صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • " برنامه ی این کمیسیون برای احیا و بازیابی جایگاه خودش چیست ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش از سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطلب ویژه

گروه گزارش/ حجت‌الاسلام ‌ والمسلمین احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در نشست خبری دوم مرداد که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد به بیان مطالبی پرداخته است . ( این جا ) فلاحی گفته است : « پویایی و شفافیت، دو مطالبه مهم مردم از مجلس شورای اسلامی است و خبرنگاران و اصحاب رسانه، نقش مهمی در تحقق این دو امر دارند. رسانه‌های زیادی در مقابله با…
  • پیشنهاد « صدای معلم » به وزیر آموزش و پرورش آن است با توجه به هم گرایی در ستاد و افکار عمومی مبنی بر احیای " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " سریعا اصلاحیه ای به این منظور به مجلس و در قالب " فوریت " ارسال گردد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اعلام بازگشایی مدارس از 15 شهریور توسط وزیر آموزش و پرورش مبنای" قانونی " ندارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ  هیجدهم شهریور 1376  که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است ؛ زمان بازگشائی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد. ‌امتحانات پایان سال بعد از مهلت مقرر و در خرداد ماه انجام خواهد شد. ‌تعیین مناطق گرمسیری که امکان ادامه تحصیل تا پایان اردیبهشت ماه را به دلیل گرمای زودرس ندارند به…
  • پرسش مجدد صدای معلم : وجه قانونی انتصاب " غلامعلی حداد عادل " در شورای عالی آموزش و پرورش چیست ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پسر غلامعلی حداد عادل عضو هیئت مدیره انتشارات مدرسه ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نخستین نشست رسانه ای که با « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید ؛ « صدای معلم » چنین مطرح کرد : « پیش از آن که بخواهم پرسش های خود را طرح کنم لازم است اشاره ای داشته باشم به " انتصاب اعضای شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی " توسط رئیس جمهور. البته ایشان…
  • " آیا تحمیل هزینه به معلمان و دانش آموزان برای استمرار آموزش در شبکه شاد در تضاد آشکار با اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد رایگان بودن " تحصیل " برای همه آحاد و اقشار مردم نیست ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات جدید وزیر آموزش و پرورش در مورد " شبکه شاد " و پرسش های " صدای معلم " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخستین بار مهدی شرفی  شنبه 30 فروردین در گفت و گو با " ایرنا "  درباره استفاده معلمان و دانش آموزان از فضای شبکه شاد اظهار داشت: هم اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم که تا چند روز آینده استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد برای همه دانش آموزان و معلمان رایگان شود. هر چند آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات اینترنت رایگان برای استفاده معلمان در…
  • اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • خبرنگار : رویا برزگرپروانی

عامل موفقیت در نظام آموزشی فنلاند به خاطر " معلم حرفه ای " است ؛ آموزش های خیلی خوب در دانشگاه به آنها داده می شود و مراکز تربیت معلم جدا ندارند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست علمی - تخصصی با عنوان « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » در جهت توسعه دانش و شناخت…
  • " عملکرد ناقص ، مبهم و غیرکارشناسی وزارت آموزش و پرورش که برای بارها اتفاق افتاده ضمن ایجاد فضای ابتذال ، یاس و بدبینی بین معلمان ، موضوع مهم و راهبردی تربیت و نگهداشت " معلم حرفه ای " را در این دستگاه دچار چالش های جدی و راهبردی کرده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" آزمون رتبه بندی معلمان " تجربه ای شکست خورده و در تضاد با مفهوم و رویکرد " معلم حرفه ای " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آزمون رتبه بندی معلمان برای دومین بار در 25 تیر ماه سال جاری در "  سامانه ضمن خدمت فرهنگیان " بارگذاری و اجرا گردید . پیش تر و هنگام اجرای نخستین آزمون رتبه بندی معلمان ، " صدای معلم " در گزارشی نوشت : ( این جا ) پس از برگزاری آزمون جهت ارتقا و اعطای جدید رتبه به معلمان در طرح " رتبه بندی معلمان " که در 27…
  • « آن رشد سالانه ای که در سال 35 تا 55 بود اگر با همان روند ادامه پیدا می کرد وبا همان نرخ در بعد انقلاب ادامه داشت ما خیلی زودتر از این بیشتر این مردم باسواد می شدند. پس حتی آنگاه که می گوییم در بهداشت و آموزش پیشرفت کمّی کرده ایم حتی این جا هم ممکن است اغراق بکنیم »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ارائه " آمار " اغراق نکند ! از شاخص " نابرابری " هم بگویید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شاپور محمدزاده  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با اشاره به عملکرد سازمان نهضت سوادآموزی در کشور در راستای کاهش نرخ بی سوادی در نقاط شهری و روستایی گفت: «نهضت سوادآموزی یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ فعالیت خود را آغاز کرد. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا ۱۳۶۵، حدود ۱۱ میلیون نفر به نرخ باسوادان کشور افزوده شده…
  • پرسش « صدای معلم » از سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و نیز رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آن است که نسبت محتوای این نشست با آن چه رئیس پیشین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد " آیین نامه تعارض منافع " گفته است چیست ؟ آیا قرار است همان وضعیت معیوبی که پیش تر و در ارتباط با عملکرد چنین موسساتی حادث بود در فضای مجازی و شبکه الکترونیکی باز تولید شود ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در موضوع " تعارض منافع " شفاف سازی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ جمعه 4 مرداد 1398 « صدای معلم » در گزارشی نوشت : ( این جا ) « نخستین بار در بهمن 1397 بود که رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  درباره « نه به هدررفت استعدادها در مسابقات چرتکه»  رسما اعلام کرد : ( این جا ) " کلا آزمون‌هایی مثل کانگورو و چرتکه و بحث‌هایی که بیش از حد به پرورش یک بُعدی مثلاً پرورش…
  • " انتقاد از رویکرد اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران : زمانی که وزارت آموزش و پرورش به صورت شفاف و مکتوب عضویت دانش آموزان ، معلمان و مدیران مدارس در شبکه شاد را اختیاری و غیراجباری اعلام کرده است چگونه می توان معلمان را مجبور کرد امتحان را در آن محیط برگزار کنند ؟ "

اعتراض یک معلم به رفتارهای " متناقض " وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون ها و امتحانات مطلب ویژه

گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید خلاصه ای از روند طی شده در اعتراض « علی پورسلیمان » دبیر هنرستان کار و دانش شهید باهنر منطقه 9 تهران نسبت به رفتارهای متناقض و پرسش برانگیز اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش تهران است . ماجرا از زمان تعطیلی مدارس به علت ویروس کرونا آغاز گردید . این دبیر آموزش و…
  • " این همه تناقض گویی و تعارض در مواضع ناشی از چیست و چه کسی باید در مورد این رفتارها به جامعه و ذی نفعان آموزش پاسخ گو باشد ؟ فرضا مشکل اردوگاه منظریه ( شهید باهنر تهران) حل شود ؛ راه حل پایدار و علمی برای حل مشکل اقتصاد آموزش و پرورش چیست ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعارف و رودربایستی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با رئیس سازمان برنامه و بودجه ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شنبه 21 تیر  با حضور رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در اولین برنامه گفت و گو برمدار تحول و بهبود یادگیری، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌ و پرورش پرداختند. در این نشست از رسانه ها دعوتی به عمل نیامده بود . علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در این نشست می گوید: « حجم و گستردگی آموزش‌ و پرورش آن…
  • " تعامل با رسانه ها و داشتن یک روابط عمومی پویا و تحلیل گر شرط مهم و لازم برای موفقیت یک مدیر و برنامه های اوست . « صدای معلم » از دبیر کل جدید شورای عالی آموزش و پرورش بار دیگر دعوت می کند ضمن برگزاری نشست رسانه ای که البته موضوعی مهجور در این نهاد است پاسخ گوی پرسش های رسانه ها و افکار عمومی در این زمینه باشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل جدید شورای عالی آموزش و پرورش و چند پرسش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/   آیین تکریم و معارفه دبیر کل شورای عالی آموزش‌ و پرورش شنبه 21 تیر در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . برای این نشست از رسانه ها و خبرنگاران دعوتی به عمل نیامده بود . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : « محمود امانی طهرانی درآیین تکریم و معارفه دبیرکل شورای عالی که با حضور وزیر آموش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار…
  • " شرکت کنندگان در این آزمون در گفت و گو با صدای معلم از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه ها و سطح آزمون ها انتقاد کردند "
  • گزارشگر : نرگس کارگری

آزمون استخدامی آموزش دهندگان سوادآموزی برگزار شد مطلب ویژه

گروه گزارش - نرگس کارگری/ هنوز وزارت آموزش و پرورش به گزارش « صدای معلم » با عنوان "  بازی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون ها و امتحانات در بحران کرونا با طعم " خاص " ؟! ( این جا ) پاسخی ارائه نکرده است جز آن که خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش در تماسی با این رسانه داشت چنین گفت : " مسئولیت…
  • " از نظر بخش قابل توجهی از معلمان فرصت هاي آموزشی در فضاي مجازي در شکل هاي مختلف آن نمی تواند بدیل مناسبی براي فرصتهاي آموزشی واقعی و حضوري را تلقی شود. می توان این فرصت ها را فرصت هاي مکمل آموزش حضوري مدرسه اي تلقی کرد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چرا وزارت آموزش و پرورش در مورد پیشنهاد یونسکو برای بازگشایی مدارس سکوت کرده است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هم زمان با آغاز بحران کرونا ؛ « صدای معلم » گفت و گویی را  با دکتر احد نویدی عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در 4 اسفند 1398 انجام داد . ( این جا ) نویدی در پاسخ  به پرسش صدای معلم كه سوال کرده بود آيا تعطيلي مدارس براي پيشگيري از شيوع ويروس كرونا يك راهبرد مناسب است ؛ چنین پاسخ داد : شايد تعطيلي چند…
  • وزیر علوم سکوت را شکست !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حذف ١٦ سهمیه کنکور از ١٩ سهمیه فعلی ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می دهد در جلسه ۳۴۳ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد مساله " حذف سهمیه ها " از کنکور مطرح گردیده است . دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی…
  • « صدای معلم » بارها اعلام کرده است که وزارت آموزش و پرورش باید به هویت حرفه ای مدرسه و اصل مدرسه محوری و آیین نامه اجرایی مدارس احترام گذاشته و آن را به رسمیت بشناسد. مشاهده چنین عملکردی از وزارتخانه و مسئولانی که در ظاهر خود را " قانون مند " جلوه می دهند اما حتی به بخشنامه ها و پروتکل های اداری و ستادی خود احترامی قائل نیستند تنها به شکاف بیشتر میان صف و ستاد و اداره و مدرسه منتهی خواهد شد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

بازی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری آزمون ها و امتحانات در بحران کرونا با طعم " خاص " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزارت آموزش و پرورش به استناد بند 16 شیوه نامه برگزاری امتحانات نوبت دوم در خرداد ماه 1399 و به شماره  139 / 140 به تاریخ 23 / 2 / 1399 با موضوعیت بازگشایی مدارس و ارزشیابی تراکمی ، برگزاری هر گونه ارزشیابی و آزمون از یکایک دانش آموزان را به صورت " حضوری " ممنوع اعلام کرده و آن را " غیرقانونی " دانسته است . حتی معاون آموزش…
  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری : آیا قرار است به هر قیمتی حتی " ابتذال " سر نوجوانان و جوانان گرم شود ؟ آیا این معنای " انفجار دانایی " نزد مسئولانی است که با بودجه های قابل توجه قرار است خلاء بخش مفقوده " تربیت " را پر کنند ؟ آيا در اين مدتي كه مسئوليت معاونت پرورشي را به عهده گرفته است به این مهم نرسیده اید که ادامه فعاليت‌ معاونت پرورشي به این شکل و سیاق نوعي اتلاف منابع است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

کاظمی : ادامه فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی به سیاست های کلی نظام برمی گردد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست خبری معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه ساعت 10 صبح در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . در این بخش مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را می خوانیم .
  • " حاجی میرزایی هنوز به پرسش های صدای معلم در مورد وقایع اخیر دانشگاه فرهنگیان پاسخی ارائه نکرده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورش در مورد برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان هم شفاف سازی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت حدود دو هفته از انتشار گزارش « صدای معلم » در مورد وقایع دانشگاه فرهنگیان هنوز وزیر آموزش و پرورش پاسخی به آن نداده است . ( این جا ) در این گزارش آمده بود : " مطابق تبصره 3 از ماده 10 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ؛ پذیرش استعفا یا عزل رئیس «دانشگاه» با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش ‏و تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و…
  • پرسش های صریح و شفاف مدیر صدای معلم در نخسنین نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان : از شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت می کنم که پس از 4 دهه ضمن برگزاری نشست رسانه ای در مورد عملکرد خویش پاسخ گو باشد
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

تاریخی : در این 40 سال هیچ گاه شخصیت دولتی نداشته ایم . نظام کنگره ای و دموکراتیک اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در هیچ جای کشور الان موجود نیست مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخسنین نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان امروز یکشنبه 15 تیر در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . این نشست با 10 دقیقه تاخیر آغاز گردید و حسین تاریخی دبیر کل این اتحادیه به مدت 32 دقیقه سخنرانی کرد . همان گونه که گفته شد ، این نشست مانند جلسه زهرا مظفر مدیر کل ارزیابی عملکرد…
  • غلامعلی افروز در نشست علمی – تخصصی با عنوان " تببین ابعاد جامعه شناسی ، روان شناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حقوق عاطفی از حقوق فقهی و شرعی خیلی مهم تر و اساسی تر است مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست علمی – تخصصی با عنوان " تببین ابعاد جامعه شناسی ، روان شناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی چهارشنبه یازدهم تیر از ساعت 30 / 8 تا 12 با حضور دکتر غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران ، دکتر علی اصغر احمدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دکتر بهمن حوری زاد عضو هیات علمی دانشگاه کسرا  و نیز دکتر فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و…
  • صدای معلم : اقدام مهم و ماندگار آقای جواد حسینی سرپرست پیشین وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ " بخشنامه ممنوعیت شکایت از رسانه های حوزه آموزش و پرورش توسط مدیران " بود . آیا اقدام اخیر شما در شکایت از یک رسانه زیرپاگذاشتن پروتکل های اداری و به نوعی از بین بردن سرمایه اجتماعی نبود ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رضا نهضت : قصد من به هیچ وجه توهین به وزیر آموزش و پرورش نبوده است

گروه رسانه/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ فعالیت کانال تلگرامی " حرف حساب " به مدیریت رضا نهضت در 21 فروردین 1399 متوقف شد.  کانال حرف حساب یکی از کانال های منتقد سیاست های وزیر و دیگر مدیران وزارت آموزش و پرورش بود . در این گزارش آمده بود : " اگر خبر فوق مبنی بر شکایت وزارت آموزش و پرورش از این رسانه صحیح…
  • پرسش های صریح صدای معلم در نشست خبری : " الان هم باب شده است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش ضمن دفاع تمام قد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در بحث " شبکه شاد " ، دائما به مجاهدت ها و تلاش های بی وقفه معلمان در کشور در بحث آموزش آنلاین و آموزش های مجازی و... اشاره می کنند اما خودشان در یک نشست ساده نمی توانند آن را به صورت آنلاین برای دوایر و ادارات شان در استان ها پخش کنند ! در وزارت آموزش و پرورش ، " نشست خبری " باید باز تعریف شود "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش : ما همیشه آنلاین بوده ایم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه ساعت 10 صبح در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . « علیرضا کاظمی » معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش 2 دقیقه زودتر از موعد مقرر در سالن حاضر گردید و البته کثرت همراهان ایشان موجب گردید تا تقریبا نیمی از صندلی های سالن و در جلو به آن ها اختصاص یابد .…
  • « صدای معلم » در نشست رسانه ای مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش : چرا اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات نتوانسته است حافظ قانون مداری در این وزارتخانه باشد ؟ در نظرسنجی که در صدای معلم انجام شد 6 / 77 درصد از مخاطبان از عملکرد این اداره کل رضایت نداشتند . برخی بر این باورند که این اداره کل و شاخه هایش در مناطق و نواحی سرکاری هستند و به گونه ای در آخر نظر مدیر مجموعه را تایید می کنند چون استقلال ندارند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش : " صدای معلم " نقدها را به گوش همه ما ، همه مخاطبان و همه فرهنگیان می رساند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نخستین نشست رسانه ای « زهرا مظفر » مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش پس از گذشت 13 ماه از انتصاب ایشان در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . در این بخش ، مشروح پرسش های صدای معلم و پاسخ این مقام وزارت آموزش و پرورش…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از معاون شورای عالی آموزش و پرورش آن است که چرا نسخه کامل و نهایی این رتبه بندی در اختیار افکار عمومی و رسانه ها قرار نمی گیرد ؟ چرا این شورا نشست رسانه ای برای شفاف سازی عملکرد شورای عالی آموزش و پرورش برگزار نمی کند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" رتبه بندی معلمان " و پرسش از معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ؟ مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ « سازمان معلمان ایران » امروز هفتم تیر در کانال خود نوشت : " اعتراض نماینده سازمان معلمان به عدم دعوت از تشکل ها در جلسات تدوین لایحه رتبه بندی " لایحه رتبه بندی توسط کمیته مربوطه تدوین و بدون نظر تشکل ها به وزیر تحویل شده است. این تشکل در ادامه نظرات معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش را آورده است . " عابدینی معاون شورای…
  • " هر گونه رقابتی در کنکور باید عادلانه بوده و به دور از رانت های مختلف و گزینش های ایدئولوَژیک مدار صورت بگیرد . تنها سهمیه مناطق چندگانه کنکور با توجه به توزیع نابرابر امکانات آموزشی کشور می تواند با عدالت آموزشی انطباق داشته باشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

استمرار مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۹ با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ چرا ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردرباره آخرین وضعیت تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۹ گفته است : تا زمانی که قوانین تغییر نکنند تمامی سهمیه‌ها اعمال می‌شوند و تمام ضوابط و قوانین سهمیه‌ها در کنکور همان گونه که قبلا بوده، اجرایی خواهد شد. مصوبه اعمال تسهیلات برای فرزندان هیئت علمی بر اساس رأی دیوان عدالت اداری در سال ۹۱ ابطال شده است. این مصوبه سال ۱۳۹۱ توسط…
  • " این تشکل ها ابتدا شفاف سازی را از خود آغاز کنند ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

خط و نشان کشیدن تشکل های دانشجویی خارج از آموزش و پرورش برای مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی برخی تشکل های دانشجویی  که عمدتا آن را " بسیج های دانشجویی " تشکیل می دهند در نامه ای به استاندار آذربایجان شرقی خواهان صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی علیه " جعفر پاشایی " مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی شده اند . ( 1 ) در این نامه آمده است : " با عنایت به طرح موارد متعدد و مستند از تخلفات عدیده صورت…
  • پرسش « صدای معلم » از " محسن حاجی میرزایی " آن است ؛ آیا وقایعی که در دانشگاه فرهنگیان رخ داده است از مصادیق " مدیریت تعارض منافع " نیست ؟ اگر پاسخ مثبت باشد ؛ " مسیر بدون بازگشت " را با کدام تدبیر ، شجاعت و صراحت مدیریت خواهد کرد ؟ آیا این سکوت و عقب نشینی ها بر میزان اعتماد عمومی در سیستم خواهد افزود ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورش در مورد وقایع اخیر دانشگاه فرهنگیان شفاف سازی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخستین بار خبر تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان 20 خرداد در صدای معلم مننتشر گردید . ( این جا ) گزارش « صدای معلم » "  در 24 خرداد با عنوان جایگاه اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کجاست ؟ داستان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های آموزش و پرورش تا کی ادامه خواهد داشت ؟ " اظهارات "جبار کوچکی نژاد " در مورد تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان…
  • " انتقادات صریح مدیر صدای معلم از عملکرد اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش : این که شما می گویید قوانین نداشتیم و زیرساخت ها فراهم نبودند کاملا درست است و متین اشاره می کنید مطلب ویژه

گروه گزارش/ نخستین نشست رسانه ای « زهرا مظفر » مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش پس از گذشت 13 ماه از انتصاب ایشان در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع برگزار گردید . خانم مظفر بر خلاف سایر نشست های معمول رسانه در این وزارتخانه که با تاخیر برگزار می شود دو دقیقه زودتر در محل نشست حضور یافت اما نشست رسمی…
  • صدای معلم : چرا برگزاری کلاسهای آموزش حضوری را به اختیار مدارس نمی گذارید؟ تا کی می خواهید برای همه کشور یک نسخه واحد تجویز کنید؟ نظارت شما در چه چیزی خلاصه شده است و چه اطلاعات و شواهد مستندی از پیامدهای مثبت و منفی فعالیت مدارس غیردولتی در چند دهه گذشته دارید؟ چرا هیچ ارزشیابی علمی جامع از عملکرد مدارس غیردولتی به عمل نیامده است و جنابعالی به عنوان مسوول مستقیم تا به حال چنین نیاز پژوهشی در اولویت قرار نداده است؟ آیا تاکنون پژوهش و یا پیمایشی برای برآورد میزان کیفیت بخشی درکنار کاهش هزینه های تمام شده این مدارس انجام شده است ؟شما که با مدارس با شدت برخورد می کنید چرا با این مسئولین هم با همان شدت برخورد نمی کنید ؟!
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

زینی وند : آموزش الکترونیکی نمی تواند جای آموزش های حضوری را بگیرد ؛ هیچ تصمیمی در سازمان و در مدارس غیر دولتی نگرفتم مگر این که یک پژوهش در مورد آن انجام گرفته باشد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد  ( این جا ) ؛ نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون  وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ساختمان 2 وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی برگزار گردید . یکی از محورهای پرسش « صدای معلم » در مورد چگونگی اجرای بخشنامه ی الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به نشست…
  • " آیا اگر رسانه ای با مشی مستقل و مدنی از مسئولان آموزش و پرورش توضیح خواسته و خواهان شفاف سازی شود ؛ از این همراهی کنار گذاشته خواهد شد ؟ آیا انتظار این مسئولان آن است که رسانه ها " بازوی خبری – تبلیغاتی " آنان بوده و نقش روابط عمومی را ایفا کنند ؟ آیا مواضعی که این مدیران بیان می کنند وفق قانون شوراهای آموزش و پرورش و حتی " آیین نامه اجرایی مدارس " است ؟ هنوز وزارت آموزش و پرورش به سلسله گزارش های صدای معلم در مورد مستندات قانونی و حقوقی این وزارتخانه در مورد آموزش های مجازی جاری در شبکه شاد و مهم تر از آن برگزاری آزمون ها به شیوه " غیرحضوری " پاسخی نداده است "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نشست خبری " اعتدادی " مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز شنبه با خبرنگاران برگزار گردید . علی رغم دعوت پیشین از  « صدای معلم » ، امروز از این رسانه برای حضور در نشست دعوتی به عمل نیامد . پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گزارش خبری خود می نویسد : ( این جا ) " در این نشست محمد اعتدادی مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات داخلی اداره…
  • " پرسش اساسی این است که فلسفه وجودی این پژوهشگاه چیست ؟ و اساسا چرا باید از " استقلال " این واحد پژوهشی دفاع کرد ؟ رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به " صدای معلم " پاسخ دهد که در حوزه عمومی چه کاری برای اجرای اصل مدرسه محوری و دفاع از جایگاه و کیان مدرسه همانند سایر کشورها انجام داده است ؟ از سوی دیگر ، اعضای هیات علمی این پژوهشگاه که درجات و رتبه های مطابقت یافته با استاندارهای وزارت علوم را دارند چرا " سکوت " را پیشه ی خود کرده اند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نقش پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در روزهای کرونا و سندرم تعطیلی مدارس چه بوده است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از ابتدای اسفند ماه 98 و اعلام رسمی همه گیری ویروس کرونا و بلافاصله " تعطیلی مدارس " تا کنون که 4 ماه از آن می گذرد .  به نظر می رسد برخی دوایر و بخش های وزارت آموزش و پرورش از مدارس تعطیل ترند ! این در حالی است که به اذعان گزارش ها و اخبار مستند از اواخر آوریل ( فروردین ) بسیاری از کشورها و به ویژه…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور : برخی جاها در آموزش و پرورش مثل حیاط خلوت شده اند و این منطقی نیست ! شاهد هستیم معلمانی را که با تحصیلات دانشگاهی ویژه و با گذراندن دوره های خاصی در آموزش و پرورش استثنایی پذیرفته می شوند و این رسالت عظیم را بر عهده می گیرند با امید به خدمتی برای کودکان معصوم و آماده کردن آنان برای زندگی در جامعه ای پر هیاهو در این مدارس مشغول به کار می شوند، ولی چرا پس از گذشت چند سال، در آنها از انگیزه ای به همان اندازه که در آغاز ورودش به این حوزه وجود داشت خبری نیست؟ با توجه به پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ؛ چرا قانون حمایت از معلولان اجرا نمی شود ؟ عملکرد شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این موارد چگونه بوده است ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حسینی : زحمات معلمان آموزش و پرورش استثنایی برای من قبلا خیلی ملموس نبود ؛ این سازمان سهم خویش را در مورد " قانون حمایت از معلولان " انجام داده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ یکشنبه 25 خرداد نشست رسانه ای « سیدجواد حسینی » معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان "سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان" برگزار گردید . رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدت 28 دقیقه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت . سپس خبرنگاران به نوبت پرسش های خود را مطرح…
  • اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • رویا برزگر/ خبرنگار صدای معلم

رمز موفقیت در نظام آموزشی فنلاند معلم حرفه ای است ؛ دسترسی به اینترنت عالی در قانون اساسی فنلاند آمده است مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست علمی - تخصصی با عنوان « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس دوشنبه  26 خرداد در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید .  مدیر نشست دکتر بهنام بهراد عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش و مدیر گروه پژوهشی اختلالات رفتاری…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی : آیا بخشنامه ی الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به نشست های شوراهای آموزش و پرورش ضمانت اجرایی دارد ؟ چرا در نشست اخیر در همدان این بخشنامه اجرا نشد ؟ وزارت آموزش و پرورش بار دیگر نشان داد که در تمام مدت دوره کرونا فقط نگران امتحانات دانش آموزان بود. از نیمه دوم اردیبهشت که بازگشایی مدارس را اعلام کرد ، فرصتی داد تا دانش آموزان بیایند و رفع اشکال کنند. از خردادماه هم فقط به فکر برگزاری امتحان های غیرحضوری بود. انگار یادمان رفته بود که دانش آموزان هر کلاس نیاز به روابط اجتماعی و عاطفی دارند. می شد دانش آموزان هر کلاس را یک روز به حیاط مدرسه دعوت کرد تا حداقل هم را ببینند و با هم خداحافظی کنند. معلم های خود را ببینند و با هم صحبت کنند در این دوره بر آن ها چه گذشت؟ نباید این تصویر را به دانش آموزان داد که حضور آن ها فقط برای آزمون است . کودکان و نوجوانان ما بدون امتحان و نمره و آزمون ، معنای دیگری هم دارند "
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

زینی وند : اگر قرار باشد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شوند خبرنگاران باید حضور داشته باشند مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون  وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی امروز دوشنبه ساعت 30 / 8 در ساختمان 2 وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی برگزار گردید . این نشست با 15 دقیقه تاخیر آغاز گردید هر چند معاون وزیر آموزش و پرورش به خاطر آن از خبرنگاران عذرخواهی نکرد . در دعوتی که از خبرنگاران به…
  • تاکید دوباره صدای معلم در نشست رسانه ای با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور : پیش تر و در نشست رسانه ای با مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از عدم برگزاری نشست رسانه ای برخی دوایر ستادی مانند معاونت آموزش متوسطه ، معاونت امور حقوقی و مجلس ، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات ، هیات مرکزی گزینش ، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و ... انتقاد شد . با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پاسخ گو بودن این وزارتخانه لازم است که تدبیری در این مورد اتخاذ گردد .برنامه ی سازمان شما برای تعدیل فرسودگی شغلی زودرس معلمان در این حوزه چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حسینی : معلمان آموزش و پرورش استثنایی باید و حتما مزایای بیشتری داشته باشند مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز یکشنبه 25 خرداد نشست رسانه ای « سیدجواد حسینی » معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با عنوان "سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان" برگزار گردید . رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مدت 28 دقیقه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت . سپس خبرنگاران به نوبت پرسش های خود را مطرح کردند . این نشست بر خلاف سایر نشست های رسانه ای…
  • " جایگاه اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کجاست ؟ داستان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب های آموزش و پرورش تا کی ادامه خواهد داشت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات "جبار کوچکی نژاد " در مورد تغییر رئیس دانشگاه فرهنگیان و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ خبر تغییر و یا به عبارتی برکناری رئیس دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) هر چند 2 ساعت پیش از انتشار  توسط صدای معلم این خبر توسط مرکز بسیج دانشجویی که منتشر شده بود حذف گردید . آیا حذف اخبار بدون توضیح و یا شفاف سازی می تواند امری حرفه ای در حوزه رسانه باشد ؟ آیا به این ترتیب دیگر مخاطبان به آن…
  • " زهرا مظفر و هر مقام دیگری در مورد برگزاری امتحانات مطابق " قانون " سخن بگویند ! مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با خبرنگاران و رسانه ها نشست بگذارد و در مورد عملکرد خویش پاسخ گو باشد ! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش صدای معلم از مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ایرنا می نویسد : رئیس اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه‌ای برخلاف دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل کند، والدین و معلمان می‌توانند شکایات خود را به این وزارتخانه ارسال کنند که طی ۷ تا ۱۰ روز رسیدگی می‌شود. زهرا مظفر درباره شکایت والدین و معلمان برای رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در مدارس برای…
  • صدای معلم : از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برای تقویت وجه پژوهشی سازمان چگونه استفاده خواهید کرد؟ آيا به نشست‌هاي نقادانه‌اي كه در زمان آقاي ذوعلم با شركت برخي منتقدان تشكيل شد، ادامه خواهید داد ؟ به عنوان مثال آیا از منتقدانی مانند دکتر فراستخواه برای نقد آموزش و پرورش ایدئولوژیک دعوت خواهید کرد و یا کماکان روزمرگی و محافظه کاری بر " قلب آموزش و پرورش " حکم فرما خواهد بود ؟ برنامه ی شما برای تعریف و استقلال فکری و تشکیلاتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جلوگیری از دخالت نهادهای غیرتخصصی و موازی چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ملکی : تفاوت من با آقای ذوعلم در سُبُل مدیریتی است ؛ ساختار تشکیلاتی فعلی خودمان را منهای پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش چیده ایم مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 19 خرداد نخستین نشست رسانه ای « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان با خبرنگاران برگزار گردید . در این بخش مشروح پرسش و پاسخ صدای معلم با رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منتشر می گردد .
گروه گزارش/   به تازگی در خبری که منتشر شد ( این جا ) ؛ دولت بریتانیا دستور داده تا از اول ژوئن کلاس اول و کلاس ششم دوره ابتدایی و همچنین پیش دبستانی بازگشایی شود . این خبر حاکی است سایر مدارس انگلستان از جمله دبیرستان و سال‌های پیش از دانشگاه قرار است از ۱۵ ژوئن باز شوند. سایر مناطق بریتانیا تصمیم متفاوتی گرفته اند. شرایط تعیین شده برای فعالیت مدارس…
  • " و اما نکته مهم و پرسش مهم تر از " رئیس دانشگاه فرهنگیان " آن است که ایشان بر پایه کدامین شواهد و مستندات علمی ایران را جزء ده کشور آگاه سیاسی جهان ذکر می کند ؟ آیا دانشجو معلمان در این دانشگاه حتی بر اساس همان منشورهای تدوین شده در داخل دانشگاه و نیز منشور حقوق شهروندی ، در کمال آزادی و بدون ترس از سوی نهادهایی مانند گزینش ، حراست و... می توانند حرف های خود را در تریبون این دانشگاه و سایر رسانه ها بزنند ؟ آیا خنیفر آن بیانیه تهدید آمیز و موهن خود را فراموش کرده است ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مواضع " حسین خنیفر " در مورد اعلام همبستگی دانشگاه فرهنگیان با جنبش نفس در آمریکا و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ 19 خرداد روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان نوشت : ( این جا ) " اساتید و کارکنان حوزه ستادی این دانشگاه با  قیام عمومی ملت آمریکا علیه ساختار حکومت و سیاست در این کشور و جنبش اجتماعی نفس در ایالات متحده آمریکا اعلام همبستگی کردند. در مراسمی که در همین خصوص با حضور رئیس دانشگاه در جمع اساتید و کارکنان در محل محوطه سازمان مرکزی  برگزار شد، دکتر حسین خنیفر با…
  • انتقاد صدای معلم از انتصاب " غلامعلی حداد عادل " به عنوان عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست رسانه ای : آیا در میان این همه صاحب نظر و متخصص که واجد صفاتی مانند خلاق ، جسور و پژوهشگر باشند ؛ رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش آقای حداد عادل را به عنوان " بصیر و مطلع " تشخیص داده اند ؟ واقعا این گونه انتصابات بر مبنای الفبای پژوهش و مستندات علمی صورت گرفته است ؟ این در حالی است که آقای حداد عادل هم به عنوان عضو شورای عالی و هم عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به ندرت در مورد آموزش و پرورش و مسائل آن اظهار نظری می کنند ! چرا در آموزش و پرورش اصل " آموزش " را برون سپاری می کنند اما این وزارتخانه حاضر نیست که فروختن کتاب را به بخش خصوصی برون سپاری کند ؟ آیا این منطقی است ؟ آیا کتاب فروختن که یک کار اجرایی دست چندم است در شان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، ادارات کل ، مناطق و مدارس است ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی : معترض حذف معاونت پژوهشی در ادارات کل آموزش و پرورش هستم ! چرا سراغ حساس ترین معاونت یعنی معاونت پژوهش آمده اید ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 19 خرداد نخستین نشست رسانه ای « حسن ملکی » رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سالن اجتماعات این سازمان با خبرنگاران برگزار گردید . نشست راس ساعت مقرر بدون تاخیر آغاز شد و رئیس سازمان به مدت 23 دقیقه به ارائه دیدگاه های خویش پرداخت . برخلاف نشست های رسانه ای علی ذوعلم رئیس پیشین این سازمان که معمولا کم تر از یک ساعت…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور