صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • " « صدای معلم » ضمن دعوت مجدد از همه تشکل های فرهنگیان به شفاف سازی در مورد عملکرد از آنان دعوت می کند تا در این گونه نشست ها به جای برگزاری مراسم رسمی و اداری و اعمال " تربیون های یک طرفه " از نقد عملکردشان توسط منتقدان و رسانه های مستقل استقبال کنند "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به جای تعریف از " خودش " در مورد عملکرد گذشته پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ یک از تشکل های فرهنگیان که در  گزارش صدای معلم به عملکرد آن ها اشاره گردید در مورد آن واکنشی نشان نداده و پاسخی نداده اند . ( این جا ) هنوز مسئولان این تشکل ها در مورد قول هایی که در مفاد " میثاق نامه معلمی " آمده بود گزارش و یا گردش کاری ارائه نکرده اند . همچنین این تشکل در مورد عملکرد خود در 6…
  • « یدالله سعید نیا » مؤسس اولین مدرسه انسان گرای ایران و مدرس بین المللی روش آموزشی در سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » :
  • گزارشگر : نرگس کارگری

در " فنلاند " هر چه قدر اختیارات بیشتر باشد ، مسئولیت نیز بیشتر است ؛ مدرسه ای از نظر ما خوب است که هر روز آزمون می گیرد ! آزمون های طبقه بندی شده در نظام آموزشی ما شرم آور است ! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ سمینار تخصصی « شناخت روش آموزش فنلاندی » برای نخستین بار در اصفهان در تاریخ 14 آذر 98  توسط « یدالله سعید نیا » ( 1 ) برگزار گردید . « صدای معلم » بخش اعظم سخنان آقای سعیدنیا را در اختیار مخاطبان قرار می دهد .  مصاحبه ی کوتاهی نیز با سخنران این سمینار انجام شد که در پایان ارائه شده است.
به طور معمول هر وزارت‌خانه سایتی اختصاصی‌ برای خود دارد و آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست. خبرگزاری پانا بیشتر از یک دهه است که با اسم خبرگزاری کانون دانش‌آموزی به فعالیت می‌پردازد. این خبرگزاری در خرداد ماه سال ۱۳۸۱ به طور رسمی کار خود را با محوریت دانش‌آموز و آموزش و پرورش آغاز کرد. وظیفه خبرگزاری اختصاصی یک نهاد، پوشش اخبار مربوط به آن نهاد و حواشی آن…
  • صدای معلم : پیشنهاد ما این است که نشستی در مورد صیانت از حقوق مدنی مردم در حوزه آموزش با حضور رسانه ها برگزار کنید . نخست تلنگر بزنید به نهادهای ناکارآمد درونی آموزش و پرورش و بعد نهادهای بیرونی را به کمک بگیرید . این که شورای عالی آموزش و پرورش به وظایف اصلی ذاتی و قانونی خودش عمل نمی کند یک واقعیت است و فکر می کنیم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این زمینه کم کاری کرده و دچار محافظه کاری شده است .در افکار عمومی طرح سوال نکرده است که شورای عالی آموزش و پرورش باید مرجع اولیه برای صیانت از این حقوق جامعه باشد
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

انصاری ؛ مدير گروه پژوهشي اقتصاد آموزش و پرورش : " حقوق آموزشی " مردم دارد مورد تخطئه و حمله و تهاجم قرار می گیرد ! تکلیف " کیفیت " در خرید خدمات آموزشی مشخص نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • « میرحمایت میرزاده » سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

از مسائل آموزش و پرورش دلم پُر است ! این سازمان پژوهش چه کار می کند ؟! از دولت و آموزش و پرورش فقط " یک صدا " بیاید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز سه شنبه 26 آذر ، میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " و به مناسبت هفته پژوهش به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار گردید . سخنرانان این نشست به ترتیب بهزاد نظری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ، علی زرافشان معاون پیشین متوسطه وزارت…
  • " پرسش این رسانه از مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و سایر مسئولان در سطوح مختلف آن است که چرا به رسانه ها پاسخ گو نیستند ؟ ابزار مناسب برای مطالبه گری چیست ؟ آیا مطالبه گری و اعتماد بدنه به مسئولان بدون پاسخ گویی مسئولانه و شفاف امکان پذیر است ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

اظهارات مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در مورد " مطالبه گری و اعتماد " و چند پرسش !

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نوشت : " مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در آیین افتتاح پروژه نوسازی دبیرستان 12 کلاسه سروش شهرستان آستارا گفت: اعتماد خانواده‌ها به مدارس غیردولتی سرمایه بزرگی است و مدارس غیردولتی با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی کمک ‌حال وزارت آموزش و پرورش هستند.به گزارش اداره اطلاع‌رسانی آموزش و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان‌آرای امروز…
  • « علیرضا محمدی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در کشورهای OECD نصف زمان فعالیت های یک معلم صرف تدریس می شود ؛ باید معلمی به عنوان یک حرفه تمام وقت و تناسب حقوق و مزایای آن هم با سایر کارمندان دولت در داخل و هم سایر کشورها به رسمیت شناخته شود ؛ باید ببینیم چه کسانی وارد حرفه معلمی می شوند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • " با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش در نشست رسانه ای با خبرنگاران در مورد پرسش صدای معلم مبنی بر معرفی واحدی پی گیر ، مسئول ، دلسوز و کارآمد برای رسیدگی به انحرافات سیستم انتظار می رود تا رصد رسانه ای محسن حاجی میرزایی فقط در حد شعار و یا حرف نبوده و جامه عمل بپوشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

آدرس های غلط معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز  سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی به گزارش های صدای معلم که در 3 ماه گذشته منتشر شده اند پاسخی نداده است . ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ). به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند در نشست روسای ادارات مشارکت‌های مردمی سراسر کشور گفته است : " «منتقدان این مدارس به این موضوع توجه…
  • " با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد پرسش صدای معلم مبنی بر معرفی واحدی پی گیر ، مسئول ، دلسوز و کارآمد برای رسیدگی به انحرافات سیستم انتظار می رود تا رصد رسانه ای محسن حاجی میرزایی جامه عمل بپوشد "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

یک روز پُر تنش در باشگاه فرهنگیان تهران !

گروه گزارش/ امروز جمعه 22 آذر فرهنگیان زمانی که مطابق معمول هر هفته به استخر و سونای باشگاه فرهنگیان تهران مراجعه کردند متوجه شدند که زمان استفاده از استخر و امکانات آن بر خلاف سابق برای آن ها محدود شده است . در گزارش پیشین به اعتراض فرهنگیان به افزایش 100 درصدی بلیت این مجموعه از ابتدای سال جاری اشاره شد . ( این جا ) این مجموعه اخیرا " برون سپاری…
  • " شهین ایروانی " عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در نشست تخصصی بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " :

در گزارش ها و منابع " فلسفه ضمنی " آن چه که خیلی برجسته است بحث ساختار و رویکرد مدیریتی است و بحث قدرت به عنوان مهمترین فاکتور و عامل در تعیین این نظام و ساختار و شکل گیری آن حضور جدی دارد مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی  بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار گردید . میزبان این نشست شورای دانشجویی گروه فلسفۀ تعلیم و تربیت  دانشگاه تهران بود . دکتر « شهین ایروانی » عضو هیات علمی دانشکده…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش :آقای ذوعلم! سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان نهاد متولی امر پژوهش تا چه حد در ماموریت و کارکردهای خود موفق بوده است ؟ با توجه به این که سازمان پژوهش فقط نام پژوهش را دارد و بیشترین کارش نوشتن کتاب های درسی آن هم بدون توجه به نیارهای جامعه و ذی نفعان و بر مبنای آموزه های ایدئولوژیک است ! آموزش ایدئولوژیک به معنای غلبه " گفتمان سلطه " را نمی پذیرم . این گفتمان اجازه بروز و یا ظهور گفتمان های دیگر را به صورت منطقی و در قالب دیالوگ نمی دهد . آیا کسی این سازمان را مواخذه می کند که چرا پژوهش نمی کنید و از وظایف تان دور شده اید ؟! چرا سازمان پژوهش و برنامه ریزی آمورشی بیشتر متاثر از فضای کلی سیاسی است و به فضای جاری پاسخ می دهد ؟
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

ذوعلم : نفس مطالبه گری نشان دهنده رشد است ؛ ایدئولوژیک بودن نباید یک امر منفی تلقی شود ؛ یکی از مواخذه کنندگان اساسی ما صدای معلم است ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پیش تر ؛ متن کامل سخنرانی « علی ذوعلم » رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست رسانه ای با خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش منتشر شد . ( این جا ) آن چه در زیر می آید ، پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم با آقای ذوعلم است .
  • « مسعود کبیری » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

از زمانی که زمان آموزشمان را کم کردیم عملکرد آموزشمان هم در مطالعات تیمز و پرلز به شدت کاهش پیدا کرده است ؛ ما در کل دنیا یکی مانده به آخر هستیم ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛  پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا محمدی » بودند…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش : از شما تشکر می کنم که برای رسانه ها ارزش قائل هستید ؛ برخی از معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش همین مقدار را هم رعایت نمی کنند ، کسی هم آن ها را معمولا مورد مواخذه قرار نمی دهد ! نشست های کانالیزه شده و استرلیزه شده مانند نشست امروز رئیس جمهور با دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان با آن شرایط و دعوت و برنامه ریزی نه مشکلی از آموزش و پرورش حل می کند ، نه کمکی به ارتقای جایگاه دانشجو می کند و نه ارتقای ارزش دانشگاه فرهنگیان ! دوستان رسانه و خبرنگار ابتدا جایگاه خود را در آموزش و پرورش تعریف و تثبیت کنند بعد نقد و نقادی از دیگران را !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

ذوعلم : مطالبه رسانه ها را حق می دانم ؛ بنده اولین مخاطب این " بایستگی ها " هستم مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز دوشنبه 18 آذر نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم  رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران و به مناسبت هفته پژوهش در محل این سازمان برگزار گردید . در ابتدا توتونچیان که به تازگی به سمت مشاور رسانه ای این سازمان منصوب گردیده است ضمن تشکر از خبرنگاران خواهان انعکاس رسانه ای مناسب و نیز هم افزایی رسانه ای با مشارکت رسانه ها…
  • " نخستین پرسش صدای معلم از شورای عالی انقلاب فرهنگی آن است که مبنای کارشناسی و پژوهشی این مصوبه چه بوده است ؟ آیا اختصاص سهمیه نوعی تبعیض و ایجاد رانت در سیستم نیست ؟ مگر نه این است که طبق اصل نوزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود. آیا از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجربه سهمیه بندی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تجربه مثبتی بوده و به ارتقای کارآمدی سیستم و افزایش اعتماد عمومی منجر شده است ؟ در کدام نظام آموزشی موفق و توسعه یافته چنین کارها و برنامه هایی پیاده می شود ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اختصاص سهمیه استخدامی در آموزش و پرورش برای طلاب پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش ، « صدای معلم » از وزیر پرسش کرد : ( این جا ) " چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس سنت دیرینه در مسائل ریز و درشت این وزارتخانه وارد می شود آن چنان که گویی وزارت آموزش و پرورش فاقد قوه عاقله و ممیزه برای تصمیم گیری است ؟ چرا شورای عالی آموزش و پرورش از وظایف سیاست گذاری…
  • " فاطمه سعیدی : " من این میثاق نامه را امضا می کنم اما باید بدانید که ما معلمان خود " میثاق نامه مجسم " هستیم و سرمایه ما صداقت است . "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

4 سال گذشت ... تشکل های فرهنگیان در مورد " میثاق نامه معلمی " پاسخ گو باشند ! مطلب ویژه

" واسلاو هاول :  هیچ چیز مثل گفتن حقیقت در فضای عمومی به حاکم شدن حقیقت کمک نمی کند. ما که از همه طلبکاریم خودمان چه قدمی در این را برداشته ایم؟ "   گروه تشکل ها/ 4 سال پیش و در چنین روزهایی بود که تشکل های فرهنگیان و فعالان صنفی مشتمل بر : سازمان معلمان ایران ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ، انجمن اسلامی معلمان ایران ، شاخه فرهنگیان حزب…
  • " مهم ترین نقطه ضعف روابط عمومی آن است که دوایر و واحدهای ستادی الزامی برای پاسخ گویی در مورد عملکرد خویش به افکار عمومی و رسانه ها ندارند . در آموزش و پرورش بین مدیر پاسخ گو و غیرپاسخ گو تفاوتی وجود ندارد و مدیران غیرپاسخ گو هم خیلی به این خاطر مواخذه نمی شوند ! به نظر می رسد بسیاری از مدیران مستقر در وزارت آموزش و پرورش از ماهیت و کارکرد " رسانه " آگاهی لازم نداشته و فاقد " سواد رسانه ای " در رویکرد و کارکردهای مدیریت سازمان هستند . باید دید که حمیدی تا چه حد به این شعارها و سخنان پای بند خواهد بود و تا چه میزان خواهد توانست خلا " اعتماد " را که در حال حاضر بزرگ ترین تهدید سیستم است تا حدی ترمیم کند "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

انتصاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و گریزی بر " آینه تخت " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ " جناب آقای حاجی میرزایی شما در ابتدای وزارت و پس از رای اعتماد فرمودید : " ‏از معلمان در تمام سطوح می خواهم چنانچه در مدت وزارتم انحرافات از این برنامه ها مشاهده کردند، تذکر دهند . " پرسش این است که رسانه ها این انحرافات را دقیقا و به طور مشخص باید به کدام نهاد و یا واحد مسئول ، دلسوز ، کارآمد و پی گیر ارائه دهند…
  • " نخستین پرسش صدای معلم آن است که این موسسات کنکور چه آورده ای برای سیستم آموزشی داشته و دارند ؟ این موسسات کدامین " ارزش افزوده ای " برای نظام تعلیم و تربیت برای رسیدن به یک مدرسه پویا و جامعه توسعه گرا ایجاد کرده اند ؟ چرا در حالی که " معلمان " در فیش حقوقی شان و علی رغم آن که در شرایط فعلی اقتصادی همه ی آن زیر " خط فقر " به سر می برند ؛ باید قبل از دریافت حقوق شان مالیات آن را پرداخت کنند اما این موسسات از پرداخت مالیات معاف می شوند ؟ مبنای کارشناسی و منطقی برای این تصمیمات چیست و چه کسی باید پاسخ گو باشد ؟ "

دست و دلبازی سازمان برنامه و بودجه در مورد معافیت مالیاتی موسسات کنکور و پرسش های صدای معلم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ تسنیم نوشت :  در روزهای اخیر  بحث مالیات از فعالیت های فرهنگی و هنری چالش ساز شده است. یکی از مهمترین این بحث مالیات ستانی از هنرمندان با درآمدهای نجومی، ناشران کتاب های کنکوری و حراج های هنری است. بررسی ها نشان می‌دهند با توجه به  اینکه معافیت فعالیت های فرهنگی در قانون فعلی مالیات های مستقیم وجود دارد امکان تغییر آن در لایحه بودجه وجود ندارد و بایستی قانون…
 گروه گزارش / حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در نشست هماهنگی هفته پژوهش سال 98 که در سالن جلسات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد به موضوعات و مطالبی در این خصوص اشاره کرده است . ( این جا ) همچنین « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش طی حکمی در 11 آذر 1398 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم را به‌عنوان «رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش ‌و پرورش» منصوب کرد .…
  • مدیر صدای معلم در نشست رسالت و قلمرو رشتۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت در دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران : نقد شما نسبت به سند تحول بنیادین با توجه به مانور فراوان و حتی مزمن مسئولان اجرایی و مدیران وزارت آموزش و پرورش چیست ؟ در حال حاضر مسئولان و تصمیم گیران آموزش و پرورش طوری در مورد سند تحول و اجزا و زیر نظام های آن صحبت می کنند انگار فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است ! متاسفانه این مدیران و مقامات ، دیدگاه انتقادی هم نسبت این سند ندارند ! شما با چه " عینکی " سند تحول بنیادین را دیدید و می بینید ؟در صحبت های آخرتان در این مورد فرمودید که من روی بعد " اسلامی " آن کار کرده ام . دو بعد دیگر یعتی " ایرانی " و " جهانی " را به آیندگان سپردم . شما فکر می کنید از یک فیسلوف تعلیم و تربیت نباید جامع نگری و الزامات تفکر فلسفی را انتظار داشت ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

خسرو باقری : سند تحول بنیادین را من ننوشتم ، من فقط " ناظر " بودم ! اگر آن نقدها نبود افتضاح تر از این می بود که هست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ دکتر خسرو باقری و دکتر شهین ایروانی اعضای هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 11 آذر  دربارۀ رسالت و قلمرو رشتۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت در دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گفت‌وگو کردند . میزبان این نشست ، " شورای دانشجویی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران " بود . در میانه و نیز انتهای این نشست پرسش ها مطرح و اساتید به آن…
  • فهیمه طباطبایی خبرنگار روزنامه همشهری در نشست رسانه ای خبرنگاران با وزیر آموزش و پرورش : بالاخره تکلیف این شکاف اجتماعی که بین دهه ی 70 و 80 ایجاد شده است و اصلا این ها دیده نمی شوند چه می شود ؟ ما می بینیم که معاونت پرورشی شما همچنان آن ها را نمی بیند ، اصلا در نظام تربیت این بچه ها دیده نمی شوند . آیا واقع فکری کردید که این ها زنگ هشدار برای شما شده است که جلساتی تشکیل دهید که ببینید این بچه ها چرا در این تجمعات حضور دارند ؟ صدایشان چیست ؟ حرفشان چیست ؟ و یا قرار است ما همچنان یک برنامه های روتین داشته باشیم که مسابقات قرآن است ، مسابقات سرود است ، مسابقات کشوری است و...کلی گویی نکنید !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

حاجی میرزایی : اصل واقعیت را نه با گزاره های شما که با گزاره های خودم می پذیرم ؛ کمیته ای تشکیل نداده ایم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ نخستین گزارش صدای معلم در مورد دومین نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران روز شنبه 9 آذر در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) خبرنگاران در این نشست پرسش های مختلفی را مطرح کردند . « صدای معلم » در این بخش پرسش  « فهیمه طباطبایی » خبرنگار روزنامه همشهری و پاسخ وزیر آموزش و پرورش را منتشر می کند .
  • آزاده سهرابی خبرنگار مهر در نشست رسانه ای خبرنگاران با وزیر آموزش و پرورش : آیا به نظر نمی رسد باید این تناقض ها و پیام های متناقضی را که به جامعه می دهیم را حل کنیم ؟ بعد به من خبرنگار بگویید بیا و سوال بپرس ! قبل از این که بخواهم این جا بیایم به خودم گفتم چه سوالی از آقای وزیر بپرسم که خودم جواب آن را ندانم ؟! آقای وزیر ! واقعا سوالی به ذهنم نرسید !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

وزیر آموزش و پرورش : ما به یک نوع فریب سازمان یافته عادت کرده ایم ! مطلب ویژه

گروه رسانه/ نخستین گزارش صدای معلم در مورد دومین نشست رسانه ای وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران روز شنبه 9 آذر در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا ) خبرنگاران در این نشست پرسش های مختلفی را مطرح کردند . « صدای معلم » در این بخش پرسش آزاده سهرابی خبرنگار خبرگزاری مهر و پاسخ وزیر آموزش و پرورش را منتشر می کند .
  • " نخستین پرسش « صدای معلم » از نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان کشور آن است که آیا قرار است فقط فرهنگیان سهم خویش را به صندوق پرداخت کنند ؟ چرا این مقام مسئول نمی گوید که دولت به تعهدات مغفول مانده در برنامه پنجم عمل نکرده است ؟ عملکرد و گفتار مسئولان و مقامات بهترین مسیر برای بازسازی اعتماد است "

چرا مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و سایر مسئولان به عملکرد سازمان برنامه و بودجه در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان " انتقاد نمی کنند ؟!

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارش پیشین خود در مورد " صندوق ذخیره فرهنگیان " نوشت : ( این جا ) " پرسش « صدای معلم » از مسئولان سازمان برنامه و بودجه آن است که چرا دولت  تنظيم کننده ي لايحه برنامه پنجم توسعه تبصره 63 قانون برنامه دوم را در اين لايحه ناديده گرفته است ؟ چرا سازمان برنامه و بودجه که به طور منطقی باید پیرو و…
  • مدیر صدای معلم در نشست خبری خطاب به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش : اگر قرار باشد این جا هم صحبت نکنیم و پرسش نکنیم یا باید مثل خیلی از معلمان در زنگ های تفریح دائما غر بزنیم و ناله کنیم ! یا باید به کف خیابان بیائیم و یا این که بگذاریم از این مملکت برویم ! پرسش این است که رسانه ها این انحرافات را دقیقا و به طور مشخص باید به کدام نهاد و یا واحد مسئول ، دلسوز ، کارآمد و پی گیر ارائه دهند ؟ چرا به عنوان وزیر از حقوق قانونی معلمان دفاع نکردید ؟ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس سنت دیرینه در مسائل ریز و درشت این وزارتخانه وارد می شود آن چنان که گویی وزارت آموزش و پرورش فاقد قوه عاقله و ممیزه برای تصمیم گیری است ؟ چرا شورای عالی آموزش و پرورش از وظایف سیاست گذاری و برنامه ریزی فاصله گرفته و بیشتر نقش آیین نامه نویس و مقررات نویس پیدا کرده است ؟ چرا اکثر وزرای آموزش و پرورش در این 4 دهه پس از انقلاب اسلامی محافظه کار و توجیه کننده وضع موجود بوده اند ؟ این حالت متاسفانه به بدنه هم سرایت کرده است ! آقای حاجی میرزایی ! بفرمایید دقیقا اتاق فکر آموزش و پرورش کجاست ؟

حاجی میرزایی : تاکید می کنم رصد رسانه ای داریم ؛ تعدد عرصه های سیاست گذاری نوعی آشفتگی را در حوزه آموزش و پرورش ایجاد کرده است ، حال آموزش و پرورش خیلی خوب نیست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز نشست رسانه ای « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران این حوزه برگزار شد . در ابتدای این نشست ، وزیر آموزش و پرورش به مدت 32 دقیقه سخنرانی کرد . پس از آن خبرنگاران پرسش های خود را مطرح کردند . آن چه مهم است این است که حداقل در میان وزرای آموزش و پرورش دولت روحانی چنین فاصله ای بین دو نشست رسانه…
  • علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در گفت و گو با روزنامه شهروند :
  • گزارشگر : لیلا مهداد

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باید اتاق فکر نظام ‏آموزشی ما باشد که نیست ! این سازمان شناختی از برنامه درسی پنهان ندارد ! مطلب ویژه

 تیغ تیز ممیزی بعد از قربانی‌کردن «آرش کمان‌گیر» در کتاب‌های درسی، حالا گریبان داستان ‏حلاج تذکره‌الاولیا، اشعار «مهتاب‌« و «داروگ» نیما، داستان سیاحت‌نامه ابراهیم‌بیگ، رباعیات خیام و ... را ‏گرفته است. در روزهای گذشته فهرست بلند بالایی از متون ادبی حذف شده از کتاب های درسی منتشر شد. غزل آشنای «در این سرای بی کسی، کسی به در نمی زند...» اثر سایه، غزل «اشکم ولی به پای عزیزان چکیده ام ... » …
  • « منیره رضایی» عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • " صدای معلم " گزارش می دهد ؛

فراهم کردن آموزش در موقعیت های رسمی کلاس درس بخشی از سرمایه گذاری دولتی در آموزش و پرورش است ؛ برخی کشورها، بخش مهمی از زمان آموزش اجباری را به موضوعات منعطف اختصاص می‌دهند مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 27 آبان پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا…
  • پرسش « صدای معلم » از آقای کریمی فر و سایر مسئولان وزارتخانه در حوزه رفاهی آن است که آیا رضایت معلمان را در بخش هایی مانند خانه های معلم ، مراکز رفاهی و تفریحی و... تامین کرده اند که به فکر تامین مسکن آن ها افتاده اند ؟! وزارتخانه ای که هزینه ی نشست ها و جلسات خود در مکانی مانند " باشگاه فرهنگیان " را می خواهد از " جیب معلمان " تامین کند چگونه می تواند این ادعاها را مطرح کند و اعتماد معلمان ار جلب کند ؟

وزارت آموزش و پرورش قبل از تامین " مسکن فرهنگیان " خانه های معلم و مراکز رفاهی معلمان را آباد کند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در گزارش پیشین خویش با عنوان : " پرسش صدای معلم از مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آن است که رویکرد کاهش هزینه ها که در سایر بخش های این وزارتخانه هم دنبال می شود تاکنون چه نتایجی به همراه داشته است ؟ آیا در ساماندهی نظامنامه رفاهی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش پاسخ گویی و مسئولیت پذیری تعریف و تبیین شده…
  • " فرماندار تهران ، استاندار و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش توضیح دهند که برای احیای منزلت و معیشت معلمان که همواره پای ثابت این گونه برنامه ها هستند غیر از تعریف و تعارف چه کار دیگری انجام داده اند ؟ « صدای معلم » بارها از از همه شوراهای آموزش و پرورش کشور به جد خواسته است تا گزارش کار خود را مستند ، شفاف و مشروح در مورد مواد و بندهای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به اطلاع افکار عمومی برسانند . بگویند چه کار کرده اند و چه میزان از ظرفیت های این قانون را عینیت بخشیده اند ؟ "

استاندار و فرماندار تهران ! آیا برای سخنان خود مستنداتی هم دارید ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نوشت : " همایش سه روزه دوره ای تربیت مدرس انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تالار فرهنگ آموزش و پرورش شهر تهران برگزارشد. عیسی فرهادی در این همایش با تبریک چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان و تقدیر از هماهنگی ها و همراهی همه جانبه مدیرکل و فرهنگیان آموزش و…
  • " کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کنار این دلسوزی های در پایان عمر خویش ؛ تکلیف " سازمان نظام معلمی " را که سال ها از طرح آن می گذرد مشخص کند "

پرسش " صدای معلم " در مورد اجرای رتبه بندی معلمان ؟!

گروه گزارش/ طرح رتبه‌بندی معلمان در آذرماه 98 توسط هیات دولت مصوب شده و قرار است تا احکام ناشی از این طرح از ابتدای مهرماه صادر شود. به گفته ی وزیر آموزش و پرورش و نیز سایر مسئولان ؛ معلمان با 2 سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان باسابقه بیش از 24 سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد. همچنین دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل…
  • محمد جواد محسنی نیا در نشست تخصصی " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " در پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

" بین زمان واقعی و زمان رسمی تفاوت چشمگیری وجود دارد ؛ چرا نفر ساعت فنی و حرفه ای کمتر از متوسطه نظری است ؟ 48 درصد از منابع مالی اختصاص یافته را اتلاف می کنیم ! چرا سازمان پژوهش در کتابش نمی نویسد که این درس چند ساعت آموزش می خواهد ؟! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه 27 آبان پژوهشکده تعلیم و تربیت « گروه  پژوهشی اقتصاد و برنامه ریزی نیروی انسانی » پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نشست تخصصی با عنوان : " بررسی زمان آموزش در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران " برگزار کرد . سخنرانان این نشست « منیره رضایی ، محمد جواد محسنی نیا ، مسعود کبیری و علیرضا…
  • برنامه مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش برای " اعتماد سازی " در بدنه آموزش و پرورش یعنی " معلمان " چیست ؟

پرسش های صدای معلم از مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ ایرنا نوشت : فخرالدین محدث روز شنبه 2 آذر 1398 در آیین تودیع و معارفه رییس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: اخلاق، شرع، قانون و مستندات چهار شاخصه اصلی کار در حراست را تشکیل می دهد که باید به آن توجه شود. وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی فردی یک نیروی حراست خردمندی او است، خاطرنشان کرد: مردمی بودن، مهربانی، رازداری و هوش بالا از دیگر ویژگی…
  • ژما جواهری پور کارشناس اقتصاد در خانه تشکل ها مطرح کرد ؛
  • صدای معلم مننشر می کند ؛

در انقلاب صنعتی چهارم بنگاه و مرکزی که به کسی مدرک می دهد باید آن را گارانتی کند ! مطلب ویژه

گروه تشکل ها/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ " همایش چالش ها و بررسی راهکارها و فرصت‌های برون رفت از وضعیت کنونی بنگاه‌های اقتصادی فرهنگیان " روز دوشنبه 20 آبان  1398 در " خانه تشکل ها " برگزار گردید . در ابتدای این نشست « ژما جواهری پور »کارشناس اقتصاد و عضو کارگروه اقتصادی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دیدگاه…
  • گزارش صدای معلم از بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام استان اصفهان ؛
  • گزارشگر : نرگس کارگری

" دید مدیران ما IT نیست ؛ هنوز سنتی هستند ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ بیست و پنجمین نمایشگاه " اتوکام " ؛ 8 تا 12 آبان ماه در نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار  گردید . در این راستا ؛ « صدای معلم » با حمیدرضا خردمند رییس فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و نیز جواد داستانپور مربی رباتیک پژوهشسرای شهریاری ناحیه 5 استان اصفهان  در اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام گفت و گویی انجام داده است . روابط عمومی…
  • « صدای معلم » از خانم مظفر دعوت می کند تا در مورد عملکرد خویش در 6 ماهه ی گذشته در برابر رسانه ها پاسخ گو بوده و فقط به توصیه و شعار و نصیحت اکتفا نکند !

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به جای " شعار " در مورد عملکرد خود پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ از انتصاب « زهرا مظفر » به عنوان « مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش توسط « سیدمحمد بطحایی » وزیر پیشین آموزش و پرورش 6 ماه است که می گذرد . این مقام نظارتی در 6 ماه گذشته نه نشستی با رسانه ها داشته است و تنها واکنش اداره کل اش در برابر حجم انبوه انتقادات و  مطالب همکاران در  « صدای معلم…
  • نخستین پرسش صدای معلم آن است که آیا سکوت در برابر انتقادات و بی اعتنایی به نظرات و نقدهای آموزگاران و پاسخ ندادن به دغدغه های آنان نمی تواند موسس و مروج " رفتارهای خشونت آمیز " در محیط مدرسه و در روابط میان " صف " و " ستاد " باشد ؟ آیا ایشان در مقام معاون وزیر اقتدار کافی و لازم برای جلوگیری از دخالت عناصر و عوامل غیرتخصصی و ایدئولوژیک دارند ؟ به نظر می رسد که ایشان و سایر مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نیز سایر سطوح تئوری خاص و مدللی برای " حل مساله خشونت " در جامعه سیاست زده ، منفعت طلب و خشونت بار ایران ندارند . معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدرسه را محیط علمی نمی داند اما درصدد است تا " علم " را جایگزین روابط ناکارآمد و غیرتخصصی کند ؟! "
  • " صدای معلم " گزارش می دهد ؛

برنامه معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای حل " مساله خشونت " چیست ؟ به جای این همه شعار و خطابه ، عمل کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به یادداشت انتقادی « هاله شهبازی » در مورد عملکرد این معاونت پاسخی نداده است . ( این جا ) مدتی است که خانم حکیم زاده در مورد " خشونت زدایی از محیط مدارس " سخنرانی می کند . جالب است که در واقعه سربریدن یک حیوان در برابر دانش آموزان ابتدایی رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان…
  • " نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی " در نشست علمی – تخصصی " ایدئولوژی و برنامه درسی " :
  • " صدای معلم " گزارش می دهد ؛

ایدئولوژی در آموزش و پرورش مخلّ جریان یادگیری است مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست «ایدئولوژی و برنامۀ درسی» چهارشنبه 22 آبان  با حضور دکتر نعمت‌الله فاضلی، دکتر یحیی قائدی، دکتر زهرا گویا، دکتر علی لطیفی، دکتر حسن ملکی و دکتر محمود مهرمحمدی و با دبیری دکتر محمد حسنی برگزار شد . میزبان این نشست ، پژوهشکده مطالعات برنامه ریزی درسی و نوآوری آموزشی با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران بودند . « صدای معلم »…
  • " یحیی قائدی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی " در نشست علمی – تخصصی " ایدئولوژی و برنامه درسی " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

برخورد با " سند تحول بنیادین " در آموزش و پرورش و " برنامه درسی ملی " کاملا ایدئولوژیک بود ! در فرم گزینش معلمان آثار شدید ایدئولوژیک وجود دارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست «ایدئولوژی و برنامۀ درسی» چهارشنبه 22 آبان  با حضور دکتر نعمت‌الله فاضلی، دکتر یحیی قائدی، دکتر زهرا گویا، دکتر علی لطیفی، دکتر حسن ملکی و دکتر محمود مهرمحمدی و با دبیری دکتر محمد حسنی برگزار شد . میزبان این نشست ، پژوهشکده مطالعات برنامه ریزی درسی و نوآوری آموزشی با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران بودند . « صدای معلم » …
  • " به جاي تمرکز بر بودجه سمي بايد پس از اصلاح ساختار آموزش و پرورش ، ابتدا سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص داخلي افزايش يابد تا سهم ِ آموزش و پرورش از توليد ناخالص داخلي افزايش يابد ؛ حتی اگر بودجه آموزش و پرورش به فرض محال در این شرایط اقتصادی چند برابر شود ممکن است در کوتاه مدت حالت " مسکّن " داشته باشد اما حتی پس از صفر شدن کسری بودجه این وزارتخانه به علل مختلف که مهم ترین آن ها ساختار معیوب و مساله زای ساختار و منابع آن در کنار مدیریت های ناکارآمد و ضعیف و بی برنامه است وضعیت قبل دوباره " بازتولید " خواهد شد ؛ پرسش صدای معلم از سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آن است که منابع لازم برای تامین حداقل 20 هزار میلیارد تومان باید از کجا تامین شوند ؟ "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

اظهارات غیرواقعی و پوپولیستی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد بودجه آموزش و پرورش در سال 1399 ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هر چقدر به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 1399 نزدیک می شویم تبلیغات و سخنان غیرواقعی و بی پاسخ برخی نمایندگان مجلس نیز فرونی می یابد . از اظهارات چندین باره حمیدرضا رضا حاجی بابایی که حضورش را در کمیسیون محاسبه و بودجه بیشتر به نفع آموزش و پرورش می داند و در عین حال ریاست فراکسیون 120 نفره مجلس دهم نیز را بر عهده دارد آن جا که  در…
  • " پرسش های بی پاسخ در مورد گزارش صدای معلم و جایگاه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جایگاه حقوقی مصوبات این شورا ؟! "

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی : مساله رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس باید در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ آخرین وضعیت موضوع " حذف زبان انگلیسی از مدارس " موسوم به " رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی " که ابتدا توسط 57 نماینده مجلس مطرح شد به رای قاطع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رد این طرح یک فوریتی بر می گردد . ( این جا ) به تازگی ؛ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که خود استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران نیز می باشد…
  • " یحیی قائدی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی " در نشست علمی – تخصصی " ایدئولوژی و برنامه درسی " :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

" ایدئولوژی ها واقعیت را « قلب » می کنند ! بعد از 40 سال هنوز ما درک دقیقی از رخدادهای پیش از این 40 سال در آموزش و پرورش نداریم ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ نشست «ایدئولوژی و برنامۀ درسی» چهارشنبه 22 آبان  با حضور دکتر نعمت‌الله فاضلی، دکتر یحیی قائدی، دکتر زهرا گویا، دکتر علی لطیفی، دکتر حسن ملکی و دکتر محمود مهرمحمدی و با دبیری دکتر محمد حسنی برگزار شد . میزبان این نشست ، پژوهشکده مطالعات برنامه ریزی درسی و نوآوری آموزشی با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران بودند . « صدای معلم »…
  • " وزیر آموزش و پرورش فقط ناقل خبر نباشد ! شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل ریز و درشت این وزارتخانه وارد می شود آن چنان که گویی وزارت آموزش و پرورش فاقد قوه عاقله و ممیزه برای تصمیم گیری است! شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون در مورد هیچ یک از تصمیمات و مصوبات خود پاسخ گو نبوده است ! بر فرض که این نهاد قانونی باشد، آیا بر مصوبات آن اطلاق «قانون » می شود؟ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در طبقه بندی منابع حقوقی در چه رتبه ای قرار می گیرند؟ آیا از دیدگاه موازین حقوقی، شورای نگهبان می تواند مصوبه مجلس را به دلیل ناسازگاری آن با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید نکند؟ آیا مجلس شورای اسلامی، می تواند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نسخ کند؟ " صدای معلم " از رییس جمهور می خواهد در جهت انحلال شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد موازی گام بردارد و در صورت لزوم ادامه موجودیت این نهاد در کنار دیگر مسایل اختلافی به همه پرسی گذاشته شود"

پرسش صدای معلم از شورای نگهبان قانون اساسی ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نواختن زنگ ملی استکبار ستیزی با اشاره به برگشت مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش از شورای نگهبان به مجلس گفت: شورای نگهبان به اکثر بندها ایراد گرفته است از جمله کاهش تنوع مدارس؛ با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع مدارس سمپاد وارد شده و اساسنامه آن را تصویب کرده و مجلس نباید…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور