صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گفت و شنود

  • " « صدای معلم » بارها از عملکرد روابط عمومی در سطوح مختلف وزارت آموزش و پرورش و نیز سطح سواد رسانه ای مدیران آن انتقاد کرده است ؛ پیشنهاد این رسانه به دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی آن است که عملکرد خود و سایر اعضای این شورا را در قالب " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " به اطلاع افکار عمومی برسانند"

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و سایر مدیران ؛ " سواد رسانه " را از خودتان و روابط عمومی ها آغاز کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نوشت :   "  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سواد رسانه ای صرفابه معنی خواندن و نوشتن نیســت، بلکه سواد رسانه ای قدرت درک نحوه ی کار رسانه ها و معنی ســازی در آن هاست از این رو تجهیز دانش آموزان و معلمین به سواد رسانه ای اولین قدم در تحقق اهداف سند تحول به شمار می رود. اخبار…
  • پرسش « صدای معلم » از مسئولان سازمان برنامه و بودجه آن است که چرا دولت تنظيم کننده ي لايحه برنامه پنجم توسعه تبصره 63 قانون برنامه دوم را در اين لايحه ناديده گرفته است ؟ پرسش ما این است که صحبت های آقای جهانگیری در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان را باید پذیرفت و یا عملکرد سازمان برنامه و بودجه را ؟ انتظار می رود مسئولان سازمان برنامه و بودجه و نیز وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین اش به ویژه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در این مورد مواضع شفاف خود را اعلام کنند "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

عملکرد مبهم و غیرشفاف سازمان برنامه و بودجه در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان ! چرا ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ امروز سه شنبه 21 آبان وزیرآموزش ‌و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور دیدار داشته اند .. روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش می نویسد : "  محسن حاجی میرزائی وزیرآموزش ‌و پرورش و معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش، مهر اله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و الهیار ترکمن معاون…
هربار جوانه اميد را با وعده‌هاي نمادين در دل‌هايشان بارور مي‌سازند و اين‌بار سخنان ناخداي کشتي طوفان زده آموزش و پرورش، نويدبخش شکستن طلسم طرحي است که اجراي آن ۶ سال به طول انجاميده، هرچند فرهنگيان، به هياهوي بسيار براي هيچ ايمان آورده‌اند و اين عارضه‌اي ديرين است که پس از ابراز وعده‌هاي بي‌سرانجام، متوليان امر در لاک سکوت فرو مي‌روند و دور تسلسل همچنان ادامه مي‌يابد، مگر روزي که به صرافت…
  • " در سیستمی که شفافیت و پاسخ گویی تعریف و تبیین نشده است ؛ گواهی نامه اهتمام به کیفیت بخشی نیز جز افزودن بر چرخه کاغذبازی و گزارش های صوری و بی پشتوانه جهت رضایت فرادستی ها معنا و برآیند دیگری نخواهد داشت "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

گواهی نامه اهتمام به کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و پرسش های صدای معلم ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ معاون آموزش متوسطه در اختتامیه شانزدهمین همایش ملی جایزه کیفیت با اشاره به اینکه کیفیت در نظام آموزشی به‌ویژه در مدارس، تضمین‌کننده کیفیت پایدار در همه ابعاد و ارکان جامعه است، گفته است: ما در این همایش هستیم چون کیفیت مسئله اصلی آموزش ‌و پرورش ماست. ( این جا ) " علیرضا کمرئی در اختتامیه شانزدهمین همایش ملی جایزه کیفیت که در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، می…
  • وزیر آموزش و پرورش در مورد " انحرافات " و قولی که در ابتدای وزارت خویش داد سکوت نکند و از حقوق قانونی فرهنگیان دفاع کند !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ابتدا گزارش های صدای معلم در مورد " بیمه معلم " را مطالعه کند و بعد اظهار نظر کند ! سایر مدیران کل هم مطالعه کنند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم »  نخستین گزارش خود در مورد " بیمه معلم " را 25 مرداد 1398 منتشر کرد . ( این جا ) در این گزارش آمده بود : آن چه بیشتر مهم و قابل تامل است آن است که در بخشنامه مذکور تاکید شده است : " ضمنا مجری سایر قراردادهای بیمه ای ( به استثنای بیمه تکمیلی درمان ) همانند سال گذشته شرکت بیمه معلم می باشد…
  • " تنها هنر و تدبیر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این موارد ، " برون سپاری " است . این در حالی است که به شهادت گزارش ها و نیز دیدگاه های صاحب نظران اقتصادی ، بخش " آموزش " از جمله بخش های مهم و راهبردی است که نباید به بخش " خصوصی " سپرده شود " ؛ " پرسش اینجاست که چرا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به تکمیل این پروژه از سال 92 اقدامی نکرده است ؟ آیا رواست که اموال دانش آموزان این گونه حیف و میل شود ؟ "
  • گزارش صدای معلم ؛ شهروند خبرنگار : سینا سلیمی

گزارشی از ضعف مدیریت و ناکارآمدی در اردوگاه ها و مراکز تفریحی - اقامتی آموزش و پرورش این بار : اردوگاه شهید رجایی رامسر ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزارت آموزش و پرورش دارای اردوگاه ها ، مراکز تفریحی و اقامتی قابل توجهی است که متاسفانه بر اثر سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیران  آن به مثابه " باری " برای آموزش و پرورش تبدیل شده است . برخورد بد و غیرفرهنگی تعدادی از مسئولان و گردانندگان این مجموعه ها در فرهنگی ترین نهاد و دستگاه کشور خود به معضلی لاینحل تبدیل شده است که اراده ای جدی و نافذ…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیر کل آموزش و پرورش سمنان آن است که آیا امسال و به مناسبت « روز جهانی معلم » پیامی صادر کرد و یا حداقل آن را به " معلمان " تبریک گفت ؟

مدیر کل آموزش و پرورش سمنان ! بالاخره " تعاملات جهانی " خوب است یا نه ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به آخرین گزارش صدای معلم پاسخی نداده است . ( این جا ) برای این وضعیت دو حالت می توان متصور شد : 1- روابط عمومی تعطیل است . 2- مسئولان این اداره گزارش ها و نقدها را مطالعه می کنند اما عامدا به آن پاسخ و یا واکنشی نشان نمی دهند . چنان چه هر دوی این ها هم به واقعیت…
  • " آموزش و پرورش به زعم " این مدیر "چگونه می تواند رسانه ای موثر باشد در حالی که در ساختار خود هنوز چیزی به نام " روابط عمومی " را مطابق نرم های علمی و استاندارد تعریف و تبیین نکرده است ؟ آقای نیکزاد به این پرسش بنیادین پاسخ دهد که آیا در نظام آموزشی ایدئولوژیک و سیاست زده می توان شهروندان فردا و انسان تحلیلگر تربیت کرد ؟ "

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ! باور کنید ... آموزش و پرورش یک رسانه موثر نیست !

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران نوشت : "عسکری نیکزاد" در نشست مدیران، فرهنگیان، خیرین و نخبگان استان با وزیر آموزش و پرورش در نوشهر ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در این نشست و همچنین تشکر ویژه از مقام عالی وزارت گفت: آموزش و پرورش جایی است که فرهنگ کشور در آن ساخته می شود و ضرورت دارد مورد توجه ویژه باشد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و…
  • " رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی دوره دهم و وزیر پیشین آموزش و پرورش با " معلمان " صادق باشد ! " صداقت " تنها کلید گشایش بن بست ها در جامعه ی سیاست زده و بی اخلاق فعلی ماست "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

آن چه حاجی بابایی در سال 1394 در مورد رتبه بندی معلمان نگفت ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « حمیدرضا حاجی بابایی " در آخرین نامه ی خود به رئیس جمهور که از اجرا نشدن نظام رتبه بندی با بودجه 2 هزار میلیارد تومانی انتقاد کرده بود ( این جا ) این بار در در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان  خرم آباد و البته در کسوت " رئیس فراکسیون فرهنگیان " مطالبی را بیان کرده است . ( این جا ) حاجی بابایی گفته است : "  براساس برنامه…
  • " معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ! به جای ایفای " نقش منتقد " در مورد عملکرد خویش پاسخ گو باشید ! گذشته فراموش نمی شود ! "

چرا مجتبی زینی وند و مرضیه گرد پیش از تصویب لایحه ی دائمی شدن « تاسیس و اداره مدارس غیردولتی » به هشدارها و پیشنهادهای صدای معلم توجهی نکردند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ در 2 ماه گذشته تاکنون ؛ « صدای معلم » دو گزارش را خطاب به « مجتبی زینی وند » معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی منتشر کرده است . گزارش نخست در مهر ماه سال جاری با عنوان : " پرسش صدای معلم از " رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ، " شورای نظارت بر مدارس غیردولتی…
  • " منشور حقوق ملی دانش آموز " و " منشور حقوق فرهنگیان " تعیین تکلیف شوند !
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

" روز دانش آموز " باید آغاز به رسمیت شناختن هویت حرفه ای و استقلال دانش آموز در کنار معلم باشد ؛ همین ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « دانش آموز » در کنار « معلم » از مهم ترین ارکان تعلیم و تربیت هستند . به نظر می رسد در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها نه نظری از این دو برای اداره امور خواسته می شود و نه در اداره این دستگاه به بازی گرفته می شوند . شاید مهم ترین جلوه این بی توجهی به دو این رکن روند تدوین و تکوین " سند…
  • "به نظر می رسد نمایندگان مجلس پس از 4 سال جلوس بر صندلی ها لازم است که در مورد وعده های انتخاباتی خویش و عملکرد 4 ساله خود به مردم پاسخ گو باشند . شاید بهتر باشد این نمایندگان پیش از این گونه تبلیغات انتخاباتی نخست استیضاح را از " خود " آغاز کنند "

استیضاح حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ؛ اصل " خلف وعده " ؛ نفر 48 هم بخواند !

گروه استان و شهرستان ها/ هنوز از رای اعتماد نمایندگان مجلس 2 ماه نگذشته است که اخبار حاکی از به جریان افتادن استیضاح « محسن حاجی میرزایی » وزیر آموزش و پرورش است . امروز سه شنبه 14 آبان تسنیم نوشت : " جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار به جریان افتادن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در 10 محور شده‌اند. قاسم ساعدی که طراح این طرح است…
  • " « صدای معلم » از همه ی همکارانی که با نقد این طرح ، ضمن تاکید بر ارائه و اشاعه فرهنگ مطالبه گری و پرسش گری از اصول " عدالت آموزشی " و " آموزش نوین " در آموزش و پرورش ایران دفاع منطقی کردند تشکر و قدردانی می کند "

سرانجام ؛ طرح غیرکارشناسی " حذف زبان انگلیسی " از برنامه ی مدارس رد شد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت حدود یک ماه از ارائه طرح حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس موسوم به " رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی " توسط 57 نماینده مجلس این طرح یک فوریتی با رای قاطع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست روز دوشنبه 13 آبان این کمیسیون رد شد .  محمود صادقی در توییت خود نوشت: ‏ " طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش…
  • « " معلمان " نمی خواهند و انتظار ندارند که در آستانه انتخابات مجلس مطالبات و حقوق قانونی آنان دستاویز شعارهای انتخاباتی افراد و گروه های سیاسی در موسم " انتخابات " قرار گیرد که پس از اتمام آن هیچ تعهدی برای اجرا و عمل کردن به شعارها و تعهدات در خود احساس نمی کنند »

نامه ی حاجی بابایی در مورد رتبه بندی معلمان ؛ خوب اما ... ؟! مطلب ویژه

گروه رسانه/ " صدای معلم : چرا در کمیسیون آموزش در این دوره و دوره قبل حضور نداشته اید امّا دائما در امور آن اظهار نظر می کنید؟  حاجی بابایی :در همه ی دوره ها عضو این کمیسیون نشدم. برای آنکه کمیسیون آموزش و تحقیقات را کمتر مؤثر می بینم. من رییس فراکسیون فرهنگیانم که 120 نفرند و کمیسیون آموزش و تحقیقات 23 نفرند. به این نکته توجه کنید.من روز اولی که…
  • دبیر پیشین هیات دولت و وزیر فعلی آموزش و پرورش ! در لایحه " شفافیت " و در تعریف این واژه آمده است : " وضعیتی که در آن اطلاعات، صلاحیت ها، رفتارها و عملکرد های موسسات مشمول در زمان مناسب و با کیفیت مناسب در معرض دسترسی و استفاده اشخاص ذینفع یا عموم مردم یا مراجع نظارتی قرار می گیرد"

صدای معلم بار دیگر وزیر آموزش و پرورش را به شفاف سازی در مورد افتتاح همزمان 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس فرا می خواند مطلب ویژه

گروه گزارش/ با گذشت 18 روز از پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش در مورد افتتاح همزمان 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس، پاسخی از طرف وزارتخانه صادر نشده است. پیش تر این رسانه از وزیر آموزش و پرورش پرسیده بود: ( این جا ) " پرسش « صدای معلم » از وزیر آموزش و پرورش در راستای شفاف سازی و تنویر افکار…
  • آقای زینی وند ! » معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ! آیا به قول خود در مورد شوراهای آموزش و پرورش عمل کرده اید ؟!
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

غایب بزرگ در نشست شوراهای آموزش و پرورش ! چه کسی پاسخ گوست ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ مجلس شورای اسلامی در 26 دی ماه سال 1372 یکی از ارزشمندترین و البته کاربردی ترین قوانین در خصوص آموزش و پرورش با عنوان ( قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ) را به تصویب رساند . با این حال تاکنون گزارشی مستند و شفاف از وضعیت اجرای این قانون در استان ها و شهرستان ها به افکار عمومی ارائه نشده است . اخباری که به صورت جسته و گریخته…
  • " آموزش و پرورشی که چشم نیاز به جیب خیرین دوخته و املاک و دارایی های خود را برای تامین مطالبات کارکنانش بفروشد چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود ؟ "

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس ! آیا پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل فروش املاک مازاد از جمله فعالیت‌های مهم شماست ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر و بارها نیز آمده است ؛ اقتصاد آموزش و پرورش و تامین منابع مالی این وزارتخانه  فعلا در دو چیز خلاصه شده است : فروش املاک مازاد و مشارکت خیرین . ماده 13 از قانون اصلاح » ماده 11 » قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها ، شهرستان ها و مناطق کشور به " تامین منابع مالی شوراهای مناطق برای هزینه های…
  • « صدای معلم » ضمن انتقاد از این حرکت غیرفرهنگی خواهان عذرخواهی مسئولان در مورد این واقعه تاسف برانگیز می باشد

ضرب و شتم یک معلم منتقد در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان ! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ پیش از ظهر امروز چهارشنبه و پس سخنرانی مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان، یکی از معلمان ناحیه 3 به نام "طاهری" که دارای درجه علمی دکترا نیز می باشد به نقد عملکرد مدیر کل سابق می پردازد . ناگهان دو جوان از بیرون وارد سالن محل اجرای برنامه معارفه  کوروش مودت  مدیر کل جدید شده و دور "معلم معترض " را می گیرند ، یکی…
  • " نکته ی مهم آن است که نه در زمان مدیر کلی " محمد تقی زاده " و نه سرپرستی رفیعی ؛ هیچ یک به رسانه های منتقد و مستقل پاسخ گو نبوده اند ؛موضع این گونه مدیران و مقامات در برابر انتقادات یا سکوت بوده است و یا شکایت ! به نظر می رسد مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان هم آوا با بسیاری از هم صنفان و نیز روسای شوراهای آموزش و پرورش استان ها به جای توجه به اجرای مفاد و موارد مصرح در قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش چشم به جیب خیرین دوخته اند "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

مدیر کلی آموزش و پرورش استان خوزستان به " کوروش مودت " رسید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ درست در آخرین روزهای وزارت محمد بطحایی در آموزش و پرورش و یک روز پس از پذیرش استعفای ایشان از سوی رئیس جمهور ، بطحایی در 15 خرداد 98 در نامه ای ، « مهدی رفیعی دهکردی » را که سمت « معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان را بر عهده داشت به سمت " مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان " منصوب کرد .…
  • " بخش " جوابیه " نیز عملا تعطیل بوده و همان اخبار آموزش و پرورش را به صورت تکراری منتشر می کند ! "

جایگاه " دیدگاه " در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان !

گروه گزارش/ بخش « دیدگاه » در پرتال وزارت آموزش و پرورش به طور منطقی باید دیدگاه ها را در حوزه تعلیم و تربیت و جریان آموزش منتشر کند . اما در پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان وضعیت طور دیگری است . در این پرتال که ویترین عملکرد آموزش و پرورش باید است بخش " دیدگاه " به  "راهنمای ساختمان های اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان " تغییر…
  • همیشه جای پرسش جدی است که روابط عمومی های وزارت آموزش و پرورش در بیش از 750 منطقه و ناحیه آموزشی کشور و نیز واحدهای مختلف و متعدد ستادی و اداری در این وزارتخانه به چه کاری مشغول هستند و برون داد و بازده واقعی این واحدهای بوروکراتیک و زاید برای نظام آموزشی چیست ؟ مشخص نیست اداره آموزش و پرورش سرعین که حتی اختیار کشیدن یک " دیوار " را ندارد به چه دردی می خورد ؟ مطابق قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ؛ شورای آموزش و پرورش شهرستان 22 مورد وظیفه و اختیار برای آن تعریف و تبیین شده است و به عنوان نمونه بند 4 از ماده 8 این قانون بر برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد اجاره ، احداث و توسعه اماکن آموزشی و پرورشی شهرستان دلالت دارد . پرسش « صدای معلم » از رئیس شورای آموزش و پرورش سرعین و نیز مدیر آموزش و پرورش آن است که آیا گزارش شفافی در مورد بند های 1 ، 3 ، 5 ، 9 ، 12 ، 13 و بند 22 از ماده 8 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را در اختیار افکار عمومی قرار داده اند ؟ تا چه زمانی باید چشم مسئولان وزارت آموزش و پرورش به جیب خیرین باشد که آن ها برای این وزارتخانه دل بسوزانند ؟
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

خانه معلم سرعین تابلو ندارد ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش - تاریخ بازدید : 11 مهر 1398 / نخستین گزارش صدای معلم در مورد " خانه معلم سرعین " شنبه 9 مرداد 1395 با عنوان " گزارشی از خانه معلم سرعین / نگاهی به وضعیت شهرستان توریستی سرعین !/ آیا در سرعین چیزی به نام شهرداری وجود دارد ؟ ( گزارش تصویری ) " منتشر شد . ( این جا ) دومین گزارش از این خانه ی معلم حدود یک…
  • " پرسش صدای معلم این است که در نظام آموزشی ایران ، اساسا معلم حرفه ای کجا آموزش می بیند و تربیت می شود ؟ آیا با چند ساعت آموزش ضمن خدمت که روایی و اعتبار آن محل پرسش های جدی است قرار است معلم حرفه ای تربیت شود ؟

پرسش از مرکز ملی پرورش استعدادی‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در مورد طرح شهاب ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ شیوه نامه اجرای طرح شهاب در سال 1386 نوشته شد اما نخستین سال اجرای این سال 1390 بود . هم زمان با طرح مباحثی مانند حذف آزمون در مدارس خاص و... در زمان وزارت بطحایی و نیز مسائلی که در پی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد تنوع مدارس و به تبع آن تقسیم مدارس به دو نوع دولتی و غیردولتی و به تبع آن حذف مدارس سمپاد مطرح…
  • " انفعال و سکوت گروه های آموزشی در بیش از 750 منطقه و ناحیه آموزشی کشور در برابر طرح حذف یک درس از برنامه مدارس معیار خوبی برای داوری در مورد کارآمدی و شایستگی این کلنی های نمایشی در آموزش و پرورش بود ! "

معاون آموزش متوسطه استان زنجان ! آیا واقعا نقش و جایگاه گروه های آموزشی بسیار مهم و تاثیر گذار است ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نوشت : گردهمایی یک روزه سر گروههای آموزشی استان در قالب دوره آموزشی با عنوان " ارزیابی و ارزشیابی نوین فرایند یاددهی و یادگیری " در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد. داود بهرامی معاون آموزش متوسطه استان در سخنانی با تبیین جایگاه و نقش محوری گروههای آموزشی در ارتقای شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای معلمان اظهار داشت :…
  • " مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد و بقیه مدیران مانند ایشان یک بار کلیات طرح " سازمان نظام معلمی" را مطالعه کنند ! آیین نامه اجرایی مدارس در این موارد دیگر منسوخ شده است ! "

خط قرمز آموزش و پرورش را فقط " سازمان نظام معلمی " تشخیص می دهد و بس ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نوشت : " مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت : تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است و هیچ معلمی حق تنبیه دانش آموزان را ندارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " عباسعلی دانافر " گفت : به موجب ماده 77 آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی  کادر اداری و آموزشی…
  • " پرسش « صدای معلم » از چنین مدیرانی در وزارت آموزش و پرورش آن است که اگر صدا و سیما واقعا و به صورت " حرفه ای " و " دلسوزانه " و فارغ از جهت گیری های سیاسی و جناحی جایگاه آموزش و پرورش را به طور منطقی و کارشناسی برای جامعه و افکار عمومی تببین می کرد ؛ آیا وضعیت ما این گونه بود ؟ این در حالی است که پس از گذشت 4 دهه حتی وزیران پیشین این وزارتخانه تاکید دارند که آموزش و پرورش اولویت مسئولان ، تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان نیست ؟ "

اظهارات مبالغه آمیز و بی پایه ی مدیران وزارت آموزش و پرورش در مورد صدا و سیما و جایگاه آن ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی  در آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه به مناسبت ۱۷ مردادماه ( روز خبرنگار) در سالن اجلاس مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی و منعکس کننده صدای فیما بین مردم و مسئولین هستند.  جعفر پاشایی بابیان اینکه خبرنگاران در آگاه‌سازی جامعه و افزایش اطلاعات مردم تلاش می‌کنند، تأکید کرد: این خبرنگاران و اهالی قلم هستند که با رسانه خود اقداماتی…
  • " اگر سخن مدیر کل در مورد نقش تربیتی معلمان صحبح و قریب به واقعیت باشد پس انفکاک جربان و کلیت آموزش در دو شاخه آموزشی و تربیتی واجد و حامل کدام تئوری جدید و جامع در علم پداگوژی ( تعلیم و تربیت ) است ؟ "

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان ! از سرپرست پیشین این وزارتخانه یاد بگیرید : " ما اصلا می گوییم انتقاد خوب است ! نمی گوییم حتی سازنده اش ! " مطلب ویژه

گروه گزارش/ پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز سه شنبه 30 مهر نوشت : " اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق استان به ایراد سخن پرداخت. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح امروز سی اُم مهرماه 1398، در گردهمایی معاونین پرورشی…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مسئولانی که موجب تولید این وضعیت شده اند آن است که مسئولیت شورای آموزش و پرورش استان و یا شهرستان در این موارد چیست ؟ آیا تصویب این گونه موارد در تعارض و تضاد با اصول مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست ؟ آیا مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی مُرّ قانون عمل کرده اند ؟ بهتر بود مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در هفته نیروی اننظامی گوی سبقت را در ارسال تبریک ، صدور پیام ، بازدید و... از یکدیگر ربوده بودند ؛ اشاره ای نیز به این موضوعات داشته و از " ضابطان قانون " درخواست می کردند که به " قانون " احترام بگذارند !

در مورد تصرف املاک آموزش و پرورش شفاف سازی کرده و قانون را اجرا کنید ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ ماجرای تصرف املاک آموزش و پرورش و یا واگذاری آن به برخی نهادها به کلافی پیچیده و سردرگم تبدیل شده است . گویا سایر نهادها و دستگاه ها دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش برای گسترش قلمرو خود نمی بینند . هر چند در این میان انگشت اتهام را باید به سوی مسئولانی نشانه رفت که جز حفظ میز و مقام خود به چیز دیگری نمی اندیشند . منصور…
  • " هنوز « صدای معلم » متوجه معنای نگاه بسیار بسیار باز و بسیار مطلوب آقای مدیر کل نسبت به رسانه ها نشده است ! "

مطالبه ی مهم جامعه از آموزش و پرورش از نگاه مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ؟! مطلب ویژه

گروه استان ها و شهرستان ها/ نشست خبری محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همکاران ایشان 17 مهرماه در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شماره سه شهر اصفهان برگزار شد . مطابق معمول از خبرنگار صدای معلم برای این نشست دعوتی به عمل نیامده بود . پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نوشت : " مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی به بیان…
  • گفت و گوی صدای معلم و نسرین باباپور رییس اداره پیش دبستانی و دوره ی اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ؛
  • گزارشگر : نرگس کارگری

باباپور : کیفیت در آموزش و پرورش یعنی تغییر رفتار دانش آموزان مطلب ویژه

گروه گزارش - نرگس کارگری/ « صدای معلم » در مورد چالش های نظام آموزش ابتدایی و نسبت اولیاء دانش آموزان و مدرسه گفت و گویی را با نسرین باباپور رییس اداره پیش دبستانی و دوره ی اول ابتدایی اداره کل  آموزش و پرورش استان اصفهان انجام داده است . در این بخش ابتدا پرسش های توسط صدای معلم مطرح و خانم باباپور به این پرسش ها پاسخ می دهد . سعی…
  • نخستین پرسش « صدای معلم » از مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری آن است که مستندات و شواهد اجرای کامل برنامه درسی ملی چیست ؟ آیا هنوز گام جدی برای تحقق سازمان نظام معلمی به عنوان یگانه مرجع تشخیص ، تایید و استمرار صلاحیت های حرفه ی معلمی با حفظ رویکرد استقلال حرفه ای برداشته شده است ؟ علی رغم اظهار نظر کارشناسان آموزش و واکنش اقشار مختلف جامعه در مورد حذف زبان انگلیسی تاکنون رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و نیز مسئولان مختلف این سازمان در این مورد اظهار نظر مشخصی نداشته اند . موضع آقای ذوعلم در این مورد چیست ؟ آیا آن طرح نمایندگان مجلس در مورد حذف زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس مبتتی بر تعقیب رویکرد " تحول در آموزش زبان خارجی " است است و یا به نوعی عقب گرد و پسرفت ؟!

ادعای مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری در مورد اجرای کامل مفاد برنامه درسی ملی و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نوشت : عظیم محبی مدیر هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری اعلام کرد: نظر به اجرای کامل مفاد برنامه درسی ملی، حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری با عنوان « گروه پژوهش و برنامه‌ریزی درسی حوزه تربیت و یادگیری » با آرایش جدید در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی استقرار پیدا کرد. براساس این سیاست اقدامات زیر در دستور کار قرار گرفته است: تشکیل…
  • پرسش صدای معلم از مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آن است که رویکرد کاهش هزینه ها که در سایر بخش های این وزارتخانه هم دنبال می شود تاکنون چه نتایجی به همراه داشته است ؟ آیا در ساماندهی نظامنامه رفاهی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش پاسخ گویی و مسئولیت پذیری تعریف و تبیین شده است ؟ آیا بهتر نیست به جای این همه حرف های شعاری و تکراری ، نظارت هوشمندانه و پاسخ گویی در این وزارتخانه تعریف و نهادینه گردد ؟

اتخاذ رویکرد " کاهش هزینه ها " یا " تامین رضایت معلمان " ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ « صدای معلم » در چند سال اخیر گزارش های مختلف و متنوعی را در مورد مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان منتشر کرده است . تنها پاسخی که به این رسانه ارسال شد گزارشی بود که در مورد خانه معلم پونل ( رضوان شهر ) تهیه گردید . ( این جا ) مشخص نیست که این همه پرتال ادارات کل و مناطق به همراه روابط عمومی های آن مشغول چه…
  • " پرسش « صدای معلم » از آن 3 نفر منتخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش که مانند آقای مهرمحمدی به عضویت این شورا درآمده اند این است که نظر آنان در این مورد چیست ؟ "

واکنش محمود مهرمحمدی یک عضو شورای عالی آموزش و پرورش به طرح حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس

گروه گزارش/ طرح 57 نماینده مجلس مبنی بر حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس موسوم  به «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» واکنش متفاوت و غالبا " منفی " را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است . « صدای معلم » 21 مهر در گزارشی نوشت : ( این جا ) " متاسفانه در روزهای اخیر موضع وزارت آموزش و پرورش در این مورد سکوت و…
  • " خانه ای که به نام " معلم " نام گذاری و بارگذاری گردیده است هنوز حس تعلق معلمان شاغل و بازنشسته در آن را نتوانسته است احیا کند و به نظر نمی رسد اراده ی جدی برای اصلاح این وضعیت نزد مسئولان و تصمیم گیرندگان این وزارتخانه ساری و جاری باشد "
  • صدای معلم گزارش می دهد ؛

گزارشی از خانه معلم ماسوله مطلب ویژه

گروه گزارش/ دوشنبه هشتم مهرماه 1398 حوالی ساعت 22 وارد شهرستان و یا بهتر بگوییم روستای ماسوله می شویم . با آن که دو روز قبل از آن با مسئول خانه معلم برای " رزرو " تماس گرفته می شود اما گفته می شود نیازی به رزرو نبوده و مشکلی برای اسکان نیست اما فردی با برخوردی که خیلی دوستانه و فرهنگی نیست اعلام می کند که اتاق خالی نداریم ! به…
  • در حاشیه ی افتتاح 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10 هزار کلاس درس در سراسر کشور ؛

پرسش صدای معلم از وزیر آموزش و پرورش

گروه گزارش/ امروز  سه شنبه 23 مهر با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیرآموزش و پرورش ، 1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با 10هزار کلاس درس در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در دماوند افتتاح شد. پرتال وزارت آموزش و پرورش نوشت : صبح امروز طی مراسمی که به صورت نمادین و با حضور اسحاق جهانگیری و محسن حاجی میرزایی در شهرستان دماوند برگزار شد 1982پروژه آموزشی، پرورشی و…
گروه گزارش/ پس از گذشت چندین روز از رسانه ای شدن طرح حذف آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس موسوم به « رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش کشور» ؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی در این مورد ارائه کرده است . ( 1 ) میرزاده گفته این طرح نیاز به چکش‌کاری جدی دارد و آن را نیازمند بررسی‌های کارشناسی دانسته است . اگر آن گونه که میرزاده…
  • " پرسش « صدای معلم » این است چند درصد دانش آموزان و خانواده ها مطابق تفسیر این آقایان حاضرند که دانش آموز و یا فرزندانشان درسی به جز زبان انگلیسی اختیار کنند ؟ متاسفانه در روزهای اخیر موضع وزارت آموزش و پرورش در این مورد سکوت و انفعال بوده است .« صدای معلم » بارها بر ضرورت اجرای کامل آیین نامه ی گروه های آموزشی تربیتی و نیز تاسیس سازمان نظام معلمی با رویکرد " استقلال " تاکید کرده است "

گروه های آموزشی زبان انگلیسی در وزارت آموزش و پرورش چه می کنند ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ چند روزی است که از زمان ارائه طرح حذف آموزش زبان انگلیسی در برنامه مدارس موسوم به  «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» توسط 57 نماینده مجلس می گذرد . واکنش  اغلب رسانه ها ، معلمان کنش گر و حتی گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی نسبت به این طرح غیرکارشناسی و غیرعلمی ، منفی بوده است . از زمان علنی شدن اسامی نمایندگان نیز برخی…
  • با حکم رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ؛

سرانجام 3 عضو منتخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس  از برگزاری دومین مرحله انتخابات برای انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش ، « صدای معلم » نوشت :  " سرانجام مرحله دوم انتخابات شوراي عالي  آموزش و پرورش براي انتخاب سه نماينده از میان منتخبین معلمان پس از نشست دو روزه (سه شنبه) در اردوگاه منظریه ( شهید باهنر تهران ) بدون حضور و یا دعوت از رسانه ها برگزار شد . " مواضع…
گروه گزارش/ طرح  یک فوریتی حذف زبان انگلیسی از مدارس دولتی و برون سپاری آن به آموزشگاه های آزاد و اختیاری کردن آن که با عنوان «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» ارائه شده است واکنش های زیادی را در میان جامعه ایجاد کرده است . « صدای معلم » از همان ابتدا این طرح را غیرکارشناسی و فاقد مبانی علمی و قابل اتکا بر تجارب جهانی خوانده…
  • صدای معلم : آن چه مبرهن است این است که در آموزش نوین ، مدرسه نمی تواند نهاد مذهبی ، سیاسی و یا اقتصادی باشد

تفسیر وزیر آموزش و پرورش و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از کارکرد مدرسه ؛ کدام یک درست می گویند ؟!

گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش مازندران می گوید: ( این جا ) تاکید و تلاش ویژه ما بر تعلیم و تربیت چند ساحتی است و سعی خواهیم کرد زیر نظام‌های 6 گانه را تحقق بخشیم.  مدرسه به‌عنوان اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت باید در نظر باشد و هر اتفاقی باید در مدرسه بیفتد اما تا امروز این امر، تحقق کامل نیافت.  مهارت…
  • پرسش صدای معلم از " رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ، " شورای نظارت بر مدارس غیردولتی " و « نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس »

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در مورد درج حقوق قانونی و مصوب در سیستم مؤسسات آموزشی غیردولتی پاسخ گو باشد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ پس از گذشت حدود یک ماه از آخرین گزارش صدای معلم با عنوان : " گفت و گوی صدای معلم با معلمان مدارس غیرانتفاعی ؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش پاسخ گو باشد ! معلمان مدارس غیرانتفاعی : کسی صدای ما را نمی شنود ! " هنوز مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور