گروه رسانه/ شهرزاد همتی : بنا به گفته مشاور عالی آموزشوپرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزشوپرورش بیش از 80 درصد نقدهای محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی اعمال شده است. به گفته علیرضا حاجیانزاده، ستاد همکاریهای مشترک آموزشوپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهرهگیری از اسناد بالادستی، برنامه پنجساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال…
چه کسی باید نگاهبان استقلال ذاتی و حرفه ای نظام آموزشی باشد ؟!
گروه گزارش/ چندی پیش حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه تحول در برنامه ریزی آموزشی و کتب درسی بدون حضور حوزه علمیه امکان ندارد، تصریح کرد: باید با کمک و همراهی حوزه علمیه این تحول صورت بگیرد و روی این عقیده نیز پافشاری می کنم. او یکی از نکات پر اهمیت در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کل…
« این اعضا با چه برنامه و نقشه ی راهی ، راهی صندوق ذخیره فرهنگیان شدند ؟ »
گروه گزارش/ پس از گذشت حدود سه سال از برگزاری نخستین انتخابات در صندوق ذخیره فرهنگیان که در زمان وزارت محمد بطحایی برای تعیین دو نفر در « هیات امنا » و یک نفر « بازرس » با تبلیغات فراوان برگزار شد ؛ این سه نفر سکوت و انفعال خویش را شکسته و در رسانه ها به ذکر مطالبی در مورد این صندوق پرداخته اند . پیشنهاد تعیین « بازرس »…
« اما مجلس دهم به پایان رسید و نوبت به طرح این تشکیلات معلمی در صحن علنی مجلس نرسید اما پرسشی که همواره مطرح بوده آن است که برای اظهار نظر در مورد یک طرح درونی آموزش و پرورش چه نیازی به اعلام نظر آن همه کمیسیون مجلس بوده است ؟ »
گروه گزارش/ کانال رسمی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران نوشت : « روز سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه 99 جلسه ای پیرامون طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمدرضا عارف عضو شورای تحول آموزش و پرورش و عضو فرهنگستان علوم با حضور دکتر مهر محمدی، دکتر قادری، دکتر جوادی پور، دکتر صادقی و دکتر نیکنام تشکیل شد. آقای دکتر عارف ضمن ارایه ی رهنمودهایی، تاسیس…
غلامرضا قائدی ها مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
« بررسی وضعیت عملکرد مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که این مرکز تاکنون جز صدور بخشنامه های تکراری و کلیشه ای در مورد برنامه امتحانات کار خاص دیگری انجام نداده است »
گروه گزارش/ به تازگی ، « خسرو ساکی » رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش موضوعاتی را در مورد فرآیند سنجش و پایش و نیز تاکید بر فرهنگ پاسخ گویی بیان کرده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش می نویسد : ( این جا ) رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاشِ این نهاد برای شفافنمایی نقاط ضعف و…
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
« آیا معلمان اخبار و گفته های مسئولان وزارت آموزش و پرورش مانند آن چه در بالا اشاره شد را مطالعه نکرده بودند ؟ چرا همان زمان و در همان مقطع به این گفته ها و فرمول ها اعتراض نکردند ؟ »
گروه گزارش/ پرداخت بخشی از حق التدریس معلمان شاغل در ایام تعطیلی مدارس و فعالیت آنان در آموزش مجازی ( شبکه شاد ) موجب بروز واکنش های گسترده به نحوه محاسبه این حق الزحمه توسط وزارت آموزش و پرورش گردیده است . برخی از معلمان در اعتراض به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در این مورد ، کلاس های مجازی خود را تعطیل کرده و یا گفته اند که از فعالیت در…
حمیدی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
« چرا وزارت آموزش و پرورش به عنوان " کارفرما " از عمل به تکالیف قانونی خود در مورد این معلمان خودداری کرده است ؟ »
گروه گزارش/ امروز دوشنبه 13 بهمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۳۰ درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داده است. (این جا ) « علی اللهیار ترکمن » اعلام کرده است که بر این اساس حقوق این معلمان از ۷۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. پرسش « صدای معلم » از معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت…
دیدار وزیر آموزش و پرورش از استان اصفهان بدون برگزاری نشست رسانه ای با خبرنگاران پایان یافت ؛
گروه گزارش/ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. پرتال وزارت آموزش و پرورش در بخشی از برگزاری نشست صمیمی نمایندگان معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی، مهراله رخشانی…
گروه گزارش/ هنوز هیچ مقام و مرجعی به گزارش « صدای معلم » با عنوان " در باب " کارورزی دانشجو معلمان " یکی از ارکان تربیت معلم ؟! " پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا ) در حالی که دانشگاه فرهنگیان نیز مانند مدارس نزدیک به یک سال تعطیل بوده و سخنان وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه در مورد « اولویت داشتن آموزش حضوری » از…
« چرا باید چهار هزار مدرسه کانکسی در ایران باشند در حالی که بارها درباره برچیده شدن مدرسه های کانکسی در ایران صحبت شده است ؟ »
گروه گزارش/ پس از اعتراضات گسترده نسبت به عملکرد « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در بی اعتنایی و بی توجهی نسبت به وضعیت دانش آموزان و معلمانی که به واسطه برخورد صاعقه با یک مدرسه کانکسی در خوزستان دچار سوختگی شدید شدند و در زمانی که در این استان حضور پیدا کرده بود ( این جا ) وزارت آموزش و پرورش به این واقعه تلخ واکنش نشان داد…
گروه گزارش/ سیلی زدن « علی اصغر عنابستانی » نماینده مردم سبزوار بر صورت مامور قانون به یک موضوع داغ در شبکه های اجتماعی و حتی گفت و گوهای روزانه تبدیل شده است . اما در مورد این نماینده چه می دانیم ؟ در وبلاگ " سبزواریون " چنین می خوانیم : ( این جا ) « علی اصغر عنابستانی هستم متولد سال 1350 . در قریه عنابستان از توابع شهرستان…
« ستاد ملی مقابله با کرونا که این چنین غیرکارشناسانه و غیرعلمی در مورد آموزش و پرورش و مسائل آن تصمیم می گیرد پاسخ دهد که در کجای دنیا چنین رویه ای دنبال می شود ؟ »
گروه گزارش/ پس از گذشت حدود یک هفته از ابلاغ دستور العمل بازگشایی مدارس در بهمن توسط وزارت آموزش و پرورش دوباره وضعیت به همان روال سابق بازگشت . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای…
صدای معلم : اگر دبیرخانه شورای آموزش و پرورش فقط شکل تشریفاتی نداشت حداقل جلوی این می ایستاد که اگر نهادهایی و یا دستگاه هایی دارند قانون دیگری وضع می کنند این را تصویب نکنند و یا مسیر قانونی و منطقی طی شود. آیا شما تا به حال مخالفت جدی در این زمینه از سوی شوراهای آموزش و پرورش دیده اید ؟!
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
« آیا آن ارتباط عمیقی که حاجی میرزایی در مورد آن می گوید و همگان را به آن سفارش می کند ، شامل حال این معلمان و دانش آموزان نمی شود ؟! »
گروه گزارش/ امروز پنج شنبه دوم بهمن ، « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با هدف افتتاح چند پروژه آموزشی در استان خوزستان وارد این استان شد . وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استان خوزستان گفت : خداوند بهترین بنده های خود را در مسیر تعلیم و تربیت انسان ها قرار داده است به همین دلیل گفته می شود که معلمی شغل انبیا…
« پرسش اساسی این رسانه که پیش تر هم مطرح شده آن است که نقش مدارس و دانشگاه ها در موج های اول تا سوم کرونا زمانی که تقریبا همه آن ها قریب به یک سال در تعطیلی به سر می برند چه بوده است ؟ »
گروه گزارش/ این روزها ، کم تر جایی را در حوزه فعالیت های مختلف در جامعه می توان یافت که به خاطر " کرونا " تعطیل باشد جز « مدارس » و « دانشگاه ها » . از مقامات و مدیران مختلف گرفته تا حتی رسانه ها و تشکل های صنفی معلمان ( این جا ) بر طبل تعطیلی مدارس می کوبند . برخی از نمایندگان مجلس نیز برای آن که از…
صدای معلم : شما این نهاد را با مجلس مقایسه کردید . به نهادهای دیگر کاری نداریم ولی الآن بعد از بیست و هفت سال ، به نظر می رسد نهاد شورای آموزش و پرورش یک نهاد تشریفاتی است. نگاه تشریفاتی بر آن حاکم است. چرا رسانه ها را دعوت نمی کنند؟ چون هیاتی عمل می کنند ؟!
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
« معلم باید هنگام ورود به اداره خودش احساس امنیت کند و به او احترام گذاشته شود »
گروه گزارش/ کرونا موجب شده است تا ادارات آموزش و پرورش بسیار خلوت شده و برخی واحدها در طول روز حتی یک مراجعه کننده هم نداشته باشند اما واحدی که به نظر می رسد در این خلوتی هنوز مخاطبان و مشتریان خود را حفظ کرده باشد همان " دایره تعاون و رفاه " در ادارات آموزش و پرورش است . تعاون و رفاه تقریبا در همان ابتدای ورودی اداره آموزش و پرورش…
چرا در مورد اظهارات « معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران » سکوت کردید ؟!
گروه تشکل ها/ نیمه نخست مهر ماه بود که « معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران » اظهارات سخیف و مداخله جویانی را نسبت به آموزش و پرورش و معلمان بیان کرد . این مقام امنیتی در پی اعلام تعطیلی یک هفته ای شهر تهران اعلام کرده بود : « این تعطیلی تنها مربوط به عدم حضور دانش آموزان در مدارس است و آموزش مجازی طبق روال قبلی انجام می شود بنابراین آموزش…
مدیر صدای معلم : من این جا و از شما به عنوان معاون وزیر و مسئول مستقیم اجرایی قانون تشکیل شورای های آموزش و پرورش پرسش می کنم : چرا مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران دستور العمل وزارتی شما را معلق کرده و به آن وقعی نمی نهد ؟! چرا باید در این جا که پایتخت است و قاعدتا باید الگوی کشور و سایر استان ها باشد ، قانون اجرا نمی شود ؟ کسی هم پاسخ گو نیست و اصلا اعتنایی نمی کند !
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
صدای معلم : در پیش نویس سند تحول بنیادین بحث " سازمان نظام معلمی " را حذف کردند . حتی آقای محمود مهرمحمدی هم در گفت و گو با صدای معلم به صراحت گفتند نمی خواهند که سازمان نظام معلمی شکل بگیرد . جریاناتی است که نمی خواهند این کار انجام شود چون برداشت و تحلیل شان این است که در وظایف حاکمیتی آموزش و پرورش خلل ایجاد می کند. این یک دیدگاه بدبینانه است و فاقد مبانی منطقی و شفاف. شما در پاسخ به من وارد مقوله نشدید . از طرفی رتبه بندی معلمان در حال نهایی شدن است و روانه مجلس می شود . پس شما کی می خواهید وارد عرصه شوید ؟
گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . در این نشست صدای معلم چنین مطرح کرد : اصلی ترین فرق بین جوامع سنتی…
پرسش صریح « صدای معلم » از وزیر بهداشت آن است که صادقانه پاسخ دهد نقش " مدارس " در شکل گیری و انتشار موج های اول تا سوم کرونا در این کشور چه بوده است ؟! »
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ وزارت آموزش و پرورش خبر از بازگشایی تدریجی مدارس داده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز، از…
صدای معلم : آقای امانی ! یعنی منظور شما این است که از دل دانشگاه فرهنگیان با این مکانیسم ها ، معلم حرفه ای تربیت می شود و وقتی وارد سیستم آموزشی می شود ، تبدیل به " معلم غیرحرفه ای " می شود ؟!
گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . در این نشست صدای معلم چنین مطرح کرد : اصلی ترین فرق بین جوامع سنتی…
مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " : اگر قانون شوراهای آموزش و پرورش در این 27 سال درست اجرا شده بود الان یک آموزش و پرورش دموکراتیک داشتیم !
گروه گزارش/ امروز دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ آخرین نشست رسانه ای وزارت آموزش و پرورش که به صورت حضوری برگزار شد 19 آذر 99 بود . پس از…
نظر " ستاد ملی مقابله با کرونا " نسبت به بازگشایی مدارس تغییر کرد !
گروه گزارش/ ششم دی ماه سال جاری بود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به مصوبات جلسه ستاد اعلام کرد: فعالیت مدارس همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت. ( این جا ) علیرضا رییسی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و سایر اعضا برگزار شد، گفت: در ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه مدارس پایه اول…
یوسف بهارلو معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان پردیس : شفافیت ،اعتماد سازی ، پاسخ گویی و مسئولیتپذیری باید در هر سازمانی نهادینه شود تا آن مجموعه بتواند به اهداف سازمانی خود دست یابد
گروه رسانه/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران نوشت : ( این جا ) جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان پردیس با حضور یوسف بهارلو معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، روسای ادارات معاونت پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه در پردیس برگزار…
آیا نسل آینده معلمان قادر خواهد بود چالش ها و بحران های نظام آموزشی را تحلیل و تعلیل کرده و بر خلاف نسل های پیشین رویکردی کنش گرانه ، مطالبه محور و شجاعانه نسبت به مسائل داشته باشد و یا آن که سقف اندیشه ورزی و تفکر همچنان در حد " مطالبات معیشتی " و " مسائل صنفی " باقی خواهد ماند ؟
گروه گزارش/ دانشگاه ها هم مانند مدارس از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا تعطیل شدند . وزیر آموزش و پرورش در نشستی که 25 شهریور 1399 با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان داشت چنین گفته بود : ( این جا ) « توانستیم در شروع سال تحصیلی جدید با کرونا کنار بیاییم. اگرچه به نظر میرسد سادهترین راه در مواجهه با ویروس کرونا این است که بگوییم آموزش غیرضروری است…
صدای معلم : یکی از وظایف شورای عالی تایید انطباق مطالب کتاب های درسی با مصوب شورا است. شما هم در پاسخ فرمودید که مطالب کتاب های درسی را تایید می کنید. در واقع ، روند کتاب های درسی و چیزی که بوده است را تایید می کنید ؛ این در حالی است که افکار عمومی نظر شما را تایید نمی کنند. آنها اعتقاد دارند که کتاب های درسی منعکس کننده واقعیات و نیازهای جامعه یا پیشینه تاریخی آن نیست !
گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی و…
صدای معلم در نشست رسانه ای حضوری شورای عالی آموزش و پرورش : آقای دبیر کل ! شما تاکنون حتی به نادیده گرفته شدن شیوه نامه بازگشایی مدارس که با محوریت شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تایید شده بود یک انتقاد ساده هم نکرده اید ! مدرسه ای که شما ساخته و تعریف کرده اید حتی اختیار تصمیم گیری در مورد یک مساله ساده و اجرایی خودش را هم ندارد !
گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی و…
گروه گزارش/ در روزهای گذشته ، رسیدگی به پرونده زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در شهرستان نظر آباد استان البرز در برخی رسانه ها منتشر گردید . ایسنا نوشت : ( این جا ) « مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «هنوز یک سال از سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز نمیگذرد که یکی دیگر از دستورهای مهم رئیس عدلیه، اجرایی و رسیدگی به پرونده زمین خواری بزرگ سه هزار…
« در مورد مدارس استعدادهاي درخشان نيز لزوم بازگشت به اساسنامه اوليه مورد تاكيد بود و توسعه ايجاد شده در سنوات اخير را آسيب جدي نظام تعليم و تربيت كشور تلقي مي نمايند. جمع نظرات مبتنی بر این بود که مدارس تیزهوشان قادر نیستند تیزهوشان واقعی را جذب کنند و افراد جذب شده تیزهوش نیستند و لازم است آزمون هاي مدارس استعدادهاي درخشان از نظر سطح علمي و كيفيت قادر باشند دانش آموزان تيزهوش را به طور واقعي و با تعداد محدودتر براي اين مدارس سرند نمايند »
گروه گزارش/ به تازگی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تأکید نمایندگان عضو کمیسیون بر افزایش تعداد مدارس استعدادهای درخشان در استانها به منظور کشف بیشتر و پرورش استعدادهای درخشان خبر داده است . ( این جا ) احمدحسین فلاحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست عصر سهشنبه ۹ دیماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون به ارائه…
انتقادات صریح مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای شورای عالی آموزش و پرورش از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : اگر آقای حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش قصد جامه عمل پوشاندن به حرف ها و مواضع خود را دارند از همان طبقه خودشان در وزارتخانه شروع کنند !
گروه گزارش/ امروز سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی…
چرا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که قاعدتا و منطقا باید پاسخ گوترین و مسئولیت پذیرترین نهاد در این وزارتخانه باشد در مورد عملکرد و رویکرد خود پاسخ گو نبوده و دچار استبداد و تک روی در حوزه برخورد با رسانه ها گردیده است ؟
گروه گزارش/ یک روز در وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای پشت سرهم به صورت " حضوری " برگزار می کنند اما بعدا این نشست ها بدون دلیل و به بهانه " کرونا " تعطیل می شود و فرد و یا نهادی هم در این موارد پاسخ گو نیست . « صدای معلم » در گزارش های پیشین خود انتقاداتی بر ماهیت و عملکرد " ستاد ملی مقابله با کرونا…
«دانش آموزی که تفکر و استدلال را نیاموزد و در « مدرسه » آن را با حضور " معلمان حرفه ای " تمرین نکند چه ارزش افزوده ای برای جامعه فردا خواهد داشت جز آن که گره و باری بر آسیب های اجتماعی روز افزون این جامعه توسعه نایافته بیفزاید ؟ »
گروه گزارش/ هنوز هیچ فرد و یا مرجعی به گزارش منتشر شده در مورد نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 در علوم و رياضي پايه هاي چهارم و هشتم نه واکنشی نشان داده و نه پاسخ گو بوده است . ( 1 ) در اين مطالعه دانش آموزان كشورهاي سنگاپور، چين تايپه، كره جنوبي، ژاپن و هنگ كنگ بهترين عملكرد را داشتند. متاسفانه وضعيت عملكرد دانش آموزان ايراني در علوم و…
« در شیوه نامه ی برگزاری امتحانات در نیم سال اول سال 1399 علی رغم شعارها و تبلیغات وزیر آموزش و پرورش و سایر مدیران هیچ گونه جایگاه مشخص و شفافی برای « شورای مدرسه » تعریف و تببین نشده است »
گروه گزارش/ امروز چهارشنبه سوم دی ماه و در آستانه برگزاری امتحانات نیم سال اول سال تحصیلی ، تعدادی از دانشآموزان با تجمع در ساختمان آموزش و پرورش ایذه خواستار برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند. در این رابطه ؛ ایرنا نوشت : ( این جا ) « دانشآموزان در تجمع خود در ساختمان آموزش و پرورش ایذه خواستار برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند. یکی از این دانشآموزان در گفتوگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ما در طول سال تحصیلی…
« آیا امکانش نیست که با این تسهیلات کیفیت آموزش و بهداشت همین کودکان فعلی را ارتقاء داد و در راستای بهبود زندگی صدها هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست قدمی برداشت؟ »
گروه گزارش/ علی اصغرعنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به مهمترین موارد در طرح جوانی جمعیت می گوید: ( این جا ) « بحث افزایش تسهیلات ازدواج به رقم حداقل ۱۰۰میلیون تومان و برنامه ریزی برای ارائه زمین و مسکن مناسب با اولویت زوج های جوان و خانواده های دارای فرزند از جمله مهمترین موارد تشویقی این طرح است. ضمن اینکه مجلس برنامه ریزی کرده تا با تولد فرزندان سوم…
پرسش آن است ؛ افراد و جریاناتی که در برابر اختصاص ردیف بودجه ای برای سند 2030 که معلوم نیست چقدر مقرون به واقعیت باشد برمی آشوبند و جو سازی می کنند چرا در برابر این موضوعات مهم و راهبردی و پسرفت مداوم کیفیت آموزشی که مهم ترین آن عملكرد بسیار ضعیف دانش آموزان ايراني در نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 است سکوت اختیار می کنند ؟!
گروه گزارش/ در نشست رسانه ای معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که با موضوع « لایحه بودجه سال 1400 » برگزار گردید ( این جا ) ( این جا ) ؛ « صدای معلم » از اللهیار ترکمن پرسید : « بر اساس آمار ، بودجه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی بیش از 200 درصد نسبت به سال پیش افزایش داشته اما بودجه کیفیت بخشی به…
صدای معلم : آقای کریمی! شما اول صحبت هایتان به عملکرد کارگروه فوری مطالعات پژوهشگاه اشاره و آن را به عنوان یک کارنامه مثبت و یا نقطه روشن در کلیت این پژوهشگاه معرفی کردید اما در ادامه و در پاسخ به پرسش ها مواضعی را بیان کردید که بر خلاف توصیه های سیاستی آن کارگروه به ویژه در حوزه " آموزش حضوری " بود . پرسش این است که کدام موضع درست ، منطقی و علمی است و این تفاوت و تضاد ناشی از چیست ؟
روه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 19 آذر وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای حضوری را پس از یک تعطیلی طولانی مدت برگزار کرد . نشست سوم در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » پیش تر مطرح کرد : « طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 24 / 8 / 1399…