صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یادداشت

ترکیب کابینه دوازدهم  برآیند معادلات سیاسی و تعادل قوا در نظام جمهوری اسلامی است/ اصلاح طلبان نه در قالب یک ائتلاف رسمی ، بلکه از ترس روی کار آمدن اصولگرایان تندرو در انتخابات 96 مجددا پشت سر روحانی قرار گرفتند/  اصلاح طلبان چاره ای جز تایید اقدامات روحانی ندارند/ این نوع سیاست ورزی اصلاح طلبانه از سال 92 شروع شده است/ دانش آشتیانی معرفی بطحایی برای وزارت  را به او تبریک گفت…
چرا یک تشکل بیست پنج نفره خودمدار بدون هیچ فرآیندی خود را نماینده یک قشر عظیم می داند ؛  آیا این منطقی هست که سر معلمان را با تشکل های من درآوردی کلاه بگذاریم/ وزیر پیشنهادی در چهار سال گذشته در زمان فانی در هیچ یک از بودجه دولت نتوانست سهمی برای معلمان به مانند دیگر کارکنان اضافه نماید حتی با ندانم کاری درصدهایی که در دوره دولت دهم به معلمان اختصاص…
با نگاهی اجمالی به برنامه‌های  « سید محمد بطحایی » آنچه محرز و مسلم است بی‌برنامگی و ناکارآمدی و عدم راهکار برای رسیدن به اهداف زار می زند/ کپی صرف مطالب از سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور چه دردی را دوا می‌کند/ درادامه بیشتر به دفاع از عملکرد وزیر پیشین پرداخته‌اید که ناکارآمدی و ضعف عملکرد ایشان هیچ جای دفاعی نداشت و ندارد و رفتنش دلیل متقن این موضوع…
این روزها گفت و گوهای دامنه داری پیرامون محمد بطحایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شکل گرفته است و بسیاری از نیروهای ستادی آموزش و پرورش و برخی تشکل های سیاسی معلمان سینه چاکان وزارت ایشان شده اند/ ریشه همراهی بسیاری از نیروهای ستادی آموزش و پرورش با بطحایی نه دل نگرانی های آموزشی که همگرایی درونی این نیروها در ستاد و حلقه ی منافع آنان در انتخاب وزیر است/ چندین دهه…
پس از گذشت  یک دهه از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هنوز ظرفیت های مهم این قانون مانند ماده 68 و یا ماده 125 برای معلمان به صورت کامل اجرایی نشده است/ دانش آشتیانی : " 4- آموزش و پرورش حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم است و باید از این نظر به عنوان یک نهاد مدنی مبتنی بر سازوکارهای مشارکت جویانه و مردم سالارانه انگاشته شود ."/ همین بند از برنامه…
نگاه به تجربه ها و اقدامات دولت های گذشته و خواندن تاریخ اعمال آنها جهت اصلاح رفتارها و تصمیمات دولت و عبرت گرفتن از گذشته/ وزارت اینها اغلب داد و ستد حزبی و گروهی و گروکشی های سیاسی بوده است  ، چون خود این آقایان ضعیف بوده اند معاونان ضعیف ، مشاوران ضعیف ، مدیران ضعیف و ستادیان ضعیف انتخاب کرده اند/ حقوق اجتماعی معلمان همواره وسیله ی معاملات بین قبیله ای…
  • دکتر علی میرزامحمدی/جامعه شناس و فعال آموزش و پرورش

نقدی بر برنامه " محمد بطحایی " وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کابینه دوازدهم مطلب ویژه

آنچه بیشتر از خود برنامه اهمیت دارد بررسی امکان تحقق برنامه پیشنهادی و ضمانت های اجرایی آن می باشد/ این برنامه را می توان نوعی برنامه با "رویکرد التقاطی" تلقی نمود/ برنامه فاقد بنیان نظری محکم و قوی است، مسایل و مشکلات و راهکارها، در بسته فکری واحد و منسجمی ارایه نشده است/ این عدم انسجام موجب شده است برنامه نوشتاری بطحایی به ویترین فروشگاه های بزرگ شباهت یافته باشد که هر…
  • مجیدشاهی/ دبیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد

نامه دریافتی : نظر یکی از موافقان وزارت محمد بطحایی

  چرا نه به بطحائی! معلمان  ! در 29 اردیبهشت ماه با رای قاطع خود دولت تدبیر و امید راانتخاب کردیم . همه شاهد بودیم در آن ایام چه فشارهایی حجیمی به دولت و طرفداران دولت که وارد نشد. بعد از انتخابات این فشارها از چند سو و جهت بیشتر شد . در زمان انتخاب کابینه اسامی متعددی برای وزارت شایعه شد که در نهایت اسم آقای بطحائی به مجلس فرستاده شد.…
لیست 17 نفری وزرای روحانی به دلایل سیاسی در مجلس رای می آورد/تقریبا همه فراکسیونهای مجلس خواهان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی هستند/حزب اتحادملت باید فقط روی مدیرانی که در آخرین روزهای وزارت دانش آشتیانی منصوب شدند حساب کند/ در آموزش و پرورش سطح انتظارات در اعلی علیین و سطح مقدورات و امکانات در اسفل السافلین است/ میزان انعطاف و چرخش مجمع فرهنگیان و دبیرکل آن فرج کمیجانی به سرعت برق و…
 هیچ اقدامی در راستای جذب و تامین اعتبار مالی جوایز معلمان نمونه کشوری صورت نگرفته بود/ "رم"هم فردی غیر از سید محمد بطحایی،معاون پشتیبانی وزیر و متولی اصلی تامین بودجه دستگاه رسمی تعلیم و تربیت کشور نبود/ مسئولان حراست جهت هماهنگی انجام ملاقات، با دفتر بطحایی تماس گرفتند اما در میان حیرت نخبگان فرهنگی کشور،مرد دوم وزارتخانه نه تنها حاضر به دیدار با همکاران خود نشد بلکه مسئول دفتر خود را هم از دریافت…
  • مینو امامی/ بازنشسته - پژوهشگر علوم اجتماعی

آموزش خانواده ؛ طرحی موثر یا مصرف کننده بودجه ؟

  در سال 71 اینجانب نیز از آموزش دیدگان این طرح در بستان آباد بوده ام و همانند آموزشیاران نهضت سوادآموزی در به دردنبال مادران بودم تا بیایند و مثلا یاد بگیرند با دختر 14-18 ساله دبیرستانی چگونه برخورد نمایند یا به خواسته های او چگونه پاسخ دهند و یا....تا سعادت نصیب خانواده و رشد تحصیلی عاید آموزش و پرورش شود،اما در زمان آموزشیاری برای جذب موفق تر از آن بودم که…
در سه دهه گذشته دولت های مختلف و وزرای متعدد آمدند و رفتند اما در عمل اقدام مؤثری برای آموزش و پرورش انجام ندادند/ فرهنگیان مشکلات آموزش و پرورش را نتیجه بی توجهی بخش های مختلف حاکمیت و در اولویت قرار ندادن آن می دانند/ برای اینکه این اتفاق بیفتد و آموزش و پرورش به مسأله اول کشور تبدیل شود لازم است وزیری سکّاندار آن باشد که قوی ترین وزیر حاضر در…
بطحایی به عنوان مهمترین معاون وزیر با بسیاری از دیدگاه های مدیریتی فانی همسویی داشت؛ حتی در جاهایی نقش پر رنگ تر از رییس اش را عهده دار بود/ آموزش و پرورش دهه هاست که گرفتار چرخه ناکارآمدی ست و این وضع پیامد سال ها بی توجهی به مهمترین نهاد توسعه ای کشور بوده است/ نهاد آموزشی کشور با هزار و یک جور گرفتاری و ده ها گره کور و …  نیازمند…
بطحايي که از نزديک‌ترين مديران به فاني بود در مدت حضورش در معاونت مالي ‌و ‌پشتيباني، با آنکه عمده طرح‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي فاني را مديريت مي‌کرد عملاً نتوانست گره کور دغدغه‌هاي اقتصادي و معيشتي فرهنگيان را بگشايد و سرانجام پس انتخاب دانش‌آشتياني، از معاونت پشتيباني‌ و توسعه وزارت آموزش‌ و پرورش کنار رفت/ در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، روحاني با شعار اولويت دادن به آموزش‌ و‌ پرورش توانست قاطبه فرهنگيان را…
بسیاری از فعالین فرهنگی صاحب نام که هر کدام تشکل هایی را عهده دار اند ، از این شاخه به آن شاخه بسیار پریدند یک روز دم از زر افشان زدند و روز دیگر اطاعت و امروز مدافع بلا منازع بطحایی اند/ همان گونه که حدود 9 ماه پیش مدافع دانش آشتیانی بودند و امروز در مقابل او. گویا برای شان فرقی ندارد و نزدیکی به قدرت و سهیم بودن در منافع…
  • کرامت رنجبر دستنایی/ فرهنگی و دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران

وزیر بدون برنامه و یا با برنامه بدون ضمانت اجرایی ، غیرعملی و شعار محور دیر یا زود استیضاح می شود !

در سنوات اخیر ضعیف ترین وزرا آن هم بدون برنامه و نوآوری و چاره اندیشی برای رفع معضلات و مشکلات بر مسند این وزارتخانه تکه زدند و سکان داری این کشتی طوفان زده را برعهده گرفتند و این وزارتخانه را با بحرانها و مشکلات دو چندان به فرد دیگری تحویل دادند/ برنامه ریزی های غیرکارشناسانه مرکز محور و وزیران ناکارآمد موجب بی انگیزگی در فرهنگیان و تشویش اذهان اولیاء دانش آموزان و…
هنر کشور داری و هنر تعلیم و تربیت/ دانشگاه فرهنگیان یکی از بزرگترین و گسترده ترین دانشگاهای ایران است ولی مشکلات و کمبود های آن به همان گستردگی این دانشگاه در سطح کشور هست. مشکلاتی که قرار نیست بعد از پنج سال هنوز رفع شود/ ادبیات مسئولین دانشگاه اصلا در شأن دانشجو نیست و طرز برخورد با آنچه باید باشد متفاوت است/ بسیاری از دانشجو معلم ها به امید تغییر در وضعیت…
  • محمدرضا حیدری/ آموزگار - قم

تغییر در نظام آموزشی؛ از حرف تا عمل مطلب ویژه

در جلسات خسته‌تر و بی‌حوصله‌تر از آنند که چیزی بیاموزند یا در گفت و گویی شرکت کنند/ او مشتی بدیهیات را از رو می‌خواند و پیش می‌رود/ چند نفری دفترچه یادداشتی یا سالنامه‌ای مقابل‌شان گشوده‌اند و جملات استاد را یادداشت می‌کنند. یکی دو نفر در گوشه‌ای از کلاس چرت می‌زنند/ چرا این کار گروهی را در کلاسش عملی اجرا نمی‌کند تا بدانیم چند مرده حلاج است و چیزی از او بیاموزیم/ مزایای…
  امروزه تدریس برای معلمان و دبیران مدارس دولتی علاوه بر مشکلات رایج ،از یک ناحقی تزریقی نظام آموزش و پرورش نیز در رنج است و آن دستچین کردن دانش آموزان برای قبولی در آزمون ورودی مدارس خاص یعنی تیزهوشان و نمونه دولتی است و در مدارس دولتی همه معدل های زیر 17 و شاید کمتر می مانند. مدارس غیردولتی را هم به این مدارس اضافه کنیم دیگر در مدارس عادی کدامین…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

چرا بطحایی آمد ؟ مطلب ویژه

در یادداشت بعدی عملکرد ایشان و نیز برنامه ارائه شده توسط آقای بطحایی را در حد بضاعت مورد نقد کارشناسی و مستدل قرار می دهم/ جامعه ما فاقد نظام " تحزب " و " تشکل " به معنای واقعی و جهانی آن است/ نامزدها در ایام انتخابات در رقابت برای جلب نظر و رای بیشتر  شعارهای " حداکثری " سر داده و انتظارات و توقعات جامعه را به نحود وحشتناک و فزآینده…
هنگام اعتمادگیری از اولین کابینه‌اش اولا چرا انرژی کاملی برای نجفی نگذاشت/ اصلا چرا فانی را گذاشت/ بطحائی اگر نگوئیم نفر اول مشترک، قطعا نفر دوم وزارتخانه فانی بود. در این صورت معرفی مجدد ایشان (و حتی فکر‌کردن به‌او یا افراد هم‌ترازش) چه پیامی می تواند داشته‌باشد برای جامعه فرهنگ/ ۳ انتخاب غلط در ۴ سال کمی (فقط کمی) زیاد نیست برای رئیس یک ملت ۸۰ میلیونی/ رئیس‌جمهور چه نقاطی را هدف‌گذاری…
بطحایی در دوره احمدی نژاد معاون شورای عالی آموزش و پرورش تحت ریاست نویدادهم و بهرام محمدیان بوده، پس اصولگرا است /بطحایی در ستاد انتخاباتی مصطفی معین (84 ) و ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی (88 ) و ستاد انتخابات روحانی (92) حضور داشته است پس اصلاح طلب است/ بطحایی هم حلقه ای از زنجیره مدیران ستادی آموزش و پرورش است که مسئول وضعیت فعلی هستند/ فرق بطحایی با گزینه های قبلی  این…
  • مینو امامی/ بازنشسته - پژوهشگر علوم اجتماعی

آیا جنسیت تعیین کننده راست آزمایی یک وزارتخانه است؟

وزیر مرد یا زن ؟ واقعا اصل حیاتی است؟ سال ها دانش آموزان با حالت تهاجمی از من معلم پرسیدند:خانم چرا در کشور ما خلبان زن نیست؟ یا رییس جمهور زن نیست؟ و....با آرامش پاسخ شنیدند: برای برخی چیزها باید بستر آماده باشد، بستر فرهنگی و نگرشی جامعه باید ایجاد یا پذیرش حضور زنان را در حیطه هایی بزاید و رشد دهد و به بلوغ رساند. درکشور ما هنوز زایشی صورت نگرفته…
   لابی گری : یک عمل و حرفه ویژه است که منظور آن تلاش برای گسترش نفوذ یک دیدگاه و دیدگاه مشخص در دستگاه حکومتی یک کشور یا در افکار عمومی است. این واژه در ادبیات سیاسی به معنی اعمال نفوذ بر سیاست‌مداران بویژه بر نمایندگان مجالس است. پروپاگاندا: گونه‌ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می‌شود. (ویکی…
اکنون آموزش و پرورش آن قدربی رمق ، متلاشی ، بن بست شده و بی درو پیکر می نمایاند  که کار به جایی رسیده معلمان فهیم و دلسوز هوار می کنند که ایها الناس ما از رسیدگی به ضعیف بودن فیش حقوقی خود صرف نظر می کنیم اما برای جلوگیری از نابودی نسل پویا یکی را به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت بگمارید که از راه کج رفته نامقصود رسیده قاطعانه جلوگیری نموده…
کار آموزش و پرورش زمانی به سامان می شود که بپذیریم که "تعلیم" و "تربیت" هر دو به یک چیز دلالت دارند لیکن تربیت، سطح عملیاتی و کاربردی تعلیم است که در نتیجهٔ تعامل و تکرار و تمرین و ممارست و مشاهده و آزمایش و خطا و تجربه حاصل می گردد و اگر در امر آموزش، فرصت تعامل و تکرار و تمرین و ممارست و مشاهده و آزمایش و خطا و تجربه…
  • مینو امامی/ بازنشسته - پژوهشگر علوم اجتماعی

چرا صدای معلم را می خوانم ؟

پاسخی به همکارم از تهران که خطاب به دست اندرکاران صدای معلم نوشته اند مسؤلین صدای معلم را می خوانند؟ همکار محترم یا محترمه صدای معلم دیگر صدا نیست که فریاد غریو یا غرش عظیم از قشر فراموش شده جامعه است ؛ مثل صدای مشاور که آدمی با طرح مسأله سبک می شود،خالی می شود،احساس راحتی و آرامش می کند و ناملایمتی ها و تلخی های زندگی را ولو در دقایق یا…
شاید در هیچ دوره ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث انتخاب وزیر آموزش و پرورش این قدر حساس و داغ در میان فرهنگیان و معلمان نبوده است/ در این کارزار برخی رسانه ها نیز نسبت به این وضعیت حساس شده و برایشان این پرسش مطرح شد که  "در آموزش و پرورش چه خبر است "/ مهم ترین رویدادی که در این دوره به وقوع پیوست انصراف « علی زرافشان » جدی…
به نظر من وزیر آموزش و پرورش قبل از اینکه بخواهد به مسایل مالی معلمان و بیمه معلمان و مدارس کپری و وضعیت مدیریت مدارس و سرانه مدارس و مدارس فرسوده و کیفیت آموزشی و .....بپردازد ، باید بتواند وزارتخانه ای همسو داشته باشد! برای اینکار باید بتواند تمام کارمندان وزارتخانه را از بالا تا پایین تغییر دهد! مگر ما که تدریس می کنیم شاخ داریم؟ آنها نیز بیایند یک چندی تدریس کنند!تا…
فعالان اصلاح طلب باید به جایگاه واقعی خود در جامعه برگردند و دیدبان قدرت باشند/ دبیرکل یک تشکل گفت از گزینه رئیس جمهور هرکس که باشد باید تبعیت و حمایت کنیم/ این نوع نگاه کمک به رئیس جمهور نیست، ذوب در رئیس جمهور است/ بدون اقتدار مدیریتی آموزش و پرورش را نمی توان اداره کرد/ دانش حتی در دفتر وزارتی هم اقتدار و اتوریته ای نداشت/ (R P) از کارکنان دفتر وزیر…
چرا یک وزارتخانه این همه نامزد دارد/ تا امروز صحبت از دریافت برنامه از سه نفر دیگر شده است/ اگر توانمندی خاصی در این افراد بود، حتما باید فرهنگیان باید اثرات آن را می دیدند که ندیدند/ اين معاونين و مشاورين ؛  اگر خود بخشي از مشکلات آموزس و پرورش نباشند (که هستند) حداقل مي توان آنها را ترمز حل اين مشکلات دانست/ فقط کساني حاضرند بپذيرند تا به عتوان نامزد وزارت…
گمانه‌زنی‌ها د‌‌‌رباره کابینه د‌‌‌وازد‌‌‌هم و این‌که چه کسانی به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهند‌‌‌ شد‌‌‌ د‌‌‌ر هیچ د‌‌‌وره‌ای تا به این اند‌‌‌ازه پر سر و صد‌‌‌ا و پرخبر نبود‌‌‌ه است/ د‌‌‌ر گستره آموزش‌ و‌ پرورش، هم‌اکنون با گروه‌هایی از فرهنگیان روبه‌رو هستیم که خود‌‌‌ را تشکل‌های سیاسی یا مد‌‌‌نی معرفی می‌کنند‌‌‌ و اد‌‌‌عا د‌‌‌ارند‌‌‌ که با رویکرد‌‌‌ی سیاسی، مد‌‌‌افع حقوق فرهنگیان هستند‌‌‌ و بهبود‌‌‌ وضع آموزش‌ و‌ پرورش را د‌‌‌نبال می‌کنند‌‌‌/ هنگامی…
  • مینو امامی/ بازنشسته - پژوهشگر علوم اجتماعی

تخته پاک کن لای در ؛ مطالبه گری معلمان و معمای انتخاب وزیر! مطلب ویژه

سال 89 به خاطردارم اول مهرماه بود و طبق روال خیلی از کلاس های درسی ،درکلاس بسته نمی شد و یکی ازدانش آموزان از ردیف اول خم شد تا تخته پاک کن را لای در بگذارد تا بسته شود، مودبانه دعوایش کردم متعجب شد/ اگر از روز اول مشکل را به مسئولین دبیرستان گزارش ندهی باید 9 ماه دقایق ارزنده ای فقط برای باز و بسته کردن در کلاس بگذرانیم با تمامی…
با نگاه  آموزشی و پرورشی انتخاب زرافشان یک انتخاب بَد است/ زرافشان در 38 سال خدمت، حرف تازه و طرح تازه و اقدام ابتکاری و خلاقانه ای از خود بروز نداده است/ زرافشان جزئی از همین سیستم مدیریتی محافظه کار ، متظاهر و فاقد اصولیت آموزش و پرورش است/ تبلیغ اینکه زرافشان نماد تغییر و تحول در آموزش و پرورش است شبیه شوخی است/ طرفداران زرافشان می گویند که او  درجایگاه معاونت…
سه حوزه سیاست داخلی ٬اقتصاد و‌ فرهنگ و آموزش بیش از سایر حوزه ها مورد توجه منتقدان حامی روحانی بوده است و نسبت به گزینه های مطرح برای وزارتخانه های مربوطه نقدها و اعتراضاتی صورت گرفت/ حال که روحانی به خود و مشاورانش فرصت تامل بیشتر داده است وظیفه فعالان سیاسی و صنفی و مدنی و رسانه ای است تا با ارایه تحلیل های کارشناسانه آنها را در این راستا یاری رسانند/…
  • سید منصور موسوی/تحلیل گر مسائل آموزشی

فعالان تشکل ها و سوداگران بی هویت مطلب ویژه

لب کلام این دسته از منتقدان بر این مبنی استوار است که تشکل ها به محلی برای اعمال نفوذ و سهم خواهی برخی افراد از نهاد آموزش و دسترسی به جایگاه های مدیریتی مبدل شده است/ در قضاوت تشکل ها، همه چیز از فردای انتخابات و مشخص شدن نتایج آن آغاز می شود/ در این میان افراد و گروه هایی با اطلاع از نگرش منفی غالب به فعالیت های تشکل های فرهنگیان،…
  • کامران رحیمی/کنشگر فرهنگی و سیاسی

بحران هویت در احزاب و تشکل ها و زایش مدیران بی هویت

 در کشور ما گر چه حدود 250 تشکل، گروه و حزب سیاسی در وزارت کشور به ثبت رسیده است ولی به علت اینکه تقریبا هیچ کدام از آنها متناسب با معیارهای استاندارد جهانی، دارای تعداد عضو و فراگیری و پایگاه اجتماعی نیستند، می توان گفت که تقریباً حزب نداریم/ در وضعیت فعلی روز به روز از تعداد افراد سیاسی وفادار به اصول و پرنسیپ های مورد نظر جناح های سیاسی کم می‌شود و…
علي زرافشان 62 ساله، محافظه‌کار و معاون فعلي آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و‌ پرورش است/ ماراتن نفس‌گير انتخابات رياست‌جمهوري با راي قاطع اکثريت مردم به تداوم مسير عقلانيت و تدبير به پايان رسيد و روحاني کليدار پاستور باقي ماند/ اولين گام براي تحقق شعارهاي انتخاباتي روحاني مي‌تواند انتخاب وزيري مقتدر، توانمند، تأثيرگذار و آشنا با مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش باشد/ بي‌گمان معرفي علي زرافشان که جزء حلقه بسته‌ي مديران آموزش‌…
  • محمدرضا حیدری/ آموزگار - قم

آموزگار جهانی مطلب ویژه

”من هیچ‌وقت یه دانش‌آموز افغان رو به‌عنوان نفر برگزیده‌ی درسی یا اخلاقی معرّفی نمی‌کنم. هیچ‌وقت!“/ او را تا همین چند ساعت قبل، معلّم خوبی می‌دانستم؛ امّا در عرض چند دقیقه در نگاهم سقوط کرده بود/ میلش به تقرّبی که شکل وسواس به خود گرفته بود هم نتوانسته بود او را از این انحراف برهاند/ با تعجّب پرسیدم:”جنگِ چی؟“ گفت:”جنگ ایران و افغان.“/ سرود که تمام شد، بچّه‌ها با تشویق جانانه‌ای آن‌ها را…
احتمالا تصمیم گیران در پس پرده مانند مسابقه ی استیج به بازخوردهای حاصل از معرفی هر فرد امتیاز می دهند و هر یک از نیروها در جایگاه مکتسبه در جدول امتیازات قرار گرفته و برخی نیز حذف می گردند/ گویا رییس جمهور منتخب وعده های انتخاباتی خود را از یاد برده اند و بدان توجهی ندارند/ حال اینکه از گفتمان و مطالباتی که جناب دانش آشتیانی در حوزه آموزش و پرورش مطرح…

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور