صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • مدیر صدای معلم : من این جا و از شما به عنوان معاون وزیر و مسئول مستقیم اجرایی قانون تشکیل شورای های آموزش و پرورش پرسش می کنم : چرا مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران دستور العمل وزارتی شما را معلق کرده و به آن وقعی نمی نهد ؟! چرا باید در این جا که پایتخت است و قاعدتا باید الگوی کشور و سایر استان ها باشد ، قانون اجرا نمی شود ؟ کسی هم پاسخ گو نیست و اصلا اعتنایی نمی کند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی : اصل بر حضور " رسانه ها و خبرنگاران " در جلسات شوراهای آموزش و پرورش است مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . فولاوند گفت : بعضی اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است…
  • صدای معلم : در پیش نویس سند تحول بنیادین بحث " سازمان نظام معلمی " را حذف کردند . حتی آقای محمود مهرمحمدی هم در گفت و گو با صدای معلم به صراحت گفتند نمی خواهند که سازمان نظام معلمی شکل بگیرد . جریاناتی است که نمی خواهند این کار انجام شود چون برداشت و تحلیل شان این است که در وظایف حاکمیتی آموزش و پرورش خلل ایجاد می کند. این یک دیدگاه بدبینانه است و فاقد مبانی منطقی و شفاف. شما در پاسخ به من وارد مقوله نشدید . از طرفی رتبه بندی معلمان در حال نهایی شدن است و روانه مجلس می شود . پس شما کی می خواهید وارد عرصه شوید ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : " سازمان نظام معلمی " اولویت مستقل برای من نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . در این نشست صدای معلم چنین مطرح کرد : اصلی ترین فرق بین جوامع سنتی…
  • پرسش صریح « صدای معلم » از وزیر بهداشت آن است که صادقانه پاسخ دهد نقش " مدارس " در شکل گیری و انتشار موج های اول تا سوم کرونا در این کشور چه بوده است ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

وزارت آموزش و پرورش این بار حرفش در مورد " بازگشایی مدارس " را جدی بگیرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ وزارت آموزش و پرورش خبر از بازگشایی تدریجی مدارس داده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) « وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز، از…
  • صدای معلم : آقای امانی ! یعنی منظور شما این است که از دل دانشگاه فرهنگیان با این مکانیسم ها ، معلم حرفه ای تربیت می شود و وقتی وارد سیستم آموزشی می شود ، تبدیل به " معلم غیرحرفه ای " می شود ؟!
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : نباید معلمان ورود به خدمت رها شوند و بگویند ما 30 سال معلم هستیم ! هر گونه که کار کنیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . در این نشست صدای معلم چنین مطرح کرد : اصلی ترین فرق بین جوامع سنتی…
  • مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش " : اگر قانون شوراهای آموزش و پرورش در این 27 سال درست اجرا شده بود الان یک آموزش و پرورش دموکراتیک داشتیم !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

فولادوند : بعضی از اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در سنوات گذشته با تصویب قوانین مغایر از دست شورا گرفته شده است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 22 دی نخستین نشست رسانه ای شهریار فولاوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مناسبت " هفته شوراهای آموزش و پرورش "  در سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید . همان گونه که پیش تر نیز آمد ؛ آخرین نشست رسانه ای وزارت آموزش و پرورش که به صورت حضوری برگزار شد 19 آذر 99 بود . پس از…
  • نظر " ستاد ملی مقابله با کرونا " نسبت به بازگشایی مدارس تغییر کرد !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مدارس در ایران پس از 11 ماه بازگشایی می شوند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ششم دی ماه سال جاری بود که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به مصوبات جلسه ستاد اعلام کرد: فعالیت مدارس همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت. ( این جا )  علیرضا رییسی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و سایر اعضا برگزار شد، گفت: در ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه مدارس پایه اول…
  • یوسف بهارلو معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان پردیس : شفافیت ،اعتماد سازی ، پاسخ گویی و مسئولیت‌پذیری باید در هر سازمانی نهادینه شود تا آن مجموعه بتواند به اهداف سازمانی خود دست یابد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرسش از متولیان فرهنگ سازمانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در باب " پاسخ گویی و مسئولیت‌ پذیری " ؟

گروه رسانه/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران نوشت : ( این جا ) جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان پردیس با حضور یوسف بهارلو معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، روسای ادارات معاونت پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه در پردیس برگزار…
  • آیا نسل آینده معلمان قادر خواهد بود چالش ها و بحران های نظام آموزشی را تحلیل و تعلیل کرده و بر خلاف نسل های پیشین رویکردی کنش گرانه ، مطالبه محور و شجاعانه نسبت به مسائل داشته باشد و یا آن که سقف اندیشه ورزی و تفکر همچنان در حد " مطالبات معیشتی " و " مسائل صنفی " باقی خواهد ماند ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

در باب " کارورزی دانشجو معلمان " یکی از ارکان تربیت معلم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ دانشگاه ها هم مانند مدارس از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا تعطیل شدند . وزیر آموزش و پرورش در نشستی که 25 شهریور 1399 با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان داشت چنین گفته بود : ( این جا ) « توانستیم در شروع سال تحصیلی جدید با کرونا کنار بیاییم. اگرچه به نظر می‌رسد ساده‌ترین راه در مواجهه با ویروس کرونا این است که بگوییم آموزش غیرضروری است…
  • صدای معلم : یکی از وظایف شورای عالی تایید انطباق مطالب کتاب های درسی با مصوب شورا است. شما هم در پاسخ فرمودید که مطالب کتاب های درسی را تایید می کنید. در واقع ، روند کتاب های درسی و چیزی که بوده است را تایید می کنید ؛ این در حالی است که افکار عمومی نظر شما را تایید نمی کنند. آنها اعتقاد دارند که کتاب های درسی منعکس کننده واقعیات و نیازهای جامعه یا پیشینه تاریخی آن نیست !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : کلیت جریان برنامه های درسی ما آن توان مندی های رشد بنیادی بچه ها را فراهم می کند مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی و…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای حضوری شورای عالی آموزش و پرورش : آقای دبیر کل ! شما تاکنون حتی به نادیده گرفته شدن شیوه نامه بازگشایی مدارس که با محوریت شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تایید شده بود یک انتقاد ساده هم نکرده اید ! مدرسه ای که شما ساخته و تعریف کرده اید حتی اختیار تصمیم گیری در مورد یک مساله ساده و اجرایی خودش را هم ندارد !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

امانی : در تمام زمینه ها باید به مدرسه اعتماد کنیم ؛ در " آموزش حضوری " با شما توافق کامل داریم ؛ فضا قانونی است اما باب میل ما نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سه شنبه نهم دی ماه   نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی و…
  • « چرا سکوت کرده اید ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پرونده زمین خواری در شهرستان نظر آباد و یک پرسش " ساده " از آموزش و پرورش البرز ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در روزهای گذشته ، رسیدگی به پرونده زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در شهرستان نظر آباد استان البرز در برخی رسانه ها منتشر گردید . ایسنا نوشت : ( این جا ) « مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «هنوز یک سال از سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز نمی‌گذرد که یکی دیگر از دستورهای مهم رئیس عدلیه، اجرایی و رسیدگی به پرونده زمین خواری بزرگ سه هزار…
  • « در مورد مدارس استعدادهاي درخشان نيز لزوم بازگشت به اساسنامه اوليه مورد تاكيد بود و توسعه ايجاد شده در سنوات اخير را آسيب جدي نظام تعليم و تربيت كشور تلقي مي‏ نمايند. جمع نظرات مبتنی بر این بود که مدارس تیزهوشان قادر نیستند تیزهوشان واقعی را جذب کنند و افراد جذب شده تیزهوش نیستند و لازم است آزمون‏ هاي مدارس استعدادهاي درخشان از نظر سطح علمي و كيفيت قادر باشند دانش آموزان تيزهوش را به طور واقعي و با تعداد محدودتر براي اين مدارس سرند نمايند »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

" مجلس یازدهم " در مسیر افزایش و تقویت مدارس سمپاد ( تیزهوشان ) ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ به تازگی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تأکید نمایندگان عضو کمیسیون بر افزایش تعداد مدارس استعدادهای درخشان در استان‌ها به منظور کشف بیشتر و پرورش استعدادهای درخشان  خبر داده است . ( این جا ) احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست عصر سه‌شنبه ۹ دی‌ماه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون به ارائه…
  • انتقادات صریح مدیر صدای معلم در نشست رسانه ای شورای عالی آموزش و پرورش از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش : اگر آقای حاجی میرزایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش قصد جامه عمل پوشاندن به حرف ها و مواضع خود را دارند از همان طبقه خودشان در وزارتخانه شروع کنند !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش :" آگاهی " ریشه بهبود همه امور است ؛ " خبرنگاران " در نهضت آگاهی بخشی خیلی نقش دارند مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز سه شنبه نهم دی ماه   نشست رسانه ای « محمود امانی » دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . این نشست از طریق ویدئو کنفرانس برای خبرنگارانی که در جلسه حضور نداشتند نیز پخش می شد و آنان نیز پرسش های خود را مطرح کردند . بر خلاف نشست های پیشین هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی مرکز اطلاع رسانی…
  • چرا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که قاعدتا و منطقا باید پاسخ گوترین و مسئولیت پذیرترین نهاد در این وزارتخانه باشد در مورد عملکرد و رویکرد خود پاسخ گو نبوده و دچار استبداد و تک روی در حوزه برخورد با رسانه ها گردیده است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برگزاری نشست های رسانه ای در وزارت آموزش و پرورش از جنس " رفع تکلیف " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ یک روز در وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای پشت سرهم به صورت " حضوری " برگزار می کنند اما بعدا این نشست ها بدون دلیل و به بهانه " کرونا " تعطیل می شود و فرد و یا نهادی هم در این موارد پاسخ گو نیست . « صدای معلم » در گزارش های پیشین خود انتقاداتی بر ماهیت و عملکرد " ستاد ملی مقابله با کرونا…
  • «دانش آموزی که تفکر و استدلال را نیاموزد و در « مدرسه » آن را با حضور " معلمان حرفه ای " تمرین نکند چه ارزش افزوده ای برای جامعه فردا خواهد داشت جز آن که گره و باری بر آسیب های اجتماعی روز افزون این جامعه توسعه نایافته بیفزاید ؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

نتايج مطالعات بين المللي تيمز 2019 اعلام شد ... کسی هم حساس و ناراحت نشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ فرد و یا مرجعی به گزارش منتشر شده در مورد نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 در علوم و رياضي پايه هاي چهارم و هشتم نه واکنشی نشان داده و نه پاسخ گو بوده است . ( 1 )  در اين مطالعه دانش آموزان كشورهاي سنگاپور، چين تايپه، كره جنوبي، ژاپن و هنگ كنگ بهترين عملكرد را داشتند. متاسفانه وضعيت عملكرد دانش آموزان ايراني در علوم و…
  • « در شیوه نامه ی برگزاری امتحانات در نیم سال اول سال 1399 علی رغم شعارها و تبلیغات وزیر آموزش و پرورش و سایر مدیران هیچ گونه جایگاه مشخص و شفافی برای « شورای مدرسه » تعریف و تببین نشده است »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اداره آموزش و پرورش را به " ستاد ملی مبارزه با کرونا " بسپارید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز چهارشنبه سوم دی ماه و در آستانه برگزاری امتحانات نیم سال اول سال تحصیلی ، تعدادی از دانش‌آموزان با تجمع در ساختمان آموزش و پرورش ایذه خواستار برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند. در این رابطه ؛ ایرنا نوشت : ( این جا ) « دانش‌آموزان در تجمع خود در ساختمان آموزش و پرورش ایذه خواستار برگزاری امتحانات به صورت مجازی شدند. یکی از این دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ما در طول سال تحصیلی…
  • « آیا امکانش نیست که با این تسهیلات کیفیت آموزش و بهداشت همین کودکان فعلی را ارتقاء داد و در راستای بهبود زندگی صدها هزار کودک بد سرپرست و بی سرپرست قدمی برداشت؟ »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

به خانواده هایی که برای فرزند سوم و بیشتر اقدام کنند ... ؟!

گروه گزارش/ علی اصغرعنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس  با اشاره به مهمترین موارد در طرح جوانی جمعیت می گوید: ( این جا ) « بحث افزایش تسهیلات ازدواج به رقم حداقل ۱۰۰میلیون تومان و برنامه ریزی برای ارائه زمین و مسکن مناسب با اولویت زوج های جوان و خانواده های دارای فرزند از جمله مهمترین موارد تشویقی این طرح است. ضمن اینکه مجلس برنامه ریزی کرده تا با تولد فرزندان سوم…
  • پرسش آن است ؛ افراد و جریاناتی که در برابر اختصاص ردیف بودجه ای برای سند 2030 که معلوم نیست چقدر مقرون به واقعیت باشد برمی آشوبند و جو سازی می کنند چرا در برابر این موضوعات مهم و راهبردی و پسرفت مداوم کیفیت آموزشی که مهم ترین آن عملكرد بسیار ضعیف دانش آموزان ايراني در نتايج اوليه مطالعه بين المللي تيمز 2019 است سکوت اختیار می کنند ؟!
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

برای ارتقای " صلاحیت های حرفه ای معلمان " چقدر بودجه و اعتبار اختصاص داده اید ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست رسانه ای معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که با موضوع « لایحه بودجه سال 1400 » برگزار گردید ( این جا ) ( این جا ) ؛ « صدای معلم » از اللهیار ترکمن پرسید : « بر اساس آمار ، بودجه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی بیش از 200 درصد نسبت به سال پیش افزایش داشته اما بودجه کیفیت بخشی به…
  • صدای معلم : آقای کریمی! شما اول صحبت هایتان به عملکرد کارگروه فوری مطالعات پژوهشگاه اشاره و آن را به عنوان یک کارنامه مثبت و یا نقطه روشن در کلیت این پژوهشگاه معرفی کردید اما در ادامه و در پاسخ به پرسش ها مواضعی را بیان کردید که بر خلاف توصیه های سیاستی آن کارگروه به ویژه در حوزه " آموزش حضوری " بود . پرسش این است که کدام موضع درست ، منطقی و علمی است و این تفاوت و تضاد ناشی از چیست ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : خود من هم موافق آموزش حضوری هستم اما " فرهنگ جامعه ما " نمی پذیرد که دانش آموز ما در معرض آسیب و خطر قرار بگیرد ! مطلب ویژه

روه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 19 آذر وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای حضوری را پس از یک تعطیلی طولانی مدت برگزار کرد . نشست سوم در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » پیش تر مطرح کرد : « طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 24 / 8 / 1399…
  • « آیا وزیر آموزش و پرورش انتظار دارد که در آینده رسانه ها و افکار عمومی باز هم روی سخنان و مواضع او حساب کنند ؟! »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اگر قرار بود در مورد " برگزاری امتحانات " هر کسی ساز خودش را بزند دیگر چه نیازی به صدور شیوه نامه و سر کار گذاشتن افکار عمومی بود ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » 25 آبان گزارشی انتقادی در مورد اظهارات رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش در مورد " وضعیت برگزاری آزمون ها در نیم سال اول سال تحصیلی " با عنوان « اولویت داشتن آموزش حضوری که بیشتر " شعار " بود ؛ حداقل " امتحانات مدارس " جدی گرفته شوند ! » منتشر کرد . ( این جا ) این رسانه ضمن استناد به…
  • صدای معلم : در نخستین نشست رسانه ای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ایشان در مورد حذف معاونت پژوهش و ادغام آن در معاونت پشتیبانی پرسش شد . آقای ملکی جز ابراز تاسف و اظهار ناراحتی در مورد این اقدام به نظر نمی رسد که از آن زمان تاکنون کار خاص دیگری انجام داده باشند . شما در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این زمینه چه کار خاصی انجام داده اید ؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : بعضی از الزامات مدیریتی در کشور بر عهده آموزش و پرورش نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ چهارشنبه 19 آذر وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای حضوری را پس از یک تعطیلی طولانی مدت برگزار کرد . نشست سوم در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » پیش تر مطرح کرد : « طبق مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 24 / 8 / 1399…
  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با صدای معلم :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حکیم زاده : تغییری در وضعیت ارزشیابی دانش آموزان اول و دوم ابتدایی رخ نداده است ؛ تاکید بر همان آموزش حضوری و ارزشیابی حضوری است مطلب ویژه

گروه گزارش/   امروز پنج شنبه 27 آذرماه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در مورد برگزاری امتحانات نیمسال اول تحصیلی دانش‌آموزان در دی ماه در شرایط شیوع کرونا گفته است: امتحانات حضوری در هیچ مقطع تحصیلی برگزار نخواهد شد. «مسعود ثققی» درباره نحوه برگزاری امتحانات دی ماه در فضای مجازی به خبرنگاران اظهارداشته: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و مصوبات ستاد ملی مقابله با…
  • صدای معلم در نشست خبری هفته پژوهش 25 آذر 1397 : « سال 96 بودجه پژوهشی وزارت علوم هشتصد و شصت و دو میلیارد تومان بوده به صورت مجزا و وزارت بهداشت بودجه های جداگانه داشتند. وزارت آموزش و پرورش در اینجا چه جایگاهی دارد؟ چرا در بودجه ها جایگاه مستقلی برای بودجه پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تعریف نمی شود ؛ دلیلش چیست؟ مگر خاستگاه پژوهش در آموزش و پرورش و دانش آموزان و معلمان نیستند ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تعارفات غلیظ مدیران آموزش و پرورش در " هفته پژوهش " و با جیب خالی ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هر ساله و مطابق روال روزمره 22 تا 28 آذر ماه ، « هفته پژوهش » نام گذاری شده است . 25 آذر نیز به « روز پژوهش » نامیده شده است . این روزها پرتال ستاد وزارت آموزش و پرورش ، ادارات کل و مناطق مملو از پیام های های تبریک مدیران و نیز نشست های مختلفی است که برای بزرگداشت این مناسبت بر پا می شود . وزیر…
  • « کارشناسان یونسکو عقیده دارند که بسیاری از مدارس بدون دلیل موجه کلاس‌ها را تعطیل می‌کنند، و اقدامات لازم برای ایمن‌ساختن مدارس در برابر شیوع کووید-۱۹ انجام نمی‌گیرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

هشدار یونیسف : تعطیلی مدارس به خاطر کرونا غیرلازم و آسیب‌زا است مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای آمریکا » در خبری نوشت : ( این جا ) صندوق کودکان سازمان ملل با انتشار داده‌های حاکی از ۳۸ درصد افزایش شمار دانش‌آموزان محروم از تحصیل حضوری، هشدار داد که تعطیلی مدرسه‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا، غیرلازم است و به ویژه در جوامع آسیب‌پذیر، به دانش‌آموزان آسیب می‌رساند. در ماه نوامبر ۹۰ میلیون دانش‌آموز به شمار دانش‌آموزان مدارسی که در اثر شیوع ویروس کرونا، آموزش حضوری…
  • « صدای معلم » شیوه نامه ی برگزاری امتحانات وزارت آموزش و پرورش پس از ناکامی در اجرای شیوه نامه بازگشایی مدارس را گامی به پیش ارزیابی می کند و امیدوار است که با پی گیری و تمهیدات لازم و کافی آموزش به روند عادی و طبیعی خود بازگشته و مدارس به شیوه " حضوری " بازگشایی شوند
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شیوه نامه ی برگزاری امتحانات وزارت آموزش و پرورش و پرسش از مدیر کل یزد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ اخیرا وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه ی برگزاری امتحانات در نیم سال اول سال 1399 را برای همه مدارس کشور ارسال کرده است . ( این جا ) در ابتدای این شیوه نامه چنین آمده است : « در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه هاي مربوط دوره هاي تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه هاي بهداشتی…
  • دکتر سوسی هوتا متخصص کنترل و پیشگیری عفونت در کانادا : دولت اقتصاد را در اولویت قرار داده و تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی اقتصاد است. ما نمی‌توانیم مدارس را دوباره به مدت طولانی تعطیل کنیم. زیرا برای فرزندان ما زیان‌بار است
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

قرار گرفتن " معلمان " در اولویت دریافت واکسن کرونا در سایر کشورها و در ایران ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ موضوع واکسن کرونا و توزیع و اولویت بندی آن برای گروه ها و اقشار اجتماعی به یکی از مباحث روز در جهان تبدیل شده است . « ژورنال ایرانیان کانادا » هم در گزارشی نوشت : ( این جا ) « با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در منیتوبا، مت فابری معلم اهل وینیپیگ ارتباط‌های خود را محدود به همسر و سه فرزندش کرده است. یعنی دیگر خبری از کلیسا…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای : 43 دستگاه مذهبی در بودجه امسال ۷۲۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه می‌گیرند. بودجه برخی از این نهادها چندین برابر سهم وزارت‌خانه‌ها یا سازمان‌های بزرگ کشور است و بعضا در سال ۱۴۰۰ چند ده برابر نسبت به سهم امسال خود رشد کرده‌اند . کف دریافتی این دستگاه‌ها پنج میلیارد تومان و سقف آن بیش از دو هزار میلیارد تومان است.پرسش " صدای معلم " آن است که با توجه به تنوع و گستردگی مدارس در کشور که شامل 94500 مدرسه دولتی می شود ؛ این میزان اعتبار برای بهداشت مدارس در کجا کارشناسی شده است ؟ و آیا این میزان بودجه پاسخ گوی نیازهای مدرسه برای رفع نگرانی والدین و مسئولان و کادر آموزشی خواهد بود ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اللهیار ترکمن : در خصوص اصلاح ساختار تا زمانی که ساختار کل بودجه اصلاح نشود نمی توانیم برای آن برش های دستگاهی پیش بینی کنیم مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری « علی اللهیار ترکمن » معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با موضوع « لایحه بودجه سال 1400 » چهارشنبه نوزدهم آذر در سالن جلسات این معاونت و با حضور خبرنگاران برگزار گردید . در این نشست صدای معلم چهار پرسش تدارک دیده بود که موفق به طرح تنها دو مورد آن گردید . در این بخش مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و معاون برنامه ریزی…
گروه گزارش/ اخیرا وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری نامه ای به رهبر انقلاب در مورد دانشگاه فرهنگیان نگاشته است . این نامه واکنش های مختلفی را در میان دانشجو معلمان ، تشکل های دانشجویی و فرهنگیان ایجاد کرده است . « صدای معلم » در این راستا گفت و گوهایی را با برخی چهره های علمی و اجرایی انجام داده است که منتشر خواهد گردید . با عنایت بر نقش…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش : آیا نهاد ارزیاب را در رتبه بندی معلمان قبول دارید و اساسا آن کدام نهاد علمی و یا تخصصی است ؟ چند درصد این لایحه مورد تایید شما و پژوهشگاه است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

کریمی : تا حدود زیادی دیدگاه های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در لایحه رتبه بندی معلمان مورد توجه قرار گرفته است مطلب ویژه

گروه گزارش/ روز گذشته ، چهارشنبه 19 آذر وزارت آموزش و پرورش سه نشست رسانه ای حضوری را پس از یک تعطیلی طولانی مدت برگزار کرد . نشست نخست به مناسبت گرامی داشت هفته جهانی معلولان بود که با حضور جواد حسینی معاون  وزیر و رئیس سازمان آموزش  پرورش استثنایی ساعت 9 صبح برگزار گردید . مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش ابتدا اعلام کرده بود که این…
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز :
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اللهیار ترکمن : هنوز نتوانسته ایم سهم آموزش و پرورش از GDP را محقق کنیم مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست خبری « علی اللهیار ترکمن » معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با موضوع « لایحه بودجه سال 1400 » امروز چهارشنبه نوزدهم آذر در سالن جلسات این معاونت و با حضور خبرنگاران برگزار گردید . پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارش خود نوشت : ( این جا ) «  مدت زمان زیادی است که وزارت آموزش و پرورش نشست های رسانه ای با خبرنگاران را…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شهروند :
  • گزارشگر : لیلا مهداد

" تعطیلی مدارس " نشان‌ دهنده این است که آموزش اولویت ندارد ؛ آموزش مجازی نوعی رفع تکلیف است ! مطلب ویژه

کووید-19 جهان را غافلگیر کرد، جهان شوکه‌شده از این همه‌گیری تصمیم به تعطیلات‌‌رفتن مدارس گرفت. اواخر مارس 2020 بود که بیش از 105میلیارد زبان‌آموز دنیا تحت‌ تأثیر این پاندمی خانه‌نشین شدند.  آموزش مجازی شد اما زیرساخت‌ها زورشان به مهیاکردن شرایط نمی‌رسید تا این سوال زیر لب‌ها زمزمه ‌شود؛ چرا مدارس یک‌ سال تعطیل نشد؟ سوالی که به باور علی پورسلیمان ریشه در بی‌ مهری جامعه به جایگاه مدرسه دارد. «این سوالات بحث‌های…
  • هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده قصه های مجید : در داستان دست می‌برند و می‌خواهند از این راه بچه‌ها را نمازخوان کنند اما این کار تاثیر آموزشی و تربیتی برای بچه‌ها ندارد
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد " تحریف کتاب های درسی " مسئولیت پذیرفت اما عذرخواهی نکرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سرانجام رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تحریف کتاب های درسی توسط سازمانش پاسخ داد . پرتال این سازمان نوشت : ( این جا ) « رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص اندک تغییرات ایجاد شده در متن هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب فارسی پایه هفتم توضیحاتی ارائه و تاکید کرد این متن در کتاب های سال آینده اصلاح خواهد شد. آن چه از سخنان رئیس…
  • گفت و گوی صدای معلم با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ؛
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حکیم زاده : پیشنهاد وزیر علوم به رهبری دقیقا تقویت دانشگاه فرهنگیان است مطلب ویژه

گروه گزارش/ اخیرا وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری نامه ای به رهبر انقلاب در مورد دانشگاه فرهنگیان نگاشته است . این نامه واکنش های مختلفی را در میان دانشجو معلمان ، تشکل های دانشجویی و فرهنگیان ایجاد کرده است . « صدای معلم » در این راستا گفت و گوهایی را با برخی چهره های علمی و اجرایی انجام داده است که منتشر خواهد گردید . با عنایت بر نقش…
  • « اگر در این جامعه ، رغبت نسل جوان به توجه به ارزش های دینی و بر پاداشتن شعائر اسلامی کم رنگ و یا بی رنگ شده است ؛ سرنخ این بحران را نه در کتاب های درسی که باید در جاهای دیگر جست و جو کرد »
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

گاف سوم سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در تحریف کتاب های درسی ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز مرجع و مسئولی به آخرین گزارش « صدای معلم » با عنوان : « آیا رئیس آکادمیک سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برنامه مشخصی برای اداره سازمانش دارد ؟! » ارائه نکرده است . ( این جا ) در گزارش پیشین این رسانه که به انتقاد از تحریف تصویری از کتاب فارسی پایه هفتم دبیرستان اختصاص داشت آمده بود : ( این جا ) « تصویری از کتاب…
  • آیا با پاسخ گویی مسئولانه در برابر افکار عمومی جامعه و مردم به اقناع و رضایت دست می یازند و یا با شکایت و اقامه دعوی در مراجع قضایی ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

شکایت " شورای نگهبان " علیه یک " معلم " ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ در خبرها آمده است که شورای نگهبان قانون اساسی علیه یک " معلم " شکایت کرده است . آن چه از «  رای دادگاه » مستفاد می شود دلیل این شکایت انتشار مطالبی در « وبلاگ شخصی » توسط « کاوس رکوفیان » معلم بهبهانی بوده است . علی رغم تعریف واحدی به نام " روابط عمومی " در ساختار شورای نگهبان ، وظیفه این بخش در ارتباط با رسانه ها…
  • " با این پیام ها کدام مشکل حل شده است ! قانون حمايت از حقوق معلولان را اجرا کنید !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی معلولان ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در گزارش پیشین ، « صدای معلم » از عملکرد رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ارتباط با " روز جهانی معلولان " انتقاد کرد. ( این جا ) در این گزارش آمده بود : « « با توجه به پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ؛ چرا قانون حمایت از معلولان اجرا نمی شود ؟ عملکرد شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این موارد چگونه…
  • صدای معلم در نشست رسانه ای یکشنبه 25 خرداد 1399 : با توجه به پیوستن ایران به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت ؛ چرا قانون حمایت از معلولان اجرا نمی شود ؟ عملکرد شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این موارد چگونه بوده است ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به مناسبت " روز جهانی معلولین " و یک پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » تاکنون و در گزارش های متعددی به وضعیت « نرگس خدادادی » دانش آموز نابینای گنابادی دارای رتبه 500 منطقه 3 و 2250 کشوری که از ورود به دانشگاه فرهنگیان برای اشتغال به حرفه " معلمی " منع شد پرداخته است . در آخرین گزارش ، این رسانه گفت و گویی را با خانم خدادادی انجام داد و ایشان در پاسخ به صدای معلم گفت که…
  • صدای معلم : آقای حاجی بابایی به تازگی در توییتی نوشته اند : « دانشگاه فرهنگیان قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را وزیر محترم علوم نمی شناسد . ایشان نامه ای به رهبر عزیز نوشته اند و خواستار انحلال محترمانه دانشگاه فرهنگیان شده اند غافل از این که بیشتر از همه رهبری پشتیبان این دانشگاه هستند آقای غلامی عزیز وارد خط قرمز ما نشوید. شما به عنوان فردی که سال هاست در فلسفه تعلیم و تربیت تدریس می کنید بفرمایید آیا ما در حوزه آموزش و پرورش چیزی به نام خط قرمز داریم و یا خاصه در آموزش و پرورش ؟ حرف هایی که ایشان زده چقدر مبنای علمی و کارشناسی دارد؟
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

ایروانی : نمی توانیم با سند تحول بنیادین مواجهه مقدس گونه داشته باشیم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ به تازگی وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری نامه ای به رهبر انقلاب در مورد دانشگاه فرهنگیان نگاشته است . این نامه واکنش های مختلفی را در میان دانشجو معلمان ، تشکل های دانشجویی و فرهنگیان ایجاد کرده است . « صدای معلم » در این راستا گفت و گوهایی را با برخی چهره های علمی و اجرایی انجام داده است که منتشر خواهد گردید . با عنایت بر…
  • « صدای معلم » به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می کند که مجریان خود را آموزش دهد و یا حداقل از افراد باسواد و با تجربه تری در این موارد بهره جوید !
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

رئیس مرکز برنامه‌ ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش به جای حمله به وزیر علوم در مورد بحران " کمبود معلم " در سال 1400 شفاف سازی کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نامه ی اخیر وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری به رهبر انقلاب در مورد " دانشگاه فرهنگیان " واکنش های مختلفی را ایجاد کرده است . یکی از این ها مربوط به " یارمحمد حسین بر " رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش است که در یک مصاحبه تلویزیونی مطالبی را بیان کرده است . مجری جوان برنامه از حسین بر می پرسد…
  • پرسش این رسانه از وزیر آموزش و پرورش و مجموعه کاری ایشان آن است : چرا شیوه نامه بازگشایی مدارس که پیش از آغاز سال تحصیلی در نیمه شهریور به همه مدارس کشور ابلاغ گردید با وجود آن که در چارچوب ماده واحده مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تنظیم شده بود بدون هیچ گونه توضیحی کنار گذاشته شد ؟
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

تصمیم وزیر آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات به شیوه " حضوری " گامی مثبت و در جهت ممانعت از " لوث شدن بیشتر " آموزش است مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز « مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش » به گزارش « صدای معلم » با عنوان : " اولویت داشتن آموزش حضوری که بیشتر " شعار " بود ؛ حداقل " امتحانات مدارس " جدی گرفته شوند ! " پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا ) در ابتدای این گزارش از رئیس این مرکز پرسش کردیم : « هنوز مرجعی رسمی در آموزش…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور