صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آموزش و پرورش و مدرسه را کسانی تبدیل به آزمایشگاه کردند که با شتاب زدگی و به صورت نمایشی و بدون مطالعه کارشناسی ؛ نظام آموزشی را یک شبه تغییر دادند و تبعات زیان بار آن هنوز هم پابرجاست. آیا ایشان در آن زمان و هم زمان با این تغییرات که مسئولیت هم داشته و حتی به عنوان یک " شهروند " نسبت به آن انتقاد و اعتراضی داشت ؟

" عبدالرضا مصری " نماینده کرمانشاه پیش از اظهار نظر در مورد " بازگشایی مدارس " کمی مطالعه کند !

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

اظهاارت عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مورد بازگشایی مدارس و انتقاد صدای معلم

" عبدالرضا مصری " نماینده کرمانشاه به تازگی اظهاراتی در مورد " بازگشایی مدارس " داشته است .

مصری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس گفته است : ( این جا )

« ما اجازه نمی دهیم با این شرایط کرونا که در پاییز هم اوج دیگری خواهد داشت، کرمانشاه تبدیل به آزمایشگاهی برای کشور شود تا عده ای بخواهند کرمانشاه را از نظر کرونا مطلوب جلوه بدهند.

اگر قرار است کاری در کشور انجام بشود باید در همه  کشور یکسان صورت بگیرد.

 اینکه بچه ها را به مدرسه بکشانیم و بعد کشور منتظر اثر آن باشد و بچه های مردم را به خطر بیاندازیم، بنده به عنوان نماینده این ملت و مدافع این مردم موافقتی با این نخواهم داشت و صد در صد مخالفم. آیا دانش آموزان مبارزه با کرونا و سایر تهدیدها را نباید به عنوان یکی از " مهارت های زندگی " در مدرسه آموزش ببینند ؟

 تا حصول اطمینان از سلامتی مردم نباید در بازگشایی مدارس عجله کنیم. اگر عجله کنیم و بچه های مردم گرفتار کرونا شدند، من این را بی تدبیری نمی دانم و اعتقادم این است که آگاهانه و عامدانه باعث قتل می شویم.

اگر ستاد کرونا تصمیم بگیرد مدارس بازشود، همه جا باز شود. این دیگر زلزله نیست که بگوییم تحمل می کنیم یک بلای الهی است؛ سیل نیست که بگوییم قابل پیش بینی نبوده است؛ جنگ نیست که بگوییم در مرز ایجاد شده و ما دفاع می کنیم. این امری است که بینه آن کاملا مشخص است و بینه موجود نشان می دهد که ما در شهریور و مهر یک خیز کرونایی خواهیم داشت. »

پرسش " صدای معلم " آن است که آیا ایشان مطالعه ای در مورد بازگشایی مدارس در سایر کشورهای جهان و به ویژه کشورهایی مانند افغانستان ، تاجیکستان ، ترکیه و... داشته است ؟

آیا آقای مصری چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس در دوران جهان گیر شدن کرونا را مطالعه کرده است ؟ ( این جا )

اظهاارت عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مورد بازگشایی مدارس و انتقاد صدای معلم

آیا این نماینده مجلس می داند که وزارت ملی آموزش ترکیه تقویم آموزشی سال تحصیلی 2021-2020 را از مدت ها پیش اعلان رسمی کرده است ؟ ( این جا )

در حال حاضر هیچ جایی غیر از مدرسه تعطیل نیست.

آیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از میزان بودجه اختصاص یافته در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس ایران و مقایسه آن با سایر کشورها اطلاعی دارد ؟

آیا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر دارد که مدارس در کشور جنگ زده ای مانند افغانستان که دائما در معرض حمله و توحش طالبان و داعش است ؛ از اول شهریور ماه به صورت حضوری بازگشایی شده اند ؟ ( این جا )

جا دارد که آقای مصری بداند 23 مرداد دبیرستانی در مرکز ولایت تخار افغانستان با بیش از 2000 دانش آموز توسط گروه های تندرو اسلامی به آتش کشیده شد ( این جا ) ؛ اما آموزش در این کشور با وجود چنین تهدیدهایی ادامه دارد و تعطیل نشده است .

اظهاارت عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مورد بازگشایی مدارس و انتقاد صدای معلم

آیا این نماینده مجلس از  " کمپین سراسری دانش آموزان ایرانی برای تعطیل کردن کامل مدارس " اطلاع دارد ( این جا )  و در پی چرایی این مساله فکر کرده است ؟ آیا از دانش آموزی که از ابتدای اسفند 98 تاکنون تعطیل بوده و امتحانات را هم احتمالا به صورت پفکی و یا حبابی قبول شده است و به قول معروف در این مدت " باد به پشت شان خورده است " ؛ انتظاری جز این باید داشت ؟

آیا دانش آموزان مبارزه با کرونا و سایر تهدیدها را نباید به عنوان یکی از " مهارت های زندگی " در مدرسه آموزش ببینند ؟

آیا برای ایشان مهم است که افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش از نتایج این گونه تعطیلی ها بوده است ؟

واقعا افراد مانند مصری چه فهمی از پیامدهای فاجعه بار  تعطیلی طولانی مدت مدارس دارند؟

در حال حاضر هیچ جایی غیر از مدرسه تعطیل نیست.

جای سوال است که دانش آموز چرا باید این قدر در برابر کرونا آسیب پذیر تلقی شود؟ آیا در حال حاضر کارگران در محل کارشان حضور ندارند؟ آیا همه آسایشگاه های سربازان به اتاق های تک نفره تبدیل شده است؟ آیا کارگران معدن از ادامه کار منع شده اند؟ آیا رستوران ها تعطیل شده اند؟

چرا دانش آموزان را موجودات ناتوان یا معلول یا غیرهوشیار فرض می کنند و تصور می کنند آنها قادر نیستند هوشمندانه عمل کنند؟
درست است که باید حداکثر مراقبت از دانش آموزان به عمل آید و شرایط برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس فراهم شود، ولی ظاهرا برخی افراد طوری موضع می گیرند انگار نسخه خودکشی از ترس مرگ را برای مردم تجویز می کنند!

ضمنا باید به ایشان یادآوری کرد ؛

آموزش و پرورش و مدرسه را کسانی تبدیل به آزمایشگاه کردند که با شتاب زدگی و به صورت نمایشی و بدون مطالعه کارشناسی ؛ نظام آموزشی را یک شبه تغییر دادند و تبعات زیان بار آن هنوز هم پابرجاست. آیا ایشان در آن زمان و هم زمان با این تغییرات که مسئولیت هم داشته و حتی به عنوان یک " شهروند " نسبت به آن انتقاد و اعتراضی داشت ؟

هر چند این افراد هنوز هم به اشتباهات راهبردی خویش در محیطی مانند " تعلیم و تربیت " که هر گونه تغییر باید در آن با مطالعه و با احتیاط صورت پذیرد معترف نبوده و از موضع " طلبکار " با منتقدان و حوزه عمومی برخورد می کنند .

اظهاارت عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مورد بازگشایی مدارس و انتقاد صدای معلم

عبدالرضا مصری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی زمانی که مهمان برنامه دست خط بود زمانی که مجری برنامه از ایشان پرسید : ( این جا )

« معلوم نیست چه زمانی وزیر آموزش و پرورش را تعیین می‌کنند ؟ مصری پاسخ داد : هنوز خیر. ظاهرا خیلی محرمانه است کسی هنوز خبر ندارد. آیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از میزان بودجه اختصاص یافته در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس ایران و مقایسه آن با سایر کشورها اطلاعی دارد ؟

مجری سوال کرد : سه ماه سرپرستی آقای حسینی چه زمانی تمام می‌شود؟

مصری هم جواب داد : تاریخ دقیق من ندارم ولی ظاهرا از نصف گذشته است. »

امیدواریم اطلاعات این نماینده مجلس از آموزش و پرورش و مسائل آن در این حد نباشد !

پایان گزارش/


اظهاارت عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مورد بازگشایی مدارس و انتقاد صدای معلم

شنبه, 08 شهریور 1399 19:30 خوانده شده: 1817 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -1 --
احمدی 1399/06/08 - 20:42
در بحران ها هست که افراد شناخته می شوند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/06/14 - 09:50
درود برجناب مصری
اگر وزارت عرضه دارد مدل س استان های تهران و اصفهان و تبریز را بازگشایی کند و آنها را موش آزمایش گاهی کند
پاسخ + +3 -3 --
ع.ک 1399/06/08 - 22:16
دستمریزاد به وقت شناسی و تیزبینی صدای معلم
احسنت به شما
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/06/09 - 19:03
درود بر شما

آقا / خانم ع.ک

سپاس از شما .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -5 --
نرگس کارگری 1399/06/08 - 22:30
جناب آقای مصری
سلام و عرض ادب
شما چه راحت از همه چیز رد می شوید!
میزان کشته شدگان در زلزله و سیل و جنگ از کرونا خیلی کمتر بوده است.
تا جایی که مطلعیم حضرتعالی برای تامین معاش مردم هم قدمی بر نداشته اید.
حال احساس می شود در اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه اتفاقی افتاده است که شما را قلقلک داده است.
چند نماینده جلوتر از شما پیش افتادند و در حال کار فرهنگی اند.
با برگه های آبی و سبز نیرو استخدام می کنند.
شما نسبت به این مسائل هم مطلع هستید؟
ناکارآمدی مدیرکل کرمانشاه گوش فلک را کر کرده ولی مثل اینکه نفعش برای نمایندگان استان خیلی زیاد بوده که شما را به تیپش قسم دادند که بماند تا فعلا چیدمان کامل شود.


شما که خوب بلد هستید با یک تلفن مشکلات را حل کنید.
زحمت بکشید مدارس را به بهترین نحو ممکن بازگشایی کنید.
بیهوده هم ادای دلسوزان سیستم آموزش را در نیاورید.
رقابتی که بین شما و برخی نمایندگان استان است از دید هیچ کس پنهان نبوده و نیست وگرنه مشمولین تبصره ی ده ماده ۱۷ اینقدر بیچاره نبودند.
پاسخ + +4 -3 --
نرگس کارگری 1399/06/08 - 22:34
یه یادآوری به شما می کنم

خانه ی آسیه پناهی را که شهرداری خراب کرد و وی را کُشت. ندیدیم شما این عمل قبیح را نهی کنید.یعنی سکوت شما به منزله ی رضا بود؟
اینگونه که شما قتل را معنا کردید ، باید بپرسیم که برای محیط زیست استان چه کردید؟
خبر دارید چقدر موجودات زنده بر اثر طمع مدیران استان نابود شدند؟
این هم قتل محسوب می شود.

حال اگر مدارس باز شود ، قتل اتفاق می افتد؟

بی زحمت سری به خانواده ی آسیه بزنید.
همه می دانند که شهرداری ایشان را کشته است.
مدارس باید باز شود تا کسی سوء استفاده نکند.
پاسخ + +3 -3 --
معلم 1399/06/08 - 23:27
جناب مصری ومردم کرمانشاه نمیگویند آموزش تعطیل شود میگویند مثل همیشه کرمانشاه را مظلوم نکنید وآموزش غیرحضوری باشد مثل ترکیه وافغانستانی که اشاره کردید همه در برابر قانون یکسان باشند
پاسخ + +3 -4 --
ناشناس 1399/06/09 - 01:07
با درود به آقای مصری نماینده فهیم که علاج فاجعه را پیش از وقوع آن اعلام کردند. حتما باید در اوج مرگ کودکان معصوم ابتدایی و غیره فکر چاره بود ؟؟؟فعلا که همه فعالیت ها وجلسات بصورت مجازی است مگر رهبری نفرمودند جلوی خطر را باید قبل از ایجاد آن گرفت آقای مصری با توجه به این که‌ با مردم در ارتباط هستند از اوضاع وخیم با اطلاع هستند وبهتر تصمیم میگیرند .....با تشکر
پاسخ + +4 -3 --
رضا قاسم پور 1399/06/09 - 07:31
عالی بود جناب پورسلیمان عزیز
پایدار باشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/06/09 - 19:04
درود بر شما

جناب قاسم پور

سپاس از همراهی شما .

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -3 --
سودا عبدالعلی زاده 1399/06/09 - 17:34
سلام ما نهضتیای بعد ۹۲ رو از بلاتکلیفی دربیارید لطفا
خواهشا بدون ماده و تبصره ماهارو تعیین تکلیف کنید
مگر چه فرقی بین نهضتیای قبل ۹۲ با بعد ۹۲ هست؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/06/09 - 22:59
هیچ فرقی نیست فقط از. اذیت کردن انسان لذت میبرند
پاسخ + +3 -3 --
نویدی 1399/06/09 - 18:50
موضع آقای مصری بخوبی نقد شده است. تشکر از صدای معلم
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/06/09 - 19:07
درود بر شما

آقای دکتر نویدی .

از نکات شما هم بهره مند شدیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1399/06/09 - 22:58
آقای مصری حرف. حق زده است چون آینده را می بینند. ولی شما منافع و پول فروش مثلا کمک آموزشی و غیره
پاسخ + +2 0 --
s S 1399/06/09 - 23:29
با سلام و عرض ادب و احترام
آقای دکتر مصری نا کار آمدی اداره کل آموزش و پرورش استان بر همگان و بخصوص حضرت العالی مبرهن می باشد مدیر کل و معاون پژوهش به فکر تامین و امنیت نیروی انسانی نمی باشند .لابی گری در اداره ی کل حکم فرماست در پی اعتراض ها از اداره کل شما فرمودید من شخصی کاری انجام نمی دهم و کاری به اداره کل ندارم آموزش و پرورش به این مهمی را رها نموده اید ؟چرا؟
پاسخ + +2 -1 --
s S 1399/06/09 - 23:38
تشکر از صدای معلم جناب آقای پور سلیمان
پاسخ + +1 0 --
s 1399/06/10 - 12:38
جناب اقای دکتر مصری سلام .
در پی اعتراض های ما از عملکرد مدیر کل استان چراشما هیچ دخالتی نداشتید؟ از شما گله مندیم ،زمانی که ما همکاران نهضتی حق التدریس شدند جناب آقای پروین امتیازات بالا را به شهزستان های سرپل ذهاب و گهواره و ثلاث باباجانی توزیع نمودند به امتیازلن پایین رسید بومی گزینی شد حتما به یاد دارید که منو چند از همکاران از شما خواستار مداخله ی به حق در اداره کل بودیم ولی شما کوتاهی کردید و ادعا داشتید که بنده فقط پیگیری شخصی می کنم و به دنبال منافع شخصی خودم می باشم این در حالی بود که بنده تبدیل وضعیت شده بودم
غرض بنده پیگیری شخصی نبود .جناب دکتر مصری نظارت بر اداره ی کل آموزش و پرورش باید در اولویت برنامه ی کاری شما باشد.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1399/06/11 - 12:35
هر وقت مسوولین رده بالای کشوری همچون رئیس جمهور به سفر استانی رفت و بامردم مستقیما وارد گفتگو شد ، آن وقت زمانی است که مدارس می توانند با خیال راحت به صورت حضوری باز شوند
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1399/06/11 - 13:02
جالبه ، صدای معلم داره از یکطرف کشورهای پیشرفته رو به رخ میکشه که دارند مدرسه ها رو باز می کنند. از طرف دیگر داره تاجیکستان و افغانستان رو مثال میاره. ... مگه از همون اول اسفند دانشگاه ها که همه افراد بزرگسال و عاقل و بالغ هستند اعم از کادر اداری و اساتید و دانشجوها ، تعطیل نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا فقط گیر دادین به تخریب و سرزنش مدرسه ها؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/06/12 - 13:30
ای کاش به بچه ها کمک هزینه خرید ماسک الکل ژل بدن خا نوادهای کم در امد چه گلی تو سر کنن
پاسخ + +5 -1 --
کیوان 1399/06/13 - 13:58
یه سری چرندیات رو به هم چسوندی و اسمشو نقد گذاشتی؟
چه دلایل بیخود و مقایسات نامربوطی کردی.
شما صدای ما معلمان نیستید بلکه آواز گوشخراش و نامانوس
یکسری افراد سیاسی هستید که برای پیشبرد اهداف کثیفشون
به جان بچه های مردم هم رحم نمیکنند.
همین شمایی که این رو نوشتید آیا بچه خودتان با این پروتکل های
مسخره به کلاس می رود یا در مدارس آنچنانی درس می خواند؟
اینکه بچه ها به راحتی قبول شدن مقصر سیستم آموزش و پرورش هست نه تعطیلی مدارس. مکه وقتی مدرسه ها باز بودن
قبولی برای دانش آموزسخت بود؟
مگه چون افغانستان داره خودشو بیچاره میکنه ما هم باید اینکارو بکنیم؟
چرا ما باید کپی کارهای نادرست کشورهای درپیتی که اسم بررین بشیم؟
چرا از شرایط در کشورهای پیشرفته حرفی نمیزنین و ...
اگه بخوایم بگیم صدها چرای دیگه هست...
خواهشا این چرندیات رو در صدای معلم شیر نکنین.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1399/06/13 - 14:11
آقای کیوان

سلام

1- یکی از اهداف" آموزش تطبیقی " ارزیابی مبتنی بر واقعیت‌ نگری و پرهیز از خودشیفتگی فرهنگی منبعث از قوم‌گرایی، ایدئولوژی و تمایلات ناسیونالیستی افراطی‌ است .

اگر شما کشورهایی که می شناسید که از آموزه های شما پیروی می کنند را توضیح دهید .



2- برای پیشرفته بودن باید اراده و عزم جمعی شکل بگیرد .

هیچ جامعه ای با تنبلی ، غر زدن و دیگران را مقصر دانستن به توسعه نرسیده است .

نمونه اش سنگاپور است که هم بافت فرهنگی مشابه ما دارد اما در نظام آموزشی قوانین بسیار سخت گیرانه ای اعمال می کند .

5 کشور آسیایی سنگاپور ، هنگ‌ کنگ ، ژاپن ، کره جنوبی و تایوان توانسته اند در رتبه برترین نظام های آموزشی جهان قرار گیرند .

برای داشتن یک جامعه توسعه یافته باید حرکت کرد و مطالبه گر بود .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 -1 --
حامد 1399/06/13 - 15:22
....صدای محترم معلم ، کتب درسی دارای اشتباهات تایپی هستند که سالهاست اصلاح نشده ، بهتر به جای جواب دادن به نماینده سعی کنید ان خطاها مرتفع شود ، و البته جواب شما را دانش اموزان با عدم حضور خواهند داد ،
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/06/13 - 15:29
آقای حامد

سلام

1- یکی از مواردی که در صدای معلم بسیار به آن پرداخته شده است بحث نقد " محتوای کتاب های درسی " است که البته مرحله ای فراتر و مهم تر از شکل ظاهری آن است !

2- هر کسی مسئول عملکرد خودش است .

با حضور و عدم حضور شما در مدرسه نفع شخصی عاید من نمی شود .

هر چند جامعه ی ما قرن هاست عادت کرده به جای بهره گری از قوه خرد و عقلانیت صرفا بر اساس " غریزه " عمل کند و این است که دائما در جا می زند .

و البته این روندی ریشه دار است و به زودی درمان نمی شود .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حامد 1399/06/13 - 15:24
اگر راست میگویید فرزندتان را در مدرسه ما ثبت نام کنید.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1399/06/14 - 09:16
مصری حرف حق را گفت آخه در این شرایط آیا بچه ها میتوانند رعایت کنند یکی از همکلاسیهای فرزندم گفته روز اول مدرسه نفسم را به دهان تک تک دانش آموزان میرسانم آخه کمی عاقل باشید حداقل در این مورد عاقل باشید باز کردن مدارس خودزنیست اینهایی که از باز شدن دفاع میکنند دانش آموز ندارند
پاسخ + +3 0 --
پیام 1399/06/14 - 21:40
با سلام خدمت همکاران عزیز . صدای معلم علت این نقد خنده دار و بدور از هر تعقل و تفکر نسبت به اقای مصری چیست و در پشت پرده این انتقاد بیجای شما دوست عزیز چه میگذرد. ایا قبل از کرونا بیشترین نگرانی خانواده دانش اموزان کرمانشاه قبل از تحصیل و ...سلامتی فرزندشان در مدرسه نبوده . ان زمان صدای معلم کجا بود که اکثر مدارس کرمانشاه حتی از داشتن سرویس بهداشتی مناسب و قابل استفاده محروم بودند. جناب منتقد عزیز ایا شما فرزندی دارید که مدرسه برود ...فکر نکنم ...چون اگه داشتید حتما با گفته های اقای مصری موافق بودید .کدام والدینی حاظرند با اسودگی در این زمان فرزند دلبندشان را راهی مدرسه کنند . فکر نکنم هیچکدام از والدین موافق باشند. پس لطفا بجای انتقاد کور کورانه سعی کن کمک کنی . به قول جناب مصری که حتی تا به حال رو در رو ایشان را ملاقات نکردم به عنوان یک معلمی که سالها گچ تخته را خوردم با ایشان موافقم. نگذارید شهرمان، کرمانشاه ازمایشگاهی برای کل کشور شود. با سپاس از شما و امید از بین رفتن کرونا این بیماری شوم.با تشکر

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور