گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ شنبه 17 خرداد نشست خبری « محمدرضا رزاقی » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران در محل سالن اجتماعات این اداره کل در ساعت 10 برگزار گردید . آن چه در زیر می آید ؛ پرسش و پاسخ صدای معلم با مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است…
« صدای معلم » در نشست خبری » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش : برخی از بخش ها و دوایر مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش مانند معاونت آموزش متوسطه ، معاونت امور حقوقی و مجلس ، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات ، هیات مرکزی گزینش ، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و... تاکنون حتی یک نشست رسانه ای هم با خبرنگاران نداشته اند . از آن جایی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده این وزارتخانه یک وزارتخانه پاسخ گوست لازم است دلیل و یا دلایل این امر روشن شود به ویژه بخش ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات که ارتباط مستقیمی با مسائلی مانند ثبت نام دارد
گروه گزارش/ امروز شنبه 17 خرداد نشست خبری « محمدرضا رزاقی » مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران در محل سالن اجتماعات این اداره کل در ساعت 10 برگزار گردید . این نشست با حدود 15 دقیقه تاخیر آغاز گردید . رزاقی گفت : شائق هستم نشست هایی باشد پیرامون موضوعات البته تحلیلی تر و دقیق تر صحبت کنیم . شاید پروژه اصلی که امروز اداره…
نخستین پرسش « صدای معلم » آن است با توجه به آن که عضویت در شبکه شاد مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش " اجباری " نیست ، چرا باید آزمون به صورت غیرحضوری اعلام گردد ؟ مگر می شود در یک و یا چند مورد " شورای مدرسه " صلاحیت و اختیار تصمیم گیری در مورد برگزاری آزمون و چگونگی اجرای آن را داشته باشد اما در سایر موارد حق دخالت و یا تصمیم گیری را نداشته باشد ؟! پرسش این است که آیا مدیران و مقامات که خیلی در جریان تحولات و محیط و جو مدارس نیستند ؛ چگونه به خود اجازه می دهند که از صفر تا صد موارد برای مدرسه و ارکان آن تصمیم گیری کنند ؟ چرا این مقامات حاضر نیستند هویت حرفه ای مدرسه و معلمان را به رسمیت بشناسند ؟ "
گروه گزارش/ هنوز وزارت آموزش و پرورش به گزارش « صدای معلم » با عنوان : " ادامه تعطیلی مدارس و برگزاری امتحانات مدارس به شیوه غیرحضوری غیرمنطقی و بلاموضوع است ! پاسخی نداده است " . ( این جا ) در این گزارش آمده بود : " برنامه وزارت آموزش و پرورش در اختیاری کردن حضور دانش آموزان در مدرسه و اجباری بودن حضور معلمان و سایر کادر مدرسه فاقد تئوری…
" شاید طرح این پرسش از آقای ایرج نوری رتبه سوم سرگروه های آموزشی توسعه شایستگی حرفه ای معلمان کشور و نیز رتبه های نخست و دوم خالی از لطف نباشد که در ماجرای " رتبه بندی معلمان " و اجرای اولیه « شیوه نامه رتبه بندی معلمان » که هیچ گونه جایگاهی برای گروه های آموزشی قائل نشده بودند ؛ کجا بودند ، چه می کردند و چه گفتند ؟ آیا کسب این رتبه ها کمکی به تعریف جای خالی " معلم حرفه ای " و " توسعه حرفه ای " معلمان در نظام آموزشی ایدئولوژیک ما کرده و مشکلی از آن حل نموده است ؟ "
گروه گزارش/ امروز پرتال اداره کل آموزش و پرورش ایلام نوشت : ( این جا ) " حشمت اله وردی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: سرگروه های آموزشی دروس دوره متوسطه نظری استان رتبه های برتر ارزیابی دبیرخانه های کشوری را در سال تحصیلی 98-97 به خود اختصاص دادند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام ،حشمت اله وردی معاون آموزش متوسطه گفت:…
« صدای معلم » در نشست خبری معاون آموزش ابندایی وزارت آموزش و پرورش : در قضیه " رومینا " که بحث روز شبکه های اجتماعی است انگار اصلا وزارت آموزش و پرورشی در این مملکت وجود ندارد ! حتی دریغ از یک پیام تسلیت توسط شما و یا وزیر آموزش و پرورش ! تشکل های دانش آموزی مانند سازمان دانش آموزی ، مجلس دانش آموزی ، بسیج دانش آموزی و... که خود را مدافع حقوق دانش آموزان معرفی می کنند کجا هستند ؟ وزارت آموزش و پرورش در کجای این جریانات تعریف می شود ؟ در حالی که رومینا دانش آموز بود و آموزش و پرورش و ارکانش به دور از موضع " انفعال و تماشاگری " کمی می توانستند نقش فعالانه تری در این گونه مسائل و موارد ایفا کنند . موضع و برنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد مسائلی مانند مراقبت های جنسی ، مقابله با خشونت خانگی و اجتماعی ، کودک همسری ، پدوفیلی ، کودک آزاری و آموزش غیرشعاری مهارت های زندگی چیست ؟ تا کی قرار است راجع به این رفتارها صحبت نکنیم و آنها را پنهان کنیم ؟!
گروه گزارش/ نشست خبری « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز شنبه دهم خرداد در سالن اجتماعات این معاونت واقع در ساختمان مرحوم " علاقه مندان " وزارت آموزش و پرورش برگزار شد . این نشست با 15 دقیقه تاخیر آغاز شد . « محمدرضا سیفی » مدیر کل امور عشایری دلیل تاخیر را گفت و گو با خبرنگار شبکه خبر بیان کرد اما گویا این…
" این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که جامعه هدف " مدارس " هستند اما خبری از نظر وزیر آموزش و پرورش نیست "
گروه اخبار/ ایسنا نوشت : رئیس ستاد مرکزی راهیان نور اعلام کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی از تیر ماه ۱۳۹۹ سفرهای راهیان نور در مناطق سفید انجام می شود. سردار کارگر در جلسه شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور اعلام کرد: با توجه به موافقت وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با رعایت پروتکل های بهداشتی از تیر ماه ۱۳۹۹ سفرهای راهیان…
گروه گزارش/ خبرگزاری خانه ملت نوشت : " امروز هشتم خرداد ترکیب کامل اعضاء هیئت رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم مجلس مشخص شد و محمدباقر قالیباف با اکثریت آراء به ریاست مجلس انتخاب شد. منتخبان ملت در نشست علنی امروز (پنج شنبه 8 خرداد) مجلس شورای اسلامی اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه اول دور یازدهم مجلس شورای اسلامی را انتخاب کردند. بر اساس نظر موافق منتخبان ملت محمدباقر قالیباف با 230 رأی از…
" علی رغم گفته های مسئولان در مورد ضریب نفوذ شبکه شاد اما آنان صحبتی در مورد کیفیت آموزش ها نمی کنند . همان گونه که سیاست های یک سویه و آمرانه وزارت آموزش و پرورش در نصب و اجرای برنامه شاد مخالف اصول و سیاست " مدرسه محوری " بود استمرار این وضعیت و اداره بخشنامه ای محیط های آموزشی نیز در تداوم مخالفت با اصل مدرسه محوری است . پر رنگ کردن نقش " مدرسه " در راستای اصل " مدرسه محوری " به همراه در اختیار دادن بودجه و اعتبارات لازم و کافی برای اجرای درست و کامل شیوه نامه های بهداشتی در کنار نظارت علمی و جامع می تواند بهترین تصمیم برای ادامه حیات مدرسه در شرایط کرونایی و تمرین مسئولیت پذیری و حقوق شهروندی باشد"
گروه گزارش/ قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، اعلام کرد که بر اساس تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، همه مشاغل، حتی اصنافی که از آنها بهعنوان صنوف پُرخطر یاد میشود، از سهشنبه این هفته (۶ خرداد) میتوانند فعالیت خود را آغاز کنند. فراهانی گفت: «رستورانها، اغذیهفروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوهخانه، چایخانه و تریا از جمله صنوف پرخطر به…
" علی رغم پایان دوران مجلس دهم ؛ تشکل های فرهنگیان هیچ گاه در مورد میثاق نامه معلمی " پاسخ گو نبودند ! پرسش « صدای معلم » از این گونه تشکل ها آن است که آیا مانیفستی برای ایجاد و فربه سازی " حوزه عمومی " در آموزش و پرورش دارند ؟ "
گروه تشکل ها/ « سایت سازمان معلمان ایران » در مطلبی با عنوان " حاجی بابایی و ریاست مجلس " نوشت : " همان گونه که انتظار می رفت سر انجام گزینه اصلی ریاست مجلس از طرف ائتلاف 4 نفره وزرای احمدی نژاد و میر سلیم معرفی شد و توئیت امروز حاجی بابایی نشان میدهد که نیکزاد و حسینی به نفع وی از صحنه رقابت ریاست مجلس کنار رفته اند گرچه هنوز…
" روند روزمرگی در آموزش و پرورش ، کمبود اعتبارات و منابع و کوتاه بودن قد " پژوهش " در آموزش و مهم تر از آن ها انتصاب افرادی ضعیف ، کم بنیه و حتی غیرپژوهشی در پست معاونت پژوهش مسائلی هستند که کلیت پژوهش را مورد تهدید قرار می دهند . پرسش « صدای معلم » از تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان آن است که آیا می توان روح پرسش گری و فرآیند فرهنگ سازی را در شاخه ای به نام " معاونت پشتیبانی " جست و جو کرد ؟! روند ارتقای افراد در پست ها و مناصب و در سطوح مختلف این وزارتخانه شفاف سازی شده و از " نو " بر مبنای آموزه های غیرایدئولوژیک ، غیرسیاسی و عاری از " رانت " بازتعریف شوند "
گروه گزارش/ اخیرا برخی کانال های رسمی ساختار جدیدی از ادارات کل آموزش و پرورش را منتشر کرده اند . بر این اساس ، معاونت پژوهش در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع ادغام شده است . مشخص نیست این چارت پیشنهادی توسط کدام مرجع و یا نهاد در وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است اما پرسش اساسی و بنیادین آن است که مبنا و استدلال حذف معاونت پژوهشی به عنوان…
" همان گونه که انتظار می رفت از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در این مراسم دعوتی به عمل نیامده بود. پیشنهاد « صدای معلم » به وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان آن است که پیش از سخنرانی مطالعات خود را در حوزه " پژوهش " ارتقاء دهند و بر مبنای علم و الزامات مدیریت علمی سخن بگویند . تجارب گذشته نشان می دهند نوع کمک بسیاری از نمایندگان به این وزارتخانه بیشتر از نوع دخالت در عزل و نصب مدیران آن بوده است هر چند از نظر این نمایندگان نام آن " تعامل " بوده است .اگر مسئولان و نمایندگان می خواهند کمکی به حل مساله کنند ؛ به تاسیس و تقویت " حوزه عمومی " در این دستگاه و ارتباط این زیر سیستم با سیستم کلان کمک کنند . "
گروه گزارش/ عصر روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار کرد . این نشست در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شده و خبر آن در پرتال وزارت آموزش و پرورش و خبرگزاری پانا منعکس شده است . محتوای هر دو خبر یکی است . ( این جا ) و ( این جا ) همان گونه که انتظار می رفت از…
" در این دو دهه آیین نامه اجرایی مدارس تغییری نکرده است هر چند تاکنون مرجع رسمی پژوهشی مستند در مورد وضعیت کلی اجرای مفاد و موارد آن به جامعه و حوزه عمومی ارائه نکرده است . عملکرد وزارت آموزش و پرورش در موضوع شبکه شاد و تهدیدها و اجبارهایی که بعضا در این زمینه توسط مدیران این وزارتخانه صورت گرفت ؛ کارایی و اثربخشی آیین نامه اجرایی مدارس و موضوع " مدرسه محوری " را با پرسش ها و چالش های جدی مواجه ساخت .آیا تاکنون آسیب شناسی جامعی نسبت به چرایی تغییر آیین نامه اجرایی سابق صورت گرفته و آیا با وضعیت موجود و اصلاحات آموزشی از بالا تغییر خاص و محسوسی را در جهت بهبود وضعیت جاری فراهم خواهد ساخت ؟ "
گروه گزارش/ « آیین نامه اجرایی مدارس » در سال 1379 مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است که با امضای حسین مظفر وزیر وقت و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ گردید . در ماده 1 این آیین نامه چنین آمده است : " ماده 1- مدرسه از مهمترين نهادهاي اجتماعي، تربيتي و آموزشي و اصليترين ركن تعليم و تربيت است كه به منظور تربيت صحيح دانشآموزان در ابعاد دینی،…
" پرسش « صدای معلم » از آقای اللهیار ترکمن آن است که نتایج آن " کمیته اقتصادی " که ایشان هم جزء آن کار گروه بوده است به کجا رسیده است ؟ در کجای دنیا برای تامین مطالبات معلمان ، اموال و سرمایه آموزش و پرورش را می فروشند ؟ این فرمول ها را چه کسی و از کجا آورده اند ؟ "
گروه گزارش/ در نشست خبری دوشنبه 30 دی 1398 ؛ « صدای معلم » پرسش هایی را خطاب به علی اللهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد . ( این جا ) از ایشان پرسیدیم : " 1- سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی در سال 1399 چند درصد است ؟ ( در کشورهای توسعه یافته 15.5 به بالا است ) چرا این…
پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : جایگاه شورای مدرسه در این هرم متمرکز و متصلب تصمیم گیری و تصمیم سازی ها کجاست ؟ چالش بزرگی که در این وزارتخانه مشهود است ؛ عدم تناسب میان حقوق و تکالیف در آموزش و پرورش و بحث حقوق و مطالبات قانونی معلمان است . وزارت آموزش و پرورش باید تصدی گری را کنار بگذارد . مشکل اینجاست که مسئولان بر خلاف شعارشان اعتمادی در عمل به مدرسه ندارند و البته توانایی نظارت علمی و جامع هم ندارند. کارشان شده است تصدی و دخالت های غیرکارشناسانه و گرفتن فرصت خلاقیت و تنفس از مدارس !
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : راهکار وزارت آموزش و پرورش برای تشخیص مدیر دانا و کارآمد با مدیری که دچار بیماری توهم دانایی است چیست ؟ اساسا آیا در آموزش و پرورش تفاوتی میان مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ تعریف شده است ؟ ادغام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در دفتر وزارتی یکی از اقدامات اشتباه ، شتاب زده و غیرکارشناسی در زمان وزارت بطحایی بود . آیا شما برنامه ای برای استقلال روابط عمومی ها در آموزش و پرورش در جهت حرکت از وجه " توجیه گر " به سوی " تحلیل گر " دارید ؟ چند جلسه قرار است گذاشته شود ؟ مجموعه وزارت آموزش و پرورش شما شبکه شاد را در کم تر از 2 ماه طراحی و اجرا کرد . برای سازمان نظام معلمی چندین سال است که حرف آن را می زنند اما کسی چیزی ندیده است ! چرا ؟
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ سومین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با رسانه ها و خبرنگاران برگزار گردید . مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و وزیر آموزش و پرورش منتشر می گردد .
" پرسش « صدای معلم » از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آن است که آیا بهتر نیست به جای تعریف و تمجید از عملکرد خود از میزان پاسخ گویی و تعداد نشست های رسانه ای با رسانه ها و خبرنگاران گزارش دهد ؟ و ارزیابی و قضاوت را بر عهده دیگران بگذارد ؟ "
گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نوشت : ( این جا ) " مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: وضعیت خوب استان در عملکرد شاخصها مرهون همت و خرد جمعی همکاران است. به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مجید یزدانپناه صبح امروز یکشنبه 28 اردیبهشت در آخرین نشست بررسی وضعیت شاخصهای عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر…
مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به وزیر آموزش و پرورش : آیا اقدام اخیر شما در شکایت از یک رسانه زیرپاگذاشتن پروتکل های اداری و به نوعی از بین بردن سرمایه اجتماعی نبود ؟ اخراج «محمد حبیبی » توسط هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش که زیر نظر مستقیم شما فعالیت می کنند ؛ ابلاغ حکم اجرایی نجات بهرامی معاون پیشین رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و حتی صدور بخشنامه های تهدید آمیز در مورد شبکه شاد توسط مدیران شما ناظر بر کدامین وجه برای تولید و پاسداشت از سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش است ؟ وزارتخانه ای که به راحتی بخشنامه ها و پروتکل های اداری خود را زیر پا می گذارد و به رسانه ها پاسخ گو نیست ؛ آیا می تواند حافظ حقوق شهروندی و قانونی ذی نفعان آن و از جمله معلمان باشد ؟ آیا آقای وزیر از پرونده آقای حبیبی اطلاع دارد؟ آیا شما از عملکرد خودتان در زمینه تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و اجرای منشور حقوق شهروندی راضی هستید ؟
گروه گزارش/ آخرین نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در 9 آذر 1398 در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . نشست مستمر و منظم وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورای معاونین وزارتخانه در کنار پاسخ گویی شفاف و اقناع گر همواره یکی از مهم ترین مطالبات و خواسته های رسانه ها و خبرنگاران در این گونه نشست ها بوده است هر چند…
مدیر مسئول مرکز برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی در گفت و گو با صدای معلم :
گروه گزارش/ آن چه در زیر می آید ؛ گفت گوی صدای معلم با « عزیز آشنا » مدیر مسئول مرکز برگزاری آزمون های جهاد دانشگاهی پیرامون وضعیت آزمون داخلی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی است .
" رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان خواهان استقلال پست روابط عمومی در ادارات شد "
گروه گزارش/ پیش تر « امید سلاجقه » رئیس پیشین اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان جیرفت از مدیران آموزش و پرورش خواسته بود که به رسانهها احترام بگذارند و برخورد حرفهای با آنها داشته باشند . ( این جا ) سلاجقه تصریح کرده بود : " دستگاه عظیم آموزش…
" پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : منتظر صدور دستور العمل هستند ؛ انگار معلمان و مدیران به بخشنامه و دستور العمل اعتیاد پیدا کرده اند و تا آن نباشد کاری پیش نمی رود ! این دوباره کاری و موازی کاری نباید انجام شود. آموزش و پرورش باید دست از پوپولیسم بردارد. دست از تبلیغات توخالی بردارد. باید نظر منتقدین را بگیرد. آن ها را در اتاق فکر به کار بگیرد البته اگر اتاق فکری وجود داشته باشد . اگر وزارت آموزش و پرورش ما خیلی زرنگ است آئین نامه اجرایی مدارس را به روز کند! مشارکت در آموزش و پرورش بیشتر حالت اداری و نمایشی – تبلیغاتی پیدا کرده است "
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست رسانه ای سه شنبه 24 دی 1398 : " بخشنامه الزام دعوت از همه خبرنگاران و رسانه ها به جلسات شورای آموزش و پرورش ظرف یک هفته صادر خواهد شد ! "
گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران امروز سه شنبه 23 اردیبهشت نوشت : ( این جا ) " اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال ۹۹ با حضور استاندار تهران، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ، مدیرکل شوراهای وزارت آموزش و پرورش و دیگر اعضا در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.…
" پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : وزارت آموزش و پرورش با موازی کاری، دستپاچگی، بی برنامگی و روزمرگی رو به روست . یک شبکه ای مانند شاد را معرفی می کند که با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری عدیده ای رو به رو ست اما در عوض انتظار دارند که افکار عمومی دستاورد آنان را بی چون و چرا بپذیرند. جالب است مدیران آموزش و پرورش و سایر مسئولان و مقامات می گویند از رسانه های داخلی استفاده کنید اما اکثرا خودشان از پیام رسان های خارجی استفاده می کنند !
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
« صدای معلم » در نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت " هفته معلم " : آقای اعتدادی ، مجلس آینده با توجه به وضعیت و ترکیبی که دارد ممکن است در آینده بخواهد اعمال نفوذ بیشتری روی عزل و نصب مدیران انجام دهد . شما به عنوان نماینده ی آموزش و پرورش و معلمان و ذی نفعان آموزش چقدر باور و البته شجاعت در حفظ استقلال حرفه ای آموزش و پرورش و ممانعت از دخالت آنان را دارید؟
گروه گزارش/ نشست خبری « محمد اعتدادی » مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تاریخ 10 اردیبهشت 1399 ساعت 10:10 تا 11:15 دقیقه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. با آن که خبرنگار « صدای معلم » به عنوان اولین نفر از جمع خبرنگاران یک ربع پیش از مراسم در سالن حاضر شده بود اما خبری از ثبت اسامی نبود و به عنوان " نفر دوم…
" روال عمومی در وزارت آموزش و پرورش مونولوگ گویی مسئولان و مقامات در تربیون هاست و در پرتال وزارتخانه هیچ نشانی از سخنان معلمان در هفته بزرگداشت « مقام معلم » نیست ! به نظر می رسد چیزی که بیش از همه مورد نیاز نظام آموزشی به عنوان رکن مهم توسعه است ؛ فراتر از رتبه بندی معلمان و انجام چنین نمایش های بی سرانجام ، جلب اعتماد معلمان و احیای سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش باشد "
گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت مقام معلم که با حضور رئیس جمهور و به طور ویدئو کنفرانسی با معلمان نمونه سراسر کشور برگزار شد به موضوعاتی اشاره کرده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش در این زمینه نوشت : ( این جا ) " وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان اذعان کرد: طرح رتبه بندی را برای اندازه گیری توانمندیها و صلاحیتهای…
بررسی عملکرد « علی ذوعلم » رئیس پیشین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گوی صدای معلم با عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ؛
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « حجت الاسلام علی ذوعلم » رئیس پیشین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بازنشسته شده و قرار است فرد دیگری عهده دار این سمت گردد . ذوعلم در 22 دی ماه 1397 به این سمت منصوب گردید . دوره کوتاه مدیریتی آقای ذوعلم متضمن نکات و وقایعی بود که لازم است به آن پرداخته گردد . در…
" آیا اساسا و اصولا این حرف ها و سخنرانی ها ، پشتوانه ی تئوریک و نظری دارند و یا آن که پس از 4 دهه هنوز " آزمون و خطا " کلید واژه غالب و استراتژیک و مفاهیم و فرآیندهای مدیریتی است ؟ و قرار است هزینه این آزمون و خطاها از جیب چه کسی پرداخت شود ؟ آیا این گونه مسئولان نمی خواهند و یا نمی توانند بپذیرند که منابع به ویژه " سرمایه و اعتماد اجتماعی " محدود و تجدیدناپذیر است و " مدیریت " عرصه لج و لجبازی نیست ؟! "
گروه گزارش/ هنوز مسئولی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به گزارش « صدای معلم » با عنوان " نشست هم اندیشی و صمیمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی با طعم " ضد کرونا " ! " پاسخی ارائه نکرده هر چند رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در تماس با صدای معلم توضیحاتی را ارائه کرد که…
صدای معلم در نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت هفته معلم : شما و تقریباً همه ی مدیران آموزش و پرورش مدافع سرسخت شبکه ی شاد هستید. نسبتِ اجبار، الزام و بعضاً تهدید معلمان و مدیران با اصل مدرسه محوری چیست؟
گروه گزارش/ نشست خبری « محمد اعتدادی » مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تاریخ 10 اردیبهشت 1399 ساعت 10:10 تا 11:15 دقیقه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. با آن که خبرنگار « صدای معلم » به عنوان اولین نفر از جمع خبرنگاران یک ربع پیش از مراسم در سالن حاضر شده بود اما خبری از ثبت اسامی نبود و به عنوان " نفر دوم…
" پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : اگر ما مدارس هوشمندی داشتیم دیگر نیازی به این همه تکرار مسئولین و اجبار و فشار و تهدید نبود که با ارائه آمارهای مسلسل که بعضا ممکن است روایی و اعتبار لازم را نداشته باشند بگویند آموزش تعطیل نشده است ! نظام مدیریت و برنامه ریزی ما روزمره است و در جا می زند ! مدیران آموزش و پرورش در زمینه سواد رسانه ای وضعیت بهتری از معلمان ندارند ! مسئولین آموزش و پرورش به ویژه شورای عالی آموزش و پرورش که به نوعی اتاق فکر آموزش و پرورش به حساب می آید ، گزارش کار ارائه کنند و بگویند در این سال های طولانی مدیریتی برای نظام آموزشی چه کرده اند ؟ وزرات آموزش و پرورش تکلیف خودش را با تکنولوژی مدرن و مفاهیم مدرنیسم مشخص کند "
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت " هفته معلم " ؛
گروه گزارش/ نشست خبری « محمد اعتدادی » مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تاریخ 10 اردیبهشت 1399 ساعت 10:10 تا 11:15 دقیقه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. با آن که خبرنگار « صدای معلم » به عنوان اولین نفر از جمع خبرنگاران یک ربع پیش از مراسم در سالن حاضر شده بود اما خبری از ثبت اسامی نبود و به عنوان " نفر دوم…
بررسی عملکرد « علی ذوعلم » رئیس پیشین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گوی صدای معلم با عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ؛
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « حجت الاسلام علی ذوعلم » رئیس پیشین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بازنشسته شده و قرار است فرد دیگری عهده دار این سمت گردد . ذوعلم در 22 دی ماه 1397 به این سمت منصوب گردید . دوره کوتاه مدیریتی آقای ذوعلم متضمن نکات و وقایعی بود که لازم است به آن پرداخته گردد . در…
" وزیر آموزش و پرورش اگر به دنبال اجرای اصلاحات آموزشی و احیای جایگاه مدرسه و معلم است به جای این گونه انتصاب ها و امور مشابه که مشکلی از تعلیم و تربیت حل نمی کند ؛ می باید که به فکر تغییرات و اصلاحات بنیادین در حوزه سازه ها و مفاهیم فارغ از کارکردهای ایدئولوژیک و کارآمد کردن ساختار و به روز آوری آن متناسب با نیازهای جامعه باشد "
گروه گزارش/ بر اساس شنیده ها ؛ « علیرضا کاظمی » معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از سمت خود استعفا کرده است . همچنین حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این زمینه پیشنهادی به " حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی " دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی ارائه کرده است . کسی که خودش آموزش و پرورشی نیست و مراتب و سطوح مختلف را در این وزارتخانه طی…
« علی اللهیار ترکمن » در حالی به سمت قائم مقام وزیر در ستاد بزرگداشت مقام معلم برگزیده شده است که پیش از آغاز سال جدید و با اجرای ناقص و غیرشفاف و پر مساله اجرای فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری ؛ " رتبه بندی معلمان " را عملا از احکام شغلی معلمان حذف و از سوی دیگر موجب تبعیض کم سابقه میان نیروهای اداری و معلمان در بحث " حقوق و مزایا " گردید . در نشست خبری امروز با خبرنگاران ؛ از صدای معلم برای حضور در این نشست دعوتی به عمل نیامد !
گروه رسانه/ « پرتال وزارت آموزش و پرورش » به سبک و سیاق همیشگی و البته بی اعتنا به افکار عمومی ، تصاویری از جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت هفته معلم را منتشر کرده است . ( این جا ) در پرتال هیچ خبر و یا نقل قولی مشاهده نمی شود . ترکیب غالب آن گونه که در تصاویر مشاهده می شود ، " اداری " است و با آن که موضوع و…
پورسلیمان ؛ مدیر صدای معلم در نشست نقد " شبکه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز : این ایراد مهمی است که چرا سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی غایب بزرگ ماجرای آموزش مجازی در آموزش و پرورش است ؟ این می تواند نشان دهنده این باشد که در این وزارتخانه ، " تقسیم کار " و " تخصص " جایگاه چندانی ندارند !
گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « سالار قاسمی » به عنوان تنها مدیر کل از 31 استان آموزش و پرورش نشست کارشناسی با موضوع نقد شبکه شاد را با حضور موافقان و مخالفان برگزار کرد . در این نشست ؛ علی پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم ، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاویدنسب کارشناس تعلیم و…
گروه گزارش/ همان گونه که در گزارش صدای معلم آمد ( این جا ) ؛ « عبدالرسول عمادی » مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش های صدای معلم عنوان کرده است که معلمان و دانش آموزان برای عضو شدن در شبکه شاد هیچ اجباری ندارند . ایشان در جای دیگری تاکید می کند استفاده از شبکه شاد هیچ اجبار و الزامی ندارد . همچنین در جوابیه ای که وزارت…
" پرسش « صدای معلم » از آقای عمادی و نیز وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان این وزارتخانه که در باب سند تحول بنیادین و رویکردهای و زیرنظام ها و راهکارها و البته توجه به " مدرسه محوری " سخنرانی های فراوان کرده و نشست های مختلف و متعدد برگزار می کنند آن است که چرا پس از شیوع ویروس کرونا ، با نادیده گرفتن نقش مدرسه و ارکان آن و برنامه ریزی های آن سعی کردند تا سلیقه و دستورات خود را در حوزه " آموزش مجازی " به آن دیکته کنند ؟ آیا این مسئولان تاکنون به نقدهای کارشناسی منتقدان و رسانه های مستقل در مورد سیاست ها و برنامه های خود پاسخ گو بوده اند ؟ "
گروه گزارش/ « عبدالرسول عمادی » رئیس پیشین مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش که در چند ماه آخر سرپرستی معاونت آموزش متوسطه را نیز بر عهده داشت و در حال حاضر مشاور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش می باشد در کانال تلگرامی " هفت جوش " در یاداشتی با عنوان " مرگ دیکتاتور (۲) " می نویسد : " امروز از قول منابعی موثق نقل شد که عمل جراحی کیم…
" مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان نیز بدانند و آگاه باشند که فعالیت های آنان نیز توسط رسانه های مستقل و منتقد رصد و پایش می شود ! "
گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خبر از نشست هم اندیشی و صمیمی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان داده و می نویسد : ( این جا ) " مهراله رخشانی مهر در نشستی صمیمانه با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان، در خصوص اقدامات و برنامه های خیری آنان در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی، ورزشی…
" در حالی که در وضعیت کنونی بحران کرونا جان شهروندان را در معرض تهدید قرار داده و با مرخصی محمد حبیبی نیز موافقت نشده است ؛ آیا صدور حکم اخراج آقای حبیبی از سوی وزارت آموزش و پرورش تحت مدیریت " دولت تدبیر و امید " که البته حقوق معلمی وی از مدت ها پیش نیز قطع گردیده است ؛ منصفانه و عادلانه بوده و اساسا تناسب جرم و مجازات رعایت گردیده است ؟ "
گروه گزارش/ در روزهای گذشته اخباری مبنی بر بازخرید " محمد حبیبی " معلم شهریاری و فعال صنفی معلمان و صدور حکم اخراج وی توسط هیات های تخفات اداری وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است . این اقدام کمی مانده به " هفته معلم " صورت گرفته است . در این مدت موضع « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش در برابر این واقعه تلخ و غیرقابل پذیرش سکوت…
" وزارت آموزش و پرورش به بهانه " کرونا " بیش از 2 ماه است که نشست های رسانه ای با خبرنگاران را تعطیل کرده است اما نشست های ستادی این وزارتخانه با رعایت ظاهر پروتکل های بهداشتی در جریان است . این 3 نفر که با حمایت مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و البته با مشارکت کم تر از 23 درصدی فرهنگیان در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان به آن جا راه یافته اند ؛ تاکنون گزارش مدون و شفافی از عملکرد 2 ساله خویش به معلمان ارائه نکرده اند "
گروه گزارش/ جلسه هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در یکم اردیبهشت ماه 99 در وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید . تنها چیزی که در پرتال قابل رویت است انتشار 18 عکس از این نشست است بدون هیچ گونه توضیحی . ( این جا ) مطابق معمول ، رسانه ها نیز به این نشست ها دعوت نمی شوند و البته وزارت آموزش و پرورش به بهانه " کرونا " بیش از 2…
منشور حقوق شهروندی : شهروندان از حق نقد، ابراز نارضایتی، دعوت به خیر، نصیحت در مورد عملکرد حکومت و نهادهای عمومی برخوردارند. دولت موظف به ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مداراست
گروه گزارش/ پرتال معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نوشت : ( این جا ) "رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح و ترمیم رتبهبندی معلمان گفت: صدور احکام رتبهبندی معلمان تا هفته گرامیداشت مقام معلم انجام میشود. به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، محمدباقر نوبخت درباره نتیجه جلسات خود با تشکلهای فرهنگیان اظهار کرد: رتبهبندی معلمان که…
پورسلیمان مدیر صدای معلم در نشست نقد شبکه شاد در استان البرز ؛ راهکار 2 / 17 سند تحول بنیادین می گوید : تولید و به کارگیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانشآموزان و مدارس با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی و الکترونیکی کردن محتوای کتابهای درسی براساس برنامه درسی ملی (با تاکید بر استفاده از ظرفیت چند رسانهای) تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور. اما قرار بوده است تا پایان برنامه پنجم توسعه این کار صورت گیرد در حالی که اکنون در پایان برنامه ششم توسعه هستیم ! چه کسانی و کدام مدیران ناکارآمد و بی برنامه باید پاسخ گوی این وضعیت باشند ؟ کاری که باید قبلا و با برنامه انجام می شده است الان با فشار و شتاب زدگی دارند پیش می برند . وزارت آموزش و پرورش با دیکته کردن یک سویه و اجباری شبکه شاد و زیر پاگذاشتن هویت و بلوغ مدرسه ، شعور مدارس و معلمان و ذی نفعان آموزش را به سخره گرفته است !
گروه گزارش/ در این روزها و هفته ها که وزارت آموزش و پرورش نشست های رسانه ای را به صورت " یک طرفه " لغو و به انتقادات « صدای معلم » مبنی بر پاسخ گویی به افکار عمومی و مطالبات معلمان اعتنایی ندارد ؛ « سالار قاسمی » مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با دعوت از کارشناسان و برخی معلمان و مدیران سعی کرد تا حدی عملکرد وزارت آموزش…