صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آموزش نوین

  • ونسان تروژه / برگردان آریا نوری

چه کسی در نهاد مدرسه تصمیم می گیرد؟

 از ۲۰ سال پیش تاکنون، دولت‌هایی که در فرانسه سرکار می‌آیند، سعی می‌کنند بر اساس نیازهای مختلفی که جامعه در برابر نظام آموزشی از خود ابراز می‌کند، سیاست‌های آموزشی مختلفی را به منصه‌ی اجرا درآورند؛ اما به اجرا درآمدن شیوه‌هایی که از نظریه‌ی مدیریت برمی‌آیند، با مقاومت مسئولان مدارس مواجه شده است. در سال ۲۰۰۳، گروه ملی‌ای که برای بحث‌های گسترده درباره‌ی نهاد مدرسه[1]شکل‌گرفته بود، ۲۲ سؤال اساسی را مطرح کرد که…
  • دیان گالبو / برگردان گروه مترجمان پیشرو

روند کاری مدارس فرانسه ( قسمت اول)

 فرانسه در اروپا ، با طولانی ترین ساعت کلاسی در روز و کوتاه ترین سال تحصیلی ، از سایر کشورها متمایز می شود. متخصصان روند عملکرد کودکان در زمینه های گوناگون ، این نحوه ی سازمان دهی ساعات درسی را زیر سوال برده اند. روزهای بیش از حد شلوغ یک دانش آموز سال سوم میگوید : « من دیگر نمی توانم این روند را تحمل کنم ، وقتی به خانه برمی گردم خیلی…
  • آرلت دلاکس و مارسل کرای / برگردان آریا نوری

بررسی نهاد آموزش و پرورش در کشورهای اروپایی

 سه الگوی اصلی مدرسه در کشورهای اروپایی:  مسئولان سیاسی کشورها هم درست مثل والدینی که با دقت و بعضاً نگرانی نتایج درسی فرزندان خود در مدرسه را دنبال می‌کنند، وضعیت کشورشان را ازنظر آموزشی در آزمون‌های بین‌المللی که به‌ طور مشترک توسط کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی برگزار می‌شود، زیر نظر دارند. برنامه‌ی گسترده‌ای که از آن تحت عنوان پیزا[1] یاد می‌شود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ و پس‌ از…
  • گروه مدرسه «اعتماد» بررسي مي‌كند

كتاب و كتابخواني و رسالت آموزش و پرورش

  گروه مدرسه اعتماد| ١٢ سال از عمر كودكان و نوجوانان ما در مدارس سپري مي‌شود. هر روز در طول سال تحصيلي چند كتاب را زير بغل مي‌زنند و روانه مدرسه مي‌شوند. پايان سال هم كه مي‌شود با تنفر پس از آخرين امتحان كتاب‌ها را به گوشه‌اي پرت مي‌كنند. آنها كه دل پري دارند جشن كتاب سوزان هم مي‌گيرند. معدود دانش‌آموزاني هستند كه كتاب‌هاي خود را مرتب و تميز و جلد كرده…
گروه اخبار / در این ویدئو به بخشی از ویژگی های نظام آموزشی ژاپن پرداخته می شود
 گروه اخبار / همایش «توسعه عدالت آموزشی در برنامه ششم» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور و سخنرانی دکتر ناصر فکوهی، محمد امین قانعی راد، علی دینی ترکمانی و صادق صادق پور برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ناصر فکوهی، عضو هیئت مدیره انجمن جامعه شناسی ایران در این همایش گفت: تصور می کنم به بحث آموزش و پرورش نسبت به مسائل مهمی که در…
 دورکیم اعتقاد داشت که شکل‌گیری مدارس دوره‌ی راهنمایی در قرن هفدهم نشانه‌ای از عمومی شدن آموزش و کشانده شدن آن از اشرافیت به سمت طبقه‌ی بورژوا بود؛ او به‌این‌ترتیب رابطه‌ی بین ساختارهای اجتماعی و تحولات الگوهای آموزشی غالب را به تصویر کشید. امیل دورکیم همچنین به اهمیت فرآیند جامعه‌پذیری که توسط مدرسه در جوامع مدرن به منصه‌ی اجرا درمی‌آید، اشاره کرد: «آموزش یعنی جامعه‌پذیری قاعده‌مند نسل جوان.» پس از امیل دورکیم، این…
  • محمدرضا شعبانعلی / نویسنده و استاد دانشگاه

به مناسبت روز معلم ؛ دعوتی برای اندیشیدن بیشتر ... مطلب ویژه

 سنت است که هر سال، همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم را گرامی می داریم. قطعاً اختصاص روزی برای بزرگداشت معلمان، سنتی ارزشمند و فرصتی مناسب برای اندیشیدن دوباره به آموزش و آموزشگر و آموزگار است. بعید می دانم کسی از بین ما باشد که در مقام والای معلم و آموزگار تردید داشته باشد. شاید انتظار برود که من هم، چند کلامی در مدح معلم و معلمی و مقام معلم…
 سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تقریباً وظایفی چون معاونت فنی یا عمرانی نهاد‌های مشابه آموزش و پرورش را دارد، منتها با این تفاوت که امکان هیچ دخل و تصرفی را در جابه‌جائی مدارس ندارد. پیشنهاد 1 برای پیشنهادم شهر تبریز را به عنوان نمونه‌ی موردی بررسی می‌کنم.ده‌ها سال قبل تمرکز جمعیت در مناطق مرکزی شهر تبریز بوده و از طرفی بعد خانوار عددی بزرگتر از آن چه که امروز تقریباً…
  • شهیندخت میان دشتی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

حرفه معلمي از تقدس تا تنزل مطلب ویژه

 هر كسي كه وارد دنياي تعليم و تربيت مي‌شود، پس از والدين «معلمان» و پس از خانه «مدرسه» را تجربه بي‌نظير مي‌بيند و به جايگاه و نقش «معلم» و « مدرسه » ناخودآگاه توجه ويژه‌اي خواهد داشت. چه از آن روزي كه معلمان مكتب‌خانه با ابزار چوب و فلك كودكان و نوجوانان را پاي درس مي‌نشاندند چه تا به امروز كه والدين با هزار ناز و نوازش آنها را به در مدارس…
  • گروه مدرسه «اعتماد» به مناسبت روز معلم بررسي مي‌كند

الزام‌ها و تهديدهاي حرفه معلمي مطلب ویژه

گروه مدرسه|  نظام آموزشي كشور در فراز و نشيب‌هاي خود تحولاتي داشته، كه اين تحولات در مقاطع مختلف مورد نقد يا تاييد صاحب نظران بوده، در نتيجه تغيير رويكردهاي تئوريك و سبك‌هاي مديريتي در دهه‌هاي گذشته، نقش و جايگاه معلم نيز دستخوش تحولاتي شده است. اما آنچه در همه اين تحولات به عنوان وجه اشتراك مورد توجه بوده محوريت معلم در نظام آموزشي كشور است به اين معنا كه سرنوشت نظام آموزشي…
اخيراً يک مقام مسؤول در وزارت آموزش و پرورش گفته: برگزاري کلاس هاي آموزش زبان خارجي به صورت فوق برنامه در مدارس دوره ابتدايي ممنوع است.     در اين باره نکاتي چند قابل تأمل است: 1 - مسؤولان محترم وزارت آموزش و پرورش که در انديشه ايجاد محدوديت هاي آموزشي براي زبان هاي خارجي هستند، بهتر است اين بار کمي چشمان شان را بگشايند و هزاران مؤسسه آموزشي زبان هاي خارجي…
نخستین تعهد آن خواهد بود که نگاه از بالا به پایین مسوولان و دست‌اندرکاران به معلمان تغییر یابد و نگاه تکلیف‌گرایانه به نگاه پاسخگو و مشارکت‌جویانه تبدیل شود
بابا آب داد، بابا نان داد؛ این دو جمله را هر کدام از ما کلاس اول دبستان که بودیم بارها نوشته‌ایم و آن وقتی بود که حروف الف، ب، نون و دال را کاملا می‌شناختیم. بابا آب می‌دهد، بابا نان می‌دهد، بابا چه آدم پرکاری است، او مسئول آب و نان ماست، اگر او نباشد ما گرسنه و تشنه می‌مانیم.
  • فریبا ایازی روزبهانی / دبیر دبیرستان های بروجرد

جایگاه پرسمان ، در تحولات آموزشی مطلب ویژه

آیا معلم مرثیه خوان تاریکی است ؟ آن هم برای دانش آموزانی که سراسر شور و نشاط و هیجان اند.آیا این همان رسالت خطیری است که بر دوش ادبیات این مرز و بوم نهاده ایم؟شاید تصور همگان بر این باور است که تنها درد معلم امروز ،غم نان و معیشت است اما به واقع چنین نیست ؛ کلاف سردرگم مطالبات فراموش شده ی این قشر چون غده ای سرطانی رو به رشد…
 مردم ایران در طول زندگی خود هرگز آموزش های لازم برای مدیریت و کنترل خشم خود نمی بینند؛ کودکان و نوجوانان و جوانان ما بی انکه با راهکارهای کنترل عصبانیت آشنا شوند هریک به نحوی قربانی خشونت حاصل از این نا آگاهی می‌شوند.  " اعصاب ندارم" جمله ای که هریک از ما روزانه حداقل یک بار آن را می گوییم یا در خوش بینانه ترین حالت شنونده آن در زمانها و مکان…
  • دکتر عباس حاتمی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

مدیریت بر باورها مطلب ویژه

 باورهای برتر رمز موفقیت انسان ها و نشانه توسعه فردی باور عبارت است از هر گونه اصل، راهنما، حکم، يقين و يا اشتياقي که بتواند به زندگي معنا و جهت ببخشد. «تو، تويي؟! اندیشه یعنی پردازش فکر. انسان ها از نظر جسمی (اندام های بدن) تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند بلکه مهمترین تفاوت آنها در داشتن باورهای مترقی است که منجر به برتری آنها در نوع نگرش و نحوه ی اندیشیدن می…
  • فابریس هرویو – ون برگردان آریا نوری

آیا فردا نوبت به معلمانی دیجیتالی خواهد رسید؟

 در حال حاضر با معرفی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی برای تدریس ( TICE ) در مدرسه ، امکان دارد تا ماهیت حرفه ی آموزگاری به طور کامل دچار دگرگونی شود. آیا معلمان در دنیای آموزشی فردا تنها نقش آموزش دهنده ی نحوه ی استفاده از ابزار دیجیتال به دانش آموزان را بر عهده خواهند داشت؟ فبین سن ژرمن ( Fabienne Saint-Germain ) ، معلم تاریخ و جغرافیا در مدرسه ی ژان مولن (Jean-Moulin  ) در سن…
 گروه اخبار/ گاه ترس باعث ایجاد رفتارهایی می شود که نهایتا خشونت آمیز تلقی می شود. وقتی نیازهای فردی تامین نگردد در اثر ترس ناشی از گذر زمان های طلایی زندگی و عدم تامین نیازهای حداقلی بخصوص در قشر جوانی که در معرض انواع داده های مربوط به زندگی لوکس از طریق رسانه ها قرار دارد منجر به ایجاد ترس، احساس ناامنی و واکنش آنی جهت تخلیه این احساس نامطلوب از طریق…
 گروه اخبار /  ژاپنی ها اصول اخلاقی را با هدف بهبود روابط اجتماعی و خانوادگی و نیز کاهش جرم و جنایت در قالب یک ماده درسی در نظام آموزشی تدریس می کنند.به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کاهش رفتارها و عادات پسندیده در جامعه ژاپن به مشکلی حتی برای کسانی که به مهربانی و داشتن اخلاق ملایم معروف هستند، تبدیل شده است. این امر باعث شد وزارت آموزش و پرورش ژاپن دستور دهد…
  • کامیار قهرمانی فرد - مدیر موسسه معنا

تشکیل «سازمان نظام معلمی» ؛ یک فرصت صنفی - حرفه ای

 یکی از دیدگاه ­های جامع­ نگر ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در دولت تدبیر و امید که اساساَُُِّ مبتنی بر رویکردهای تمرکززدایانه، تحول­ آفرینی، حرفه­ ای نگر و انگیزش بخش در زمینه فعالیت های اجتماعی، صنفی و حرفه ای است، دیدگاه مبتنی بر احیای نهادهای صنفی، حرفه ای و مدنی غیردولتی و تلاش برای سپردن امور و فعالیت های اجرایی و عملیاتی به آن­ها و قائل شدن بر جایگاه کلان…
گروه گزارش / گسترش مهد کودک ها، کودکستان ها و مدارس تمام روز از قدم های مهم در جهت ایجاد عدالت اجتماعی و تحصیلی می باشند. بر خلاف انتظار بسیاری از افراد، پس زمینه‌های قومی و ملیتی نقش بسیار کمرنگی در زمینه تحصیلات ایفا می کنند. نتایج این تحقیقات نشان می دهند که بچه های خانواده های مهاجر در آلمان نمرات پایین تری از بقیه دانش آموزان کسب می کنند. اما دلیل…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران

بررسی پدیده خشونت ؛ علل و راه کارها ( بخش آخر ) مطلب ویژه

 د - سخنراني جناب آقاي دکتر حسن روحاني در نخستین کنفرانس بین‌المللی " جهان علیه خشونت و افراطی‌‌گری" ( متن کامل )عالیجنابان خانم و آقایانبرای من جای خرسندی است که در جمع مقامات عالیه، فرهیختگان، استادان، نویسندگان و خبرنگاران در باره یک موضوع بسیار حیاتی که جامعه بشری با آن روبه‌روست سخن بگویم.استقبال جهانی از ایده جهان علیه خشونت و افراطی‌گری و تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رأی…
  • شهروز فروتن كيا - عضو شورای نویسندگان سخن معلم و دانشجوي دكتراي جامعه شناسي دانشگاه تهران

جايگاه طبقاتي معلمان بر اساس سرمايه اقتصادي و فرهنگي مطلب ویژه

« سرمایه » به منابع یا قابلیت­ های در اختیار فرد یا موقعیتی اشاره دارد که از نفوذ اجتماعی یا رواج برخوردار باشد . " بورديو" مفهوم سرمایه را برای نشان دادن منابع مهمی مطرح می­ سازد که در طول زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و سپس فضای قشربندی بر مبنای طبقه را از نقطه‌ نظر سرمایه تعریف می­ کند. توزیع سرمايه هاي اقتصادي و فرهنگي تعیین‌کننده موقعیت طبقاتی عینی فرد در…
  • " مسئولان در مورد رتبه بندی آدرس های اشتباه ندهند" !

رتبه‌بندی معلمان ؛ گذشته تا آینده مطلب ویژه

 در زمان وزارت آقای مرتضی حاجی طرح " مسیرارتقای شغلی معلمان  " طراحی و اجرا شد . در این طرح معلمان بر اساس امتیازات کسب شده در سه رتبه " ارشد ، خبره و عالی " طبقه بندی می شدند . هدف از اجرای این طرح مطابق تصويب نامه شماره 2552/ت29933هـ مورخ 26 / 1/ 1383   هيأت وزيران ؛  ايجاد انگيزه ، كارايي معلمان و ارتقاء سطح كيفي خدمات آموزشي بود…
 بررسی دوره های تاریخی گوناگون مختلف و مطالعه ی سفرنامه های جهانگردانی که به ایران سفر کرده اند، شواهدی از تنبلی اجتماعی ایرانیان به دست می دهند. افزون بر این منابع، وضعیت اجتماعی جامعه و نتایج تحقیقاتی که در زمینه ی تنبلی و کم تحرکی در کشور انجام شده نیز خود گواهی بر رشد این معضل اجتماعی است. پایین بودن بهره وری کار، تعطیلات فراوان، اضافه وزن و کم تحرکی از مهمترین…
  یک کارشناس مسائل آموزش و پرورش به خبرنگار جماران گفت: کارنامه کشورهای برتر و توسعه یافته دنیا نشان  می دهد که آموزش و پرورش را همیشه و در تمام ابعاد در اولویت قرارداده اند . آموزش و پرورش جزو اولویت های سیاست گزاران کشور نیست مرتضی نظری کارشناس مسایل آموزش و پرورش و توسعه انسانی، در پاسخ به این پرسش خبرنگار جماران که تا چه اندازه دیدگاه امام خمینی را مبنی بر…
 در مجموعه ی " بررسی و مقایسه ی  نظام های آموزشی دنیا"  ، به بررسی وضعیت نهاد آموزشی و مدرسه در کشورهایی خواهیم پرداخت که قوی ترین نظام های آموزشی دنیا را دارند. کار خود را از کشور فنلاند که نظام آموزشی در آن با اختلافی بالا در رده ی اول قرار می گیرد شروع می کنیم. در مقاله های قبلی در مورد نظام های آموزشی دنیا ، به این مساله اشاره…
گروه اخبار - حامد سام دلیری / * بازسازی و اصلاح نظام آموزشی *چگونه به بچه ها آموزش دهیم که ضمن حفظ " هویت فرهنگی " در فرآیند " جهانی شدن " هم سهیم باشند ؟ *هوش حقیقی و آموزش عمومی *" اپیدمی مدرن " *طاعون ADHD *آیا مهم ترین شباهت بچه ها ، تاریخ تولید آن هاست ؟ * آیا سیستم همه را شبیه هم می کند ؟ *بهترین پارادایم ها…
 رتبه‌بندي معلمان در پيج كميسيون اجتماعي دولت: كمتر از سه هفته به پايان اسفند باقي مانده است اما هنوز لايحه رتبه‌بندي معلمان كه وزير آموزش و پرورش قول داده بود تا پايان سال به مجلس داده خواهد شد در مسير وزارت آموزش و پرورش و كميسيون اجتماعي دولت در رفت و آمد است. يك مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش به گروه مدرسه «اعتماد» گفت: ما كار خودمان را انجام داديم…
  • مجله ی علوم انسانی فرانسه - برگردان آریا نوری

هشت نوآوری برای بهبود شرایط مدرسه

 خیر ، نهاد مدرسه در فرانسه بر خلاف آنچه که بسیاری تصور آن را دارند ، هنوز زنده است! این نهاد با وجود مشکلات موجود همچنان بستری پویا و مناسب برای نوآوری به حساب می آید. روز به روز بر تعداد آموزگارانی که روش های جدیدی را برای کمک به دانش آموزان خود ابداع می کنند افزوده می شود. ونسان پئیون ( Vincent Peillon ) ، وزیر آموزش و پرورش فرانسه در فاصله ی…
  • رجبعلی باقری - مدرس دوره ی ارزشیابی کیفی-توصیفی شهرستان گرمه خراسان شمالی

تاملی بر " ارزشیابی کیفی - توصیفی " به عنوان رویکردی تحصیلی-تربتیی مطلب ویژه

 این ایام ، کلاس های بازنگری ارزشیابی کیفی- توصیفی درتمام شهرستان های کشور در حال اجراست و در شهرستان ما نیز این دوره ی 24ساعته برگزار گردید اما این آغاز راه است.   این رویکرد تحصیلی-تربیتی دارای پیش نیازهایی که اگر به آنها توجه نشود درعمل ناکام است. صرف نظر از نگرش معلمان که هنوز برای این تغییر بعضا مقاومت و مخالفت می کنند این تغییرنگرش می بایست در تمام آحاد جامعه صورت…
  • شهيندخت ميان‌دشتي

آموزش و پرورش مشاركت محور مطلب ویژه

 رويكرد سنتي بر محوريت «معلم» و با تمركز بر «محتوا» براي معلم كاركردي انتقالي قايل بوده، به اين معنا كه معلم وظيفه دارد محتواي آموزشي را به دانش‌آموز منتقل كند در اين رويكرد ذهن دانش‌آموز ظرفي تصور مي‌شود كه معلم بايد آن را از محتواي مورد نظر پر كند. در اين رويكرد والدين بايد به فرزندان تاكيد كنند كه تسليم محض معلم شوند و به هر قيمتي شده تكاليف مورد نظر وي…
 مقدمه: دو رشته آموزش و فلسفه، ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ با یکدیگر دارند و در برخی مسائل به هم‌پوشانی می‌رسند. معمولا گفته می‌شود: «فلسفه و آموزش و پرورش دو روی یک سکه‌اند.» «آموزش سمت پویای فلسفه است.»به عبارت دیگر «فلسفه و آموزش دو گل از یک شاخه‌اند و هیچ یک بدون دیگری قابل تصور نیست و یکی بدون دیگری ناقص است. هنر آموزش بدون فلسفه کامل نمی‌شود و فلسفه بدون آموزش نمی‌تواند…
  • دکتر محمد روزبهانی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

ونداليسم در مدرسه مطلب ویژه

 قبل از اينكه وارد كلاس شوم، به در نگاه كردم ،سوراخي به قطر ده سانتيمتر وسط در چوبي كلاس ايجاد شده بود. از راهرو مي شد  داخل كلاس را ديد! خيلي تعجب نكردم چرا كه با اين گونه موارد در دوران معلمي ام در مدارس بسيار  روبه رو شده بودم . به عنوان دبير علوم اجتماعي  آن روز بيشتر وقت  كلاس را به ونداليسم  (تخريب گري اموال عمومي ) كه يكي از…
از عکس العمل بینندگان به مستند تأثیرگذار "مدرسه در دست بچه ها"، که در چهل و ششمین نشست یکشنبه های انسان شناسی و فرهنگ پخش شد، می توان فهمید که این فیلم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. اگرچه تاریخ  ساخت فیلم مربوط به سال 1380 شمسی است، به نظر می رسد گذشته از روایت و موضوع  فیلم، وقوع در مدرسه و محوریت آن باعث جذابیت هرچه بیشتر آن می شود زیرا…
  • گفت و گو با دکتر اسدالله مرادی - عوارض نگاه ایدئولوژیک نسبت به آموزش و پرورش

آسیب‌شناسی مسائل آموزش و پرورش و نگاهی به سند تحول بنیادین مطلب ویژه

 اين بار براي آسيب‌شناسي مسائل آموزش و پرورش ايران به سراغ استاد دلسوز و جانباز بالاي 70 درصد رفتيم. ايشان از يك خانواده كشاورز برخاسته و در سن 15 سالگي وظيفه ملي خود مي‌داند كه در جبهه‌هاي دفاع در جنگ تحميلي حضور پيدا كند. با وجود قطع نخاع در عمليات والفجر چهار، با همت و پشتكاري شايسته در روحيه‌اي جست‌وجوگر و پويا به تلاش ادامه مي‌دهد و به درجات علمي بالا مي‌رسد.…
  • شورای سازمان معلمان منطقه 6 تهران

بررسی پدیده خشونت ؛ علل و راه کارها ( بخش دوم ) مطلب ویژه

 3 - دنيا براي کنترل و مهار خشونت چه برنامه هايي دارد ؟ براي کسب اطلاعات بيشتر به  روزنامه شرق  دو شنبه هشت مرداد 86 مراجعه فرماييد  .. رسالت ... مربیان کودکان بسیار مهم و اساسی است، چرا که آموزش نسل ، کاربر و زمان بر است و حوصله بسیار می طلبد. اما با این همه سختی و دشواری، غیرممکن نیست. یکی از دلایل پیشرفت کشور ژاپن در اوایل قرن بیستم میلادی…
  • دکتر عباس حاتمی - عضو شورای نویسندگان سخن معلم

اعتیاد به اینترنت یا شبکه های مجازی مطلب ویژه

 اينترنت به عنوان مهم‌ترين و تأثيرگذارترين ابزار و رسانه به‌خصوص در نسل جوان امروز جهان است.از زماني که اين تکنولوژي وارد فضاي زندگي انسان شده تا به امروز که به يک تکنولوژي بين المللي تبديل شده است علي رغم تمام محاسن و مزاياي آن، يک سري آسیب ها و نگراني‌هايي را نيز بر خانواده‌ها و جامعه تحميل نموده است. انسان‌ها و به‌ طور خاص نوجوانان و جوانان مي‌توانند ساعت‌ها در مقابل رايانه…
  • دکتر هوان پارک در گفت و گوی اختصاصی با سایت روش تدریس گفت: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ی جنوبی در جهان دوم است

دکتر هوان پارک: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ای

 متن مصاحبه حافظی نژاد: سلام پروفسور پارک . لطفاً خودتان را برای مخاطبین سایت روش تدریس معرفی کنید: من جین هوان پارک هستم از کشور کرهٔ جنوبی من استاد دانشگاه سانگ کیون کوآن Sung Kyun Kwan  کرهٔ جنوبی هستم و تخصص من فلسفهٔ آموزش‌ و پرورش و آموزش کودکان است. من از سال ۱۹۷۱ در رشتهٔ فلسفه آموزش‌ و پرورش شروع به تحصیل کردم. من یک نوع معلم بودم که مهارت‌های تدریس و مهارت‌های تفکر سایر…

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور