صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • « کرونای مرگ آفرین تشت رسوایی شعارهای توخالی بی پشتوانه را از آسمان به زمین افکنده است! »
  • عبدالرسول عمادی

کرونا را شکست می دهیم !

« کرونا را شکست می دهیم » ؛ این شعاری است که دیگر در ایران مسئولان مملکتی آن را بیان‌ نمی کنند و به آرامی از روی بنرهای پشت سر آنها حذف شده است. بیماری کرونا چند باور و عملکرد اشتباه ما را به محک داوری زد و بطلان آنها را آشکار کرد. یکی بلوف زدن و شعار زدگی مفرط و بیان سخنان حماسی بی پشتوانه است. شاید شعارهای بی خودی در…
  • « بارها گفته و متذکر شده ایم که عملکرد یک معلم در حوزه صلاحیت های حرفه ای باید در کلاس درس و توسط متخصصان مربوط مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد . از آزمون های فست فودی و بخشنامه های دستوری ، معلم حرفه ای بیرون نمی آید ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا در " مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش " چیزی به نام " برنامه " پیش بینی شده است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی " مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش  "دستور العملی صادر کرده است . در این بخشنامه چنین آمده است : « مدیریت محترم منابع انسانی استان با سلام و احترام در اجرای شیوه نامه شماره  28 / 140مورخ  17 / 6 / 1399 (موضوع برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی های حرفه‌ای منابع انسانی)، به استحضار می رساند:  برنامه توسعه شایستگی و…
  • مهراب رجبی رییس بنیاد البرز شناسی:
  • گزارشگر : رضا قاسم پور

میل به ابداع و نوآوری نداریم و در چنگال تکرار گیر افتاده‌ایم !

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ به اتفاق دکتر مهراب رجبی (مشاور استاندار و رییس بنیاد البرز شناسی) و همچنین خانواده فرهنگی مسعود فرهیخته به بهانه تبریک سال نو سر به آستان بانویی ۶۲ ساله بختیاری مسلمان ساکن در کردان می‌ساییم. بانوی شیعی که در دهه ششم و هفتم حیاتش با تلنگری معنوی و به گفته خودش با الهامی ایزدی امر به برگردان قرآن کریم به زبان اوستایی و پارسی دری رهنمون می‌شود و…
  • مجلس به جای بازی با افکار عمومی نخست موضع خود را در مورد " سازمان نظام معلمی " مشخص و شفاف کند ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پس از 10 سال ... از صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش برای " رتبه بندی معلمان " نظر می خواهند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از مدت ها انتظار و اخبار مبهم و متناقض سرانجام هفدهم اسفند سال 99 لایحه رتبه‌بندی معلمان به تصویب هیأت وزیران رسید و 25 اسفند به مجلس شورای اسلامی رسید . هنوز فرد و یا مقامی در مورد تعلل تقریبا ده ساله برای تصویب رتبه بندی معلمان شفاف سازی نکرده است . آیا وزارت آموزش و پرورش برای تدوین طرح نهایی رتبه بندی معلمان از مراجع پژوهشی مانند پژوهشگاه…
  • از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها 408 روز گذشت ... خیز برای موج چهارم کرونا ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدارس و دانشگاه ها را همین امروز باز کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز شنبه 14 فروردین 1400 است . مدارس در ایران 408 روز است که در " تعطیلی " به سر می برند . علی رغم تبلیغات و سخنان غیرواقعی و حتی توام با " توهم " مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آن که " آموزش هیچ گاه تعطیل نمی شود " ؛ اما واقعیات و آمارها چیزهای دیگری را نشان می دهند . « ایرج حریرچی » معاون…
  • صدای معلم : در کتاب های دوره ی ابتدایی راجع به اصفهان خوانده اید . آیا این ذهنیت برایتان ایجاد نشد که وقتی در کنار این ساختمان ها و پل ها می ایستید، حس غرور و داشتن هویت تاریخی داشته باشید و خودتان هم برای ماندگاری آن تلاش کنید؟
  • گزارشگر : نرگس کارگری

دانش آموز اصفهانی : حس خاصی ندارم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در شماره های پیشین و به صورت اختصار به پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان اشاره شد . ( این جا ) و ( این جا ) با برخی شهروندان اصفهانی گفت و گو کردیم . تعدادی از مردم در پاسخ به پرسش های صدای معلم چنین گفتند : « آموزش صحیح در زمینه ی آثار تاریخی و حفظ میراث فرهنگی و رعایت حقوقی که هر کدام از شهروندان برای…
گروه گزارش/ در شماره پیشین و به صورت اختصار به پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان اشاره شد . ( این جا )  نوشتیم : « فرمانروایی سی و چهار ساله مسعودمیرزا ظل‌السلطان فرزند ناصرالدین‌شاه قاجار بر اصفهان، با ویرانی بیش از ۵۰ اثر و بنای تاریخی و باغ ایرانی در پایتخت دولت صفوی همراه بود. شهر اصفهان که در روزگار اوج شکوه خود دارای ۱۳۷ کاخ، ۱۶۲ مسجد، ۴۸ مدرسه، ۲۷۳…
  • « امیدواریم که طلیعه مسئولیت شناسی ، مسئولیت پذیری و احترام به قانون در جامعه ایران وزیدن گرفته و هر کسی " تحول " در تفکر و کنش را ابتدا از خود آغاز کند »

صدای معلم در سال نو برای " مردم " و " حاکمیت" ، " مسئولیت پذیری " و " خردورزی " را آرزومند است مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش از نوروز 1398 نوشتیم : ( این جا ) « ... در مطلع سال 97 و در همین لحظات نوشتیم که سال خوب و متفاوتی را برای فرهنگیان و مردم ایران آرزومندیم . اما به نظر می رسد اوضاع چندان وفق مرادها  و آرزوها نبود . روند و گردش این اوضاع می تواند و باید تلنگری بر همه ما باشد که چرا تحولات مورد نظر ما رخ نمی دهد ؟ چرا هنوز " قانون…
  • « حکیم زاده از جلمه مدیرانی در ستاد و وزارت آموزش و پرورش است که از ابتدای " کرونا " و در موضوع " تعطیلی مدارس " مواضع نسبتا ثابت و پایداری داشته است و مانند بسیاری مدیران دیگر که بیشتر به « جهت وزش باد » توجه می کنند ، سکوت نکرده و یا دچار تناقض در گفتار و عمل نشده است اما این به تنهایی کافی نیست »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش از معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطلب ویژه

گروه گزارش/  رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با برنامه چالش شبکه خبر، در خصوص «برنامه‌های آموزش و پرورش در سال آینده» گفته است : « ما در شرایط غیرعادی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنیم چرا که هیچ نهاد یا سازمانی با قاطعیت نمی‌تواند وضعیت شیوع کرونا در سال آینده را پیش بینی کند، هرچند این شرایط مختص کشور ما نیست و همه کشورها شرایط مشابه دارند بنابراین در چنین شرایطی پاسخ دقیق و…
  • شعبه 25 تجدید نظر استان آذربایجان شرقی اعتراض صدای معلم به رای صادره را پذیرفت ؛
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رسیدگی و اتخاذ تصمیم از جانب دادگاه کیفری 2 شهرستان بناب ( علیه صدای معلم ) فاقد وجاهت قانونی است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارشی به تاریخ چهارشنبه 12 دی ماه 1397 نوشت : ( این جا ) « این رسانه » مطلبی را با عنوان  : " نامه ی فرهنگیان بناب به صدای معلم " ؛ اعتراض فرهنگیان شهرستان بناب نسبت به دخالت افراد و نهادهای غیرمسئول و غیرپاسخ گو : آقای پاشایی ! انفعال تا چه حد ؟! ( این جا ) منتشر کرد . انتشار این…
  • « معلمان و تشکل های فرهنگیان تصور می کردند با تصویب و اجرای این قانون ، حداقل عدالتی در زمینه پرداخت ها میان کارمندان دولت حاصل شود اما آن ها فراموش کرده بودند که در این قانون ، موضوعاتی مانند آموزش و پرورش ذیل امور اجتماعی، فرهنگی و خدماتی تعریف و طبقه بندی شده است و در حیطه امور زیربنایی که تحقق آن موجب تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و تولیدی کشور می گردد نیامده است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

23 اسفند 1385 ؛ خیزش معلمان برای اجرای قانون ... قانونی که به ضد خودش تبدیل شد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ معلمان در ماه های بهمن و اسفند 1385 گسترده ترین تجمعات صنفی را برگزار کردند . این تجمعات با محوریت  اعتراض به درخواست استرداد " لایحه مدیریت خدمات کشوری " از سوی دولتی صورت گرفت که با شعار عدالت ورزی بر سر کار آمده بود . برخی از نمایندگان شجاع و مردمی در مجلس آن دوره که شاخص آن ها " اکبر اعلمی "  نماینده تبریز بود در این تجمعات حضور…
  • « بر چه اساسی عزیزان به این نتیجه رسیدند که گذراندن این مهارت های اعلامی دانشجویان را به ساحت های تربیتی خواهد رساند؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

انتقاد یک دانشجو معلم از عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در اجرای " نظام نامه فرهنگی و تربیتی " مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نظام نامه فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان که به صورت آزمایشی در سال تحصیلی 99 - 1398 به صورت آزمایشی و توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان ابلاغ گردیده ، چنین آمده است :« دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي هر جامعه معرّف و مبین بالاترين سطح تفكر و تربیت آن جامعه محسوب مي شوند و اصول جهان بیني و نظام اعتقادي و ارزشي جامعه را…
  • « واقعا معنای دیده بانی سازمان در نهادی مانند وزارت آموزش و پرورش چگونه تعریف و تبیین می شود ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مرکز حراست وزارت آموزش‌ و پرورش " صداقت " را از سازمان خود شروع کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « با حضور رئیس مرکز حراست وزارت آموزش‌ و پرورش و مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران، همایش تبیین اطلس حراست اثرگذار، تصمیم‌ساز و پاسخ گو در سالن همایش‌های اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، جلال دلقندی گفت: «حسن خلق» ازجمله محاسنی است که باید در وجود…
  • پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش آن است که بر مبنای کدام پژوهش و کار میدانی ادعا می شود که نقش تسهیل گری معلم در آموزش های غیرحضوری پر رنگ تر شده است ؟ وزیر آموزش و پرورش بر مبنای کدام یافته و مستند پژوهشی ادعا می کند که متوسط یادگیری و دسترسی به امکانات آموزشی در همه جای دنیا مشابه ایران است ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا " کرونا " فقط برای خبرنگاران است و رسانه ها ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از آخرین نشست رسانه ای که به صورت " حضوری " توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است ، یک ماه می گذرد . در اطلاعیه لغو نشست رسانه ای در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که حدود یک ماه پیش منتشر گردید ؛ چنین آمده بود :  وزیر آموزش و پرورش در مدت وزارت خود و بر مبنای عملکرد خویش تا چه میزان در معلمان نفوذ داشته…
  • کار تیم جوان جهادی نخبه که قرار بود طی آن « صدای معلمان » شنیده شود به کجا رسیده است ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای قالیباف ! قرار بود آموزش و پرورش اولویت اول " قوه مقننه " باشد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش /  دوم اسفند 1398 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار گردید . از این منظر و نیز با توجه به نشستی که  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه، 30 مهر با صاحب نظران و اعضای تشکل‌های فرهنگیان داشتند ؛ « صدای معلم » پرسش هایی را در این زمینه مطرح می کند . قالیباف در نشست مذکور به مسائلی اشاره کرده و چنین گفته بود : ( این…
  • « رئیس دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش به جای تایید این گونه موازی کاری ها به فکر کسری بودجه دانشگاه فرهنگیان و کیفیت آموزش در آن باشند ! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تأسیس " مرکز تربیت معلم حوزه علمیه " و چند پرسش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مرجع و نهادی به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : « چند پرسش در مورد عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ؟ » ارائه نکرده است . ( این جا ) اخیرا اقداماتی با موضوع تأسیس مرکز تربیت معلم حوزه علمیه انجام شده است . ( این جا ) حجت الاسلام والمسلمین «محمداسماعیل عبداللهی» در نشست هم اندیشی «مرکز تربیت طلاب معلم مبلغ…
  • « با آموزش و پرورش و معلمان صداقت داشته باشید »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

معاون اول رئیس جمهور در زمینه " استقرار عدالت و رفع تبعیض " برای آموزش و پرورش چه کرده است ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ فرد ، نهاد و یا مرجعی به آخرین گزارش صدای معلم با عنوان « تعطیلی مدارس در ایران یک ساله شد ؟! » ( این جا ) پاسخی ارائه نکرده است . از سوی دیگر ، بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز در حالی برگزار شد که از رسانه ها و خبرنگاران برای حضور و طرح پرسش دعوتی…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با " روزنامه همشهری " :
  • گزارشگر : فهیمه طباطبایی- خبر‌نگار

چه‌ کسی در آموزش و پرورش قرار است معیارهای کیفیت‌ بخشی فعالیت معلمان را رصد و ارزیابی کند؟! مطلب ویژه

گروه رسانه/ «طرح رتبه‌بندی معلمان» از آن موضوعاتی است که 12سال تهیه دستورالعمل اجرایی و تامین منابع مالی آن در وزارت آموزش و پرورش و سپس دولت طول کشید؛ طرحی که مطالبه صنفی بخش بزرگی از جامعه معلمان است که می‌خواهند نظام ارزشیابی کاری و حقوقی خود را در بدنه مدارس سامان دهند و ‌شأن و جایگاه شغلی خود را هم‌تراز استادان دانشگاه افزایش دهند. این هفته اگر اتفاقی نیفتد و باد…
  • « اعلام نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 در علوم و رياضي پايه هاي چهارم و هشتم و عملکرد بسیار ضعیف دانش آموزان ایرانی در این آزمون ها اگر چه در ظاهر می تواند ارتباط سیستماتیکی با دوران کرونا نداشته باشد اما به وضوح نشان داد که سیستم آموزشی ایران به سرعت بر مدار بی سوادی و کم سوادی در حال حرکت است و البته نتایج و عوارض تعطیلی بی رویه مدارس بعدها به صورت مضاعف و حتی غیر قابل جبران خود را به نظام آموزشی و جامعه تحمیل خواهد کرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعطیلی مدارس در ایران یک ساله شد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از سوم اسفند 1398 و به دنبال اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران ، مدارس تعطیل شدند . از همان ابتدا به نظر می رسید وزارت آموزش و پرورش برنامه مشخص و مدونی برای مدیریت بحران ندارد و سعی می کرد به عناوین مختلف و حتی با مشابه سازی وضعیت خود با سایر جوامع و کشورهای جهان تحت عنوان " غافلگیری " و سایر عناوین ،  ناکارآمدی ، فقدان برنامه…
  • علی پورسلیمان ، مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شرق :
  • گزارشگر : شهرزاد همتی

دخالت " حوزه علمیه " به ‌صورت سازمان‌دهی‌شده و دامنه‌دار در " آموزش و پرورش " فاقد مبانی علمی ، منطقی و تطبیقی است مطلب ویژه

گروه رسانه/ شهرزاد همتی : بنا به گفته مشاور عالی آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش بیش از 80 درصد نقدهای محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی اعمال شده است. به گفته علیرضا حاجیان‌زاده،‌ ستاد همکاری‌های مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره‌گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال…
  • چه کسی باید نگاهبان استقلال ذاتی و حرفه ای نظام آموزشی باشد ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چند پرسش در مورد عملکرد ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ چندی پیش حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه تحول در برنامه ریزی آموزشی و کتب درسی بدون حضور حوزه علمیه امکان ندارد، تصریح کرد: باید با کمک و همراهی حوزه علمیه این تحول صورت بگیرد و روی این عقیده نیز پافشاری می کنم. او یکی از نکات پر اهمیت در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کل…
  • « این اعضا با چه برنامه و نقشه ی راهی ، راهی صندوق ذخیره فرهنگیان شدند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

سکوت " اعضای منتخب فرهنگیان " در " صندوق ذخیره فرهنگیان " پس از 3 سال شکست ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/   پس از گذشت حدود سه سال از برگزاری نخستین انتخابات در صندوق ذخیره فرهنگیان که در زمان وزارت محمد بطحایی برای تعیین دو نفر در « هیات امنا » و یک نفر « بازرس » با تبلیغات فراوان برگزار شد ؛ این سه نفر سکوت و انفعال خویش را شکسته و در رسانه ها به ذکر مطالبی در مورد این صندوق پرداخته اند . پیشنهاد تعیین « بازرس »…
  • « اما مجلس دهم به پایان رسید و نوبت به طرح این تشکیلات معلمی در صحن علنی مجلس نرسید اما پرسشی که همواره مطرح بوده آن است که برای اظهار نظر در مورد یک طرح درونی آموزش و پرورش چه نیازی به اعلام نظر آن همه کمیسیون مجلس بوده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" سازمان نظام علوم تربیتی " تاسیس می شود ؛ خبری از " سازمان نظام معلمی " نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ کانال رسمی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران نوشت : « روز سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه 99 جلسه ای پیرامون طرح تاسیس سازمان نظام علوم تربیتی جمهوری اسلامی ایران با دکتر محمدرضا عارف عضو شورای تحول آموزش و پرورش و عضو فرهنگستان علوم با حضور دکتر مهر محمدی، دکتر قادری، دکتر جوادی پور، دکتر صادقی و دکتر نیکنام تشکیل شد. آقای دکتر عارف ضمن ارایه ی رهنمودهایی، تاسیس…
  • غلامرضا قائدی ها مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

وظیفه اصلی " تولید محتوا " در آموزش مجازی بر عهده معلمان است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
  • « بررسی وضعیت عملکرد مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که این مرکز تاکنون جز صدور بخشنامه های تکراری و کلیشه ای در مورد برنامه امتحانات کار خاص دیگری انجام نداده است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

از " سالنامه سنجش " و یا " گزارش ملی آموزش و پرورش " چه خبر ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی ، « خسرو ساکی »  رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش موضوعاتی را در مورد فرآیند سنجش و پایش و نیز تاکید بر فرهنگ پاسخ گویی بیان کرده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش می نویسد : ( این جا )   رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاشِ این نهاد برای شفاف‌نمایی نقاط ضعف و…
  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

حکیم زاده : سطح توقعات خانواده های ما از مدرسه غیر استاندارد است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
  • « آیا معلمان اخبار و گفته های مسئولان وزارت آموزش و پرورش مانند آن چه در بالا اشاره شد را مطالعه نکرده بودند ؟ چرا همان زمان و در همان مقطع به این گفته ها و فرمول ها اعتراض نکردند ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اعتراضات معلمان به نحوه محاسبه حق التدریس توسط وزارت آموزش و پرورش ؛ چند نکته و چند پرسش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرداخت بخشی از حق التدریس معلمان شاغل در ایام تعطیلی مدارس و فعالیت آنان در آموزش مجازی ( شبکه شاد ) موجب بروز واکنش های گسترده به نحوه محاسبه این حق الزحمه توسط وزارت آموزش و پرورش گردیده است . برخی از معلمان در اعتراض به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در این مورد ، کلاس های مجازی خود را تعطیل کرده و یا گفته اند که از فعالیت در…
  • حمیدی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و در گفت و گو با صدای معلم مطرح کرد :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

وزارت بهداشت و ستاد کرونا نمی گذارند وگرنه خانواده ها از خدا می خواهند که مدارس باز شوند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : معلمان استان اصفهان انصافاً جهاد آموزشی را به معنای واقعی پیاده کردند و این در حالی است که مدارس استان…
  • « چرا وزارت آموزش و پرورش به عنوان " کارفرما " از عمل به تکالیف قانونی خود در مورد این معلمان خودداری کرده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آیا " معلمان خرید خدماتی " به اندازه " کارگران " هم از حقوق قانونی برخوردار نیستند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 13 بهمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  از افزایش ۳۰ درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داده است. (این جا ) « علی اللهیار ترکمن » اعلام کرده است که بر این اساس حقوق این معلمان از ۷۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. پرسش « صدای معلم » از معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت…
  • دیدار وزیر آموزش و پرورش از استان اصفهان بدون برگزاری نشست رسانه ای با خبرنگاران پایان یافت ؛
  • گزارشگر : نرگس کارگری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان: در استان نیرویی جوان تر از من که در این سمت بوده باشد نبود ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش 9 بهمن به منظور بازدید از آموزش و پرورش استان اصفهان و دیدار با کادر آموزشی به اصفهان سفر کرد. پرتال وزارت آموزش و پرورش در بخشی از  برگزاری نشست صمیمی نمایندگان معلمان آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی، مهراله رخشانی…
  • این برخوردهای دوگانه و ناصادقانه از چیست ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برگزاری نشست تشکیلاتی " بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان " و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مقام و مرجعی به گزارش « صدای معلم » با عنوان " در باب " کارورزی دانشجو معلمان " یکی از ارکان تربیت معلم ؟! " پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا ) در حالی که دانشگاه فرهنگیان نیز مانند مدارس نزدیک به یک سال تعطیل بوده و سخنان وزیر آموزش و پرورش و مسئولان این وزارتخانه در مورد « اولویت داشتن آموزش حضوری » از…
  • « چرا باید چهار هزار مدرسه کانکسی در ایران باشند در حالی که بارها درباره برچیده شدن مدرسه های کانکسی در ایران صحبت شده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورشی که در مورد اولویت داشتن " آموزش حضوری " شعار می داد چرا به عیادت معلمان و دانش آموزان آسیب دیده کانکسی نرفت ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از اعتراضات گسترده نسبت به عملکرد « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در بی اعتنایی و بی توجهی نسبت به وضعیت دانش آموزان و معلمانی که به واسطه برخورد صاعقه با یک مدرسه کانکسی در خوزستان دچار سوختگی شدید شدند و در زمانی که در این استان حضور پیدا کرده بود ( این جا ) وزارت آموزش و پرورش به این واقعه تلخ واکنش نشان داد…
  • عنابستانی : صدای مردم بودن ، هنر می خواهد !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" دکتر علی اصغر عنابستانی " یک معلم است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/   سیلی زدن « علی اصغر عنابستانی » نماینده مردم سبزوار بر صورت مامور قانون به یک موضوع داغ در شبکه های اجتماعی و حتی گفت و گوهای روزانه تبدیل شده است . اما در مورد این نماینده چه می دانیم ؟ در وبلاگ " سبزواریون " چنین می خوانیم : ( این جا ) « علی اصغر عنابستانی هستم متولد سال 1350 . در قریه عنابستان از توابع شهرستان…
  • « ستاد ملی مقابله با کرونا که این چنین غیرکارشناسانه و غیرعلمی در مورد آموزش و پرورش و مسائل آن تصمیم می گیرد پاسخ دهد که در کجای دنیا چنین رویه ای دنبال می شود ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزیر آموزش و پرورشی که توانایی و اختیار تصمیم گیری از خود را ندارد به چه دردی می خورد؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت حدود یک هفته از  ابلاغ دستور العمل بازگشایی مدارس در بهمن توسط وزارت آموزش و پرورش دوباره وضعیت به همان روال سابق بازگشت . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای…
  • صدای معلم : اگر دبیرخانه شورای آموزش و پرورش فقط شکل تشریفاتی نداشت حداقل جلوی این می ایستاد که اگر نهادهایی و یا دستگاه هایی دارند قانون دیگری وضع می کنند این را تصویب نکنند و یا مسیر قانونی و منطقی طی شود. آیا شما تا به حال مخالفت جدی در این زمینه از سوی شوراهای آموزش و پرورش دیده اید ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فولادوند: کار دبیرخانه شورای آموزش و پرورش رصد مشکلات میدانی و فرصت های پیش روی آموزش و پرورش است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
  • « آیا آن ارتباط عمیقی که حاجی میرزایی در مورد آن می گوید و همگان را به آن سفارش می کند ، شامل حال این معلمان و دانش آموزان نمی شود ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آقای وزیر آموزش و پرورش ! از معلمان و دانش آموزان " مدرسه کانکسی " در خوزستان چه خبر ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز پنج شنبه دوم بهمن ، « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با هدف افتتاح چند پروژه آموزشی در استان خوزستان وارد این استان شد . وزیر آموزش و پرورش در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران مدارس استان خوزستان گفت : خداوند بهترین بنده های خود را در مسیر تعلیم و تربیت انسان ها قرار داده است به همین دلیل گفته می شود که معلمی شغل انبیا…
  • « پرسش اساسی این رسانه که پیش تر هم مطرح شده آن است که نقش مدارس و دانشگاه ها در موج های اول تا سوم کرونا زمانی که تقریبا همه آن ها قریب به یک سال در تعطیلی به سر می برند چه بوده است ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مجلس به جای تعیین تکلیف برای " بازگشایی مدارس " توضیح دهد برای آموزش و پرورش چه کرده است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ این روزها ، کم تر جایی را در حوزه فعالیت های مختلف در جامعه می توان یافت که به خاطر " کرونا " تعطیل باشد جز « مدارس » و « دانشگاه ها » . از مقامات و مدیران مختلف گرفته تا حتی رسانه ها و تشکل های صنفی معلمان ( این جا ) بر طبل تعطیلی مدارس می کوبند . برخی از نمایندگان مجلس نیز برای آن که از…
  • صدای معلم : شما این نهاد را با مجلس مقایسه کردید . به نهادهای دیگر کاری نداریم ولی الآن بعد از بیست و هفت سال ، به نظر می رسد نهاد شورای آموزش و پرورش یک نهاد تشریفاتی است. نگاه تشریفاتی بر آن حاکم است. چرا رسانه ها را دعوت نمی کنند؟ چون هیاتی عمل می کنند ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی : شوراهای آموزش و پرورش استان های البرز، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی عملکرد ضعیفی داشته اند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
  • « معلم باید هنگام ورود به اداره خودش احساس امنیت کند و به او احترام گذاشته شود »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدیریت از نوع " رفاه معلم " در اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران ؟!

گروه گزارش/ کرونا موجب شده است تا ادارات آموزش و پرورش بسیار خلوت شده و برخی واحدها در طول روز حتی یک مراجعه کننده هم نداشته باشند اما واحدی که به نظر می رسد در این خلوتی هنوز مخاطبان و مشتریان خود را حفظ کرده باشد همان " دایره تعاون و رفاه " در ادارات آموزش و پرورش است . تعاون و رفاه تقریبا در همان ابتدای ورودی اداره آموزش و پرورش…
  • چرا در مورد اظهارات « معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران » سکوت کردید ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

چرا " کانون صنفی معلمان " به جای دمیدن بر " تعطیلی مدارس " از استقلال ذاتی و حرفه ای آموزش و پرورش دفاع نمی کند ؟! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ نیمه نخست مهر ماه بود که  « معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران » اظهارات سخیف و مداخله جویانی را نسبت به آموزش و پرورش و معلمان بیان کرد .  این مقام امنیتی در پی اعلام تعطیلی یک هفته ای شهر تهران اعلام کرده بود : «  این تعطیلی تنها مربوط به عدم حضور دانش آموزان در مدارس است و آموزش مجازی طبق روال قبلی انجام می شود بنابراین آموزش…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور