بسیاری از افراد و حتی معلمان باسابقه به جای آن که به من و جوان ها انگیزه بدهند ما را متاسفانه ناامید می کنند . پاسخ من دانشجو معلم با 18 سال سن به این گونه معلمان آن است که اگر شما این حرفه را نمی شناختید و یا از آینده آن بی خبر بودید چرا خودتان " معلم " شدید ؟! معلم بازنشسته با 31 سال سابقه : امیدوارم بتوانم گامی حتی کوچک در جریان پرورش تفکر نقادانه در آموزش و پرورش بردارم . از گام یکم نمی توان به گام دهم رفت . ما باید بتوانیم جریان تفکر انتقادی را به تدریج و گام به گام در آموزش و پرورش نهادینه کنیم .
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

شورای سازمان معلمان شهر ری با رویکرد " تفکر انتقادی " رسمیت یافت مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ امروز پنج شنبه صبح  نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل " پرداخت . پورسلیمان ضمن نقل قول از برخی سخنان مصطفی…
  • « منیره رضایی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو گروه پژوهشی اقتصاد و نیروی انسانی پژوهشگاه مطالعات در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در آن کمیته یک سری افراد اداری خیلی تلاش می کردند که " رتبه بندی معلمان " شامل حال آن ها هم بشود ! نمی شود هم مدیر ، اداری و... بود و هم از مزایای این طرح استفاده کرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان که که در گزارش های پیشین « صدای معلم » و در مورد طرح رتبه بندی معلمان منتشر شد ؛  آن چه که اکنون تحت عنوان « شیوه ی نامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان » در آموزش و پرورش انجام می شود با آن چه که کارشناسان و صاحب نظران بر روی آن کار علمی و کارشناسی انجام داده بودند تفاوت های ماهوی و حتی شکلی فراوانی دارد…
  • صدای معلم در نشست خبری رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور : ای کاش همه مسئولین نظام چمهوری اسلامی مثل شما و در این مورد حرف شنوی داشتند و سخن رسانه ها و پرسش های آنان را می شنیدند و به آنان و افکار عمومی پاسخ گو بودند ! هر دو ماه یک بار نشستی میان روسای سازمان های نوسازی در استان ها با جامعه خیرین آن ها برگزار می شود . چرا نباید رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و نهاد " ناظر " در این نشست ها حضور نداشته و یا از آنان دعوتی به عمل نیاید ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رخشانی مهر : این موضوع را ابلاغ کنید که در جلسات هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز و مجامع استانی حتما از رسانه ها دعوت کنند که در این مجامع حضور پیدا کنند مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز سه شنبه 15 بهمن نشست خبری مهراله رخشانی مهر  معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با خبرنگاران و رسانه ها برگزار گردید . در نشست پیشین و مشترک ایشان و غلامرضا کریمی « قائم مقام وزير در امور بين الملل و رئيس مركز بين الملل و مدارس خارج از كشور» نخستین پرسش « صدای معلم » انتقاد از تعداد بسیار ناچیز نشست های رسانه…
  • نادر سلسبیلی در دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در نگاشت هایی از سند برنامه درس ملی و چشم انداز و اهداف کلانش مقدار زیادی با مبهم گویی و آرمان گرایی گسترده است که آرمان گرایی متوهمانه می شود ؛ در این ایدئولوژی نمی توان متفکر تربیت کرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " با برنامه ریزی و همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار گردید . اعضای میزگرد دکتر مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ؛ دکتر…
  • پرسش های صدای معلم در نشست خبری رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : آیا تغییراتی در برخی کتابها اعمال شده است؟ آیا برخی تغییرات در محتوای کتابها، مانند گنجاندن اسناد سفارت آمریکا، بدون اطلاع مولفان کتابها صحت دارد ؟ این کار توسط چه بخشی از سازمان انجام می شود؟ شنیده ایم حتی در متن کتاب تاریخ بدون اطلاع دکتر ولایتی دست برده اند. در فارسی 2 پایه یازدهم مواردی از حذف بخشی از عملکرد نادرست و تجاوزکارانه کشور روسیه را شاهد بوده ایم . خودتان مستحضر هستید سیاست اصولی و تعریف شده جمهوری اسلامی ایران در بخش سیاست خارجی عبارت از " نه شرقی و نه غربی " است . به نظر می رسد این تعادل و توازن بر اساس سیاست های تعریف شده باید رعایت شود و نباید با حذف تاریخ جهت گیری خاصی به نفع طرفین انجام شود
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ذوعلم : مسئول کتاب نویسنده نیست ، بلکه نویسندگان به ما کمک می کنند در جهت تالیف کتاب هایی که بر اساس اهداف آموزش و پرورش باید در اختیار دانش آموز قرار بگیرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 14 بهمن نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم با خبرنگاران در محل این سازمان برگزار گردید . شاید ذوعلم از معدود مدیران ستادی در وزارت آموزش و پرورش است که به طور مرتب و منظم با رسانه ها نشست خبری برگزار می کند و هر چند در این مدت صدای معلم از بسیاری از پاسخ های ایشان با توجه به پرسش های خویش قانع نشده است اما…
  • « صدای معلم » لازم می داند بار دیگر از همراهی و حمایت فرهنگیان و همراهان این رسانه تشکر و قدردانی نماید . « صدای معلم » از مشی قانونی و مبتنی بر استقلال شعبه 6 دادگاه كيفري 1 مجتمع دادگاه هاي كيفري 1 تهران (شعبه 76 دادگاه كيفري استان سابق) تشکر و قدردانی می کند"
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دادگاه كيفري 1 مجتمع دادگاه هاي كيفري 1 تهران برای مدیر صدای معلم و احمد حج فروش در مورد اتهام وارده رای برائت صادر کرد مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارشی در تاریخ 19 دی 1397 نوشت : ( این جا ) " پس از نخستین شکایت توسط « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت دومین شکایت نیز به فاصله کمی به صدای معلم ابلاغ شد . « مدیر صدای معلم » بر اساس ابلاغیه امروز در دادسرای فرهنگ و رسانه - شعبه 16 - حضور یافت اما به خاطر…
  • " استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش اصفهان در پاسخ به پرسش های صدای معلم : سوالات فنی که از من می پرسی را باید از آقای اعتدادی ( مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان ) و معاونین ایشان بپرسید. من نمی دانم مسائل آموزش و پرورش چیست. ریز نیستم و تخصص این کار را هم ندارم. سوال های اصلی را از این دوستان بزرگوار بپرس. مسائلی که مربوط به شورا باشد من در خدمتم "
  • گزارشگر : نرگس کارگری

رییس شورای شهر استان اصفهان : ما در آموزش و پرورش به جد اسیر تمرکز گرایی شدیم ! اگر قرار است سکاندرای آموزش و پرورش را در قالب شوراهای آموزش و پرورش داشته باشیم ، خودمان باید آن پویایی و بالندگی لازم را داشته باشیم ! مطلب ویژه

 گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گزارش مشروح صدای معلم از برگزاری همایش شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان اصفهان است که سی ام دی ماه در خانه آموزشی و رفاهی شماره ۳ فرهنگیان استان اصفهان در سالن نقش جهان در ساعت سه و ده دقیقه بعدازظهر  برگزار شد و یک ساعت و نیم به طول انجامید. در این نشست اجازه ی هیچ گونه پرسشی به…
  • " « صدای معلم » بارها و در گزارش های متعدد خود و نیز نشست های رسانه ای با وزرای آموزش و پرورش پیشین از عدم اجرای آیین نامه گروه های آموزشی - تربیتی و نیز فقدان شیوه نامه برای اجرای آن انتقاد کرده بود . مشارکت تعریف شده در طراحی، تدوین، اجرا و ارزشیابی از برنامه‌های درسی و تربیتی خیلی شفاف ، علمی و حتی عملیاتی نیست. پرسش مهم « صدای معلم » در مورد این شیوه نامه آن است که همچنان نقش گروه های آموزشی در کارگروه های ممیزی رتبه بندی معلمان در سطح مناطق ، ادارات کل و ستاد تعریف نشده باقی مانده است . همچنین در این شیوه نامه و نیز آیین نامه گروه های آموزشی - تربیتی هیچ گونه اشاره ای به " سازمان نظام معلمی و نقش آن " به عنوان یک " ارزیاب مهم " نشده است و این یکی از اشکالات مهم و راهبردی آن است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سرانجام و پس از گذشت 4 سال ؛ شیوه نامه ی اجرایی " آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی " ابلاغ گردید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سرانجام و پس از گذشت حدود 4 سال از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به شماره 914 و تاریخ   29 / 4 / 1394  با عنوان " آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی " که به تایید ریاست جمهوری اسلامی و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش شیوه نامه ی اجرایی این مصوبه را به…
  • مقصود فراستخواه در دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ایدئولوژی همان چیزی شده که آموزش و پرورش ما را در یک دوره ای از دنیای پر از رقابت عقب نگه داشته و به دلیل همین " نگاه ایدئولوژیک " عقب ماندیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " با برنامه ریزی و همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار گردید . اعضای میزگرد دکتر مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ؛ دکتر…
  • " در هفته شوراهای آموزش و پرورش ، استاندار اصفهان از پاسخ به پرسش های صدای معلم خودداری کرد ! "
  • گزارشگر : نرگس کارگری

گزارش مشروح صدای معلم از همایش شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان اصفهان مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گزارش مشروح صدای معلم از برگزاری همایش شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان اصفهان است که سی ام دی ماه در خانه آموزشی و رفاهی شماره ۳ فرهنگیان استان اصفهان در سالن نقش جهان در ساعت سه و ده دقیقه بعدازظهر  برگزار شد و یک ساعت و نیم به طول انجامید. در این نشست اجازه ی هیچ گونه پرسشی به…
  • " هنوز وزارت آموزش و پرورش و به ویژه فریبرز حمیدی، «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» که از سوی وزیر آموزش و پرورش به این سمت منصوب گردیده است ؛ پاسخی به آخرین گزارش صدای معلم ارائه نکرده است . آیا همه 37 زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش و به ویژه « صندوق ذخیره فرهنگیان » در « سامانه انتشار و دسترسي آزاد اطلاعات » فعال و به روز هستند ؟ آیا برای وزارت آموزش و پرورش اجرای منشور " حقوق شهروندی " محلی از اعراب دارد ؟ پیشنهاد ما به وزارت آموزش و پرورش آن است که مسئولان به تکالیف قانونی خویش بدون کم و کاست عمل کنند و اطلاعات به روز و دست کاری نشده را در اختیار افکار عمومی بگذارند . اموری مانند تحلیل داده ها و یا استتباط آماری و... را نیز به تحلیل گران و کنش گران رسانه ای بسپارند ! روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز به کارکردهای اصلی خود مانند پاسخ گویی به هنگام و ارتباط با بدنه فرهنگیان باز گردد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا وظیفه ی وزارت آموزش و پرورش در مورد " قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات " اجرای آن است و یا تعبیر و تفسیر آن ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز وزارت آموزش و پرورش و به ویژه فریبرز حمیدی، «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» که از سوی وزیر آموزش و پرورش به این سمت منصوب گردیده است ؛ پاسخی به آخرین گزارش صدای معلم ارائه نکرده است . ( این جا ) در بخشی از این گزارش آمده است : " نخستین پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش آن است که…
  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری تفاهم همکاری‌های علمی و آموزشی بین وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و وزارت پرورش جمهوری عربی سوریه ؛

" در بحث مبادله تجربیات ما گاها تصور می کنیم که ما باید در یک چیزی به حد اعلا برسیم تا بتوانیم تجربیاتمان را مبادله کنیم " مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ سفر وزیر آموزش و پرورش به همراه هیات همراه به کشور سوریه و بیان برخی مسائل و نیز انعقاد تفاهم نامه میان دو کشور واکنش های مختلفی را در داخل ایران ، رسانه ها و افکار عمومی ایجاد نمود . وزارت آموزش و پرورش بعدا و به گفته ی خودش در راستای شفاف سازی تفاهم همکاری‌های علمی و…
  • مقصود فراستخواه در دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

تعلیم و تربیت حیاط خلوت خصوصی ما نیست. تعلیم و تربیت قُرق ایدئولوژی گروهی و دولتی ما نیست. همه باید بتوانند درباره آن حرف بزنند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " با برنامه ریزی و همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار گردید . اعضای میزگرد دکتر مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ؛ دکتر…
  • " هدف از تاسیس رسانه ارتقای آگاهی عمومی و انعکاس صدای معلمانی است که در گستره آموزش و پرورش اصلا دیده نمی شوند و مهم تر از آن باید تاسیس و تثبیت " فرهنگ گفت و گو " و " تفکر انتقادی " در حوزه آموزش باشد . کار رسانه مچ گیری ، ضایع کردن و نیز بازی کردن روی " بند " برخی مدیران فرصت طلب ستادی برای حصول برخی اهداف شخصی و جناحی نمی تواند باشد . اصول رسانه باید شفاف بوده و به همان میزان که مدیران و مقامات را مورد خطاب و پرسش قرار می دهد نباید دچار خودشیفتگی ، مظلوم نمایی و قلب واقعیات شود .انتظار می رود که مدیران آموزش و پرورش در هر سطح و مرتبه ای برخورد حر فه ای با رسانه ها از هر سلیقه و جریانی داشته و پاسخ گو باشند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شکایت مدیر عامل خبرگزاری پانا علیه یک معلم مطلب ویژه

گروه رسانه/ در خبرها آمده است که مریم جمشیدی، مدیرعامل خبرگزاری پانا از یکی از کانال های تلگرامی فرهنگیان به دادگاه شکایت کرده است . شکایت علیه معلمان منتقد و رسانه های مستقل معلمی از زمان به وزارت رسیدن « سیدمحمد بطحایی » آغاز گردید . تعدادی از معلمان در نقاط مختلف کشور به دادگاه فراخوانده شده و برای برخی از فعالان صنفی معلمان نیز در هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش…
  • « صدای معلم » در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : سرپرست پیشین وزارت آموزش و پرورش آقای حسینی گفته بود : 98 و شش دهم درصد از بودجه آموزش و پرورش حقوق و مزايا مي باشد ! تعامل شما با کميته اقتصادي در آموزش و پرورش به سرپرستي علي طيب نيا چگونه است ؟ چشم انداز فعاليت اين کميته چيست ؟ جناب عالی به عنوان يکي از دست اندرکاران تدوين کننده برنامه پنجم توسعه ، چرا سهم صندوق ذخيره فرهنگيان را در برنامه پنجم حذف نموديد ؟ چرا به فرهنگيان اجحاف کردید ؟ وقتی خط فقر در تهران بیش از 5 میلیون تومان و حقوق معلم حدود یک دوم و به ویژه در مورد جدید الاستخدام ها یک سوم است ؛ آیا فکر نمی کنید معلمان کارایی نخواهند داشت و برای تامین حداقل معیشت به کار دوم ، اضافه تدریس و... روی خواهند آورد ؟چرا از این حقوق دفاع نمی کنید ؟ چرا حقوق شما در سازمان برنامه و بودجه بیشتر از حقوق معاون وزیری الان است ؟چرا کارشناس وزارت نفت بیش از چهار برابر معلم می گیرد ولی معلمی همچنان شغل انبیاست ؟!

اللهیار ترکمن : در مورد آموزش و پرورش تفکیک تصدی را از آن امر حاکمیتی جدا کنیم و این که قوانین آن را حمایت کنند ؛ چیزی از اموال و دارایی های فرهنگیان فروخته نخواهد شد ! مطلب ویژه

 گروه گزارش/  همان گونه که پیش تر آمد ؛ دوشنبه 30 دی نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید . این نشست راس ساعت 30 / 10 صبح مطابق برنامه اعلام شده آغاز گردید . علی اللهیار ترکمن در این نشست 24 دقیقه به ارائه…
  • « منیره رضایی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو گروه پژوهشی اقتصاد و نیروی انسانی پژوهشگاه مطالعات در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در طرح رتبه بندی ما ، سازمان نظام معلمی به عنوان یک " ارزیاب " دیده شده بود ؛ آموزش های ضمن خدمت فعلی معلمان نه علمی است و نه کمکی به رشد حرفه ای معلمان می کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان که که در گزارش های پیشین « صدای معلم » و در مورد طرح رتبه بندی معلمان منتشر شد ؛  آن چه که اکنون تحت عنوان « شیوه ی نامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان » در آموزش و پرورش انجام می شود با آن چه که کارشناسان و صاحب نظران بر روی آن کار علمی و کارشناسی انجام داده بودند تفاوت های ماهوی و حتی شکلی فراوانی دارد…
  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری تفاهم همکاری‌های علمی و آموزشی بین وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و وزارت پرورش جمهوری عربی سوریه : قرار است مطابق تفاهم نامه دوره‌های سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و ترپیت حرفه‌ای معلمان توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شود . اصلا چنین چیزهایی در نظام آموزشی ما عینیت پیدا کرده است که شما و دوستان شما قصد صادر کردن آن ها را دارید ؟ و یا در زمینه مدارس تیزهوشان هنوز در کشور ما در مورد تنوع مدارس و فلسفه مدارس تیزهوشان بحث های فراوانی وجود دارد . کدام تجربیات را می خواهید منتقل کنید ؟ سوریه سند 2030 را پذیرفته است . فکر می کنید این کشور منافع متقابل حاصل از همکاری و تعامل با یونسکو و سایر سازمان های بین المللی را کنار بگذارد و از تجربیات شما استفاده کند ؟ معلمان و افکار عمومی می پرسند اگر چنین چیزهایی هست چرا باید پس از گذشت 40 سال 35 هزار مدرسه تخریبی داشته باشیم ؟!
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

قائم مقام وزير آموزش و پرورش در امور بين الملل و رئيس مركز بين الملل و مدارس خارج از كشور : باید دیپلماسی آموزشی را تقویت و گسترش دهیم تا دیگران هم بتوانند از تجربیات ما استفاده کنند مطلب ویژه

گروه گزارش/ سفر وزیر آموزش و پرورش به همراه هیات همراه به کشور سوریه و بیان برخی مسائل و نیز انعقاد تفاهم نامه میان دو کشور واکنش های مختلفی را در داخل ایران ، رسانه ها و افکار عمومی ایجاد نمود . وزارت آموزش و پرورش بعدا و به گفته ی خودش در راستای شفاف سازی تفاهم همکاری‌های علمی و آموزشی بین وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و وزارت پرورش…
  • « صدای معلم » در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : کل رقم لايحه بودجه سال آينده نسبت به قانون بودجه 98 حدود 14% رشد داشته است . کل بودجه وزارت آموزش و پرورش در لايحه 99 نسبت به قانون مصوب بودجه 98 ، حدودأ 21.72% رشد داشته است . آیا این " رشد بودجه ای " که مسئولان به ویژه مقامات وزارت آموزش و پرورش در مورد آن تبلیغ می کنند ؛ اگر کسری بودجه به اعتبارات مصوب سال 98 اضافه شود آیا باز هم این رشد در معنای " واقعی " وجود خواهد داشت ؟همواره سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش می گفت شما مدیریت منابع ندارید وگر نه ما پول کافی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده ایم . چرا شما هم می گویید کسری بودجه داریم ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

اللهیار ترکمن : بودجه آموزش و پرورش بودجه عملکردی نیست ، بودجه مصوب است ؛ هیچ وقت کسی نقش مجلس را در پیش بینی اعتبارات ارزیابی نمی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/  همان گونه که پیش تر آمد ؛ دوشنبه 30 دی نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید . این نشست راس ساعت 30 / 10 صبح مطابق برنامه اعلام شده آغاز گردید . علی اللهیار ترکمن در این نشست 24 دقیقه به ارائه…
  • صدای معلم در گفت و گو با علی زرافشان نماینده وزیر آموزش و پرورش در انتصابات دانشگاه فرهنگیان : درست است که این در طول دوران تحصیل است ولی وقتی که معلم از دانشگاه فرهنگیان در داخل نظام آموزشی قرار می گیرد وزارت آموزش و پرورش برنامه خاصی برای این " رکن " جز یک سری از آزمون های ضمن خدمت الکترونیکی که خیلی نمونه های استاندارد جهانی نداشته و قرینه ای هم ندارند ، ندارد . چیزی از خودشان درآورده اند و دارند اجرا می کنند که نقش خاصی در دانش افزایی و به روزآوری دانش معلمان ندارد ضمن این که به نظر می رسد باید دانشگاه فرهنگیان مسئولیت اصلی را بر عهده داشته باشد به عنوان نهادی که اینها را تحویل آموزش و پرورش داده و می دهد. مانند اتومبیلی که تولید می شود و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و باید خدمات گارانتی شود . دانشگاه فرهنگیان باید در این زمینه مسئولیت پذیر و پاسخ گو باشد
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

" معلم از وقتی که وارد نظام آموزش و پرورش شما می شود تا وقتی که می خواهد خارج شود نیازی به یادگیری هیچ چیز جدید دیگری ندارد ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ « علی زرافشان » معاون آموزش متوسطه پیشین وزارت آموزش و پرورش و معاون نهاد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران طی حکمی و به استناد ماده 18 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده ایشان در این دانشگاه انتخاب گردیده است . ماده ۱۸ تصریح می کند : " پردیس‌های استانی «دانشگاه» ترکیب و نحوه انتخاب اعضای شورای پردیس‌های استانی «دانشگاه» متناسب با شرایط استان مربوط،…
  • " این گونه اظهار نظرها و نظایر آن موید این مدعاست ، افرادی که بعضا به عنوان " رئیس شورای آموزش و پرورش استان و یا شهرستان " در مورد مسائل این دستگاه مهم تصمیم گرفته و برنامه ریزی می کنند از ماهیت جریان آموزش بی اطلاع بوده و حتی تکالیف اضافی بر آن تحمیل می کنند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهار نظرهای غیرمرتبط و غیرعلمی رئیس شورای آموزش و پرورش یک استان در مورد " رتبه بندی معلمان " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ " رتبه بندی معلمان " در کنار همه انتقادات شکلی و محتوایی که بر آن وارد است اما نکته قابل تامل و حتی تقدیری  دارد - البته اگر دور زده نشود - که معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره می کند : علی اللهیار ترکمن در پاسخ به اینکه کدام گروه‌ها مشمول رتبه بندی معلمان نمی‌شوند در 25 آذر 1398 می گوید:  "…
  • صدای معلم : شما به مصوبه مجلس ( سال 1376 ) در مورد زمان آموزش اشاره کردید که از ابتدای مهر تا پایان خرداد است در حالی که به نظر می رسد در آن مصوبه موضعی در مورد بند 2 از ماده 4 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در مورد تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هر منطقه اتخاذ نشده است . وزارت آموزش و پرورش تکلیف خود و دیگران را در مورد این ماده از قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مشخص کند . شما به عنوان مسئول مستقیم این سازمان و ناظر قانون شوراهای آموزش و پرورش یک نظارت کامل و مستمر در این زمینه در پیش نمی گیرید ! وزارت آموزش و پرورش در این زمینه مسامحه ، ملاحظه و رو دربایستی را کنار بگذارد . چرا وزارت آموزش و پرورش در این زمینه و در برابر افکار عمومی شفاف عمل نمی کند ؟ این که رئیس شورای آموزش و پرورش شهر و استان باید در در برابر تمام مواد و بندهای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش باید مسئول و پاسخ گو باشد نه آن که چشمش فقط به عزل و نصب ها باشد !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

زینی وند : اختیار به شوراهای آموزش و پرورش مناطق و استان ها در مورد اجرای " تقویم آموزشی " داده شود ؛ مدیران کل آموزش و پرورش به سمت " نگاه مطالبه گری " پیش بروند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ نشست « مجتبی زینی وند » رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت " هفته ی شوراهای آموزش و پرورش " برگزار گردید . در این نشست ؛ « صدای معلم » پرسش های مبسوطی را مطرح کرد . با آن که مدت جلسه دو ساعت پیش بینی شده بود…
  • « منیره رضایی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو گروه پژوهشی اقتصاد و نیروی انسانی پژوهشگاه مطالعات در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

خاستگاه رتبه بندی معلمان در طرح ما " مدرسه " بود ؛ رتبه بندی برای آن است که معلم هویت حرفه ای و توسعه حرفه ای پیدا کند و برای حرفه اش احترام قائل باشد و این مورد احترام جامعه واقع شود مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان که که در گزارش های پیشین « صدای معلم » و در مورد طرح رتبه بندی معلمان منتشر شد ؛  آن چه که اکنون تحت عنوان « شیوه ی نامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان » در آموزش و پرورش انجام می شود با آن چه که کارشناسان و صاحب نظران بر روی آن کار علمی و کارشناسی انجام داده بودند تفاوت های ماهوی و حتی شکلی فراوانی دارد…
  • اسدالله مرادی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

اکنون در کتب درسی نگاه یک سویه به سنت و مدرنیته است مطلب ویژه

گروه گزارش/ دوشنبه 23 دی دومین نشست علمی – تخصصی با عنوان " ایدئولوژی و برنامه درسی " با برنامه ریزی و همت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران برگزار گردید . اعضای میزگرد دکتر مقصود فراستخواه عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ؛ دکتر اسدالله مرادی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ؛ دکتر…
  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش : آقای اللهیار ترکمن ! روی آن تابلو نوشته اید : نشست خبری با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " . آن صحبت هایی که ابتدا در مورد " انتخابات " فرمودید در کجای بحث و فریم قرار می گیرد ؟ جناب عالی به عنوان يکي از دست اندرکاران تدوين کننده برنامه پنجم توسعه ، چرا سهم صندوق ذخيره فرهنگيان را در برنامه پنجم حذف نموديد ؟ چرا به فرهنگيان اجحاف کردید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اللهیار ترکمن : در برنامه ی پنجم توسعه فرض این بود که صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک موسسه اقتصادی به رَسِش مالی و درآمدزایی رسیده و به کمک مالی نیاز ندارد مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 30 دی نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با موضوع " مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش " در سالن جلسات این معاونت برگزار گردید . این نشست راس ساعت 30 / 10 صبح مطابق برنامه اعلام شده آغاز گردید . علی اللهیار ترکمن در این نشست 24 دقیقه به ارائه مطالب و دیدگاه های خویش پرداخت…
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش آن است که چرا در حکم خویش فصل چهارم این قانون یعنی " استثنائات دسترسی به اطلاعات " را در اولویت قرار داده است ؟ اگر « حاجی میرزایی » مقام پایین تر از خویش را به " اصل ترویج شفافیت " فرا می خواند ؛ پس چرا خودش به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : صدای معلم بار دیگر وزیر آموزش و پرورش را به شفاف سازی در مورد افتتاح همزمان 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس فرا می خواند " پاسخی ارائه نکرده است ؟ چرا وزیر آموزش و پرورش که سکان دار مهم ترین ، پرجمعیت ترین و پرمخاطب ترین دستگاه و نهاد کشور است نباید در این کمیسیون حضور داشته باشد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سرانجام و پس از 4 سال ؛ « مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات » در آموزش و پرورش مشخص شد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 29 دی پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش؛ فریبرز حمیدی، «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، متن حکم محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش به شرح زیر است: اگر  فردا دستگاه های اداری آموزش و پرورش در برابر درخواست…
  • مدیر شوراهای آموزش و پرورش : یکی از گیرهای ما در آموزش و پرورش این است که دوستان ما در حوزه رسانه معمولا مطالبی برایشان جذاب است که مخاطب پسند باشد . طی دو سال گذشته خدمت آقای زینی وند هم گفتم . بررسی ها نشان می دهند در حوزه شوراها و این که مشارکت به عنوان یک دغدغه ملی است به جز « صدای معلم » که نقد زده و در این زمینه کار کرده است سایر رسانه های مطرح کشور وارد این حوزه نشده اند ! اگر می خواهیم شفاف باشیم علت این است که دوستان ما در حوزه رسانه ها نسبت به قانون شوراها اشرافی ندارند ! و چون اشراف ندارند طبیعی است که طرح پرسش هم نداشته باشند . و این خلایی است که ما باید به عنوان " متولی شوراها " آن را برطرف کنیم و رسانه ها را با این قانون کمی آشنا کنیم که دغدغه شود
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

زینی وند : آقای استاندار ! شما به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورس استان در همه ابعاد باید به آموزش و پرورش کمک کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ نشست « مجتبی زینی وند » رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت " هفته ی شوراهای آموزش و پرورش " برگزار گردید . در این نشست ؛ « صدای معلم » پرسش های مبسوطی را مطرح کرد . با آن که مدت جلسه دو ساعت پیش بینی شده بود…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور