صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • علی پورسلیمان ، مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شرق :
  • گزارشگر : شهرزاد همتی

دخالت " حوزه علمیه " به ‌صورت سازمان‌دهی‌شده و دامنه‌دار در " آموزش و پرورش " فاقد مبانی علمی ، منطقی و تطبیقی است مطلب ویژه

گروه رسانه/ شهرزاد همتی : بنا به گفته مشاور عالی آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش بیش از 80 درصد نقدهای محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی اعمال شده است. به گفته علیرضا حاجیان‌زاده،‌ ستاد همکاری‌های مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره‌گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال…
  • چه کسی باید نگاهبان استقلال ذاتی و حرفه ای نظام آموزشی باشد ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش در مورد عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ چندی پیش حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه تحول در برنامه ریزی آموزشی و کتب درسی بدون حضور حوزه علمیه امکان ندارد، تصریح کرد: باید با کمک و همراهی حوزه علمیه این تحول صورت بگیرد و روی این عقیده نیز پافشاری می کنم. او یکی از نکات پر اهمیت در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کل…
  • « این اعضا با چه برنامه و نقشه ی راهی ، راهی صندوق ذخیره فرهنگیان شدند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سکوت " اعضای منتخب فرهنگیان " در " صندوق ذخیره فرهنگیان " پس از 3 سال شکست ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   پس از گذشت حدود سه سال از برگزاری نخستین انتخابات در صندوق ذخیره فرهنگیان که در زمان وزارت محمد بطحایی برای تعیین دو نفر در « هیات امنا » و یک نفر « بازرس » با تبلیغات فراوان برگزار شد ؛ این سه نفر سکوت و انفعال خویش را شکسته و در رسانه ها به ذکر مطالبی در مورد این صندوق پرداخته اند . پیشنهاد تعیین « بازرس »…
  • « اما مجلس دهم به پایان رسید و نوبت به طرح این تشکیلات معلمی در صحن علنی مجلس نرسید اما پرسشی که همواره مطرح بوده آن است که برای اظهار نظر در مورد یک طرح درونی آموزش و پرورش چه نیازی به اعلام نظر آن همه کمیسیون مجلس بوده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" سازمان نظام علوم تربیتی " تاسیس می شود ؛ خبری از " سازمان نظام معلمی " نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کانال رسمی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران نوشت : « روز سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه 99 جلسه ای پیرامون طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمدرضا عارف عضو شورای تحول آموزش و پرورش و عضو فرهنگستان علوم با حضور دکتر مهر محمدی، دکتر قادری، دکتر جوادی پور، دکتر صادقی و دکتر نیکنام تشکیل شد. آقای دکتر عارف ضمن ارایه ی رهنمودهایی، تاسیس…
  • غلامرضا قائدی ها مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

وظیفه اصلی " تولید محتوا " در آموزش مجازی بر عهده معلمان است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
  • « بررسی وضعیت عملکرد مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که این مرکز تاکنون جز صدور بخشنامه های تکراری و کلیشه ای در مورد برنامه امتحانات کار خاص دیگری انجام نداده است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

از " سالنامه سنجش " و یا " گزارش ملی آموزش و پرورش " چه خبر ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی ، « خسرو ساکی »  رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش موضوعاتی را در مورد فرآیند سنجش و پایش و نیز تاکید بر فرهنگ پاسخ گویی بیان کرده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش می نویسد : ( این جا )   رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاشِ این نهاد برای شفاف‌نمایی نقاط ضعف و…
  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

حکیم زاده : سطح توقعات خانواده های ما از مدرسه غیر استاندارد است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
  • « آیا معلمان اخبار و گفته های مسئولان وزارت آموزش و پرورش مانند آن چه در بالا اشاره شد را مطالعه نکرده بودند ؟ چرا همان زمان و در همان مقطع به این گفته ها و فرمول ها اعتراض نکردند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اعتراضات معلمان به نحوه محاسبه حق التدریس توسط وزارت آموزش و پرورش ؛ چند نکته و چند پرسش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرداخت بخشی از حق التدریس معلمان شاغل در ایام تعطیلی مدارس و فعالیت آنان در آموزش مجازی ( شبکه شاد ) موجب بروز واکنش های گسترده به نحوه محاسبه این حق الزحمه توسط وزارت آموزش و پرورش گردیده است . برخی از معلمان در اعتراض به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در این مورد ، کلاس های مجازی خود را تعطیل کرده و یا گفته اند که از فعالیت در…
  • حمیدی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

وزارت بهداشت و ستاد کرونا نمی گذارند وگرنه خانواده ها از خدا می خواهند که مدارس باز شوند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
  • « چرا وزارت آموزش و پرورش به عنوان " کارفرما " از عمل به تکالیف قانونی خود در مورد این معلمان خودداری کرده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا " معلمان خرید خدماتی " به اندازه " کارگران " هم از حقوق قانونی برخوردار نیستند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 13 بهمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  از افزایش ۳۰ درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داده است. (این جا ) « علی اللهیار ترکمن » اعلام کرده است که بر این اساس حقوق این معلمان از ۷۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. پرسش « صدای معلم » از معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت…
  • دیدار وزیر آموزش و پرورش از استان اصفهان بدون برگزاری نشست رسانه ای با خبرنگاران پایان یافت ؛
  • گزارشگر : نرگس کارگری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان: در استان نیرویی جوان تر از من که در این سمت بوده باشد نبود ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. پرتال وزارت آموزش و پرورش در بخشی از  برگزاری نشست صمیمی نمایندگان معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی، مهراله رخشانی…
  • این برخوردهای دوگانه و ناصادقانه از چیست ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برگزاری نشست تشکیلاتی " بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان " و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مقام و مرجعی به گزارش « صدای معلم » با عنوان " در باب " کارورزی دانشجو معلمان " یکی از ارکان تربیت معلم ؟! " پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا ) در حالی که دانشگاه فرهنگیان نیز مانند مدارس نزدیک به یک سال تعطیل بوده و سخنان وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه در مورد « اولویت داشتن آموزش حضوری » از…
  • « چرا باید چهار هزار مدرسه کانکسی در ایران باشند در حالی که بارها درباره برچیده شدن مدرسه های کانکسی در ایران صحبت شده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورشی که در مورد اولویت داشتن " آموزش حضوری " شعار می داد چرا به عیادت معلمان و دانش آموزان آسیب دیده کانکسی نرفت ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از اعتراضات گسترده نسبت به عملکرد « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در بی اعتنایی و بی توجهی نسبت به وضعیت دانش آموزان و معلمانی که به واسطه برخورد صاعقه با یک مدرسه کانکسی در خوزستان دچار سوختگی شدید شدند و در زمانی که در این استان حضور پیدا کرده بود ( این جا ) وزارت آموزش و پرورش به این واقعه تلخ واکنش نشان داد…
  • عنابستانی : صدای مردم بودن ، هنر می خواهد !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" دکتر علی اصغر عنابستانی " یک معلم است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/   سیلی زدن « علی اصغر عنابستانی » نماینده مردم سبزوار بر صورت مامور قانون به یک موضوع داغ در شبکه های اجتماعی و حتی گفت و گوهای روزانه تبدیل شده است . اما در مورد این نماینده چه می دانیم ؟ در وبلاگ " سبزواریون " چنین می خوانیم : ( این جا ) « علی اصغر عنابستانی هستم متولد سال 1350 . در قریه عنابستان از توابع شهرستان…
  • « ستاد ملی مقابله با کرونا که این چنین غیرکارشناسانه و غیرعلمی در مورد آموزش و پرورش و مسائل آن تصمیم می گیرد پاسخ دهد که در کجای دنیا چنین رویه ای دنبال می شود ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورشی که توانایی و اختیار تصمیم گیری از خود را ندارد به چه دردی می خورد؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت حدود یک هفته از  ابلاغ دستور العمل بازگشایی مدارس در بهمن توسط وزارت آموزش و پرورش دوباره وضعیت به همان روال سابق بازگشت . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای…
  • صدای معلم : اگر دبیرخانه شورای آموزش و پرورش فقط شکل تشریفاتی نداشت حداقل جلوی این می ایستاد که اگر نهادهایی و یا دستگاه هایی دارند قانون دیگری وضع می کنند این را تصویب نکنند و یا مسیر قانونی و منطقی طی شود. آیا شما تا به حال مخالفت جدی در این زمینه از سوی شوراهای آموزش و پرورش دیده اید ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فولادوند: کار دبیرخانه شورای آموزش و پرورش رصد مشکلات میدانی و فرصت های پیش روی آموزش و پرورش است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
  • « آیا آن ارتباط عمیقی که حاجی میرزایی در مورد آن می گوید و همگان را به آن سفارش می کند ، شامل حال این معلمان و دانش آموزان نمی شود ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای وزیر آموزش و پرورش ! از معلمان و دانش آموزان " مدرسه کانکسی " در خوزستان چه خبر ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز پنج شنبه دوم بهمن ، « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با هدف افتتاح چند پروژه آموزشی در استان خوزستان وارد این استان شد . وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استان خوزستان گفت : خداوند بهترین بنده های خود را در مسیر تعلیم و تربیت انسان ها قرار داده است به همین دلیل گفته می شود که معلمی شغل انبیا…
  • « پرسش اساسی این رسانه که پیش تر هم مطرح شده آن است که نقش مدارس و دانشگاه ها در موج های اول تا سوم کرونا زمانی که تقریبا همه آن ها قریب به یک سال در تعطیلی به سر می برند چه بوده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مجلس به جای تعیین تکلیف برای " بازگشایی مدارس " توضیح دهد برای آموزش و پرورش چه کرده است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ این روزها ، کم تر جایی را در حوزه فعالیت های مختلف در جامعه می توان یافت که به خاطر " کرونا " تعطیل باشد جز « مدارس » و « دانشگاه ها » . از مقامات و مدیران مختلف گرفته تا حتی رسانه ها و تشکل های صنفی معلمان ( این جا ) بر طبل تعطیلی مدارس می کوبند . برخی از نمایندگان مجلس نیز برای آن که از…
  • صدای معلم : شما این نهاد را با مجلس مقایسه کردید . به نهادهای دیگر کاری نداریم ولی الآن بعد از بیست و هفت سال ، به نظر می رسد نهاد شورای آموزش و پرورش یک نهاد تشریفاتی است. نگاه تشریفاتی بر آن حاکم است. چرا رسانه ها را دعوت نمی کنند؟ چون هیاتی عمل می کنند ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی : شوراهای آموزش و پرورش استان های البرز، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی عملکرد ضعیفی داشته اند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
  • « معلم باید هنگام ورود به اداره خودش احساس امنیت کند و به او احترام گذاشته شود »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیریت از نوع " رفاه معلم " در اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران ؟!

گروه گزارش/ کرونا موجب شده است تا ادارات آموزش و پرورش بسیار خلوت شده و برخی واحدها در طول روز حتی یک مراجعه کننده هم نداشته باشند اما واحدی که به نظر می رسد در این خلوتی هنوز مخاطبان و مشتریان خود را حفظ کرده باشد همان " دایره تعاون و رفاه " در ادارات آموزش و پرورش است . تعاون و رفاه تقریبا در همان ابتدای ورودی اداره آموزش و پرورش…
  • چرا در مورد اظهارات « معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران » سکوت کردید ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چرا " کانون صنفی معلمان " به جای دمیدن بر " تعطیلی مدارس " از استقلال ذاتی و حرفه ای آموزش و پرورش دفاع نمی کند ؟! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ نیمه نخست مهر ماه بود که  « معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران » اظهارات سخیف و مداخله جویانی را نسبت به آموزش و پرورش و معلمان بیان کرد .  این مقام امنیتی در پی اعلام تعطیلی یک هفته ای شهر تهران اعلام کرده بود : «  این تعطیلی تنها مربوط به عدم حضور دانش آموزان در مدارس است و آموزش مجازی طبق روال قبلی انجام می شود بنابراین آموزش…
  • مدیر صدای معلم : من این جا و از شما به عنوان معاون وزیر و مسئول مستقیم اجرایی قانون تشکیل شورای های آموزش و پرورش پرسش می کنم : چرا مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران دستور العمل وزارتی شما را معلق کرده و به آن وقعی نمی نهد ؟! چرا باید در این جا که پایتخت است و قاعدتا باید الگوی کشور و سایر استان ها باشد ، قانون اجرا نمی شود ؟ کسی هم پاسخ گو نیست و اصلا اعتنایی نمی کند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی : اصل بر حضور " رسانه ها و خبرنگاران " در جلسات شوراهای آموزش و پرورش است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
  • صدای معلم : در پیش نویس سند تحول بنیادین بحث " سازمان نظام معلمی " را حذف کردند . حتی آقای محمود مهرمحمدی هم در گفت و گو با صدای معلم به صراحت گفتند نمی خواهند که سازمان نظام معلمی شکل بگیرد . جریاناتی است که نمی خواهند این کار انجام شود چون برداشت و تحلیل شان این است که در وظایف حاکمیتی آموزش و پرورش خلل ایجاد می کند. این یک دیدگاه بدبینانه است و فاقد مبانی منطقی و شفاف. شما در پاسخ به من وارد مقوله نشدید . از طرفی رتبه بندی معلمان در حال نهایی شدن است و روانه مجلس می شود . پس شما کی می خواهید وارد عرصه شوید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : " سازمان نظام معلمی " اولویت مستقل برای من نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . در این نشست صدای معلم چنین مطرح کرد : اصلی ترین فرق بین جوامع سنتی…
  • پرسش صریح « صدای معلم » از وزیر بهداشت آن است که صادقانه پاسخ دهد نقش " مدارس " در شکل گیری و انتشار موج های اول تا سوم کرونا در این کشور چه بوده است ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزارت آموزش و پرورش این بار حرفش در مورد " بازگشایی مدارس " را جدی بگیرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ وزارت آموزش و پرورش خبر از بازگشایی تدریجی مدارس داده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز، از…
  • صدای معلم : آقای امانی ! یعنی منظور شما این است که از دل دانشگاه فرهنگیان با این مکانیسم ها ، معلم حرفه ای تربیت می شود و وقتی وارد سیستم آموزشی می شود ، تبدیل به " معلم غیرحرفه ای " می شود ؟!
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : نباید معلمان ورود به خدمت رها شوند و بگویند ما 30 سال معلم هستیم ! هر گونه که کار کنیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . در این نشست صدای معلم چنین مطرح کرد : اصلی ترین فرق بین جوامع سنتی…
  • مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " : اگر قانون شوراهای آموزش و پرورش در این 27 سال درست اجرا شده بود الان یک آموزش و پرورش دموکراتیک داشتیم !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فولادوند : بعضی از اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ آخرین نشست رسانه ای وزارت آموزش و پرورش که به صورت حضوری برگزار شد 19 آذر 99 بود . پس از…
  • نظر " ستاد ملی مقابله با کرونا " نسبت به بازگشایی مدارس تغییر کرد !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدارس در ایران پس از 11 ماه بازگشایی می شوند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ششم دی ماه سال جاری بود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به مصوبات جلسه ستاد اعلام کرد: فعالیت مدارس همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت. ( این جا )  علیرضا رییسی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و سایر اعضا برگزار شد، گفت: در ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه مدارس پایه اول…
  • یوسف بهارلو معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان پردیس : شفافیت ،اعتماد سازی ، پاسخ گویی و مسئولیت‌پذیری باید در هر سازمانی نهادینه شود تا آن مجموعه بتواند به اهداف سازمانی خود دست یابد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش از متولیان فرهنگ سازمانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در باب " پاسخ گویی و مسئولیت‌ پذیری " ؟

گروه رسانه/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران نوشت : ( این جا ) جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان پردیس با حضور یوسف بهارلو معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، روسای ادارات معاونت پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه در پردیس برگزار…
  • آیا نسل آینده معلمان قادر خواهد بود چالش ها و بحران های نظام آموزشی را تحلیل و تعلیل کرده و بر خلاف نسل های پیشین رویکردی کنش گرانه ، مطالبه محور و شجاعانه نسبت به مسائل داشته باشد و یا آن که سقف اندیشه ورزی و تفکر همچنان در حد " مطالبات معیشتی " و " مسائل صنفی " باقی خواهد ماند ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

در باب " کارورزی دانشجو معلمان " یکی از ارکان تربیت معلم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ دانشگاه ها هم مانند مدارس از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا تعطیل شدند . وزیر آموزش و پرورش در نشستی که 25 شهریور 1399 با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان داشت چنین گفته بود : ( این جا ) « توانستیم در شروع سال تحصیلی جدید با کرونا کنار بیاییم. اگرچه به نظر می‌رسد ساده‌ترین راه در مواجهه با ویروس کرونا این است که بگوییم آموزش غیرضروری است…
  • صدای معلم : یکی از وظایف شورای عالی تایید انطباق مطالب کتاب های درسی با مصوب شورا است. شما هم در پاسخ فرمودید که مطالب کتاب های درسی را تایید می کنید. در واقع ، روند کتاب های درسی و چیزی که بوده است را تایید می کنید ؛ این در حالی است که افکار عمومی نظر شما را تایید نمی کنند. آنها اعتقاد دارند که کتاب های درسی منعکس کننده واقعیات و نیازهای جامعه یا پیشینه تاریخی آن نیست !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : کلیت جریان برنامه های درسی ما آن توان مندی های رشد بنیادی بچه ها را فراهم می کند مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی و…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای حضوری شورای عالی آموزش و پرورش : آقای دبیر کل ! شما تاکنون حتی به نادیده گرفته شدن شیوه نامه بازگشایی مدارس که با محوریت شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تایید شده بود یک انتقاد ساده هم نکرده اید ! مدرسه ای که شما ساخته و تعریف کرده اید حتی اختیار تصمیم گیری در مورد یک مساله ساده و اجرایی خودش را هم ندارد !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

امانی : در تمام زمینه ها باید به مدرسه اعتماد کنیم ؛ در " آموزش حضوری " با شما توافق کامل داریم ؛ فضا قانونی است اما باب میل ما نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه   نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی و…
  • « چرا سکوت کرده اید ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرونده زمین خواری در شهرستان نظر آباد و یک پرسش " ساده " از آموزش و پرورش البرز ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در روزهای گذشته ، رسیدگی به پرونده زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در شهرستان نظر آباد استان البرز در برخی رسانه ها منتشر گردید . ایسنا نوشت : ( این جا ) « مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «هنوز یک سال از سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز نمی‌گذرد که یکی دیگر از دستورهای مهم رئیس عدلیه، اجرایی و رسیدگی به پرونده زمین خواری بزرگ سه هزار…
  • « در مورد مدارس استعدادهاي درخشان نيز لزوم بازگشت به اساسنامه اوليه مورد تاكيد بود و توسعه ايجاد شده در سنوات اخير را آسيب جدي نظام تعليم و تربيت كشور تلقي مي‏ نمايند. جمع نظرات مبتنی بر این بود که مدارس تیزهوشان قادر نیستند تیزهوشان واقعی را جذب کنند و افراد جذب شده تیزهوش نیستند و لازم است آزمون‏ هاي مدارس استعدادهاي درخشان از نظر سطح علمي و كيفيت قادر باشند دانش آموزان تيزهوش را به طور واقعي و با تعداد محدودتر براي اين مدارس سرند نمايند »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" مجلس یازدهم " در مسیر افزایش و تقویت مدارس سمپاد ( تیزهوشان ) ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تأکید نمایندگان عضو کمیسیون بر افزایش تعداد مدارس استعدادهای درخشان در استان‌ها به منظور کشف بیشتر و پرورش استعدادهای درخشان  خبر داده است . ( این جا ) احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست عصر سه‌شنبه ۹ دی‌ماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون به ارائه…
  • انتقادات صریح مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای شورای عالی آموزش و پرورش از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : اگر آقای حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش قصد جامه عمل پوشاندن به حرف ها و مواضع خود را دارند از همان طبقه خودشان در وزارتخانه شروع کنند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش :" آگاهی " ریشه بهبود همه امور است ؛ " خبرنگاران " در نهضت آگاهی بخشی خیلی نقش دارند مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز سه شنبه نهم دی ماه   نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی…
  • چرا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که قاعدتا و منطقا باید پاسخ گوترین و مسئولیت پذیرترین نهاد در این وزارتخانه باشد در مورد عملکرد و رویکرد خود پاسخ گو نبوده و دچار استبداد و تک روی در حوزه برخورد با رسانه ها گردیده است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برگزاری نشست های رسانه ای در وزارت آموزش و پرورش از جنس " رفع تکلیف " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ یک روز در وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای پشت سرهم به صورت " حضوری " برگزار می کنند اما بعدا این نشست ها بدون دلیل و به بهانه " کرونا " تعطیل می شود و فرد و یا نهادی هم در این موارد پاسخ گو نیست . « صدای معلم » در گزارش های پیشین خود انتقاداتی بر ماهیت و عملکرد " ستاد ملی مقابله با کرونا…
  • «دانش آموزی که تفکر و استدلال را نیاموزد و در « مدرسه » آن را با حضور " معلمان حرفه ای " تمرین نکند چه ارزش افزوده ای برای جامعه فردا خواهد داشت جز آن که گره و باری بر آسیب های اجتماعی روز افزون این جامعه توسعه نایافته بیفزاید ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نتايج مطالعات بين المللي تيمز 2019 اعلام شد ... کسی هم حساس و ناراحت نشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ فرد و یا مرجعی به گزارش منتشر شده در مورد نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 در علوم و رياضي پايه هاي چهارم و هشتم نه واکنشی نشان داده و نه پاسخ گو بوده است . ( 1 )  در اين مطالعه دانش آموزان كشورهاي سنگاپور، چين تايپه، كره جنوبي، ژاپن و هنگ كنگ بهترين عملكرد را داشتند. متاسفانه وضعيت عملكرد دانش آموزان ايراني در علوم و…
  • « در شیوه نامه ی برگزاری امتحانات در نیم سال اول سال 1399 علی رغم شعارها و تبلیغات وزیر آموزش و پرورش و سایر مدیران هیچ گونه جایگاه مشخص و شفافی برای « شورای مدرسه » تعریف و تببین نشده است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اداره آموزش و پرورش را به " ستاد ملی مبارزه با کرونا " بسپارید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز چهارشنبه سوم دی ماه و در آستانه برگزاری امتحانات نیم سال اول سال تحصیلی ، تعدادی از دانش‌آموزان با تجمع در ساختمان آموزش و پرورش ایذه خواستار برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند. در این رابطه ؛ ایرنا نوشت : ( این جا ) « دانش‌آموزان در تجمع خود در ساختمان آموزش و پرورش ایذه خواستار برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند. یکی از این دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ما در طول سال تحصیلی…
  • « آیا امکانش نیست که با این تسهیلات کیفیت آموزش و بهداشت همین کودکان فعلی را ارتقاء داد و در راستای بهبود زندگی صدها هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست قدمی برداشت؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

به خانواده هایی که برای فرزند سوم و بیشتر اقدام کنند ... ؟!

گروه گزارش/ علی اصغرعنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس  با اشاره به مهمترین موارد در طرح جوانی جمعیت می گوید: ( این جا ) « بحث افزایش تسهیلات ازدواج به رقم حداقل ۱۰۰میلیون تومان و برنامه ریزی برای ارائه زمین و مسکن مناسب با اولویت زوج های جوان و خانواده های دارای فرزند از جمله مهمترین موارد تشویقی این طرح است. ضمن اینکه مجلس برنامه ریزی کرده تا با تولد فرزندان سوم…
  • پرسش آن است ؛ افراد و جریاناتی که در برابر اختصاص ردیف بودجه ای برای سند 2030 که معلوم نیست چقدر مقرون به واقعیت باشد برمی آشوبند و جو سازی می کنند چرا در برابر این موضوعات مهم و راهبردی و پسرفت مداوم کیفیت آموزشی که مهم ترین آن عملكرد بسیار ضعیف دانش آموزان ايراني در نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 است سکوت اختیار می کنند ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برای ارتقای " صلاحیت های حرفه ای معلمان " چقدر بودجه و اعتبار اختصاص داده اید ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست رسانه ای معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که با موضوع « لایحه بودجه سال 1400 » برگزار گردید ( این جا ) ( این جا ) ؛ « صدای معلم » از اللهیار ترکمن پرسید : « بر اساس آمار ، بودجه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی بیش از 200 درصد نسبت به سال پیش افزایش داشته اما بودجه کیفیت بخشی به…
  • صدای معلم : آقای کریمی! شما اول صحبت هایتان به عملکرد کارگروه فوری مطالعات پژوهشگاه اشاره و آن را به عنوان یک کارنامه مثبت و یا نقطه روشن در کلیت این پژوهشگاه معرفی کردید اما در ادامه و در پاسخ به پرسش ها مواضعی را بیان کردید که بر خلاف توصیه های سیاستی آن کارگروه به ویژه در حوزه " آموزش حضوری " بود . پرسش این است که کدام موضع درست ، منطقی و علمی است و این تفاوت و تضاد ناشی از چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : خود من هم موافق آموزش حضوری هستم اما " فرهنگ جامعه ما " نمی پذیرد که دانش آموز ما در معرض آسیب و خطر قرار بگیرد ! مطلب ویژه

روه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 19 آذر وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای حضوری را پس از یک تعطیلی طولانی مدت برگزار کرد . نشست سوم در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » پیش تر مطرح کرد : « طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 24 / 8 / 1399…

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور