صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«این رسانه ضمن تاکید مجدد بر « حق اعتراض » همه معلمان در چارچوب قانون اما با شیوه تعطیلی مدارس با توسل به اعتصاب ( تحصن ) به شدت مخالف بوده و آن را در راستای منافع آموزش و بهبود حال جامعه ارزیابی نمی کند»

اعتصاب برخی معلمان در مدارس کشور ، نادیده گرفتن حق آموزش برای دانش آموزان است

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

انتقاد صدای معلم از اعتصاب و تحصن معلمان و تعطیلی مدارس

تاکنون معلمان به روش های قانونی و مدنی سعی کرده اند اعتراض خود را در حوزه مطالبات قانونی به گوش مقامات و تصمیم گیرندگان برسانند . این اعتراضات حق مسلم و قانونی همه شهروندان و از جمله فرهنگیان است .

محور کانونی اعتراضات معلمان در ماه های اخیر معطوف به دو چالش مهم بوده است : گروگان گرفتن مدرسه به خاطر مطالبات صنفی خودمان در جایی که متعلق به کودکان است ؛ کنشی غیرعلمی، خودخواهانه و مخرب و در راستای آسیب زدن به عدالت آموزشی به ویژه در مناطقی است که دانش آموزان از حداقل امکانات آموزش مجازی محروم بوده و صدای آنان به جایی نمی رسد .

« همسان‌سازی‌ بازنشستگان مبتنی‌ بر قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه‌بندی‌ شاغلان حداقل هشتاد درصد حقوق‌ اعضای هیات‌ علمی » .

این ها در واقع ، کف خواسته ها و مطالبات معلمان هستند و انتظار این است که پاسخ درخور و شایسته ای از سوی مسئولان و تصمیم گیرندگان به آنان داده شود .

« صدای معلم » نیز بر اساس وظیفه حرفه ای خود این اعتراضات را تاکنون پوشش خبری داده است .

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوانی از معلمان خواسته تا امروز شنبه 20 آذر با تحصن ( اعتصاب ) در مدارس مطالبات خود را پی گیری کنند .

 انتقاد صدای معلم از اعتصاب و تحصن معلمان و تعطیلی مدارس

این فراخوان در حالی صادر  شده است که مدارس کشور نزدیک به دو سال است که به خاطر « کرونا » تعطیل شده و کلیت آموزش و تربیت در معرض خطرات جدی و برگشت ناپذیر قرار گرفته است .

« صدای معلم » در این مورد تاکنون گزارش های متعددی از آسیب های استمرار تعطیلی مدارس منتشر کرده و از بی اختیار بودن مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نیز دخالت نهادهای غیرمتخصص در حوزه آموزش انتقاد کرده است .

این در حالی است که مدت زمان کوتاهی از بازگشایی تعدادی مدارس گذشته و امید به بهبود آموزش دوباره زنده شده است .

انتقاد صدای معلم از اعتصاب و تحصن معلمان و تعطیلی مدارس

این رسانه ضمن تاکید مجدد بر « حق اعتراض » همه معلمان در چارچوب قانون اما با شیوه تعطیلی مدارس با توسل به اعتصاب ( تحصن ) به شدت مخالف بوده و آن را در راستای منافع آموزش و بهبود حال جامعه ارزیابی نمی کند . چه بسا به علت ذهنیت منفی اقشار و گروه هایی از جامعه نسبت به عملکرد برخی معلمان در حوزه کاری شان ممکن است آنان را در برابر جامعه قرار داده و حتا متهم به زیاده خواهی و خودخواهی نیز بشوند .

هیچ فرد و نهادی حق ندارد دانش آموزان را از « حق آموزش » محروم کند .

گروگان گرفتن مدرسه به خاطر مطالبات صنفی خودمان در جایی که متعلق به کودکان است ؛ کنشی غیرعلمی، خودخواهانه و مخرب و در راستای آسیب زدن به عدالت آموزشی به ویژه در مناطقی است که دانش آموزان از حداقل امکانات آموزش مجازی محروم بوده و صدای آنان به جایی نمی رسد .

پایان گزارش/


انتقاد صدای معلم از اعتصاب و تحصن معلمان و تعطیلی مدارس

شنبه, 20 آذر 1400 10:47 خوانده شده: 1740 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 -4 --
زهره 1400/09/20 - 12:32
اين مقاله يكي به ميخ زده است و يكي به نعل ... و ابدا مشخص نكرده است ، حال كه مطالبات حق قانونيست ؛ راهكاره عملي و قانوني اين مطالبه گري كدام است اگر راهش تحصن و اعتصاب نيست ؟!!!!
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 12:59
حانم زهره

درود

پیام این گزارش کاملا شفاف و صریح است .

تجمعات بر اساس اصل 27 قانون اساسی .

اعتصاب و به تعطیلی کشاندن آموزش نیم بند در مدارس ممنوع !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/20 - 19:36
میشه توضیحی درباره این رمزگذاری مخاطبان بدهید دلیلش چیه ؟؟؟؟آیا جهت شناسایی هست؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/20 - 19:43
به صدای معلم
درست است که تحصن راه درستی نیست، اما شمابگویید در مقابل دولتی که معلم و آموزش، برایش اهمیتی ندارد و مجلسی که اراده و توان اصلاح وضعیت معلمان را ندارد ، به کجا باید پناه برد!
تجمعات هم که خطر برخورد خشونت آمیز پلیس را به دنبال دارد.
دولت ، دو سال است که به بهانه سرماخوردگی ! مدارس را تعطیل کرده و لابد معلمان هم حق دارند که چند روزی به آن اضافه کنند!
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 21:47
دوست عزیز ناشناس

درود

نگران نباشید !

درود

کد امنیتی برای جلوگیری از بارگذاری کامنت ها توسط ربات ها است که به صورت رگباری در این رسانه صورت می پذیرد .

واقعا باید به شجاعت معلمانی چون شما آفرین گفت !

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -12 --
رضا قاسم پور 1400/09/20 - 13:04
سلام و خداقوت استاد
متاسفانه ملت رو انداختن به جون هم
هر کس از دیگری ناراضیه
آخه چرا باید معلم به خاطر حداقل ها مجبور به اعتراض و تحصن بشه ؟
اونوقت خیلی از نهادهای از ما بهتر، بی سر و صدا حقوق هاشون پر بکشه
معلم هم مدرک و هم سابقه با استاد دانشگاه با دو برابر ساعت تدریس موظف دانشگاه،ثلث وی هم حقوق نمی گیره
اخه این کجاش عدالته؟
از منظری دیگر به فرمایش شما این وسط
چرا باید دانش آموز قربانی این بی عدالتی بشه؟
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 13:34
درود

آقای قاسم پور

سپاس .

رسیدن به هدف ، هیچ گاه نباید وسیله را توجیه کند .

باید به اخلاق مطالبه گری در هر شرایطی پای بند بود .

پایدار باشید .
پاسخ + +13 -5 --
بهلول 1400/09/20 - 13:14
صدای معلم، از این متن که نوشتی، یکم خجالت بکش، وقتی برعلیه فعالیت قشر معلم چیزی مینویسی و چاپ میکنی، پس اسم سایت خودت رو نزار صدای معلم، بهتره تکلیف خودت را با خودت مشخص کنی صدای معلم! گرچه میدونم بخاطر بازارگرمی ، این متن رو نوشتی تا صدای معلمین رو دربیاری و جلب توجه کنی! درضمن، از اخبار معلمین و دانش آموزان افغان ، چه خبر؟!! :)
پاسخ + 0 0 --
کلاس دیکته 1400/09/20 - 20:01
نگذار سپس نذار
پاسخ + +15 -4 --
معلم 1400/09/20 - 13:53
اصلا موافق این نظر شما نیستم. وقتی معلم همه راههای قانونی را رفته و توسط دولت و مجلس به سخره گرفته می شود. مگر چاره ای غیر از این تحصن برایش مانده است.
مثل اینکه تو ایران زندگی نمی کنید، من خودم که چند دانش آموز دارم و ولی ایشان هستم اصلا دوست ندارم بچه هایم به مدرسه بروند، از کتب درسی غیر از دروغ، تهمت، حذف بزرگان ادب پارسی حافظ، سعدی، مولوی، عطار و.... سرقت ادبی و... توهین های تاریخی و.... چه مانده است. این از منابع ، از معلم چه جایگاهی در این نظام مانده است، یک نفر ترک تحصیل کرده ریاکار دروغگو و غارتگر و... به اندازه حقوق صدها معلم حقوق می گیرد، دانش آموز چه جایگاه و امکانات رایگانی دارد در مدارس و ...
چرا به نام دین و اسلام ریشه به تیشه معلم می زنید. مگر در اسلام مانند جمهوری اسلامی به معلم نگاه می شود
ارزش معلم در غرب و اروپا باید بیشتر باشد یا در کشورهایی که ادعای حاکمیت اسلامی دارند....
این مطلبتان را پاک کنید و عذرخواهی کنید به عنوان صدای معلم . این صدای معلم نیست
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1400/09/20 - 15:16
احسنت بر نوشته شما،
و اف بر نویسنده متن فوق، که اگر کمی شرف و وجدان داشته باشد، باید از بابت نوشته خود سریعا عذرخواهی کند،
پاسخ + 0 0 --
زهره 1400/09/20 - 15:44
درود خدا بر شما و آزاد مردان
سپاس از مطلبي كه نوشتيد .
واقعا ايشون با اين مطلب آتشي بر دل معلمان زده اند .
حيف و صد افسوس كه اگر معلم باشند .
پاسخ + 0 0 --
کلاس دیکته و نگارش 1400/09/20 - 20:03
به سرعت، عذر خواهی کند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/22 - 23:35
برو نگارش کامل کن دیکته یادت نره
پاسخ + +14 -2 --
محمد فروغي 1400/09/20 - 14:39
ببخشید
من به عنوان یک همکار از شما که مخالف تعطیلی کلاس ها هستید این سوال را دارم که به نظر شما چه راهی باید همکاران برای رسیدن به حقشان امتحان کنند و انجام دهند که تا کنون انجام نداده اند
من و بسیاری از همکاران برخلاف نظر شما وقتی انواع روش‌های پیگیری های تشکل‌ها از گفتگو و جلسه گرفته تا مصاحبه و.... و بررسی عملکرد مسولین را در جواب این پیگیری ها از گذشته تا به حال شاهد بوده و هستیم بیشتر در انتخاب این راه که مطمئنا بر خلاف علاقه همکاران هم هست مصمم می شویم
چرا که متاسفانه در خیلی از سالها با همین توجیه که آموزش حق دانش آموزان است و نباید تعطیل شود بسیاری از همکاران از این بحث تحصن کناره گیری کرده اند ولی نتیجه آن چه شده است!!؟؟
گرچه این نوع اعتراض در کل دنیا به عنوان یک روش اعتراض مدنی شناخته شده است.
در صورتیکه معلمین و همکارانی که به خود این جرات را می‌دهند که کلاس خود را تعطیل کنند در اصل با این نوع اعتراض خود و توضیح دلیل این نوع انتخاب اعتراض به دانش آموزانشان بهترین آموزش را در خصوص این جمله معروف که ||حق گرفتی است و نه دادنی|| می دهند.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 14:47
آقای محمد فروغی

درود

1- از نظر ما ، کنش های میدانی معلمان تا کنون مدنی و اثربخش بوده و بر خلاف نظر شما ، انعکاس خوبی در رسانه داشته و بر حق بودن آن را نزد جامعه نشان داده است اما نباید این اعتراضات به درون مدرسه کشیده شود .

این منطقی نیست .

مشکل اکثرا معلمان این است که در این زمینه ها اکثرا حوصله کار رسانه ای و قلمی ندارند و بیشتر نتیجه نگر هستند و فرایند محور نیستند .


2- تجارب و شواهد موید این مدعا هستند این گونه کارها فقط هزینه فعالیت های صنفی را بالا می برند و عایدی و آورده خاصی هم برای جامعه معلمان ندارند .

متاسفانه تعدادی آدم که فقط نوک دماغ شان را بیشتر نمی بینند یکه تاز فعالیت های صنفی در کانون ها شده اند و از گذشته هم درس نمی گیرند .

در کنش های صنفی باید صبور بود و آرام حرکت کرد و تا می توان هزینه ها ی کنش های صنفی را کاهش داد وگرنه نتیجه معکوس می دهد و همان حداقل دست آوردها را هم به باد می دهد.


نتیجه فقط امنیتی کردن فضای مدارس و سکوت همه معلمان خواهد بود .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/20 - 19:40
به نظرم صنف های معلمین با یکدیگر اختلاف دارند و بر علیه یکدیگر مقاله می نویسند سازمان معلمان ایران و صدای معلم هر کدام خواسته های مربوط به خود را انگار دارند و معلمان هم احتمالاً وسیله و ابزاری هستند جهت رسیدن به اهداف ......
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 21:38
دوست عزیز ناشناس

سلام

فعلا که تشکل ها در مورد اعتصاب معلمان سکوت کرده اند و این صدای معلم است که از این کنش معلمان انتقاد کرده است !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محمد ت 1400/09/22 - 11:52
به جای تعطیلی کلاس با دانش آموزانتان صحبت کنید و روزهای جمعه با دانش آموزان همراه شوید در نماز (نه برای خواندن نماز)جمعه و اعتراض خودتان را به گوش مسئولان برسانید انوقت است که به دانش آموز یاد می دهید حق گرفتنی است نه دادنی(نه به هر طریقی که برچسب بزنند برایتان). نه اینکه بری دزدی بکنی و بگویی یک گناه کردم برای دزدی و ده ثواب اندوختم برای یادگیری دانش آموز.
شما قانونی اعتصاب نمایید بخدا من بیسواد هم با شما هستم برای گرفتن حق خودتان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/22 - 23:40
مگر اعتصاب قانونی هم وجود دارد ؟ در ضمن اینقدر بین معلمان و خانواده و دانش آموزان اختلاف و تنفر در پایه های بالاتر ایجاد کرده‌اند که امکان همراهی آنها امکان ندارد و جایگاه معلمان را آنقدر بی ارزش کرده اند که امکان تحرک را از معلمان گرفته اند در همه کشورها حق و حقوق آموزش و پرورش را دو دستی تقدیم میکنند نه با اعتصاب اهداف فراتر از افکار شماست
پاسخ + +15 -3 --
بهلول 1400/09/20 - 15:18
صدای معلم، ! شما ضمن عذرخواهی از همه معلمین، با حذف نوشته بالا، کار اشتباه خودت رو اصلاح کن، وگرنه باید نام این سایت را تغییر بدی، چون نام این سایت با متن بالا همخوانی ندارد...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/20 - 17:50
کاملا با شما موافق هستم
باید حذف بشه این متن
پاسخ + 0 0 --
کلاس دیکته و نگارش 1400/09/20 - 20:05
صدای معلم!
پاسخ + +5 0 --
زهره 1400/09/20 - 15:52
پاسخ نگارنده به آقاي محمد فروعي كه نامش هم مشخص نيست و ناچارا همان صداي معلم مي بايست مورد خطاب باشد ، بيشتر شبيه تهديد بود تا توضيح و جواب .
عجيب است ....
پاسخ + 0 0 --
کلاس دیکته و نگارش 1400/09/20 - 20:06
به ناچار
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/21 - 08:18
صدای ادارات آموزش و پرورش
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/22 - 00:22
یاد فروغی شبکه سه افتادم که عادل فردوسی پور درستکار را بیرون کرد فکر کنم با هم نسبت دارند
پاسخ + +4 -2 --
داوود 1400/09/20 - 15:57
با سلام نوشتن این مقاله مرا به یاد سخنان مسوولان وزارت کشور بعد از وقایع دی ماه 96 انداخت که برای ماستمالی کردن اعتراضات مردم پیشنهاد تعیین مکانی خاص را برای تجمع اعتراض امیز مردم مطرح کردند .دوست عزیز اعتراض کردن واجد حدی از بی نظمی وبر هم خوردن روال عادی امور است تاشاخکهای مسوولان به جنبش بیفتد وخودشان را مخاطب معلمان حس کنند.در قیاس با محروم کردن دانش اموزان از حق اموزش برای مدت موقت نسبت به نتیجه ای حاصل شده ناشی از به ثمر نشستن اعتراضات وتاثیر آن در بهبود آموزش نتیجه احتمالی برای هم دانش اموزان وهم معلمان مثبت خواهد بود پس نگران نباشید.در ثانی چنین شیوه اعتراضی در همه جای دنیا وبیشتر اصناف شیوه معمولی است.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 17:27
آقای داوود

سلام

بفرمایید در کجای دنیا ، مدارس را دو سال تعطیل کرده اند که الان هم معلمان به خاطر مطالبات خودشان ، دانش آموزان را سپر بلا کرده اند ؟

آیا فکر نمی کنید دچار تندروی شده اید ؟


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1400/09/20 - 19:36
صدای معلم، ای سایتی که به نام معلم، برعلیه معلم سخن می رانید، این اصطلاح دوسال تعطیلی را بیایید منصفانه تحلیل کنیم که شما چطور اینقدر سخیف بر علیه معلم می نویسید؟؟؟ '
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/20 - 19:42
کجای دنیا معلمانی زیر زیر فقر دارند برادر و ده سال برای حقشان پشیزی ارزش قائل نیستند ؟؟؟؟
پاسخ + +7 -2 --
ناشناس 1400/09/20 - 17:48
گروگان گرفتن مدرسه به خاطر مطالبات صنفی خودمان در جایی که متعلق به کودکان است ؛ کنشی غیرعلمی، خودخواهانه و مخرب و در راستای آسیب زدن به عدالت آموزشی به ویژه در مناطقی است که دانش آموزان از حداقل امکانات آموزش مجازی محروم بوده و صدای آنان به جایی نمی رسد


خودخواهانه؟
اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی؟
شما صدای معلم هستی واقعا؟
وقتی حقوقت چهارتومن باشه و خجالت زده خانوادت باشی این سخته،نه تعطیلی کلاس،دانش آموز هم باید یادبگیره اعتراض داشته باشه.خودخواه شما هستی که ادای انسان های متمدن رو در آوردی،همه جای دنیا عدالت رعایت نشه اعتراض میکنن
پاسخ + +10 -3 --
مهدی 1400/09/20 - 19:33
جالبه، همه ی مشاغل حقوق درست وحسابی دارند ولی معلم را عمدا از معیشت محروم کرده اند. بعد سایتی به اسم معلم میاد میگه دست به قلم بشین تا حق تون رو بگیرید. یعنی این امر بدیهی و معیشت، نیاز به مقاله و همایش و سمینار داره؟؟؟؟! چرا برا بقیه ی مشاغل این نیست و راحت حقوق ها شون و مسکن و وام های حرام شون به راهه؟؟!'''
پاسخ + +8 -2 --
بینوا 1400/09/20 - 20:30
صدای معلم، این همه تبعیض در حق معلم وزندگی همراه با فلاکت آنها راه دیگری پیش پای آنها نیست. لطفا به بدبختی معلمان هم نگاه کنید.
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1400/09/20 - 21:32
با سلام مجدد خدمت جناب پور سلیمان عزیز! داستان تعطیلی مدارس بیشتر ضعف ساختار را نشان داد وگرنه معلمان مشکلی بار نیاز گشایی مدارس نداشته و ندارند.در ثانی سخنان شما حاوی بار معنایی ت ندی علیه یک‌ کنش و اعتراض صنفی ومدنی بعد از طی تمام اقدامات قانونی ومدنی اعتراضی بوده ولی متاسفانه مسئولین، با معلمان صادقانه رفتار نمی کنند و به معلمان احساس بازی خوردن دست داده که این باعث‌خشم ونارضایتی آنها شده است.
پاسخ + +4 -7 --
محمد باقر شیبانی 1400/09/20 - 22:33
برخی از دوستان و همکاران فرهنگی در کامنتها بر این موضع پافشاری می کنند که با هر وسیله ای باید به اهداف خود برسند فارغ از اینکه در حوزهء تعلیم و تربیتند.تعطیلی کلاس درس و تربیت برای چنین امری پسندیده نیست مگر برای رسیدن به یک هدف متعالی تر.کلاس درس می تواند دایر باشد و هم می توان در اوقات دیگر با نوشتار یا تجمع یا رسانه یا جلسه و یا دعوت از مسئولین پیام مطالباتی خود را بیان و عرضه نمود.مطالبات را مستدل و تجمیع کرد و یک هارمونی و انسجام به آن بخشید تا مورد اقناع مسئولین و تمام جامعه شود و یک بسیج همگانی برای معلمین دلسوز صورت پذیرد.خوب با تعطیلی آموزش چگونه می توان استدلال کرد که ما واقعا دلسوزیم تا برایمان دل بسوزانند و به مطالباتمان گردن نهند.تلاقی و جمع دو امر متضاد دور از صدور رای منصفانه است.به هوش باشیم پیش از آنی که انگی فراتر از انگ دیگر بخوریم.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/20 - 22:38
درود بر شما

آقای شیبانی

و سپاس از همراهی و همدلی خردمندانه و دلسوزانه شما.

در تایید سخنان شما باید تاکید کرد که ؛

به هیچ عنوان هدف ، وسیله را توجیه نمی کند .

ما به عنوان فرهنگیان کشور از نظر اخلاقی مجاز نیستیم که از مدرسه و دانش آموز به عنوان ابزاری برای تحقق مطالبات و حقوق هر چند بر حق خود بهره جوییم .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1400/09/21 - 15:14
صدای معلم ! لطفاً " صدایِ معلم" باشید !!! همین!
پاسخ + +10 -2 --
ناشناس 1400/09/21 - 15:55
طرف حساب ما دانش آموزا نیستن. از دولت حقوق میگیریم. طبق قانون باید حقوق ما با تورم زیاد بشه. به دانش آموز هم هیچ ربطی نداره. خیلی تحصیلش براش مهمه بره غیرانتفاعی. ما قسم نخوردیم. در استخدام دولت هستیم. بابت خدماتمون حقوق میگیریم. پول ندن خدمات نمیدیم.
پاسخ + 0 0 --
محمد ت 1400/09/22 - 11:23
ناشناس عزیز وقتیکه بهت حقوق نمیدن استعفا بده برو پی کارت و تو هم اگر عرضه داری برو همون غیرانتفاعی خدمات بده با حقوق درست و حسابی و ادرس غلط نده

انتظار نداشته باش صدای های، هو نباشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/22 - 16:36
مگه آموزش و پرورش پشت قباله مادرتونه؟ حمت کشیدم قبول شدم و استخدام . ۲۶ سال عمر و جوونیمو گذاشتم. برم که یه مشت خرید خدمات بیارن و گند بزنن تو سیستم آموزشی کشور؟ ما با این شرط اومدیم و می مونبم ولی از حقمون دفاع میکنیم. ولی کلاسا رو دست امثال شما نمیدیم. دولت موظفه به قانون عمل کنه.
پاسخ + 0 0 --
محمد ت 1400/09/24 - 08:09
با سلام ناشناس عزیز نه پشت قباله مادر من است نه پشن قباله مادر شما. 26 سال پیش از روی اگاهی وارد این سیستم شدی و میدانستی پایه حقوقش کمتر از دیگر نهادها و ارگانها و سازمانها است پس چرا امتحان دادی و قبول شدی؟ در ضمن طرف منظور من همونهایی است که اشاره کردی یک مشت بیسواد که با پارتی و دستمال کشی وارد این سازمان شده اند و شما را به جلو هل می دهند تا دم از حق و حقوق بزنید و انها راحت صاحب منصب و حقوق شوند در حالیکه حتی نمی توتنند برای خودشان یک درخواست کسر از حقوق و وام را بنویسند شماهده کرده ام و می گویم آنها مث ان شعار بیایید جمع شویم و بروید جبهه هستند.کسانی را می شناسم که 30سال خدمت نموده اند در این سازمان و بد و بیراه گفته و از کمبودها ناله سر داده اند و پشت پرده رفته اند فرزندشان را به استخدام همین سازمان در اورده اند و عده ای از خدمات هم از کارشان زده و یا چاپلوسی امثال(.....) را کرده و مدرک بی ربطی گرفته و حق شما را ضایع می کنند و خلاصه خیلی خیلی حرف های دیگر ............
پاسخ + 0 0 --
سحرگاه 1400/10/04 - 04:51
درود بر محمد ت
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1400/09/21 - 20:23
اعتصاب بهترین کارممکن است وبهتر بود درزمان آمگزش مجازی این کارانجام می شدچون وظیفه معلم آموزش مجازی با وسایل شخصی نیست این تحصن ها با ید ادامه دارباشد
پاسخ + +3 -1 --
مهدی 1400/09/21 - 20:25
بی توجهی به حق و حقوق معلمان و دروغ پردازی رسانه ها و مسئولین در این باره در حقیقت بی توجهی به حق و حقوق دانش اموزانه. .! خجالت بکشید ! گذاشتن یه عکس از دانش آموزان مناطق محروم، پیراهن عثمان نمیشه واسه شما ...!
پاسخ + +4 -1 --
مهدی 1400/09/21 - 20:30
این رژیمه که سفره معلما رو به گروگان گرفته و هیچ ارزشی هم برای کل ساختار اموزش اعم از معلم و آموزش و پرورش و دانش آموز قایل نیست ....با یه نگاه به وضعیت بی سامان و خفت بار معلم و دانش اموزان در مدارس میشه به این موضوع پی برد ...هر دولتی میاد از دولت قبلی کثیفتر و دروغگو تر ...حالا هی برید رای بدید
پاسخ + +3 -3 --
مهدی 1400/09/21 - 20:32
اینجا صدای معلم نیست صدای حکومتیه که خیلی وقت آرمانهای خودشو فراموش کرده ،،،هرکی از اینها دفاع کنفدراسیون ظلمشون شریکه ...سکوت هم حدی داره
پاسخ + +3 -1 --
حجت الله 1400/09/21 - 20:46
از عکسی که تیتر کردید مشخصه که کی داره از دانش آموزان گروکشی میکنه
پاسخ + +2 0 --
محمد ت 1400/09/22 - 11:16
آیا والدین دانش آموزان نیز حق دارند فراخوان داده و بچه هایشان را به مدرسه نفرستادند و تمامی هزینه هایشان را از مدیریت مدارس مطالبه نمایند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/22 - 14:44
دریافت پول از اولیا غیرقانونیست اگر همه اولیا متحدشوند وپولی نپردازند آموزش وپرورش رایگان محقق خواهدشد
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1400/09/22 - 12:06
خدا از شما نگذرد که کشور را نابودی کشاندید
به خاطر حزب بازی شما مردم در عذابند
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1400/09/22 - 14:06
نویسنده این مطلب، بدون شک به دارو جهت تنظیم مزاج نیاز دارد. چون خیلی بیمار هست
پاسخ + +7 -5 --
ناشناس 1400/09/22 - 18:01
30 نفر برای هر یک معلم داوطلب استخدام وجود داره معلمین که فکر می‌کنند کم پول می‌گیرند جای خودشان را به عاشقان معلمی بدهند واینقدر دهان کجی نکنند. فقط ما باید طعم تحریم را بکشیم؟
پاسخ + 0 0 --
رضا 1400/09/24 - 00:10
تو که معلم نیستی چرا نظر میدی؟عاشق معلمی بودن مبارکت باشه!شاید شما بخواهی رایگان کار کنی چه ربطی به بقیه داره!شما کسانی هستید که گفتید تحریم کاغذ پاره است یادتونه یا نه؟ حالا این گوی و این میدان
پاسخ + +4 -4 --
مهدی 1400/09/22 - 18:15
همین تفکر شماهاست که 10 ساله بدبختمون کرده، با افتخار کلاس رو تعطیل می کنم چون آینده فرزندم مهمتره.
10 ساله با این شعارها بدبختی کشیدیم. به جهنم که کلاس تعطیل میشه.
بسه بیا پایبن سرمون درد گرفت.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/23 - 18:56
اووووو..ه بیا پایین؟
اووو..ه چه معلمایی؟
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1400/09/23 - 19:25
فعلا تفرقه بینداز و... . یزد و اصفهان، معلم با معلم، دانش آموز با معلم، چهار محال با خوزستان و...
پاسخ + +2 -3 --
رضا 1400/09/24 - 00:02
مسئول صدای معلم یا سخن معلم سابق
من قبلا هر روزمطالب سایت شما را پیگیری می کردم به نظر بنده ارزش ندارد به خاطر ادامه دریافت مجوز فعالیت سایت،مطالبی ضد معلم بنویسید.بیشتر کسانی که یادداشت فرستادند از رویکرد شما به معلمان ناراضی اند.
اگر در ایران زندگی کرده باشید حق را باید طلب کرد.10 سال از تصویب قانون رتبه بندی گذشته کسی توجه نمی کند و بین هم پاس می دهند در حال که ادارات دیگر بدون سر و صدا افزایش حقوق کارکنان خود را اعمال می کنند.
در ضما شما دایه مهربان تر از مادر شده اید دو سال تعطیلی مدارس در مقابل 2 روز تعطیلی آنهم در برخی مناطق کشور فکر نکنم مشکلی برای دانش آموز به وجود بیاورد!همانطور که تعطیلی به خاطر آلودگی هوا یا طوفان یا سیل نمی تواند مشکلی برای دانش آموز به وجود آورد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/24 - 15:34
10 سال پیش یکی خیالات ورش داشت یه چیزایی گفت
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1400/09/24 - 21:12
بنده هم از آقای پور سلیمان عزیز تعجب کردم. شاید دلیلی داشته اند!
پاسخ + +3 -3 --
رضا 1400/09/24 - 00:04
به نظر می رسد که شما از اهداف خود دور شده اید و روز به روز از اقبال به سایت شما کاسته خواهد شد. در سیاست خود در قبال فرهنگیان تجدید نظر کنید.
"فراخوان صنفی در همه جای دنیا وجود دارد" و کلام آخر اینکه رفتن معلم ناراضی به کلاس خطرناکتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.یک مقدار هم به حق معلم فکر کنید و مقاله ای بنویسید که راههای گرفتن حق معلم در آن بیان شده باشد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1400/09/24 - 08:47
درود

آقای رضا

1-از این که مطالب صدای معلم را پی گیری می کنید سپاسگزارم .

2- گزارشی نوشته شده و موضعی بیان شده و موضوعاتی مطرح گردیده است .

شما و سایر دوستان می توانید این مطلب را نقد کنید .

تفتیش عقاید ، برچسب زدن و... با کدام معیار فرهنگی و انسانی سازگار است ؟

این رسانه نزدیک به 15 سال است که فعالیت می کند .

ادامه دریافت مجوز دیگر چه صیغه ای است ؟ مگر صدای معلم تشکل و یا واحد تجاری و.. است که بخواهد آن را تمدید کند ؟

در این مورد ، قانون مطبوعات را مطالعه نمایید .

3- فعالیت در این رسانه داوطبانه است و هیچ منتی بر کسی نیست .

4- اگر گزارش را با دقت خوانده باشید ، با اصل اعتراض مشکلی ندارم . مهم شیوه اعتراض است که باید به جوانب آن توجه کرد و آسیب شناسی کرد .

5-چه کسی دلسوز آموزش و تربیت کودکان است ؟

کسانی که به خاطر مطالبات صنفی خودشان حاضرند بچه ها را از حق آموزش محروم کنند ؟

درست است که این دو سال تعطیلی دست معلمان نبوده است اما انصافا همراهان و تایید کنندگان خوبی برای تصمیم گیرندگان در این مورد بوده اند !

6- صدای معلم رسانه ای پوپولیستی نیست که دنبال جمع کردن هوادار و فالور و... باشد .

این رسانه بر اساس خط مشی خود فعالیت می کند و اسیر جو و احساسات و ... نمی شود .

در این مورد یادداشتی نوشته ام که منتشر خواهد شد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
رضا 1400/09/24 - 12:10
درود
جناب آقای پورسلیمان
اینکه سایت می تواند مطلب یا گزارشی بنویسد حرفی نیست انتقاد معلمان اینست که سایت یا نویسنده عملکرد معلمان را به بهانه حق دانش آموزان زیر سوال برده است؟
منظور از تفتیش عقاید یا برچسب زدن را متوجه نشدم اگر صداقت دارید مقاله در انتقاد از 10 سال تاخیر در اجرای رتبه بندی بنویسید!
تا جایی که من اطلاع دارم برای فعالیت هر سایت یا روزنامه رسمی نیازمند دریافت مجوز است و نمی توانید این موضوع را کتمان کنید!
شما معلمان را متهم کردید که همراه کنندگان تعطیلی این دو سال بوده اند در حالی که تصمیم گیرنده اصلی ستاد مقابله با کرونا بوده است!شاید شما از آن دسته کسانی هستید که معتقدند معلمان سه ماه تابستان بیکارند و حقوق می گیرند!

سلامت و پاینده باشد
پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1400/09/24 - 10:16
وقتی کیهان و روزنامه سپاه پاسداران یعنی جوان از مطالب صدای معلم استقبال می کنند جایی برای حضور فرهیختگان دراین سایت نیست.
اما نویسنده این مطلب که ادعای شعور هم داری لطفا به سوال علمی من جواب بده .
ایران دارنده دومین منابع گازی زمین است اما نام ایران در فهرست پانزده کشور صادر کننده نیست.!!؟؟
درداخل نیز انقدر عقب هستند که بجای استفاده از سوخت گاز مازوت سرطان زا می سوزانند.
بخاطر الودگی هوا ناشی از مازوت سوزی بخاطر بی کفایتی و بی عرضگی در عدم استفاده از نعمتهای داخلی که ربطی به تحریم هم ندارد حدود دو ماه در سال را در شهرهای کلان تعطیل می کنند ایا تعطیلی و بیماری مردم بخاطر بی کفایتی را نویسنده!!!!!!!!!!!مدعی عقلانیت چگونه توجیه می کند.
نکته
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1400/09/24 - 10:30
درود

دوست عزیز ناشناس

هر کسی می تواند نظرش را بیان کند .دیگران هم حق نقد دارند .


حال ما باید عقربه خود را همیشه در جهت مخالف دیگران رصد کنیم تا مبادا این دو در یک راستا قرار نگیرند ؟!

این دیگر چه تفکری است ؟

معیار باید اندیشه و منطق باشد .

در ضمن ؛ شما پیدا کنید این حجم از آزادی بیان و احترام به نظر مخالف و منتقد را در آن رسانه ها !

پایدار باشید .
پاسخ + +2 -3 --
فرزاد 1400/09/24 - 10:17
اخر ایا ده سال برای ساده لوحی و زودباوری حکمرانان دروعگو با وعده های پوشالی کافی نیست.
سخن اخر.نویسنده نامحترم غصه دو روز اموزش عقب مانده را نخور چرا که اگر برفرض محال به حق مان رسیدیم جبران دو روز اسان است ماکه مانند بسیاری بارانت وسهمیه نیامدیم و حرام خور نیستیم.
ونکته اخر برای صدای معلم جای بسی افسوس تاسف است که حرمت امامزاده را نگاه نمی دارد و با مطالب کودکانه سعی در تخریب دارد هزاران افسوس
پاسخ + 0 0 --
فرزاد 1400/09/24 - 12:17
بزرگوار حتی سایت های پورنو گرافی هم برای خود مقرراتی دارند از جمله عدم پخش زیر هیجده سال.پس یک سایت هم لااقل این اصل ساده که هرزگی در علم پخش فیلم ...نیست بلکه پخش یک سخن سخیف ابلهانه که مستقیما به شعور مخاطبان ان سایت که همه از اهل علم هستند می باشد.
پاسخ + +4 -2 --
معلم 1400/09/24 - 11:16
تعجب می کنم شما اسم خود را صدای معلم گذاشته اید، نخست تعیین کنید صدای کدام معلم ؟ چگونه این سایت انتخاب شده و با چه اهدافی طراحی شده و پشت پرده ماجرا چیست؟ چرا شما وقتی می بینید حق معلم چهل و سه سال است خورده شده ، الان صحبت از مردم و حق آنها می کنید؟ حق معلمانی که خود و خانواده. آنها نابود شده اند چه می شود ؟ چرا به ظلمی که توسط حکومت به معلمان شده نپرداخته اید؟
این گزارش شما باعث بهانه شده تا نهادهای امنیتی با معلمان برخورد کنند زیرا مثلاً شما صدای معلم و به قول خودتان تخصصی هم به مسایل می پردازید.
پاسخ + 0 -6 --
ناشناس 1400/09/24 - 13:37
رتبه بندی تصویب شد سرانجام اعتصاب ها موثر افتاد به حرف بدخواهان زیاد توجه نکنید را ه پیروزی اتحاداست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/09/24 - 15:26
بنده خدا ساده نباش. کدوم رتبه بندی؟ کلی کتاب و مقاله و ازمون صلاحیت کذایی و پژوهش برای دو سه تومن؟ مگه مغز خر تو کله ماست؟ این همه وقت بذاریم و هزینه کنیم.
میدونید نوشتن مقاله تو رشته های علوم تجربی نیاز به ازمایشگاه مجهز و کار میدانی داره؟ نوشتن کتاب و چاپش چقدر هزینه داره؟ مقاله تا حالا نوشتید؟ هزینه اینا همه میدونید چقدره؟ زمانش و دوندگی هاش بماند.
پاسخ + 0 0 --
زنبور آخرالزمان 1400/09/29 - 04:10
از همه بدتر مقاله سازی و تولید مزخرف
اگر تولیدات قبلی مزخرف نبود که وضع این نبود
پاسخ + 0 0 --
زنبور آخرالزمان 1400/09/29 - 04:11
البته به غیر از چند مورد از چند نفر که آنهم بی نقص نیست
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1400/09/24 - 18:27
شما به چه حقی درباره حق خواهی معلمان جامعه سخن فرسایی می کنی،چه سمتی دارید که اینگونه به خود جرات گستاخی در مقابل ولی نعمتان خود میدهید،لطفا در این رسانه نامعلم را گل بگیرید،و با آبروی معلمان به دنبال رد پایی برای خود با اینگونه سخنان نابخردانه نباشید،شما مدتی است که برای خودشیرینی با مطالب بیهوده خود ،چنگ به هر ریسمانی می زنید که بکوبید معلم اشتباه می کند،شما و امثال شما درست می گویید،اندکی تامل کنید و به خود بیایید،در واقع این جزو خصلت و ذات شماست که به هر دری می زنید تا جایگاهی برای خود کسب کنید،ولی بسی عبث وبیهوده قلم می فرسایید،چرا که سرانجامی به جز سرافکندگی برای شما نخواهد داشت،در ضمن سعی کنید از دو عبارت سواد رسانه ای و کنش صنفی زیاد استفاده نکنید که از بس این دو عبارت را در مطالب تان استفاده می کنید دیگر نخ نما شده است،شما را چه به سواد رسانه ای و کنش صنفی ،شما بهتر است که بر گردید به همان شغل اصلی خود،یعنی بوتیک داری.....!!!!!
پاسخ + +4 -1 --
رضا 1400/09/24 - 19:29
چطوره که در جاه های دیگه دنیا اگر کارکنان راه آهن، پست، شهرداری، دانشگاه، مدرسه، مترو، و هزاران شغل دیگه به نشانه حق خواهی اعتراض کنند ایرادی نداره، اما اینجا یه معلم بره یک ساعت اونم یک بار در سال اعتراض ش رو نشون بده به نوع دانش آموز و معیشت و رشد کشور، کار بدی هست؟! '' ای سایت منحرف و از خدا بی خبر. اسم ت رو عوض کن
پاسخ + +2 -7 --
مهدی شرقی 1400/09/24 - 21:17
بانظر صدای معلم موافقم!نه اینکه حق اعتراض ومطالبه گری نداشته باشیم.دانش آموزان رو ابزار قرار ندیم!مثلا شما فکر کنید نیروی مرزبانی اعتراض کنه ومرز رو ترک کنه چی میشه!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1400/09/24 - 21:17
کدام رتبه بندی؟!
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1400/09/25 - 11:26
من معتقدم که این ۸۰ درصد مغایر با قانون اساسی است چون هرکی زیر ۸ میلیون هست با هر مدرک و هر گونه رتبه و بدون توجه به درجه محرومیت اینکه روستاست منطقه مرزی هست همه رودیکسان در نظر گرفته که کاملا با قانون اساسی مغایرت داره من معتقدم باید شورای نگهبان رو توجیه کنیم این ۸۰ درصد رو لغو کنه و به جاش درصدها رو افزایش بدند مثلا مربی بشه ۴۰ درصد واژه این صورت این اتفاقا به نفع نو معلم هم هست چون اززتفاوت تطبیق کم میشه ولی از این درصدها کم نمیشه باید به شورای نگهبان اعتراض کنیم تا رد کنه
پاسخ + +2 0 --
آذر 1400/10/05 - 18:01
چقد مسخره این سایت کجاش صدای معلمه
این که برعلیه معلماست !!
پاسخ + +2 0 --
آذر 1400/10/05 - 18:03
خواهشا اسم این سایتو عوض کنید
معلومه که از یه جایی ساپورت میشید که علیه معلم بنویسید
پاسخ + +4 0 --
یک استاد 1400/10/06 - 12:05
اعتصاب در همه کشورهای آزاد حق قانونی کلیه صنوف است. این قاعده من درآوردی شما که اعتراض قانونی است ولی اعتصاب غیرقانونی است هیچ مبنایی ندارد.
پاسخ + 0 -2 --
احمدی 1400/10/18 - 02:01
درود
صدای معلم چه گفته کاری ندارم ولی با اعتصاب در مدرسه مخالفم و اصلا مسخره هست. مگر می شود در مدرسه اعتصاب کرد تعطیل کند و در خانه بمان بگو اعتصاب کردم . این نوع اعتصاب را نمی دونم کی باب کرده خیلی مسخره.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور